hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Prii »

hmm wrote: 24. Jan 2023 01:12 Naelad oleks abiks olnud kindlasti, kuid suurem takistus oli nähtavus - see tekitas liigapalju mõtlemist ja alalhoidu. Kaalun siin visiiri soenduse peale... mulle Pinlock süsteem ei meeldi, sest tavaolukorras kuidagi hägusemaks muutub vaade.
Kiivri teema on jah probleem. Mul näiteks jäätus avamise mehhanism ära lõpus, nii et lõuaosa lõpus enam lahti ei teinud seisakute ajal. Samas mul Pinlock toimis, kuigi keerulisematel lõikudel hingasin ka pinlocki seest osaliselt uduseks. Samas jälle sirgetel lõikudel tõmbas ennast mõne aja pärast klaariks. Suureks plussiks on muidugi tsikli esiklaas. Kokku oli 8-st rattast esiklaas 6-l. Oleks olnud 7-le, kui üks mees ei oleks eelmise aasta talvesõidu eel garaaži ees tsikli üle kaela keeranud :D
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Minu remondiretke sõidu katkestaja pesitses tagarehvi sees. :|
20230126_194158.jpg
20230126_194404.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Abielusõrmuse kaotasid ära kui rehvi peale panid ?😅
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Eks ikka ventiili kaelast seib vist. Oleks sõrmuse kaotanud, kas siis enam koju oleks lastud? :D
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mattu wrote: 27. Jan 2023 12:11 Eks ikka ventiili kaelast seib vist. Oleks sõrmuse kaotanud, kas siis enam koju oleks lastud? :D
Abieluvara ei tohi rikkuda. Selle rõnga panin kohe peale tähtsat päeva kappi ja seal peaks ta praegugi olema (pole lähima aasta jooksul kontrollinud 🤔). Vähem jamasid...
See rõngas on jah ventiilikaelast. Aga nüüd panin korraliku lapi peale ja homme panen ratta alla tagasi.
Kaalun ka lõuna eestisse unicute talverallile minemist aga osalemise tõenäosus on seal 30..40% juures

Lapike peale ja auk saigi kinni
20230128_092754.jpg
20230128_092815.jpg
20230128_092838.jpg
20230128_124030.jpg
Nüüd masin uuesti ratastel.
Külka veermik vajab tähelepanu, mingi lõtkuke on ka sinna tulnud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Km pole eriti juurde tulnud... spidotross kah lahti...
Aga täselt aasta tagasi sau TÜV tehtud ning erinevaid meeldetuletusi hakkas tulema.
Seega korvil oli mingi kolks tekkinud. See oli kiigevõllindus. Pingutasin mutrit ja kolks kadus.
20230303_202121.jpg
Ühejutiga sai ka korvi tuli tööle seatud. Juhtmeots olu lahti rebitud ning soolake pugenud pirnipessa. Juhe kinnim pesa puhtaks ning olukord taastus.
20230303_202922.jpg
20230303_202934.jpg
Kuna ilmad olid juba ilusad võtsin lumehöövli tagant ära ning alla läks uue mitas H06 rehviga ilusratas.
Esiratas jäi praegu 18"...
20230302_192052.jpg
20230303_205417.jpg
Eks näis kas lähen ülevaatusele lähiajal või mitte, sest suurt vajadust kuskil rallida hetkel ei näe.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

ÜV tehtud, 25€.
20230310_162921.jpg
Õhtul siis 360 mootor maha, et korrastada raami ning ehk ka mootor mõne aja pärast värvida.
20230310_201741.jpg
Vape osas märgasin, et üks alusplaadi kinnituspolt oli keerme maha väristanud. Originaalpolt on suht lühike haakub vaid natukene... eks pean pikema sinna otsima.
20230310_201741.jpg
20230310_201748.jpg
Kett on ikka väga kulunud... ostan uue.

Eks puhastan, teen värviparandusi ja läheb 559 mootorile toeks.
20230310_205355.jpg
20230310_205403.jpg
Muus osas täitsa OK.
Attachments
20230310_201736.jpg
20230310_201757.jpg
20230310_201821.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Raami sai kasutatud 559 mootoriga sõitmiseks ja nüüd alustan 360-seks tagasi vormima.
Mis vaja teha:
1. tagakiige korrastus - kiigepuksid ja amordid.
2. ehk kuskil ka värviparandused.
3. mootor:
- puhtaks
- silkude seisundi hindamine:
a. silku nõgist puhtaks.
b. mõõdud: 58,51...58,52 on silku kulumine
c. väljalaske kanali peal on näha silku pinnal "läbilöömise" märke...
igatahes eks näis kas võtan ka silkud maha... otseselt pole vaja, töötaks veel ~10K km vähemalt..
- Ehk ka värvin... aga värvieelset puhastamist on väga keeruline korrektselt teha.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nüüd siis masin 360 tagasi tehtud ja 559 mootor, spidotross + plekid riiulisse.

Odonäit: 22146km
Kiike polnudki vaja mudida, see väga tummine veel.
Tagaratta võll oli kõver... uus võll ning mõned seibid ka mõnda kohta, et huvitavaid hõõrdumisi likvideerida.
Üheks söömise kohaks oli tagahammaka ja rummu vahel, oli teine ennast liiga lähedale sättinud. Saanuks ka teisiti distansi lahendada aga panin 2mm seibi rummu laagri ja veohammaka disansvõlli vahele. Lisaks oli vaja ka pidurikaan natuke eemale seada ning sinnagi 1mm seib.
20230807_110618.jpg
Silkudest nii palju, et teadjamad viitasid sellele, et kolb liiga koonuses. Mul need 0,8mm ja seda olevad liiga palju. Tugeva tulega lööb lihtsalt liiga läbi ning rõngad ei suuda takistada. MA annan ikka tulda ka sinna korralikult.
Igatahes silkude hoon, uued rõngad, uued kinnised sõrmed ja kokku tagasi.
20230807_110110.jpg
20230807_110251.jpg
Puhastasin pealt mootori ja värvisin. Lisaks liivapritisga silkud pealt puhtaks ja silkupead soodaga, värvisin ka need.
20230807_110439.jpg
Uued küünlad, ette 16 hammakas, külka külge ning sõitu.
20230804_093814.jpg
20230804_125528(0).jpg
20230804_145758.jpg
Sõidetud 714km, spido järgi 784.

Sõiduajal ei tulnud piisavalt kütet masinale ja hakkas jõnksutama 80km/h juures... võtsin hoo alla ja kulgesin 75-ga Valgani. Seal puhastasin kraani, mis oli igati puhas aga ikkagi. Ei muutunud paremaks, läks isegi hullemaks, kui reservi ja tava asendi vahel kraani keerasin.
Lõpuks vahetasime tihendi, mis ermol kaasas oli ja sellega asi lahenes.

Kütusekuluks sain mina oma arvutuste järgi 5,7L/100km ja seda koos külkaga maantee kiirustel ~80km/h (ehk 70...90km/h olenes tuule suunast).


nüüd on näiduks 22930
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

See seibitamise vajadus tuleneb kas valest laagrite vahelise distantspuksi pikkusest ja/või selle puksi lühidusest, mis ketirattavõlli ja rattalaagri vahel on.

Muidu aga - tubli!
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mõned pildid Lätis toimunud Vidzemē Jawa clubs lv jawafestist
Jawa augusts 05, 2023-332.jpg
Jawa augusts 05, 2023-344.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

NV hakkasin ratast siis talvesätetesse panema.
1. see tagaratta seibitamine - oma lollus krt :evil: ... mul üks distanspuks sealt puudu - panin selle ning voila kõik paigas.
2. D.I.D 428 kett on oma aja ära elanud - pole enam kuhugi pingutada, sest pingutid on juba suht lõpus - no 1mm veel saaks. seega vaja uus kett panna.
D.I.D sai ~pea 15000km jagu sõitu ja sellest julgelt üle poole korviga - ehk mitte rahulikult ka veel...

