Alfredd: K-58 projekt

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Alustasin K-58 projektiga:
IMG_20180618_103915_2.JPG
IMG_20180618_103915_2.JPG
Tekkisid mõned küsimused, millega ehk oskate aidata:
1. Millised rummud olid erinevatel aastatel väljalastud K58-tel? Ülemisel pildil on "peenikesed" rummud, nagu ka paljudel teistel K-58 piltidel olen näinud. Samas, K-58 raamatus on rummud, kus mõlemad pooled on sama paksud:
image.png
image.png
Kuna olemasolevad rattad viskavad nii palju, et segavad sõitmist, mõtlesin komplekteerida uued rattad näiteks sellistele rummudele:
IMG_20181008_120617_2.JPG
IMG_20181008_120617_2.JPG
IMG_20181008_120617_2.JPG (71.05 KiB) Viewed 21731 times
Kas need rummud ja tagumine veohammakas on K58 omad?

2. Millised summutid olid erinevate aastate K58-tel?
Raamatu järgi tundub olevat selline:
image_su1.png
image_su1.png
Samas, olen näinud ka selliseid K58-tel:
image_su2.png
image_su2.png
image_su2.png (340.52 KiB) Viewed 21729 times
3. Tundub, et mul on mootoril vale silinder:
IMG_20181008_120023.jpg
IMG_20181008_120023.jpg
Või on silinder õige, aga silindripea vale?

4. Milline on õige lukuümbris ja võti esitulel? Kas keegi on leidnud pilte? Minu tulel on näha, et seal on mingisugune ümbris olnud:
IMG_20181008_115940.jpg
IMG_20181008_115940.jpg
5. Samuti huvitaks, milline on originaalis tagumine iste, kui selline lisa üldse saadaval oli.


Otsin järgmisi detaile K58-le projektiga edasi liikudes:

Silinder (eeldusel et hetkel on vale silinder peal)
Summuti
Lukuümbris esitulel ja võti
Mootori õli täitmiskoha kork
Mutter esimese veohammaka kinnituseks, mis on vajalik ka spido/odomeetri jaoks. Selgituseks sarnasest jupist pilt (175-se omad):
IMG_20181007_103606.jpg
IMG_20181007_103606.jpg
Attachments
IMG_20181008_120617_2.JPG
IMG_20181008_120617_2.JPG
IMG_20181008_120617_2.JPG (71.05 KiB) Viewed 21729 times
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-58 projekt

Unread post by hmm »

Loe mu teema läbi ja saad pea kõikidele püstitatud küsimustele vastused , kuid kiirelt:
Täisrummud, mida plaanid panna - no väga raske kompunnida neid K58-le, sest:
1. need on 201 laagritel, K58 rummud on 202 laagritel. Saad panna need rummud aga siis on vaja 6002 laagrit ja seal on kuulid ikka pisikesed :roll:
2. Esirummule ei sobi K58 pidurikate kuigi hästi, minski pidurikaan jällegi ei hakka minski esiamordiga. Seega pidurid jäävad jamaks.
3. Nelja auguga on minsk M105-m106 tagumine ketihammakas, mis on "sügavam" ehk siis isegi aukude puurimisega ja kuidagi moodi rummule kinnitatuna ei hakka see hästi jooksma esimese ketihammakaga...

Täisrummud originaalis K58-l olid n.ö. eksportversioonil ja samad, mis K175-l. Ei saa üks ühele siduda väljalaske aastaga. Mina hetkel ei ole kohanud täisrummudega (K175 rummu) ja 19" velgi. Siis peaksid ka veljed olema kroomitud aga tsingitud kodaratega.

Seega pole mõtet möllata minski rummudega (ja rummude vahetustega sa viskamist ei likvideeri...). Pigem olemas olevatele rummudele (kui nad on enam vähem korras) uued kodarad ja pöiad sirgeks teha või uued pöiad osta. Lisaks ketihammakas lasta uus panna. Sõrme vahel olevat hammakat ei tasu kohe mitte enam panna - see ikka väga lilleks sõidetud...

Silinder on sul M1M oma.

Summuti käib selline nagu vaatad minu viimaseid K58 pilte. See sirge kroomitud vorst on M1M-M103, juhul kui on üle ja korras, siis olen huvitatud.

Tuleümbrus on "puhas" ehk siis ilma igasuguste aukude ja piludeta. Lisaks peab tulevõru juures olema ringi sees K - sinul on pilt Minski esitulest, millel siis ümbris koos lukukaitsmega. Sellisel juhul ei saa sa kasutada "originaalset" K58 võtit vaid pead kasutama minski võtit.

PS, tagatuli on sul ka minski oma 8 ) K58-l puudub tulekorpusel külje peal juhtme väljatulemise ava, juhe tuleb ju porika alt otse tule sisse.

