Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Samas võib viga hoopis olla paremas silkus, seal saab küttesegu paika ning vasak jääb liiga rikkaks.
Silikooni jäljed või ülejäägid eemaldasin enne lõpliku kinni keeramist, samas püüdsin mitte liialdada.
Eetri ja õli segu pole just see, mida käigukastis näha tahaks. Kuid eks kui probleemile lahendust ei saa, siis siduripoolne kaan maha ning testin sealse simmeri. Kas mitte siis ei peaks õli juurde võtma...
Teine paar silkusid on võtte küll e. Need mis enne oli. Aga pole 0rem 15mm kolbe koos rõngastega.
638 karpat vaja timmida või pigem laenata, kellel see kindlasti korras on.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kas ma saan valesti aru aga sul on seesama probleem

Erinevate süütesüsteemidega
Erinevate silindri-kolvi komplektidega
Erinevate karburaatoritega

Ühesõnaga need võib välistada, ma julgeks arvata, kui see eriline loteriivõit just pole. Kui siduripoolne tihend läbi laseks, siis oleks sul käigukast kuivavõitu ja vasakust summutist õlisuits jookseks ning ma eeldan, et küünal oleks ka teistsuguse välimusega.

Kirin tekib selle tagajärjel, et silindris on surve sees, kui ilma küünlata seda pole. Ehk, et lõhkiläinud kolvisilm, puruks kolvirõngas või mingi probleem kepsulaagritega. Üles läks separaatoriga laager eks? Ma neid rohkem enam ei kasuta, olles näinud kuidas uuel laagril nõel välja kukkus.

Kui kaan maha tõmmata ja vasakut kolbi kinni hoida ja vänta edasi-tagasi nõksutada ka siis pole tunda, et laagrist nõks läbi käib?

Miks aga vasak pütt ei tööta oli originaalsüütega tavaliselt see, et voolu ei jagunud mõlema pooli jaoks korralikult. Seda probleemi aga Vapega ju olla ei saa ja kui sa ka piibud risti panid ning ikka vasakus pütas see probleem oli, siis ei ole see mure süütesüsteemis.

Kuidas muidu keskmise laagri vahepukk karterisse läks?
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Väntvõlli vaheseina kohal olev "fignjaa" võib loksuda.
Kas seda häält kuulsid kõrvaga või stetoskoobiga?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Erinevate karpade osas ma nii veendunud pole, sest suures pildis on olnud kasutada rahuldavalt üks karpa - ülejäänud ei ole olnud ülesannete kõrgusel. Eks proovin järgmine nädal seda 638 karpat uuesti. Püüan õhutihedaks need ühendused saada.

Üles läks separaatoriga laagrid jah.
Vändast nõksutades mingit laagri nõksu ei tunne.
Ainuke mida tunnen on kolvi liikumine vasakule paremale jne... päris korralikult...

Keskmine vahepukk läks väga ilusti kuumutatud karterisse - ei mingit pingutamist või punnimist. Ainult pärast kui kogu kupatus korralikult kinni, tuli vänta liigutada (ühelt poolt tõmmates, teiselt poolt surudes) genekapoole.

Väntvõllivaheline fignjaa läks oma kohale tummiselt koos tihendisilikooniga ja see ei tee häält.
Kõrin tuleb ikkagi silindri tagumisest ülemises pooles - silku sisemine pind on korras. Kuulasin trummipulgaga - üks ots vastu silindrit teine kõrva.

Korraks kadus kirin peaaegu ära - kui kohapeal mootor töötas ja silku soojaks läks. Nii kui natuke jahtub kohe kirin tagasi - minu loogika ütleb, et tegu on mingi soojuspaisumisega.
Ma ei ole mõõtnud silindrite ja kolvide omavahelisi suhteid... eks pea Teinsti juurest mingi hetk ikkagi jälle läbi astuma ja seal asjad selgeks tegema. Ma ei oleks väga õnnelik, kui silkupuurija mingi kala on kokku keetnud...
neti vahendusel kirjutades asjale vist jälile ei saa.

Igatahes ladusin kokku ning pisikesele 175km prooviringile - läheb õhtale siis läheb. Sõitis rahuldavalt selle ringikese (Rakvere-Võsu-Loksa-Juminda-Kiiu-Loobu-Kadrina-Rakvere). Keskmiseks maanteekiiruseks sättisin seal 80-85 vahele WAZE järgi. Vibra on selles vahemikus talutav. Ülimalt rahul olen telefonihoida-laadijaga. WAZE töös, netiraadio + BT ühendus kiivriga, tel ekraan max heledusega ja laeb ilusti 100% telefoni täis ning hoiab ka.
PSX_20210606_230409.jpg
Selle vahemaa läbimiseks kulutas masin 7L B98 Segu on 1:30le - mis teeb siis korraliku 4L/100km. Minu hinnangul nõks palju sellise rahuliku kulgemisega, võiks ikka sinna 3,5 kanti jääda nii töristades.
Võsult Kotkale sõites võtsin hoo pealt süüte välja ja peatusin, et küünlaid kontrollida - üldpildis rahuldavad, natuke nagu oleks rikas, kuid ega seda originaalkarpat väga sättida ka saa.
PSX_20210606_230348.jpg
Peale sõitu polnud mootori töös midagi muutunud - ei halvemaks ega paremaks.
Me otsime viga võib olla valest kohast... ehk on kotermann hoopis paremas silkus - mis on sätitud heaks (st küttesegu paigas, vasak jällegi rikas), aga tegelikult varjutab vasaku silku... Miks ma nii arvan:
Silu töö on tegelikult rahutu, väljuvad gaasid kuumemad, küünla tipp on nõks soojema poole viide, kui vasakul.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Oota mismoodi see kolb silindris loksuda saab? Kui ainult parema pütiga jääb tööle ning vasakuga mitte siis on see probleem ju ikka nagu vasakus? Küünaldel pole mingit suurt vahet ju?
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kui vasak pütt ei tööta siis paremalt väljuv kraam ongi soojem...

Karbussikate on muidu ikka korralikult kinni või? See teeb päris huvitavat häält, kui vibreerima annab. Erinevatel karteritüüpidel on need erinevad ja ei sobi hästi kokku.
Sõidan nagu suudan.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 705
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

80 km/h sõites 4l sajale on igati norm. Võib juhtuda, et peale väikest sissesõitu läheb kütusekulu alla. Ja eks kütusekulu on seotud ka karpa tööst. Kui saad silindrid omavahel korralikult tööle peaks ka kütusekulu vähenema. Kas nüüd 3,5 kuid ehk 3,7- 3,8 l/100 km kohta.
Küünlad tunduvad päris ilusad. Üks on nõksa heledam.
Minu 638 külmalt toorega suitseb parem rohkem, kui vasak. Soojaks lähevad silindrid töötab ilusti. 638 mootor on niigi üks abordijäänuk mida Tšehhid ei saanud väikse aja tõttu (NSVL plaanimajndus) korralikult tööle. 634 mootor see eest tuksub tühikäigul väga nurruvalt ja ühtlaselt. Kohe on helist aru saada kas 634 või 638.
Ja ega 360 mootor kehvem saa olla.
Jõudu.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Kolb loksub nii, et sõrmedega saan kolbi klõps ja klõps horisontaalselt silindri seinte suunas liigutada - tõesti ei mõõtnud silindri ja kolvi suhteid, seega see selline "naised saunas" jutt ning pole mõõte kõrvale tuua. Parem kolb nii vabalt ei liigu.
See, et vasak tööle ei jää võib olla põhjustatud sellest, et küttesegu on seal paigast ära e. liiga rikas. Paremas näiliselt korras, sest ehk kompenseerib karpa väliselt endale kuskilt lisaõhku.
Sõiduajal see võtt pole ehk nüüd nii üüratu ja ei mõjuta üldist tööd.
Aga see on samuti minu oletus.

Külmast on tõesti paremast summutist oluliselt rohkem tossu väljas, kui vasakust.
Aga eks pea uued küünlad vaatama ning tühikäiku nendega kontrollima.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Peale puurimist ei tohiks küll kolb silindris vabalt loksuda või ei tohiks nad olla erineva loksuga.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

No kui sul vasak silinder ei tööta, siis see ei saa ju ka tossata!

ja kui need kolvid sul nagu labakindad silindris kolisevad siis kas kolbidelt vaadati markeeringut ja puuriti (kuid kolvid pole seda mõõtu tegelikult) või siis puuriti kellegi teise kolbide järgi. See mida sina kirjeldad viitab üheselt, et see asi ei hakka kokku ju. Kolb ei saa silindris nõndaviisi loksuda, et sa seda seal sõrmedega ringi liigutad.
Sõidan nagu suudan.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Arvestades seda,et kolb on koonuses ja ovaalne, siis tegelikult on mingi liikumine, paar kümmendikku võimalik. Silmaga on seda näha ja sõrmega ka tunda.
fomoco wrote: 07. Jun 2021 00:53 Peale puurimist ei tohiks küll kolb silindris vabalt loksuda või ei tohiks nad olla erineva loksuga.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

See varu on ette nähtud soojuspaisumisele.
Kui vaid üks loksub siis järelikult teine kiilub.
Seda loksu võiks kontrollida ilma rõngasteta.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

No vot. Seega mul ei ole praegu anda mõõtmise tulemusi - jutt on jutt ning tunded on tunded.
ÜL sai antud, et puurivad kolbide järgi - kuidas tegelikult teletornimotopoe tegelane neid lasi teha - ei tea.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 705
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Mina olen siiani teletorni puurimistega rahul. Jawa 638 toimetab ilusti 7000 läbitud.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Puurimine võibki olla OK, kuid kolvid võivad olla jamad. Neil oli juba karbist võttes kaalu erinevus 5g jagu. Kahjuks jah, et pannud mikromeetrit kolvile, et veenduda. Olen siin mõõtmistega natuke puusse ka pannud, seega pigem jätan need asjad oskajamate teha.

Tegelikult on mõnus sõita, ainult mis häirib ongi see kirin vasakus silkus - see jääb väga vaikseks ainult siis, kui mootor on väga soe e. töötanud tuuritades ja tühikäigul kohapeal pikka aega. Nii kui mootor jahtub tuleb kirin tagasi. Hakka või arvama, et kolb/silku on vales mõõdus ja on jälle see kolvi laperdamine. 500 km pole helis muudatusi toonud, pigem on mootor muutunud aina rohkem vibravabamaks.
PSX_20210608_084706.jpg

Eile õhtul sai veel see 638 karpa külge kruvitud ning likvideeritud õhulekke koht. Õhku tiris üleminekuflatsi ja karteri vahelt. Tihendasin selle Reinozil silikooniga, karpa kummi ühenduse kronsteini poldid olid nõks pikad (originaalid, mis kaasas olid) ja surusid alumist flatnsi karterist eemale. Nüüd ühendasin teise karpa kinnitusega, millel paksem sein nign lisasin paksemast papist alustihendi.
Küttesegu nii tühikäigul, kui ühtlasel sõidul ok, vaeva on vaja näha tühikäigult õrnalt üleminekul, sest siis kipub midagi vajaka/üle jääma. Pigem peaks probleem olema kütusetasapinnas karteris...
Igatahes tühikäigu hääled muutusid ühtlasemaks, rahulikumaks, jõulisemaks. Parem töötab ikkagi nõks tihedamalt kui vasak, Kuid nüüd on vasak tugevama popsudega.
https://www.youtube.com/watch?v=IT3j-R8coLA

