Honda CB750 SevenFifty 92'
Posted: 16. May 2021 22:32
Enne, kui ratta juurde lähen, siis ajaloost. Honda muutis mootorrataste maailma 1968. aastal. Siis tuldi ametlikult välja rattaga, mis on ennast ajalukku kirjutanud, kui 60.ndate lõpu ja 70ndate kultusrattaks. Klassik superbike Honda Cb750 Four oli maailma muutja.
Täpsemalt saab lugeda Wikist: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_CB750
Nende klassikute hinnad on täna päris krõbedad, kuid juhus tõi mulle põlvkonnad noorema ratta. CB 750 SevenFifty. Mootor on 750ccm ning suurel kujul muutmata. Ega ideaalset asja polnudki niisama tühja koha pealt vaja täiendada. Selle pisimuutusega, et 1992 tulid mootorile hüdrotõukurid. Seega niisama peale hoolduse pole väga palju vaja näppida.
Nii ta mulle saabus "põrsas kotis". Teadsin vaid, et viimati sõitis 9 aastat tagasi. Siis omaniku elu muutus ja ratas jäi seniks seisma.
Esimesed puudused olid kohe surnud aku (polnud üllatus), õlitaoliseks muutunud kütusetilk paagis, kadunud esipidur ning kinni jäänud gaas.
Esimesena tegin puhtaks paagi, tühjendasin kütusekraani settepoti. Siit tuli ka esimene katkine detail - kütusekraani vaakummembraan oli mõranenud ning see hakkas kütust läbi laskma ülevoolukanalist. Seega tuleb uus tellida.
Küünlad võtsin maha ja lasin silindritesse pisut õli. Edasi liigutasin ratast käik sees mõnikümmend meetrit. Aku külge ning pill võttis voolud järgi. Iga viimane elektrividin töötas. Säde oli olemas. Lasin pisut brake cleanerit esimesse silindrisse ning esimene pops oli käes!
Gaasirulliga läks lihtsalt, õlitasin drosselklapi hoovastikku ning õrnalt meelitades hakkas liikuma järjest rohkem.
Esipiduri hoob käis tühja, piisas uuesti õli üles pumpamisest. Vahetasin õli ja lisasin uut Dot4 peale. Pidurid on nüüd olemas.
Ootan nüüd, kui saan kütusekraani vaakummembraani kätte, et edasi proovida. Karburaatori ujukiruumid võiks lahti võtta ning üle pesta. Kuid kõike sammu kaupa.
Täpsemalt saab lugeda Wikist: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_CB750
Nende klassikute hinnad on täna päris krõbedad, kuid juhus tõi mulle põlvkonnad noorema ratta. CB 750 SevenFifty. Mootor on 750ccm ning suurel kujul muutmata. Ega ideaalset asja polnudki niisama tühja koha pealt vaja täiendada. Selle pisimuutusega, et 1992 tulid mootorile hüdrotõukurid. Seega niisama peale hoolduse pole väga palju vaja näppida.
Nii ta mulle saabus "põrsas kotis". Teadsin vaid, et viimati sõitis 9 aastat tagasi. Siis omaniku elu muutus ja ratas jäi seniks seisma.
Esimesed puudused olid kohe surnud aku (polnud üllatus), õlitaoliseks muutunud kütusetilk paagis, kadunud esipidur ning kinni jäänud gaas.
Esimesena tegin puhtaks paagi, tühjendasin kütusekraani settepoti. Siit tuli ka esimene katkine detail - kütusekraani vaakummembraan oli mõranenud ning see hakkas kütust läbi laskma ülevoolukanalist. Seega tuleb uus tellida.
Küünlad võtsin maha ja lasin silindritesse pisut õli. Edasi liigutasin ratast käik sees mõnikümmend meetrit. Aku külge ning pill võttis voolud järgi. Iga viimane elektrividin töötas. Säde oli olemas. Lasin pisut brake cleanerit esimesse silindrisse ning esimene pops oli käes!
Gaasirulliga läks lihtsalt, õlitasin drosselklapi hoovastikku ning õrnalt meelitades hakkas liikuma järjest rohkem.
Esipiduri hoob käis tühja, piisas uuesti õli üles pumpamisest. Vahetasin õli ja lisasin uut Dot4 peale. Pidurid on nüüd olemas.
Ootan nüüd, kui saan kütusekraani vaakummembraani kätte, et edasi proovida. Karburaatori ujukiruumid võiks lahti võtta ning üle pesta. Kuid kõike sammu kaupa.