hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Peadüüs on originaal e. 92
Mul sarnane pakikas olemas. See suht raske ja robustne kolakas, mis pole minu maitse järgi. Sul ta vähemalt värvitud, mul on kollane ja räämas.
Saan endale ilusa õhukese pakika ja originaalse esiklaasi komplekti.

Pean hakkama suunakate installi planeerima.
Häid, mõistliku hinnaga, ilusaid, väikseid, LED, e märgisega suunakaid pole veel leidnud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nüüd on tehnilisel põhjusel sõitmisega väike paus.
Sõidu lõpp
Sõidu lõpp
Odol 6517 e 628km sõidetud.
Mootor käivitub külmalt uue karpaga 2..3 löögist ja töötab ilusti, häirivad helid silindritest kadunud.
Küünlad suht idekad ka.
Küünlad 628km
Küünlad 628km
Arvutasin ülekannetega seotud mootori pöördete ja kiiruse suhted, et sättida pöörded sobivamaisse vahemikku.
Suhtarvud
Suhtarvud
Jawa360rpm.jpg
Panin proovimiseks kulunud aga kasutatava 17nene esimese veohammaka, rattad sirgeks aetud, kett määritud.
Vasakult 19, 18 (see oli küljes), 17 - see läks külge, paremat polnud ja proovimiseks hea küll, 16 - liiga lilleke.
Hammakad
Hammakad
Sõitu...
Olemas olev 16 hammakas on liiga lilleke.
Sidur sai vist nõks liiga pingule, sest võttis kohe ülevalt ja kohati kippus libisema.

Samas liikus masin hästi. Rakverest väljasõidul kogus ka kergelt kiirust ning 110 polnud probleem, sellest alates hakkas sidur õrnalt libisema. 100 juures oli masin suht koht ok.
Vahetult enne haljalat vedu kadus ja krõbin ka nagu oleks kuskilt hammakas lahti tulnud. Mootor töötas, vedu polnud, käike ei lasknud vahetada.
Jäin seisma geneka poolne gaas maha - veokett terve ja seal kõik korras.
Proovi kuidas proovid käike ei vaheta. Seega maanteel kruvikast polnud kasu. Üks hea tegelane jäi seisma, pakkus abi. Tõime käru ja ratas koju.

Käimakastist pea 1l õli välja, suht ok, päris läbi ei paistnud, õrnad metallihelbed kah.
Siduri poolne kaan maha. Seal kõik korras ja ilus.
Sidurikoda
Sidurikoda
Küünlad maha, et komressioon ei takistaks mootorit ringi ajamast. Tagarattast liigutades õnnestus 3-4 vaheliselt käigult 3 käik ehk sisse saada, kuid vedu väga raske. See käik enam välja ei tulnud. Taskulambiga piilusin käigukasti ning märkasin, et ülemine käigukahvel on deformeerunud...
Vaade käigukasti
Vaade käigukasti

Hetkel täpset põhjust ei oska öelda, et kas kasti komplekteerimise viga, käik ei läinud korralikult sisse, milles liigne siduripingsus mängis oma rolli ning viskas hooga hammaka välja ja kahvli kõveraks vms... eks lahkamine näitab.
Kasti läksid suht korras käiguvahetuseplaat, hammakad, uued kahvlid ja juhtvõll.
Last edited by hmm on 04. Jun 2021 11:02, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Enne käigukasti riknemist käiku ei vahetanud?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

fomoco wrote: 25. Apr 2021 08:09 Enne käigukasti riknemist käiku ei vahetanud?
Viimane käiguvahetus oli Põhjakeskuse juures e 9km enne riknemist.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kuskohast need kahvlid pärit olid?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mattu wrote: 25. Apr 2021 09:04 Kuskohast need kahvlid pärit olid?
Jawa.lv
Ka esimesel lehel on vist need toodud aga
PSX_20201017_134416.jpg
PSX_20201017_134403.jpg
Panin need heledamad, paksemad. Paremal originaalid, mis olid sees.

Tegu oli ju otsekäiguga e ainult võll ja 4 käigu hammaka ühildumine veohammakaga.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Miks ta selle hammaka juurest siniseks on kärssand? Mina oleks igal juhul neid tiba kulunud originaale eelistanud,tavaliselt need järelturu asjad on juustud,termikas tegemata jne jne
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Ma arvan, et kahvli augud, mis on võlli jaoks, võivad olla nihkes ja see hoiab kahvlit veidi viltu.
Nähtud sellist nõukaaegset kahvlit, mida kasutada ei saadud kuid ka ära visata ei raatsitud.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Seal sees on ikka päris kõva möll olnud. Kui see üldse midagi liigutada ei lase mehhanismis siis peaks algpõhjus välja paistma küll lahangule. Kahvel võib-olla läks algusest peale kohe sulama kui oli paksem ja istumine soonde pole täpselt teada.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Korralik möll oli jah.
PSX_20210425_170005.jpg
Kõhtu lahti võttes märkasin, et paremas silkus on mingi puru ennast mõnusalt tundnud ja kriime tekitanud rõngastele. Vägisi suunab 1r puurimise ja 15mm kolvide hankimise poole.
PSX_20210425_170206.jpg
PSX_20210425_170658.jpg
Väntvõll käitub hetkel veel hästi. Eks see keskmine laager natuke kohiseb aga ei midagi hullu veel. Vända lahtipressimisest hoiab mind tagasi kepsude alumiste laagrite hea olukord.

Kuid käimakasti osas las pildid jutustavad.
PSX_20210425_170405.jpg
PSX_20210425_170516.jpg
PSX_20210425_170625.jpg

Kahtluse teravik suundub jah keha kahvlite materjalidele, mis ei sobinud minu sõidustiili ja kastis toimunud jõududega.

Nüüd ehk õnnestub 634 käiguvahetuse plaat sisse panna, et esimene käik ikka alla oleks.