Vaatasin ka nov kuu videot ja seal samas silkus täpselt sama heli. Kuigi erinevad on kepsud, kolvid, rõngad, silindrid, süütesüsteem
https://www.youtube.com/watch?v=k7LRvYg0ahM

Vahetult pärast kepsupukside vahetust mootor töös (seal on võrreldes eelmisega teine kolb + Teintsi juures vahetatud kepsupuksid), see heli läks klõbin läks oluliselt väiksemaks pärast 100km läbimist.
https://www.youtube.com/watch?v=ad5SczfXKUg

Vahetult enne silkude renoveerimist mootori hääl. See mootor on sõitnud ~300 km pärast pukside vahetust.
https://www.youtube.com/channel/UCFojgW ... zPrNcSFIbA


90-ga sõites on gaas 1/4 avatud, kiirendab väga edukalt 1/2 ja 3/4 asendis. Täisgaasi talub ka ning 70->90 suht hästi lisab kiirust.
Testsõit Rakvere->Haljala->Päide. Kontrollides küünlaid, siis hing jäi rahule.
PSX_20210608_084641.jpg
Võrdlus eelmise karpaga. Kõige suurem muutus on kuumuse aste e. Joon küünlal on konkreetne ning õiges kohas. Eelmise karpa küünlad pn alumised.
PSX_20210608_084553.jpg
Vähendasin ka tagakiige õlituse leket - see ülemineku toru juurest hakkas kuidagi liiga palju õli välja suruma. Karterituulutus on avatud ja puhas.
Last edited by hmm on 08. Jun 2021 12:27, edited 3 times in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Vilt on torus sees?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Panin hetkel jah ühe topsu sinna ette, et ehk midagi immitseb läbi, kuid suurema möllu hoiab karteris + tihendasin ühenduskohad. Eks täna näe, kas aitas - hetkel ei paista, et kiigetihendite vahelt midagi tuleb aga eks näis.
Lödistas tagaratta ikka päris õliseks juba ning hakkas ratta alla loike tekitama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Vaikselt kohendan masinat. Ehk nüüd sai siis 638 karpa timmitud nii, et kõikidel mootori rezhiimidel töötab hästi.
Kütusetase ujukikambris oli ~9..10mm ülemisest servast e. liiga kõrgel. Lisaks vana tühikäigudüüs natuke kahjstatud.
Kütusetase seatud 12mm ülemisest servast (pärast sättimisis oli ujuk oma nurga nii nagu roosakummik seletas, kuigi muutsin nii keele asendit kui ka ujukite ühenduskohti), vahetatud tühikäigudüüs uue vstu - mille ava on nõks suurem. Seadistatud tühikäik ja segu nii, et töötab.
PSX_20210609_125733.jpg

Enne oli käivitamine raskendatud, nüüd hommik käivitus ilusti, eks näis kas õhtul pea võimlema või saab inimese moodi masina tööle.

Kuna vihma kogu aeg lubab, sai ka porikaitsmed/põlvekaitsmed külge kruvitud.
Kohendatud ka natuke jalaraudasid - viisin mõned kraadid tahapoole e. nii palju, kui piduri kronstein lubas. Isteasend muutus vabamaks e. põlved pole enam nii konksus.
Ainuke asi sellel on jah see vasaku silku klabin... aga ehk järgmine nädal on aega mõõtevahenditega selle kallal toimetada. Kui auväärt Teints lubab, siis kasutaks tema oskusi. Või sõidan otse puurija juurde, kes kolvikomplekti koostas - siis ta saab hinnata kas olen komplekteerimisel midagi nihu teinud või peitub kõrvalekalle temas/soetatud kolvikomplektides.

Ilmakaart ei taha kohe kuidagi sõber olla e. laupäeval püüan ka külka külge kruvida ning poisiga Kolga laada tiiru teha.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kas on mingi juhend, mille järgi neid karburaatoreid seadistad?
Või käib see puhtalt kogemuste järgi?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mina leidsin netist karpa soovitusliku seadistamise, seal on toodud kütuse tasapind 11mm +/-1mm. Lisaks düüside suurused.
Ehk siis karpa kõigepealt algsätetesse, siis sõitma ning kui on vaja teha muudatusi saab konkreetselt keskenduda mingile vajakajäämisele (mis on seotud gaasisiibri avamise alaga (ehk mis düüs/detail mingil ajal töötab)
Ega midagi väga muud seal seadistamisel polegi - üldjuhul klassikaline karpa seadistamine on toodud siin: https://www.mikunioz.com/tuning-tips-an ... 7b8491d1d8
Seal on päris hästi lahti kirjutatud küll mikuni VM tuning manual, kuid sama kehtib ja Jikovi kohta

Väike kokkuvõtlik koond: https://svobodead.ucoz.ru/publ/chetyrjo ... 8/1-1-0-26
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Teintsi juures käidud ning pilt natuke selgem.
1. Kirina põhjus - kolvi alumise rõnga vasak serv nühib parema poolse väljaske ava ülemist serva. Terviklik lahendus oleks kas teine kolb, kus tift on natuke teises kohas või natuke silkut vasakule keerata. Viimast teha ei saa, sest fikseeriv tift seda ei luba. Osaline lahendusena ümardasime natuke rohkem väljalaske ava serva. Kligin muutus pehmemaks.