Ilus ratas ;) ja need olemas olevad asjad saad jätta "varuks"
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Jah, see on sul päris hea teema. Vastused on üldiselt olemas. Alguses paistab selles teemas su K58 peal samuti palju muid juppe, lõpu poole läheb juba põnevamaks.

Eks ma proovin leida õiged rummud. olemasolevad rattad jätaksin hea meelega komplektseks, et saaks vahepeal lõbusõitu teha kui tahtmine tuleb. suhtun skeptiliselt sellesse, et saan praegused rattad sirgu kruttida...

Vahepeal leidsin uue paagi, millel on enam-vähem säilinud vesimärk:
IMG_20181008_115505.jpg
IMG_20181008_115505.jpg
ja jooned on ka aimatavad:
IMG_20181008_121446.jpg
IMG_20181008_121446.jpg
Kas sellest K58 märgist oled ka paremaid pilte leidnud? Kuuldavasti (sinu teemas mainiti), et neid saab venemaalt tellida. Mis website?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

Eks mu teema hakkas ka kobamistega pihta ja vaimusilmas nägin, et panen ainult M103 kokku ning K58 juppe kasutan tema juures. See tingis vahepeal n.ö. hübriidi loomist ja kinnitas, et minski ja kovrovetsi vahel juppe ei ole otstarbekas vahetada. Üks ühele sobivad esitule ja tagatule pirnid, jalatsikummid ja mõned poldid... muu kereasjandus on täiesti teistsugune. Isegi istme eesmised kinnitused on teise vormiga.
Kuid elu suunas teisiti ja k58-st sai praegu n.ö. põhimasin.

Vesimärgist on ikka jah parem pilt olemas:
k58-logo.jpg
k58-logo.jpg (107.26 KiB) Viewed 21665 times
Lisaks ka birkast parem kujundus:
s-k-58.jpg
s-k-58.jpg (18.8 KiB) Viewed 21665 times
Lisaks joonendus teada. Ma praegu lihtsalt soovitan, et pane masin õigete juppidega korralikult liikuma ja alles siis vesipildid ning jooned.

Hetkel ei leidnud õiged kohta, kus neid tellida aga eks ma otsin.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by madeinussr »

http://retroshildik.ru siit peaks kõikke saama olen tellinud ja on alati kohale tulnud.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Tänud info eest. Paagiga oli selline plaan, et panen selle praeguse paagi asemel rattale peale. Peale pesemise selle parema paagiga midagi ette ei võtaks. Seda paaki, mis seal praegu on, on lohakalt ja korduvalt värvitud, kusjuures eelmised kooruvad kihid on lihtsalt üle värvitud. Mõtlesin anda sellele uue hingamise, kusjuures jooned jmt kopeeriks uuelt paagilt. Seetõttu uurisin ka vesimärgi osas.

Aga olen nõus, muud vidinad tuleks enne kokku komplekteerida - lihtsalt mul pole neid õigeid juppe. Küll aga leidsin vist õige laternakorpuse. Paistab, et sinna on lihtsalt auke puuritud, aga muus osas pole viga. Kui need ära täita, siis peaks asja saama:
IMG_20181010_121348.jpg
IMG_20181010_121348.jpg
Olemasolevate ratastega on mul samuti probleeme - pidurikatted on valed. Esimene tundub olevat M104-M105 oma (kasutades hmm teemas toodud võrdlust). On ka näha, et see kate ei istu ilusti rummu sisse. Või see ongi normaalne? Lisaks: kas pidurikatte ja hargi vahele käivad veel mingid puksid/plekitükid?

Esimene pidurikate:
IMG_20181010_115020.jpg
IMG_20181010_115020.jpg
Tagumine pidurikate:
IMG_20181010_115652.jpg
IMG_20181010_115652.jpg
Selle tagumise kohta ma ei saanud isegi aru, et mille oma see on. Vale kett on ka peal, aga see selleks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

Tulekatte oled jah õige leidnud.
M104/m105 pidurikate ei hakka sellepärast, et see ei ole k58le mõeldud. Minskil on klotsid.jämedamad. lisaks on amordi ja kattevahelised kaugused erinevad. K58 on esiamorditorud ka õhemad. Olen selle kompunni läbi elanud ja head nahka sealt ei tulnud. Muidu kasutaks seda lahendit k58 100km/h projektis.

