Prii wrote: ↑21. Feb 2024 01:00
Mõni aeg tagasi toimus väike sõit. Osales 7 ratast ning kõik vajasid varem või hiljem veidi nokitsemist. Sõidu meeldejäävaim osa oli mööda Peipsit kulgemine, kui ilm oli väga ilus. .....
..... Foorumi liikmetele tuttavatest ratastest osales ka hmm oma koviga Jawaga, kuid tõenäoliselt pajatab ta sellest millalgi oma teemas.
Eks olen olnud natuke tagasihoidlik jawa kajastamsiest. Pigem on kribamise aeg sisustatud teiste tegemistega.
Kuid teen siis ühe pikema kribamise.
Kuid vaadates mis vahepeal jawaga tehud, siis peale LED esitule on:
1. jawa oma talverehvidesse saanud naelad.
Naelad sai tellitud FB marketist kuskilt viimsi tegelase käest. 200 naela 4x9 mõõdus koos tööriistaga oli 55€ ning 200 naela 4x12mõõdus sain 50€.
Ette läksid lühemad, sest mitase H01 3x18 rehvi ei julgenud pikemaid panna. Sai 100 naela sinna kruvitud. Kuigi võiks veel 50 panna just servadesse juurde, sest keeramisel ikkagi liigselt libiseb ja servades tundus kuidagi vähe ka - üle 5 lamelli üks nael.
Taha sai pandud kõikidesse kolme kesmisesse nuppu üks nael + hajutatud ülejäänud naelad serva nuppudesse. ehk siis 100tk kokku.
2. Ilusamad summutid ja leegikad vahetatud talvesõidu omade vastu.
uuemad leegikad ikkagi tahavad roostet hakata ligi tõmbama, sest isegi, kui peale sõitu puhastad ja kuivatad, siis kütmata ruumis tekib pinnale kondents ja õrn soolake hakkab tööle. Määrisin neid ka MsO2 määrdega aga ei aita eriti palju.
Originaalid on kuidagi vastupidavamad soolale... ei hakka seal nii kergelt asi tööle ja ega väga kahju pole ju ka.
Parempoolne ikkagi plätsub natuke rohkem, kui vasak. Seega üks keskmine vahesein on kannatada saanud.
3. Väga külma ilma jaoks laenatud Jawa originaal klaas, Krontsteinid ka jawa omad ning üks klaasi kinnitus. Ülejäänud kinnitused tulid Voshodi kinnituste hulgast
- Kuni -5...-8 ilmaga klaasi ei kasutaks, kuid talvise remondi matka ilm oli seal -15 ja kohati ka külmemgi siis klaas oli väga vajalik.
- Laenatud klaas ja kinnitused olid endal olemas - osa neist, sest ainult need valged poldid olid puudu (alused olid olemas). Olemas vaid üks... Seega oli vaja leiutada, sest sõit oli ju järgmisel päeval. Võtsin vossi omad,sinna M8 roostevaba polt läks sisse, poldi ümber kummist läbiviigu muhv, poldi alla ja vastu kronsteini süütekaablist tihend/klots ja voila.
- Klaas tekitas sõiduajal sellise huvtava õhuvoolu - alt üles kiivrisse... täitsa talviste tingimuste osas oleks vaja nende põlvelapakate kohale - paagi ja mootori peale tekitada veel üks n.ö. pehme seinake, siis oleks seal mootori juures oluliselt soojem ning ehk ei tekita ka väga suurt keerist klaasi taha.
Nii sõidust siis. Otsustasin enne uunikumide talverallit proovida külmades oludes jawat. Plaan oli tulla koos Valloga - koos selle MK euroopa tuuridel olnud iz jupiteriga kuhu ta siis korvi suutis külge kruvida. Kahjuks ei iz ega vallo leidnud endas vääramatud jõudu remondiretkel osalemiseks aga sain kasutada reisibussi, et jõgevale jõuda.
Jawa läks sinna bussi ilusti - üksi öösel seda sinna upitades tuli elektrivintsi abi kasutada... aga mahtus täpselt.
Kohapeale jõudes oli ilm karge, masin töötas kuniks Prii tegi 1h stardi eelse hoolduse. Pärast mida jawa ei tahtnud lihtsalt tööle minna, kui läks, siis oli tuim ning tahtis ära vajuda tühikäigul. Lisaks ei hiilanud enam ka paigaldatud LED tuli... Tule asja ei viitsinud seal enam mudida, sest klaas blokieeris reflektori kinnituse kruvi ja selle avamiseks on vaja klaas eest ära võtta - jällegi ei viitsinud.
