Husqvarna WR250 1999a. - Erik

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
ironseries
Tavakasutaja
Posts: 21
Joined: 22. Feb 2022 13:07

Husqvarna WR250 1999a. - Erik

Unread post by ironseries »

Ilusal teisipäeva õhtul sain puht juhuslikult oma unistuste elule jälle tsipakene lähedamale. Hing on ihanud juba pikemat aega ühe taskukohase hinnaga 250cc kahetaktilise järgi. Saatsin esialgu kuulutuse sõbrale, et näe kae õudu, võta ära saame suvel metsa minna. Kuid asjalood pöördusid ning kui õigesti mäletan, siis "ära ole selline eit, lähme toome ära". Seega pakkusin oma hinnanägemuse ja järgi talle läksimegi. Teatavateks vigadeks masinal olid:katkine käiguhoob ja siduritross, vahetamist vajavad tagarattalaagrid, auk paagis ning anomaalia nimega "kui õues miinustes pole siis töötab ilusti ka, hetkel ainult käivitub ja mõne aja pärast sureb ära ja siis mõne aja pärast läheb jälle käima ja töötab ilusti. ei tea milles kala". Ei tea siiani mingagi milles rõõba, eks tulevik näitab. Kohale läksime siis esmalt ehmatasime ära, üsna suur raibe, ma oma väikeste 125stega harjunud, tõmbas tilga püksi kui käima pani. Kuid kuulasime kohapeal natuke mootorit, aru pold midagi saada, et miskit väga valesti. Pöördesse läks ilusti ja nagu käis kah. Tehtud. Tassisime ta mulle kuuri ja jäi nädalavahetust ootama.
IMG_6691.JPG
Nädalavahetus käes, tegin ära esmased asjad, et saaks sõita proovida. Käigud on kõik alles, sõidab ja töötab ilusti kuid vajab väheke hooldust. Testisõit tehtud, hakkasin pihta.
Esmaste asjadena vahetasin pidurivedeliku, jahutusvedeliku ja kasti õli, tundus, et need on olnud ikka väga pikalt tegemata.
IMG_6719.JPG
IMG_6710.JPG
Karpa lahti ja puhtaks. Karburaatoriks Mikuni TMX 38. Natuke imelik/naljakas on see, et niipalju kui ma nende karpade kohta netist leian, siis võiks olla sees ca 400ne düüs, kuid mul istub seal 230, päris täpselt ei oska öelda veel. Manuali järgi peaks ka olema 400kanti. Teine asi mis ajab segadusse, on see et neid TMX38d on kahte sorti, nn uuemad ja vanemad. Uuema ujuki kõrgus on 8mm kuid minul seda mitte kuidagi ei saa sättida 8 peale, pean veel uurima. Lahti võtsin oli ujuki kõrgus 16mm. Manualis ei ole ka ujuki kõrgust kirjas :roll:
IMG_6716.JPG
Malossi karbonist klapilehed olid peal, vaatasin lihtsalt üle ja keerasin ühe teistpidi, istus tihedamalt vastu.
IMG_6717.JPG
Pöörderaadiuse stopper eest on kadunud, sellest ka paagis auk, amort on vastu paaki käinud ülevalt. Fabritseerisin kiirelt vinklitükist mingi aretuse sinna, ei tahaks oma vinget epo kitiga "ajutist, kuid ilmselt igavest" parandust ära rikkuda :P
IMG_6725.JPG
IMG_6729.JPG
Hetkel ootan uusi jubinaid, et masin enamvähem sõidukõlbulik oleks, eks jooksvalt saab edasi vaadata.

Head: FMF paun, Takasago Excel veljed, Brembo pidurid, Marzocchi esiamordid, Sachsi tagaamort, Malossi carbon klapilehed, H.T.S valve teisisõnu powervalve. Vead: Suht raibe teine, potensiaali on, kuid veel ei tea kas piisavalt. Peale Yamaha tegemist samas jälle midagi uut millest õppida. Mootor on juba keerulisem, olles koos powervalve ja vesijahutusega.
IMG_6727.JPG
Ühesõnaga, esialgu asi töökorda ja sõitma. Eks sõit toob välja veel vigu ning nende põhjal otsustada, kas hoida ta alles ja teha viisakasse konditsiooni või mitte.

Erik
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Husqvarna WR250 1999a. - Erik

Unread post by Mattu »

No kena. Palju jõudu ja jaksu! Mul endal mõttes sama WR250 või põlvkonna jagu vanem isegi. Tundub mõistliku suurusega olevat.
Sõidan nagu suudan.
User avatar
ironseries
Tavakasutaja
Posts: 21
Joined: 22. Feb 2022 13:07

Re: Husqvarna WR250 1999a. - Erik

Unread post by ironseries »

Tänud Mattu. Jõudu ja jaksu on selle masinaga vaja. Suurus on minule näiteks väga hea, olen 179 pikk ja niipalju kui proovisõitu tegin, siis ei ütleks et hätta jään kuidagi selle kõrguse ratta peal.

Olen uurinud ja puurinud, õige käiguvahetus hoova ma sain, kuid võllil endal on ka nuudid piisavalt maas, et käiku vahetades viskab üle. Uurisin paarist kohast ja keegi mulle otsida seda ei oska. Alustame sellest, et pole varuosa kataloogegi. eBayst raamatu kujul saaks, siiani olen püüdnud tasuta leida, kuid lootusetult. 2000 aastale on olemas, 1999 kohta on üldse vähe liikumas miskipärast, hakkan juba mõistma, miks see maha müüdi :lol:
Tegin esialgu sellise lahenduse, et puurisin lihtsalt augu läbi ja tegin sinna stopperi sisse, niikuinii on mõlemad asjad välja vaja tulevikus vahetada, seega saame hetkel hakkama sellega, mis on 8 )
IMG_6828.JPG
Karburaatori kohta LÕPUKS leidsin ka internetiavarustest kuskilt imelehelt sellise numbri nagu 15 ujuki kõrguseks ning tundub täitsa reaalne.

Rattalaagrid sain ka uued kätte, kuid tellisin valed... 2000 aasta omad. Ja on erinevad. Pildil vanad laagrid.
IMG_6722.JPG
Niiet kui keegi üldse siit on vähegi kursis nende ratastega ja asjadega, siis palun, nõustage :P Endale hakkab vägisi tunduma, et pole asju saada niipalju kui võiks, tekib lausa küsimus, et kas on ikka mõtet?

Erik.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Husqvarna WR250 1999a. - Erik

Unread post by Prii »

Tere! Mõttekuse küsimus on alati. Kui on huvi vana pill elule aidata, siis on mõtet. Kui on soov braaaaaapi teha, siis leidub kindlasti parema nokitsemise/sõidurõõmu suhtega masinaid. Mul on endal üks 2003 aasta KTM, mis ei ole eelmiste omanike poolt just väga head hoolt saanud ning seega võib öelda, et mu ratas on üks suur kuluosa. Õnneks on info valdavas osas olemas, juppe saada ning seega hakkab ring (elekter/kütus/vedrustus/rattad/mootor) peale saama ning loodetavasti on sellel aastal sõidurõõmu rohkem. Tahan öelda, et mina olen teadlikult valinud ühe pilli, millega on palju nokitsemist, kuid saab vabalt koos sõprade tutikate KTMidega koos sõitmas käia.
Post Reply