Kauri, Minsk.

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Kauri, Minsk.

Unread post by KoBa »

Minu omaks sai mõnda aega tagasi Kevini vehovina raam ja minski mootor. Masinat oli n.ö "krossi stiilis" ümber tehtud. Kuna säde oli aint valet pidi lükates sai esimese asjana süüdet leiutama hakatud, peal oli traktori magneeto. Lõpuks sain teada põhjuse, miks selline asi juhtunud oli: nimelt traktorimagneeto on mõeldud minski mootoriga täpselt vastupidises suunas pöörlema. Peale seda sai traktori magneeto pealt minema visatud, ilmselt kasutan mopeedi süüdet, mille ise külge aretan. Veel oli masinal kompressioon peaaegu olematu. Võtsin silindri maha ja nägin, et rõngaid oli alles ainult üks ja seegi poolik. Kolb oli ka kriime täis, rõngalukkusid ei olnud. Imekombel oli silinder ise seest korralik. Sidur ei tööta kuna lülitus varrast pole. On kahtlusi et karterisse voolab käigukasti õli, aga selles veel täiesti kindel pole. Mootoriks on k-125 mida on päris jõudsalt lõigutud endiste omanike poolt. Raam saab endale uued amordid ette ja taha (loodetavasti), mis tõesti toimiks. Ilmselt kõpitsen ka mootori kinnitusi.
Tööd on palju, loodan masina kevadeks sõitma saada.
Keegi teab mis möötudega ja mis materjalist siduri lülitus varrast teha?
Last edited by KoBa on 21. Aug 2009 16:06, edited 1 time in total.
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

Siduri vardast niipalju, et kui ma õieti mäletan, sobis sinna ka elektroodi varras (slakk ümbert lõhutuna). Mõõda augu läbimõõt ära ja otsi kuskilt paraja diameetriga elektrood ja lõika parajaks.
mesamees
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 12. Oct 2006 00:00
Location: Türi , Järvamaa
Contact:

Unread post by mesamees »

Moskvale tegin igatahes voshodi vardast.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Kuna mul muud mootorratta varrast pole tuleb ilmselt elektroodist seda ise tegema hakata. Käiasin käiguhoova keevituse maha, "vändad" maha ja siduri kaan sai eest võetud. Asi mille pärast käimalöömis vänt ennast üles tagasi ei löönud oli sellest, et vedru, mis seda alg asendisse tagasi liigutab oli liiga vähe pingutatud, muidu vändaga asjad korras. Siduri kettad ka just kõige hullemad pole. Veel tuleb ära vahetada sidurikaan, millel oli pragu sees (huvitav, et ma seda enne ei märganud). Alustasin viimaste süütemängu tükkide maha võtmist.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Leidsin 1953 aasta A. Palu raamatu tagaosast juttu mootori forseerimisest. Tekkis küsimus, kas "megafon" tüüpi summuti all mõeldakse resonaatorit?
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

KoBa wrote:Leidsin 1953 aasta A. Palu raamatu tagaosast juttu mootori forseerimisest. Tekkis küsimus, kas "megafon" tüüpi summuti all mõeldakse resonaatorit?
Jah.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Megafon ei ole siiski sama mis resonaator. Samas raamatus lk. 89 asi lahti seletatud ja lk. 90 pilt ka.
Oman mõnda roostes mootorratast.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Lugesin, siis natuke megfonide kohta. Kummast rohkem kasu oleks resonaatorist või megafonist? Kuidas ilma tõmmitsateta siduri mutrid lahti saaks? Väiksema hammasratta oma käes, aga suurema omat pole veel kätte saanud. Teen masinast pildid ka kui juba midagi vaadata ka on :D
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Kasu on rohkem resonaatorist. Sidurikorvis oleva veetavate ketaste (terasest sisehammastega) rummu mutter on vasaku keermega.
Oman mõnda roostes mootorratast.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Mis pöörde vahemikku mõtekas resonaator teha oleks?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Sidur, sidurikaan ja käimalöömis vänt said paar nädalat tagasi korda. Õli sai ka sisse pandud, väga suuri lekkeid õnneks polnud. Kahtlused on ikkagi selle osas, kas käigukasti õli satub karterisse või mitte. Väntvõll nagu oleks kergelt õline, aga seda mitte väga märkimisväärselt, täna puhastasin väntvõlli ära, kui homseks jälle õline siis hakkan laiali võtmise peale mõtlema. Või on sellel mõtet?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Õnneks käigukast siiski ei leki. Küsimus siis selline, kas kolbi saab treipingis väiksemaks treida?
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

treipingis saab igasuguseid materjale väiksemaks treida, kuid kas see on ka vajalik? Milleks sul seda vaja, kas tõesti ei ole siis vastavat remontkolbi saada.
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Materjal on selle juures väga väike probleem. Asja keerulisem pool on kolvi pinki asetamine, sest kindlasti on töötlusvaru väga väike, mis nõuab täpset paigaldust. Selleks on vaja eelnevalt mitu abinõud valmistada. Enamik treialeid ei viitsigi sellise asjaga jändama hakata, kui treial ise just mingi motikafanaatik ei ole. Lihtsam on õiges mõõdus kolb või silinder otsida.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

Ja kolb teadaolevalt ei ole ei ülevalt ega alt samas mõõdus ka. Vahe on vahel siiski. Ülevalt on kolb peenem sest ülemine osa paisub rohkem, kas ei ole nii??? Korraliku remondi puhul soovitaks ikkagi otsida remontkolb!
Sõidan nagu suudan.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Probleem siis sehane, et saadeti 0 mõõt kolvi asemel kolb 1. RM. Peale kätte saamist aga müüja ignoreerib. Kuna Hiiumaal keegi eriti silndri puurimisest ka huvitatud pole siis on võimalusi kaks: uus kolb või silinder. Ilmselt võib järeldada, et pole mõtet rohkem kolvi treimisest mõelda.
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

pealegi maksab uus kolb tartus turul 90kr ja juba selle uue jupi hind on treimis töö hinnast kõvasti soodsam.
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Kolvi pärast just väga Tartu ei sõida. Nii et kui kellegil pakkuda uuemat kandilist silindrit/ või kolbi (0) siis võtke ühendust.
Resonaatori pikkus 1,5 meetrit (1564 mm) on reaalne?
Isa abiga saab uued mootori kinnitused ka.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

I¸-i esiharki on võimalik kasutada (roolikannu mõõt on sobiv)?
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Kas "uuema" 4 käigulise simmerlingide komplekt sobib ka vanemale (3 käigulisele) mootorile?
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Et väga igavaks ei lähe, siis ratas näeb välja hetkel selline.

http://fotoalbum.ee/photos/Kevin68/47251041
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Raam on küll tore poltide hunnik :twisted: Aga võrri 19" rattad on nagu liiga suured selle aparaadi all. Delta 16" oleks palju kenam :wink:
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
125cc
Posts: 1
Joined: 03. Aug 2006 00:00

Unread post by 125cc »

Ta sul tagaharki kõveraks ei hakka kiskuma?
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Ei tea küll omaniku arvamust, kuid nii palju olen meelde jätnud, et vahepeal olid sellel 16" rattad all kuid masin läheb hirmus madalaks siis.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Polte olen kasutanud, kuna keevitust ei ole (ja olen laisk, ei viitsi masinat keevitaja juurde ka lükata), vajadusel saaks ilma suurema tööta masina raami laiali võtta, midagi ümber teha ja uuesti kokku panna.
19" rattad on all, kuna masin jääks muidu liiga madalaks. Alguses oli plaanis ainult ette 19" ratas panna, taha oleks 16" jäänud, siis oleks raami madalaim punkt olnud 90mm kõrgusel maast, mis oleks minu arust natuke vähe (kui õigesti mäletan on praegu kõrgus kuskil 150mm juures). Välimus ei ole selle masina puhul eriti oluline.
Tagumise hargi kohta ei oska midagi veel õelda, pole masinaga mitte meetritki sõitnud. Üsna kindlasti tulevad hargile tugevdused (keevitatud, midagi taolist nagu Riga tehase krossimopeedidel)

Raami kallal tööd käivad, aga väga aeglaselt. Asi seisab laiskuse taga. Poole tegemisega on jalarauad (vaja keevitaja juurde viia) siis saaks külge panna piduri pedaali (mopeedi oma). Rahul ei ole ma ka tagumiste "amortidega", mis on liiga pehmed (masinale selga istumisel vajuvad "põhja"). Mõttes on kasutada mõne mootorratta amorte.
User avatar
KoBa
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 09. Dec 2006 01:00
Contact:

Unread post by KoBa »

Ees ja taga minski 2,50 laiad rehvid, esimene katse jalaraudu keevitada tehtud (ebaõnnestus), piduri pedaal ja esiporilaud küljes. Mootoriga jõuab peagi nii kaugele, et on mõtet raamile vahele tõsta.
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Mootorikinnituste nurgad võiks vähemalit ära siluda...

Torul teeb poldiauk ta kõvasti nõrgemaks ja polt annab alati järele(toru vajub kokku) ,soovitaks siiski keevitada raam kokku.
Post Reply