Page 1 of 1

M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 17. Sep 2020 09:12
by hmm
Hetkel osta.ee-s üleval, Kui sinna pakkumisi ei tule, siis motokuuri tegelased saavad sobivama hinna ;) kuid 60 alla poole ei lähe, sest selline pakkumine on juba tehtud...
https://www.osta.ee/jawa-250-559-osadena-144164984.html

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 17. Sep 2020 11:08
by Mattu
Kas saaks palun raaminumbrist ka infot ja kas andmesildil on sama mootori nr mis karteri peal? Võib ka privasse pilte saata nendest.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 17. Sep 2020 11:34
by hmm
raamil andmesilt puudub, selle pärast pole ka infot kajastanud - vähemalt pole sellist vidinat selle raami küljes näinud.
Püüan leida ka mingeid numbreid aga kui soovid n.ö. originaalsust taga ajada, siis see raam pole selleks kõige otstarbekam. Raamil on puudu/murdunud vasaku summuti hoidja, mis tuleb küljekarbi tagant. Kui sul on veel üks ront raam olemas, siis pole probleemi sinna üle kanda. Näha ka tagant poolt tehtud piltidelt.
Ülejäänud osas on raam täitsa hea, sirge.
Karteri nr osas saan õhtul järgi vaadata.

Kui juba pärimisteks läks, siis minu subjektiivsel hinnangul on heas korras järgmised asjad, mille eest neid kopikaid küsingi:
Karter, siduripoolne karterikaan, karpakate, käigukasti hammakad + ülemine võll + karterisees olev kahvlite alusplaat + väntvõlli otsa hammakas, automaatsiduri kronstein, esiamortide alumised kroom osad ja plekist vedrude katted + vedrud, esitule ümbruse plekid, parem küljekarp, ketilõdvikud,

Nokitsemist vajavad asjad e. kaasa tulevad vidinad:
Silinder - puurida 2R, 1R vist ei anna välja, pindmine roosteke, suuri pikitriipe töötsoonis ei ole, on sissevõtu aknast all pool triip (tõenäoliselt korralik liivatera sinna sattunud)
silindripea - küünlapesa taastatud
ülejäänud käigukasti ja siduri osad puhastada, .
geneka poolne karterikaanelt millegi pärast tagumist osa lõigatud....
Vasak summuti ja leegikas ning mõlemad leegikate mutrid - no saab kasutada, Parempoolne keegikas on lapitud...
Õhupuhastil puudu kaan, sisemuses vajalik vahesein olemas ja ülejäänud korpus väga OK
Esipiduri kate koos klotsidega - OK - puudu pidurihoovastik.
Raam - vajab summuti hoidja panekut, ülejäänud osa OK (s.h. raami sees olevate poltide keermed), s.h.
traaversid koos lenksu kinnitustega, suht OK, kannu laagri pinnad õhta, kuid need nii ehk naa tuleb uued panna.
Lenks, koos suunaka/tulede lülitiga - no saab kasutada,
Paak - seest suht viisakas, kuid vaja puhastada, kroom taastada;
istmealused plekid - sirgendada,
vasak küljekarp - plekimees teeks korda, kuid...
põlvekaitsmed - puhastada,
signaal 6V- pole proovinud tema töökorda.
Tagahammakad - kaks komplketi koos kiigele ühendavate poltidega, kulunud aga kasutatavad,
esimese vasak amordi ülejäänud osad - no poleerimisega saaks amordi ehk tööle, kui tihendid vahetada (paremal see enam ei õnnestu nii lihtsalt),
638 tagatuli - töötav, kuid klaas nõks kannatada saanud, väiksed mõrad.

Ülejäänud osad kas puudu või ei täida oma funktsiooni.
Kahjuks ei jupita - kõik asjad koos.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 17. Sep 2020 11:38
by Mattu
Mulle pildilt tundub, et roolisambal on sildi kohapeal nagu silti näha aga võib siis ka lihtsalt vari vms olla. Kui viitsid õhtul mässata pane ka raaminr kirja, see on esimesel püsttorul, paremal küljel, tugevduse peal. Tänud!

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 17. Sep 2020 12:03
by hmm
Osta.ee pildid on koosluseks kokku pannud, et ostjal tekiks visaalne pilt mis olekas. Muidu on iga detail eraldi hunnikus
Tõesti pole silti raamil näinud (olen esiosa täista pulkadeks võtnud, s.h. traaversid eemaldanud, amordid osandanud) aga eks õhtul teritan silmi.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 17. Sep 2020 20:31
by hmm
Raami ja mootori nr ning markeeringud
20200917_203020.jpg

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 17. Sep 2020 21:29
by Mattu
Siis 1967 aasta ratta jäänused.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 17. Sep 2020 22:17
by hmm
Mattu wrote: 17. Sep 2020 21:29 Siis 1967 aasta ratta jäänused.
Kui nii ütled...

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 18. Sep 2020 08:34
by fomoco
Pildilt näen, et karteril on genekapoolse kaane kinnitamiseks vajalik tagumine keere rikutud, kas sinna annab veel polti sisse keerata või vajab keevitust ja uut keeret?
On veel karteril mingeid vigastusi?
Kas sinna jawa 360 käigukast ja sidur sobib külge?

Pakkumised üle 60eur tuleb teha avalikult teemasse või postkasti?

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 18. Sep 2020 11:12
by hmm
Homme olen kodus, siis saan selle karteri ka detailsemalt vaadata, praegu pole keermetele tähelepanu pööranud.
Genekapoolse kaane keskmine kinnitus väntvõlli ja veovõlli vaheline (kui see on sama mida mõtled), on nõks kannatada saanud, kuid keeret piisavalt ja praegu sain sinna poldi fikseerida.
No võib ka siia postitada, mul salatsemise foobiaid pole.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 18. Sep 2020 16:43
by vaalo
fomoco wrote: 18. Sep 2020 08:34 Kas sinna jawa 360 käigukast ja sidur sobib külge?
Jawa 559 ja 360 kasutasid sama käigukasti. Siduriga on see teema, et pealtnäha on identsed ning hammaste arv on sama, aga 559 sidurikorv on veidi suurendatud diameetriga kompenseerimaks suuremat ketilõtku, mis on 559 mootori konstruktsiooniline eripära. 360 korviga võib isegi uuel mootoriketil liiga suur lõtk jääda. Õigele 559 korvile on vastav number peale löödud. Viide SIIN

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 21. Sep 2020 12:37
by hmm
Teen jawa müügiga hetkel pausi...
Sain furgooni täie kola juurde ning nüüd inspekteerin, mis endale ja mis müüki.

Vaimusilmas soovin vist 350/360 kokku klopsida. Teisisõnu, kõik mis ei hakka 350/360 masinale - suure tõenäosusega - müüki.
Ehk kõigepealt pean väikse inventuuri tegema, et arusaada olemas olevatest asjadest.

Raami saan kindlasti veerema, plekid peaksid ka olemas olema, kuid karter, vänt ja silindripea asjandused puudu...
Ehk kui keegi pakud 350/360 mootorit - olen huvitatud.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 21. Sep 2020 18:30
by fomoco
Mulle huvi pakkuv teema, endal on mõttes olnud 360 raamile istutada jawa 250 mootor.
Kui sul see 360 mõte on reaalne siis ehk teeks vahetust.
Leian sulle raami, plekid, karteri, vända, võib-olla veel üht-teist vajalikku.

Ehk siis vahetust samaväärset juppide vastu.

Edit:
Aastaid tagasi oli selline:
http://erinevadpildid.blogspot.com/2015 ... t.html?m=1

Nüüd mõned jupid juurde leitud.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 22. Sep 2020 00:16
by hmm
See mõte pakub huvi.
Mul on nüüd veel üks komplektne 559 raam, millel hulgi juppe küljes/kaasas
Käigukaste on 3+tk, silindreid ka 3 komplekti, õhupuhasteid 2 360 oma, millel kaaned puudu, siis 559 tervik+ ilma kaaneta.

360 on peamiselt puudu õige nr raam, karter koos väntvõlliga, silindripead ja ehk veel mõni jupike, nt käimalöömise võll on teistugune.
Küljekarpe on vähemalt 2 korralikku ja 1,5 poolikut komplekti. esikondli osasid on ka + spidokaid ja esitulesid.
kõrgeid lenkse on, kuid soovin madalat. Madal lenks pole viimistluse mõttes korras.
Paagi sain korraliku (seda ei vaheta...), see tumedama võib saada küll, esiporikas ja tagaporikas on nõks ratsitud, iste enam vähem, teine iste vajab porrolooni, istmealused plekid peaksid ju samad olema, mis 559.
Nüüd ka tagakiik raamil olemas koos korralike amortidega + üks komplekt veel, mis "hoiavad raami püsti".
Veljed ka olemas.
Seega võiks isegi vahetuskaubana mõtteks tulla.

Hakkasin siit excelisse väikest andmebaasi tegema, mis olemas, mis mitte..
http://jawa.lv/jawa-motocikla-559-360-rezerves-dalas

Eks sa pead siis mingi hetk läbi tulema ning oma silmaga kaema...

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 22. Sep 2020 07:53
by roosakummik
Otsustasid oma ellu veel 175 kuubikut juurde tuua. Õnnitlen. Sinu järjepidevuse juures saab see ka teoks. Soovin edu.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 23. Sep 2020 20:02
by hmm
No nii.. krt kohe - haigus süveneb.
Sain oma ülevaatega ühele poole ning pea iga polt ja kruvi on inspeteeritud, mis kastidega kaasa anti.
Võtsin Jawa.lv kodulehelt hinnad ning tegin sellise asja excelisse:
jawa360-detailideYlevaade.jpg
Hinnang osadele oli nii, et:
"soetada" - seda asja mul ei ole
"olemas läbi" - asi ei täida oma funtksiooni nt karteri kaaned; veoketi hammakas, esiamordi putked jne...
"kasutatav" - no olemas ning saab kasutada, kuid välimus pole just kiita.
"OK" suht hea kvaliteedika asi.
"Ei osta" on siis täiendav kraam, kaup, mida jawa.lv lehel oli saada, kas siis korras iste, alumiinium pöid, mingi detail kroomitud versioon jne...

