MK etapp 2020 "Päikesele lähemale"

Võistlused, laadad, messid, kokkutulekud, matkad ja reisikirjad
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 797
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

MK etapp 2020 "Päikesele lähemale"

Unread post by hmm » 15. Oct 2019 09:40

Tunnete kuidas 2020 suvi juba käes 8 )
creative_process.jpg
hmm wrote:
30. Aug 2019 17:46
....Poola-Slovakkia piiri lähedalt startimine peaks olema eeldus, kui mägedes rallida tahame, igasuguse transiidi välistaks nende tsiklitega sõites - lihtsalt see aeg + kõigil osalejatel tuim sõitmine.
Võib kaaluda ka tsiklite saatmist ja ise järgi lendamist... aga eks näis.
Mingi oktoober või november võiks hakata järgmist sõitu ajaliselt planeerima, et vajadusel saaks puhkuseid ajatada ning tekitada ~7-8 päevane reisi jaoks ajaaken.
Eks peab mõtlema ka pereliikmetele samaks ajaks head tegevust... e. puhkusereisi, sest muidu ei pruugi plaan perekonnas valideerituks saada :twisted:
hmm wrote:
29. Aug 2019 09:03
...Tulevikus võiks ettevõtta midagi sellist: https://www.geoape.com/tracklogs/balkan-2019-5974
Ajaaken võiks olla sama e. 8-23 august (+/-1nädal), võiks Balkanil tiirutada ja startida slovakkia-poola piiri lähedalt.

Viimane nädal enne starti on niigi vastikult kiire, sest 90% tsikli ettevalmistusest jääb ju sinna.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1930
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 15. Oct 2019 10:06

Bronnin, ühe koha kärus.
Seekord on plaan vist kärus Poola lõunapiirini sõita ja sealt edasi?
2 nädalat on täitsa võimalik puhkust võtta selleks ma usun.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 797
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Oct 2019 13:12

Kindlasti tahan vältida masiantega sõitu Poola lõunapiirini...
Eks peab kalkuleerima, et kuidas efektiivsem oleks kas saata masinad või käru sappa.
Käruks on kasutada: viewtopic.php?f=56&t=24342
Eks seal tule paigaldada korralikud kinnituskohad.
Täismass/registrimass: 1100 kg Tühimass 470 kg Kandevõime 630 kg Lubatud koormus haakeseadmele 110 kg
See massid tõin välja selle pärast, et veduk masin tohib olla täismassiga max 2400kg. Kõik normaalsed masinad hakkavad 2600kg...
vana mazda6 2.0 sikutas seda käru "vaevaliselt" ehk siis tuuletakistus on üüratu... kütusekulu 10-13L/100. Samas Vivaro taga seda käru peaaegu ei tundnud ja 2.0diislil kulu 6-7L/100. Vahe on tuli sissse tuule suunamisest. Kui Vivaro täismass on 3000kg... ja nõuab E-kat.
kuid asi pole ainult "E" katist vaid ka veose korraldusest euroopas + teemaksud, mis hakkavad kehtima 3500kg... parandage mind kui eksin.

Kahekesi minna, siis saab ka kerghaagisega hakkama, kui kolmekesti+, siis kerghaagisest jääb väheks - mahuliselt ei pruugi mahtuda. Kui rentida.. siis mis on see hind.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 797
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. Oct 2019 15:03

Küsisin hinna suurusjärku ETSlogistikast, mis võiks minna maksma rataste saatmine ja tagasi toomine augustis 2020.
IZ jupiter, K58 ja üsk külgkorviga masin. Hinnaks öeldi esialgu 400€ sinna ja 350€ tagasi. Juhul kui külkat ei tule siis 350-300. Lennupilet üks ots (no leidsin otselennu ainult Viini) ~170€ Seega rataste saatmine ja ise järgi lennata on endale hea ja kiire, kuid 300€ nägu üks ots.
Lisaks tuleb leida aega masinate koondamiseks ühte eestimaa punkti ja pakkimine. Hiljem lahtipakkimine. Seega 1+1 päeva kulu on ikka ja liikumine masinatele ja lennukile 1+1 juurde.
Järeldus - masin+käru ja julm transiitsõit järjest lõunapoola kanti tuleb ajaliselt 2p sama, kuid rahaliselt oluliselt odavam. Üks ots kuskil jämedalt 100€. Lisaks käru hoidmine <8päeva.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1930
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 23. Oct 2019 15:56

Poola lõunapiiri lähedusse Rzeszowi on 1275 km, see on ööpäevaga sõidetav. Kütusekulu MInu Fordiga minnes ma pakuks 7-8 (muidu 5) sajale, oleneb kiirusest ja ma pole sinu käruga proovinud. Kaks korda peaks tankima :) 16h puhast sõitu umbes. 24h reaalset ajakulu vast. Kolmekesi oleks ideaalne neljakesi saaks kulud madalamaks. Transiidi üks ots tuleks siis kütte mõistes ~100l. Nelja peale 25 euri nägu ja ots. See oleks küll ideaalne.
Sealt tsikliga edasi sõita 12 päeva oleks väga mõnus puhkus :D . Selle mõttekäigupeale hakkasid käed süügelema ja tahaks garaazi tormata.

Seega kaks kohta on hõivatud ja 1-2 kohta veel kiirematele saadaval.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 797
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Jan 2020 13:11

Puhkused planeeritud nii, et mainitud ajavahemikul saab rännata.
Detsembris sai korra Varssavis ja mõõdetud sõiduaega.
https://www.geoape.com/tracklogs/tartu-poola-6002
Seega ööpäev on suht entusjastlik, kuid kõige olulisem on see, et mootorrataga sõitmisel ei peaks ennast kulutama.

Seega aega on jäänud nõks üle 7 kuu :!:


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 797
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. Jan 2020 10:28

Meelespeaks..
Käru ja masina aiaga piiratud parkimiskoht Poolas 1 nädal on keskmiselt 100 zlotti
Krakov: http://www.parkingkrakowcentrum.pl/
Katowitse http://parkingkatowice.eu
jne...

Transiit:
Sõit_lõunaPoola.jpg
2p. ehk siis sinna ja tagasi + mõned h kohmitsemiseks ja taastumiseks.

Võimalik sõit mootorrattal:
Sõit_balkanil.jpg
Läbitavad riigid:
1. Poola
2. Slovakkia
3. Ungari
4. Rumeenia
5. Serbia
6. Bulgaaria
7. Põhja-Makedoonia
8. Kreeka
9. Albaania
10. Montenegro
11. Bosnia ja Hertsegoviina
12. Horvaatia
13. Sloveenia
14. Itaalia
15. Austria
16. Saksamaa
17. Tsehhi

krt.. kuhu ma need riikide kleepsud masinale panen :twisted:

ehk siis kui 10 päeva, siis ~400km päevas, 12 päeva, siis 330km ja see on tegelikult päris korralik tagumikutunnid masinal.
Kindlasti on seda väärt ka.

Kokku oleks 12-14 päeva... Suht koht suur tükk, mida närida


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1930
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 07. Jan 2020 12:10

Väga hea marsruut aga ajalugu näitab, et 330-400 km päevas on selgelt palju, selleks, et nautida tuleks planeerida vast 200km päevas. Sellisel juhul on aega vaatamisväärsustega ka tutvuda. Seda ringi peab kõvasti kärpima võrreldes praegusega.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 797
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. Jan 2020 12:58

Ega seal palju kärpida pole, kui Passau ja Kreeka ots välja jätta tuleb 3400km, ehk 10 päevale 340km ja 12 päeval 283km.
Kui horvaatiast otse GRAZ-VIINi peale keerata on km 3100 ehk 10p@310km ja 12p@258km.
Teine altrenatiiv on sõita Slovakkia - võidab ühe päeva lisaks... kuid kaotab TATRA mäestiku...

Kolmas alternatiiv on sõita Poolast Serbia-Kosovo, Albaania põhja osa ja siis Montenegro Itaalia kirde osa, Austria ja Riivame saksamaad. Musta ja Egeuse mere piirkond järgmisteks sõitudeks.
Samas 300-350 võiks päevale jätta küll. 200 on kuidagi vähe, et sinna rännata...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1930
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 07. Jan 2020 14:09

Vaatan õhtul ka marsruuti täpsemalt, aga 350 päevas tähendaks päevas minimaalselt 6h sõitu ja ausalt öeldes tahaks seekord rohkem seda head radlerit juua põnevaid kohti kohapeal avastada ja niisama tsillida.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 797
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Feb 2020 15:55

Ermo(ga) otsustas(ime), et kindlasti on reisi kuupäevadeks siis 3-16 august... jätan siia +/-2 päeva loksumise ruumi ehk ajavahemikul 1-18... :roll: 8 )
Teisi kaasarääkijaid, kellega on vaja arvestada - pole. No oleks aga tal pole veel sõiduratastki veel soetatud aga kindel tulija, sest peres on juba asjad selles suunas seatud 8 )

Minu ratas 80% valmis. Iste vaja korralik teha.

Ehk oskab keegi suunata, et kas mingeid motoüritusi nendes vahemikus Balkanil toimub - üli lahe oleks külastada, kui õnnestub marsruut nii seada.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 03. Feb 2020 19:15

Lugedes siin ülipositiivseid kilometraasi unistusi siis minu arvamus oleks reaalsuses piirduda kuni 250 km päevas.Esimesed 3-4 päeva võid jah 300+km tõmmata kuid siis on ka sadula poroloon pee kaudu suhu jõudnud.Juhtub ka ,et see tehnika paneb mõni päev rohkem kui korra näkku,kaotad üks päev näiteks mingi 4 tundi tehnikaga koinimisele,siis vaja järgmine päev juba 500 sõita,et graafikus püsida ja see juba jube overkill.Aga eks mida mina ka tean,ma ju siiani vaid autuga reisind,ja seegi polnud vene oma.
Jään ootama teie reisi lõppu,see järelkaja saab huvitav olema.Edu



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1930
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 03. Feb 2020 20:21

Olen täiesti nõus ja mainisin seda ka ülevalpool. Eelmise aasta sõit õpetas ka seda palju reaalselt sõita jõuad. Ja kuna planeeritavad maad on väga huvitavad siis tahaks ringi ka vaadata.
hundu615 wrote:
03. Feb 2020 19:15
Lugedes siin ülipositiivseid kilometraasi unistusi siis minu arvamus oleks reaalsuses piirduda kuni 250 km päevas.Esimesed 3-4 päeva võid jah 300+km tõmmata kuid siis on ka sadula poroloon pee kaudu suhu jõudnud.Juhtub ka ,et see tehnika paneb mõni päev rohkem kui korra näkku,kaotad üks päev näiteks mingi 4 tundi tehnikaga koinimisele,siis vaja järgmine päev juba 500 sõita,et graafikus püsida ja see juba jube overkill.Aga eks mida mina ka tean,ma ju siiani vaid autuga reisind,ja seegi polnud vene oma.
Jään ootama teie reisi lõppu,see järelkaja saab huvitav olema.Edu


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 797
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Feb 2020 20:40

Selle vastu on rohi olemas - sõidame 4 päeva päikse suunas ja siis keerame otsa ringi... Ega meil mingi võidusõit pole, et kindlasti on vaja mingi km läbida või maastikupunkt hõivata.
Oluline on ju see, et peale sõidupäeva ja enne unele soikumist, oleks osalejad järgmise päeva sõidusuuna osas üksmeelel - sõiduulatuse päeva keskel...
Eks see sadul anna igal juhul tunda... Kuid 250km ega me Tatratest väga palju kaugemale jõuagi...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 03. Feb 2020 20:58

Aga jama on ka ju 4 päeva päikese poole uhada ja siis sama teed 4 päeva tagasi,mina mõtleks välja ringi,ala 8 päeva jaoks nt 2000km ja seal sees palju vaatamisväärsusi ja reis lõpeks alguspunktis nii,et sa samat teed ei rooli.Ning mehed uskuge mind Poolas on ka sitta kanti kohti ja mägesid mida külastada ja vaadata,ning maa on odav. Ise olen autoga 5 suve jooksul 2,5 nädalat Saksamaad vaadanud ja ikka on veel palju nägemata.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 797
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Feb 2020 21:42

Me lähme sõidame Balkanil... eks kunagi sõida ka Poolas. Eks ole näha kuhu rada viib, väga suuri plaane konkreetse tee või eesmärkide osas pole. Päikse suunas üks tee ja tagasi teine ehk ovaal vms.
Pane ratas valmis ja tule sõitma ;)


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 03. Feb 2020 22:03

Mõte hea,rattas (rattad )olemas kuid ajakava ei sobi ja terve suve vabade päevade kalender täis,aga teile soovin edu ja jään arvustusi ja järelkaja ootama.



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1930
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 15. Feb 2020 00:41

Kevad tuleb mühinal peale, homme vaataks oma sõidupilli üle.
Viimati oli kett otsa saanud, sai seal sukkades meeletut vatti, ja läks väga väga väga kuumaks, tundub, et on veidi välja veninud.
Silindrid peab ka korra maha võtma, seal oli viimasel käivitamisel miski kolks :roll: ja siis jäi mootor kinni :D. Vist läks kolb tagurpidi sisse, no ma tõesti ei tea.
Muus osas peaks ok olema, sadula eesmise kinnituse peab ka üle vaatama, seal ainult lukusti ja juhtpulk puudu.

Teen siia nimekirja endale ja teistele ka, et kui ostad ratta siis mida kontrollida ja vahetada. Palu raamatus ka enamvähem sama jutt olemas.
Eeldus on, et ostad omale vana mõnikümmend aastat seisnud ratta.

Pese ratas korralikult puhtaks, leota mootoripesuvahendiga ja anna korralikult survepesu.
Võta alt rattad ja vaheta rattalaagrid ning kui on siis rattalagrite tolmukatted, kasuta kinniseid laagreid, vanu laagreid pole mõtet kasutada, uued ei maksa midagi ja kinnine laager on suht hooldusvaba,
Võta maha vanad rehvid, pane kõik kodarad liikuma, sirgenda veljed, Aliexpressist saab päris viisaka rihtimispingi 30-40 raha eest.
Pane kindlasti uued rehvid, Mitas on hea valik kui oled hinnatundlik, 10k km on garanteeritud IZ Jupiteril. Kui kodaraid pingutad siis lihvi kordarate teravad otsad maha ja paigalda kindlasti veljelint. Lohvid ka kindlasti uued, vanad jäta varuks kui vaja.
Järgmiseks amordid, võta lahti puhasta ja vaheta tihendid, kontrolli juhtpinnad, kui need on kahjustunud otsi uued torud/vardad. Esiamordid sirgenda vajadusel. Tagaamortidel on vaja tihti vahetada ja puksid. Amortidesse pane värske õli, taha näiteks W15 ja ette W10, kasuta korralikke õlisi, need ei mängi temperatuuriga.
Järgmiseks võiks kontrollida tagakiige lõtku ja määret lisada või puksid vahetada, esimeses roolikannus sama teema. Ette saab hiinast korralikud koonusrulllaagrid 10eur tk.
Muud raami kontrollid on tavalised kontroll, hooldus, puhastus ja vahetus. Pragusi peaks ka kontrollima ja seda, et raam kõver poleks.

Elektrisüsteemis kontrollida juhtmestik ja otsad üle tinutada kus vaja.vajadusel lisamass vedada, elektriprobleemid on tüütud lahendada sõidus olles. Trossid vaheta uute vastu kui on kasvõi üks kiud katki, trossid tuleb ka õlitada.


Pikemaks reisiks on vaja mootor kindlasti lahti võtta kui sa pole sellega enne muretult paartuhat km sõitnud. Vahetada laagrid ja simmerid, regullida kast, vahetada puksid või remontida väntvõll jne.

Karbuss puhtaks pesta ja reguleerida, õhupuhasti kindlasti puhastada ja varustada värske õli või filtriga.

Lõpetuseks ratas 100% kokku ja sõitma.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Post Reply