3. talveks püüan alla sättida 18" veljed: Ette ja külkale mitas H03 18x3.0, Tagumisele olen veel otsimas, kuid 18x3.50 iseenesest mahub ja ka amordid veel töötavad ning rehv ei viili porikaid. Selle H03 komplektiga on hea n.ö. kruusa ja pinnasteedel sõita. Lumesisse tahaks midagi karvasemat koos naeltega. Nt mitas C16 100/100 18, kuid veel ei ole 100% kindel, et hakkavad. Alternatiiv on C01 16x3,50, mis ka eelmine aasta all oli.
Laiused on neil enam vähem samad, kuid raadius on C16 ~ 2,2 cm rohkem + naelad...
18" rehvidega tõuseb masina kliirens ~3cm, mis on juba pärs arvestatav.

Huvitav oli veel see, et mitas H06 18x3,50 on oluliselt laiem 92,45mm, kui mitas H03 18x3,50, mis on 85,80mm

Aga lihtsalt logiks:
Mitas H03 18x3.0 laius: 75,45mm, diameeter 620mm <- eelmine aasta talvel all (sellest suuremat ja laiemat rehvi originaalporikaga panna ei saa)
Mitas H03 18x3.5 laius: 92,45mm, diameeter 645mm <-läks ilusti tagakiigele, ei käinud kuhugi vastu ja amordi käiku põhja vajutades ei õnnestunud vastu porikat rehvi saada.
mitas C01 16x3.5 laius: 97,30mm (servanublude äärest - ääreni), mantli laius 81mm, Diameeter 610mm <- eelmine aasta talvel all.
Mitas H06 16x3.5: Laiust ei mõõtnud :? , diameeter ~600mm ehk siis ~20mm H03 18x3,5 raadiuses vähem - selle mõõtsin 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eile sai masin talvepapud alla v.a. külka.
Ette läks ikkagi hetkel Mitas H03x3.0
Taha mitas C01 16x3.50.

Sai ka hangitud mitas C16 100/100 R18, kuid see nii pisikese masina hargivahele ei mahu, isegi kui küljenupud ära võtta.
Kes soovib 623/638 metsas ukerdada on see rehv idekas - vähemalt reedeni on ta mul olemas ja saan 65€ loovutada. Kui nüüd keegi ei soovi, viin poodi tagasi.

Üldkasutavatel talveteedel piisab sellisest kobost, kuid metsas ukerdamiseks võiks ikkagi 18" nubludega naelake olla - vähem võimlemist.

18x3,5 mitas h03 oli tagumise rehvina päris viisakas ja koos 3.0 esirehviga kõrgendas väga mõnusalt masina kõhualust. Solona hargile tõsta ei ole mõtet, kui just mingi lauajuppi hargi alla panna pole ;)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Egas midagi. Jahedad ilmad vajavad sooje lahendusi.
Nüüd siis jawal sojendusega käepidemed 8 )
20231222_143006.jpg
20231222_142955.jpg

Lisaks vahetasin spidoka, sest kui ta kunagi kinni jooksis, vahetasin ainult seieri näidiku osa. Peale seda hakkas kiirust valetama e. sõidad 90ga ning ta vaevalt 70 viitsib kuvada.
Nüüd vahetasin terve korpuse s.h. kerisin 5000km ->23200km peale.
20231221_161615.jpg

Ühejutiga vahetatud külkal ka porilapakas - asemele VELOREX kirjaga.
20231221_211040.jpg
Poldid-mutrid olid ikka korralikult ussitanud ja rellakas oli mõistlik tööriist nende avavamiseks. Õnneks oli kasutatud lapaka kinnitamiseks vasest lehti - need läksid tagasi.
20231221_211054.jpg
20231221_211705.jpg

Nüüd natuke viiskam välimus.
20231222_142930.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Jätkame toimetamist jawa kallal.
Sai käidud jõuluvana tassimas + komme jagamas ning jawa ->RUDOLFiks.


20231223_103943.jpg
20231223_122828.jpg

Lisaks sai korrastatud natuke elektrit ka (parktule pirn ei põlenud...) ning tekkis mõte, et mul vedelevad mingid huipu H4 LED pirnid.
20231225_210801.jpg
Prooviks neid R2 sokli sisse kompunnida - mõeldud mõeldud ja tegin ülemineku.
20231226_134950.jpg
Panin LEDi põlema ja voila päris OK kujutis nii lähitulel kui kaugtulel.


LED ver1 - kuvasin mingile linale valgusvihu ja märkisin teibiga piirjooned. Mustaga lähituli, sinisega kaug.
20231226_133529.jpg
20231226_133545.jpg
pildistamiseks panin halogeeni R2 12V 40+45W tagasi ja selle kuva:
20231226_135628.jpg
20231226_135703.jpg
LED ver2, püüdsin valguvihku halogeni sarnaseks saada, kuid ehk peab natuke vist veel sättima, sest idekas oleks kahe LED-i kuvade vaheline ala..
Püüdsin lõikejoone pealt valgusreostust vähemaks saada ning lõikejoone alt tühimikud täita, mis LED1 versioonis oli.
20231226_142637.jpg
20231226_142643.jpg
Valguvihk (LED ver2), aianurka on ~35m. tagumine hoone 50m. Mootor ei tööta ehk aku pealt...
20231226_183802.jpg
20231226_183809.jpg

Videoke: https://youtube.com/shorts/g6kFlbg5n6Q?feature=share

Jawal ei ole traditsiooniline elektrisüsteem vaid sam-kompunn
Võtmest ei lülitata releed, vaid see ühendab VAPE andurijuhtme süütepooliga - seega releed üldiselt vaja pole...
Tulede lüliti 1 aste on miinimum valgustusvool + tel laadimine.
2 astmes siis kogu valgustus ning aksessuaaride vool.
Lähituled on läbi releede - nüüd kui jäävad LEDid, siis pole releedel enam pointi seal tule sees juhtmepundart kasvatada.... aga hetkel jäid.

Ehk siis natuke täpsemalt:
Ilma lülitita: Pidurituled märgistusega 10W rattal ja 21W korvil; Signaal.
Lüliti esimene aste: VAPE relee, Näidikute valgustus (2xLED), laadimistuli ja N märguanne 2+2W halogeen, parktuli 2w. Eraldi lülitatav telefoni laadija.
Lüliti teine aste: esimene aste + Gabariittuled (tagumine 5w halogeen, Külgkorvi tagumine 5W halogeen, esimene valge LED). Lähi ja kaugtuli, Eraldi lülitagav käepidemete soojust 4 astet 15-35W.

sisend pinge halogeeni sätetes mõõtmisel oli 12,4V (akulaadija ühendatud akule, seega A piisavalt ning VAPE ei mängi rolli)
LEDi sätetes mõõtmine oli aku enda pealt e. akulaadijat ühendatud polnud... pinge võis olla 12V pigem, kui 12,4. Sellest võib natuke olla mõõtmise häireid sees ~0,2A jagu kuskil...
tarbitav vool oli amprites:
1. Pidurituled 2,07A e ~25,7W
2. Signaal ~4,13A ~51W
3. Lüliti esimene aste, ilma tel laadimiseta ja signaali ning pidurituleta pidev tarbitav vool: 0,59A ehk ~7,3W kogu tarbimine
4. Lüliti teine aste, ilma tel laadimiseta: Esimene aste + gabariidid tagumised 5+5W+külgkorvi LED, lähitules gabariit 2w, Lähituli halogeen (12V 40+45W) 4,57A; halogeeni asemel LED lähituli 1,712A. Kaugtuli Halogeen 5,03A, halogeeni asemel LED 1,82A
5. nr4 lähitule sättes + käepidemete soojendus, :
LED Halogeen
aste1: 2,37A (+0,66); 5,29A (0,72)
aste2: 2,61A (+0,24); 5,68A (+0,3)
aste3: 2,71A (+0,10); 5,85A (+0,17)
aste4: 3,15A (+,044); 6,5A (+0,65A)

Kui jawa hoida originaali lähedal, kuid 12V, siis pole LED-idele eriti vaja vaeva näha, sest kui tühikäigul natuke tuled tuhmuvad pole sellest tragöödjat. Nüüd kui masinale on lisatud elektrilisi vidinaid, siis iga W on arvel. Eriti hästi oli seda näha telefoni laadimises, kui seisma jäid, viskas laadimise tagant ära :cry:

Seega halogeen esitule pirniga on tavalisel sõidul 6,5A + tellaadimine ~1,5A ja pidurdamine 2A, mis teeb 8A pidevat voolu vajadust ning 10A ajutist.
Kätesoojenduseks tegelikult pinget ei jagu eriti... Ehk siis tuleb valida, kas telefoni laadimine või soojad käed.
LED lahendusega hoiab keskmiselt 3A valgustusevoolu pealt kokku, mida saab kätesoojenduseks kasutada <- see oligi LED lahenduse mõte.


Vape isenesest pole ka nüüd teab mis võimas, eriti tühikäigul.
_vyrp11_33022904_a.jpg
Tühikäik on ~1000RPM, mul isegi vist nõks vähem..., kuid siis pole vapel eriti midagi välja anda no 3A... e. 35W max. st seda, et pinge langeb ikka korralikult 7..9V kui kellad viled (lähituli+tel laadija) töötavad.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
karmus
Posts: 1
Joined: 20. Feb 2024 17:53
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by karmus »

hmm wrote: 26. Dec 2023 21:16 Jätkame toimetamist jawa kallal.
Sai käidud jõuluvana tassimas + komme jagamas ning jawa ->RUDOLFiks.



20231223_103943.jpg
Kena töö!

Kui kaua olete selle projektiga töötanud?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

No tore, vähemalt üks süütu postitus üle pika aja, kuid tundub, et sellise küsimuse küsimiseks võiks esimesest postist võtta kuupäeva ning näedki vastust ;) Aga saame robotist/google tõlkest aru - Are you robot?

Aga siin on nüüd analüütikutele väheke jauramist.
Mulle ikka meeldib eesti keel - mis on piisavalt väike maailma mõistes, et aru saada kui küsija pole kontekstiga kursis.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Prii wrote: 21. Feb 2024 01:00 Mõni aeg tagasi toimus väike sõit. Osales 7 ratast ning kõik vajasid varem või hiljem veidi nokitsemist. Sõidu meeldejäävaim osa oli mööda Peipsit kulgemine, kui ilm oli väga ilus. .....
..... Foorumi liikmetele tuttavatest ratastest osales ka hmm oma koviga Jawaga, kuid tõenäoliselt pajatab ta sellest millalgi oma teemas.
Eks olen olnud natuke tagasihoidlik jawa kajastamsiest. Pigem on kribamise aeg sisustatud teiste tegemistega.

Kuid teen siis ühe pikema kribamise.

Kuid vaadates mis vahepeal jawaga tehud, siis peale LED esitule on:
1. jawa oma talverehvidesse saanud naelad.
Naelad sai tellitud FB marketist kuskilt viimsi tegelase käest. 200 naela 4x9 mõõdus koos tööriistaga oli 55€ ning 200 naela 4x12mõõdus sain 50€.
20240116_181502.jpg
Ette läksid lühemad, sest mitase H01 3x18 rehvi ei julgenud pikemaid panna. Sai 100 naela sinna kruvitud. Kuigi võiks veel 50 panna just servadesse juurde, sest keeramisel ikkagi liigselt libiseb ja servades tundus kuidagi vähe ka - üle 5 lamelli üks nael.
20240119_174239.jpg
20240209_202919.jpg
Taha sai pandud kõikidesse kolme kesmisesse nuppu üks nael + hajutatud ülejäänud naelad serva nuppudesse. ehk siis 100tk kokku.
20240119_174335.jpg
20240209_211944.jpg
2. Ilusamad summutid ja leegikad vahetatud talvesõidu omade vastu.
uuemad leegikad ikkagi tahavad roostet hakata ligi tõmbama, sest isegi, kui peale sõitu puhastad ja kuivatad, siis kütmata ruumis tekib pinnale kondents ja õrn soolake hakkab tööle. Määrisin neid ka MsO2 määrdega aga ei aita eriti palju.
Originaalid on kuidagi vastupidavamad soolale... ei hakka seal nii kergelt asi tööle ja ega väga kahju pole ju ka.
Parempoolne ikkagi plätsub natuke rohkem, kui vasak. Seega üks keskmine vahesein on kannatada saanud.

3. Väga külma ilma jaoks laenatud Jawa originaal klaas, Krontsteinid ka jawa omad ning üks klaasi kinnitus. Ülejäänud kinnitused tulid Voshodi kinnituste hulgast
- Kuni -5...-8 ilmaga klaasi ei kasutaks, kuid talvise remondi matka ilm oli seal -15 ja kohati ka külmemgi siis klaas oli väga vajalik.
- Laenatud klaas ja kinnitused olid endal olemas - osa neist, sest ainult need valged poldid olid puudu (alused olid olemas). Olemas vaid üks... Seega oli vaja leiutada, sest sõit oli ju järgmisel päeval. Võtsin vossi omad,sinna M8 roostevaba polt läks sisse, poldi ümber kummist läbiviigu muhv, poldi alla ja vastu kronsteini süütekaablist tihend/klots ja voila.
- Klaas tekitas sõiduajal sellise huvtava õhuvoolu - alt üles kiivrisse... täitsa talviste tingimuste osas oleks vaja nende põlvelapakate kohale - paagi ja mootori peale tekitada veel üks n.ö. pehme seinake, siis oleks seal mootori juures oluliselt soojem ning ehk ei tekita ka väga suurt keerist klaasi taha.

Nii sõidust siis. Otsustasin enne uunikumide talverallit proovida külmades oludes jawat. Plaan oli tulla koos Valloga - koos selle MK euroopa tuuridel olnud iz jupiteriga kuhu ta siis korvi suutis külge kruvida. Kahjuks ei iz ega vallo leidnud endas vääramatud jõudu remondiretkel osalemiseks aga sain kasutada reisibussi, et jõgevale jõuda.
Jawa läks sinna bussi ilusti - üksi öösel seda sinna upitades tuli elektrivintsi abi kasutada... aga mahtus täpselt.
20240210_004007.jpg
20240210_074634.jpg
Kohapeale jõudes oli ilm karge, masin töötas kuniks Prii tegi 1h stardi eelse hoolduse. Pärast mida jawa ei tahtnud lihtsalt tööle minna, kui läks, siis oli tuim ning tahtis ära vajuda tühikäigul. Lisaks ei hiilanud enam ka paigaldatud LED tuli... Tule asja ei viitsinud seal enam mudida, sest klaas blokieeris reflektori kinnituse kruvi ja selle avamiseks on vaja klaas eest ära võtta - jällegi ei viitsinud.
20240210_093648.jpg
Sõit oli lahe, kohe alguses oli üks jawa kummuli, siis mõne aja pärast nokitseti urali kallal, siis mõni hetk veel keegi kohendas - igatahes möllu oli.
Jawa oli kuidagi tuim kogu selle sõidu ajal - sirgetel järgi ei jõudnud kurvides polnud kindlust.
Max GPS-i järgi oli mu kiirus tasasel teel <65km/h. See kahanes, kui peale pausi oli pikalt sõidetud e. mida pikemalt sõitsid seda tuimemaks jäi. Päris õhtu poole lõpus üle 55km/h neljanda käiguga ei läinudki.
Jällegi peipsi peal uhas nagu vana mees.... kuid see oli suhteline tunnetuslik kiirus ;) Muidugi saeal ka kohapeal seismist ning mootor koos karpaga sai soojeneda.
20240210_145718.jpg
20240210_151143.jpg
Sõiduajal kiivri viisir küll jäätus aga poli pool päeva täitsa kasutatav. Lõpus tuli kiivril lõug eest ära võtta ning lahhtise kiivriga sõita - siis visiir enam ei jäätunud ja ka tuul väga silmadele liiga ei teinud.
Ja loomulikult ma ju erak oma midlandi kiivri sidega - ei õnnestu kohe kuidagi cardodega suhtelma saada.

