1973 Iz Jup-3

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

1973 Iz Jup-3

Unread post by Admiral »

Laiendame natuke masinaparki

Läbi naabrite sai välja aetud kodu lähedalt asuvast vanast laudast üks vana iz, aastaid on see seisnud ehk 15-20 seal.
Kuna spetsialist pole siis olen igasugusest infost huvitatud. Niipalju tean, et peal peaks olema vähesõitnud Planeta mootor.
Birka näitab masina sünniks 1973 ning mudeliks Jupiter-3K
Panen pilte millises seisukorras see on
20200718_190612 copy.jpg
20200718_190559 copy.jpg
109724201_615978055964274_7703870132497405471_n.jpg
Huvi oli omada midagi vängemat, võimsamat kui 125cc vene toodangut.
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

Re: 1973 Iz Jup-3

Unread post by Admiral »

Koju tuues sai genekapoolne kaas maha võetud, klemmid lahti ja puhtaks nühitud. Kasutasin tavalist traatharja ning liivapaberit. Neil vist peab aind käivitusmomendiks mingi vooluallikas taga olema niiet sai võetud tavaline koroona 9v patarei ja klemmidele ühendatud, no vanasti ju pandi patareid kuna akusid ei olnud saada ja muid hädasi oli ka. No sädet ei teki sellest ja sai uus 6V 6aH aku soetatud. Peale seda tekkis ka ilus sädemeke.
20200719_150223 (1) õige.jpg
20200720_150804 copy.jpg
Ega muud midagi kui karpa puhastus, värske kütusesegu valmis tehtud ning esimesed popsud tulid väga kiirelt. Masin aga ei käinud ilusti ja süüdlaseks oli lisaõhk kollektori poolt. Kollektoril oli väike kõrvake ära murdunud ning ei lasknud karpat ilusti vastu tõmmata + karpa ots oli kõveraks tõmmatud omal ajal kui see pill kellegi käes oli. Käiakivi peal sai karpa sirgeks, Põlva motopoest sai uus kollektor ostetud + muud manti. Muidugi uue aja kollektor ei sobinud silindri külge ning avad said natuke laiemaks viilitud. Kõik ilusti kokku pannes külkäivitus hoob omasse asendisse ning vänta andes hakkas hääli tegema. Ajapikku sai karpat õpitud ning tühikäi paika keeratud ning segukruvi nii umbes ka omale kohale. Lisaks käigukasti sai õli pandud sest seda seal ei olnud, sisse läks natuke alla liitri. Esimesed tiirud tegin põllu ümber 1-2 käiguga ning peaks ütlema, et liigub küll. 4-käiguline see masin vist ongi? Muidugi sai kiigatud ka siduripoolse kaane alla.
20200722_172408 koppi.jpg
Ma nüüd ei tea kui pingul see sidurikett peaks olema aga kas keegi oskaks pildi järgi öelda kas niimodi on see normaalne?

Aku: 12eurot
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

Re: 1973 Iz Jup-3

Unread post by Admiral »

Lisaks sai Põlvast võetud peale kollektori veel 2 õhulohvi, izi raamatu, lenksule gripid ja siduritross.
20200724_124136 53.jpg
Kiikasin ka silindripea alla, üks mutter tuli koos poldiga.
20200724_170812 silupea õige.jpg
Silindripea all oli tavaline papist tihend, seega tuleks sinna ka uus tihend leida. Kahjuks õhukest alumiiniumlehte mul pole, õllepurgi plekk oleks vist liiga õhuke?

2x õhulohvi, kollektor, iz raamat, siduritross ja gripid: 53Eur
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: 1973 Iz Jup-3

Unread post by hmm »

Õlkepurgiplekk on liiga kalk ja ei sobi. Poovitud asi.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: 1973 Iz Jup-3

Unread post by roosakummik »

Mootorikett vist vähe kulunud. Uus tasub, siis osta, kui uut sidurikorvi hakkad paigaldama.
Post Reply