K-750M

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

K-750M

Unread post by Mattu »

Nüüd see siis juhtus. Õuele maandus must emm. Õigemini küll K-750M, aastast 1966. Ratas on kunagi lahtivõetud ja nagu ikka sellistel puhkudel on osad jupid kadunud. Esimesed jalarauad näiteks ning kardaanivõll. Rist ja leevendi jne on olemas. Pildi pealt on muidugi enamus puudu, mis käru peal kaasa tuli.

Spidomeetril on 6000 km, kuid sellest hoolimata on väntvõll uue vastu vahetatud ning pärast seda mootor töötanud pole. Silindrigruppi ei pea samuti mina vahetama. Võib-olla panen omalt poolt järgmised uued kolvirõngad peale, äkki on ära surnud ajaga.

Eks selle kärakaga tööd jagub aga ilus numbriline eksemplar koos sildi ja regnr ning ostu-müügi lepinguga. Külgkorvi ratta võll on puudu ning küna on mäda suurel määral. Korvikate aga originaal ning igati terve, pehme ja isegi väiksemaks ei ole muutunud.

Kui kellelgi on esimesi jalaraudasid üle ning heebleid koos kinnitustega, siis võib lahkesti märku anda.
Attachments
IMG_20221024_182814.jpg
Sõidan nagu suudan.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Nobody »

Üllatav lüke Sinu masinapargis. Mis plaanid edasi on?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

Eks see ratas jah, natuke nagu must lammas ole...
Poritiibade ja plekkide värv on pinnaroostest kahjustada saanud nii, et eks tuleb puhtaks pritsida ja üle värvida. Mootor tuleb ilmselt laiali tõmmata, et väntvõlli taskud üle kontrollida. Õli on sees küll puhas aga natuke paks. Väga ei sooviks, et see väntvõll värske õli puudusesse jääks. Ehk, et otsin puuduvad detailid, kevadeks käin mootori ja sõlmed üle ning ilmselt tuleb siis enne koostamist ka värvimisega tegeleda. Uued juhtmed tuleb valmistada aga see pole raske. Seejärel Maanteeameti büroos arvele võtta ning saab postkasti juures ajalehtede järgi käia. Vahest kannatab kaugemalegi minna..

Eks kõige suurem töö tuleb külgkorviga. Küna on sõel ja rattavõll puudub, kuna see olevat pooleks suudetud sõita kuidagi. Ei kujuta hästi ette, mismoodi seda tehti, rattal avarii tundemärke pole.

Aga muidu on tore küll, kui nii genekas, relee ja kõik muu numbriline on. Külgkorvi tules oli keegi pirnid 1984.a omade vastu vahetanud.

Veermik näeb hetkel välja päris kole aga mootor-käigukast, tagareduktor, rattad tunduvad paljulubavad.
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

Vahepealse ajaga on hangitud üks sini-kollane külgkorvi alusraam, mille küljest saab rattakiige koos võlliga. Heeblid on samuti leitud ja tellitud uued trossid. Need küll tuleb üle töödelda sest kvaliteet ei tundu mulle sobivat. Leidus ka vahepeal originaal mutrivõtmeid, mis said paagi kasti pandud, oma õigele kohale.

Puudu on veel üks jalarauakumm, kaitsmekork ja mootori rinnakaan (väiksem, KMZ logoga), mida taastada pole perspektiivne tegevus.

Külgkorvi küna osas olen jätkuvalt kahevahel, kas hakata põhja lappima või otsida järgmine.


Head saabuvat vana-aasta lõppu!
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

Pilte pole panna aga praeguseks on ratas osandatud ja raskem raud juba värvitud. Ees ootab esi- ja tagatiiva kõbimine ning värv ja loomulikult sama bensiinipaagiga. Iseküsimus on, kas likvideerida kaks mõlki paagi esimesel osal või jätta need ajastu märgiks.
Positiivse külje pealt on see, et tagareduktor on uus. Originaalil oli midagi katki läinud. Muidugi paneb see mõtlema, et kui selle ca 6000 km juures juba sellised detailid "saba annavad", et mida siis uutest osadest loota või mõelda aga... eks näis.

Mootori väikest rinnakaant on jätkuvalt vaja aga mootoriga läheb veel natukene aega nii, et... äkki Tagadilt siis leiab. Siduritrossi kronstein käigukasti poldi alla samamoodi vajaka.
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

PSX_20230407_201234.jpg
Ühesõnaga plaan selline, et veermik kokku, pudinad külge, käima ja arvele. Seejärel hakkab korviküna lakkumise ja väljalaske ning ratastega tegelema. Aga mismoodi te neid tagumisi amorte lahti võtate? Tuleb mingi rakis teha, et vedru kokku suruda sest käejõul see grammigi ei liikunud.
Sõidan nagu suudan.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Prii »

Sellest videost saad abi: https://www.youtube.com/watch?v=yVrNRw3GUts

Siin saab ta need poolkuud kuidagi väga lihtsalt kätte. Minul on ikka rohkem jamamist olnud.
tom
Tavakasutaja
Posts: 126
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: K-750M

Unread post by tom »

Abivahendi joonis emmilise jaoks, raamatust "ПОДГОТОВКА МОТОЦИКЛА К СОРЕВНОВАНИЯМ" .
Untitled.png
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

Aitüma!

Rakise materjali paksus on päris korralik. Juhul kui ma leian mõne lehmaköietusvaia siis proovin homme mõnda amorti avada 😃 kuidagi tundub see rakis aga päris sümpaatne. Siis juba teeks sellise, kus JAWA Libenaki amorti ka sisse saab toppida.

Täna tõstsin patsiendi mootori-kasti lauale ja lahkasin veidi, mis oli hea. Väntvõlli vahetaks oli mootorit koostades vasaku ja parema silindri tihendid vahetusse ajanud ning nii oleks ilmselt vasak silinder kriuksuma hakanud...
Sõidan nagu suudan.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Prii »

Mattu wrote: 08. Apr 2023 22:58 Rakise materjali paksus on päris korralik.
Ma olen teinud paksust vineerist. Selle võtme, kus kaks nublakat on, tegin nii, et lattrauale puurisin kaks auku ning panin sobiva mõõduga poldid.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

Amortide avamiseni pole jõudnud. Mootor on koos, peal ka. Mina seda kahes osas ei osanud peale panna nii, et tõstsin mootori+kasti korraga peale. Trossid on küljes, kui süütamiseks vajalikud juhtmed ja kütuse voolikud ka saab, siis põhimõtteliselt saaks proovida, kas teeb häält või on kogukam aiapäkapikk. Kaheosalise tagatiiva esimene osa lihtsustaks elu aga ilmselt seda ei leia. Mõtlesin, et olen kaval ja panen sama ajastu krossika esitiiva, mis on saledama joonega aga selle alumised kinnitused on teise kohapeal. Järjest sümpaatsem tundub igaljuhul.
PSX_20230417_222956.jpg

PSX_20230417_222839.jpg
Neetud nõelkruvi on puudu. Tuleb asendus leida kusagilt.
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

Neetud nõelkruvi asemele läks K-28 seest sama keerme aga teise kujuga nõel ja hoolimata sellest ta töötab. Vasak pütt muidugi palju mehisemalt aga homme saab seda proovida laenuks antava kruviga. Muidugi võib-olla peaks need K-37A-d üldse põõsasse viskama ja midagi uuemat peale panema. Kas K-301 või K-302 oleks mõistlikud asendused?

Pildiks senivalmistatud abivahendid.
PSX_20230419_185047.jpg
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

Ta liigub jälle. Rebib nagu loom. Müdiseb nagu elajas. Oleme vist isegi jõudnud sinnani, et lekked on peatatud või siis ta ei soovi enam territooriumi märgistada.

Esitule pirn on vajaka sest on ainult pooltuli aga võiks ju olla ka täistuli.
PSX_20230603_195544.jpg
Sõidan nagu suudan.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Nobody »

Kas on mõtted liita ka külgkorv selle pilliga?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

See on juba osaliselt värvitud ja ootab tegelikult alusraami koostamist ja paigaldust. Kuigi ausalt öeldes on peas ka mõte, et tekitaks selle torni asemele taha mingi viisakama sadula (poroloonist padi, a la Iž-56 tagumine?) ja jätaks sooloks. Mingid viisakad kohvrid külge ja oleks päris mahe matkaratas. Nii, et mõtteainet jagub...

Igaljuhul oli tore, et lõpuks normaalselt tööle sain, natuke peab veel karburaatoreid häälestama ja väljalaskesüsteemi ka uue panema. Vahest natuke jääb kripeldama, et M-72 käigukasti välimusega aga sissevalatud logodega "KMZ" kasti ei taibanud külge panna, mis ilmselt tema originaalkast on aga noh... Ju veereb see ka, lülitas väga kenasti ja konkreetselt ning toimis samaväärselt.

Kuna külgkorvi tagatule kopsik on puudu, siis on muidugi kiusatus korvi mitte panna. Sest siis poleks midagi puudu aga kohe kui korv paigaldada on jälle miskit puudu :D
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

No vot. Paneks uued tuletorud külge aga... Kuidagi ei saa neid silindrisse. Silindrid seest tahmased ei ole, kõik on ilus ja puhas aga torud lähevad väga vähe sisse. Ühtlasi vanu ja uusi kõrvutades paistab, et vasak toru on mitu cm pikem, just silindrisse mineva osa mõttes. Ilmselt tuleb sealt jupp maha saagida ja loota, et sellelt kohalt on toru rohkem ring kui praeguse otsa juurest. Või kuidas teie neid Poola päritolu torusid paigaldate?

Kuidagi läks nii, et külgkorv tekkis ka :roll:
Külgkorvi tule osas tuleb aga ilmselt tehing teha ja see hankida.

Praeguse plaaniga ongi puudu külgkorvi tagumine tuli ja külka istmed. Korvikattel on üks 1,5cm pikkune rebend küljel aga selle õmbleb kinni.

Ja nüüd on juba vaikselt tunne, et järelkäru on puudu... :oops:

Äkki mõni if.8? :oops:
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: K-750M

Unread post by Mattu »

Põhimõtteliselt pole enam palju jäänud. Vahepeal sai ühe 634 veermik uueks tehtud ja siis ühel teisel ka veel. Natuke on juhtmeid tõmmata korvi külge ja siis nagu võiks registreerida.
Attachments
PSX_20230729_212750.jpg
PSX_20230729_212554.jpg
Sõidan nagu suudan.
Post Reply