Soojusest veel, nimelt klaas hoidis siis otsese jahutava tuule keresse tuleku ära. Ka kiiver jäätus selle võrra vähem. Jalgadel oli enam vähem ok, kuid parema saapal jalalaba välisserv hakkas lõpupoole külma tundma. Kinnaste osas oli asi nutusem. Mul oli kasutusel topelt kindad - soojavoordriga nahast sõrmkinnas, mille peal siis lambavillaga vooderdatud paksem valge nahast sõrmkinnas. Nende sees hakkasid näpud ikkagi külmetama ning ka soojendusega käepidemete soojus ei jõudnud sõrmedeni. No jõudis aga pealt poolt jahutas õhk veel rohkem.
Lõpuks tõis sooja tuppa n.ö. keemilised soojenduspadjad (Matkaspordist võetud Thermopad käte soojendaja) mis sai kahe kinda vahele pandud sõrmenukkide lähedale. See hoidis vähemalt sisemise kinda piisavalt soojana ka näppude juures. Nii oli hea sõita, kuid veel parem oleks olnud kas lenksu kotid või vanad nahast motokindad/labakud.

Sõiduajal oli ilma kaart selline
Screenshot_20240210_070301_Chrome.jpg
Sõidu teekond ning Geoape logi:
2024 talvesõit.JPG
No riietusest siis ka väheke:
Soe pesu rukka, nailonist spordidressi püksid, Dainese mototeksad, five-season paksud suusapüksid, kehal: pikkade varrukatega T-särk, soepesu Brunotti, nailonist spordi dressi ülemine osa, kevad-sügis IcePeak polüester voodriga jope (No käin sellega aasta ringi), voodriga Dainese tektiiljope.
puuvillased sokid, villased sokid ja Samelin sõjaväesaabas M77 koos M77 sisesokiga.
Kinnasteks voodriga nahkkinnas + lambanahkne vooder paksem nahkkinnas.
Scott kiivrisukk lõua ja nina kattega, Kiiver Nolan N40-5GT - ilma nokata ja polnud ka pinlocki.

Koju jõudes viskasin küünaldele pilgu peale ning need olid tumedad, karpa puhas. Seega suure tõenäosusega tekkis sõiduajal karpa lõõride osaline jäätumine, mis seistes natuke sulas. Selle jäätumisega vähenes vajalik õhukogus ja küttesegu muutus rikkamaks, masin jõuetumaks.
20240210_190849.jpg
Sai siis seda LEDi ka kontrollitud - oli teine ikka ise otsad andnud - läks tavaline 45+45w R2 pirn tagasi

17.02 hommikul sai külastatud uunikumide talveralli starti - kahjuks taandasin ennast sõidust, sest sarnaselt vallo remondiretke põhjustele, tuli ka mul sellel NV-l samu põhjendusi kasutada...
Masin liikus hommikul suht OK. ilm olu ju +2. Sellise vihma/märja ilmaga pole klaas üldse hea, sest kojameest ju pole...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply