Page 3 of 3

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 18. Aug 2020 08:48
by hmm
Selleks on olemas tõmmitsad, mida saab fikseeida kuulide vahele. Kuid sul on metallist separaatorid mõlemal pool kuule, seega nikerdamist mehiselt. Lisaks uue laagri tagasi panek nii, et hammasratta asend samaks jääks...
Sul läheb laagri välja/tagasi nikersamiseks kindlasti nii ajaliselt kauem ja rahaliselt kulukamalt, kui korraks mootor maha, pooleks ja tagasi.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 18. Aug 2020 11:21
by roosakummik
Seda ma tahtsingi kuulda ja ega jõudsin ise ka sellele järeldusele, et kiirem moodus maha võtta ja pooleks.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 18. Aug 2020 18:29
by fomoco
Võid keevitada torujupi laagri külge ning koos toruga välja tõmmata kuid tee seda siis kui kartereid ei karda rikkuda.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 19. Aug 2020 00:07
by roosakummik
Juba mootor poolitatud, laager vahetatud ja kell 22 sai tule torusse. Kui korralik tõmmits oleks, siis prooviks sealt selle laagri kätte saada.
See kaherealine kuullaager kipub alati vist saba andma. Ühel pool laagrit on kaks sälkku, kust on laagri kuulid sisse asetatud. Kunagi oli sellise lagriga sama juhus, et peos keerutades kukkus üks kuul laagrist välja. Sinna sobiks ka u rulllaager.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 19. Aug 2020 15:12
by fomoco
Ega ta niisama katki ei lähe.
360 jawal on seal tavaline üherealine ja mina pole sellest jagu saanud.
Lammutanud ja koostanud olen umbes 5 mootorit ja kõigil on see korras olnud.
Arvan, et laiali lendab ta siis kui kett on liiga pingul.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 19. Aug 2020 15:50
by roosakummik
fomoco wrote: 19. Aug 2020 15:12 Ega ta niisama katki ei lähe.
360 jawal on seal tavaline üherealine ja mina pole sellest jagu saanud.
Lammutanud ja koostanud olen umbes 5 mootorit ja kõigil on see korras olnud.
Arvan, et laiali lendab ta siis kui kett on liiga pingul.
Selle peale tulin ise ka, kuna eelmine aasta sai oma 1000 km sõidetud pingul ketiga ja, eks see panigi põntsu. Kummisukaga on raske kontrollida seda keti pingsust.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 20. Aug 2020 08:30
by roosakummik
IMG_20200820_082949.jpg
Hetkel siis Ristil

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 21. Aug 2020 15:54
by madeinussr
Vot see on õige Jawamees. Täna küsin nõu ja homseks on tehtud. Mul mingid sarnaste väikeste vigadega mootorid seisavad juba aastaid. :lol:
roosakummik wrote: 19. Aug 2020 00:07 Juba mootor poolitatud, laager vahetatud ja kell 22 sai tule torusse. Kui korralik tõmmits oleks, siis prooviks sealt selle laagri kätte saada.
See kaherealine kuullaager kipub alati vist saba andma. Ühel pool laagrit on kaks sälkku, kust on laagri kuulid sisse asetatud. Kunagi oli sellise lagriga sama juhus, et peos keerutades kukkus üks kuul laagrist välja. Sinna sobiks ka u rulllaager.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 22. Aug 2020 21:34
by roosakummik
Nii nüüd siis Hiiumaalt tagasi. Jawa on ennast hästi ülal pidanud. Vihmaga kippus mingi elektrikamm sisse tulema. Viskab korraks pütid aegajalt tagant ära. Kuiva ilmaga on ainult suunatuledega see jama. Selle vea leidmine on omaette paras ooper. See. nagu naisega mingi viga aegajalt küljes ja siis jälle kõik ok. Ok uran nüüd siis tagasi LE- sse.
IMG_20200822_212924.jpg

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 21. May 2021 23:36
by roosakummik
No nii nüüd on ikka jama küljes Jawal
Peab hakkama seda viga otsima.
Küünalde vahetus ei aidanud.
Tuledega sõites üle 70 km/h ei lubanud. Hakkas suretama ja jõnksutama.
Parktuledega sai lasta kuni 80 siis hakkas jamama. Tuled kinni sõitis. Laadimine peaks toimima, sest sellisel juhul kaoks lihtsalt akust vool ja oleks varsti teepeal.
See kamm süveneb eriti kui sõitta vihmase ilmaga. Kahtlustan kuskil lühist ja lihtsalt peksab üle.
Võin proovida releede vahetust, kuid ei tahaks uskuda, st selles viga. Hakkan ükshaaval, siis asju välja vahetama.
Väike piädiseeria ka. Vabaõhumuuseumis kolhoosimaja avamisel ja küünalde värvus.
IMG_20210521_203223.jpg
IMG_20210521_220024.jpg

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 22. May 2021 19:43
by hmm
Küünlad räägivad seda, et nende jaoks on liiga palju küttesegu. See võib olla tingitud nõrgast sädemest, et palju põletamata segu jääb silindrisse võib ka olla sellest, et segu või süütamine on paigast ära.
Kui sinul tekkisid sümptomid valgustusvoolu muutusest (tuled põlema, kustu jne), siis peaks suunama arutelu, mida see tegelikult mõjutab. Lugesin su eelmisi postitusi ning see elektri jama kipub sul korduma perioodiliselt. Ehk oleks aeg see kala sealt ratta seljast maha rookida. Mägedes läheb sul igat sädemekst silkudes vaja - no tuled võiksid ka põleda.

Sul on vist seal peal n.ö. poolvapet e. 638 originaal genekas + kontaktide asemel kontaktivaba süütemoodul.
Mida madalamad on pöörded, seda lohakama sädemega suudetakse hakkama saada. Lohakama all mõtlen ajastuse, tugevuse, kestvuse erinevusi mootori korrektseks tööks.
Kuna su küünlad on ka erineva väljanägemisega, siis võib olla ei jätku piisavalt volte selle poolvape jaoks.
Kontrolli alustuseks kõik ühendused s.h. geneka harjad, aku. Seal hulgas aruta lahti oma suunatulede ja valgustusvoolu süsteem - kuskilt läheb ehk mingi kiud õrnalt massi...
Siis proovi teisi kõrgepinge juhtmeid, lisaks asenda (vea otse teine juhe) süütepooli toide algallikast ja impulsside juhe (see viimane võib kuskilt olla katki... ehk 1...x kiudu on terved...) Poolvape-süütepool.
Kui juhtmete asendus/täiendamine viga ei paranda, soovitaks seda poolvapet lähemalt uurida.
Ma igaks juhuks võtaks selle poolvape reisipillilt ära või suudad selle ise ka korralikult jooksma saada.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 22. May 2021 20:56
by roosakummik
Harjad on korras. Laadimine tundub ka korras olevat. 14, 50 V jamama kipub vasak silinder sõidusuunas. Ja muidugi nii kui tuled sisse lükata ja pöörded 3700- 4000 juures hakkab puterdama.
IMG_20210522_204011.jpg
IMG_20210522_204549.jpg

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 22. May 2021 21:08
by hmm
14,5V ei ole näitaja... kui voolul tugevus e. A puudub.
Mis on V, kui tuled põlevad e. koormus taga ja mitu A kasutavad valgustusvool ning suunad.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 22. May 2021 22:26
by roosakummik
Nii viga leitud. Nimelt süütepooli kõrgepinge juhe lahti vasakul pütal. Ta oli küll pesas, kuid eks ta viskas sealt üle sädeme juhtmesse ja selle tagajärjel süüde nõrgem.
Kuid tänan kaasamõtlemast hmm.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 22. May 2021 22:29
by hmm
Kas oled kindel? Sõitsid tuledega ja näitasid 90km/h kiirusel suunda ning mootor ei puterdanud?

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 23. May 2021 00:08
by roosakummik
hmm wrote: 22. May 2021 22:29 Kas oled kindel? Sõitsid tuledega ja näitasid 90km/h kiirusel suunda ning mootor ei puterdanud?
Seda proovin homme. Kuid panin tuled tööle ja suunad samuti ning tõstsin pöördeid- ei puterdanud.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 23. May 2021 22:34
by roosakummik
Nii proovisõit tehtud. Sõidab nagu siidi. Nii suunad, kui ka tuled järgi ei puterda. Küünlaid pole jõudnud veel kontrollida. Samas andis saba nüüd tahhomeeter. Pendeldab nagu kojamees. Tross või tahhomeetri sisu andis otsad.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 03. Oct 2021 17:21
by roosakummik
Jawal täitus, siis tänase sõiduga 10 000 kellale.
Sai tehtud viimane sõit Tagadile ja tagasi.
Kodus tehtud ka kiirelt kuni mootor soe õlivahetus.
Eks hilissügisesse jää nii mõnigi hooldusvälp.
Amortides õlivahetus ja 8000 peal hakkas ka silindrites sirin. Eks tule lahti võtta ja vaadata mis seal toimub.
Aga eks nüüd garaaži.
IMG_20211003_145411.jpg
IMG_20211003_145421.jpg

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 25. Apr 2022 08:42
by roosakummik
Sai ka 23.04.22 Jawaga ülevaatusel ära käidud.
Enne ülevaatust muidugi pidin ikka maha kiskuma karburaatori ja puhastama sest mitte ei tahtnud käivituda. Igaaastane probleem. Mingi kanal läheb umbe, kuid siiamaani pole aru saanud milline. Düüsid paistsid läbi, kuid ega nurgataguseid ei näe.
Selleks aastaks ÜV. läbitud.
IMG_20220423_123317.jpg

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 25. Mar 2023 16:25
by roosakummik
Pole kaua kribanud Motokuur "päevikusse"
Käsil siis Jawa "Cafe Racer" Vaikselt kokku ladumine hetkel ja ehk mõõdab see aasta ka kilomeetreid.
Jääkidest kokku laotud. Ära kasutatud olemasolevaid detaile.
Mootor 634.7
Raam 634
Paak 638
Poriplekid Ees 634, Tagumine Pannonia.
Juhtmestik 638
IMG_20230322_225701.jpg
IMG_20230322_225724.jpg

Re: Vennad Jawad 638.05 & Jawa 634 Cafe Racer

Posted: 12. Jun 2023 09:28
by roosakummik
hmm wrote: 18. Aug 2020 08:48 Selleks on olemas tõmmitsad, mida saab fikseeida kuulide vahele. Kuid sul on metallist separaatorid mõlemal pool kuule, seega nikerdamist mehiselt. Lisaks uue laagri tagasi panek nii, et hammasratta asend samaks jääks...
Sul läheb laagri välja/tagasi nikersamiseks kindlasti nii ajaliselt kauem ja rahaliselt kulukamalt, kui korraks mootor maha, pooleks ja tagasi.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 12. Jun 2023 09:36
by roosakummik
Proovisõidud tehtud. Nelja karburaatorit proovitud. Hetkel toimib, kuigi jah kui vahetükk hankida paneks kohe 638 karburaatori peale. See nagu on näidanud oma töökindlust paremini.
IMG_20230607_215558.jpg

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 12. Jun 2023 10:21
by hmm
No see juba piisav pill, et Lõunasse päikest otsima tulla enne jaani ;)

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 16. Jun 2023 23:26
by roosakummik
No nii nüüd on välja tulnud mõningased probleemid nagu sellise tehnika puhul ikka.
Karburaator kehva. Külmast peast tao või vänt maasse kinni ei lähe käima. Soojast peast käivitub ideaalselt.
Arvatavasti karburaator kulunud. Neid on kokku neli, kuid toimima sain vaid kaks ja needki poolpiduselt.
Siibrid logisevad. Nõelakaevud kindlalt kulunud. Ujukid ei sulge kütusevoolu. Sai vahetükk tellitud, ning kuna 638 karburaatoriga olen rahul, siis proovin üks hetk seda.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 02. Jul 2023 15:00
by roosakummik
Nii 638 karburaator peal ja asi toimib nii nagu peab. Kui kuskilt uhiuue 634 karburaatori saaks, siis veel prooviks, seniks jääb 638 oma.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer & 640.

Posted: 22. Jul 2023 18:28
by roosakummik
999 km ja küünlad andsid saba. Võtsin piibult summutustakistid ära. Muidu kulgeb ilusti.
IMG_20230721_013634.jpg

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer.

Posted: 13. Apr 2024 14:21
by roosakummik
Probleemiks ikkaki kõrgetel pööretel tekib suretu efekt. Ei lei mina seda kotermanni ülesse. :roll:

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer.

Posted: 13. Apr 2024 18:06
by fomoco
Egas muud kui tuleb smasuguselt masinalt tõsta ümbed ükshaaval asju, süütepoolid, karbuss, kontaktid jne...

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer.

Posted: 19. Apr 2024 12:37
by roosakummik
Peal on hetkel poolvape versioon.
Süütepoolid ja kontaktid kondekad puuduvad.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer.

Posted: 19. Apr 2024 17:51
by fomoco
Kui on tavaline CDI süüde siis neid asju, CDI'd, signaali andurit ja süütepooli saaks kontrollida mõne suvalise rolleri, laste ATV või krossika peal.

Muidugi viga võib olla ka juhtmeühenduses või massi puudumises.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer.

Posted: 25. Apr 2024 13:04
by roosakummik
roosakummik wrote: 19. Apr 2024 12:37 Peal on hetkel poolvape versioon.
Süütepoolid ja kontaktid kondekad puuduvad.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer.

Posted: 25. Apr 2024 13:05
by roosakummik
fomoco wrote: 19. Apr 2024 17:51 Kui on tavaline CDI süüde siis neid asju, CDI'd, signaali andurit ja süütepooli saaks kontrollida mõne suvalise rolleri, laste ATV või krossika peal.

Muidugi viga võib olla ka juhtmeühenduses või massi puudumises.
Vedasin ka lisamasse. Ei aita.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer.

Posted: 25. Apr 2024 16:50
by fomoco
Ehk on sulle sattunud piirajaga CDI ?
Neil ongi pöörded elektrooniliselt piiratud.

Re: Vennad Jawad 638.05, Cafe Racer.

Posted: 25. Apr 2024 18:18
by hmm
Kas võtan TLN ossi kaasa ja vaatame, mis sul seal on?
Kui andur annab signaali igal poolel pöördel - või ka tihedamini... siis juhtub see asi, kus süütegenereerija saab liiga palju impulsse ning oh üllatust, ei suuda selle ajaga midagi genereerida.
Sarnane efekt on ka vanal vene süütekarbil, kui üks kondekas õhtale läheb, lisaks ka see, kui süütekarp suudab ainult 12000RPMi ühe signaaliga tagada. Jawa5500 pööret tuleb 2x korrutada ja saab juba suhteliselt lähedase nr.

Teine asi on sädeme võimsus aga eks lähemalt vaatamine kinnitab või lükkab ümber.
Võib olla on kotermann hoopis mujal, kui süütes.