Page 7 of 12

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 25. Mar 2021 03:17
by fomoco
Liiga palju hobuseid mõjuvad käigukastile kehvalt.
Sel juhul pead sisse panema 634 kasti mis on veidi tugevam.

Kui originaalne välimus pole kõige tähtsam ning on soov kodust kaugemale minna siis tasuks mõelda mootori vahetuse peale - Honda CB 250

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 25. Mar 2021 08:14
by roosakummik
fomoco wrote: 25. Mar 2021 03:17 Liiga palju hobuseid mõjuvad käigukastile kehvalt.
Sel juhul pead sisse panema 634 kasti mis on veidi tugevam.

Kui originaalne välimus pole kõige tähtsam ning on soov kodust kaugemale minna siis tasuks mõelda mootori vahetuse peale - Honda CB 250
Ära oleme hellitatud. Vanasti käisid Jawad siberis ja tagasi ära. Tänapäeval vajame spetsiaalset tsiklit rändamiseks. Kuid see ongi see, et ma lähen rlndama Iz, Jawa tsikliga.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 25. Mar 2021 09:28
by Mattu
Kusjuures head reisikirjad nendest on või olid üleval emmk.ee lehel aga sinna minnes viskab mingi turvahoiatuse ette kahjuks.

Ma olen korviga nüüd paar hooaega ja kaks reisi sõitnud. See on omamoodi kogemus aga ma olen seni lihtsalt uued esivedrud pannud ning uued piduriklotsid, trossid. Saab sõita küll! Ja eks 634 kahepööraga pidur on ju ka võimalik paigaldada, kui väga vaja.

Mul on peal originaalsüüde, kuigi nüüd tõesti mõtlen sellele rattale vape panna. Mul lihtsalt on käru enamjaolt järel ja see tähendab veel kahte pirni.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 25. Mar 2021 11:31
by hmm
Kui kellegil vedeleb 634 käigukasti sisu, siis võin ju proovimiseks võtta (olemas see käiguvahetuse plaat...) aga seal vaja vist midagi kompunnida, see selleks.

Reisile ikkagi solona - lisana veel ehk põlvekad (vaatan veel, et kas ikka - eestis sõitmisel kindlasti, sest tee pläga võiks porikatesse kinni jääda) ja mingisugused kohvrile alusraamid ka, et vastu tagaporikat ei hakkak hõõruma - vossil oli see tegevus suht suva, kuid jawast hakkab natuke kahju.

Ega VAPE pole ka nüüd teab mis imeriist reaalselt tuleb sealt ikkagi ~100W jagu - kõrgematel pööretel ehk 150.... tühikäigul mõned korrad on see laadimise tuluke ka vilkunud - ehk olen tühikäigu liiga alla kruvinud...
Ma ise vahetan kõik gabariidid LED-ide vastu välja - no ratta tagumise piduritule vist jätan tavalise, sest see hiilgab igale poole LED ainult ühes suunas.
Neid pulk LED pirne pole leidnud veel häid - õnnetukesed oma disainilt, kui vaja rohkem, kui 15 kraadise nurga all valgust edastada (nt tagatuli ja numbrituli)
Mida LEDidega võidab:
5w pirn ->0,7W
3x5W e. 15W -> 3x0,7W e. 2,1W. Mis teisisõnu suurendab natuke paremini aku laetavust ning kui on lisasid, siis ei hoia akut tühikäigul töös.
Originaal geneka osas on see oluline voolu kokkuhoid ja suunamine valgustusse.
Päevavalguse osas võiks LED päevasõidu tuledele mõelda (ilusaid ja meeldivaid pole väga märganud). Ka ise plaanin ikkagi need ka panna, siis olulisemal ajal saan mugavusvarustusele rohkem energiat anda ja hämaramas või pimedamas ajas rõhk pigem valgustusele.

Kuid LED pirnide teema võiks eraldi arutada, sest valikuid on palju, ning nii sama palju on ka kvaliteedi kõikumist.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 25. Mar 2021 15:37
by Mattu
No põlveplekkide peale on kõige mugavam kleepse panna ja kui täis saavad - paned need seinale ja külge lähevad järgmised.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 26. Mar 2021 23:53
by hmm
Sai sõidetud nii korviga, kui ilma.
Korviga sõites õrna vastutuulega suutis hoida 70km/h, kohati tekkis selline noh nagu kinnijooksmise teema - gaas järgi, sidur, hoog maha ja sai edasi kulgeda. Korraks ka peatus, lisasin törts õli, siis märkasin, et filter kuiv... võtsin korgi paagilt ja ttssstt ning filtrisse hakkas kütet jooksma. Egas midagi, paagi kork õrnalt peale ja punn põhja - 80km/h ja nii 5km ning ei mingit hingetõmmet. Tagasi tulles, kui õrn tuul takka spido järgi 80-85 oli sees.
Korvis 11a poisiklutt ning nõks varustust ka. Jooksis ilusti, ei kiskunud ega midagi, põhimõtteliselt tagapidureid polnud, sest üks mutrike pani jooksu ja jalahoova kronsteni tagumine osa enam ei fikseerinud... hakkab pihta...
Koju tulles võtsin korvi küljest, et originaal ketikaitse panna. Sai ilusti külge, kett käigukasti õliga kokku, piduripedaali kronsteinile stoppermutriga polt tagasi ja voila.
Küünalde kontroll tegi hinge rahulikuks. Natuke nagu on punakamad aga suht OK välimus.

Solona sõites on ikka teine tera, suhteliselt erk. 100 polnud probleem. Lenksu amorti on vaja nõks peale kruvida - liiga kerge. Lisaks vaja ka roolikanne veel peale kruvida, sest munakivi teel on õrna loksu tunda. Pimedas on tuled ka enam vähem rahuldavad. Suunakad võiks ikka olla, sest kätega ei viitsi vehkida.
Käigukasti töö pole sujuv, natuke ragistab käike sisse ning seistes on suhteliselt rakse vabale käigule lülitada.

K58@100 isteasend sobib mulle paremini ja ka see kummisadul tundub mugavam. Jaffil on lenks ~15cm istmest kaugemal e. samuti oli ka K58-l originaal lenksuga. Paigaldasin Minsk M105 lenksu ja isteasend muutud mugavamaks. Jaffil sellist lüket ilma "lennuki" väljavahetamist teha ei saa...
Kuid masin on ikkagi lahe, särtsakas.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 27. Mar 2021 09:30
by fomoco
Kui soovid lenksu asendit muuta siis osta Jawa 354 tulekate, spido, süütelukk ning 634 lenks.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 27. Mar 2021 12:00
by Mattu
Mõistlikum oleks hankida teine ülemine lambiplekk, millega ei pea hankima teist spidomeetrit ja süütelukku. Piisab lenksudest.

https://jawa.ee/toode/tulekate/

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 27. Mar 2021 17:25
by hmm
Sõidetud solona rakvere-võsu-käsmu-võsu-viitna-kadrina-rakvere ring. Ilma korvita on masin kohe elus.
PSX_20210327_162320.jpg
Enda logiks. Peale sõitu on odol 6112km

Max kiirus, mis ma tast välka võlusin oli 102km/h waze järgi. Spidol näidik ka 100 juures. Suures plaanis spido näidik ja waze olid ühel meelel, kuigi spido kippus kahtlema ja jõnksutas +/- 5km/h piires oma osutit, mõni kord hoidis ka paigal.
100 juures tekkis jälle jõuetuse hetk mootoris. Tunne nagu küte saaks otsa või siis kinnijooksmise jõnksatus. Lasen gaasi maha ja 10 jagu kiirust vähemaks ja jookseb ilusti kergelt. Viskan ka karpale silma peale, sest tahab täis joosta kui on 15min kohal seisnud... e. Käivitus on keerulisem ja võimlemist natuke palju.

Teine jama on siduriga. Tross ei taha kuidagi sõna kuulata. Külmast peast on ok, ka hooval loksu pole ja 10km pärast hoob juba logisegeb ning käigud lähevad raginal. Automaatsidur ka ei kompenseeri trossijama. Kuigi on suht täpselt see reguleeritud. Eriti kehv on linnas... vedu jääb peale foori taga seistes. Eks püüan sinna süveneda natuke.