2. Imelik paisumine vasakus silindris - väljalaske avade keskel on tekkinud olukord, kus rõngaid on rohkem kulutatud. Lisaks tekkinud väiksed tahma kogunemise kohad ülespoole ja allapoole väljalaske aknaid. Rõngad on selles piirkonnas triibulisemaks kulunud - sarnased jäljed nagu kokkujooksnud kolvil. Kolb ise pole kuskilt otsast vastu silkud ennast nühkinud.
Sama silku on ka rohkemate vertikaaltriipudega, kui vasak.
Õhufilter on korralikult tihendatud e. täiendav tihenduskumm pandud alla serva. valgust lasetes mootori poolt õhufiltrisse ei tähelda kuskilt mingit pilu. Komplekteerimise ajal samuti ei olnud tolmu sees.

Ehk liiga hoogsalt alustasin sõitmist või oli see jama kohe esimese käivitusega, sest karpa ikkagi polnud ehk kõige paremas korras ning tõmbas liigselt lisaõhku (ta ju ei töötanud tühikäigul hästi).
Igatahes masin ikkagi sõidab ja suht koht OK. Eks mingi hetk hoonin triibud pehmemaks ja sõidan kaua sõidan.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 705
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

No hoogsalt alustasud sa sõitmist kindlasti. 90 km kiirusega sissesõidu ajal ei julgeks küll lasta. Palu piiblis on öeldud, et Jawa karburaator on sätitud üpriski ökonoomsele kütusetarbimisele. (Lahja segu ei mõju hästi)
Sissesõidu ajal võiks hoida kiiruse 75- 80 kandis
Ja õli võiks panna 1:20 1:25
Kuid rõõm kuulda, et said sellle sirina jälile.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kas kolvid ostsid lätist või kloostrimetsa motopoest?
Mul on varudes üks komplekt kloostrimetsast ostetud 2rem (16mm sõrm) kolbe väidetavalt on tootjaks "Almet"
Hea meelega vahetaks need 0-rem vastu, 16mm sõrm.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Kloostrimetsast sai kogu purrakas võetud. Mul pole vahetust pakkuda. Üle on kasutatud originaalid MH 15 sõrme avaga, lisaks vähe sõitnud sõrmed ja kepsud
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kas selle võib välistada, et kolvid omavahel vahetusse on läinud?
2 rõngast kolvi kohta on ka hea idee mis vähendaks kindlasti takistust.
Kindlasti tasuks proovida ning mõõta kompressiooni.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 705
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Jawa kolbe ei anna tagurpidipanna, kuna aknad silindri alaosas reedavad kohe, kui tagurpidi. Tagurpidi kolb suleb akna.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Ehk on kepsusilm veidi nurga all või keps "propelleris"
Kas tifti koht on kolvi akna kohal?
Kas kolvi akna serv jookseb kohakutti silindri aknaga?
Prii
Tavakasutaja
Posts: 299
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Prii »

Kui rõnga ära jätad, siis tekib kanal ülevoolust otse väljalaskesse rõngasoone kaudu. Samas see suurt mõju tavarežiimis mootori tööle ei avalda.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

No kuidas vedas Narva? Homme ka edasi sõiduga kaasa?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ei muutunud noodi karvakestki kirina helis, kui alumised rõngad ära võtsin. Kahe rõngaga on asi tuimem, kuid korviga maanteel tagant tuulega ilusti 90km/h sõitis küll. Kuid siis tagant korralik suits.
Mingi hetk teen ka pildi kokkuvõtted kolvidest ja silkudest.
Järgmiseks vahetan need separaatoriga nõelad kolvi sõrmedel.
Kehv on proovimisega lahendusi leida.

Edit:
Lisan ka mõned pildid, mis tegin ja muutsin:
Silkude olukord pärast alumise rõnga äravõtmist.
PSX_20210630_093944.jpg
Vasak kolb, töötanud ilma alumise rõngata.
PSX_20210630_093755.jpg
Ilulõikuse e. Rõngaste lukkude asukoht (A - alumine, K- keskmine, Ü- ülemise rõnga lukk), ülevoolu kanalite laiused kolvil ja sõrme kesktelg
Last edited by hmm on 30. Jun 2021 09:45, edited 2 times in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui hääl ei muutunud siis ma arvan, et viga polnud selles.
Kui tõesti jookseks rõnga serv silindri aknasse oleks tulemus - murdunud rõngas silindris.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Vanatehnika suursõit oli ikka tänuväärt asi ning sai jawat koormatud ikka korralikult.
1. sõidu alguses km näit 8107 ja lõpp (Mustvee C-K-s) 8413. Peale seda sai sõidetud Rakverre ning kogu km tuli 8486km
2. Sõitu alustasin täispaagiga ja lisasin Narva-Jõesuus 7L (+170km e. 8277km e. 4,1L/100km) ning Mustvees 5,4L (+130km 8413 e. 4,1l/100km) seega sõit korviga 70...80km/h ja päris mitu km ka 90km/h s.h. ka vastu tuult sain kütusekuluks 4,1 L/100km. mis on ju täitsa Ok. 80km/h kiirusel on gaasi asend 1/2 juures. Korralikust kiirendusest piisab 3/4 gaasi keeramisest, Täisgaasiga kiirendus ei andnud eriti midagi juurde võrreldes 3/4-ule.
3. Vasakus silkus klirin ei muutunud oma nooti krammivõrdki. Ainuke muutus oli kuuma mootoriga. Kirinat ei olnud kui kolvil koormus puudus.
4. Üldises mõttes e. sidurdamine, käikude vahetus väga OK. Eenne sõitu sai määritud autmaatsidurit, natuke ka reguleeritud + õlitatud trossi. Kohati kuuma andes ning linnas töristades käikude allalülitamisel vahepeal krabistas. Muidu üles vahetades väga sujuv. 1. käigu sisselülitamine kohapeal ilma igasuguse raginata.
5. Kogu elekter Ok. s.h. telefoni laadimised, tuled jne... Sidekomplekti vaja paremini seadistada, sest mul kiivris mikker natuke all, samas ühe päevaga sai minu sidekomplekt tühjaks... kaaslase oma veel funkas.
6. Sõidugeomeetria korviga ka suht paigas. Isegi käed lahti sai mõnikümend meetrit sõita. Püsikas oli jälle omal kohal.
7. Pidurid - esimesed idekas, tagumine lahja. Igatahes plokki tagaratast ei saanud, kuigi võiks lõpuni vajutades seda teha.
8. rattad - külka ratas natuke viskab, kuid kui keegi on korvis, siis on talutav
9. mootori vibratsioon - põhimõtteliselt puudus. Võib olla sellest, et kolvid olid vaid kahe rõngaga...
10. Kuuma ilmaga on põlvekaitsmed kurjast - liiga palju kuuma peegeldub mootorist jalgadele. Samas putukad ja kivid hoidsid eemale.
11. iste on ikka kange, K58 võrreldes ei ole nii mugav isteasend. Vaja oles 5cm lenksu õlgade poole. Jalgade asend põlvekatega ja külkaga väga limiteeritud. Põlvekatega sai kogu teekond sõidetud plätudes ja lühkaritega. Solona sõites nii ei tee. Lühkaritega sõites kõrvetas päike vasaku sääre korralikult punakaks. Esimesed 25km sõitsin ka T särgis, kuid käed jällegi põletas päike punakaks. Hiljem nahktagi seljas, mis eest lahti - sõites suht Ok.

Mis nüüd järgmiseks:
1. Separaatoriga nõellaagrid asendan täisnõellaagritega - kui kellegil on kohe
pakkuda võtan vastu. Keps CKR, sõitnud 2000km, sõrm avaga ja 16mm
2. Tellisin uued leegikad + summutid + spidotrossi (olemas olev uus nõksutab) ja siduritrossi. Trossid ainult selle pärast, et saaks trossisuunaja külge kruvida - väheke ilusam vaatepilt.
3. Sadula võiks natuke pehmemaks saada... eks inspekteerin ka teist sadulat natuke ehk see pehmem... või modifitseerin midagi.
4. Sidesüsteemi chek ka - BT talk võiks tööle saada.
5. ehk laenan, leian, ostan, hangin ka mingi Gopro asjanduse - igal pool ei jõua pilte teha, sõitudest võiks ka mõne hea kaadri saada.
6. Kui aega üle jääb, siis ehk ka triibutan või vahetan esilaternal e tähisega klaasi ette. Selline reflektor olemas, kuid reflektroril puuduvad just jawa võru sisse kinnituvad detailid - reguleeringud. Muidu on reflektor sama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sai eile natuke seda kirina/kõrina asja lokaliseeritud - võtsin silkupead maha, kolvid välja. Avastasin, et vasakul kolvil saab sõrme väga kergelt kolbi asetada ja välimises kolvipesas see ka natuke loksub... Parema kolvi sõrm oli palju kangem. Sama ka kepsu sõrmlaagris. Egas midagi otsustasin sõrmed ringi vahetada, et näha kas viga kolib teise silkusse. Lisaks puurisin sõrmepesadele alla avad 2mm läbi ja 4,5mm faas - sarnaselt MH kolvidele.

Edit:
Lisan ka mõned pildid, mis tegin ja muutsin:
PSX_20210630_093944.jpg
Vasak kolb, töötanud ilma alumise rõngata.
PSX_20210630_093755.jpg
Ilulõikuse e. Rõngaste lukkude asukoht (A - alumine, K- keskmine, Ü- ülemise rõnga lukk), ülevoolu kanalite laiused kolvil ja sõrme kesktelg
PSX_20210630_094136.jpg
Asi kokku tagasi ning oli kuulda muutusi.
1. kirina hääl oluliselt vaiksem, kuid ikkagi vasakus silkus.
2. sooja mootoriga tühikäigul hakkas kirina heli "ujuma" st oli ja ei olnud e. perioodiliselt ~2-3 sekundi tagant. Arvan, et sõrm pöörleb kolvipesades ning mingi hetk on kohal, kus istub tuugamalt - on siis õli juures vms...

Kahjuks ei ole mul nii täpseid mõõtevahendeid, et mõõta sõrmede lapergust, kuid ka kolvi pesades on näha sõrmede poolt söövitatud kohti.
Lisaks ka minu primitiivsete mõõtmisvahenditega sain kolvi ja silku seeliku vaheliseks erinevuseks 0,07mm (silku ülevoolu kanali akende peal 58,5 ja kolb 58,43)

Aga ega muud siin pole, kui uued kolvid, sõrmed koos rõngastega sisse ja väike hoon silkule ning otsast peale, seega nõelade vahetus ei ole teema.

Hetkel oli silku komplekteerimisel kasutanud alla 0,2mm tihendipappi + mõlemale poole õhuke kiht Reinozil. Šabloonina kasutan jawa.lv-st tellitud tihnedit 1mm paksusega.
Üleval juba päris mitmendat kokku-lahti võtmist üle elanud 0,5mm alumiinium tihend.


Aga masin ise on suht OK olekuga. Sadula tahaks kuidagi moodi pehmemaks saada. Minu kanni kujuga ta kuidagi ei hakka. Korraks proovisin jalgratta geelpatjadega katet istmiku alla ja koos sellega oli jawal istumine pehmem ning mugavam.
Last edited by hmm on 30. Jun 2021 10:00, edited 3 times in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui sul plaanis Jõhvi tulla siis võin sulle pakkuda uusi 2rem kolbe mis ma teletorni poest omale varuks ostsin.

Samas võibolla satun ehk ise Rakverre uuel nädalal.

PS. Ära loodagi et sa selle mootori hirmvaikseks saad.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 705
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

fomoco wrote: 25. Jun 2021 11:09 Kui sul plaanis Jõhvi tulla siis võin sulle pakkuda uusi 2rem kolbe mis ma teletorni poest omale varuks ostsin.

Samas võibolla satun ehk ise Rakverre uuel nädalal.

PS. Ära loodagi et sa selle mootori hirmvaikseks saad.
Kummirõngaste paigutamine silindripea ja silindri vahele aitab ka mootori müra vähendada, sest muidu laulavad ka need üpris hästi.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

fomoco wrote: 25. Jun 2021 11:09 Kui sul plaanis Jõhvi tulla siis võin sulle pakkuda uusi 2rem kolbe mis ma teletorni poest omale varuks ostsin.

Samas võibolla satun ehk ise Rakverre uuel nädalal.

PS. Ära loodagi et sa selle mootori hirmvaikseks saad.
Kas sul on MH kolvid? Mul on ka teletorni poest saadud, kuid RAM kolvid.
Kas sõrmi on ka pakkuda?
Jõhvi tulek on ainult Jawa käima löömise rõõm.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Küsisin et kas on Almeti kolvid, sain mingi ebamäärase vastuse ehk ei mäletagi mille omad need olid.
Selles komplektis vaid kolvid, ilma sõrmede ja rõngastetta. Maksin 40 eur, 2 kolvi eest
Sõrmesid pean otsima, ehk midagi leiab, kuid lubada ei saa.
Kui tuled siis peaks aja kokku leppima.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ma lihtsalt pean selle pildi siia panema e. nii see miilits mind taga ajas - alustas toilast, mööda narva mnt, kui vahepeal 90ga sõitsin ja Narva jõe ääres jäime seisma.
Narva Kreenholmist läbi sõites:
Jawa360_narva_medium.jpg
Masin sai ka ju Narvast ostetud e. Kreenholmist kuskil 500m kirde pool olevates garaazhist
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Jaffiga on ilusate ilmadega vuratud juba küll ja veel.
e. raam sai komplekteeritud odo näidul 5889km
Mootor uuendatud (käimakast, silkud, väntvõll) 6517km (+628km uuendamise peamine põhjus käigukasti kahvli rike)
Praegu on ees 9583km (~ +3700km raami komplekteerimisest ja 3066km mootori komplekteerimisest)

Ehk igasugune sissesõidu aeg on möödas, siis olen ka koormanud seda masinat. Hammakaid pole muutnud ja hetkel veel kasutatud hammakad ning kett küljes. Ees 17, taga originaal (krt ei mäletagi, mis seal oli). Igatahes kui nüüd pidevalt ja ainult eestis mööda tasaseid teid sõita siis võiks ees olla 18 hammakas ja seda just minu iseärasusi arvestades. Kui mägedesse või külkaga sõita 17 on OK, no 16 pole proovinud..
Tallinnast mööda narva mnt sai ilusit sõidetud 105-108km/h - sai ka 110 ja 115, kuid siis hakkas mootor juba väga ebameeldivalt karjuma ning gaasi tuli ka keerata juba üle 50%...
90ga sõites on gaasi asend oleneb tuulest 3/4... +/- väike kõikumine

Korviga (10a poiss + varustus korvis) saab sõita kah suht OK, ehk ilma tuuleta või siis taga-külg tuulega 85...90km/h. Vastutuulega 75-80.
Gaasiasend 1/2 peamiselt. 4/3 peal annab kiirendust juurde või siis tugeva tuule või tõusude võtmine. Täisgaas väga palju 4/3st ei erine...

Üldine olukord on rahuldav. Ei saa nimetada väga heaks ega ka heaks, sest kaks olulist asja häirivad
1. see tirin - vahetan ikkagi lähiajal kolvid, sõrmed ja rõngad. Puhastan ja hoonin õrnalt ka silkupinnad, siis kulgen rahulikult 1000km ja natuke tugevamalt (kui jõuan) veel 500 otsa. Peaks jõudma 4 nädalaga küll.
2. väike õlileke. Väheke immitseb sidurikaane vahelt (vist) ja kiigelt. Kuigi kiigele minev õlitustoru sai ahendatud, hetkel küll tugevalt svammiga - kuid peab vist ikkagi korralikult ka silikooni svammi ette panema, et tilkagi läbi ei tuleks. See kiik on ju ka õli täis...
Lisaks paistab ka sidurikaane alt olema õline - kuigi see võib tuulega seal all korralikult ringelda... Aga nii ehk naa peaks varsti jälle käimakasti õlivahetuse tegema, sest varsti 2000km selle õliga vuratud (esimene vahetus oli kuskil 1000 peal...)

