Page 2 of 2

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 18. Jun 2020 08:18
by Igor
Püsikiiruse hoidja? Räägi lähemalt!

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 18. Jun 2020 13:52
by madeinussr
“Püsikiiruse hoidja” on selline huvitav vidin mille saad gaasi rutska külge keerata ja siis maanteel saad sättida ta niimoodi, et gaasi rull on fikseeritud sobivasse asendisse. Teen pärastpoole pildi ka.

Edit: pilt püsikiiruse hoidjast ja uus tagumine rehv tuli ka baltyrest kiirelt ja hea hinnaga kohale nagu alati.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 18. Jun 2020 22:12
by hmm
No ma rääkisin, et see püsikas on hea asi. Doonau tripil oli väga asja eest, ning ka edasipidigi sõites vabam tunne, sh. käsi ei väsi ka ning saab vibra mõju vähendada. Teda on väga mugav kasutada, saab pöidlaga peale lükata ning maha tuleb siis kui gaasi tagasi keerata. Kui gaas on vaba, siis ise uuesti peale ei lähe... Pingsust saab ise reguleerida ka...
Mina sain Biker.ee kontakti, kui ksf Uljaspea eelmisel aastal kuulutas, et prindib ise 3D printeriga neid... eks peab tegema talle ettepaneku, et lisaks ka kasutaja nimed vajadusel peale...
Tellisin uue tripi jaoks (selle jupiteri tegelasele) ja teisele rattale ka, et ei peaks pidevalt ümber tõstma, ühe andsin siis Madeinnussrile ka.
Kui minu masina pilte vaatad, siis gaasirutska küljes on n.ö. pesulõksu meenutav element, see sama ongi.
viewtopic.php?p=104128#p104128

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 19. Jun 2020 09:47
by roosakummik
Selle vastu oleks mul küll huvi. Parem käsi sureb pidevalt ära. Kui tellimiseks läheb oleks ka käpp.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 19. Jun 2020 11:44
by fomoco
Vahva leiutis see püsikiiruse hoidja.
Võrril oli kunagi gaasitross tehtud nii, et sai üle paagikorgi venitada ja gaas oli põhjas.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 28. Jun 2020 19:49
by madeinussr
Olen nüüd viimased kilomeetrid 80-90 vahel tuksunud ja viimane küttekulu näitas 6l/100km. Sõber muidugi soovitas 30kg maha võtta siis pidi kulu veel väiksemaks minema.. pigem oleks kasu kui peajagu lühemaks teha mind, väiksem tuuletakistus=väiksem kütusekulu.

16838km ja 14l

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 02. Apr 2021 18:07
by madeinussr
Hooaeg avatud,17003 oli alustades kellal.
Hooldused vaja teha, õlivahetus, tagarehvi vahetus, summutite värvimine oleks vist ka paslik ette võtta, on teised juba üsna rooste läinud, lisaks summutipüttide puhastus ja villa vahetus.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 10. Jun 2021 22:59
by madeinussr
See aasta juba korralikult sõidetud, 300+ km.
Eelmine nädal tegin õlivahetuse 15.- ja täna ülevaatuse 19.-. Kindlustus pooleks aastaks oli 9.66.-.
Peale õlivahetust läks käiguvahetus ja sidur palju paremaks, Tagumine rehv on juba eelmisest aastast ootel aga pole viitsind vahetada, samuti sidurikett.
Kilomeetrid 17400~

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 24. Jul 2021 00:28
by madeinussr
Viimase sõidu info siia ka, õlipaaki läks 900ml 17360km. 800ml uuesti kui näit oli 18080km. Läti ots sujuvalt sõidetud 712km, keskmine kütusekulu 6,5l/100km. Peale sõitu pingutasin veoketi, see oli ikka täiesti lõdva, tundub, et on mootorihammaka ümber oleva plastkorpuse jälle katki närinud.

Uus tagarehv ootab ikka ja samuti siduri kett, lisaks on silindrite juures leke mis tuleb kõrvaldada, loodetavasti on see lihtsalt leegitoru vahelt.
Esikondli kummipuksid on ka ära surnud, sest kondli(tule)kõrvad loksuvad.

Õnnestus leida Jawa originaalpump sadula alla, täiesti arvestatav asi, nüüd ei pea sõitma minnes enam väga muretsema, originaal võtmekomplekt on ka olemas.

Kütusekulu on (sama)suur nagu algusest peale, sugugi ei taha aga vist pean karule kõhtu vaatama, et mis nägu need kolvirõngad on.
Samuti peaks vahetama summutites oleva villa ja summutid puhastama.

Muidu ratas ise töötab laitmatult ja kestaks niimoodi veel pikalt, siiski tahan lekked kõrvaldada ja hooldusvälba järgi tehtavad tööd lõpuks ära teha.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 24. Jul 2021 09:43
by Mattu
Mitme hambaga ketiratas ees on? Mismoodi see esituli ja kondel sellel versioonil üldse kinnitub? Mingite sarnaste kõrvadega nagu vanematelgi?

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 24. Jul 2021 13:16
by madeinussr
Hammakas on 17 hambaga. Kinnituse on sama,mis tavatulel aga kronsa on veidi teine.
Mattu wrote: 24. Jul 2021 09:43 Mitme hambaga ketiratas ees on? Mismoodi see esituli ja kondel sellel versioonil üldse kinnitub? Mingite sarnaste kõrvadega nagu vanematelgi?
Edit: tagarehv vahetatud 18100km.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 27. Jul 2022 11:17
by madeinussr
See aasta on hooaeg juba suve alguses avatud. Viimane sõit viis kaasfoorumlastega Motonostalgiale. Kohtusime juhuslikult VX800-ga Märjamaal tanklas ja sõitsime edasi Saugasse/Audrusse/Prorshe/auto24ringile või mis ta iganes on. Tagasi läksime roosakummikuga.
Kütuse kulu enam vaadata ei viitsi, see on suht meeletu.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 24. Nov 2022 18:53
by Mattu
Sirvisin oma JAWA 634 mudelitele pühendatud ülevaatliku raamatut ja seal lõpus on ka terve 6** seeria rataste andmed. Jäi silma, et erinevalt esimese põlve 634 4,1 liitrisest kütusekulust on näiteks 640 kütusekuluks märgitud 5,8 liitrit sajale nii, et äkki ongi normaalne 6 ja natuke peale kulu.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 23. Jul 2023 10:16
by madeinussr
Tegin Jawale suve alguses kindlustuse ja oli ka plaan ùlevaatus teha aga pärast prooviringi selgus, et esipidur jääb peale. Kohe polnud aega tegeleda ja sain alles nüüd vaadata. Üks pidurikolb oli oksüdeerunud ja jäi kinni. Aüsteemi lahti võttes pudises ära ka piduripumba anuma väike aken. Esialgu tuleb sinna pime ette panna, sest siit seda vist ei leia aga tellides on hind 1 eur + 20 euri saatmine. Õli oli ka süsteemis suht roostene, pesin teist päris korralikult läbi.
Lisaks tuleb ette võtta ka rattalaagrite vahetus, esimene krõbiseb kuuldavalt. Laagrid ostetud PFI American made( tegelt USA disain ja China made). Eks me näe kuidas vastu peavad.
Motonetist ostsin ka uue Aku, sain seekord mahti õigeid mööte vaadata ja leidsingi õige.
Võtsin maha ka resonaatorid, leegitorus ja summutid. Puhastan nad ära, esimesed osad polegi kuigi tahmased aga tagumised pütid võiks puhtamad olla. Manual ùlteb, et 25000 ja tuleb uued panna. Proovin esialgu puhastada ja siis vb tuleb ikka uued osta. Pakuti 200 euriga originaale uusi. Neid väga ei liigu.
Silindrid ja kolvid on väljalaskest vaadates väga ilusad, hoonimis triibud ilusti alles näha.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 24. Jul 2023 03:23
by madeinussr
Vara hõiskasin, võtain silindrid maha ja parempoolne kolb oli tagantpoolt kokkujooksmise jälgedega. Kõik on õnneks terve ja kriispe kraapse polnud. Ei teagi kas minu käes juhtunud või varem. Silindrialune tihend oli lekkega. Eks sealt sai lisaõhku ja ajas segu lahjaks. Otseselt aru, ei saanud, et midagi viga oleks.

Igatahes silindrid maas, puhastan need ära. Kolvid on vaja samuti puhastada. Kuna rõngad on tiba kannatada saanud siis need paneks uued. Vaatan kas Veikol on pakkuda. Silindripea tihendid olin kunagi Lätist ostnud. Sisselaske ja tihendeid oli kaks ja need okid vist ka Veikolt, hind 10 krooni oli peal mõlemal. Lisaks leidsin resonaatori ja leegitoru vahelised tihendid, ka kuskilt varasemalt ostetud. Vaja siis silindrialust tihendit.

Kogunkepsumäng oli ilusti loksuvaba. Ja uusi kolbe ei näe mingit mõtet panna. Loodetavasti lekete peatamine ja summutite puhastus toob tiba parema mineku.

TagarattA ketikopsiku puhastasin, tagaratta laagrid vahetasin, hammaka oma määrisin ja ka esiratta omad määrisin. Kuigi need lähevad ikkagi vahetusse sest krõbin on sees. Esirattasse oli ka vesi pääsenud ja laagrid vist roostet saanud, kuigi väljast olid ilusad.

Resonaatoritest ja ketikopsikust tuli ka vett välja, samuti silindreid maha võttes tikkpoldi avadest.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 25. Jul 2023 10:44
by Mattu
Kas ma loen õigesti, et sul 17 hammast ketitatas ees? Mul 638.5 läks ette 18

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 25. Jul 2023 12:08
by madeinussr
Mul on jah 17 juba algusest peale olnud.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 25. Jul 2023 19:54
by roosakummik
Mattu wrote: 25. Jul 2023 10:44 Kas ma loen õigesti, et sul 17 hammast ketitatas ees? Mul 638.5 läks ette 18
Minul sama 18 kuid osad soovitavad 17.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 28. Jul 2023 14:43
by madeinussr
Silindrid ja pead said väliselt ja sisemiselt puhastatud. Väljas oli pori ja õli, seespool oli alumiinium hülsi seinal.
Panin uued kolvirõngad mõlemale kolvile ja silindrid ning pead läksid uute tihendite ja silikooniga kokku.
Esipiduri jaoks tellitud jupid peaksid saabuma täna.

Kiikasin ka õlipumba kaane alla. Keegi on mingi imeliku lahenduse teinud seal. Kas see vooliku jupp seal on vajalik või vaja trossi lühemaks teha.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 04. Aug 2023 09:58
by madeinussr
Ratas on uuesti täielikult komplekteeritud ja valmis Lätti Jawa kokkutulekule minema.
Viimane komistuskivi oli esipidur, pidurisilindril on midagi viga ja ta ei võta reservuaarist õli juurde, seega pidurite õhutamine pole võimalik.
Võtsin pumba lahti vahetasin ühe tihendi, kuid kasu polnud. Pidin süsteemi maksimaalselt õliga täitma, siis hakkas lõpuks ikkagi tööle.
Uusi piduriklotse ei saanud panna, sest nende paigaldamine on võimalik vaid siis kui pidurisadul poolitada. Seda ma enam teha ei tahtnud.
Kogupiduri süsteem oli ka üsna roostes, rooste sai eemaldatud ja lähitulevikus tuleb süsteemile täielik piduripumba rem komplekt tellida.

Ülevaatus tehtud aastaks, probleeme polnud. Kuigi eile sadas meeletut padukat käisin siiski ratast ka pesemas, piduriõliga mässates oli seda igalepoole ikkagi peale läinud, tegin leotuspesuja muud iluprotseduurid mündipesulas. Vett läks vist kuskile sinna ka kus teda olema ei pidanud, sest käima läks aga puterdas, pärast poolt tundi ootamist sain siiski sõitu normaalselt jätkata.

Esimese rehvi pean välja vahetama, sellel on külgedel mõned praod ning ta on vist algupärane rehv sellel rattal. Toodetud 2000 aasta.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 06. Aug 2023 23:58
by madeinussr
Jawa Latgale kokkutulekul käidud, meeleolukas nv heade sõpradega. 820km sõidetud.

Re: Jawa Style 640/01 2001a

Posted: 22. Feb 2024 02:53
by madeinussr
Rege rauta suvel ja vankrit talvel. Vahetasin kellaploki kummipuksid ja tule/kondli kõrvade vibratsioonileevendus tihendid. Esimene ots normaalne jäik jälle, enne töllerdas ebameeldivalt.

Teha vaja: esirehv ja esipidur aken. Selle sain tuttava jawa huvilise käest, kest mind silmas pidades oli oma tellimusele sele ka lisanud 🥹