Eilsed küünlad
PSX_20210327_162241.jpg

Tegin käepärasest vahendist telefonihoidja... suhteliselt rahule jäin selle lahendiga.
PSX_20210327_162218.jpg

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 27. Mar 2021 20:24
by Mattu
Pane uus siduri lahutusmehhanism ja kindlasti kahvel, mis seda liigutab, need on mõlemad kulunud. Võimalik, et on isegi ajamis kahvel kaheks jupiks kulumisega läinud. Automaat ei toimi kui seal kulunud detailid ning pole seda võimalik väljagi reguleerida. Kuigi kummaline on see, et tross oma pikkust muudab külmast ja soojast peast.


Kuidas see täis jooksmine välja näeb? Kraan on kogu aeg lahti ja siis kipub täis tõmbama, peale seismist?

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 27. Mar 2021 21:30
by fomoco
Pakun, et kuumast peast lähevad sidurikettad propellerisse ning lükkavad kõige pealmist plaati eemale. Sellega läheb ka tross lõdvemaks ning ei lahuta piisavalt.
Mina kontrollisin omad kettad peeglipeal üle, kui servale vajutad siis kõver ketas tõuseb peeglilt ülesse.
Tundub, et sinul avaldub kõverus alles kuumana, järelikult tuleks neid enne kontrolli kuumutada.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 27. Mar 2021 21:41
by hmm
Käigukastis on uued sidurikettad, käiguvahetuse kahvlid ja sisemine vahetuse mehhanism kah vähekulunud.
Vaatasin, et see sidurivarras kuidagi pikk ja automaatsiduril pingutuskruvi jäi liiga välja ning paindus fiksaatori survel.
Tegin varda 3...4mm lühemaks ja nüüd fiksaator ilusti pingutuskruvi pea keskel.
Lisaks tegin uue puksi siduriheeblile, see loksus natuke palju... Igatahes sidurdamine läks paremaks. Pingutasin trossi kauuele kohale...no 30min linnasõitu ja 3mm jälle venis. Kuid nüüd vähemalt sai vabale käigule lülitada.

Kraan kinni, teen lahti ja siis jääb filtris kütus mulisema ning viskab bensiinihaisu üles. Kraan kinni, siiber max lahti ja 6x vänta ning siis läheb käima. Seejärel paagikraan uuesti lahti ja jääb tühikäigul tööle. Samas mingi aeg tahab jälle välja surra.
Ei jõudnud täna karpani... oli vaja külka jälle külge panna, et lastele lõbusõitu teha, mis sai lubatud.

Õhtul avastasin, et tagatule alune kumm on ajeed teinud.
PSX_20210327_203958.jpg

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 27. Mar 2021 23:09
by Mattu
Vaheta see ujuk välja, see jääb kinni sul või on ka kaanel tõbi sees. JAWA seisab terve päeva avatud kraaniga ja läheb siis käima.

Palju rullik loksub lahutusmehhanismi hoova sees? Vahe rulliku ja kahvli vahel 0,1mm aga kui käiguvaheti keelekeste vedrud pehmed siis tuleb see õige asend enne üles leida. Sidurikorvivedrud on muidu originaalid või kaasaegne kraam ja kas siduritross on sama läbimõõt mis gaasitross või nii nagu tehasest? See peenike udjakas venib alumise kinnikeeratava otsa juurest järgi.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 27. Mar 2021 23:42
by hmm
Selles postis on hetkel töös olev käigukasti kokkuladumine: viewtopic.php?p=104951#p104951
Sidurivedrud on originaalid. Käiguvahetuse võlli paigalhoidmise vedrud samuti vahetatud korralike vastu. Sidurivedrudest ja automaatsidurist siin:
viewtopic.php?p=104962#p104962
Siduritross on siis lätaka käest "uus toodang". Saan proviks ju vana tagasi panna. Võib tõesti olla see, et trossikõri liigub e. tõmbub kokku.

Karpa inspektuur ehk homme... Ujuki kambri korrastasin ~2n tagasi, ujuk liigub vabalt, kuid mine tea, mis ta tegelikult teeb. Võib olla on kuskil pragu sees ja upub või on kaane ujukinõela pind kahjustada saanud... krt seda teab. Mu varudes rohkem ujukeid pole, on küll veel 2 karpa poolikud jäänused kuid ilma ujukita.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 28. Mar 2021 01:31
by fomoco
Sidurikettad võivad ju uued olla kuid vaheplaadid jäid vanad?
Isegi uute ketaste ja vaheplaatide puhul ei saa ju välistada praaki.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 31. Mar 2021 22:21
by hmm
Esimene korralik tankimine peale sõitmisi.
Ehk 5914 paak täis ja nüüd 6159 uuesit paaki enam vähem 11l kütust. Ehk 245km 11l ehk 4.49l/100km, millest siis kuskil 30..35km oli külkaga. Ja 30km linna. Ülejäänud siis maantee 90...95km/h

Sain ka nüüd ühe ikovi 2838. See oli ikka korralikult seisnud kütuse jääke täis. Panin carburetor cleanerisse likku.
PSX_20210331_222348.jpg
Homme puhastan korralikumalt. Kahjuks käepärast pole ultrapesuvanni...

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 01. Apr 2021 11:54
by kiiresti2
Plaanid selle ikov 2838 panna 360le?

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 01. Apr 2021 12:05
by hmm
kiiresti2 wrote: 01. Apr 2021 11:54 Plaanid selle ikov 2838 panna 360le?
jah.
Üleminek on juba olemas. Kuid eks hangin kummikattega ülemineku ka, sest ainult metallist asjale väga usku pole. Mis siis, et sisse olen pannud tihendirõnga.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 01. Apr 2021 13:33
by kiiresti2
Pane pärast ka pilt kuidas "istub".

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 01. Apr 2021 13:42
by kiiresti2
https://www.ebay.com/itm/Ansauggummi-Ve ... SwdzBcjNx9

Ma panin enda omale selle adapteriga. Augu vahesid pidi viiliga veits kaasa aitama.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 01. Apr 2021 13:52
by hmm
ikka panen. mul on Jawa.lv-st soetatud selline 10€ adapter:
viewtopic.php?p=105137#p105137

Hetkel mikuni on sellega Voshodi mootori küljes.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 01. Apr 2021 21:03
by hmm
Nonii, täna oli väljas korralik päike, kuid ta oli pea ainuke hea asi.... Temperatuur oli ikka 1..6 kraadi ja tuul loodest 7..10m/s.
See ei seganud jawaga sõitmist ja võtsin ette ühe ringi ning külastasin madeinussri.
Paak oli ju täis. Rakvere Tapa kulges rahulikult -2 ja0 kraadi juures. Tapalt Aegviidu kaudu Tallinna motoneti poodi ühe jutiga tugevas vastutuules ja 90..100km/h üle 100 väga ei läinud ka.
Motoneti poe juures jälle jana, kus suduritross oli veninud... ei saanud paigal olles korralikult sidurdatud ja hakkas kaasa vedaba kuniks välja suri. Pingutasin trossi ja sai enamvähem.
PSX_20210401_210006.jpg
Väike tiiruke ka madeussriga ning siis kodu poole.
PSX_20210401_210213.jpg
Õnneks tuuleke selja tagant, kuid temp kukkus 0 juurde ikkagi.
Tln välja sõites ilusti 100 rauas ning Maardu juures haakisin ühe motogrupi taha ning kuni Kuusaluni 115 rauas. Grupp vajus ikkagi eest ära, sest jaff ei tahtnud kogu aeg 120..115 kiirust hoida. Langetasin kiiruse 110.. 115 peale ja nii kuni Haljalani, kus tuli küttekraan keerata reservi peale. Haljala c-ks 9l kütetvpaaki, rohkem ei saanud, sest ainult 0.3l õli oli kaasas e. 1:30 segu. Rahulikult 100 Rakverre ja lisasin veen 2l e.
Ehk kokku tuli 11l kütet suht maksimaalsel koormusel ja kilomeetreid 6397-6159=238. See kõit teeb 4,6l 100km.

