Vennad Jawad 638(Cafe Racer) & 638- 05

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Vennad Jawad 638(Cafe Racer) & 638- 05

Unread post by roosakummik » 02. May 2013 09:48

Jawa ei taha külmast peast käivituda, kui käima läheb siis töötab ilusti, samas soe mootor läheb käima. Vasak pütt vahepeal aevastab käivitumise käigus. Ja muidugi mootor klõbiseb natuke. Kepsulaagrites lõtku ei ole.(kontrollitud). See lõgin on tingitud vist silindri kulumisest.

Kontaktivahe 0,35mm
Kolvi ü.s.s 4mm

Küünlad uued
Kondensaatorid uued


Kas viga võib olla kulunud kolvirõngastes, et ei tõmba kütet peale. Või vajavad silindrid hoonimist ja remontkolbe.

Teadaja Jawamehed andke nõu.



vx800
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 19. Dec 2004 01:00
Location: tallinn-rapla

Unread post by vx800 » 02. May 2013 19:17

Kontaktivahe 0,3
Kolvi Ü.s.s 2,5

Nii näitab manual



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 29. Jul 2013 16:54

No nii sai siis jäkidest kokku lapitud veel üks Jawa 638. 05. Enamus juppe pärit külapoiste käest.

Hetkel vaja akut, sest ilma akuta ei taha käia ja käima minna. Akus pole nii palju voolu (laadia appi käivitub). Sees on külapoiste tuuning väntvõll, millele olid kepsu sisse puuritud 8mm puuriga kaks aukku (vist selle mõttega et kaalu vähendada :? ) Aukke kinni ei hakanud keevitama, kuna siis ju kuumusega tõmbavad need raisad hoopis kõveraks ja siis pole selle vändaga midagi teha. Loodame, et need kaks aukku tehnilisi omadusi ei muuda. (Kui üles ütleb, on uus vänt olemas)

Tagaporilaud kokku keevitatud kolmest tükist.
Esiporilaud on tehtud Jawa 634 vanast porikast, lihtsalt lisatud 638 kinnitused külge, ei hakanud neetima nagu originaalis vaid panin hargi külge ja keevitasin.
Paak 634 oma
Summutid varase 634 pealt
Ülejäänud pärit jawa 638 plastik kondlitega versiooni pealt, mis on samad ja kattuvad.
Eks ta üks paras poolrotikas kompott ole, kuid toimib ja rahulikult 80- 90 annab temaga vurada.

Kuid pildid räägivad ka palju.

http://album.ee/album/289144/50171727?page=5



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 25. Mar 2014 16:51

Kuna elu lühike, siis sai Jawa cafe racer taas osandatud ja alustasin Klassikalise 638.05 koostamist.

Tehtud siis niipalju, et:

*ratas lahti võetud
*toimub värvi eemaldus
*silindrid puuritud 2 rem. mõõtu ja väntvõlli keskmised laagrid vahetatud (suvi otsa sõitsin laagriga millel separaatorid ei hoidnud enam kuule koos :? )
*hangitud korralikud karteripooled



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 23. Oct 2016 12:24

Pole väga ammu kirjutanud, pigem sõitnud.

17.10.2016 Alustasin Jawa 638.05 koostamist.

Raam ja raamiosad pulbervärviga kaetud. Porilaud, kütusepaak, küljekarbid said kahekomponentse värvi pluss lakikihi.
Mootoris vahetasin laagrid ja väntvõlli kesklaagrid (Viimased olid otsustanud loobuda separaatoritest ja kuulid jooksid rini 8O )
Originaali taga ei aja teen asja kulgemiseks

Pildid: http://nagi.ee/photos/roosakummik7/sets/404905/



v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 25. Oct 2016 20:37

roosakummik wrote:Pole väga ammu kirjutanud, pigem sõitnud.

17.10.2016 Alustasin Jawa 638.05 koostamist.

Raam ja raamiosad pulbervärviga kaetud. Porilaud, kütusepaak, küljekarbid said kahekomponentse värvi pluss lakikihi.
Mootoris vahetasin laagrid ja väntvõlli kesklaagrid (Viimased olid otsustanud loobuda separaatoritest ja kuulid jooksid rini 8O )
Originaali taga ei aja teen asja kulgemiseks

Pildid: http://nagi.ee/photos/roosakummik7/sets/404905/
Tore näha, et peale minu veel mõni ull leidub! :D



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 01. Jan 2019 00:03

Sai üle pika aja mindud garaaži ja tegutsetud. Jawale sai alla kruvitud tagaratas, hetkeks on küljes ka esihark. Tahaks kewadeks asja kokku saada, kuid eks näis. Seniks kõigile head vanaaasta lõppu 2018 ja motokuuri tegelased (show must go on)

Pildid http://nagi.ee/photos/roosakummik7/sets/404905/



User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4539
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 01. Jan 2019 10:50

roosakummik wrote:
01. Jan 2019 00:03
Sai üle pika aja mindud garaaži ja tegutsetud. Jawale sai alla kruvitud tagaratas, hetkeks on küljes ka esihark. Tahaks kewadeks asja kokku saada, kuid eks näis. Seniks kõigile head vanaaasta lõppu 2018 ja motokuuri tegelased (show must go on)

Pildid http://nagi.ee/photos/roosakummik7/sets/404905/
Väga lahe ettevõtmine, head uut! 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1774
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 02. Jan 2019 23:05

Raamile kena tolmukiht ka peale tulnud juba ajaga. Arvan, et paras aeg see maha pühkida ja kevadeks ratas kokku laduda.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 03. Jan 2019 18:48

madeinussr wrote:
02. Jan 2019 23:05
Raamile kena tolmukiht ka peale tulnud juba ajaga. Arvan, et paras aeg see maha pühkida ja kevadeks ratas kokku laduda.
Üritan parimat, hetkel hoog sees. Minu viga see, et mootorid kõigepealt ja siis veermik, kuid selle aja peale enam ei mäleta kuidas veermik kokku käis, pisidetailid, kuhu seib ja kuhu vedruseib ning mõlemad.
Osa auru läheb ka muudele hobidele.



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 283
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 04. Jan 2019 17:12

Ma ei ole küll Jawadega väga kursis, kuid ehk on abi seibide/mutrite/poltide tuvastamisel järgnevatest varuosakataloogidest:
Tšehhikeelne 640 - http://www.jawanord.ru/350ccm%20640.pdf
Tšehhikeelne 638/639 - http://www.veteranweb.cz/poradna/katalo ... 50-638.php
Attachments
16.jpg



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 08. Jan 2019 00:16

Sai jälle päevi veedetud garaazis. Hetkeks juba mootor raami vahel, kellade plokk koostatud, lenksule lülitid asetatud. Poltide ja mutrite otsimine võtab kaua aega :( See on see, et kahe Jawa mutrid ühes purgis.

Pildid: http://nagi.ee/photos/roosakummik7/sets/404905/



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 19. Jan 2019 23:18

Talverõõmud "Puraski" garaazis jätkuvad.
Hetkeseis selline et, tahhomeeter ja spidomeeter koos märgutulede paneeliga ja süütelukuga külge demonteeritud. (Jawa 638 on kahte tüüpi märgutulede paneele, ühed ingliskeelselt välja toodud, teised tingmärkidega. Pole uurinud et mis kuulus 638. 05 ja mis selle gondliga versioonile). Juhtmestik sealosas ka enam vähem ühendatud. Trossid sai külge veetud. Mõned trossid peaks ikkagi uued hankima kuna pealisrüü neil defektne. Jawa 638 on kahte sort

Pildid:

http://nagi.ee/photos/roosakummik7/2536 ... mbindex=14
http://nagi.ee/photos/roosakummik7/2536 ... mbindex=15



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 21. Jan 2019 23:49




roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 16. Apr 2019 23:25

Pole ammu kirjutanud. Jawal esinevad süüte seadistamisega suured probleemid. Kontaktsüüdet riole võimalik pailka sättida, kuna kontaktplaadi nihkeruum saab otsa. Kontaktivahe on kõige avatumas seisus 0,35 mm. Säde peaks toimuma 2,8-3,2 mm enne ü.s.s, kuid toimub alles pärast 2,8-3,2 mm. Mootoris vahetatud kesklaager ja raamlaagrid. Silindrid puuritud ja uued kolvid.
Vanade kolbidega sain süüte paikka. Siin tekipki küsimus kas kolvide sõrmeavad on nihkes või on väntvõll halvasti kokku pandud. Kellelgi ideid?



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1774
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 17. Apr 2019 13:58

Kui sõrmeavad nihkes oleks, siis käiksid kolvid vastu silindripead või jääks kompresioon väga lahjaks. Kolvipeakumerus võib uutel kolbidel olla suurem/ väiksem. Kas nukkvõll on sama, mis varasemalt? Kas kontaktide reguleerimisava saab suuremaks viilida? Proovi kulunumaid kontakte, saad suurema vahe tekitada.
Väntvõlli syytepoolset otsatappi ei vahetatud?


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 17. Apr 2019 14:38

Otsatappi ei vahetatud (kesklaagrid ainult)
Silindrid puuriti 2 rem mõõtu+ uued kolvid
Nukkvõll sama
Selle viilimisega eriti palju juurde ei saa, pigem sab nihutada nukkvõlli, kuna see tift rootori küljes on väänatav mis hoiab nukkvõlli.
Kui kontaktivahe viia 0,6 siis saaks kuidagi paikka
Kui paksem tihend panna 3mm silindrite alla, siis saaks süüte paikka



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1774
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 17. Apr 2019 14:51

Kui sa silindreid 3mm tõstad, siis pead ka pealtpoolt maha treima 3mm, sisse ja väljalaske akende avanemine läheb ka paigast. Lihtsam on süüdet sobitada, võibolla ka väntvõlli tapi otsast tift ära võtta rootor õigesse asendisse liimiga kinnitada.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

vaalo
Tavakasutaja
Posts: 329
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Unread post by vaalo » 17. Apr 2019 16:25

Tere
Kuhupoole väntvõlli otsas olev tihvt vaatab, kui parempoolne kolb ü.s.s. on?
Paksema tihendiga Sa süütemomenti ü.s.s. suhtes kahjuks kuidagi ei muuda, olgu see tihend kasvõi 5 cm...



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 18. Apr 2019 18:44

Ja siis veel küsimus, kuidas kontrollida VAPE süütemomentti sellel süütemängul...

https://www.jawaparts.com/Contactless-i ... -d3442.htm



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 19. Apr 2019 23:02

Täna terve päev sai jamatud süütega, kuid põhjus peitus hoopis karburaatoris. Võtsin maha puhusin tüüsid läbi panin tagasi. Ei midagi. Siis mõtlesin, et panen kontaktidega süüte tagasi. Nukkmuhvi sai nihutatud tiftipesa võrra paremale. Siis sain süüte paikka. Kuid sellisel juhul kui kontakti vahe on kõige avatumas olekus 0,5 mm (peaks olema0,35). Jawa töötas ainult toorega. Kui mootor soe panin toore alla suri välja. Gaasi andsid, siis töötas, kuid paukus nii mis kole.
Võtsin siis karpa maha ja panin teise karburaatori ja ime oligi sündinud- Jawa jäi tööle kui toores välja lükatud.
Peab seda vigast karburaatorit veel uurima. Peatüüs ja keskmiste pöörete tüüs täitsa ok- valgus paistab läbi. 4 aastat tagasi töötas see karburaator probleemivabalt. Hetkel ilmnesid sellel karburaatoril poomismärgid.



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 785
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 22. Apr 2019 19:31

Hetkel siis masin sõiduvalmis ja vuratud 8 km. Küünalde vaatlusel küünlad ilusti kohvipruunid (mitte espresso mustad). Karpa tahab veel seadistamist, kuid töötab ja tühikäigu pööretel tuksub 1000 juures ilusti. Muidugi avastasin, et spidomeeter valetab hullusti 70 sõites on vist ikkagi 90 sees. Siin aitab nüüd väiksem ketihammasratas, sest hetkel 17 hambaga, peaks proovima 16 hambaga. Teine võimalus vahetada välja käigukastis olev spidomeetri ajam, sest neid on eri tüüpi. Samuti erinevad käigukasti sekundaarvõlli otsad. Olen kohanud 4 hambaga ja 5 hambaga. Siin ongi nüüd eri versioonid külgkorvi jaoks ja soolole.



Post Reply