Hetkel nagu sobib, käigud vahetuvad, hammakad õigetes kohtades... kuid kas mul on jäänud midagi kahesilma vahele.... mida peaksin veel modima, et tööle hakkaks.
PSX_20210425_170745.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Kõige parem oleks sul sisse panna terve 634 käigukast, kuna seal hammasrattad kalasaba ühendusel. Pluss sinna annab hankida ka valukahvlid. Vanal Jawal hoiab käiku sees vaid kahvel, kui see kulunud või peetis, siis hakkavadki käigu jamad pihta. Sellesosas Tšehhid panid käimariga puusse, et 350 jaoks võllid ja hammakad nagu 175 ccm. Võrrelda Iz i hammakaid... see selleks.
Mul oli sama jama väntvõlliga, et keskmine laager oli täitsa tuksis, kuid kepsulaagrid ok. Kui juna lahti võtad, siis tee ka keskmise laagri vahetus ära. Endal parem õhtul magama minna. Peale selle on seal keskel ka labürinttihend mis kulunud laagri puhul kulub samuti ja siis hakkavad varsti jamad pihta.
Kuid jõudu.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Jah, see läheb niisama sisse ja toimib, neutraalituli ei toimi lihtsalt selle kohapeal. See lillaks põlenud võll oli sees? Kasutatav oleks vaid vasakult teine, kui pilte vaadata.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

634 kast vist üks ühele sisse ei lähe, ülemine võll vaja ringi teha... midagi vist oli veel...
Jah see lillakaks küpsenud võll oli sees. See vasakult teine pole ka nüüd ideaalne, siduri poolse laagrisse mineval pinnal on mingid täkked... no pole probleem - teeme sobivaks. Ta teistest võllidest ka lühem.

Mina magan rahuliku südamega pea koguaeg ja see väntvõlli keskmise laagri olemus mul närve ei liiguta veel...

Mis nüüd natuke häirib on tolmu jama käigukastis... kasti tuulutus on ju lahtine auk karpa katte all. Kui katet pole, siis kogu teemöll võib ilusti sinna sattuda. Korraks tekkis mõte, et kleebiks väikse svami riba sinna filtriks... samas...
Teine häirimise koht on paremas silkus need tolmutriibud rõngastel.

Sai ka ladu24.eest tellitud
Eelmine hallikas silikoon, mis riiulis oli, ei olnud nüüd nii väga bensiinikindel. Kuigi käimakastile sobib ehk hästi.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Siis vasakult kolmas sest äärmised on kilokaup või vähemasti pika otsa ratta sisse neid küll ei paneks, eriti millele korv ka külge läheb. Kuidas nende reguleerseibidega oli, või mis asi selle käigukasti nõnda tuliseks ajas. Mingi asi pidi seal ikka päris mehiselt pinge all ringi käima... kas käigukahvlitevõll jäi sirgeks?

Ma pidasin silmas käigulülitusmehhanismi. 634 käigukasti nn kolmas võll, ehk see mille külge läheb vedav ketiratas on liiga pikk ja ei ole võimalik sellise pikkusega kasutada. Jawamarktis nt oli müüa lühem versioon sellest ketirattavõllist, mis sobib kasutada 360 karteriga.

Karterituulutusest hakkab siis sodi sisse vedama kui mootor on tuline ja sa sõidad sellega poolest mootorist saadik külma vee sisse. Enne seda on seal karteris kerge ülerõhk. Võid selle ava nt sulgeda silikooniga ja siis vaadata, mis tihendite vahelt välja pressima hakkab...
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Kasti komplekteerisn ksf fomoco toodud juhiste järgi: viewtopic.php?p=104921#p104921
Sama jutt ka ksf tom viites: viewtopic.php?p=104924#p104924

Eks oma rolli mängi ka see, et panen elus teist korda jaffi kasti kokku... samas on ehitus ju sarnane vossi ja 125stega.

Igatahes kahvel liikus hammaka soones suhteliselt hästi - ei olnud tunda, et hammaka soones ta pooks.
Mõlematel võllidel oli minimaalne pikitelge liikumise lõtk - no 0,1 max. Lisaks veohammaka võlli istu sügavus (ehk kui lähedal ta käigukasti peavõlli nuutidel on) sai mitu korda ülemõõdetud.
Käigukahvlite juhtvõll ei jäänud sirgeks vaid natuke ~0,1..0,2 mm läks paindesse. Kätevahel seda sirgeks ei painuta ning kuskile meistrimehele pole mõtet seda sirgendamiseks viia (no kui lasta veel tal midagi teha eks siis võib selle kaasa anda).

Teine asi on muidugi see kiiremate käikude alla lülitus - eriti 4 käik. Kuna alla vajutades vajutatakse oluliselt suurema jõuga, kui üles tõmmates. Seega ega kahvleid alla vajautus ei säästa. Minu teada jäi käiguvahetuse plaadil 4 käigu soone lõppu max 1mm ruumi aga pead ei anna.
Lisaks, mis teha, paaril korral on ka lihtsalt automaatsidurit kasutanud - just alla vajutades.

Püüan hankida endale siis ka selle 634 kasti. Saan aru, et peavõll on pikem, kuid kasti hammakate osa on sama e. käigukasti sisemõõt on sama.
Seega modifitseerimine peaks endas kätkema peavõlli lühemaks tegemist - või on veel midagi... See lühemaks tegemine pole nüüd teab mis raketiteadus.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

NN kolmas võll tuleb õige pikkuse peale töödelda ehk, et sellega tegelemine on kõige suurem töö. Peast ei mäleta, võibolla tuleb kasutada ka sellist ketiratta lahendust nagu 634-l on, ehk, et ketiratas on sile ja selle taga on eraldi puks. Äkki 360 ketiratas ei sobinud sinna peale, aga selles ma enam kindel pole.

Kui automaatsiduri mehhanism on õigesti reguleeritud, siduriheebel ei loksu ning lahutusmehhanismis pole osad kulunud (s.h see kahvel, mis käigulüliti võlli küljes käib, siis pole mingit vahet, kas lahutad käega siduri või ei. Käega siduri lahutamine, ei liiguta hooba mitte mingit pidi rohkem, kui jalaga. Kui mootor uuesti koos, tee lihtsalt proovi ja sa näed, et see toimib mõlemal viisil samamoodi. Kui aga korv on hambuline, kahvel kulunud, kahvli vastu minev rull loksub hoova sees ning sama on juhtunud mehhanismi liigenditega, siis ei ole võimalik seda välja reguleerida ning ühtlasi ei lahuta korralikult. Mulle endale ühe mootoriga tundus ka, et kahvel on ju korralik aga uue paigaldamise järel lõppes see k*pp ja krõbin ära siduriga.

Kui sa viitsid jännata, pane see karter korra ilma nende täiendavate reguleerseibideta kokku, kruvi kõvasti kinni ja vaata, mida siis võllid pikilõtku mõttes teevad - äkki sul see asi jäi ikka pingesse sinna sisse, kui kahvel soones ilusasti liikus ja istus.
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Panen siia paar pilti, siis sul n.ö pilt ees.

634 tüüpi käigukast vana Jawa karteri tarbeks:

http://jawamarkt.cz/en/engine-2-2/gearb ... wa-engine-

eraldi hammakast pilt:
https://www.4jawa.com/product/767/gear- ... cka-tuning

634 käigukasti hammakas

https://www.4jawa.com/product/2771/whee ... cz-471-472

634 kastis on selle hammaka laager kaherealine, vanal on üherealine. Küsimus tekibki lühendamises ja kuidas see kõik automaadi alla ära mahub pärast. Me ühe kasti niimoodi jaurasime ringi, kuid nii täpselt ei mäleta. Võin selle sisu üles otsida, kui see aitab. Minu meelest on see mootor meil veel alles, kuhu seda kasti sai sisse topitud.

Igaljuhul aga viitan uuesti, et kui sul seda kasti niisama riiulis ei seisa juba, siis ma mõtleks välja, mis täpselt olemasoleva ära lõpetas ning koostaks uuesti. lülitusmehhanismi võid 634 oma panna, kui sul endal nii mugavam on. See on puhtalt maitse asi.
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Viimane käigulülitus jäi kuidagi servapeale kandma ning sai sisselülitamiseks veidi rohkem jõudu kasutatud.
Kuna käik korralikult sisse ei läinid siis käiguvaheti jäi pingesse ning hakkas sooja tootma.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Tänud, nendest piltidest oli abi (ei piisa ainult peavõlli lühendamisest ja käiguvahetuse plaadi vahetamisest), sest nagu mainid on suurim erinevus veovõlli e. 3 võlli laagris (topelt rida 364 vs üks 360)
Kahe "3nda" võlli osas näen, et on vaja võll ketihammaka poolt lühemaks teha, freesida sooned sobivaks ja uuesti keermestada + vajalikud termotöötlused.
Ma pean korraks nõu pidama ühe metallimehega, et kas ta suudab ja mis see kopikates teeb, sest ei tea selle mehe töötunnihinda selliste projektide osas.
Ilma modimata ei tohiks see kolmas võll mahtuda automaatsiduri alla.

Kahjuks ei ole mul 634 käigukasti käepärast ehk riiulis. Ennatlikult sai juba leedu jawa poest uued kahvlid ja juhtvõll tellitud, et saaks olemas oleva kasti kokku laduda.

Kuigi ma ikkagi ei tea täpset põhjust. Ma mainisin ka eelnevates postitustes käikude peale jäämist, viidates siduri jamale...
Kaldun ikkagi arvama (sest ei saa kindlalt väita), et midagi läks ka komplekteerimisel nihu + kahvlite materajl ei kannatanud seda koormust välja.
Fomoco jutt võib ka tõele vastata ja kahvel võis lihtsalt ka liiga pehme olla ning andis järgi.

Kui veel kahjustuse pilte vaadata, siis neljanda käigu hammaka nuudid, mis lähevad siis kolmandale võllile on saanud n.ö. lihvi(löökide tagajärjel hammustatud) just käigu sisse lülitamise poolepealt... Seega käik polnud läinud sujuvalt sisse või oli vahepeal välja hakanud tulema (siduri libisemisel jõud tagurpidi) ja siis püüdis kahvel ta tagasi suruda ise deformeerudes (kas mingi loksu/lõtu või muu jama tõttu)

Kiikasin ka komplekteerimise pilte, õhtu poole ehk saan nendest kokkuvõtte teha. Samas on mul need pildid 1 ja 2 lehel olemas:
Jupid (vasakpoolsed jupid läksid kasti): viewtopic.php?p=104920#p104920
Kasti kokku ladumine: viewtopic.php?p=104951#p104951

Strateegilised mõõdud, mida kasti komplekteerimisel jälgida olid siis:
Sekundaarvõllil 3 käigu hammaka nuutidel istumine (see pliiatsiga joonte märkimine võllile): 5,91mm.
Peavõllil nuutide võlja jäämine ~0,2
Lisaks märkasin, et olin kahvlid õrnalt ikkagi natuke õhemaks lihvinud, et hammakate soones liikumine vabam oleks.

Kuid panen siia ikkagi ühe pildi, et mis jupid sisse läksid. Pildil on kõrvuti algne sisu, mille välja tõstsin ning ka see on samade hammakate osas saanud kuuma.
PSX_20210427_183937.jpg
Natuke animatsiooni ka, et kasti hammakate liikumine silmeees oleks.
https://www.youtube.com/watch?v=1WjScU6petM

3 ja 4 käigu kahvel on kogu aeg hõõrdumises, kui 1 ja 2 käigu hammakad saavad vahepeal n.ö. puhata.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui soov on, siis ma võin sulle tuua ühe 634 k-kasti, katsetamiseks.

Mina, sinuasemel paneks selle mootori samamoodi kokku, parematest asjadest ning sisse paneks originaal, kasutatud kahvlid.
Oleme siin "pohhuimaal" ka praktiseerinud vanadele, kulunud kahvlitele pealekeevitamist ning sobivaks lihvimist, käib kah.

Edit:
Jube huvitav on asjaolu, et kahvel sulas kuid hammasratas lihtsalt kuumenes.
Mis lätlased selle kohta ütlevad?
Last edited by fomoco on 27. Apr 2021 20:31, edited 1 time in total.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Ma selle lülitamise käigus jõu kasutamise osas... Me oleme korvidega ratastel ka käiguvahetil seljas elanud mõnikord päris tugevalt. Seda enam, et mu korviratta mootor sai tehtud umbes 15 aastat tagasi ning sinna ei läinud kõik uued osad, sest mul polnud neid lihtsalt. Samas on see mootor siiamaani sõitnud ja pole selle käigukastiga ka midagi juhtunud. Kas selle kahvli kuju ikka oli samane, ühe pildi järgi tundub nagu erinev olema.

Lühidalt võttes, ma ei usu, et sa seda kasti vahetustega peenestasid, seda enam, et kui neljas ei oleks lõpuni lülitanud (seega ka fikseerinud) siis mis vägi seda käiku need 9km oleks sees hoidnud? Ma arvan, et see oli kas materjali või siis koostamise teema. Äkki mingisugune seib, millega sa seal lõtkusid reguleerisid, oli ikka liiast. Käiguvahetusmehhanismi alla sa peili ei pannud ju?

Kui viitsid, tee hammakatest veel selline pilt, kus näha need osad, millega käik lülitub. S.t. sisemised nuudig ja pulgad. Mismoodi või kui kulunud need lõpuks olid. Ma siit eelmistest piltidest ei saa hästi sotti. Mis sellest kahvlist alles oli seal sees?

Igaljuhul see kast kannatab päris palju. Isal kunagi Tallinna minnes sai selgeks, et vasakust tihendist tõmbab õli mootorisse aga valikuid polnud. Tagasi tulles kadus kõige pealt neljas ära, siis kolmas. 15 km kodust kadus teine ning esimesega tuli lõpuni välja. Postkastist ajalehte võttes küll mootor oli nii tuline, et töötas höögsüütega edasi ning see kastivõll on tänagi veel otsast lõpuni lilla. Täpsustuseks tuleb mainida, et poolel teel tagasi valas ta liitri vett kasti, sest esiteks oli selge, et sealt midagi enam võtta pole ja peale vee polnud ka midagi võtta tollel ajal tee äärest. Läbisõiduks jäi sel päeval ca 180 km.

Ma ise prooviks selle võllimajanduse läbi palja karteriga (koos hermeetiku ja poolte kokkukruvimisega) ning kontrolliks siis lõtkud üle. Teiseks ma otsiks nõuka aegsed originaal kahvlid ja kontrolliks üle et ülemine käigukastivõll kõver pole. Kuigi, sul kolmanda võlli puks seest sulanud ju pole, et sealt see kuumus oleks tulema hakanud.
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Olen fomocoga nõus, kasutatud, kuid viisakad originaalkahvlid tasuks kaaluda küll kasutada. Lõppude lõpuks sõidad sa ju normaalselt, mitte ei raiu selle rattaga ringi.
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Veel võiksid ajada kahvlid võllile, seljad kokku. Siis on näha, ehk on mingi kõverus sees. Võlli ning kahvli "talla" nurk peaks olema 90'.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Minu arust pole vaja nende lõtkude ajamisega mingeid kümnendikke taga ajada,lobedamad asjad töötavad kauem ja paremini.Nagu juba eespool mainisin,pane sisse originaal kahvel,ära seda Lätist ostetud juustu ka taevani kiida.
Kokkuvõtteks ütlen seda,et mulle on see huvitav lugemine kuid ksf.küsib teistelt nõu,kuid teeb ikka nii nagu ise targaks peab.Tark õpib teiste vigadest..............
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by teints »

Ma ei näe nendes sinistes hammasratastes muud põhjust kui, et neljanda käiguga on kahvel pinge all olnud. Hõõrdumine on nii suur olnud, et õli pole suutnud seda maha jahutada ja ka kõrvalolev hammasratas on servast siniseks läinud. Ilmselt sa ei kontrollinud neljanda käiguga hammakate vahelist lõtku. Ma ise ei julgeks käigukasti ühtegi uustoodangu osa panna.
Kolvil ja rõngastel olevad triibud on tekkinud kesklaagrist pudenevast sodist.
Oman mõnda roostes mootorratast.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Image

Viimane hambumine ei ole korralikult õnnestunud.
Kas hammasratas loksub võlli peal ja kiskus viltu või sattus mõni jumpstükk vahele kuid see oligi peamine põhjus, mis pingeid tekitas.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

See teema siin on iseenda tegemiste logi ja usutlemine kogemuste vahetamiseks. Nõu ja abi saamine on juba boonus.
Kindlasti on elutervem hoiak vanas mootoris kõik detailid uute ja korras asjade vastu vahetada - on suur tõenäosus, et sellisel juhul töötab mootor kauem aga ei pruugi.
Kogu selles valemis mängivad rolli paar asja veel:
1. kogemused detailide kvaliteedi tundmiste osas.
2. Hoida ratas võimalikult lihtsalt/kuluefektiivselt töös (tagasilöögid on seotud ka esimese punktiga)
3. Kasutada olemas olevate detailide resurssi maksimaalselt, (VV+kolvigrupp), et ratas liiguks ja sama aegselt komplekteerida korras detailid varuks.

Ma ei kiida läti juppe, sest nende nelja tellimusega olen arus saanud, et sealt ei saa kvaliteetseid detaile jawale... kahjuks (nt kahvlid, istmealuse raami servaplekid, spidomeetritross, siduritross, küljekarbi hinged, külejkarpide servekummid jne...). Pöörasin pilgu korraks Leedu müüja poole. Sealt siis uued kahvlid ja juhtvõll.

Midagi pidi käigukastis pingesse jääma ehk küll, mis tekitas kuumenemise ja kahvli deformeerimise
Kontrollides seda neljanda käigu hammaka ja peavõlli nuutide väja ulatumist.
Mainitud 0,1...0,2mm on liiga vähe, et kahvlil poleks pinget. 3-võll saab liikuda natuke käigukasti poole, sest 360-l puudub kasti sees pool 3nda võlli laagrit fikseeriv seib (mis on 634...638-l), ning survestada hammakat - seeläbi ka kahvlit. Seega võiks see hammakas olla nuutidest allpool olla ~1mm ja peavõllil ei tohi siis mingit lõtku olla. Selline tegevus annab hammakale natuke rohkem liikumisvabadust, samas võib seada ohtu 4käigu püsivuse.

Aga lähen edasi siis nii, et puhastan karteri nii paljudest sodist kui saan, kõrvale komplekteerin teise silindri, kolvi komplekti 16mm sõrmedele. Hangin juurde ka vastavad kepsud ja VV remondi osad. Tõenäoliselt juulis teostan selle sõlme vahetuse.
Kasti komplekteerin olemas olevatest juppidest (Lätis on küll uued kahvlid ja juhtvõll tellitud, kuid eks näis millal jõuavad), kontrollin nii olemas olevate kahvlite ja juhtvõlli korrasolekus ning vajadusel korrastan e. käin nendega metallivõluri juurest läbi kes siis vajadusel saab aidata võllide sirgendamistega (kuid nagu ta ka mainis - sirgendamine ei pruugi õnnestuda). Mõõtude osas jälgin ainult neid, mis juhendites kirjas - vajadusel ka koma kohaga...
634 kasti valmiduse püüan ka saavutada (mõte on juba pähe istutatud). Täna räägin võimaliku modimise metallimehega läbi, et veenduda, kas tasub siin terve 634 kasti ringi teha või hankida vajalikud moditud detailid. 3 käigu võll on vaja lühemaks teha koos freesimiste ja keermestamistega. Põhjusel, et automaatsidur istub oluliselt sügavamal, ning sirget hammakat kasutada ei saa, sest kinnitusmutri jaoks pole ruumi.
Tõenäoliselt juuli alguses vahetan silindrid, kolvid ja väntvõlli korrastatud detailide vastu ning selleks ajaks on ehk käigukast ennast tõestanud või siis uuesti nahka läinud.
Miks ma läbi piinamiste ennast tegevuses hoian, on kogenematus kvaliteetsete detatlide äratundmises + komplekteerimise osa. Need on nüüd asjad, mida teiste kogemusest õppida ei anna/ei oska, vaid see tuleb endal läbi teha - sorry hundu, et saad neid lugusid veel lugeda.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Juhuslikult sattus riiulisse 634 kast. Pole vist 100% komplektne. Üks hammakas puudu/ või üks hammakas on mul katki.
PSX_20210428_191512.jpg
Poolteist 250 kolbi kah e. Üks uus 1r ja teine vigane 0rem.
250sest on veel puudu väntvõll ja tikkpoldid ning kuluosad.
250 komplekteerimine hakkab peale reisi...


Aga sai metallimehega usutletud, et 55€ eest on mõistlikum tellida see ülemineku 3võll e. Ketihammakas ja lihtsate vahenditega peavõll lühemaks.
Lisaks märkasin, et alumise võlli ketihammaka poolne ots on oluliselt paksem... selle peaks ka õhrmaks saama.
Kui peaks hakkama 3võlli nuute ja keermestamist tegema, siis töömehe ajakulu on päris suur + leiutamine ka.
Kahjuks ei saa 360 kasutada õhukest ketihammakat vaid seda seene kujulist. Põhjus kinnituses e. Võlli ots on ketihammakaga ühel joonel.

Lisaks sai kahvlite materjali lihtsa vahendiga e. Viiliga kontrollitud. Läti kahvlisse võttis viil kohe oma osad. Originaalkahvli servadest libises viil üle. Ehk originaal on kalgim oluliselt.

Ehk siis panustan praegu 360 kastile.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Kas see Leedust osade tellimine nüüd midagi paremat toob,järelturu osade tootjaid ma arvan,et lademetes pole,on aga nende vahendajaid.Mina näiteks käisin oma juppide järel Tsehhis kuid rahul kvaliteediga ikka pole.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kui sa praegu originaalsisuga kokku saad asja ja elu kohapeal lahedamaks läheb siis ilmselt laatadelt ikka leiab uusi originaal asju juurde/tagavaraks.

Viimase paari aasta kogemuse järgi on hinnad küll väga erinevad aga ma olen korduvalt kõiki juppe näinud mootorist.

Silindrikomplekt 80-200 EUR paar
Kolvid 5-15 EUR tk
Käigukast (võllid ja hammakad) 35-100 euri komplekt
Käigukahvleid, siduriautomaate, sidurikorve jne liikus alates viiest eurist kuni viiekümneni.
Originaalkarpa 20-50 euri tk.

Lihtsalt neid ei saa kohe ja õnne peab ka olema, kuid siis on võimalik neid NOS asju ikkagi saada.

Ma nüüd kaotasin järje, kas sul on kasti jaoks tutikad originaalkahvlid olemas või kasutatud, kuid korralikud? Arvan, et vast leian endalt ka sulle kasutatud, kuid korralikud kahvlid kui sul häda tekib nendega. Eks anna märku.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

No siin nüüd kasti juttu päris palju ja kui asjas sees ei ole, läheb järg ära. Mul on üks väga vähe kastutaud originaal (kahvel propelleris natuke) + vähe kulunud originaal - ilusti vinklis, lisaks üks sees olnud lätlane (1-2 käigu oma, mis on ka vinklis ning minimaalsete kasutusjälgedega).
Ühe originaali suutsin pekki keerata, kui vinklisse ajasin - tuli pragu termotöötluse jälje piirile.
Iseenesest saaks olemas olevatega kasti kokku küll ja ka tööle.
Pigem panustaks 634 kasi komplekteerimisele e. 3 võlli hankimine ja valukahvlid.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Käigukasti sain ilusti ja kergelt tööle. Viimane hammakas ja kahvel jäi pingealt välja, sest kolmas võlli piirab kasti poole liikumast peavõlli nuudid ja siduri poolne peavõlli laager. Nüüd kui need peaksid järgi andma, siis läheb ka kahvel pingesse.
Kahjuks ei ole fikseerivat elementi, mis takistaks võllil kasti poole liikumast. No saaks kasutada laagriliimi, sest see laager ei istu nii tihkelt pesas, kui väntvõlli või siduri alune laager...

Pressisisn ka väntvõlli välja, ning ka vasakus karteris oli roostepuru + väntvõlli põsed + uued laagrid roostes. Nii palju rooste pläga keskmisest laagrist minu hinnangul saaks ei tulla. Põsed said ka nii seest kui väljast suhteliselt puhtaks - vähemalt ei olnud roostes.
Seega nüüd väntvõll juppideks ja uute osadega (s.h. kepsudega 16 sõrmele) kokku tagasi.
Kepsud on suhteliselt korras, pikilõtku ei ole ja külglõtk minimaalne + väga vähe kasutatud 15 puksid sees (~600km sõitnud) - eks lahtivõttes selgub, kas ka alumised nõelad kasutatavad või mitte...

Silku lasen ka järgmisesse remonti puurida koos uute kolbide, kellade ja viledega.

Õnneks on mai kuu selline, kus ei saa väga palju ratast kasutada (hõivatud igasuguste tegevustega)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Ketiratas fikseerib nn. kolmanda võlli laagri suhtes ära.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ega ta päris paigal ju ei hoia, sest ketihammakas on ju seene kujuline, mille kaelal simmer ja lisaks ei tohi ju vastu karterit hõõrduda.

Aga Leedust saabus proovitellimuse pakike. Pühapäeval tellisin, esmaspäeval kandsin kopikad üle ja täna lõunaaeg võtsin dpd pakirobotist saadetise välja

Olin meeldivalt üllatunud just kahvlite ja juhtvõlli kvaliteedist. Juhtvõlli ja kahvlite kooslusel minimaalne loks aga liiguvad vabalt. Jah, ei ole ka need täitsa 90 kraadi jui juhtvõllile asetada aga ka see on lihtsalt saavutatav. Kahvlid ise käeall kalkjad ja tunduvad kvaliteetsed.

Karpa üleminek ka tundub hea, kuid aluse kinnitamis peitpoltide pea ulatub natukene tasapinnast kõrgemale. Samas pole see suur probleem, sest kummitihendiga saavutatakse hermeetilisus. Nõks häirib see, et peitpoldi serv ulatub kummirõngast sissepoole ja seal võib tekkida lisaõhu immitsemine.
See kooslus tundub töötavam, kui lätlaste oma. Lätlastel oleks ka vaja lisada kummitihendid, siis ka see oleks ok.

Lisaks sai võetud larpa remkomplekt. Nõela kaevu alune tihedirõngast polnud ja düüsid 70 ja 80... ei saa nendest ara, et kas sobivad.

Siduri vedrud kah võetud, etvneed korras oleks.
Attachments
PSX_20210430_165523.jpg
PSX_20210430_165544.jpg
PSX_20210430_165437.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Vänt ja silkud teletorni motopoe tegelase juures korrastamisel...

Sai üks abimaterjal koostatud:
PSX_20210508_195111.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Soh.. 08.05 on viimane kanne toimunud - krt kus aeg liigub salaja ja mulle teada ei anna.

Aga suures plaanis ei olnud masina juures tegutsemist ka, sest mootori asjad olid tegemises ning mina hõivatud erienvate muude asjadega kodus eemal.
Nüüd mis plaanis - täna õhtul tahan tule kolvidele saada, selle nimel olen 3 õhtut järjest ~21:00st kuni 00:30-ni toimetanud (perega tegutsemise kõrvalt ning enda uneaja arvelt)
TLN motopoe tegelast toetatud 360€ võrra:
PSX_20210603_121724.jpg
1. lastud korda teha üks komplekt silindreid - 2R eh 58,5 mõõtu - tundub väga OK töö. Lisaks ise akende servad õrnalt faasitud.
2. Väntõvõllil vahetatud kepsud, kõik laagrid, simmerid, labürindid . Vanad olid suht OK seisus (nõelad, nõelapesad, tapid), need sain tagasi. Asemele läksid CRK JAWA 360 nõeltel olevad kepsud: https://www.con-rods.com/for-jawa350-jw350.html
Võlli lähemalt uurides ei olnud tunne vaimustav, sest põskesid seest poolt polnud hoolikalt puhastatud..., samas võllid ei visanud aga põsed natuke küll paremale-vasakule, sellest natuke ka edaspidi juttu.
3. Soetatud RAM kolvikomplekt (kolvid, rõngad, sõrmed, sõrmelukud, mille järgi puuriti silkud
4. uus õhufilter - põhjusel, et panin teise õhufiltri korpuse ja ega need korpused pole ümmargused, vaid ovaalikesed. Vana filter ei olunud selles kopssikus enam alt tihe. Lisaks vaja ka teisele masinale õhufiltri kopsik panna.

Mootorit kokku ladudes püüdsin järgida nii palju kui võimalik soovitusi, mis väga paljudes kohtades alates reguleerimistest kuni kuumutamisteni välja.

Käigukast kokku varudes olevatest korras asjadest. Vanad originaal vähekulunud kahvlid läksid sisse - uued leedust tellitud asjandused jäid riiulisse, sest ei olnud need täpselt 90kraadise nurgaalla, nin natuke kiilusid kinni/liikusid raskelt juhtvõllil. Modifitseerimine ei andud minu vahenditega head tulemust. Käiguvahetuse plaat läks 634 oma e. esimene alla ja ülejäänud üles.

Väntvõll läks siis nii, et laagrid võllile ja õhue jahedasse (23 paiku oli temp juba seal 10 kraadi juures...) käigukasti sisuta korpus küpestusahju 130 kraadilsele soendamisele. Koprus oli 10+min ahjus, välja väntvõll lopsti sisse ilma igasuguse pingutuseta. krt... põsk sahistab vastu korpust... pressisin võlli natuke tagasi, kuid läks liiga.. ehk võll jälle välja ja otsast peale. Teine kord enam nii hooge paika ei surunud, sai hea sellel hetkel.

Käigukast sisse, kontrollid, et töötaks, laager väntvõllile ning samal ajal korpus ahju. Pindade vahele pandud Reinzosil tihendisilikooni. Korpus ahjust välja ja lopsti paika. vänvõll veel pöörles peaaegu ilusti, kuigi oli tunda, et kuskilt käib natuke vastu... OK poltidega korpsu kinni. krt väntvõll ei liigu - kinni kiilunud.
Mis seal, siduri poole press ja geneka poole tõmmits - nii ma ta geneka poole liigutasin - tõmmitsast pingesse ja pressist natuke peale. Kuniks võll vabalt liikuma hakkas.
PSX_20210603_122107.jpg
PSX_20210603_122739.jpg
Seejärel võtsin ette kolvid - kaalule esmalt - No mida 5,2g erinevust :evil: Ühe sama tootja, samas mõõdus asjad. Jawa originaalidega seda muret polnud, sai ka üksik kolb hangitud nign selle kaaluerinevus oli 0,3g juures teistest...
Egas midagi kolbi seest hõõruma, sain 2,2g peale erinevuse komplekiga koos - rohkem ei punnitanud, niigi mängib siin erienvat rolli ka väntvõlli koos kepsudega... mida ju ei mõõtnud.
PSX_20210603_122005.jpg

Siis võtsin ette silkude värvimise.
Samal ajal paigaldasin karpa üleminek plaadi vana kerekülge 638 karpa. Vahetasin karpas ka ujuki süsteemi koos kaevu ja nõelaga. lisaks tühikäigu ja kiirendusdüüsid. Peadüüsi jätsin vana 92nr, sest paranduskomplektis oli peadüüd nr 80.... ülejäänud düüside nr ühtisid.
PSX_20210603_122846.jpg
Peale silkude värvimist rõngaste kontroll - No mida, nibin nabin ei mahu rõngad silkusse - mis seal ikka võtsin muukviili ja kohendasin lukupilusid - üles 0,2, teisele 0,15..0,2 (ehk 0,15 lehtkaliiber läks vabalt ja 0,2 ei tahtnud väga minna) ja alla 0,15. Lisaks õrnalt liivapaberiga rõngaste servad natuke faasi. Täiendav kontroll: rõngad silkusse ja vastu valgust, et vahesid poleks, kus ei tohi olla - ei olnud.


Sidur ja käivituse/käiguvahetuse mehhanism külge, kaan peale. Käikude lülituse kontroll - töötab.

Kolvid kepsudele, rõngad peale, tikud karterisse, 0,3mm tihend silkude alla ja mootor kokku.
Hakates mootorit laualt raamile tõstma, nii et silkud vastu kõhtu, vasaku käega parema silku väljalaske avast ning parema käega käiguvahetuse hoovast hoides juhtus jama... Nii kui laua kohalt ära sai tuli käiguvahetuse hoob oma võllilt ära ning kogu mootor kolksatas maha... kuulsin ka krõpsu. Sarvilisi lendas igale poole, kuid õnneks oli tegu puitpõrandaga, mis vetrub. Ainuke kahju oli vasaku silkupea äärmine ribi, mis murdus.
Ebameeldiv on näha nüüd ühte katkist ribi, kuid mis teha - käiguvahetuse hoob sai ju proovimiseks külge kruvitud - kinnituspolti ei pannud... hiljem unustasin kontrollida...

Aga nüüd on mootor aiste vahel, suurem osa asju küljes - nipetnäpet vaja veel teha (viimased istmealused elektriühendused, küljekarbid, leegikad, tagaratta joondus, automaatsidur, bensiinipaak, õli kasti (Motul transoil 10w40), et saaks töötamsit proovida.
PSX_20210603_123100.jpg

Täiendavalt paigaldan telefonihoidja Q-mount pro charge, millel juhtmevaba+USB laadija:

Proovimiseks teen küttesegu 1:25-le Motul 510. Kohapeal tiksub 1h koos ventikaga ja siis jahutan maha, kontrollin küünlad ja kui korras, siis sõitu.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui põsed silmnähtavalt kõikusid siis peaks tapi otsadest mõõtma, kui ka seal vänderdab siis tuleb see võll uuesti rihtida.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Kui kuskile vastu jääb,või hakkab hõõruma,toodab alumiiniumi puru ja see paneb vända laagrid kohe pee..e.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mootor peale pandud odolt 6517km. Nüüd sellele lisandunud ~80km täna hommikuse seisuga

Väntvõlli sain vabalt liikuma. esimesed 40 min tiksus hoovis ventika saatel, siis õhtul veel sõitu
PSX_20210604_112113.jpg
PSX_20210604_112201.jpg
PSX_20210604_112138.jpg
Peale 47km sõitu, küünlakontrolli tulemusega jäin suhteliselt rahule - värvus OK - nõks ehk jaheda märgid olid aga ei midagi hullu.

Natuke häiriv vibra on 90-ga sõites, 70 on masin siidjas.
Väga kergelt liigub, mis on hea. Käigukast toimetab ka enam vähem OK, kuigi vaja natuke sidurit timmida, sest kohati krõbistab käike. Võib olla peaks teise kasti õli ka hankima (praegu MOTUL Trasnoil expert 10w40) - vahetan 500km pealt olemas oleva õli uue vastu.

Jalarauad vaja allapoole või natuke tahapoole sättida, et liiga konksus ei istuks + käiguvahetuse hoob ka liiga lähedal. Kahju on selles, et piduripedaali juures ei õnnestu väga asendit muuta - alt tuleb pedaal ja tahapoole liigutades jääb pedaali kronstein ette...

Paigaldatud q-mount telefoni hoidja (juhtmevaba laadija+usb) ning suutis 35km (30min) maanteesõidu ajal samsung S10 70%->86% tõsta (telefonis ei jooksnud mingit äppi, vaid BT-ga ühendatud kiivrisidega)

638 karpa tahab sättimist, sest tühikäiku ei saa korralikult paika. Vahetasin seal vanad düüsid uute vastu - pean vanad tagasi saama, sest nendega tööas.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Ega 638 sõidab ka 80 juures nurruvalt. Sellise vana asjaga on lihtsalt hea kulgeda.
90 nad sõidavad, kui minu jaoks kaob mõnu. Mootor hakkab lärmama ja vibrama.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nüüd km koguneb ja 6736 ees e. 219km sõidetud. Eile päeval Rakvere-Tapa-Kadrina-Neeruti-Rakvere, õhtul Rakvere-Võsu-Vergi-Vihula-Karula-Essu-Ubja-Rakvere tiir.
Olemas olevat 638 karpat ei saanudki praegu korralikult tööle, tühikäik ja käivitamise jaoks segu paigast ära ning paika ei saanud. Puhastasin, panin vanad düüsid tagasi, kütuse tase 11mm ülemisest servast - ei midagi.
Panin vana karpa tagasi, sellega käivitus väga OK, sõidab tuimalt e. mitte nii erksalt, kui 638 karpaga. Kahjuks sellel ka väike viga küljes - ujukinõel kohati ei kipu pidama jääma...

Eks need silkuhelid ole ka muutumises. Sõidab rahuldavalt, üle 90 pole läinud, keskmiselt ikka 80 kandis, kiirendus poole gaasiga, põhjagaasi pole kasutanud. Õhupuhastile ka vaja kaan peale saada, sest sõiduajal kostuvad sealt igasugused helid. Kaan praegu 3d joonestaja käes, et saaks uue kaane peegelpildis printida.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Õhufiltrielemente liigub turul kahesuguseid. Rombikujulise võrguga, need üldjuhul ei püsi korpuses paigal ja vajuvad alla. Materjal on hästi pehme ning kütusega kokkusaades muutub veel vedelamaks ning ebamäärasemaks.

Ümmarguste avadega plekiga, mis on tihedamad korpuses. Nagu originaal.

Lisaks kasutan ise peamiselt 1959 - 1964 toodetud õhufiltrikorpuseid, kus on üleval sisselõige "tableti" lehtri jaoks, sinna hambasse mahub täpselt filtri üks ülemine kõrv ja ei lase elementi alla vedada, kui see umbe hakkab minema.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mul on nüüd kaasamõtlejaid vaja, sest vasak silku ei ole oma tööülesannete kõrgusel.
Töötab laisalt e. põhimõtteliselt üle ühe takti. Paremas silkus on kuulda ja näha igat takti, vasak üle ühe. Kui vasakul silkul küünlapiip töötamise ajal eemaldada, siis parem silku jõuab mootorit töös hoida. Kui sama teha paremaga, siis sureb mootor kohe välja - isegi ei püüagi mõnda takti teha edasi.
Lisaks on kirin vasaku silku tagumises ülemises pooles. Kirin on siis kui küünal on pesas - kas ühendatud või mitte. Kui küünal eemaldada kirin kaob.
Sama asi oli enne väntvõlli ja silndri puurmist ka, kus vasak silku oli laisk...
Mul siis nüüd kepsud vahetatud + uued kolvid-rõngad ja silku 2 remonti puuritud. Kõik ülejäänud on samad.
Mis ma diagnostika mõttes olen teinud e. püüdnud vigu välistada:
1. küünla juhtmed ringi tõstnud, ei midagi
2. küünlad ringi tõstnud ja ka vahetanud teiste vastu - ei midagi
3. summuti sõelad välja võtnud, et välistada ummistust. Sõelad ju puhtad, kuid ei muutunud midagi. Lisaks ka leegikas seest puhastatud.
4. Tõstnud silku pead e. lisasin veel ühe silku aluse alumiinium tihendi rõnga, et välistada detonatsiooni - ei midagi kiriseb ikka edasi.
5. Mõõtsin surved (mõlemal silkul üks tihend) - 7BAR-i mõlemas. Rõngaste lukupilud siis mõlemas silindris Ü 0,2, Keskel ja all 0,15
6. Veendunud kraadikettal + indikaatorkellaga, et ÜSS on 180 kraadi, VAPE süüde ka stroboga vaadates 180 kraadi (no kohati 1 kraad erinevust, mis võib olla tingitud minu mõõtmisvigadest. minul näitab süütehetkeks 23 kraadi, mis teeb ~3,5mm enne ÜSS - jah.... ei mõõtnud, mis pööretel aga teen ka seda.
7. Proovitud ka silindrite 90 kraadise nurga all võrdlusi kah nagu paigas...

Püüan vapet natuke sättida ka, sest võib olla annab ühel 180 kraadisel pöördel väiksema sädeme, mis on seotud rootori nukkide ja mähiste asenditega.

Igatahes eelnevates asjades ma selliseid kõrvalekaldeid ei märganud, mis takistaks silkul töötamist. See laiskus on tal olnud koguaeg s.h. ka kontaktidega süüte korral, teiste summutitega jne. Selline tunne, et see pool ei suuda piisavas mahus küttesegu põlemiskambrisse suunata...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Ehk läks vasak väntvõllitihend valesti?
Kas sellest midagi muutub kui karterituulutust sulgeda või sinna eetrit pihustada?

Võiksid külge proovida ajutist kontaktsüüdet et välistada probleemi süütesüsteemis.

Silikooni või tihendi jäägid õhukanalites?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Kad teist paari silindreid pole võtta proovimiseks? Defektne silinder.
Kas 638 karpaga toimis?
Proovi mõnda muud vana Jawa karpat, kui on võtta.
Post Reply