Jupiter 2K - 70

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Neid valujääke ja mitte sobimisi on ikka ühe mootori kohta väga palju. Aga viiliga saab kõik paika.
Sai muretsetud omale liivaprtitsikapp. Väga mugav detaile puhastada. Sobib ja näiteks sisselaste kollektori kareastamiseks peale suuremad viilimist ja poleerimist. Kuna mootori värvin hiljem üle, siis lasin enamuse mootori detaile pritsi alt läbi.
Image
Jõudsin ka uued laagrid ja simmerid soetada. Lisaks kõik poldid panen kuuskant peaga.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by madeinussr »

Töö kiire ja korralik. Näita oma liivapritsi kappi ja räägi sellest ka lähemalt.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Kappi olen ammu plaaninud ise ehitada,aga pole seda aega tekkinud. Alati on võimalik poest osta.
https://www.stokker.ee/liivapritsi-kabi ... Id=6486161

Kapp muidu väga hea ja mugav kasutada. Valgustuse plaanin teha paremaks. Kuna ise pikemat kasvu, siis pakile tuli umbes 20cm pakud alla panna, et küürus seljaga ei peaks askeldama.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Nobody »

Myrka wrote: 09. Mar 2020 00:07 Kappi olen ammu plaaninud ise ehitada,aga pole seda aega tekkinud. Alati on võimalik poest osta.
https://www.stokker.ee/liivapritsi-kabi ... Id=6486161

Kapp muidu väga hea ja mugav kasutada. Valgustuse plaanin teha paremaks. Kuna ise pikemat kasvu, siis pakile tuli umbes 20cm pakud alla panna, et küürus seljaga ei peaks askeldama.
Näib asjalik kapp. Mõõtudest ei saa aru, kui suured asjad sinna reaalset sisse mahuvad. Kas tsikli porilaua ja paagi teeb muretult kapis ära?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Porilauda ja paaki pole kappi pistnud, aga venna ratta 19 tolline velg sai muretult puhtaks lastud. Usun et paak ei tekita ka mingeid probleeme
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Kõik räägivad ainult kodukontorist ja kodus istumisest ja tööpuudusest. Mul tööd jagub, kodus ei istu ja hobidega pole aega tegeleda. Siiski jõudsin 3 korda mootorit kokku-lahti laduda. Käigukasti seibide sättimine. Aga usun, et sain paika. Proovisõidul selgub tegelik tõde. Käigukasti õliks valisin automaatkasti õli. Igast asendist peaks olema parem kui ettenähtud õli. Jõudsin veel mootori raami vahele tõsta. Kaugelt pilukate maalt veel mõned tükid tulemata, enne ei saa käivitada.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by madeinussr »

Kõik tore, aga miks automaatkasti õli? Isegi läänepillid, millel käigukast eraldi ei sõida sellega...
Mootorrt ei ole enne mõtet kokku panna kui kõik lõtkud kontrollitud ja mitmeid käiguvahetusi kuivalt tehtud.
Myrka wrote: 29. Mar 2020 22:36 Kõik räägivad ainult kodukontorist ja kodus istumisest ja tööpuudusest. Mul tööd jagub, kodus ei istu ja hobidega pole aega tegeleda. Siiski jõudsin 3 korda mootorit kokku-lahti laduda. Käigukasti seibide sättimine. Aga usun, et sain paika. Proovisõidul selgub tegelik tõde. Käigukasti õliks valisin automaatkasti õli. Igast asendist peaks olema parem kui ettenähtud õli. Jõudsin veel mootori raami vahele tõsta. Kaugelt pilukate maalt veel mõned tükid tulemata, enne ei saa käivitada.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Prii »

Mul mehaanikust sõber proovis Jupiteri kastis erinevaid õlisid ning tema jäi samuti automaatkasti õli peale, kuna väidetavalt oli sellega kasti töö kõige parem tundunud.
retro
Posts: 6
Joined: 22. Nov 2005 01:00