TEisisõnu: masin liikuma saada on vaja jawa LV hinna kirja alusel 1500€ kaupa saada.... Sellest kuluosi (laagrid, simmerid, trossid, rehvid) 366€,
Varuosi: nt silinder, kolvid, süütesüsteem (VAPE), esiamordi putked, karburaator, lukud jne 1000€

ja n.ö. raamiosi 150€ ulatuses, jah otseselt ei sega sõitmist kaasreisija jalatoed, karburaatori kate, tõstehoob, istmealused liistud....

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 23. Sep 2020 20:23
by madeinussr
Müü see sodi juppidena maha ja osta komplektne ratas omale. Alles oli üks väga korralik jawa 559 müügis, mille peaaegu omale koju oleksin toonud.
Või teine variant võta ligi osta.ees pakkumisel olev korviga 360. Hind hea ja dokumendid ka olemas. Sealt saad ka juppe juurde.

Aga selge on see, et must number läheb sinu olemas oleva hunniku jaoks rohkem maksma kui osta väga korralik jawa, mis kohe sõiduks sobiv.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 24. Sep 2020 09:21
by roosakummik
See ostas pakutav Jawa 360 on väga hea pakkumine. Juppidena hankimine läheb kallimaks. Pärast viskad osad jupid müüki. Isegi võtaks selle 360, kuid Jawasid ja Iz- e piisavalt millega maadelda. Jõudu valikutes. Ja egas mis meil siin üle jääb, kui tuleb jällegi garaazi pugeda nokitsema. Õlleilmad läbi saanud.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 24. Sep 2020 12:15
by hmm
See "sodi" saigi toodud n.ö investeeringuks.
Seal on kraami küll ning investeeringu saaks nulli ilusti + mõned haruldased/kallid asjandused ka, mis üldjuhul on masinatel nässus...
Eks vaatan seda osta.ee masinat... seal kallid/kroom vidinad nahkas v.a. üks paagi küljeosa, mis mul ka ilus/korras olemas...

Juppidena kokkuladumine ongi kallim... ja mu tabel ilmestab seda kõige paremini.

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 24. Sep 2020 12:37
by Mattu
Üldiselt saab igasugusest asjast midagi üles ehitada. Ma olen ise viimasel ajal võtnud suuna aga hästi säilinud ja ühes tükis ratastele. Nendel juppidest kokkulaotud asjadel pole nagu päris seda mekki man.

Keskmine heas säilivuses masin (ilma kehtivate dokumenditea/ensv aegse tehn.passiga) maksab täna suurusjärgus 500 euri. Ostas olevat ratta puhul on suureks väärtuseks külgkorv, kuigi see viimase malli 560, mis ennast niipalju ei kõneta, kui vana kulmuga variant. Ratta enda puhul on aga väga palju nahkas ja ega niimoodi kobrutav paak pole ka just parim valik edasi töötamiseks. Ehk, et see alghind on seal suht selline piirpealne asi. Lõppude lõpuks on aga oluline see, et ehitajal huvitav, põnev ja väljakutseid pakkub protsess on :)

Re: M: Jawa 250/559 jupid

Posted: 24. Sep 2020 17:18
by hmm
jah see osta masin on hinnaga suht piiripeal.... 3 päeva on veel mõtlemise ja kaalumise aega... meeldib see, et värvkate on enam vähem OK, njah, tagatuli on vanema versiooni oma, tule ülemine kattekorpus ratsitud, lenksu komplekt vale, paak tundub nässus olema....
Kuluosad tuleb nii ehk naa soetada, mida on selle jawal ~350€ juures.
Pilt pole väga paljulubav, et täpselt hinnata, kuid paistab et pea 90% kroomdetaile vajaks korrastamist, kuigi sõitmist e. töötamist kattepind ei sega.
no kirjeldusest võetav info, et karpakate (uus jawa.lv 60€; esitule komplekt 60€; korviratas ~50€ kasbutatud ja lisaks laagrid, katted, pidurid) on "ainult 150€ lisaks..
Peidetud jamad võivad olla väntvõlli, kolvigrupi, silindrite ja käigukastiga... mida pildi pealt kindlasti öelda ei saa ning tuleb arvesada, et need on nässus. Kui ei ole, siis on see boonus.

Ehk kokkuvõtvalt tuleb masinale +1000€ peale laduda (just selle pärast, et kroom osad on väga räbalad), et sõidaks ning silmale ka hea vaadata. ahjaa + külgkorvi kulud.
Seega 1700 või 2000 renoveeritud arvel masin on veel suht koht OK hinnaga.
Aga veel kord... see masin on komplekt ning vaja ainult korrastada, mitte väga palju juppe mööda ilma otsida (mis on palju kulukam, sest kulu on pikemale ajale jaotatud ning väga käbe tõusma)
Aega 3p