Tagapidurikate on ka minski oma. Lihtsalt vahepuksiga kaugus tagakiigest õigemaks aetud, njah ka augud 12mm 14mm võllile puuritud.
Muide... tagakiik on vahetatud, sest k58 on tagaratta pingutus eksentrikseibiga lahendatud. Sinul paistab k175 või vossi tagakiik olema.
Kas kiigel ketikaitse kinnitused on?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 98
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by suslik83 »

K175b on ka ekstsentrik lahendus...1960 rattal tehasest tulnuna. Tule kopsik on samuti avadeta, kuid võtmest ja selle kujust ei tea ma miskit.
elu ongi mäng!
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

kas need minski jupid mis mu ratasetel on, ka omavahel ühilduvad? või on need liiga erinevate miskite omad? Küsimuse mõte on selles, et võibolla õnnestub mul kokku panna komplekt minski rattaid. Mitte et mul neid väga vaja oleks aga sisuliselt oleks justkui jupid olemas -
Rummud, pidurikaaned, tagahammakas (kehva aga siiski), võimalik et ka piduriklotsid jmt.
Mul on ka kodarad ja pöiad tegelikult olemas.

Nüüd on korduvalt öeldud, et k58-le need hästi alla ei lähe kuna tekib see pisikese kuuliga laagri teema ja tagahammaka nihe.
Aga see mis seal K58 ratastel praegu kokku on aretatud ei ole ka suurem asi...

Ketikaitse kinnitusi ei leidnud, vähemalt mitte pimedas. Vaatan homme täpsemalt.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

Veljed tunduvad ühes komplektis (M105-M106 omad - neile tuli 4 poldiga ketihammakas, muutus mootor ka 4 käiguliseks ja kett läks paksemaks)
Igaks juhuks mõõda laagripesa üle mingist hetkest läksid ka minski plekist täisrummud 201 (välisdiameeter 32, 12mm võllil) laagrilt 202 laagrile üle (välisdiameeter 35, võll 15mm)
Pöiad olid juba vormikamad - vt mu näidiseid, kõige vasakpoolne: viewtopic.php?p=99799#p99799

202 laagril olevad asjad lähevad paremini, kuid asi pole nii väga kuullaagri väiksuses vaid see kuidas pidurikaaned ühilduvad kiikede ja amortidega. Kui hästi ei ühildu siis kannatab vabajooks ja pidurdamine.
Olen ise sarnase jama ees, kuid vaja K58-le tugevamat pidurdusjõudu saada... kitsad klotsid pole just kõige paremad. Pigem proovin kõigepealt korralikke alumiinium raamil uute pidurikatetega klotse, sealt edasi voshod rumm ja kui see ka head tulemust ei too, siis ehitan üldse teised rummud ja pöiad, mida madeinussr juba ammu räägib... Ma otsin võimalikult originaalilähedast väljanägemist...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Sellel minski rummul on 6201 laager.
Pöiad, mis mul vedelevad, on sinu pildi järgi pigem see keskmine variant ehk M104.
Need pöiad tuleks muidugi pritsi alt läbi lasta, kruntida, värvida ja ma pole ka kindel kas need piisavalt sirged on.
Vb on lihtsam võtta kroomitud pöid Kloostrimetsast (stiilis 35EUR tk) umbes nagu nendel eksport-K58-variantidel oli. Vähemalt oleks sirge ja ei lähe rooste.

Ma olen kuulnud et nendel pillidel originaalis esipidurit nagunii heaks ei saa...aga küllap ta oleneb sellest kui palju vaeva näha

Ehk ma proovin siiski midagi nendest minski omadest kokku panna ja samal ajal otsin K-58 pidurikaasi. Kui leian, siis kogu see ülejäänud kompott on nagunii üle ja tuleb kokku panna
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

ga avan veel natuke neid dilemmasid, sest ise olen sama jama ees - vaja K58 100 sõitma saada + ka pidurdama...
Kõige murevabam on paigaldada K58 originaal komplekt ja enne komplekteerimsit korrastada kõik pinnad. ehk siis rummu sees piduripinnad treipingis sirgeks ja ühtlaseks. Klotsid õhukesed alumiiniumraamil ja uued kaasaegsed katted peale. Sellest peaks piisama, et K58 saaks etteantud parameetritel korralikult pidama.

Teine lahendus on voshod/K175 rummudel 19" veljed. Kuna rumm diameetrilt K58 rummust suurem on ka pidurikaan suurem ja teistsuguse fikseeringuga. Kõige lihtsam on paigaldadaK175/voshod amordid. Kuid amordid on vaja saada lühemaks. Voshod amordid on ~3-4cm ja K175 amoedid 2-3cm pikemad. See pikkus on seotud sellega, et neil on 16" veljed ja Voshod 2 tuli teistsugune ülemine traaversi kinnitus - läks madalamale.
Ma ise veel ei ole uurinud, kas K58 amortide ülemised putked hakkavad Voshod2 alumiste torudega... kuid see oleks lahendus. Või siis treial teeb asja lühemaks.
Natuke teistsugune lähenemine on mudida pidurikaant ja paigaldada sinna amorditoru fikseering K58 sarnane, Piduriranti on vaja natuke tõsta e. seib vaja vahele panna. Piduritrossi peaks saama kasutada K58 oma, sest ülemine kinnitus jääb porilaua fiksaatori külge.

Kolmas lahendus on minski esiosa ja K175 amordikatted/tulehoidja.
See tähendab seda, et tuleb nii traaversid, amordid kui ka rummud minski omad panna. Seda sellel põhjusel, et minski amordid on jämedamad, selle pärast ei istu ka minski pidurikate K58/K175 jne amortidele. kuna amordi putked on jämedamad ei hakka K58/voshodi traaversid...
Sellise lahendusega saad head pidurid.
Seega idee kasutada minski rattaid K58-l on väga töömahukas.

Mõned pildid ka, et jutust natuke paremini aru saada:
20181011_095912.jpg
20181011_101934.jpg
Vaatasin ka korraks uuema minski esipidurikaant ja voshod2 amorte - enam vähem hakkasid, kaugused paigas ja voshod2 pidurikaane kinnitus ei seganud, sest minski pidurikaane võlli ümber olev kõrgendus läks ilusti amordi kinnituse sisse.
Ainuke jama on see, et amordid on õhemad ja sealt tuleb liiga suur lõtk pidurikaane fiseerimisse. Kui selle lõtku saaks väiksemaks siis oleks ehk isegi teema minski rummu kasutamiseks.

Sarnane keiss on ka tagumise osaga....
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Väga asjakohane teema minu olukorras. Hea et saab infot enne kui neid variante omal käel proovida.
Samas, ma ei saa ikka aru et mismoodi need pidurikaaned ei klapi amordile. Mul on ju minsk pidurikatted ja ma ei näe seal amordi/kaane vahelisel osal mingit katastroofi.
Kas sul on näiteks kunagi tehtud pilt sellest, kuidas asjad ei klapi?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

Ma teen sulle homme selle pildi.
Vaata veel kord pidurikatete pilti, mille panin. Seal on ka toodud katete tasapinnade erinevused.
Aga lisan siia ühe teise pildi, kus soovisin K58 pidurikaant minski amordile istutada - nüüd keri sama asi vastupidiseks ja saad põhjusest aru. 8 )
20170621_esipidur.jpg
Ehk siis minski pidurikaane võlliava mõõt originaalis on 12mm vs K58 15mm
Minski piduri klotsid on paksemad ja seega kinnitused kaanest rohkem eemal. isegi kui paigaldada õhukesed klotsid hakkavad nad K58 originaalrummu tagumise seina vastu käima. Ega ma nii sama minski amordile K58 kaant ei kompunninud.
Pidurikaane amordile fikseerimise pesa kaugus ja asetus on erinev, lisaks minski kaane fikseeirmise pesa on arvestatud 52mm amorditorule, K58-l on amordi jämedus 48mm. Seega tekib pidurdamisel LOKS - lõpuks murrab pesa ühe poole kõrva katki. Olen ka sellist kaant käes hoidnud.
Lihtsalt muud midagi polegi, kui et need kaks kaant on väga erinevate mõõtudega (v.a. diameeter)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Nobody »

Hmm, müts maha su ees! 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

Alfredd wrote: 12. Oct 2018 23:18 Väga asjakohane teema minu olukorras. Hea et saab infot enne kui neid variante omal käel proovida.
Samas, ma ei saa ikka aru et mismoodi need pidurikaaned ei klapi amordile. Mul on ju minsk pidurikatted ja ma ei näe seal amordi/kaane vahelisel osal mingit katastroofi.
Kas sul on näiteks kunagi tehtud pilt sellest, kuidas asjad ei klapi?
Ma olin võlgu just selle vastuse osas ning pidin mõned detailsed pildid veel tegema.
Seega kolm pidurikaant ja kaks erineva paksusega klotse:
1. M103 kaan (samad mõõdud 125mm klotsidele, 12mm võll on ka M104, M105)
2. M106 (vist oli juba laager 202 ehk 15mm võll) ja MMVZ 125mm paksudele klotsidele ja 15mm võllile)
3. K58 originaal.
20181014_170651.jpg
Vaata just kitsaste klotside kaugusi MMVZ pidurikaanes, see tähendab, et klotsid lähevad sügavamale pidurirummu sisse ja hakkavad vastu rummu põhja käima. lisaks on Minski pidurikaane fikseerimise kaugus teine ja amordi läbimõõt 52mm /vs K58 48mm. vt punaseid kaste, mida need mõõdud mõjutavad. Ehk siis saab ju ka mingi distantsseibi vahele panna ja amordi ilusti vastu kaant tõmmata, kuid klotside kaugust kaanele lähemale tuua... jah saab aga kas on mõtet.
20181014_171530_001.jpg
Seega kõike saab aga tõesti, lihtsam on otsida õige pidurikaan, teha rumm korda ja see süsteem saab K58 hoo mahavõtmisega hakkama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Olgtu alustuseks öeldud, et kindlasti tahan komplekteerida K58 originaalosadega rattad. Aga niikauaks kuni ma neid puuduvaid osasid taga otsin on siiski vaja ratas töökorras hoida. seetõttu komplekteerisin minski rummud ja pidurikaaned selliselt, et sain toimiva esiratta kokku:
IMG_20181024_154754_2.JPG
IMG_20181024_154754_2.JPG
Rummudesse 6002 laagrid, puksid vahele ja pidurikaane loksu jaoks painutasin kokku metallklambri, sarnasest nagu esiporika jaoks on originaalis tehtud. Kui valida klambri toorikule 2mm sein, siis hakkab pidurikate enam-vähem klappima.
IMG_20181024_154849.jpg
IMG_20181024_154849.jpg
IMG_20181024_154927.jpg
IMG_20181024_154927.jpg
Muide, väike tähelepanek - need esiamordi mõõdud on 38 ja 42mm, mitte 48 ja 52mm.
Pean tunnistama, et hmm-l on õigus - see pukside ja klambrite rida on küsitava väärtusega. Aga minu olukorras toimib - ratas ei viska ja esipidur pidurdab. Lisaks saan osta spido/odomeetri trossi ja panna minski esiratta rummu külge. Niikauaks kuni ma leian selle veohammaka juurde kuuluva spets mutri, mis K58-l originaalis spido ülekannet ringi ajab.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

Liikuma panemine on see kõikse tähtsam.
K58 kiiruste osas (~70km/h) saab ka see klamber oma tööga rahuldavalt hakkama, kuid lõpuks hakkab loksumine närima amorti... Ehk õhuke kummist leevendus (nt lohvist...) ümber amorditoru oleks hea, saaksid klambri tihkemalt kinni ning selle mängimine ei lõhu amordiputke. Saan aru, et tegid minski pidurikaane keskmise ava 12mm->15mm
Samas andsid sa oma tegemistega mulle ühe idee ka... aga need 6002 mind väga ei sümpatiseeri...
Mul on pakkuda K58/K55 esivelg, millest rumm on kasutatav, kodarad ja pöiad mitte.

Kas tagarummu panid ka minski oma?

Ma loodan, et panid laagrite vahele ka distantstoru, mis ei lase võlli pingutamisel laagritel pooma hakata... 80% juhul neid seal vahel ei ole...
mina kasutasin selleks 15mm sisemõõduga toru, mille lõikasin mõõtu ning panin ümber kinnistelt laagritelt (laagri mõõtu ei mäleta vist oli 6202 laagri kate...) võetud kummist katted - need istusid ilusti rummu sisse ja hoidsid toru tsentris. Hiljem fikseerib võll toru ilusti ja need katted ei kao ju sealt kuhugi :wink:
Loomulikult on võimalus teha spetsiaalsed sisud või laatadelt osta, mille leidmine on õnnemäng...

Muide kus kohast sa spidomeetri trossi ostad :roll: mina näiteks ei tea kus neid valmis kujul on aga neid saab mõõtude järgi lasta teletorni juures motopoes teha. Uuema minski spidotross ei hakka... ühenduse muhvid on suuremad.
Püüan sulle õhtul anda õiged spidotrossi mõõdud.
K58-le originaalis hakkab ka voshodi tross, kuid see jääb liiga pikaks, et etterattasse ühendada.
Kui sul minksi mutter on olemas, siis keevita sinna kõrvad peale, viili paika ja karasta, saad kiiresti asja tööle.
Need originaalmutri kõrvad on väga varmad maha jooksma (mul on juba kolmel mutril selline asi juhtunud ehk siis tross/spidotigu jms jookseb korraks kinni nign naksti... sälgud juba sees... Seega kindlasti tuleb spidomeeter ise korralikult puhastada ja õlitada, lisaks tross ka. Seejärel puhasta spidomeetri ajam ning õlita.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Hetkel see klamber ei loksu seal, käega liigutada ei jõua. Aga mõtlesin isegi, et peaks miskit amordi ja klambri vahele panema.
Pidurikaane ava oli juba tehtud 15mm peale enne mind. Varasemalt oli see K58 rummule (ja võllile) pandud, aga see asi ennast küll ei õigustanud.
Mu enda K58 rumm on ka kasutatav, ilmselt ka pöia tõmbaks uute kodaratega paika. Aga ma ei hakanud seda enne tegema kui pidurikaaned saan. Aga tänan pakkumast.

Tagarummu pole veel minski peale teinud, aga plaan on. Asi selles, et K58 omadest pole mul tagumist veohammakat ega pidurikaant. Minski oma saaksin kokku panna küll, kõik asjad on isegi olemas, aga hammakas on kulunud ja ma pole veendunud, kas see offseti teema on seal probleem või mitte (suslik83 viitas, et offsetiga lahendus on osadel ratastel ka tehastes kasutatud...) Kenam oleks kindlasti kui rummud ühesugused oleks. See kroom välimus pole ka kõige hullem, kui silm pole K58 omadega just harjunud.

Distantstoru panin. Kasutasin keskkütte torustiku tegemisest jäänud jääke - tsingitud teraspress toru 18x1,25 mõõduga. See istus 15mm võlli peale suht normaalselt. Natuke häbi öelda aga ma kasutasin tsentreerimiseks nipukaid - nipuka pea on parasjagu paks, et seina vahele mahtuda. Panin 3tk mõlemale poole toru ümber... eks ta tsentreerib ainult hetkeks... kuni võll kinnitatud saab.

Mulle tundus, et seal ratta pool on samasugune neljakandiline ots nagu spido pool ja näiteks iz-del peaks samalaadne olema. Seega eeldasin, et neid müüakse. Pikkuses on muidugi küsimus õhus, sest need 125-sed on ikka pisemad võrreldes teiste ratastega.

Minski mutrit ka pole, mul on seal tavaline mutter otsa keeratud. See pilt mis ma mutritest panin oli Tagadil ühel mehel lauapeal, aga 175-se omad ainult. Vb annaks ka tavalisest mutrist keevitada ja lihvida, aga selleks võiks originaal kõrval olla ideaalis - siis oleks lihtsam koopiat teha. Ma oma silmaga pole õiget mutrit näinudki.

Õige spido on mul olemas, esilaterna kopsiku sain ka kergelt üle viimistletud. Eks loogiline jätk ongi õige esituli kokku panna ja see tross sinna leida.
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Kas spidomeetri/odomeetri õlitamiseks tuleb see klaas koos võruga/kroomitud kraega maha võtta?
Kuidas seda nii teha, et see kroomvõru terveks jääks? Kas neid võrusid uuest peast veel müüakse?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

OK... see mutter on sul siis 2M20x1 vasakkeermega, juhul kui ei ole, siis tuleb sul uus ketihammaka ots hankida...
Spidomeetritross läheb minskile ГВ22И, kuid täpsema pikkus tuleb sul nööriga mõõta ja ГВ22 hulgast valida.
IZi trossi ühendus on paksem... aga panen siia ka trosside tehnilised joonised:
spidotrossid1.jpg
spidotrossid.jpg

Spidoka osas kui korrektselt teha, siis jah - ega ilma kahjustamata ei saa SB119 lahti... kuid kui väga nässu läheb, siis saab panna uuema spidovõru nt SB115B... seal on see võru n.ö. nagadega.
Kuid korralikult meelitades tuleb lahti küll nagu moosipurgikaan 8 )
Aga häda korral saab ka ilma, kuid siis tuleb õli pihustada spraiga ja loota, et asi saab parem. Tolmu ja muud mustust sa hammakate ümbert siis ära ei saa.

Tagaratta osas võib tekkida probleem selles, et pidurikaane fikseering ei ulatu tagakiigel oleva nubluni, kui kogu ratas on keskel.
Neid tagumisi kettaid on kahes paksuses:
6 poldiga (M103 ehk ka M104) on kogu piduri paksus 38mm
4 poldiga M105+ on kogu piduri paksus 42mm
20181007_Tagumised_hammakad.jpg
Seega kui 4 poldiga veohammakas panna, siis või pidurikaane fikseering ulatuda tagakiigele aga kindlasti tahab kogu süsteem n.ö. distantspukse.
Siin on nüüd minski tagaratas K58/voshod kiigel. Jälgi mootorihammaka ja tagahammaka joondumist ning pidurikaane fikseeringut kiigele...
Asi hakkab nibin nabin...
K58_tagakiik_vs_Minsk_tagaratas.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Üks pilt ja mitu küsimust:
K-58 Taguratas.JPG
K-58 Taguratas.JPG
1. Pildil on kaks taguratast. Ühel on rummu äär "sakiline", teisel sile. kumb K-58 oma on ja mille oma see teine võiks olla?
2. Kuidas on võimalik, et eespool oleva ratta veohammakal on mõned hambad rohkem kulunud kui teised? Üldiselt on hambad üsna kenad võrreldes teistega, mis mul vedelevad, aga umbes 7 hammast on pildil oleval hammakal teistest oluliselt rohkem kulunud. Millest selline nähtus võib tekkida? Loogiline oleks, et kui kett on vale või ratas viltu all, siis kuluvad ikkagi kõik hambad võrdselt.

ja siis kolmas, boonusküsimus:
Mis on veohammakate paksus originaalis järgmistel mudelitel:
a) K58
b) M103
c) M104-M105

Pakun et samas järjekorras 5, 6 ja 7mm ?

Eelmise postituse lisainfoks veel niipalju, et Kloostrimetsas on müügil ГВ119 esiratta spidomeetri tross. See tuleks teha minu "K58, minsk esirattaga" häcki toimimiseks lühemaks umbes 5cm. Muidu jääb kerge look sisse trossile.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

1. Minul on sakilise servaga tagarumm... kindel pole, et see just K58 oma on, võib olla vabalt ka K55. Ära neid sakke väga vaata, pigem laagripesa peab olema 35mm eh 202 laagrile, mitte 32mm, mis on 201 laagrile. Lisak minskil on ketihammaka kinnitused nõks sees pool.
vt siin on mul all minsk/moskva tagaratas 201 laagritel ja seal ei ole sakke. Lisaks ei saanud sealt võtta tagahammakat, sest needikohad ei klappinud
http://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?p=99632#p99632


2. kui esimene ketihammakas on pooled hambad rohkem kulunud kui teised, siis on viga selles, et hammakas pole veovõlli suhtes tsentris. Kas nuutides on loks või veovõll kõver. Siis peaks ka kett vahepeal pingule minema, siis lõdvemaks. Selline oht on rohkem tagahammaka osas.

3. Ütlen sulle ketimõõdud kasutusjuhendist:
K58: 12,7x5,6
M103: 12,7x5,6
M105: kett on 428 ehk 12,7x8,3
Last edited by hmm on 13. Jun 2023 08:31, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

hammakad käes, nüüd saab taguratta kokku panna.
IMG_20181120_131530.jpg
IMG_20181120_131530.jpg
Tegin ühe hooga ka K-58 oma korda, et kui pidurikaaned saan siis saab originaali ka taastatud.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

mis hind, kus ja kas teed veel?
Saaks pakkuda kohe päris mitu taastamist vajavat ketast 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

ma ise muidugi tegin ainult tellimuse :D

Kloostrimetsa motopoes, hinnad olid nii:
Tagumine hammaka toorik k58-le 20 EUR
Tagumine hammaka toorik minskile 13 EUR

Kahe hammaka taastamistööd 75

Kokku kaks tükki 108 EUR

Hinnad on soolased, aga midagi pole teha kui asi on vaja kokku panna...
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

Hinnad on tajutavad ning kohe kergekäeliselt ei viska asju töösse.
Igatahes kui sõita on vaja ja muud käepärast pole võtta siis ei tohi ainult hinda vaadata - hea töö peab ka saama tasustatud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Alfredd
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 13. Jul 2010 00:00

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Alfredd »

Kuna mul on mootoril vale silinder ja õige õnnestus ka leida, siis alustasin originaal silindri puurimise/hoonimisega.
Kahjuks ei piisa esimese remondi kolvist ja pean laskma silindri 2. remondi peale. Seega vaja ka 2. remondi kolb. Siit küsimus:
Kas K-58 kolb on originaalis 12mm sõrmega või 14mm sõrmega?
Kas neid kepse on ka saada K58 jaoks nii 12mm kui ka 14mm sõrme jaoks?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by hmm »

Mina olen kasutanud Minski kolbe - uustoodang. Seega peaksid need olema 14mm sõrmega.
Uustoodanguga on vaja veenduda, et rõngaste lukupilud akendesse ei jookse - need võivad originaalidest erinevates kohtades olla, sest uutel silindritel muutusid akende suurused. Lisaks muutus ka väljalaske akende märkiv noolesuund... lukupilude suhtes.
vt seda: viewtopic.php?p=100481#p100481


12mm peaks olema M1A varajased... väga haruldased ja eriti kui olemas väntvõll koos sellise kepsuga...

Mina ei ole kohanud sobivaid eraldi müügis... kindlasti leiab maailmast mõõtude järgi uue, kuid mis olemas olevaga on juhtunud?
95% juhtudest on keps korras ja läbi on puksid, laagrid. Olen näinud kahte kepsu, mis on kõverad...
Pressi väntvõll lahti, pane uued nõellaagrid alla ja üles korralik vaskpuks - hooni mõõtu ning rihi väntvõll, vaata ka tasakaalustustegurit ja saad hea asja.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by madeinussr »

See ratas jõudis minu juurde hooldusesse. Vb peaks seda rohkem kapitaalremondiks nimetama. Kuigi ratas sõitis, siis, mis sõitmine see tegelikult oli…


Esimese asjana jõudsin minuni Mootor ühes varumootoriga.

Tehtud tööd märksõnadega:
Lahtivõtmine
Puhastus ja pesu
Väntvõlli väljapressimine ja sirgendamine
Ostetud uued laagrid ja simmerid (vaid veohammaka alune laaged jäi vana seat seda polnd saada ja kui hmm-iga lõpuks kohtusime oli mootor juba kokku laotud).
Laagrite ja simmerite vahetus
Karteri keevitus ja lihvimine
Mootoritihendite ost ja tegemine
Silindri k55 liivaprits ja kanalite faasimine(ei läind käiku sest sisselase väiksem)
Kontaktide ost, vahetus ja süüte ajastus
Mootori kokkupanek
Süütekaanes oleva siduri ja teosüsteemi puhastus ja reguleerimine
Kolvi sõrmeõlitus avade puurimine

Vahepeal jõudis minuni ka raam ja seal oli ka päris palju teha

Mootori pealepanek
Mootoripoldid uued
Karbussi ja õhupuhasti puhastus
Gaasitrossi parajaks tegemine
Tagaratta kettiliini paikarihtimine ja puksid
Tagumised ketipingutid ost +(modifitseerimine)
Tagumise piduri seadistamine ja piduriklotside regull
Tagumise ratta kodarate pingutamine
Lenksu õigesse asendisse keeramine 🙂
Raamipesu
Uus küünal
Sidurireguleerimise polt uus tehtud
Käivitusvända ja käiguvahetus poltide vahetus
M103 silindri hoonimine, puhastus, teravate rantide maha viilimine ja küljeluukide puhastus ja tihendite vahetus
Esihargi vedrude vahetamine jäogemate vastu
Esihargi õliga lisamine
Spidomeetri tööle panemine - veohammaka mutrile uued teo vedamise kõrvad
Esitule kinnitamine
Tagapiduri lukustuse pikendamine ja keevitamine
Numbri ja numbri aluse korralik kinnitamine
Tagatule pirn vahetatud
Gaasirull regullitud ja korralikult kinnitatud


Teha
Bensufilter
Esipidur remontida
Esiratta kodarad pingutada
Esiratta võll vahetada
Jalaraud tagumine lisada teine või ära võtta
Originaal summuti paigaldad (klamber puudu)
Sutsklapi tross
Trossid vahetada?

Lõin kõik tööd üsna lahti siin ja kindlasti jäi miskit veel mainimata.

Esmased proovisõidud peale remonti on paljulubavad. Ratas sõidab ja kiirendab normaalselt (k58 kohta millel on m-103 silinder ja pea)
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by madeinussr »

Panen mõned pildid ka, lihtsalt niisama.
Attachments
22BD5705-ED53-43E2-A705-EEEFD2EEF5E0.jpeg
07773F9F-2FC9-40A1-B21E-7683DE8A27A3.jpeg
F5F7D0EC-197F-42CB-AA0D-8C01011DDAC8.jpeg
254D74C8-02CB-44EF-8255-AEFB6DD74199.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by Nobody »

Tubli töö! Kas lõppkiirus tõusis ka võrreldes meie viimase matkaga või on veel sissesõidu seades?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by madeinussr »

Nobody wrote: 08. Jul 2021 14:04 Tubli töö! Kas lõppkiirus tõusis ka võrreldes meie viimase matkaga või on veel sissesõidu seades?
Silinder ja kolb vana, lihtsalt pea on õige, tänaseks on summuti ka vahetatud.
Kiirus jääb gpsi järgi sinna 70 kanti, omanik minust veidi kergem, ehk tuleb mõni kilomeeter tunnis juurde.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by roosakummik »

madeinussr wrote: 08. Jul 2021 22:31
Nobody wrote: 08. Jul 2021 14:04 Tubli töö! Kas lõppkiirus tõusis ka võrreldes meie viimase matkaga või on veel sissesõidu seades?
Silinder ja kolb vana, lihtsalt pea on õige, tänaseks on summuti ka vahetatud.
Kiirus jääb gpsi järgi sinna 70 kanti, omanik minust veidi kergem, ehk tuleb mõni kilomeeter tunnis juurde.
Tubli töö.
Ja lõppkiirus sama mis minu pensionärist Iz l. Alfredi K58 on hea kulgeda.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Alfredd: K-58 projekt

Unread post by madeinussr »

Omanik käis testsõidul ja jäi rahule. Viimase asjana panin peale pildi tegemist külge bensufiltri.
Attachments
FB0FC431-3188-4510-99EA-12BB75FCAD5D.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Post Reply