Sõit oli lahe, kohe alguses oli üks jawa kummuli, siis mõne aja pärast nokitseti urali kallal, siis mõni hetk veel keegi kohendas - igatahes möllu oli.
Jawa oli kuidagi tuim kogu selle sõidu ajal - sirgetel järgi ei jõudnud kurvides polnud kindlust.
Max GPS-i järgi oli mu kiirus tasasel teel <65km/h. See kahanes, kui peale pausi oli pikalt sõidetud e. mida pikemalt sõitsid seda tuimemaks jäi. Päris õhtu poole lõpus üle 55km/h neljanda käiguga ei läinudki.
Jällegi peipsi peal uhas nagu vana mees.... kuid see oli suhteline tunnetuslik kiirus
Muidugi saeal ka kohapeal seismist ning mootor koos karpaga sai soojeneda.
Sõiduajal kiivri viisir küll jäätus aga poli pool päeva täitsa kasutatav. Lõpus tuli kiivril lõug eest ära võtta ning lahhtise kiivriga sõita - siis visiir enam ei jäätunud ja ka tuul väga silmadele liiga ei teinud.
Ja loomulikult ma ju erak oma midlandi kiivri sidega - ei õnnestu kohe kuidagi cardodega suhtelma saada.
Soojusest veel, nimelt klaas hoidis siis otsese jahutava tuule keresse tuleku ära. Ka kiiver jäätus selle võrra vähem. Jalgadel oli enam vähem ok, kuid parema saapal jalalaba välisserv hakkas lõpupoole külma tundma. Kinnaste osas oli asi nutusem. Mul oli kasutusel topelt kindad - soojavoordriga nahast sõrmkinnas, mille peal siis lambavillaga vooderdatud paksem valge nahast sõrmkinnas. Nende sees hakkasid näpud ikkagi külmetama ning ka soojendusega käepidemete soojus ei jõudnud sõrmedeni. No jõudis aga pealt poolt jahutas õhk veel rohkem.
Lõpuks tõis sooja tuppa n.ö. keemilised soojenduspadjad (Matkaspordist võetud Thermopad käte soojendaja) mis sai kahe kinda vahele pandud sõrmenukkide lähedale. See hoidis vähemalt sisemise kinda piisavalt soojana ka näppude juures. Nii oli hea sõita, kuid veel parem oleks olnud kas lenksu kotid või vanad nahast motokindad/labakud.
Sõiduajal oli ilma kaart selline
Sõidu teekond ning Geoape logi:
No riietusest siis ka väheke:
Soe pesu rukka, nailonist spordidressi püksid, Dainese mototeksad, five-season paksud suusapüksid, kehal: pikkade varrukatega T-särk, soepesu Brunotti, nailonist spordi dressi ülemine osa, kevad-sügis IcePeak polüester voodriga jope (No käin sellega aasta ringi), voodriga Dainese tektiiljope.
puuvillased sokid, villased sokid ja Samelin sõjaväesaabas M77 koos M77 sisesokiga.
Kinnasteks voodriga nahkkinnas + lambanahkne vooder paksem nahkkinnas.
Scott kiivrisukk lõua ja nina kattega, Kiiver Nolan N40-5GT - ilma nokata ja polnud ka pinlocki.
Koju jõudes viskasin küünaldele pilgu peale ning need olid tumedad, karpa puhas. Seega suure tõenäosusega tekkis sõiduajal karpa lõõride osaline jäätumine, mis seistes natuke sulas. Selle jäätumisega vähenes vajalik õhukogus ja küttesegu muutus rikkamaks, masin jõuetumaks.
Sai siis seda LEDi ka kontrollitud - oli teine ikka ise otsad andnud - läks tavaline 45+45w R2 pirn tagasi
17.02 hommikul sai külastatud uunikumide talveralli starti - kahjuks taandasin ennast sõidust, sest sarnaselt vallo remondiretke põhjustele, tuli ka mul sellel NV-l samu põhjendusi kasutada...
Masin liikus hommikul suht OK. ilm olu ju +2. Sellise vihma/märja ilmaga pole klaas üldse hea, sest kojameest ju pole...