Page 1 of 1

Suzuki GT250 1973

Posted: 16. Feb 2022 20:01
by lockeed
Tervitus

Paar kuud tagasi sai soetatud selline isend ühe siinse kasutaja käest. Ostes lubasin, et postitan ka siia nostalgia mõttes pilte ja teksti ehituse käigust, kuna kunagi ammu sai seda tehtud. Tööd on ta kallal palju ning mõningaid juppe puudu kuid ajapikku peaks sellest saama ratas, mida saab ehk uhkusega oma tulevases kodus garaazis eksponeerida. ARK andmetel on eestis vaid üks selline isend arvel. Hetkel dokumendid puuduvad kuid ARK'iga suheldes ei nähtud probleemi arvele saamisega.
IMG-0517.jpg
Ostsin ta teadmisega, et käigukastis on mingi ragin. Eelnevalt uurimustööd tehes sain aru, et juppe antud masinale liigub piisavalt ja mõistlike hindadega seega ei kartnud et jään hätta. Mootori kiskusin laiali eelmise aasta lõpus, et hakata uurima, mis võis ragina põhjus olla. Kuna ise pole rattaga sõitnud ning ragina kirjeldus põhines vaid eelneva omaniku sõnadel siis olin valmistunud mistahes üllatuseks. Probleem osutus lihtsaks - 4 käigu hammasrattad olid nii kulunud, et hammastest polnud midagi alles. samuti olid sügavad kulumisjäljed ka 5 ja 6 käigu ratastel. Olenemata sellest, et mootoris oli niipalju metallipuru, et täitis ühe 100ml topsi puhtalt teraspuruga oli kulumine siduril, laagritel ja muudel kohtadel minimaalne. Olenemata sellest vahetan kõik laagrid välja. Ebayst leidsin terve uue käigukasti 75 euroga. Varsti lisan juba kokkulapitud mootorist rohkem pilte. Vaja veel soetada uus kolvigrupp ning keevitusega taastada veohammasratta juures üks kinnituskõrv ja pragu sidurikaanes.
Mootor enne pesu
Mootor enne pesu
IMG-1484.jpg
Probleem leitud
Probleem leitud
metallipuru
metallipuru
mini-ultrahelipesuris
mini-ultrahelipesuris
IMG-1512.jpg
IMG-1554.jpg
IMG-1565.jpg
IMG-1717.jpg
IMG-1732.jpg
Kellad said uuenduskuuri uute polukarbonaat klaaside näol. Vanad pleksiklaasid olid pragunenud ning kolletunud. Esialgu ei hakanud ostma suzuki märki kellade keskel, vaid printisin selle. Kui kunagi raha rohkem, saab ka originaali osta. Printisin veel lisaks ülemineku rõngad pleksiklaasi ja originaal plasti vahele, et üleminekukoht ei oleks nii nähtav. Originaalis olid pleksiklaasid kuidagi väga võimatut moodi sisse kinnitatud, mis tegi nende kättesaamise parajaks peavaluks ilma, et originaal plastikut ei kahjustaks.
Üldpildiga olen rahul :)
enne
enne
IMG-1570.jpg
IMG-1653.jpg
IMG-1770.jpg
Esipidur oli pikalt seismisega kinni jäänud. Ebayst leidsin paranduskomplekti 30 euroga. Kogu sisu sai uus. Värvipoolest tuleb taas värvida mustaga.
IMG-0617.jpg
IMG-0635.jpg

Järgmise korrani...

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 16. Feb 2022 20:11
by hmm
Sai ka korraks selle isendit kiigatud/näpitud. Lahe pill ning ülimalt hea meel, et näeb vene vanaraua kõrval ka kapitalismi maailma vanu sõidukeid siin taastamisel.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 16. Feb 2022 20:20
by Nobody
Lahe lugemine, hoia meid kursis ;)

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 16. Feb 2022 21:59
by argo1974
Selle mootori eripäraks on 2-tasandiline õlitase - sidurikojas madalam kui käigukastikojas - et vähendada hüdrodünaamilisi hõõrdekadusid, ja väntvõlli kesklaagri õlitus käigukastiõliga. Mootorit pole mõtet kokku laduda ilma väntvõlli välimisi ja keskmisi simmereid vahetamata. Eks eelmine kast läks ka selle nahka, et ebatihedate simmerite tõttu põletas mootor käigukastiõli. Tolleaegsed Jaapani simmerid on täielik pahn.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 17. Feb 2022 12:46
by madeinussr
Mul on hea meel näha, et see ratas on juba palju hoolt ja armastust saamas. Ma ise loobusin suure töömahu ja teiste projektide tõttu. Aga unistus on ühte kahetaktilist Jaapanlast siiski tulevikus omada.

Mina tõin ratta Ida-Virumaalt ja jõudsin puhastada karbussid ja süüte ning sain ratta käima. Vaadates praegust progressi, siis ma näen siin päris suurt pühendumust. Lõppkokkuvõttes ei ole see kindlasti odav projekt ja valmis ratas oleks olnud odavam osta aga eks see putitamise rõõm on kõige suurem mõnu.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 17. Feb 2022 17:33
by tom
Juba ammu ootasin kuna ksf madeinussr teeb sellest rattast teema, aga näen, et ratas on hoopis edasi liikunud. Vanad japsi rattad on lahedad, endalegi pakub huvi Suzuki TS seeria. Hea teema , loen huviga ning soovin teemaalgatajale edu tegemistes.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 17. Feb 2022 19:24
by lockeed
Tolle ajastu kehvadest simmeritest ei olnud teadlik. Visuaalselt näevad nad üpris head välja kuid see seletab kindlasti, miks käigukast selline oli.
Uue info põhjal ei pane kindlasti vanade simmeritega kokku.

Vahepeal sai tegeletud õhukastiga. Vana värvi eemaldasin värvieemaldiga. Rooste eemaldasin happega ultrahelis (unustasin sellest staadiumist pilti teha). Uus kruntvärv ja värv peale ning taas silm puhkab.
IMG-1610.jpg
enne roosteemaldust
enne roosteemaldust
IMG-1622.jpg
IMG-1639.jpg

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 17. Feb 2022 21:39
by Nobody
Mis hapet ja suhtes kasutasid? Kas tegid tsükli ilma kütteta? Head töövõtted ja töökoda!

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 18. Feb 2022 11:13
by lockeed
Kirjutasin eelnevas postituses valesti, et kasutasin hapet -tegelikkuses on tegu tugeva alusega. Aineks HDL202, ~40%lahus. Ultrahelis 70-80 kraadi aitab paremini reaktsioonil toimuda.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 15. Mar 2022 14:40
by lockeed
Uued väntvõlli simmerid on käes. Kuna endal head hüdropressi pole käepärast siis ehk on kellegil hea kontakt, kes tegeleks väntvõllide taastamisega harjumaal?
simmerid.jpg

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 15. Mar 2022 20:50
by Nobody
Väntvõllide osas võib I. Krestinoviga suhelda. Toimetab Saue juures.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 17. Mar 2022 12:04
by argo1974
Simmerid tunduvad olema Taiwani omad. Cruizinimage'ist tellitud?

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 18. Mar 2022 11:37
by lockeed
argo1974 wrote: 17. Mar 2022 12:04 Cruizinimage'ist tellitud?
Jah tellitud Cruizinimage'st.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 02. Nov 2022 10:27
by lockeed
Mootoril vaja veel ühes kohas kinnituskõrva parandamiseks vaja keevitada, kuid enamasti on ta koos. Ram Air katted said ka katsetuseks külge ajutiste poltidega.
Väntvõlli simmerid suutsin siiski ise vahetada. Vanad olid nii kulunud, et valgus paistis läbi.
Kolvigrupp sai samuti uus.

Selle talve eesmärk oleks raam saada uue värvi alla ja mootor raamile. Vaatame, kas ka jõuab .. : )
6DF3B9F6-F5A8-46A6-B03D-8E64A3CAB915.jpeg
72BEC3C5-810C-48EF-B86E-D1E22DEE129F.jpeg

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 18. May 2023 11:14
by hmm
lockeed wrote: 02. Nov 2022 10:27 Mootoril vaja veel ühes kohas kinnituskõrva parandamiseks vaja keevitada, kuid enamasti on ta koos. Ram Air katted said ka katsetuseks külge ajutiste poltidega.
Kuidas on selle ratta areng, kas mõõdab juba maanteel kilomeetreid?

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 23. May 2023 19:55
by lockeed
Tere.
Tore, et huvi tuntakse. Kuna vahepeal oli kahjuks kolimisega, töökoolitustega ja lastega palju tegemist siis hetkel on jäänud pausi peale. Suvel kui olen uues kohas korralikult sisse end sättinud siis loodaks asja uuesti ette võtta ning jätkata. :wink:

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 08. Jul 2023 12:44
by lockeed
Väike update.
Sain korra garaazi ning raam sai puhtaks kistud. Ehk jõuan lähiajal liivapritsi ning värvi saata.
viber_image_2023-07-08_12-39-22-456.jpg
viber_image_2023-07-08_12-35-27-963.jpg

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 11. Jul 2023 01:08
by argo1974
Saan pakkuda uusi originaal-kiigepukse (must tekstoliit) sellele tsiklile. T500-l samad puksid, sai kunagi üleliia varutud.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 26. Mar 2024 11:14
by lockeed
Värvitavad detailid, nii vähe kui neid on, said ka korda tehtud ning uue krudi kihi. Paak käis liivapritsis ning sai veidi rohkem tähelepanu. Järgnevad pildid peaksid juba tulema uuest värvist - mis selleks saab, eks näete : )
viber_image_2024-03-26_10-11-14-813.jpg

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 04. Apr 2024 16:14
by lockeed
Paak ja plastikud said endale uue värvi. Otsuse langetasin kuldse värvi poolt kuna endale meeldis see kõige enam.
Kuna ühtegi embleemi tsiklil ei ole, ning ebays ja mujal küsitakse üpris krõbedat hinda ka replica omade eest otsustasin kasutada oma 3D joonestamise oskusi. Märgid tulevad printituna vaiguprinteriga, mis on tunduvalt parema resolutsiooniga kui on tava filamendi printer.

viber_image_2024-04-04_16-11-35-888.jpg
viber_image_2024-04-04_16-11-36-051.jpg
suzuki badge.jpg
gt250 badge.jpg

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 11. Apr 2024 10:10
by lockeed
Esimesed katsetused märkide näol tehtud. Valisin siiski tava Filamendi printeri vaiguprinteri asemel, kuna juhuslikult olid kõik õiged värvid juba sellel printeril kodus olemas.
Et kaitsta prinditud märke katsin nad UV kindla epoga - see kaotas printimisel tekkinud “layer line’id” ja andis ilusa ühtlase tulemuse.
IMG_2071.jpeg
IMG_2109.jpeg
IMG_2142.jpeg

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 11. Apr 2024 11:55
by lockeed
IMG_2150.jpeg

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 11. Apr 2024 14:06
by argo1974
Väga kena töö. "SUZUKI" originaalembleemid oleks mul vist olnud. Mingi posu neid garaažis vedeleb ja must-valged olid mälu järgi hulgas.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 11. Apr 2024 20:18
by lockeed
Tänud pakkumast. Kui jäävad lõpptulemusel karjuma siis vast võtan ühendust :)

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 12. Apr 2024 08:49
by hmm
Mõte on ju väga hea, samas oleks ehk saanud minidrelli komplektiga siluda neid "leyer linesid"
Teine alternatiiv oleks olnud ehk epo hulka värvipigmente segada.
Kas mootori värvid ka?

Aga suurepärane töö ning hea on näha kuidas vanem ida+ida pill korda saab.

Re: Suzuki GT250 1973

Posted: 16. Apr 2024 20:46
by lockeed
veidikene lihvisin juba neid layer laine.. sain paremaks enne epotamist. Hea külg printimisel on see, et iga kell saan ise uued teha ilma suurema vaevata.. kui üle viskab muidugi :D
Mootoril on plaan ainult taastada värvitud suzuki kirjad mootorikaantel. Ülejäänu jääb puhas alu pind :)