Vahepealsed jamad olid ka VAPE-ga - nimelt kerisid ennast lahti vape anduri kaks M3 kruvikest ja andur hakkas loksuma ja põrkama rootori peal. Selle hoiatuse hääled olid üksikud tugevad plaksud (nagu detonatsioon) kui ühtlaselt kiiruselt järsku gaasi maha lasid. Lisaks veel see, et tekkis suurematel pööretel jõuetus (nagu ei saaks kütust kätte või pigem sädeme puudu) väiksematel pööretel töötas.
Ma nüüd ei oska öelda kui palju ma sellises seisundis sõitsin, kuid julge 150 kindlasti ja viimased 25 olid juba päris ärevad. Pigem need üksikud hoiatuse helid tekkisid juba varem - selle panin silku hääleks...
No natuke on need ühenduste servad ennast modifitseerinud, kuid suurt katastroofi ei ole. Panin ühe uue M3x1@0,7 kruvi koos keermeliimiga asemele. Lisasin keermeliimi ka teisele kruvile.

Kui kaan juba maas oli, siis sai automaatsidurit ka hooldatud, sest iga peale 100km sõitu kippus see sidurivarda kruvike ennast välja poole keerama - olenemata sellest, et tal see plekist fiksaator vastas. Egas midagi kruvisin selle lahti, määrisin selle all oleva pesa laagrimäärdega kokku, et kuul poleks kuival. puhastasin keermed, panin keermeliimi ja kruvi omale kohale tagasi. Lisaks keerasin selle fiksaatori otsa nii, et oleks ugevamalt vasta kruvi kante. Viimased 500km on asi püsinud paigal.

Muus osas suht OK. Jah võiks ju ka triibud teha, suunakad panna, pöiad vahetada, leegikad ja summutid on juba teel.
Karpale sai ka uus ujuk sisse pandud, et vähendada üleujutamist, kui seisab... Seega nüüd õpin uuesti käivitamise karakteristikat (oleneb ilmast, mootori tempist jne) e. millal ei ole piisavalt kütust või millal on juba üleujutanud...
Varsti võiks küünlad ära vahetada... no nii igaks juhuks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Suunatuled teevad elu palju lihtsamaks ning ka teistele arusaadavamaks, paljud ei saa aru, mida see vend käega vehib.
Mina panin korvile Jawa 634 suunad kuna need on korvituledega samasugused.
Vasakpoolsed suunad panin rolleri omad kuna teisi polnud võtta.
Lülitiks läks mingi vene laiatarbe lüliti mida kohtab iz'il ning muudel masinatel, sobis ilusti lennuki alla peitu.
Kuna pardapinge on 6v siis suunadele sai eraldi aku pandud korvi.

Pilti leiab siit:

http://erinevadpildid.blogspot.com/2021 ... t.html?m=1
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Üleeile sai Jõhvit külastatud ning Fomoco käest soetatud kolvid. Masin sõitis maanteel hästi, 90-93 kiirusega oli gaas pea pool avatud... Jõhvi kiirtee osas 105 oli jõhvi poole minnes lagi - isegi miilitsad mõõtsid, et ei ületanud 110-t ja vaatasid pikalt järgi... muide tuul oli ka suht vastu. Need põlvede ees olevad pori-tuule kaitsmed on ikka ka korralik tuuletakistus... kui neid polnud sai 90-93 sõita pea veerand gaasiga vastu tuult.
Tagasi tulles 110 ja 115 tuli kergelt, sest tuul oli tagant. Aga aitab küll RAM süsteemist.

Eile suurte pidustuste jätkudes sai ka öistel tundidel uus kolvikomplekt mootorisse istutatud - ohverdades jalkamängu... :cry:

Odonäit 9853

Kolvid - fomoco käest e. Almeti 2R A märgisega
Rõngad - Jawa.ee mingi KO märgisega
Sõrmed (läbivad, mitte kinnised, sest kinnseid tal enam polnud, sai valitud suhteliselt üheugused ja sarnase seinapaksusega) - Kuldses börsist Rakvere lähistel oleva tegelase käest, kes müüb JAWA ja izhi asju.
RAM kolvi komplekti sisu peale 3000km sõitu.
Ram kolbidega 3000km silku
Ram kolbidega 3000km silku
Kogu see kompott oli kohe suhteliselt samas kaalus.
Kolvid: vasak 195,9g; parem 196,0.
Rõngad suuresti igaüks 7g (üks andis kohati 6,9...)
Sõrmed 42,6g ja 42,8g
Almet kolvikomplekt
Almet kolvikomplekt
Natuke sai kohendatud paremat kolbi - e. seal all on üks sisemine alumiiniumist naga - eemaldasin selle. Lisaks tegin sõrme pesadesse ka õlitusavad.
Lõpuks kompotid kaalule ja mõlemad näitasid 259,6 ilma sõrme lukkudeta.

Seejärel puhastasin silkudest väljalaske avade vahel oleva tahma/rõnga jäänukid ja hoonisin silkud. Lõpptulemiga jäin rahule - üksikud triibud jäid allapoole avasid.
Rõngas sisse ja vahesid mõõtma õnneks mõlemas silkus samad näitajad, rõngastel eelnevalt sai servad õrnal ümardatud - lukupilude otsi ei modifitseerinud.
10mm ülevalt 0,25..0,3 <- viimane läks väga väga tihkelt vahele.
20mm ülevalt 0,3
30mm ülevalt 0,3
40mm ülevalt 0,3
50mm ülevalt 0,3+ natuke e. 0,4 vahele ei läinud, kuid 0,3 läks kergelt. see on ka koht, kus rõngas on juba ülevoolu aknende ja väljalaske aknende ülemisest servast natuke all pool.
Lisas sai vaadatud, et kõik rõngad oleksid tihkelt vastu silkud kogu tööpiirkonna ulatuses - olid 8 )
Silku komplekteerimine
Silku komplekteerimine
Seejärel uued tihendid alla 0,2mm tihendipapist + mõlemale poole reinozil toeks.
Kolvid kuumaks/tuliseks ja pressiga sõrmed paika ja lukud peale.
Sai ka kontrollidud lukkude asetusi silkus ja need on väga heades kohtades.
Asjad kokku ja kinni, ning põlvekaitsmed külge - vihma pärast.
Öösel masinat ei käivitanud.
Mõõtsin silkude kompressiooni ka - sain vasakus silkus 8,5 kg/cm2 ja paremas 8,25 kg/cm2 <- see viimane võis olla ka sellest, et komplekteerimisel võis sinna nõks vähem õli rõngaste ja silkude vahel olla.
Igatahes eelnevate kolvikomplektidega sain kohe pärast komplekteerimsit hoopis 7 mõlemasse...

Hommikul ~7 paiku masin tööle ja esimene aeglasem sissesõit teha.
Lisasin olemas olevale segule veel 50ml õli ja seguks tuli siis kuskil 1:25 kanti. Lisaks tõstsin karpas nõela ülevalt 4 sälku (kokku on 5 sälku. kasutusjuhend soovitab esimene 1000km sõita maks 80km/h, nõel ülevalt 4 sälgus, küttesegu 1:20)
Sõidu kiiruseks valisin max 50km/h. Pigem oli seal 45..47 ümbruses. Gaasiasend oli krammike rohkem, kui tühikäik. Sõitsin 4 käiguga.

Sõitsin siis 58km: Rakvere - Tõrma - Pandivere - Väike-Maaria - Porkuni - Tapa.
Peale Porkunit sai tehtud ka paus ning väike video masina mootoritööst:
Masina sõit
Masina sõit
https://youtu.be/8RA1P7wXcic

Jäin selle häälega väga rahule.
Eks praegu ole tühikäigu pöörded ka suuremad, sest RAM süsteem tahtis siibrit rohkem avatuna näha...

Praegu siis 9912km ees ja plaan on ikkagi järgmine:
(Edit1 odo:10103)
esimesed 200 km 50km/h max <- tehtud, krt küll võttis aega...5h sõitu...)
Käigukasti õli vahetus. (<- veel tegemata - ei viitsinud õhtul nikerdada)
200-500 60km/h Segu 1:25 <- alustatud ja ~50km sõidetud... kütust lisatud Alexela B98 10L + Motul Scooter Excpert 2T, segu ~ 1:28)
500-700 70km/h
700-1000 80km/h. segu 1:30
Keti ja hammakate vahetus.
1000km pealt nõel ülevalt 3 sälku ja solona 90km/h max segu 1:30, korviga jätan sinna 70 kanti kuniks 2000km täis saab ning segu 1:25le - ehk ka nõel ülevalt 3 sälku tagasi.

Siis peaks masin reisiks olema igati BRO.
Last edited by hmm on 09. Jul 2021 09:11, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Igor
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 01. Jun 2006 00:00
Location: Lõuna-Harjumaa

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Igor »

Mis värk selle numbrimärgiga on? Siiamaani nähtutest ikka kõigepealt numbrid ja siis tähed, sellel vastupidi!
Kovrovets 1961
Jawa 1988
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Kas just see aasta aga mingi hetk avastasin ka, et MNT väljastab nüüd A kat masinatele regnr millel tähed ees.
Mul on K58, millel 47EP ja nüüd see, millel BN83. Vot nii.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Igor
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 01. Jun 2006 00:00
Location: Lõuna-Harjumaa

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Igor »

Aasta tagasi väljastatud numbril olid asjad ikka õigetpidi.
Kovrovets 1961
Jawa 1988
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Installisin suunakate valmiduse masinale. St juhtmestik, lüliti, relee (krt on kaks LED suunaka releed, kuid mõlemad ei plingi ei LED tuledega ega ka 5, 21W pirniga) ja tagumised suunad (e märgisega LED).
Kahjuks ei õnnestunud saada veel ühte paari häid väikseid LED tulekesi - eks panen sinna ajutiselt, ühed pisikesed bullet tüüpi suunad. Nendel pole kahjuks väga tugevat valgusjõudu, kuid hämaras aitavad hädast välja küll.
Lülitiks läks siis vene klassikaline moto tuledelüliti taguripidi pannonia tuledelüliti alla. Natuke oli vaja mingit räbalat käepidet ratsida aga lõpptulemusega suhteliselt rahul. Kahjuks on see lüliti hästi kergelt lülituv ja pöial uitab seal piirkonnas ka ning võib kohati suunad sisse lülitada. Lisaks pole ju harjunud nupuga suunda näitama...

Tagumised suunad ühendasin numbrialuse külge ja juhtmestiku tõmbasin porika sisemisest soonest läbi - õnneks mahtusid, seega kõik juhtmed ratta alt tuleva jama eest kaitstud. Numbrialuse ja kogu suunakate majanduse värvisin JAWA pinnavärviga üle - suht OK välimus tuli ja esmapilgul ei märkagi suunakaid.
PSX_20210712_092558.jpg
Nüüd vaja nad ka vilkuma saada ja esimesed suunakad ka külge kruvida.

Eks püüan ka õhtul teha ereda päikese käes pilti ka, et kuidas ja kui kaugelt suunakad paistavad - aga eredad on nad küll.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply