Jawa 350cc 13kW 1971.a

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

Tere huvilised!
Sai siis märgatud facebookis müügikuulutust ja peale natukene uurimist ja hinnaläbirääkimisi masin koju toodud - 350cc 13kW ja 1971.a, dokumendid korras ja number olemas.
Ratas olnud 1971-st aastast saadik ühe pere käes. Käigukastis väidetavalt tehtud remont kunagi. Peale pandud uued süüteküünlad, uus süüteplaat ja sellest tulenevalt süüde vale ilmselt. Mootor läheb tagurpidi hetkel käima. 8O
Kõik kereplekid on olemas ja kaasa sai veel hunnik muud nodi.
Esialgne plaan oleks siis selline, et saaks mootori käima õigetpidi ja ilusasti toimima. Värv jääb originaal ja ainult puhastan. Velgedega peab mõtlema, kui kellelgi head ideed, kuidas kroomi puhastada, siis võib vabalt siin öelda. Summutid prooviks leida kasutatud originaalid aga paremas seisus.
Eelistan originaalset olekut rattal ja üle värvima seda kindlasti ei hakka.
Ratas läheb seisma meil muuseumi aga sooviks, et mootoriosa oleks korras ja töötaks ilusasti.
Korra mõtlesin ka elektroonilise 6V süüte peale.
Image
Image
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1520
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by hmm »

Tere, rõõm kuulda, et korrastad ühte jawat.
Sa oled vist sama tegelane, kes FB grupis püüdis abi otsida...
1. kroomist: lase see üle motip penetration oiliga või mõne muu roostet lagundava vahendiga, millega muidu roostes polte/mutreid lahti keerad.
Lase sellel natuke toimida ning pühi õrnalt metallist pesukäsnaga üle, korda toimingut ja kõige lõpus kasuta tavalist kroomi poleerimispastat.
Nii saad kroomi enam vähem silmale talutavaks - isegi roostes summutid lähevad enam vähem ilusamaks, kui kuskil kroomi veel alles on. Täitsa roosetes raud jääb samasuguseks nagu ta oli.

Süütest - järgi selle raamatu juhiseid:
http://www.jawaold.su/main.php?sec=__books&page=miheev

Kui venekeelest aru ei saa, siis google translate aitab suht hästi aru saada. Vähemalt siis, kui midagigi kontaktsüütest hoomad.
Eelsüütenurk on 350 mootoril 3-3,5 mm, kontaktivahe 0,3...0,4 - pigem 0,3 juures alguses.

Selle seadmiseks:
Alustada paremast silindrist. Parema silindri kontakt on ülemine, vasaku silindri kontakt alumine e. eralid reguleeritav alusplaadist.

Kõigepealt kontaktivahe seadistada.
Kontaktide vahe 0,3-0,4 mm, Sea kolb ÜSS-i ja siis keera alasi kinnituskruvi lahti ja keerake see ümber telje soovitud suunas. Pärast kruvi pingutamist kontrollige pilu - 0,3 mm paksune kaliiber peaks kergesti läbi minema, kuid 0,4 mm paksune kaliiber ei tohiks läbida. Eralda kontakti juhtmed ja ühenda kontaki külge tester. Keera kolv vastupäeva piisavalt alla ning alusta kolvi liigutamist ÜSSi suunas kuni indikaatorkell või mõõtepulk näitab 3,5mm - fikseeri kolvi asend. lase kontakti alumise plaadi fikseerivad poldid natuke lahti, et saad plaati keerata - plaat ei tohi loksuda. keera plaati nii palju, et tester näitab kontaktide avamist. fikseeri asend, keera kontaktalusplaat kinni. kontrolli kolvi ülesliigutamisel, et kontakt avab 3,5mm enne ÜSSi jõudmist.
Nüüd on parempoolne silku süüde paigas ja tuleb seadistada vasak silku sarnaselt paremale, kuid kontakt ajastust seadista mitte kõige alumisest plaadist vaid plaadil eraldi oleva kontakti alusest.
Midagi keerulist pole, Kõige olulisem on see, et kontaktid ei loksuks oma võllidel, mina tutikate uute kontaktidega ei saanudki süüdet paika - kasutasin natuke kasutatud originaale ja need funkasid.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

hmm wrote: 04. Jul 2023 19:39 Tere, rõõm kuulda, et korrastad ühte jawat.
Sa oled vist sama tegelane, kes FB grupis püüdis abi otsida...
1. kroomist: lase see üle motip penetration oiliga või mõne muu roostet lagundava vahendiga, millega muidu roostes polte/mutreid lahti keerad.
Lase sellel natuke toimida ning pühi õrnalt metallist pesukäsnaga üle, korda toimingut ja kõige lõpus kasuta tavalist kroomi poleerimispastat.
Nii saad kroomi enam vähem silmale talutavaks - isegi roostes summutid lähevad enam vähem ilusamaks, kui kuskil kroomi veel alles on. Täitsa roosetes raud jääb samasuguseks nagu ta oli.
...
Tere,
olen see sama jah. Kuna perekonnas väga ammustel aegadel ennemgi Jawasid olnud, siis tahaks ise seda rada edasi käia. Üks "naisteJawa" Jawa 555 on ka veel ootel 51-53aasta oma.
Aitäh kroomi puhastamise vihje eest, proovin kindlasti ära!
Süüte teema sai nüüd korda, masin läks teises löögist tööle. Ülemise kontakti juhe oli pandud alumisele kontaktile ja alumine siis ülemisele... Vahetasin need ära ja läks käima, nurgad ja kontaktivahed enam-vähem paika ning tühipööretel jäi tööle. Alguses käigud ragisesid sisse pannes, õigemini ei saanudki käiku sisse. Peale reguleerimist käik läheb sisse aga vedu null. Ilmselt siis siduri teema. Sai käigukasti kaas maha võetud ja kui siduriheebel pole alla vajutatud, siis sidurikettad täiesti vabalt liigutatavad.
Tõenäoliselt viin mootori spetsialisti kätte ja lasen korraliku remondi teha. Soovin, et mootor töötaks ikkagi ideaalselt ja oleks võimalik sõitmas käia. Väliselt jääb masin nii nagu ta on, välja arvatud summutid. Neid vaja uusi koos leegitorudega.
Tuues oli küljes koledad suunatuled, see süsteem sai esimese asjana maha keeratud.
Image
  • Kaasa sai pakiraami ja jalakaitsmed. Jalakaitsmed võiks küll Jawa värvi värvida tulevikus.
Image
  • Sadul tundub originaal ja rahuldavas seisukorras. Hetkel vahetama katet ei hakka. Kuigi täitsa originaali pidi saama kuskilt veel tellida.
Image
  • Kereplekid olemas ja värv korras. Lisana küljepeegel, seisukord rahuldav.
Image
  • Laadimisrelee asukoha peab leidma õige ja kuidas see õhupuhasti kinnitub? Ei leia sobivat kohta ja kahte kinnituspoldi asukohta :roll:

Image
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 80
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by argo1974 »

Kontaktivahet 0,3-0,4 mm tuleb mõista maksimaalse kontaktivahena, mitte ülemises surnud seisus. Kontaktivahe koos nuki profiiliga määrab ära kontakti sulgemisnurga (kontakt peab olema väntvõlli täispöördest teatud kindla faasinurga jagu suletud). Õige (paras) sulgemisnurk on vajalik, et süütepooli optimaalselt "laadida". Liiga väikse nurgaga on säde nõrk, liiga suure nurgaga kuumutatakse mõttetult süütepooli. Kontakti kinemaatika, et kontakt suudaks nukiprofiili järgida, on seejuures teisejärguline.
Mõnedel mootoritel on maksimaalse kontaktivahe koht nukil märgistatud, JAWA-l ei ole.

Kui esmalt käigud sisse ei läinud, oli ilmselt sidur kokku kleepunud. Tavaline asi peale kauast seismist. Nüüd on sidur liiga peale keeratud ja libiseb läbi. Keera siduri lahutusmehhanismi reguleerkruvi senikaua välja tagasi, kuni vedu taha tuleb ja sidur just enam ei libise. Samas pead v-o reguleerima siduritrossi.
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

argo1974 wrote: 05. Jul 2023 15:34
...

Kui esmalt käigud sisse ei läinud, oli ilmselt sidur kokku kleepunud. Tavaline asi peale kauast seismist. Nüüd on sidur liiga peale keeratud ja libiseb läbi. Keera siduri lahutusmehhanismi reguleerkruvi senikaua välja tagasi, kuni vedu taha tuleb ja sidur just enam ei libise. Samas pead v-o reguleerima siduritrossi.
Mootor läheb spetsialisti kätte ja lasen teha kõik nii korda kui vähegi sellel olla saab. Pole mõtet endal jaurata sellega.
Kusjuures vahet pole, millises asendis on see reguleerkruvi, kas täiesti sisse keeratud (siis muidugi ei jõua enam heeblit vajutada) või täiesti välja keeratud - tulemus on sama... Tundub, et sidur on koguaeg lahutatud olekus.
Image
Image
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by Mattu »

Siis kukkus ilmselt korgitükk plaatide vahele. Aga noh. See kõik on juba remondimehe mure.
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by fomoco »

Vägev masin ja kiidan otsust säilitada originaalset värvi.
Lihtsamate sõlmede hooldus nagu generaator, sidur, karbuss - tee parem endale selgeks.
Neid on vaja pidevalt sättida.

Väntvõll, käigukast jäta spetsialisti teha.
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

fomoco wrote: 05. Jul 2023 16:58 Vägev masin ja kiidan otsust säilitada originaalset värvi.
Lihtsamate sõlmede hooldus nagu generaator, sidur, karbuss - tee parem endale selgeks.
Neid on vaja pidevalt sättida.

Väntvõll, käigukast jäta spetsialisti teha.
Aitäh soovituse eest!
Kui masina Uko kätte viin, siis äkki viitsib ta mulle kerge koolituse ka teha.
Aitäh samuti kasutajale "hmm" vihje eest kuidas kroomi paremaks saada. Toimis ideaalselt!
Eile sai poole üheni öösel oldud garaazi all. Kuna pühapäeval oli plaan panna kõik masinad inimestele vaatamiseks, meil käsitöö- ja vanavara laat mõisa hoovis(iseasi kas ilmataat laseb korraldada :roll: ), siis sai kõik plekid ja osad külge kruvitud. Kõiki kinnitusi kinni keerama ei hakanud, kuna pole vajadust. Pakiraam jäi külge kruvimata, selle proovin täna saada ja iste ka linnast ära tuua.

Istmealune parempoolne plekitükk on punktidest lahti tulnud aga selle laseb tagasi punktida keevitusega.
Image
Image
Image
  • Läbisõidust pole ka vist juttu olnud - 24 668km, eeldaks et esimene tiir ja õige.
Image
  • Paar kaasa saadud karpi sai samuti üle vaadatud, et mis seal kaasa sai. Panen siia pildid ja äkki keegi oskab öelda, kas on kasutatavad osad ja kas midagi head. Suuremad mootoriosad laon täna ritta ja vaatan, mis on. Siis saab määrde ja paberiga ära konserveerida ja riiulisse panna.
Image
Image
Image
Image
  • Mõtlesin uut käiguvaheti kummi tellida aga näed, karbist tuli väja tutikas kumm ja tutikas tagatule klaas.
Image
Last edited by UueVarbla360 on 06. Jul 2023 10:33, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1520
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by hmm »

No eks need detailid sul kuluosad ole ja juba korralikult kasutatud ka. Rõngastega pole eriti midaigi teha... võid ju mingi silku sisse panna ning mõõta ja veenduda, et kas on veel kasutatavad või mitte. Kui kasutusjäljed peal, siis pole mõtet neid enam kasutada... pigem uued.
Kui hammakate otsanuudid korras, siis hoia varuks, kui nuutide ääred ümarad - kuusakoski kaup. Võllide liugnuutide otsad ümarad - häda korral kasutatavad, mul isegi rohkem ümaramad - töötavad aga...

Külgkorvi kinnitusdetailid... no eks seal midagi on aga üle poolte puudu ka, ketid... kulukaup ning neid peab mõõtma ja veenduma, et oleks veel mõistil mootorisse panna - pigem uued.
Käiguvaheti kumm ja tagatule osas hea meel, et said korralikud.

Kordatehtud mootor annab kindluse, et ei oleks mineviku teadmatust... see juba on suur asi.

Muide, kui ikka sõita tahad, siis pane uued korralikud rehvid - nende vanadega võib sul üllatusi tulla (hüplevad+niiskel teel libedad), mis ei ole meeldivad.

Kahju, et see laat nii kaugel Rakverest on...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

hmm wrote: 06. Jul 2023 10:03
...

Käiguvaheti kumm ja tagatule osas hea meel, et said korralikud.

Kordatehtud mootor annab kindluse, et ei oleks mineviku teadmatust... see juba on suur asi.

Muide, kui ikka sõita tahad, siis pane uued korralikud rehvid - nende vanadega võib sul üllatusi tulla (hüplevad+niiskel teel libedad), mis ei ole meeldivad.

Kahju, et see laat nii kaugel Rakverest on...
Just, mootor peab olema korras ja tehtud.
Kas rehvide osas oskad soovitust anda, kuskohast uued sellele rattale kõige parem tellida oleks? Mõtlesin isegi selle peale, et rehvid peaks vahetama.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1520
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by hmm »

otsinguga netist: Mitas H06 3.5 16" ja ette H05 3.25 16"
Kui mõõtude järgi otsides, siis sobivad ka Heidenau nt K33 seeriast on päris OK asjad aga hind on mitasest +25% vähemalt kallim.
Mitased võiks jääda 60€, kanti, siis on hond veel suht OK.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

hmm wrote: 06. Jul 2023 10:57 otsinguga netist: Mitas H06 3.5 16" ja ette H05 3.25 16"
Kui mõõtude järgi otsides, siis sobivad ka Heidenau nt K33 seeriast on päris OK asjad aga hind on mitasest +25% vähemalt kallim.
Mitased võiks jääda 60€, kanti, siis on hond veel suht OK.
Mitased täitsa mul enda programmis ka saadaval avastasin nüüd. Ainult, et mõlemad on H06, sobiks ette ka H06?
Hind 50.- tk.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1520
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by hmm »

Nibin-nabin, jäävad natuke laiaks sinna porika alla.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

hmm wrote: 06. Jul 2023 12:46 Nibin-nabin, jäävad natuke laiaks sinna porika alla.
Mõõdud ette H06´l - 3,25/16" ja taha H06´l - 3,50/16"
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1520
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by hmm »

Mitas H06 3,25 ei eksisteeri... vaid on H05. aga kui saad mõõdujärgi siis on Ok
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

hmm wrote: 06. Jul 2023 14:30 Mitas H06 3,25 ei eksisteeri... vaid on H05. aga kui saad mõõdujärgi siis on Ok
Okei, siis võtan mõlemad need Mitased uued ära.
MITAS OMMT 55P H06 - 3.25 täitsa olemas.

Täna sain summuti komplekti hinnapakkumise 575€ komplekt, koos transpordiga, leegitorud, mutrid, tihendid ja tagumised otsad. Tšehhist otse. Peab mõtlema, kas hind on okei ja peaks ära tellima. Tarne nädal.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by fomoco »

Pigem ära osta.
Pane masin kokku ja tööle, sõida see hooaeg ära ja avasta Jawa võlusid ning valusid.
Remontima hakka siis kui hooaeg on läbi.

Siis vähemalt on mingigi arusaam mida soovid saada ja kas sõidad ka edaspidi Jawaga või jääb see garaasi iluasjaks.

Ps. Kas mootori number on sama mis tehasesildil?
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

fomoco wrote: 06. Jul 2023 19:58 Pigem ära osta.
Pane masin kokku ja tööle, sõida see hooaeg ära ja avasta Jawa võlusid ning valusid.
Remontima hakka siis kui hooaeg on läbi.

Siis vähemalt on mingigi arusaam mida soovid saada ja kas sõidad ka edaspidi Jawaga või jääb see garaasi iluasjaks.

Ps. Kas mootori number on sama mis tehasesildil?
Kusjuures eile garaažis mõtlesin sama, et sügisel pigem kui hooaeg läbi, mõtleks seda summuti asja. Pigem võiks soetada kontaktivaba süütesüsteemi ja sellega oleks üks mure kohe vähem.
Ratas ise jääb ikka põhiajaks muuseumi seisma, kui mõnele üritusele mõte minna või nädalavahetusel pisike tiir teha, siis paneb tööle aga uus summuti jooks annab päris palju juurde välisilmele.
  • Eile sai muud kastid ka üle vaadatud ja avastasin, et ketikaitset on tõesti uut vaja, sellega ei tee enam midagi... :roll:
Image
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by madeinussr »

Summuti komplekti hind veits kallis, vaata www.jawa.lv. Seal paremad hinnad ja omanik/müüa oskab head nõu ka anda. Kui aega on siis soovitaks isegi kohale minna. Sealt poest saab hea emotsiooni.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

madeinussr wrote: 08. Jul 2023 12:08 Summuti komplekti hind veits kallis, vaata www.jawa.lv. Seal paremad hinnad ja omanik/müüa oskab head nõu ka anda. Kui aega on siis soovitaks isegi kohale minna. Sealt poest saab hea emotsiooni.
Okei, aitäh soovituse eest!
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1520
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by hmm »

UueVarbla360 wrote: 08. Jul 2023 13:54
madeinussr wrote: 08. Jul 2023 12:08 Summuti komplekti hind veits kallis, vaata www.jawa.lv. Seal paremad hinnad ja omanik/müüa oskab head nõu ka anda. Kui aega on siis soovitaks isegi kohale minna. Sealt poest saab hea emotsiooni.
Okei, aitäh soovituse eest!
Seal peaks piisavalt asju olema, Pärnu juurest sinna minna on ka suht ok.
Kui midagi ei sobi või tuli vale aai, siis saab ka ringi vahetada.
Summutite osas soovutan Taiwani omi, mitte türklast. Mul on türklased ja need plätsuvad.
Attachments
20230701_150558.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

  • Reedel pesin istme ja kreemitasin mitu korda. Aga ega see vana "vakstu" enam pehmeks ei lähe, paremaks sai kõvasti.
Image
  • Pühapäeval ajasin laada ajaks huvilistele vaatamiseks masinad õue. Jalaplekid 350-sel võtab ära, ei sobi need sinna.
Image
  • Järgmine masin on siin, mis vajab korda sättimist.
Image
Image

Sel nädalal uuriks kontaktivaba süütesüsteemi, kuskohast saaks mõistlikuma hinnaga. Nõmme poes öeldi hinnaks 300€. Kloostrimetsa ja Viimsi poest veel küsimata.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by madeinussr »

Jawa.lv on 275.- ja tasuta saatmine. Veikol viimsis vb on veel vana hinnaga sees neid aga väga ei usu.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1520
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by hmm »

Vape jääbki 275€ juurde...odavamaks väga enam ei lähe... no jõulud või kampaaniad.
See summa on lätist ja tasuta saatmine.
Kloostrimetsa ja viimsi pood on sama, veikol vist seda pakkuda pole.

Kui pappi on, siis võid kõigepealt osta odava 180€ (ukraina vape) ja siia hea (originaal).

Või osta kohe järgiproovitud hea vape.
Vape KÕIK poldid PEAD KINDLASTI kinnitama koos keermelukustiga.
Juurde tuleks soetada ka õige tõmmits.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

hmm wrote: 11. Jul 2023 13:43 Vape jääbki 275€ juurde...odavamaks väga enam ei lähe... no jõulud või kampaaniad.
See summa on lätist ja tasuta saatmine.
Kloostrimetsa ja viimsi pood on sama, veikol vist seda pakkuda pole.

Kui pappi on, siis võid kõigepealt osta odava 180€ (ukraina vape) ja siia hea (originaal).

Või osta kohe järgiproovitud hea vape.
Vape KÕIK poldid PEAD KINDLASTI kinnitama koos keermelukustiga.
Juurde tuleks soetada ka õige tõmmits.
Kuna ma ise nende hindadega kursis pole, siis ongi hea siit saada infot. Ega muud pole, kui tuleb ära tellida.
Ise seda paigaldama ei hakka, viiks kogu kompoti kohe Uko juurde ja las tema paneb peale.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1520
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by hmm »

No uko saab panna ainult geneka füüsiliselt karteri külge. Kõik muu ülejäänud asjad pead ikka ise tegeme e. Üleliigse süütesüsteemi osade eemaldamine ja vape komponentide lisamine.
Geneka ühendamine on polt-on lahendus ja ainult mida vaja kohendada on tihvti kõrgus.
Aga jah uko saab mähise ja rootori külge monteerida.

Pärast vapet pead kõik valgustuse pirnid 12v vastu vahetama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

hmm wrote: 11. Jul 2023 15:57 No uko saab panna ainult geneka füüsiliselt karteri külge. Kõik muu ülejäänud asjad pead ikka ise tegeme e. Üleliigse süütesüsteemi osade eemaldamine ja vape komponentide lisamine.
Geneka ühendamine on polt-on lahendus ja ainult mida vaja kohendada on tihvti kõrgus.
Aga jah uko saab mähise ja rootori külge monteerida.

Pärast vapet pead kõik valgustuse pirnid 12v vastu vahetama.
Ma viin kogu ratta tema juurde ikka. Eelnevalt võin muidugi ise kõik süütesüsteemi osad ise demonteerida. Ja loomulikult pole mingi probleem ise neid osasid lisada.
Valgustuse pirne peaks olema saada kõiki, need saab ka vahetatud.
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

Vahepeal nipet-näpet nokitsenud aga ei midagi suurt. Ketikaitset lähen otsima Tagadi laadalt.
Lenksul kaelakausid ka vist ära, jube suur lõtk sees. Kusjuures seda ma alguses ostes ei täheldanudki. :roll:
Täna jõudis kohale uus summutisüsteem Jawa.lv-st. Väga tore ja abivalmis müüja oli. Nüüd tuleb ratas kaubikusse ajada ja Viljandisse Uko juurde viia.
Image
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by Mattu »

Mille leegitorud need on või on nõnda pakitud, et pakk nii pikk tundub?
Sõidan nagu suudan.
UueVarbla360
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Jul 2023 15:01

Re: Jawa 350cc 13kW 1971.a

Unread post by UueVarbla360 »

Mattu wrote: 04. Aug 2023 21:43 Mille leegitorud need on või on nõnda pakitud, et pakk nii pikk tundub?
Need ikka sama 350cc Jawa leegikad, ei hakanud pakendit lahti kiskuma.
Post Reply