Page 1 of 3

Kauri, Riga13, 1987

Posted: 27. Jul 2008 21:21
by KoBa
Peale eelmise masina müümist (riga11) sai ostetud kohe "uus" võrr. Sellega sai endise klassivenna käest toodud riga13. Saades oli esimene õhukumm katki ja see oligi põhjus, miks masin paar aastat seisis. Säde oli saades hea ja kompressioon oli ka enam-vähem käima minemiseks paras. Kiiresti sai õhukumm lapitud ja alla pandud. Vana bensiin sai igaksjuhuks seest välja lastud ja uuega asendatud. Masin läks peale lühikest lükkamist käima. Kohe sai ka umbes 4km maha sõidetud, selle aja jooksul tõrkeid ei esinenud (va sidur, mis keeldus lahutamast veidi enne sõidu lõppu). Masin on väga hea vaikse häälega, aga eelmisega võrreldes palju uimasem. Sai siis vaatama hakatud. Silindri võtsin maha ja avastasin,et ülemisel kolvirõngal umbes 2mm puudu (praak mootor?) ja alumine ka üsna kulunud. Sai vahetatud rõngad uute vastu ja silinder sai vahetatud "ilma peata" d4/d5 silindri vastu (see et ühte rõngast polnud oli silndri ülemise ääre tükk maad kitsamaks jätnud kui alumise). Veel oli "segukruvi" asemele pandud tavaline polt (ei olnud otsast terav). Sai need asjad tehtud ja masin kohe poole parem. Nüüd läks pooleks gaasitross mille ma praeguseks ajaks juba korda olen saanud. Kuna väntasi ega jalaraudu pole siis proovin külge panna vändad, mis masinaga kaasa sain. Missuguste ja mis mõõduga laagrid lähevad väntade "sisse" (keskjooks selle nimi vist?)?
Pildid peaks ilmuma varsti Motokuuri galeriisse.

Posted: 27. Jul 2008 22:02
by Kevin68
Tee siis ruttu masin korda, muidu on viisakas masin jah, aga minu omale jääd alla , vist ? :roll:

Posted: 28. Jul 2008 09:09
by KoBa
Kevin68 wrote:Tee siis ruttu masin korda, muidu on viisakas masin jah, aga minu omale jääd alla , vist ? :roll:
Oleneb, milles seda alla jäämist mõõta. Alguses kui ma selle sain ei olnud see palju paremas seisukorras kui mu riga13 praegu. Kiirus jääb tõesti ilmselt sinu masinale alla.

Posted: 29. Jul 2008 14:01
by KoBa
Täna sai tehtud siduri tross korda, gaasirull ja tross sai peale pandud ja katkine õhukumm (uuesti) lapitud. Kui õhukummi pidama saab, siis ilmselt tuleb esimesed sõidud ka ära teha. Veel vaja teha tegumine piduri tross ja vändad osta ja külge panna.

Missugused ja mis mõõduga laagrid lähevad väntade "sisse" (keskjooks selle nimi vist?)?

Posted: 29. Jul 2008 18:35
by hautz
Puksid ei käi?

Posted: 01. Aug 2008 16:13
by KoBa
hautz wrote:Puksid ei käi?
Ei tea, mis sinna käib. Tundub, et seal mingi laagrid vist ikka, näevad üsnagi laagripesade moodi välja. Kes teab võiks nõu anda.

Viimase paari päeva jooksul sai natuke sõidetud. Kõik töötab peaaegu ilusti aga uue segukruviga hakkab mootor kõrgetel pööretel lärisema nagu saaks palju kätte. Õhuklapp on täiesti lahti ja kuskilt õhku ka ilmselt ei võta. Panin natukeseks ajaks vana segukruvi tagasi, sellega on mootoril vähe jõudu aga lärisema ei hakka. Küünal on hele pruun (heledam kui olema peaks minu arust). Küünlaid olen vahetanud, ja süüdet keeranud mõlemale poole, kasu aga pole midagi. Ilmselt otsin segukruvi, mis vähe ühtlasemalt teravaks läheb.

Avastasin, et masinal tuled isegi põlevad, ainult et tagatule sisse oleks vaja uut pirni (kus kohast seda saada võiks, soovitavalt netipoest). Kohe kui tuled sisse lülitad siis mootoril pöörded langevad üsna kõvasti. Kas nii peabki olema?

Ketti sai ka lühemaks tehtud. Kett on üsna läbi seega ligema aja jooksul uut vaja. Kui masinaga sõita siis on kuulda üksikuid metalseid kõrinaid. Koha peal töödates seda häält aga pole. Võimalik, et kuskil käib miski millegi vastu. Kepsulaagrid mis hakkavad läbi minema põhjustavad ka kõrinat? Siduri laagrid on vist kah kuival, midagi kääksub kui siduri alla vajutad.

Üleeile öösel lõpetas esirehv ka kuuris oma tööarve. Rehv oli nii "mäda", et läks ühelt küljelt kuskil 10cm ulatuses lõhki ja see lõhkus ka õhukummi. Õnneks oli olemas ratas millel oli terve rehv õhukummiga, rattalaagrid sai ka uued (kinnised).

Teha oleks vaja tagapiduri tross, vändad otsida ja külge panna, "suretus nupule" juhtmed külge aretada, sidur ülekäia (võimalik, et uued lamellid ja laagrid) Ja veel kõvasti muud teha...

Posted: 05. Aug 2008 20:19
by KoBa
Segukruvi sai vahetatud ja nüüd käib enam-vähem normaalselt kuigi väga hea ikkagi ei ole. Millest selline probleem võiks tulla ("läriseb" kõrgetel pööretel, madalatel käib ilusti, segukruvi võib täiesti sisse keerata ei muuda midagi, õhuklapp on lahti. Küünal on tavaliselt peaaegu must, kuigi peaks olema kohvipruun)

Lammutasin masina laiali täiesti ja hakkasin värvima. Tehtud nii palju, et värv ma võetud ja puhastatud detailid krunditud. Porilauad jõudsin ära ka värvida juba (esimese kihi). Värvi kombinatsioon jääb punane-valgeks. Porilauad ja paak saavad siis valgeks (enne originaalis oli see valge veidi bee¸ikam/kollakam, seega valisin ise ka värvi veidi kollaka tooniga).

Pildid "algusest"
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/sets/550645

Posted: 05. Aug 2008 20:33
by henri115
Millega värvid?

Posted: 05. Aug 2008 20:36
by KoBa
Porilauad ja paagi teen spreiga (mitte kõige odavam, suht korralik, ei tule kergesti maha). Raami üritan pintsliga teha.

Posted: 06. Aug 2008 20:34
by KoBa
Täna värvisin raami, porilauad ja pakiraami lõpuni ära. Paak sai puhastatud ja esihark keevitaja kätte viidud. Nädalavahetusel saab ehk masinat kokku panema hakata. Esihargist pildid.
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34207137

Posted: 12. Aug 2008 09:44
by KoBa
Masin on värvitud, mõned tükid veel külge panna ja ongi valmis. Siis hakkan sidurile remonti tegema. Uued juhtmed panen ka ilmselt külge, kuna vana on üpris omapäraselt lahendatud.

http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34636289

Posted: 12. Aug 2008 10:44
by minsk125cc
Valge sai natukene liiga kollane, aga muidu nii eemalt vaadates päris kena :wink:

Posted: 12. Aug 2008 11:17
by KoBa
minsk125cc wrote:Valge sai natukene liiga kollane, aga muidu nii eemalt vaadates päris kena :wink:
Poes sai vähe liiga kollane jah valitud, nagu pärast selgus. Lähemalt vaadates on punane "liiga" punane ka. Aga sellest pole minu arust midagi. Tulemusega jään enam-vähem rahule, kuigi kes vigu tahab leida neid ka leiab.

Posted: 13. Aug 2008 21:26
by mesamees
Pole siin vinguda midagi! Ilusa töö oled teinud.

Posted: 15. Aug 2008 12:59
by KoBa
Panin tagumise ratta alla ja ühendasin juhtmeid. Kahjuks suretus juhe jäi panemata. Alguses sai juhtmetele vähe pikem pikkuse varu jäetud ja hiljem jäi juhtmest 15cm puudu. Lähema aja jooksul teen selle ka korda.
Teine asi, mis juhtus on see, et õigetpidi lükates sädet pole, tagurpidi aga on. Ilmselt ühendasin midagi valesti.

Posted: 15. Aug 2008 13:37
by minsk125cc
Sama jama siin, et ainult tagurpidi on säde, kui korda saad siis räägi mulle ka mis viga oli, ehk on minul sama probleem. :wink:

Posted: 15. Aug 2008 14:25
by hautz
KoBa wrote:Panin tagumise ratta alla ja ühendasin juhtmeid. Kahjuks suretus juhe jäi panemata. Alguses sai juhtmetele vähe pikem pikkuse varu jäetud ja hiljem jäi juhtmest 15cm puudu. Lähema aja jooksul teen selle ka korda.
Teine asi, mis juhtus on see, et õigetpidi lükates sädet pole, tagurpidi aga on. Ilmselt ühendasin midagi valesti.
Kas kontaktid ei käi vastu magnetit? Või magnet vastu mähist?


Võta kogu süüte süsteem juppideks ja puhasta korralikult õlist jms. ära :wink: ,vahel aitab seegi.

Posted: 15. Aug 2008 16:40
by KoBa
Huvitav, et enne seda kui masinat värvisin probleemi polnud. Mootor lihtsalt seisis nädala ilma, et keegi selle juures midagi teinud oleks. Ilmselt homme hakkan uurima, mis viga võiks olla.

Posted: 15. Aug 2008 21:22
by KoBa
See asi nüüd korras, ühendasin ise valesti. Süüte tulede klemmi alla ja tuled süüte klemmi alla. Sõitsin masinaga paar kilomeetrit maha. Mootoril kadus jõud ära kui see juba korralikult kuumaks saama hakkas. Milles viga võiks olla?
Kuna väntade tervet komplekti ja mulle vajalike osi praegu ei leia siis hakkan juba vaikselt mõtlema jalaraudade leiutamise peale. Kui kellegil siiski on midagi võiksite pakkuda (ES).

Posted: 16. Aug 2008 01:13
by Kevin68
Ja millal me siis koos sõitma läheme ? :D

Posted: 16. Aug 2008 10:05
by KoBa
Kevin68 wrote:Ja millal me siis koos sõitma läheme ? :D
Varsti, kui asjad korda saab (jalarauad ja sidur).

Lisasin mõned pildid
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34914575

Posted: 16. Aug 2008 16:02
by Kevin68
Kurat.. nii head tulemust ei osanud lootagi. :lol:

Posted: 17. Aug 2008 17:33
by KoBa
Puhastasin süütekarbi ja karburaatori ära. Otseselt seda vaja polnud aga igaks-juhuks sai asi tehtud. Siduri lamellid vahetasin ka ära (nagu enne arvasin, olid need ikka päris kulunud). Nende asjadega on nüüd korras, aga mootor kuidagi ikka väga jõuetu. Ajan mootori käima, sidur vajutan alla käib ilusti, lükkan jalgadega hoogu natuke ja lasen aeglaselt siduri lahti sureb kohe varsti välja. Võimalik, et vaja kolbi vahetama hakata.

Posted: 17. Aug 2008 19:05
by Kevin68
Minu omaga oli ju täpselt sama jama, et kohapeal käis aga sõitma hakkasid siis suri välja. :roll:

Posted: 17. Aug 2008 19:46
by Kuivati
Üks soovitus sulle. Sul tuleb sealt silindri ja summuti otsa vahelt seda musta saasta läbi. Osta väike tuub silikoni ja pane see vahe seal silindri ja summuti vahel ilusti kinni. Su võrr säilib siis palju puhtamana. Mina ise tegin nii ja nüüd on võrr palju puhtam.

Posted: 17. Aug 2008 20:38
by KoBa
Kuivati wrote:Üks soovitus sulle. Sul tuleb sealt silindri ja summuti otsa vahelt seda musta saasta läbi. Osta väike tuub silikoni ja pane see vahe seal silindri ja summuti vahel ilusti kinni. Su võrr säilib siis palju puhtamana. Mina ise tegin nii ja nüüd on võrr palju puhtam.
Ammu see mõte olnud. Mis silikooni soovitad (see punane mootori silikoon?)?

Posted: 17. Aug 2008 22:13
by Kuivati
Muinul oli see silikon musta värvi. Aga need peaks samad olema vist.

Posted: 18. Aug 2008 14:58
by KoBa
Kuna masinal jõudu polnud enam üldse võtsin maha silndri, et kontrollida kolvirõngaid ja kolbi. Kolvirõngad olid õnneks terved. Viga oli selles et kolvisõrme stopperi nurk oli kuidagi ära murdunud ja kolvi sisse sügava kriimu teinud. Silindril polnud viga midagi. Panin teise kolvi ja silndri peale, süüte uuesti peale ja masin käis. Jõudu oli rohkem kui enne kindlasti. Nüüd on peal uuem "peaga" silinder.

Posted: 19. Aug 2008 16:36
by KoBa
Täna sai masinaga vähe sõidetud, õnneks laiali ei lagunenenud midagi. Panin silikooni leegitoru vahele, eks saab näha kas see pidama ka jääb. Ostsin tagumise tule jaoks pirni ära. 1A 6V peaks vist sobima?

Posted: 20. Aug 2008 17:54
by KoBa
Asi enam käima ei lähe, ilmselt mingi suurem viga. Säde on väga hea, süüdet on ka mõlemale poole keeratud, kasu ei midagi. Karburaator puhastatud. Peksab küünla märjaks ja käima ei lähe. Võimalik, et võtab kuskilt lisaõhku.

Posted: 21. Aug 2008 21:03
by KoBa
Hakkasin mootorit laiali lammutama. Siduril oli tugev bensiini lõhn juures, ilmselt see puks mis selle väikese hammasratta all on läbi. Mis mõõduga ja kuidas seda puksi sealt karteripoolte seest kätte saada?

Posted: 14. Sep 2008 19:20
by KoBa
Mootor nüüd uuesti kokku pandud, sai proovitud ja pidas igaltpoolt (valasin bensiini karterisse, kui silndrit ja muid pudinaid küljes polnud). Laagrid ja simmerling läksid/läks vahetusse, kuigi vändalaagrid polnud üldse nii halvad kui arvasin. Siduri laagritel aga olid üsna korralikud loksud sees. Mootori panin täna raamile uuesti peale, lootsin veel täna esimesed ringid ära teha, aga tühjagi. Sädet pole, sai natuke nokitud seda süüdet veel, aga seni viga pole leidnud. Ilmselt mõnel järgmisel nädalavahetusel teen asja korda. Arvatavasti midagi kuskilt lühises.

Posted: 17. Sep 2008 19:18
by KoBa
Sain masina sõitma, viga oli juhtme ühendustes. Nüüd vaja veel vändad külge panna ja tagumine piduri tross teha ja ongi valmis.

Posted: 01. Oct 2008 19:28
by KoBa
Asi tundub seda moodi, et talvel tuleb mootor jälle juppideks võtta, ikka ajab siduri juurest väiksema hammasratta alt läbi.

Posted: 01. Oct 2008 19:33
by rallitaja
Seal ei aita muu kui karteri vahetus, puksipesa treimine laagripesa järgi ja uus puks või siis SK-tihendi jaoks pesa freesimine.

Posted: 01. Oct 2008 19:43
by KoBa
SK tihendi jaoks pisut vähe ruumi pole? Ilmselt kõige parem oleks just see SK tihendi variant. Tundub et tuleb jälle treialit tüütama hakata :lol:

Posted: 01. Oct 2008 19:44
by rallitaja
Sk tihendiga pead lehtklapiga sisselaskele üle minema.

Posted: 01. Oct 2008 19:47
by KoBa
Tuleb ilmselt puksi juurde jääda, ei taha eriti karterite kuju ega midagi muuta. Seletaks keegi mis moodi see puksi mootori seest välja treimine käia võiks?

Posted: 01. Oct 2008 20:27
by rallitaja
Tuleb karter laagripesa pidi pinki panna ja vana puks välja treida. Seejärel mõõtude järgi uus puks teha. Pressimisega ei maksa vaeva näha kuna detail ei ole korrapärane.

Posted: 01. Oct 2008 21:59
by KoBa
Mis mõõtudega see puks olema peab?

Posted: 05. Oct 2008 18:49
by KoBa
Võtsin täna mootori maha, pesin raami puhtaks, valasin paagi bensiini ääreni täis ja viisin masina kuuri seisma. Enne kevadet vist sõiduks ei lähe. Talve jooksul loodan mootori korda saada, vändad külge, pidurid ja tulede juhtmed korda teha.

Posted: 05. Oct 2008 20:47
by rallitaja
KoBa wrote:Mis mõõtudega see puks olema peab?
Oleneb mis mõõtudes puksipesa sa sisse treid.

Posted: 05. Oct 2008 21:11
by KoBa
Siseläbimõõt peab vist suht paigas olema? Alguses lasta treida natuke väiksem puks ja hiljem reiberiga mõõtu töödelda?

Posted: 30. Oct 2008 17:19
by KoBa
Mootor sai siis laiali lammutatud, nüüd tuleb minna treiali juurde vaatama, mis ta sellest puksi tegemisest arvab. Igaks-juhuks vahetan ära väntvõlli, kas see muudab midagi kui ma panen d8 mootorisse d6 väntvõlli (mõõdud peaks samad olema?)?

Posted: 31. Oct 2008 17:40
by hautz
KoBa wrote:Mootor sai siis laiali lammutatud, nüüd tuleb minna treiali juurde vaatama, mis ta sellest puksi tegemisest arvab. Igaks-juhuks vahetan ära väntvõlli, kas see muudab midagi kui ma panen d8 mootorisse d6 väntvõlli (mõõdud peaks samad olema?)?
Väntvõllid identsed.

ja puksi tegemisel mõõdetakse väntvõll välismikromeetriga üle ja puks tehakse vastav(ei usu ,et sellist sisemikromeetrit laialdaselt liiguks.
Kõige kasulikum on võtta mootoripool(ed) ja väntvõll kaasa. :wink: