Page 1 of 2

Kart IZ Planeta 5

Posted: 24. Dec 2008 20:38
by Insert
Kuna kuuri all vedeles IZ Planeta mootor, oli kurb teda vaadata. Ja tekkis idee ta kardi raamile sobitada. Projekt on alles alguses, natuke olen raami ümber ehitand jne. Pildid räägivad enda eest...
Algus
Image
Raami pikendus 50cm :lol:
Image
Mootori paigutus... vähemalt idee on selline
Image
Raam sai tehtud natuke tugevamaks
Image
Audi pidurisadul :evil:
Image

Posted: 24. Dec 2008 21:24
by hautz
Mis mõte nii pikaks ajada :lol:

Kust mootor õhku saama hakkab jahutuseks?? :lol:
Jahutuse pärast ju mootor ühe külje peale pandud :wink:

Posted: 24. Dec 2008 21:34
by teints
Mootor oleks vist ka õigele kohale ära mahtunud, siis ei oleks pidanud raami pikendama. Need veevärgi torud on väga pehmed ja pikem raam võib hakata keskelt läbi painduma. Eks see selgub katsetamise käigus, mis sitasti see uuesti. Kuid need malmist põlved torude vahel on lahedad, aga sobiks paremini mingile rotikale.

Posted: 25. Dec 2008 00:42
by Oconner12
no edu tegemisel, aga ma siis kritiserin nati, ma vaatan, et sa oled ühe korraliku 125ccm kadett(kunagine kardi klass kus võisteldi minskitega) ära rkkunud :( see on kurb. Muidu edu tööle....

Posted: 25. Dec 2008 00:54
by margus014
See mootor näeb välja nagu see oleks poest tund aega tagasi ostetud 8O
Ja ma arvan ka et need kraanikausitorud eriti kaua seal vastu ei pea :?

Posted: 25. Dec 2008 13:06
by Insert
:lol: Tänud kritiseerimise eest 5+! Torud... ytleme et kasutasin kõige odavamat varianti, kui palju selle all kvaliteet kannatab veel öelda ei oska... elame näeme... (Loodan et torude teema on enda ammendanud) Projekt ongi üks suur katsetus :wink: Kui kellegil ilusad ja tugevad torud niisama seisavad võib mind sellekohapealt aidata. Need malmist põlved on meelega jäetud ja nagu näha täidavad oma eesmärki (toovad irvituse näole :lol:).

Kaalusin ka mootori paigutust küljele aga siis oleks juhile jäänd liiga vähe ruumi + ebamaugav asend. Raami keskel olev mootor annab ehk ka natuke stabiilsust juurde.

See mootor ei ole uus, lihtsalt aasta tagasi puhtaks tehtud. Kahjuks ei olnud mul 125ccm mootorit kuskilt võtta muidu oleks paigutand selle sinna.

Jahutuse jaoks tulevad väikesed tuulesuunajad või vent.

Posted: 26. Dec 2008 23:44
by lockeed
ootan huviga progressi :wink:

Posted: 30. Dec 2008 03:51
by Insert
Seltsimehed palun natuke Teie abi kahe seibi ära tundmisel ja nende asukoha leidmiseks...
:idea:
Image

Posted: 30. Dec 2008 04:34
by zanner
Seibid käivad mootoris siduri pool seal esimese hammasratta taga.

Posted: 06. Jan 2009 00:10
by Insert
Täna toimus shopping.

uuem sidurikorv
Image

uuem kaan ja seibid
Image

uued rattalaagrid
Image

jumpstükid
Image

moto
Image
Image

Õhtuks oli mootor koos ja homme võib vänta lüüa.

Posted: 06. Jan 2009 00:52
by erkoolen
rumal küsimus aga milleks uuem sidurikorv?

Posted: 06. Jan 2009 02:47
by hautz
erkoolen wrote:rumal küsimus aga milleks uuem sidurikorv?
Ehk vana kulund ja saadi natuke uuem. :roll:

Posted: 06. Jan 2009 11:57
by Insert
täpselt täpselt hambad nii kulunud et käima löömisel annab üle.

:?:
Väike mure, moto koos, õli sees, säde olemas, süüde paigas(loodan), kuid moto lekib, uus tihend(poest) laseb õli läbi, mida teha? Silikoni ei tahaks panna.

Posted: 06. Jan 2009 12:38
by raivoku
Insert wrote: Väike mure, moto koos, õli sees, säde olemas, süüde paigas(loodan), kuid moto lekib, uus tihend(poest) laseb õli läbi, mida teha? Silikoni ei tahaks panna.
Kust ta sul lekib`?
Lekkimise põhjus on oletatavasti mitte tihendi viletsuses vaid mootori ülevärvimises. - vähemalt sedasi tundub esmapilgul.

Ega seal muud ei aita kui suur käiakivi või liivapaber lauapeale ja pinnad siledaks. Või siis hermeetik- viimane suht nutune, kuna regullimine on nutune st masla jookseb ja võib juhtuda, et käigukast jääb sisse logisema.

Kuid üldiselt respekt, oled vähemalt aru saanud, et mootor peab kõikjalt puhas olema ja ei remondi teda 2cm suuruse mudalaviini all.
NB see uus sidurikord on ka juba suht palju vatti saanud, hambad on täitsa ära kulunud. Otsad on suht teravaks kulunud.

Posted: 06. Jan 2009 14:20
by Insert
Lekib siit.
Image


See siduri korv on palju vähem vatti saanud kui too eelmine. Nüüd on võimalik vändast käima lüüa masin, mis enne pea võimatu oli.

Tänud kiidusõnade eest :!:

Posted: 06. Jan 2009 14:48
by raivoku
Insert wrote:Lekib siit.
Image


See siduri korv on palju vähem vatti saanud kui too eelmine. Nüüd on võimalik vändast käima lüüa masin, mis enne pea võimatu oli.

Tänud kiidusõnade eest :!:

Võimalik, et vana korv oli üle igasuuguse piiri kulunud. Seetõttu viskas ka üle. Kuna ma ei ole ise izide vallas väga tugev, siis ei tea milline ta peab uuena olema. Isiklikult olen kaenud, et ca uus+kulunud/2 oleks veel viimane piir mida endal kasutaks. Samas on ka paljudel kett kulunud. Selle ketiga ongi suurem mure kui korv kulunud, nimelt tikub ta hambasse "kukkuma" ja masin tõmbleb sõites. Samas venitatakse kett ka maru ruttu välja.


Nih lekke juurde.
Sul on kaanevaheline tihend lekkima hakanud. Selle jaoks kasuta vanasid nippe. masin külili, uus soovitavalt kummist tihend. Tänapäeval palju häid materjale, ei pea enam olema vana hea tordikarp. Lisaks kokku paneku ajal soovitaks ise litooliga kokku teha. Tead see aitab igasugustest probleemidest hiljem hoiduda näiteks lahtivõttes lõhud tihendi kuna to seina külge on "nagu liimitud" vms.
Teisalt eelnevalt pinnad puhtaks. pane ka sirge laua peale see mootori kaas. Vaata ega ta juhuslikult propellerisse pole läinud. See suht levinud.
Kokkupanekul soovitaks ise ka lisaks kaane poldid sisekuuskandi vastu vahetada. Kruvikaga keeramine on jube nuss, kuid vajalik samas kui 100% originaali taga ajada.

Posted: 06. Jan 2009 19:29
by Nobody
Kindlasti aitaks ka kaane poltide järkjärgulisest pingutamisest. Vale pingutamine ka üks põhjus, mis kaaned propellerisse tõmbab ning tihendi vahelt lekkima hakkab. Tavaliselt pingutatakse 2-3 tsüklis.

Nagu Raivoku ütles, papptihendid enne õliga kokku!

Posted: 06. Jan 2009 21:38
by raivoku
Nobody wrote: Nagu Raivoku ütles, papptihendid enne õliga kokku!
Kui refereerid siis palun ka õiget kohta.
raivoku wrote:
uus soovitavalt kummist tihend. Tänapäeval palju häid materjale, ei pea enam olema vana hea tordikarp. Lisaks kokku paneku ajal soovitaks ise litooliga kokku teha.
Sorry Nobody oled kõvasti ajast maas. See papitihend on sobilik vaid pelleri seinale, kuid tsiklite juures on ta juba tänapäeva vahendite juures suuremalt jaolt miinuseks.
Teisalt isegi papptihendit ei tohtinud õliga kokku teha. Soovitasin LITOLI- see on rohkem määrde aine, ta ei tohiks olla vedel.

Kuid mis ma ikka tean. Mulle meeldib sõita rohkem. Remonditeemad jätame teile.

Posted: 06. Jan 2009 21:55
by tserks
raivoku wrote:
Nobody wrote: Nagu Raivoku ütles, papptihendid enne õliga kokku!
Kui refereerid siis palun ka õiget kohta.
raivoku wrote:
uus soovitavalt kummist tihend. Tänapäeval palju häid materjale, ei pea enam olema vana hea tordikarp. Lisaks kokku paneku ajal soovitaks ise litooliga kokku teha.
Sorry Nobody oled kõvasti ajast maas. See papitihend on sobilik vaid pelleri seinale, kuid tsiklite juures on ta juba tänapäeva vahendite juures suuremalt jaolt miinuseks.
Teisalt isegi papptihendit ei tohtinud õliga kokku teha. Soovitasin LITOLI- see on rohkem määrde aine, ta ei tohiks olla vedel.

Kuid mis ma ikka tean. Mulle meeldib sõita rohkem. Remonditeemad jätame teile.


Mis mõttega lihtsat assja keeruliseks ajada. Kõige lihtsam osta planeta mootori tihendi komp. ja uus tihend kaane vahele panna. Kui ka sellest väheks jääb, või millegi pärast lekkima hakkab siis tihend pluss hermeetik ja asi korras. 8O

''Kart'' on päris huvitav ja ootan huviga masina arengust infot.

Posted: 06. Jan 2009 23:46
by Insert
Tänud tänud... Tihendiga on suts aega nüüd. Sai täna jamatud käigukasti 3 seibiga, suurim peavalu veel kõige suurema seibiga mis istub kahe hammasratta vahel.

Ning kas sellel hammakal tohib olla ca 2-4mm pikkilõtk?
Image

Posted: 07. Jan 2009 00:49
by Nobody
raivoku wrote:
Nobody wrote: Nagu Raivoku ütles, papptihendid enne õliga kokku!
Kui refereerid siis palun ka õiget kohta.
raivoku wrote:
uus soovitavalt kummist tihend. Tänapäeval palju häid materjale, ei pea enam olema vana hea tordikarp. Lisaks kokku paneku ajal soovitaks ise litooliga kokku teha.
Teisalt isegi papptihendit ei tohtinud õliga kokku teha. Soovitasin LITOLI- see on rohkem määrde aine, ta ei tohiks olla vedel.
Ei näe põhjust, miks remontkomplektis ostetud tihendit (on ta seal papist, tordikarbist või ajalehepaberist, ma ei tea- pole materjalikeemik, kasutan valmis izi komplekte) nüüd äkki enam ei tohi enne pealepaigutamist mootoriõliseks teha? Kas neid pannakse siis kuivalt vahele? (Ise olen alati mõlemalt poolt pinnad mingisuguse aerosool/mootoriõliga niisutanud, et tihend katki ei läheks ning kaas korralikult pingutades kinni jääks. Asjad ei leki, mis ma valesti teen? :?

Posted: 07. Jan 2009 01:03
by madeinussr
No tordikarbist tehtud tihendit ei tohi enne õlis immutada, kuna siis ta hakkab kindlasti läbi tilkuma.
Tihenditele ikka silikooni mõlemale poole ja suht kindel, et sealt enam läbi ei tilgu.
Silikooni puududes kõlbab törts mingit tahedamat määret ka. Aga mida mina ka tean,
mulle meeldibki rohkem remontida kui sõita.

Sõitmiseks ostsin omale Yamaha. :roll:

Posted: 07. Jan 2009 03:13
by hautz
madeinussr wrote:No tordikarbist tehtud tihendit ei tohi enne õlis immutada, kuna siis ta hakkab kindlasti läbi tilkuma.
Tihenditele ikka silikooni mõlemale poole ja suht kindel, et sealt enam läbi ei tilgu.
Silikooni puududes kõlbab törts mingit tahedamat määret ka. Aga mida mina ka tean,
mulle meeldibki rohkem remontida kui sõita.

Sõitmiseks ostsin omale Yamaha. :roll:
Korralik kartongtihend ei hakka kunagi tikuma. :wink:

Posted: 07. Jan 2009 10:34
by ats97
Ise olen kasutanud papptihendi paigaldamisel litol´i ning tilkuma pole jäänud. Nagu mainitud juba - poltide pingutamine peab õige olema ning olen oma kahepoolesel jawal aegajalt kõik poldid üle käinud. Aga minul pilk nüüd ikkagi uutemate tihendimaterjalide poole kuna esineb selline "probleem" - sai vahetatud eelmine kevad mootoril tihendid jms, mootor ilus puhas ning ei tilgu kusagilt, kuid suve lõpuks ikka mootor tihendi ümbrusest kergelt nõgine(õlitase normis ning juurde valama pole pidanud). Papptihendist imbub ikkagi mingil määral õli läbi(vähemalt minu kogemuste põhjal).

Posted: 07. Jan 2009 11:14
by Insert
Hommik,
Vaatan,et tihendi teema väga popp. : ) Aga kas keegi minu kaanel oleva hammaka lõtku kohta oskab midagi öelda?

Posted: 07. Jan 2009 20:29
by vintizvint
Insert wrote:... kas keegi minu kaanel oleva hammaka lõtku kohta oskab midagi öelda?

Ilmselt on sull ketiratas
"lihtsalt otsa pandud" ja mutriga kergelt kinni keeratud (et takistada laagri laiali pudenemist) Juhul kui ajutiselt oled pannud siis on se loksumine loomulik nähtus, vastupidisel juhul oled tõsisema probleemiga silmitsi.
Proovi korralikult mutter ära pingutada, vaata kas loks jääb alles.

Posted: 08. Jan 2009 00:15
by Insert
vintizvint wrote:
Insert wrote:... kas keegi minu kaanel oleva hammaka lõtku kohta oskab midagi öelda?

Ilmselt on sull ketiratas
"lihtsalt otsa pandud" ja mutriga kergelt kinni keeratud (et takistada laagri laiali pudenemist) Juhul kui ajutiselt oled pannud siis on se loksumine loomulik nähtus, vastupidisel juhul oled tõsisema probleemiga silmitsi.
Proovi korralikult mutter ära pingutada, vaata kas loks jääb alles.
Jah, see sama veoketiratas.
Mutter on kõvasti kinni! Kaan on peal, aga loks on umbes 0,9-1,3mm :cry:



Sai siis kella 21 ajal tehtud esimene proovi käivitus ja läks suht edukalt tööle, kuigi süüde ei ole päris see mis olema peaks. Purtsub, korra lõi karpast tule londi välja.

Kas kellegil on kogemusi v teadmisi neoon reklaamides kasutatavate kõrgepingejuhtmete kasutamisel? (piibu ja pooli vahel)

Posted: 08. Jan 2009 13:52
by teints
Kolmanda võlli (võll mille külge kinnitub peaülekande vedav ketiratas) teljesuunalist lõtku saab reguleerida ketiratta alt. Selleks on vaja eemaldada ketiratas, tihend ja stopperrõngas. Lõtku vähendamiseks on vaja laagri välimist saalet nihutada sissepoole. Et saale ei saaks liikuda tagasi väljapoole, selleks paigaldatakse stopperrõnga alla reguleerseibid. Lõtku suurus on 0,4...0,6 mm. Samamoodi reguleeritakse ka teist võlli. Tasub teada, et kui käigukastikaane tihendi paksust muuta, siis muutuvad ka võllide lõtkud.

Posted: 08. Jan 2009 18:56
by Insert
8 ) Tänud, kohe lähen proovin jäele!

Posted: 13. Jan 2009 15:26
by Insert
tross ja kõri
Image
tross 1,5mm, keevitustraadi kõri
Sadul
Image
Paak (aga ei oska seda kuhugi ära mahutada)
Image

Posted: 13. Jan 2009 18:36
by Oconner12
njaaa.. pidurisadul näeb küll kena välja :D

Posted: 13. Jan 2009 22:32
by endsu12
Paak (aga ei oska seda kuhugi ära mahutada)
Image[/quote]

Kas küte hakkab kütte pumbaga peale lööma või hakkab vabalt peale jooksma ?

Posted: 13. Jan 2009 23:04
by Oconner12
aga ma vaatasin et sul on ju tegelt originaal paak ka olemas ..soovitan toda pigem ....

Posted: 15. Jan 2009 01:34
by Insert
endsu12 wrote:Paak (aga ei oska seda kuhugi ära mahutada)
http://img84.imageshack.us/img84/3543/96890460kd2.jpg
Kas küte hakkab kütte pumbaga peale lööma või hakkab vabalt peale jooksma ?[/quote]

On olemas ka kardi originaal paak kuid ei tea mis pump sobiks, algul oli plaan tagavõllile keevitada "mummu" mis paneks siksi pumba tööle :?
Hetkel on vabalt peale jooksev.

Posted: 19. Jan 2009 15:57
by Insert
Kas keegi oskab öeld palju annab planeta genekas voolu, mitu w

Posted: 19. Jan 2009 16:11
by Nobody
Insert wrote:Kas keegi oskab öeld palju annab planeta genekas voolu, mitu w
Mõtled ikka võimsust. 140W mäletamist mööda. Pinge 14V, maksimum amprid arvuta ise.

Posted: 19. Jan 2009 16:15
by Insert
Nobody wrote:
Insert wrote:Kas keegi oskab öeld palju annab planeta genekas voolu, mitu w
Mõtled ikka võimsust. 140W mäletamist mööda. Pinge 14V, maksimum amprid arvuta ise.
Tänud!!! :wink:

Posted: 19. Jan 2009 16:47
by Oconner12
tead mis, ma kardan et see 50ccm kardi taga võll ei pea sul vastu : :roll: ...

Posted: 19. Jan 2009 17:22
by endsu12
Siis peaks ikka vastu pidama kui väga koha pealt ära minema ei raksa, nh kui kohe sidurid lahti äkki lased. Mul oli kardil voshoodi mootor ja panin koha peal käiku ilma sidurita sisse siis küll tõmbas taga võlli katki :D

Posted: 19. Jan 2009 17:22
by Insert
Oconner12 wrote:tead mis, ma kardan et see 50ccm kardi taga võll ei pea sul vastu : :roll: ...
Proovi sõit on tehtu, selle pidas ta vastu... :roll:

Posted: 19. Jan 2009 17:53
by Oconner12
Njaaa ..vb tõesti aga kõvema käristamisega võib minna :roll:
MItte just päris pooleks vaid kõveraks :P
:D:D:D

Posted: 19. Jan 2009 18:35
by endsu12
Oconner12 wrote:Njaaa ..vb tõesti aga kõvema käristamisega võib minna :roll:
MItte just päris pooleks vaid kõveraks :P
:D:D:D
Kõveraks to võll ei tohiks minna kui läheb siis kohe katki .

Posted: 19. Jan 2009 19:58
by Insert
Tuled... et pimedas hullata...
Image

Posted: 19. Jan 2009 19:59
by Insert
endsu12 wrote:
Oconner12 wrote:Njaaa ..vb tõesti aga kõvema käristamisega võib minna :roll:
MItte just päris pooleks vaid kõveraks :P
:D:D:D
Kõveraks to võll ei tohiks minna kui läheb siis kohe katki .
Ei ole lugu jämedam võll on nurgas.

Posted: 20. Jan 2009 06:25
by Insert
Tere hommikust...
Jõuab veel enne kella 9 garaazis midagi kasulikku teha...

nii nägi välja esimene proovisõit :lol:
Image