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by retro »

Ise proovinuid käigukastis neid -
motorcycles with separate gearbox / wet clutch using different oil from the engine oil: gearbox case separated from engine crankcase
https://www.louis.eu/artikel/castrol-mt ... e/10038258
ja
https://www.motul.com/us/en-US/products/transoil-10w-30

ATF-II on täitsa hea amordiõli, kui 15W õli amordi liiga jäigaks teeb - Honda kasutab osade tsiklitel sama - viskoossus ca 12-13W
Võib ka muidugi segada 10W ja 15W amordiõli.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Kõik soovitused ja tähelepanekud õiged. Eks neid kuivalt käiguvahetusi sai tehtud palju, nii enne ja pärast mootori kokkupanekut. Siiski kogemus ütleb, et regulli palju tahad, proovisõit annab kõige parema vastuse, kas sai kõik ilusti paika või mitte :). ATF , miks mitte ? Suurem põhjus selles, et seda õli mul vedeleb palju ja ei pea ostma. Teiseks ei näe ma põhjust, miks see halb peaks olema? Või keegi oskab välja tuua põhjuseid, mis see halb mõte. Seda, et amordis töötab atf hästi, tean. Nii esimeses kui tagumises amordis sees.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Kaua oodatud karburator jõudis kohale. K-62 läheb riiulile tagasi ja peale Oko 32mm . Tellisin ka peotäie erinevaid düüse, et küttesegu paika saaks. Külge sobis hästi, sai juurde võetud ka vahetükk karbussi ja kollektori vahele. Kas see Oko ennast õigustab, ei tea. Eks aeg näitab, aga loodan, et on parem k-62.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by roosakummik »

Töökaaslane kasutab Pwk 32 mm Iz 49 puhul. Peale pani puuritud hilise Iz 56/Planeta silindri ja nüüd saab 49 lasta 90 km/h kiirusega mõnusalt.
Last edited by roosakummik on 23. Jun 2020 11:56, edited 2 times in total.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Täna sai lõpuks leek kolvile. Juhtus selline kummaline lugu. Kuna ilm ilus, nokitsesin ratta kallal väljas päikese käes. Garaazis laadisin veel aku täis ja kontrollisin sädet. Tundus kõik vägev. Muru peal aga mitte üks mats. Sädet pole. Lukkan tagasi garaazi, kõik korras säde olemas. Panin garaazis siis käima. Esimesest matsust käis. Lükkasin välja, kohe kui päikest nägi, suri ära. Päris kummaline eks. Õnneks leidsin kiirelt probleemi üles. Nii uskumatu kui see ka pole, siis jama lahenes kohe, kui süütemängule kaane peale panin. Mul kontaktivaba süüde, kas siis ere päike ajas andurid segi? Ilmselt. Igatahes uus mootor töötab ilusti, käivitub poolest pöördest. Uus karbuss praegu tundub ka hea. Eks tuleb veel sõita ja kindlasti natuke seadistada. Kiire proovisõidu tegin ka. 2. käik ei lähe alati sisse, aga see mind otseselt kurvaks ei tee. Kui eelmine aasta tuli läbisõiduks natuke üle 100 km, siis see aasta ei kuluta ma ilusaid ilmasid 2. käigu reguleerimise peale, vaid pigem sõidan rattaga.
Õhufiltri võtsin Automaailmast .
S1040005v.jpg
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

2. käigu anomaalia sai lahenduse. Viga peitus siduri trossis, mis sai küll uus pandud, aga täiselik saast. Poob kinni koormusega ja selle pärast lihtsalt sidur ei lahuta korralikult. Trossivahetusega probleem kadus. Proovisin karbussi parmini häälde saada erinevate nõela asendite ja düüsidega. Mida rohkem sai proovitud ja sõidetud, seda kehvem tulemus oli. Kratsisin pikalt kukalt, mis jama on. Aga sain jälile. See Automaailmast ostetud õhufilter kurja juureks. Nimelt see kummist ühendus karpa ja filtri vahel ei ole väga bensiini kindel. Oli üles paisunud päris kõvasti ja karpa õhuvõtu ava all olevad kanalid õhku sisuliselt ei näinud. Iga sõiduga paisus juurde. Peale filtri eemaldust kõik muutus. Käivitub endiselt poolest pöördest, madalatel pööretel tööta hästi. Kohapeal gaasi keerates käib hästi. Sõites umbes veerand gaasiga järsemalt kiirendusel tahab ära kooleda, tühi koht sees. Sujuvalt gaasi keerates pole probleemi. Teiseks probleemiks on täiseti ootamatult sõidu ajal sureb ära. Mitte üks mats täitsa suvalisel ajal. Lased gaasi maha, ootab 3-4 sekundit ja töötab jälle. Korra tuli ka vändast käivitada. Siis sai aeg otsa ja rohkem uurida ei jõudnud.
https://www.youtube.com/watch?v=06JPP7U3q_A
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Prii »

Myrka wrote: 14. Jul 2020 22:54 Teiseks probleemiks on täiseti ootamatult sõidu ajal sureb ära. Mitte üks mats täitsa suvalisel ajal. Lased gaasi maha, ootab 3-4 sekundit ja töötab jälle. Korra tuli ka vändast käivitada. Siis sai aeg otsa ja rohkem uurida ei jõudnud.
Kunagi otsis sõber mitu tundi sarnaste sümptomitega viga tee ääres ning lõpuks oli veakohaks umbe läinud kraan. Tasub kontrollida ka, et paagikork ikka õhku läbi laseb.

See filtrikummi ülespundumine on mulle uus info. Pean meelde jätma.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Leidsin teise õhufiltri, mis küll veidi suurevõitu, aga ehk mahub ikka karpa katete alla. Arvan, et leidsin üles ka põhjuse, miks vahepeal välja suri. Asi millega ei osanud arvestada. Nimel bensiin hakkas otsa saama lihtsalt. Olgugi, et viimati valasin paaki pea 10 liitrit. Nimelt oli mootorsae bensiin otsa saanud ja üks tegelane käis laenamas. Peale tankimist pole välja surnud siiani. Paremaks karpa seadistamiseks oleks vaja rohkem sõita. Tuleks ülevaatusel ära käia.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Treialil lõpuks aega tegeleda silindripeadega. Natuke plaan surveastet tõsta, ei vala paaku ju 76 enam, vaid 98. Keerasin pead maha, ehk targemad oskavad seletada, miks üks kolb tahmane osaliselt, teine puhas. Kumbki kolb ei tohiks vist olla nii nagu nad on, ideaalis siis. Tegu uute kolbidega, sõitnud umbes 30 km .
Attachments
S1260002v.jpg
S1260003v.jpg
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by hundu615 »

Silindrid ei saa ühtlast kütte segu.Mina veel ei muretseks liialt,tee sisssõitu vähe rohkem siis hakka peenhäälestama.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Täna panin treitud silindripead külge. 2 mm lasin maha treida. Treial esimese hooga ei tahtnud teha, vene värk ütles. Ei pidavat head nahka saama. Natuke moosimist ja võttis ikka ette. Vasakpoolne pea oli tehasest varemini tehtud, sai küünla keermest ilusti pinki kinnitada ja treimisel muresid eriti ei esinenud. Parempoolne aga olevat halb olnud. Küünla keermest kinnitades oleks nagu kõik ilus olnud, pea ei visanud , aga kõik tehase treitud pinnad viskasid 2 mm . Ehk siis viltu treitud . Alla 2 mm ei saanud maha treida sellepärast.
S1280001v.jpg
Kahjuks unustasin mõõta, palju silindri surve sai. Jalaga on vahe tuntav igatahes. Proovisõit tehtud. Madalal pöördel oli nagu väänet rohkem. Sõitsin mootori soojaks, nii umbes 5 km rahulikult. Esimene kolmandik gaasi keerates liigub hästi, sealt edasi kerge tühi koht, poole gaasiga jälle hästi. 3/4 gaasiga ei erista väga kas ok või midagi viga. Sealt edasi aga üks silinder jääb nälga. Ilmselt siis vasakpoolne. Katsetasin suuremat peadüüsi. Õige pisut läks paremaks, aga mitte oluliselt. Küünlad see juures kohvipruunid.
Täna sai umbes 20 km maja sõidetud, max kiirus 60. Sellise kiiruse juures sõidab 4 käiguga nõks üle veerandi gaasiga. Plaan veel rahulikult kolvid-silindrid sisse sõita ja leida lahendus , miks vasakpoolne silinder nälga tahab jääda. Huvitav, kas on võimalik, et tänu suurele viilimisele üks silinder hingab lihtsalt paremini? Ja kas ma saan seda kuidagi kontrollida. Täiesti kindel , et lahendus on maru lihtne.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Nobody »

Originaalis olid neil kollektori ja karpa vahel reguleerimise plekk, et küttesegu jaotust seadistada. Kas neist kasu oli ei tea..
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Palu raamatus soovitab seda plekki mitte kasutada ja pigem karburaatorit ennast natuke kallutada ,pidi saama parema tulemuse. Eks ta katsemise asi ole. Karterit sai ka omajagu viilitud, kolbe ja silindreid ka veidi. Ei välista,et keerasin gaasijaotuse pekki. Maru keeruline vist seda kuidagi kontrollida ka. Huvitav, kas mõlemale silindrile eraldi karburaatri paigaldamine oleks lahendus ? Iseenest oleks huvitav proovida.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by madeinussr »

Kuidas sa sellest nälga jäämisest aru saad? Silindrid tõmbavad ju vaheldumisi, mis seal ikka kallutada ja regullida. Proovi parem silindri surved ära mõõta saad paremat aimu.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by hmm »

Kontrolli ka igaks juhuks summutid üle, et umbrs pole.
Mul vossil oli ükd umbes, kuif mingit suitsu ikka tuli. Nüüd reisil ühel izhil samuti umbes.
Sümptomid oli sellised, et ei jõua minna ning üks silku ei tööta. Kuigi säde on, küünal niiske...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by Myrka »

Täna podistasin vaikselt 10 km maha. Karbussi peadüüs sai viimati natuke liiga suur pandud. Täisgaasiga hakkab puterdama, saab vast palju kätte. Ega ma 100%kindel pole, et nälga jääb, aga tunne on, et ühe kolvi peab vist välja vahetama. Järsemal kiirendusel suurmatel pööretel võttis korraks heleda kilina sisse. Kiire sidur aitas. Natuke lonkas, välja ei surnud ja töötas edasi. Sõitsin vaikselt koju ära. Parem küünal kohvipruun, vasakul pool küünalt pruun, pool hallikas-pruun. See nagu kinnitaks tunnet, et vasaku silindri küttesegu miski pärast suuremal pöördel jääb lahjaks. Õhulekkeid karpa, kollektori ja silindri vahel olen otsinud, leidnud pole midagi.
Silindri surved viimati mõõtes olid 8,5 ja 8,3. Nüüd peaks uuesti mõõtma.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Jupiter 2K - 70

Unread post by madeinussr »

Mis lõtkuga kolvid silindrid on? Hall küünal tähendabki kokkujooksmist või selle lähedast olukorda. Alumiinium annab küünlale halli värvuse. Omal täpselt sama seis varasemalt palju olnud. Võta silinder maha ja vaata kust kinni võttis. Puhasta ära ja lihvi kinni jooksnud osa veidi. Kolbi sellepärast vahetada pole vaja.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Post Reply