Delta mopeedi parandamine

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
Delta Pets
Posts: 4
Joined: 07. May 2019 17:50

Delta mopeedi parandamine

Unread post by Delta Pets » 07. May 2019 18:10

ABBC3_OFFTOPIC
Tere!

Sooviks moto tarkuritelt abi paluda. Nimelt üritan oma Riga 24 Deltat töökorda saada. Sain ta umbes nädal tagasi jooksma ja sõitma, kuid järsku ilmes uus viga. Ilma, et midagi puutund oleksin (käiku vahetand vms.) aeglustus masin hetkeliselt ja 4-5 meetiga olin seiskunud ja mootor suri välja, neutraalsesse vahetamine ei aidanud. Seejärek ei läinud soe mootor enam ei vändast ega joostes käima u 5 minutit. Tavalisekt pean alguses käima jooksma ning siis saab sooja mootorit vändastki tööle. Isegi kui töötas ja sõitsin oli tunne, et mootoril on jõudu taga ebaühtlaselt.
Peale seda nördimust polnud veidi alla nädala aega/mahti asjaga tegekeda ning täna ei tahtnud käima joosteski käivituda. Põhilised asjad (silindri surve, säde, gaas) olen üle kontrollinud. Karburaatori paigaldasin just uue, tollega ei tohiks suuremaid jamasid olla, kuid sooviks üle küsida, et mitme pöörde peal õhu- ja bensiinikruvid olema peaks.
Masinaga väga tuttav pole, sest ostsin umbes pool aastat tagasi ning talvel puhastasin vaid paagi ja suuremate parandustega alustasin kevadel.
Pealtnäha ühtki probleemi pole, kas on asju, mida saaksin üle kontrollida ja kohti, kust mure otsida?



Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1807
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 07. May 2019 22:44

Hall karp suure tõenäosusega läbi.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Delta Pets
Posts: 4
Joined: 07. May 2019 17:50

Unread post by Delta Pets » 09. May 2019 08:27

Võib rõesti nii olla, tänan nõuande eest.
Kuid üks asi veel, generaatori kattega on jahtlased lood. Nimelt kui kaane kinnituskruvid korralikult kinni keeran kaob säde ära. Kas võib olla soovimatu kontakt kaane ja mõne juhtme vahel, mis voolu ära maandab?



Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1807
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 09. May 2019 10:56

Täpselt nii - ise küsid ja ise vastad (selline mõtteviis aitab tulevikus palju probleeme lahendada).
Vaata kus sul seal juhtmed kaugemale välja ulatuvad ja ilma isolatsioonita on. Saad neid mootorile lähemale painutada.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Delta Pets
Posts: 4
Joined: 07. May 2019 17:50

Unread post by Delta Pets » 17. May 2019 08:23

Aga kas juhtmeid ise musta teibiga isoleerida on võimalik/tarbekas?

Ja kas on mõnd head kohta soovitada, kust saaks hall karpi ja võimalusel ka muid osi soetada?



Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1807
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 17. May 2019 09:13

Foorum, osta.ee, fb, vanatehnika laadad, teletorni motopood jne


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 659
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. May 2019 12:18

Soovitan juhtmetele - kus on tõenäosus, et puudub tugevalt kokku kerega/mootoriga, lisada pale termokahanevrüü. Aitab ka teibiga isoleerimine, kuid tuleks valida ridekihiga kaetud teip. Viimane nüüd pole väga hea nakkuvusega, kuid on hõõrdumistele vastupidavam.
Enne kui teipima hakkad püüa leida koht, kus midagi lühistub.

Selle karbiga on nii, et enne 88a toodetud karbis (aasta arv hinnanguline aga enam vähem sellel ajal tehti muudatus) kasutati kondekaid <160V, kas siis 1 või kaks tükki.
Kui nüüd üks läbi läheb (pinged võivad ületada 160V...) siis mootorit ringiajades on õrn säde aga sellest mootori käivitamiseks ei piisa. Mootor võib isegi tööle minna, kuid jõudu ta ei arenda.

Neid karpe on müügil ka, kuid oleneb, mis genekas sul on. 6V karbid hakkavad numbriga 251.xxxx
12 V on siis ülejäänud 252.xxxx jne...

Aga tee kõigepealt juhmed korda.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Delta Pets
Posts: 4
Joined: 07. May 2019 17:50

Unread post by Delta Pets » 19. May 2019 12:17

Kruttisin generaatori juhtmed koomale ning kaane korralikult peale keeranud, oli säde tugevam kui kunagi varem. Kuid tööle ei läinud endiselt vändast ega joostes, niiet asusin hallkarbi kallale. Võtsin hallkarbi küljest, et seda uurida ning märkasin tagaküljel kerget paisumist.
Leidsin mõned uued kommutaatorid, tellin, proovin ja annan teada.
Attachments
20190519_115257.jpg
20190519_115306.jpg



Online
Tõnis
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 28. Jul 2018 17:14

Unread post by Tõnis » 19. May 2019 16:25

kui säde oli tugevam kui kunagi varem siis el.süsteem on vähemalt käimaminemiseks OK
tõenäoliselt on viga mitte -kättesaamises kui isegi joostes ei lähe käima,kontrolli karburaator üle ja kompressioon

kas kui ujukit pumpad või all hoiad väheaega,kas siis bensiin tuleb välja karburaatorist?



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 659
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. May 2019 10:02

see hallkarp on 12V AC pingeregulaatoriga ja peaks olema juba lõpukondekad OK e. 2x 1uF 250V või siis 1x 2,2uF 250V, ehk karbis ei tohiks probleeme olla.
Samas võib ju teise karbiga ka proovida. Seda karpi sa kergelt lahti ei saa, kogu skeem on vahusees ja ka minul ei ole õnnestunud seda rahuldavalt puhastada (ei ole aidanud atsetoon, bensiin ega miski... ainult kruvikas...). See vaht ei anna järgi (ei paisu...), kui mingi asi seal sees otsustab ennast suuremaks soendada.... see pigem vahu paigaldamise käkerdis :wink:
vt netist iseloomustavaid pilte: http://old-bikes.ru/index.html@p=214.html ja näed, et kommutaatori mitte töötamisele pelgalt paisumisele tugineda ei ole otstarbekas...
Pigem vaata ühendusi - s.h. geneka enda poltühendust, kuhu kommutaatori juhe ühendub. See peaks olema klemm tähisega «3» — зажигание, lisak veel mass kontrolli üle.
Mass tasub ülekontrollida ka kommutatorile ja süütepooli juures olevatel ühendustel.
Ühte kohta kiika veel: nimelt süütelukk ka - katsetuse tegemisel ühenda süütelukule minevad otsad lahti ja teibi ära, et massi ei läheks. Sellega välistad, et seal mingi kotermann ei segaks.

Aga nagu mainisid süütekaane ümbrus vaata korralikult üle ja veendu, et iga klemm on puhas ning ühendus kindel + massi ei puutu kokku, mis puutuma ei peaks.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1807
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 20. May 2019 12:07

Deltal süütelukku pole.
Skeem on tal tegelt suht lihtne. kahe juhtmega peaks sädeme kätte saama.
Aga kui mopeed enne sõitis ja nüüd enam ei tee törtsugi, siis 99% juhtudel on läbi hall karp.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 659
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. May 2019 12:44

See on üks võimalus küll. Elasin just sellise asja üle, kuid õnneks tõi masin mind koju... järgmisel korral säde on aga käima ei lähe. Sädet kontrollisin küünal maas, kuid niru oli teine...
Seega tasub igaks juhuks teine karp kõrvale võtta ja proovida.

Muide milline küünal välja näeb?

kindlasti ei tasu unustada eelsüütenurga kontrollimisest ja vajadusel õigeks sättimisest. Ei ole normaalne "käima jooksmine"... spordimõttes võib aga ega see masinale head tee...
Seejärel veenduda, et õhufilter oleks piisavalt puhas.
karburaatori ujukinõel peaks.
kütusejuurdevool oleks piisav ja filtrid puhtad.
Lõpuks veenduda, et juhtmed on terved e. takistust ja lühist ei oleks ning korralikult ühenduses - s.h. ka juhtmeotsa klemm korralikult kiudude küljes.

Selle karbiga peaks olema vajadus 4 juhtme järgi:
1. süütejuhe genekas->kommutaator
2. Anduri juhe genekas->kommutaator
3. Massijuhe genekas->kommutaator
4. süütejuhe kommutaator->süütepool

5. juhe süütepooli mass keresse+kommutaatorisse.

Kui need ühendused on Ok, siis peaks säde korralik olema juhul kui genekast tuleb piisav V süüteklemmilt (AC min ~90...140V. Minul tuli G427 genekalt ~1600RPMi peal 93V AC ), andur töötab (impulss AC ~3,5V) ja mass jõuab nii kommutaatorini kui süütepoolini ning kommutaator töökorras (takistus nulli lähedane generaatori massiklemmiga).


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

tom
Tavakasutaja
Posts: 109
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 20. May 2019 13:31

Kui säde on olemas, lase törts bensiini küünlaavast sisse, vaata kas läheb korraks käima, veel võib vaadata magneetopoolset simmerit, mis võib ka sellist nähtust põhjustada.



Post Reply