2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia

Võistlused, laadad, messid, kokkutulekud, matkad ja reisikirjad
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1529
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia

Unread post by hmm »

Nii kaua, kui MK24 etapp settib, siis kriban eraldi ühe sõidu kesksuvel.

Ma ei nimetaks seda MK etapiks, sest motorkuuriga pole väga palju pistmist - ainult mina ning ka vanakesi pole.

Sõidu disain on sarnane nagu MK etapid, kuid üks oluline muudatus - kaasaegsed rattad, mitte vanakesed.
Kaasaegsete ratastega hoiame sõidutempot oluliselt kõrgemal, mis vähendab n.ö. ülesõitudest tingitud aegu. Loodame ka, et planeerimata peatusi ratta tehnilisest seisukorrast ei oleks märkimisväärselt palju.
Ratasteks Triumph bonneville T100 ja BMW F850GS

Ööbimised siis bookingutes, söögid kus juhtub... Seega varustust minimaalselt kaasas.

Hetkel oleme Valloga kahekesti ning üks reisikaaslane (mitte Ermo) veel mõtleb...
Ermol on väga kaalukad põhjused mitte osalemiseks, mis on täiesti ok.
Teisisõnu oleks pakkuda kindlale tulijale ühte kohta.

Nii nagu kunagi Ermo hõikas esimese idaeuroopa reisi planeerides, et ratas võiks sõita 90km/h, siis nüüd ütleks, et sellel reisil ei tohiks ratas hätta jääda kiirtee kiirusel+ (st ka vajadusel kümneid km 130...140 km/h) ning alpides ronimine masianl hinge kinni ei võtaks.
Loomulikult ei õhuta siin meeletuid seadusevastast sõitu, kuid kui on tunne ning saab, siis on vaja sõita, mitte oodata tehnilise piirangu taga. Samas kui mees kinnitab, et suudab nt Jawa 640ga (vanemad nõukogude 2T lihtsalt ei suuda, ning nõukogude 4T pole nii kindlad) tänapäevaste masinatega kaasa joosta - my respect ja tule ning sõidame, sest soovime sellel reisil sõitu nautida ilma kuklas remondi tunnetuseta.

Oskuslikud piirangud on aksepteeritavad 8 )


Ajavahemik 4 juuli õhtul asjad bussi, siis ühe hooga 2000km Alpide jalamile. Miks bussi - et sõitjad oleksid vähem väsinud tripi alguses, ka kaasaegsete ratastega mööda VIA baltikat + poola kiirteed 2000km uhada on ebameeldiv + ajaliselt pikem. Nimelt kaotame ööbimise aja + majutuse hind otsa.

Siis ehk külastaks korraks BMW-de kokkutulekut Alpides, siis vuraks alpides natuke, sealt Itaaliasse ning mööda Aadria meere rannikut lõuna poole, kuniks tekib tunne põhjapoole tagasi sõiduks mööda Türreeni mere rannikut. Siis jällegi üle alpide tagasi. Ehk ripsame ka sweitsi... Ehk kui jõuab, siis kuskil Alpidest ~100km põhjas on ka Triumphide kokkutulek.

Tagasi planeeriksime 13 päeval sõitma hakata, et pühapäeva 14 juuli õhtul oleks Eestis. Samas kui rahakott ja hing võimaldavad saab ka reisi pikendada.

Selline kava siis kesksuveks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1529
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: 2024 Kesksuve reis Alpid-Itaalia

Unread post by hmm »

Peab mainima, et suveilmad on väga jõudsalt kohale trüginud ja seda kogu Baltikumis ning isegi Vilniuses õhtust süües.
20240528_200807.jpg
Siinkohal on on passlik reisiteemat ehk Lõunasse päikest otsima turgutada.
Nagu eelnevas postituses mainitud, siis sellel aastal on me ettevõtmine natuke teistsuguse arhidektuuriga. MEES, kellest kõik alguse sai, on panustanud palju olulisema tegevusele ning meil jääb üle vaid õnnitleda. Kuid Vallo Holm kaasas sõbra ning reisigrupp on sama arvuline.
Teine suurem muudatus puudutabki sõiduvahendeid. Nimelt seekord läheme tänapäevaste ratastega:
2x BMW F850GS ja Triumph Bonneville T100

Ahah kuhu... mmmm eelnevas postiruses mainitu on ikka veel ajakohane aga täpsemat sõidujoont ikka pole, on vaid aeg ~10päeva koos kõigiga ehk ka jagraafik pädeb... ehk kavandaks 4.juuli pealelõunat bussiga sõitma.
Nüüd vaja veenduda, et ratastel oleks hooldus tehtud, dokumendid korras, kriitiline sõiduvarustus saaks kaasa ning vaja ja kiivri sidelahenus funkama saada...

See kaasavõetav varustus on jälle teema. Hankisin uuemad kohvrid ja need on mõnevõrra väiksemad. Õnneks pole vaja meeletuid tööriistu ja osi kaasa tassida - ega ka eelnevatel reisidel neid palju polnud aga siiski. Meil on vaja masinad liikumisvõimelised hoida ehk rehviparanduse asjad, tester, elementaarsed tööriistad ning nipukad.

Kahjuks pean masinale selle kolaka tuuleklaasi ette jätma, sest elu on näidanud, et ilma klaasita on max 90km/h enam vähem ok sõita. Kõik kiirused üle selle tapavad kaela ära. Mulle kohe üldse selle klaasi välimus ei meeldi aga mugavus ja kiirused nõuavad sellise vidina olemasolu.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply