hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Uuema karpaga ei sobi karburaatori kate kokku.
Osta.ee`s oli uuemat karpat müügis 35€
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nägin seda osta.ee originaal karpat 29.90€ - jätsin hetkel ostmata. 35 euri on vist tänapäevane koopia.
Kate mind ei morjenda, mul hetkel polegi seda ning kui "ilu" tahan siis läheb nii ehk naa originaal asemele.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

hmm wrote: 17. Mar 2021 17:33 Nägin seda osta.ee originaal karpat 29.90€ - jätsin hetkel ostmata. 35 euri on vist tänapäevane koopia.
Kate mind ei morjenda, mul hetkel polegi seda ning kui "ilu" tahan siis läheb nii ehk naa originaal asemele.
Mul peaks isegi olema vana jawa karpa alles. Peab vaatama nis need karpa numbrid olid. Kui olemas, siis sinu. Mul on ka 634 karpasid.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

roosakummik wrote: 17. Mar 2021 19:33
hmm wrote: 17. Mar 2021 17:33 Nägin seda osta.ee originaal karpat 29.90€ - jätsin hetkel ostmata. 35 euri on vist tänapäevane koopia.
Kate mind ei morjenda, mul hetkel polegi seda ning kui "ilu" tahan siis läheb nii ehk naa originaal asemele.
Mul peaks isegi olema vana jawa karpa alles. Peab vaatama nis need karpa numbrid olid. Kui olemas, siis sinu. Mul on ka 634 karpasid.
Vaatasin üle on ainult 634 karpad. Kas see ka vanale jaeale sobib, ei oska kommenteerida.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

634 ja 360 karpad on enam vähem samad.
Erinevus on vaid siibri kaanes, ühel on seal keere ja mutter, mis hoiavad karpa katet kinni.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sobib, mul üleminek olemas. Samas neid üleminekuid saada ka. Pigem kiikan 638 karpat.
Kuuris asju lapates, et mingit peeglit leida sattusin kolahunnikus ühele lenksu jäänusele. Seal ilusti üks esipiduri heebel koos halli käepidemega. Egas midagi, heeblilt mõned sõjahaavad 240 liiivakaga maha, painded korrektsemaks, vanast poldist puks, et ei loksuks ning heebel omale kohale. Pidurikatte küljest see vedru kah ära ning pidur sai suht hea ning kerge.
PSX_20210317_213625.jpg
Vaja ka püsikas ümber disainida ning printida. See takistab just selliste linkide tööd. Vossil izhi heeblid ja seal suht ok.
PSX_20210317_213737.jpg
Lisaks uoutasin heledad süütluku ümbrised tulelülitid soodalahusesse. Ehk saab õigema e. Puhtama värvi tagasi
PSX_20210317_213759.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Kasuta Vivacolor "Special Clean" puhastusainet. Ülitõhus asi. Eemaldab rasva ja mustust. 1:10 lahus tavaliselt, kuod väga määrdunud asjade puhul võib otse pinnale kanda. Lased 2 min seista ja siis pesed puhtaks.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Ma ei saa sellest aru,kuidas see NN.püsikas teil ohuolukorras gaasi vabastab?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Kiires ohuolukorras, kus muidu lased lihtsalt rutska lahti - seda ta ei teegi. Kuid see on piisavalt õrnalt rustka peal, et kui gaasi korraks mahakeerad, siis tõuseb ju hoob üles ja peal enam ei ole. Seda püsikat kasutadki ju ainult pikkadel sirgetel (nt kui saad vabalt üle 1km ühe kiirusega sõita...) - nt linnas või kurvilistel teedel püsikat peale ei panegi. Piduri vajutamist ei tohiks see püsikas segada, lihtsalt mootori pöörded kohe ei lange, samas kui oskused käes saab ka pihuga kohe ka gaasi maha lükata.
Selle konkreetse püsikaga on see häda veel, et kui piduri linki tõmbad, siis keerab natuke gaasi ka peale lisaks sellele, et ei lase pidurilinki täitsa lõpuni minna. Paha on ka see, et pingutuskruvi alumine ots tuleb välja ja see veel omakorda stoperdab lingi liikumise.
See disain sobib uutele väga kurvilistele linkidele s.h. ka nt uutele izhi, jawa linkidele, kus lingi hing on lenksust tublisti eemale viidud.

Uue disaini osas peab ülemine osa, mis toetub piduri lingile, olema sirge nii, et ei takista piduri hoova liikumist. Lisaks pidurilingi ja rutska vahel peab olema õhuke sein... eks vaatan kuidas uue disaini lahendan.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Esiratta pidurimehhanismil hoova alla vedru ei ole jah.

Süütelukukate on kreemjas, päris valge ta algselt ka pole. Üks variant on see ka üle värvida. Mis puudutab seda gaasirutska fiksaatorit, siis korviga sõites saad varsti aru, et sellega pole suurt midagi teha. Üks kõvem tuulehoog ja on kohe vaja gaasiasendit reguleerida. Pigem vaataks ma nn sportgaasiga versioonile nt 634 karpast pärit siibrivedru, mis on pehmem kui vana Jawa oma. Seega ei pea gaasi nii pingsalt kinni hoidma ja käsi ei väsi.
Sõidan nagu suudan.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Mul pole ka kunagi olnud ratast mille rutskat ma ei jõuaks pikemalt hoida,ma seda jubinat omale küll külge ei topiks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nu jah, ma harjunud. See sai just soetatud selle pärast, et kui vaja päevas 300..400km sõita k65v+panni rutska e vossiga siis pärast seda käsi suht valus. Reisil see pea 4000km aitas tohutult ja sain mõlemat kätt puhata.
Siin 30km otsi sõites tõesti ununeb selle kasutamine, kuid tln-narva otsal on see juba abiks.
Peamine mugavus on sõiduajal käe sundasendist vabaneda.

Kuid lätakalt saabus pakk.
Võtsin tuttavale ka tagakiige võllikomplekti aga see tuli ilma tihenditeta... minul tuli tihenditega..
Aga uus spidotross, siduritross, rehvid 3.25x16, küljehoob, trossisuunaja, 2kmpl kodaraid niplitega, tagahammaka laager ning küljekarpide kummiümbrised.
PSX_20210318_201327.jpg
Nüüd alustasin ka registreerimise toiminguid. Seletuskiri, ostumüügu lepingud, pildid jne ehk õnnestub homme või ülehomme mnt edastada.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kas ostuga vana teh. Passi ei saanud?
Kas oled proovinud originaal gaasirulli kasutada?
Ehk selle "mitme ringi rulliga" on kergem gaasi kohapeal hoida.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

fomoco wrote: 18. Mar 2021 21:37 Kas ostuga vana teh. Passi ei saanud?
Kas oled proovinud originaal gaasirulli kasutada?
Ehk selle "mitme ringi rulliga" on kergem gaasi kohapeal hoida.
Kas Jawa pikal gaasirullikul ei ole lisaks polti, millega nn rulliku liikumist pidurdada? IZ 350...Planeta 3 on see igatahes tavapärane.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

On kruvi, mis surub plaati ning plaat omakorda rutska toru.
Sellega saab siis jätta gaasi peale, et lahti lastes tuurid maha ei läheks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

fomoco wrote: 18. Mar 2021 21:37 Kas ostuga vana teh. Passi ei saanud?
Kas oled proovinud originaal gaasirulli kasutada?
Ehk selle "mitme ringi rulliga" on kergem gaasi kohapeal hoida.
Jah, sõitsin sellega, kuna tuleb mitu ringi keerata enne kui täisgaasi saavutab - soetasin selle asemele jawa "sport" gaaasi e. rulliga. Täitsa uue mootori osas võiks selle gaasirutska peale panna, siis ei lõhu kohe mootorit...

gaasirutskat saab raskemaks teha igasuguste vahenditega, kuid sellel on kaks äärmust:
1 Liiga raske, et opereerida gaasi maha-peale
2. liiga kerge, et ei hoia püsivalt...
Kruvide ja muu sarnase asjadega majandades on nõks ebamugav ja see võib tõesti ohu olukordades saatuslikuks saada, sest kruvi väljapoole keeramisel on ajaline mõõde suurem, kui sellisel lahendusel, mis mul praegu kasutada.

Sain ostuga kaasa ka veneaegse teh passi, kus kõik ilusti kirjas. Eestiaegsed e. peale 95ndate dokke pole, sest masin seisis. Minu teada kustutati registrist kõik enne 95...!? aastal registreeritud sõidukid ja need, mis olid aktiivses kasutuses väljastati uus reg tunnistus/nr.
Minu hinnangul ei tohiks olla probleeme registrisse saamisega, sest mootorratta ajalugu, koos omanikega on järjepidev, ning õiguslikult dokumentidega tõestatav.
Sõiduki registreerimiseelne kontroll peab nii ehk naa toimuma.

PS. eile õhtul viskasin külje tõstehoova ja uued siduri ning spidotrossi külge - krt spidotross on lühem, kui vana, seega ei õnnestu külka eesmise kinnituse vahelt läbi tuua. Sama ka siduritrossiga... ehk jäävad natuke lopendama. Lisaks ei saa ka hoidjad hästi paigaldada, sest hoidja kõrvad ei ole sellised, et küljelt saaks tross juhtsoonde minna.
Viskasin ka 3,5x16 ratta, eest taha. Suht OK pöiaga veljele (njah, kodarad nõks roostesed...) panin peale 3,25 rehvi - täna võtan uued laagrid ja siis ette alla. Tagumine venerehviga isend rändas külkale.
Korras kroomiga pöidasid oleks vaja... saaks 2 korralikku ratast komplekteerida.

Täna esitatud MNT-le või siis nüüd uuele Transpordiametile sõiduki eelregistreerimise taotlus (sõidukiks siis L4e) koos vajaminevate dokumentidega:
Ostu-müügi leping minu ja müüja vahel. Seletuskiri (masina andmetega ja miks registris veel polnud ja pildid erinevate nurkade alt + raaminr), ostu-müügileping minule müüja ja kunagise omaniku vahel, nõukogude aegse tehnilinepassi koopia.
Seega peaks kõik olema OK aga eks näis, sest reaalse sõitmiseni veel aega on - tuli siin nüüd üks korralik lumesadu maha :cry:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui nõukaaegse teh. Passis oleva isikuga on ostu-müügi lepingud olemas siis ei tohiks probleemi olla.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

fomoco wrote: 19. Mar 2021 14:02 Kui nõukaaegse teh. Passis oleva isikuga on ostu-müügi lepingud olemas siis ei tohiks probleemi olla.
Sekundeerin. Selline on kõige lihtsam arvele võtmise viis. Tuleb tsikkel vaid ette näidata ning ca 200 raha tasuda.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Nobody wrote: 19. Mar 2021 16:14
fomoco wrote: 19. Mar 2021 14:02 Kui nõukaaegse teh. Passis oleva isikuga on ostu-müügi lepingud olemas siis ei tohiks probleemi olla.
Sekundeerin. Selline on kõige lihtsam arvele võtmise viis. Tuleb tsikkel vaid ette näidata ning ca 200 raha tasuda.
Kas nii lihtsalt käibki.
Igor
Tavakasutaja
Posts: 28
Joined: 01. Jun 2006 00:00
Location: Lõuna-Harjumaa

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Igor »

Käib. Eelmisel suvel nii oli.
Kovrovets 1961
Jawa 1988
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui on ost otse omanikult või läbi vahendaja siis pole vahet, kas on toodud Norrast, Narvast või N-Liidust.

Kui on dokumendid kadunud, puudu või ostetud krt-teab kellelt siis tuleb töestama hakata, et ei ole varastatud ning kellegil teisel pole mingeid õigusi.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kas see digitaalne dokumentide esitamine toimib praegu uuesti? Eelmise aasta oktoobris ma esitasin ka kõik vajalikud asjad sealtkaudu aga siis tuli välja, et seda osa ei jälginud siis enam keegi ja kui kohale läksin lõpuks, siis sain kõik asjad eraldi esitada sest kuna ratta vin-kood on standardist lühem siis nad ei saanud digitaalselt esitatud materjale üle tõsta kohapeal toimuva kontrolli juurde. Oleks ma aga ootama jäänud digitaalselt esitatud asjade kontrolli, siis ma ootaks ilmselt siiamaani.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ka mina hakkasin kahtlema, sest kuvati info, et dokumentide kontrolli ei menetleta. Lisaks teine info, et registreeri teenindusböroosse.
Helistasin infoliinile ning seal kinnitati, et arvele võtmiseks tuleb igal juhul seda teha büroos. Nüüd püüan järgmine nädal selle aja leida.

Tänaseks siis rattal uued rehvid all, pidurid funkavad kõigil ratastel s.h. külkal. Masin üv valmis. No hea kui ka uued leegikad kohale jõuaks, siis saab tihkemad ühendused, praegu parema sumpa juurest viskab natuke välja.
Väike sõiduproov ja kiiruse katsetus. No kuni 50km/h on suht ok. 300m peale üle 75 spidokal ei saanud ja üle 65 oli suht jõuetu.
Lappasin pilte ning tean ka põhjust. Veoketil on esimene hammakas 18 ja taga 46
Ehk siis vaikselt hakkab masin garaazhi välist elu elama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Mis hinnaga leegikad leidsid?
Tartu kandis üks pakub uusi, tsehhi päritolu, 120eur komplekt, kohapeal olemas.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Osta.eesse tuli müüki uued, 48€kmpl võtsin need.
No pole veel kätte saanud, seega kvaliteeti ei tea. Midagi über asja ei looda kuid ehk hakkavad.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Huvitav, et mina neid ei näinud, oled ikka kindel, et need polnud 634 mudeli omad?
Neil vist teine paine, kasutamiseks vaja ka 634 silindrid ja kaaned külge panna, mis pole muidugi paha mõte, pikamaa sõidu masinal on lisa jahutus alati teretulnud.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Need said 5h müügis olla. Õnneks oli ostakohe hind. Jawavaruosad.com oli müüja.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nüüd teisipäevaks aeg broneeritud. Eks näis, ehk õnnestub.
Kuva tõmmis mnt internetiteel eelgeristreerimisest:
MNT_andmed.jpg
Tegin numbrialusele natuke paksemast alumiiniumist alusplaadi, et number ikka alles jääks. Number ise ju suht õhuke aluplekk ja kruvid kerged läbi tulema või number ise deformeeruma.
Tahtsin selle ka punaseks värvida, kuid väljas hakkas lund sadama ning masinate juures garaažis ei värvi.
PSX_20210320_233904.jpg
Võtsin ka pasuna ette. Sealt peab kuidagi see törts välja tulema. Skemaatiline skeem:
jawa_signaal.jpg
Reaalne:
PSX_20210320_233712.jpg
Igatepidi seda lammutanud ja sättinud. Puhastasin ka liivakaga kontakte ei midagi. Ühendus nagu oli... kuid Mega oomides oli takistus. Eeldasin, et liivakaga sai kontaktid puhtaks, kuid ei midagi. Siis vastu ööd turgatas, et see liiga suur, et mähis mingit magnetjõudu saaks tekitada. Mähise takistus ~0,8 oomi, kontaktide vahel Mega... egas midagi, painutasin kruvikaga kontaktid rohkem lahti ja märkasin, et väike põlenud nukike oli kontaktile tekkinud - kraapisin selle noaga ära ja voila, takistus 0,1 kontaktide vahel. Nii kui asja kokku ladusin käis törts. vähemalt 8€ nagu maast leitud.

Lõpuks viskasin ka ossi külge ja vaatasin, kuidas vape toimetab. Esimene vasak ülemine on siis tühikäik ja sealt siis edasi.
Ega mul palju watte rattal pole Esituli on R2 40+45W, gabariidid ees 2W, taga 5w ja külkal 2x5W. Pidurituled 21w rattal ja 21W külkal (külkale panin siis kahepesaga pirnipesa ja 5+21W pirni)
koos piduritulega 99W ehk vaja ~7A tugevusega voolu 14,3V juures. Seega suht tõsine soov on pidurituled asendada LED-idega.
PSX_20210320_234139.jpg
Oss näitab, et midagi on jama... see kõrgendatud pööretel peaks signaal olema ikkagi ühtlasem ja kuni 14,3V.
Peab ühendused ja skeemi uuest üle vaatama, ning ka vajadusel proovima teist regulaatorit. Need VAPE junnid on suht õrnakesed - neil endal puudub tagurpidi ühendamise kaitse e. kui midagi läheb lühisesse siis võib VAPE regulaator nahka minna.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Jawa kevade hüüd. 8 )
https://youtu.be/0qeIWVdkmHY

See vape jama oli tingitud massi puudumisest. Kuna raam on epokrunditud, ning kohati annab poldi vahelt ühendust ja siis jälle mitte. Seega vean eraldi mootorist jne püsivamalt massijuhtmed kriitilistematesse kohtadesse.

Nüüd hakkab tilulilutamine... mugavuse asi siia ja teine mugavus tänna.
Ehk teisisõnu järgmine nädal regamine, siis hakkavad katsesõidud ja esmased muudatused nt ketikaitse vaja kompunnida mingist vanast rämakast. Teine "lennuk" vaja puhastada ja värvida. Seejärel vaja sinba külge ühebdada telefinihoidja, tahhokas ja usb laadijad jne. Siis päevasõidutuled...
Korvile kah 12v elekter vedada ja ehk ka suunad.
Põlvekad kah külge ning tagakohvri raamid teha, et need värvitud pinda ei hõõruks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
vaalo
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by vaalo »

hmm wrote: 19. Mar 2021 09:52 ...kuna tuleb mitu ringi keerata enne kui täisgaasi saavutab...
Mitte et see nüüd väga oluline täpsustus oleks, aga vana Jawa originaal gaasirulli käik on kolmveerand tiiru. Ehk et täitsa võimalik on see kõigest lausa ühe elegantse randmeliigutusega põhja keerata :lol:
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Jah aga tavaliselt on kelk aastakümneid vana määrdemudruga kinnipahkunud, kulunud, tross määrimata, siiber koliseb kaevus ja poob viltu jne :D
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Täna oli siis see versatopost kus sellel jaffil sai olulised toimingud tehtud nii, et tohib liikluses osaleda.
MNT büroosse läksime siis köie otsas ehk vastavalt liiklusseadusele ei tohi ainult pukseerida kaherattalist. Jaff ju kolmerattaline ;) ohukolmnurk külka külge ja minek.
PSX_20210324_121054.jpg
Registreerimiseelne ülevaatus tehtud. Va pätt pani esmaseks registreerimiseks 1975. kuigi viitasin, et see on tehnilise passi väljastamsie aeg. Originaalpassis on ju märge esmasest registreerimisest tehase dokumentide alusel 19.09.1973. Aga ei viitsinud vaielda. Küll kunagi kui villand saab lasen neil uue passi vormistada nende enda kulul.
Kohe ka registreerimine 160€, ka tema kahtles 1975 õigsuses, kuid tegi nii nagu dokumentides kirjas. Mul sõita vaja, ei viitsinud rohkem seal passida, niigi olin nõks üle tunni seal veetnud.
Kindlustus PZU 12€ aasta, no 11,53€
Ja ülevaatus kah 20€
PSX_20210324_121158.jpg
Mõned tiirud linnas ehk spido järgi sai 5889 ->5914 mis teeb 25km nagu naksti.
Maksimaalset kiirust nägin osuti järgi 80km/h juures.
Maanteel hoidis ennast suhteliselt sirgelt, ehk aitas ka külgtuul, kuid ei pidanud võimlema.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Õnnitlused!
Sõidan nagu suudan.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

Väga tubli töö! Oled selle rattaga palju vaeva näinud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Hämmastav, kui kiirelt jõudis sul see projekt valmis.
Kas said Narvast tuletorud kätte?
Kas kontrolliti raami numbrit ka, mis asub külka kinnituse all?
Nii vanal masinal ei pea ta loetav olema ja selle ehk oleks võinud lasta märkustesse kirjutada.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Valmis... no pigem liikluse kõlbulikuks.
Sain just kätte jah, kuid kiire pilk neile tuvastas, et paine ei sobi...
Raami nr vaatamise jaoks lasin klambri lahti ja allapoole. ÜV tegelane seda näha ei tahtnud.

Nüüd peamiseks on veermiku ja mootori töö sättimine. Ehk õnnestub lähiajal õige ketikaitse ka saada, siis saab häirivast sahkimisest tagaratta juurest lahti. Lisaks tuleb külka mingi hetk ka küljest võtta, siis saab ka rattast paremini aru.
18 esimene veohammakas on linnakiirusel suhteliselt mõnus, kuid maanteel vajab aeglasemat hammakat nt 16.

Eks karpa vaja ka paremini seadistada, ei tunne on selline, et sooja mootoriga ei ole segu väga õige.

Ma ju jätsin paljud asjad nii nagu oli, eks need hakka nüüd oma elu elama ning korrastamist meelde tuletama:
1. Silindrid on 0 rem viimase kulumise piiril
2. Velgede pöiad vaja vahetada.
3. Summutid...

Külka pea täielikult vaja korda teha - korvi puksid/kummid, ratas, värvi uuendamine, lukustus ning klaas ja katted.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by teints »

Nende odavate leegitorudega ongi see, et ei sobi külge. Ilmselt Türgi jupid, mis enamus külge ei istu.
Tubli töö oled ära teinud selle Jawaga.
Oman mõnda roostes mootorratast.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui palju neil paine erinev on?
Jäävad pingesse või on üldse väga mööda?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Kindlasti lase silindripead ära treida surveastme tõstmiseks. Oluliselt paremaks läheb minek. Kolleeg tööl lasu ära teha ja asi hakkas külgkorviga tunduvalt paremi i liikuma. See kevad teostas ta need tööd ka Planeta 2 silindril. Eks varsti saab tulemustest teada.
Kuid töö on teostatud sul ilusti ja korralikult. Jõudu ja muretuid kilomeetreid.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Korraliku silindrigrupiga läheb see ratas korvi ja korviklaasiga ka sada välja küll. Esimene ketiratas 16 hamba peale või ka 15 ja läheb küll. Pigem mõtleks mina pidurite peale. Tavaliselt on selle korviga suurem mure, et enne takistust seisma saada.

Kui kaaned maha lasta treida, muutuvad hääled mootoris tugevamaks.
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kuna korvipidur ning tagumine pidur on peidus siis mina teeks nad õli peale.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Elu on näidanud, et blokeerunud tagaratas ei anna pidurdusmaa lühenemisele märgatavat panust. Kui korvis kedagi-midagi pole siis läheb see vihmasel asfaldil samamoodi loha. Kui esipidur vilets siis rakendub see nõuka aegne soovitus, et kui tekib pidurite rike, siis tuleb seisma jäämiseks kasutada takistust. Lihtsalt tänapäeval need takistused kipuvad kõik väga kallid olema...
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui väga palju ringi ehitada siis võiks vaadata Jawa Traveli esipidurit.
265mm ketas, kodarate arv vist klapib Jawa 360 pöiaga.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Leegika pildid homme.
Ma panen selle masina kõigepealt tehase sätetes tööle.
Esipidur on väga hea. Rahuldav on tagapidur, kuigi vajab veel korrastamist. Väga kehv on korvi pidur.
Hetkel veel ei läheks hüdrauliliste pidurite peale. Kuigi olen selle mõttega mänginud. Kui esipidur ketastele sättida, siis vaja ka amordid vaja ka vahetada jne...
Silkus pole kavas hakata surveastet tõstma. Pigem summuti puhtamaks, uuem karpa ja silku järgmisesse remonti. Enne surveastme tõstmist võib ju mängida mõttega reedvalve ja silku aknad. Aga las hetkel olla.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

hmm wrote: 24. Mar 2021 22:42 Leegika pildid homme.
Ma panen selle masina kõigepealt tehase sätetes tööle.
Esipidur on väga hea. Rahuldav on tagapidur, kuigi vajab veel korrastamist. Väga kehv on korvi pidur.
Hetkel veel ei läheks hüdrauliliste pidurite peale. Kuigi olen selle mõttega mänginud. Kui esipidur ketastele sättida, siis vaja ka amordid vaja ka vahetada jne...
Silkus pole kavas hakata surveastet tõstma. Pigem summuti puhtamaks, uuem karpa ja silku järgmisesse remonti. Enne surveastme tõstmist võib ju mängida mõttega reedvalve ja silku aknad. Aga las hetkel olla.
Ülejäänud jätad originaali ikkagi. Reed valve ka aknad on juba forssimine. Kuna tänapäeva bensiin põleb aeglasemalt, siis piisab vaid silindripeade mahatreimisest. Ostad ühed silindripead lisaks. Vana Jawa karpa on igati hea asi, kui pole meeletult kulunud. Aga eks tasub ka 638 karpat proovida.
Aga jah alustuseks ikka asi tehasekonditsioonis jooksma, siis edasi parendused ja forsseerimised.
Post Reply