Igatahes solona ei tohiks küttekulu väga palju suuremaks minna kui asjad jäävad korda. Vöiksema kiirusega saab kulu veel allapoole.
Sõidu mugavuselt tuleb veel harjuda.. .mootori vibra on talutav. Juhtimine... krt liiga kerge lenks, pean nõks peale keerama.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 01. Apr 2021 21:50
by fomoco
Need "kahe pütised" kiirendavad hästi kuid kuidas on lood seisma jäämisega?
Kas pidurid töötavad ilusti?

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 03. Apr 2021 22:08
by hmm
Tänan küsimast, pidama saab hästi, isegi väga hästi.

Võtsin ette siis peamiselt kaks asja. Summuti ja karpa.
Mind häiris, et summutite hääled ja toimivus oli erinev. Arvasin, et vasak on kuidagi umbes ikkagi, sest sealt tuli kuidagi vähem või kaootiliselt gaase.
Sai poes käidud ja üks 2L cocacola zero zugar ostetud, lisaks 2L pigieemaldust.
Sosasoola välja valatud ja lastele antud ning pudelil ülemine osa ära lõigatud. Summuti otsapidi pudelisse ja pigieemaldi summutist sisse nii, et pudeli ülemisest osas natuke puudu. See lahendus uputas ilusti kõik sisemised seinad pigieemaldisse. Mõlemad summutid ligunesid ~1h.

Samal ajal eemaldasin sõelad - krt olin erinevad sõelad sisse pannud. Parempoolsel oli "pikema" algusega sõel ja üks vahesein puudu. Teine e. vasakus, mille arvasin umbes olema - lühem sõel.
Summutite seinad on ju kinnised ja ainukesed avad on viimases vaheseinas, seega summuti enda vaheseinte umbsus pole väga teema - sõelte puhastus peaks üldjuhul aitama.
Vasak alumisel näha sõete erinevused, nendest keskmised olid sees, parempoolne tuli ühest lõigatud summutist, sellel lõpuots ära lõigatud... Nendel "piekmatel" puudus ka esimene sisemine vahesein (kandiliste avade ees), sellest ka tugevam plätsumine ja vabam gaaside liikumine.
Sõelad
Sõelad
Tegin ka skeemi, et lihtsam aru saada...
summuti_ehitus.jpg

Saadud 638 karpa sai puhastatud ja ka külgegi pandud. Väga kergelt töötas sellega ja väga lihtsalt läks pöördesse. Samas karpa nõel ei jää pidama ning niriseb ikkagi karpa täis.
PSX_20210402_231022.jpg
Mõlemad tegemised muutusid masina parememaks. Nüüd vaja veel kuskilt karpa remontkomplekt tellida, kus nõel ja selle pesa olemas, siis saab täitsa hää.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 09:55
by fomoco
Ilma pigieemalduseta on vist võimatu kätte saada sõela, mis pole väljas käinud aastakümneid?
Kas on mingit võimalust teha hääli veidi vaiksemaks, näiteks raud käsna või villa sisse toppides?

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 10:17
by hmm
On võimalik kätte saada küll. Leegika poolt raudlatiga toksid välja. Oht on muidugi see sisesein paigast lüüa, kuid hiljem paikad tagsi.
Lõpuotsas on veel ettenähtud kausid, kui need tagasi panna, siis ehk muutub hääl veel pehmemaks. Iga asi, mille summutisse paned vähendab gaaside liikumist e. Sh ka müra. Kui gaasid ei saa õigeaegselt koonusest välja takistab see mootori läbipuhumist. Mina neid metallkäsnu ei paneks, need on kontrollimatud ning võivad ummistada.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 10:21
by Mattu
Sinu rattal ei käi neid kausse sõela otsa sisse.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 11:00
by roosakummik
Kui sumutid pole ilusad ja kroomitud, siis ahju/lõkkesse ja sab sõelad ilusti kätte. Pärast värvid sumpad üle.
638 karpa kindlasti suleb sul pealevoolu liiga hilja. Seal on üks lihtne nipp regureelimiseks. Ise kõik 638 karpad nii regureelinud. Härra "Sõitta Tahaks" õpetas.
Kuid tublid tegemised. Jätkake samas vaimus.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 14:15
by hmm
Mattu wrote: 04. Apr 2021 10:21 Sinu rattal ei käi neid kausse sõela otsa sisse.
Ok, mul ainult üks oli kuskil kolahunnikus, ega plaaninudki neid sinna panna - milleks veel takistada neid gaase.
roosakummik wrote: 04. Apr 2021 11:00 Kui sumutid pole ilusad ja kroomitud, siis ahju/lõkkesse ja sab sõelad ilusti kätte. Pärast värvid sumpad üle.
Ma olen neid seest põletanud brakecleaner, pigieemaldus + gaasipõletiga (alguses korraks väike pauk ja siis tuli peale) - lihtsalt lõkkes n.ö. aeglasel tulel hautamisel ei näe pointi. No üks paar summuteid on jah sellised, millel kroom lahti ja rebast omajagu, neid võiks ju põletada ja hiljem lihvida ning värvida aga ei viitsi. Selle ajaga saab juba pea 300-500km sõidetud 8 )
roosakummik wrote: 04. Apr 2021 11:00 638 karpa kindlasti suleb sul pealevoolu liiga hilja. Seal on üks lihtne nipp regureelimiseks. Ise kõik 638 karpad nii regureelinud.
Läheb tõlkes kaduma, ei saa mõttest aru.
Kas mõtled nõel on liiga paks või pikk, või vaja siibril esimest lõhikut suurendada...

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 16:33
by roosakummik
Ujuk sulgeb bensiini pealevoolu liiga hilja ja uputabki üle.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 17:19
by hmm
Käisin just selle karpaga sõitmas... ujuki jama on täiesti tuntav, kuid mul pigem nõela probleem. Ei sulgu (kohapeal seistes ujutab üle) ning ei avane ka (sõites jääb kuivale). Selline imelik anomaalia, ehk see ujuki keel on kuidagi kare, aga eks võtan karpa uuesti maha ning püüan ujuki töösse keskenduda. Njah, parem, kui uue nõela komplekti saaks.
Kuid kriba siia, kuidas ja mis tasemele on vaja ujuk seadistada?

Edit
Viskasin vana karpa peale tagasi, ning sõitu. Esimene asi mis märkasin, et vana karpaga on masin tuim ja jõuetum, kui 638 omaga. 638 karpaga oli sõit pingevabam ning kiirused tulid lihtsalt ja kergelt, kuid see jamas...
Samas vanaga sai sõita. Tuul ikka väga tugev...
Kilomeetreid tuleb ikka jõudsalt ning varsti peab kastis õli vahetama...
Hetkel ees 6460 ehk peale regamist 571km sõidetud.
Mingi hetk peaks hoo maha võtma, muidu on reisi alguseks masin juba läbi sõidetud.

Kuid natuke siis teistsuguseid pilte kah.
PSX_20210404_201949.jpg
PSX_20210404_202047.jpg
PSX_20210404_202552.jpg

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 21:38
by Mattu
Mis düüs sul seal vanas karpas on ja mis markeeringuga see karpa üldse on? Ilus ilm sõitmiseks!!

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 22:47
by hmm
Kõik nii nagu sees oli.
Karpa 2926SBD-17b
Düüsi osas jään vastuse võlgu... mäletan 96 (mul kolm karpat ja kõikidel oli vist üks ja sama 96 düüs), aga pole 100% kindel, sest ei kontrollinud nii pingsalt ja pilti kah ei teinud.
Nõel keskmises asendis (nõelal kolm sälku)

Jikovi karpade list:
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 04. Apr 2021 23:41
by Mattu
Ok. Mul vist ühel on 105 praegu sees. Igaljuhul soolorattal pika otsa kulu oli mul vahemikus 4-4.5 liitrit. Ma ise umbes 180 pikk, 110kg, pluss torukott matkaasjadega risti pakiraamil ja põlveplekid.

Korviga läheb rohkem..

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 05. Apr 2021 06:56
by roosakummik
Mattu wrote: 04. Apr 2021 23:41 Ok. Mul vist ühel on 105 praegu sees. Igaljuhul soolorattal pika otsa kulu oli mul vahemikus 4-4.5 liitrit. Ma ise umbes 180 pikk, 110kg, pluss torukott matkaasjadega risti pakiraamil ja põlveplekid.

Korviga läheb rohkem..
638 tavaliselt 92 suurusega peadüüs sees. 105 on ikka päris karm. Kuigi kütusekulu tundub normaalne. Peaasi, et toimib.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 05. Apr 2021 07:15
by hmm
roosakummik wrote: 05. Apr 2021 06:56 638 tavaliselt 92 suurusega peadüüs sees. 105 on ikka päris karm. Kuigi kütusekulu tundub normaalne. Peaasi, et toimib.
See düüsi asi oli mõeldud vanale karpale e 2926sbd17.
638 karpal on 72 ja 92 düüsid sees

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 05. Apr 2021 09:41
by Mattu
Eks lõppude lõpuks sõltub väga palju konkreetsest mootorist. Ma lappasin ühe 634 seest erinevaid düüse läbi koos erinevate keredega ja jäi lõpuks 2926 ja 115 peadüüs, kuigi ettenähtud on 2802 karpa ja 92 või 98 peadüüs. Kõige paremini käib aga ikkagi edasi jämeda düüsiga, nõel keskmises astmes ning selle komboga käivitub samuti kõige paremini. Eks muidugi need vanad kered on kõik sitta ja sodi täis, mõni on tehasest veidi vigane jne. offtopic aga kunagi ostsin Tagadilt uue 634 karpa, mis ilmselgelt pärines varuosamootorilt, muidu oli kõik ilus aga ühe kanali otsakork oli paigaldamata nagu peale kruvides selgus...

Originaal vana Jawa tutikaid karpasid on ostast viimase aasta või kahe jooksul hinnavahemikus 20-35 eurot läbi käinud mitmeid. Mõned on olnud seismisest tolmused, kuid kruvidest, kinnitusflantsist jms kohtadest on näha, kas tegelikult on kasutamata või ei. Nii, et soovitan silmi lahti hoida, odav hiina karpa ei ole samuti väga kvaliteetne, see oli mootori peal mul umbes 4 minutit ja siis viskasin minema. Poolpidune originaalkarpa aga käib siiamaani.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 06. Apr 2021 17:56
by roosakummik
IMG_20210406_175546.jpg
Keskmise düüsi alaservaga tasa.
Võid peale asetada ka mingi paksema joonlaua lati ja selle järgi saad ka kahe erineva ujuki omavahelised nihked ka paikka väänata. Tundub meetod nautsnava tõka, kuid toimib.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 07. Apr 2021 09:04
by hmm
See, et mul ta sõiduajal jäi kuivale ning seistes uputas oli tegu nõela kaevu lahti tulemisega, mis surus ujukid alla ning nõela lukku - kütus tuli kaevu keermete vahelt. Nüüd see viga parandatud ja ujuki kaevul uus paroniidist alustihend + keermeliimiga kinni keeratud.


Ujuki nõela sain ka pidama. Selleks võtsin mõlemad detailid karpalt, ujukinõel maksimaalselt drelli sisse nii, et ainult koonuse osa jäi välja ning 1000 märja liivapaberiga pind ühtlaseks. Hiljem veel poleerimispasta ja vildiga siledamaks.
Kaevu osa samuti maksimaalselt drelli hoidjasse ning võimalikult suur minidrelli ümarapeaga lihvimise otsikuga, mille hoidsin käes, õrnal surusin nõela pessa paar korda.
Igatahes 24h jooksul suutis kütuse taset hoida ujukikambris ühtlasena. Millegipärast kadus enne nõela olevast mõõtetopsist 5ml küttesegu, kuid ujukikambris jäi tase samaks.
Paremal üleval eelmise päeva õhtu +24h
PSX_20210406_204557.jpg
Nüüd taseme reguleerimisest
Originaalis on ujukikambris kütusetase 11mm +/-0,1mm karburaatori ujukikambri ülemisest servast.
Pannes mõõtekohad 3 kohta (purgile, ekonostati ja tooreklapi torule) (ülevalt must - 9mm, punane 10mm, roheline 11mm, punane 12mm, must 13mm)
PSX_20210406_204627.jpg
Roosakummik: Pildina toodud tegevus suurendab mul kütusetaset ~9mm ülemisest servast e. sulgeb veel hiljem, kui ettenähtud.

Kuna ujuki geomeetria on seotud nii ujukikaevu, ujuki nõela ning ujukite kinnitusvõlli omavaheliste kaugustega + eelnevate nõela surve keele, painutustega, siis just sellepärast ei pruugi Roosakummiku poolt toodud meetod olla hea.

Mina lähtuks ikkagi taseme reaalselst mõõtmisest kindlatest pindadest.
Ujukikambri kütusetase on ikkagi arvestatud ju düüside jm kütusega toitmiseks. Lisaks hoiatatakse ka väristamise eest, sest selle vähendamiseks on mõeldud kummist tihendiga kinnitus (nagu 638) mootori külge. Kahjuks see kinnitus ei sobi 360, sest tikkude omavaheline kaugus on väiksem (saaks ju ka n.ö. vaheplaadi teha kuid las olla). Mina panen "jäiga" ühendusega, mille soetasin jawa.lv-st eelmisel aastal reisilt tagasi tulles Riiast, siis tegelikult see väristab karpat oluliselt rohkem ning nii ujuk, nõel jne ei pruugi hästi töötada ja tekitab n.ö. lainetust/vahtu jne ujukikambris (+nõela suuremat ranti kulumist). Ehk just see võiks ju olla põhjus, et natuke vähendada taset, sest nõel ei suuda nii täpselt seda taset hoida.
Seega panen ujukikambri taseme 12mm ülemisest servast ning vaatan, mis toimuma hakkab.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 07. Apr 2021 13:30
by roosakummik
No nii ongi, et pead katsetama. Kuna Jawa 638 on see karpa loodud, siis muudel masinate peal see kogemus mul puudub. Tulevikus saan teada kuidas see karpa toimib Jupiter 3 siis saaksin tuua paralleele.
Kuid jõudu katsetustel.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 09. Apr 2021 21:15
by kiiresti2
Aga siis äkki soomest selline adapter.

https://jawatalli.mycashflow.fi/product ... suttimelle

Karpa ei jää jäigalt.sama kummitihend ja "krae" mis ongi 638 oma.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 09. Apr 2021 21:26
by kiiresti2
Või siis adapter ise järgi teha, suht lihtne.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 09. Apr 2021 22:17
by roosakummik
kiiresti2 wrote: 09. Apr 2021 21:15 Aga siis äkki soomest selline adapter.

https://jawatalli.mycashflow.fi/product ... suttimelle

Karpa ei jää jäigalt.sama kummitihend ja "krae" mis ongi 638 oma.
Vot see on hea leid. Siis raputab vähem ja säästab karburaatorit ka.

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 23. Apr 2021 16:24
by hmm
Nüüd jaffi juures tagasi ja sai natuke niblitud.
1. 638 karpa külge. Tehtudka 40km testisõit (rakvere-haljala-aaspere-haljala-rakvere) Üldiselt töötab ja natuke on äkilisem, kuid suurt edu maanteel ei tulnud. Ehk ikkagi 110 on suht koht lagi, kui esimene hammakas on 18. Aaspere poole oli masinal kergem minek ja 110 hoida tln-nrv mnt... tagasi tulles 100... no eks need lapakad lisavad kanatuke tuule takistust juurde. Eks proovin ka 17se hammakaga ka millalgi. Täna on liiga vesine.
Teine jama on ikkagi ujukinõel... see ei taha ikkagi lõplikult sulguda...

2. Põlvekad külge aretatud. Vesise ja jaheda ilmaga hoidis jalad suht kuivad ning väga külm reitel ei hakanudki.
Alumine latt on veel värvimata ka... eks suve poole teen väikse värvimise päeva kus tilulilu asjad (põlvekate aluslatt, ülemine kinnitus, signa kronsa, jalapiduri kronsa, ketikaitse) üle värvin.

Enbe vihmast sõitu.
PSX_20210423_131655.jpg
https://youtu.be/DpxLju1aWFU

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Posted: 23. Apr 2021 18:58
by kiiresti2
Mis mõõduga sul 638 karpas pea düüs on?
Kas sulle pakiraam pakub huvi? Mul üks üleliigne millest võin loobuda.

https://www.snap.ee/user/Kiiresti2/albu ... 05477deef6