Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Pritsija ütles, et need paak alt oli väga OK. Tema üllatus oli, et pealt poolt tuli kohe auguke nii kui sinna korraks pritsi lasi.
Lähemal vaatamisel ja pimedas suunates taskulambi valgust paaki, tuli kolm augukest ilmsiks... seega on plekike suht õhuke seal ning palju ussi tundnud. Muud mainitud kohad tundusid küll väga ilusad olema, ning ei äratanud kahtlust.
PSX_20210209_230318.jpg

Aga eks püüan need kohad üle kontrollida täiendavalt.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 693
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Uue paagi leidmine on vist lihtsam kui selle vana lappimine?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2109
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

fomoco wrote: 10. Feb 2021 08:36 Uue paagi leidmine on vist lihtsam kui selle vana lappimine?
Olen pigem sama meelt. Tihti sellised pisikesed augud on vaid jäämäe tipp. Kui lihvima ja möllama hakata, siis tekib neid ümbrusesse tavaliselt juurde. Kuna avad üleval pool, siis ise lapiks pigem piisavalt suure klaasriide lapi ja epovaiguga need ära. Värv peale, kasutaks paaki ning otsiks tasapisi parema tooriku asemele.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1436
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Mina lihviks metallini aukude ümbert paljaks ja joodaks tinaga need pisikesed augud kinni. Olen proovind ja töötab väga hästi. Head kolbi on vaja muidugi, mul on 200W wellerit laenata kui vaja on. Hiljem krunt ja päris värv selga ja on igavene. Kust poolt ta sul läbi oli roostetanud kas seest või väljast?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Alumine pool on väga korras, seest paak väga hea.
Kui alt oleks jama, siis poleks seda paaki üldse töösse rakendanud.

Mul on ka igasuguseid kolbe, kuskil isegi jootevasar olemas...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1436
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Ma ei mõtle alumist poolt, mõtlen ka paak on seestpoolt välja roostetanud või vastupidi.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Väljast sisse. Pigem tundub selles asi, et midagi on paagi peal olnud või just selle kohaga kuskil vastas seisnud.
Ka selle poole kroomdetail oli täielikult roostes.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 260
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Sellel paagil oli mälu järgi müügipiltidelt näha, et oli mingi kalts või muu sarnane asi peal olnud selles kohas, kus nüüd augud sees. Tavaline nähtus paakidega kipub aga see olema, et kui vett on sees olnud, siis on kraani ümbrus seest väljapoole läbiroostetanud, võivad olla väikesed nõelasuurused augud. Palju ei leki aga kraani ümbrus on kogu aeg märg. Osadel paakidel, kuigi see on rohkem kroomitud paakide teema, on ka see, et süütepoolide kohale, kaldpinnale on praod tekkinud. Sealt saab bensiin süütepoolidele immitseda. Kõige tavalisem asi aga on see, et esimesi kinnitusi on väänatud kokku-lahku ja selle tulemusena on nende keevised mõranenud, kuid siis võib sealt samamoodi tõmmata valtsiservast prao paagi külje poole.

Küll aga arvan, et selle paagi peamine probleem on need mõned augud ja need ma laseks täis keevitada, siis siledaks ja kerge pahtel ning läheb edasi. Või variant kaks, tee Libenaki stiilis, ning lase paagile peale keevitada lapid koos kinnitustega, et paagikotti või paagile väikest pakiraami paigaldada. Libenakil oli küll nahast tasku. Seega ei kaota sa paaki ja restaureerimist sa niikuinii ei tee ju?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Müügipildil ma neid kaltse ei märganud. Vaatasin just osta.ee keskkonnas neid pilte.
Toon ka siia välja.
jawapaakostaee.jpg
jawapaakostaee1.jpg
Paak seest ilusti Küttesegu õlijäägid põhjas e. vett ei olnud. Paak seest igate pidi OK.
Pigem vist kasutan jootmist.
Keevitus pole ka välistatud, kuid siis pigem TIGiga. Kui mingi karmima asjaga peale ronida, tuleks ehk see auguline asi välja lõigata ja uus plekk asemele. Aga eks puhastan aukude ümbruse ja siis ole täpsemalt näha.
Nüüd pean nõks mõtlema, kuidas seda ohutult teha... st kütuse jama sealt seest välja saada. Alterntiiv on vett täis, kuid kas see nüüd kõige õigem tegu. Pärast seda peaks selle kohe ka korda saama, et vesi oma roosteussi ei hakkaks edasi arendama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Kui mina kütusepaake elektrolüüsiga puhastasin, siis peale vee väljakallamist sinna otsa kuhu kraan läheb paned kuumafööni ja kust kütust kallad tolmuimeja otsa. Föön aurustab vee ja tolmuimeja imeb niiskuse välja. Vahepeal pead tolmuimejal ja föönil puhata laskma, eriti tolmui.ejal, sest tema imeb soojendatud õhku endast läbi ja kuuneneb seetõttu kiiremini. Vana metallikonservaatori soovitus. Proovitud ja toimib. Siis paned paaki õli ja bensiini segu ja loksutad paagi läbi. Bensiin aurustub paagist lõpuks ära ja õli jääb sisse ja ei lase paagil edasi roostetada. Korkki ei tasu ka peale jätta.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1436
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Tinutamisel ei ole vaja tuulutama hakata. Aga kui lihtsalt tahad siis pane kompressor läbi puhuma või auto summutist voolik. Mõlemal juhul on küttesegu konsentratsioon liiga madal ohtliku gaasisegu tekkeks.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eks püüan paagi nüüd selles osas puhtaks lihvida ja vaatan, mis välja tuleb.
Sai ka kokkulepitud detailide värvimine ~300€ lagi s.h. kogu materjal (külka tuleks ehk ~200 juurde)... selle raha eest ei hakka ise nikerdamagi. Kuigi käis korraks peast läbi, et teeks mingi osa töö ise. Samas kui osta kõik need vajaminevad materjalid (täitekruntkrunt, mingi pahtel, pahtlilabidad/kummid vms, lihvipaberid 180, 400, 800 1000 jne, jawa toonitud krunt, jawa viimistlusvärv, silikoonpuhastus + püstolipuhastus + ehk ka korrektne püstol) läheks ~150€ nagu naksti ning tulemus on kaheldav... Õnneks on veel lumi maas ning ratas sõitma veel ei kihele (K58@100 on ju ka olemas : ) ).
Kurb on see, et mul pole ööpäeva ringset püsivat sooja (üle +10 kraadi) kohta ka, kus värvida või detailidel lasta kuivada. Ma saan endale teha 4x1,6x1,7 furgoonhaagisest sooja töökoha kahe 2kw soojapuhuriga, kuid ega see odav pole, kui 3-4 päeva seda nendega kütta kui väljas on -10 ringis. Lisaks saan ju nikerdada ööpäevas 3-5h õhtuti max. Samas pole seda värvimise soolikat ka sisse kasvanud.. mis pikendab agooniat detailide viimistlemisel. Kokkuvõtvalt on juba eos õnnestumise % lähenemas rohkem 0 poole kui 100 poole.
Kuid kui kogu ratta detailide puhastus ja värvimine jääb 450€ juurde olen väga hästi saanud... Kuid ma loodan, et värvimine oleks ka rahuldav...
Need on ka peamised põhjused, miks pole minu postituses keredetailide värvimist kajastatud ja päädinud ainult lukksepa töödega.

Tagantjärgi tarkusena võib ju heietada, et ehk oleks kasulik olnud masin korraks kokku lapata ning MNT arvele võtta... siis saanuks teise raamiga juba legaalse raami varjus ringi sõita. Kuid asjad võtavad aega ning hetkel ju kiiret pole. Teeme siis selle jawa algusest peale korralikumalt (v.a. mootor, kus sai kompromiss tehtud). Raami ja detaile ju hiljem ei viitis uuesti lahti harutada. Seda on näidanud Minsk M103, mis peale puhastust, kruntimist ja alusvärviga katmist, seisab kokkupanduna kuuris. Ka tema tahaks saada viimistlusvärvi...

Natuke kiikan ka selle vahendi poole, mida tavaliselt ei taheta kuvada, sest ega see väga meeldiv asi pole - €

Kui võtta nüüd selle masinale läinud kulusid, siis meenutades tuleks sellised nr:
Masin ise 700€ + toomine Rakvere-Narva
Igasugune puhastus ~30€ materjal (nii puhastusvahendid, kettad jne)
Täiendavad jupid ~50 (sai 300 eest üks hulgi asju hangitud, sealt ka tagasi teenitud, ning teine 250 kõrvale komplekteeritud, seega raske hinnata täpset summat).
Esimene jawa.lv soetus 190€
Teine jawa.lv soetus 309€ (vape + velorex + nipetnäpet)
Jawa.ee-st ka velorexi asju 40€ eest.
Raamidetailide puhastus ja epokrunt 110€
Ehk ~1500€ +/- nipet näpet mõned kulud veel... mis ei tulnud kohe raamatupidamisest välja

See oleks siis suures raamis kulud just sellele masinale.

Kindlad kulutused on veel ~800€ ulatuses
Detailide värvimine kuni 300
Rehvid/lohvid - 3x50 e~150€
kodarad pöiad 3x60€ ehk 180€
Registreerimine 130€ + reg märk 30€ ehk 160€

Peale seda peaks masin olema tehniliselt korras ja maantee kõlbulik.

Võimalikud kulud:
Leegikad, summutid 70+120€ ehk ~200€
Lenks ja heeblid 50...70€ kanti
kroomist tõste sangad - 40€ kanti
Külka klaas - 60-80€
Ehk 370 veel, kui masinat veel ilusaks vaja.

Nüüd mootor pole ju ka 100% korras, ka sellele on vaja ehk mingisugust finantsi jätta.
Kepsude vahetus ~100
kolvid/rõngad/sõrmed ~50-70€
Silkude puurimine. 100
Ehk teine nõks alla 300

Kogu see asi kokku lüüa jääb selle jaffi hinnaks nõks alla 3000€, kuid lihtsalt registrisse+sõitma oleks piisanud 1500€, sest ega see detailide värvimine 400€ ja kromiilu (veel 400€) ei loo reisile suuremat emotsioonilist väärtust
Liigun selles suunas, et teen veel need kindlad kulutused ära ning keskendun reisile.
Juhul kui mootor ikkagi tahab täiendvavat möllu, siis kõigepealt kepsupuksid ja kui sellest ei piisa vaatan edasi. Samas võiks siin kevadel need puksid vahetada, sest on ainult tööhind (nüüd puksid olemas)

Igatahes, nüüd järgmised 5L kütet soetada, et jaffi paaki saaks midagi - 2x5L on juba mootorist läbi lastud - või vähemalt selles suunas. 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 693
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui juba rändama minnakse siis tuleb veidi lisavarustust ka juurde?
Tuuleklaas, suunatuled?

Nii vanal masinal ei pea olema raaminumber loetav, las panevad passi kirja.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Tuuleklaasi resile ei tule. Kiikan küll seda lisaseadet, et ta kunagi olemas oleks, kas ka kasutama hakkan.... ei tea, sest suht suur tuuletakistus on see asi ja lisaks õrn+haruldane ka veel.
Põlvekaid vist ka ei pane, kuigi vihmaga jäävad jalad olulisemalt kuivemaks, kuid teevad masina ikka paksemaks ja kobakamaks. Pigem püüab kaasavõetavat varustust optimeerida ning kotti mahutada overbootsid (midagi sellist:https://www.motardinn.com/motorcycle-eq ... 36626851/p ) . Põlvekatega ehk sõidan siin eestis igapäevaselt... siis pole neid overbootse ehk kohe käepärast võtta.
Põlvekatest võiks teha kergemad versiooni nt alumiiniumist... nende põlvekate kaal on ikka korralik ja iga kg+tuuletakistus on saatanast. Vossil on need plastikust ja ~1kg kaalu, tuuletakistus kah ei midagi märkimisväärset. Jaffi omad on kui elevandi kõrvad :lol:

Suunakad... no vaatame, saab ka ilma. Olen juba 2a suunakaid ehitanud - pol veel leidnud mõistliku hinnaga oma silmale sobivaid. Näinud 50€/tk silmale sobivaid aga korruta 4-ga ning paigutan selle summa eesmärgi päraselt ja vehin kätega (pimedal ajal on olemas käe ümber käivad helkurid ;) )

Kuid jah kohustuslik mugavusreisivarustus tuleb rattale ikka:
Telefoni hoidja, juhtmevaba laadija, tahhomeeter+voltmeeter jne..
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 693
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui mitteoriginaalse, Salvo klaasiga lepid siis see ei maksa palju. Väljanägemine on neil peeaaegu sama nagu originaalil, väljaarvatud mingi "jõnks" allservas.
Mul üks selline üleliigne ning võib vahetuskaubana omanikku vahetada.
Suunakad, ajastukohased jawa 634 omad oleks justkui õiged sinna kuid välimuselt on nad suured.
Sobivad kokku korvi tuledega ja kui veidi lõigata korpust siis ei pea korvi tiiba lõikuma.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Selle salvoka peale võib ju mõelda, kuid võiks ikkagi originaal olla... aga see ei karju käes.
Suunakad - mida väiksemad seda paremad ja kindlasti e kirjaga.
Külkale esitule sisse n.ö. P15d tüüpi pirn, kus ka kollased LEDid sees - on gabariit ja suund ühes tules. Korvi taha pigem kleebiks helkuri ja tule vahele ühe suunaka riba ja juhtme tooks tagatule kinnituse vahelt. ÜV-le minnes suunakad välja ja tavapirnid asemele.
Rattale endale siis kas lenksu alla või prillide pingutuskruvidele. Taha paigaldaks regnr külgedele - see on vaja selleks, et kohvrid saaks paigaldada, muidu jäävad suunakad kohvrite varju, kui nad istme juures porika kinnituse asemel on.

Neid suuri 634 kobakaid ei taha kindlasti.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 260
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Ma kindlapeale soovitan põlveplekid külge panna. Terve selle kaadervärgi juures need oluliselt tuuletakistust enam ei muuda, kuid jalgade tervise huvides on need väga asjalikud. Tuuleklaas mõjub tõesti rängalt sõiduomadustele, kuigi vihmaga on hea. Korviklaasi, kui süda lubab, soovitan matkamiseks aga lõigata madalaks, nii ei pääse vihm korvikatte serva alla, kuid samas pole sellist tuuletakistust nagu täiskõrguses variandiga.
Põlveplekkidega pead muidugi proovima, et kuidas su jalg sinna ära mahub.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Täna tinutasin paagil olevad augud kinni.
Töö protseduur oli järgmine
1. rellaka küljes oleva terasharjaga epokrunt maha
2. akudrelli otsas olev kollaka harjaga puhtamaks.
3. suruõhuga poorid puhtamaks
4. Tilgutasin aukudesse ja lähiümbrusesse jootevedelikku A-014
5. Kuumaõhupuhuriga aukudeümbrus kuumaks ja siis sulatasin tina aukude kohale.
6. mingi vene suurema jootekolviga silusin ja samaaegselt kuumaõhupuhuriga kuumutasin keskkonda nii, et tina muutus vedelaks.
7. lasin jahtuda, ning kohtades, kus tina ei nakkunud pühkisin üleliigse ära.

Seejärel panin seda jootevedelikku natuke suurema alapeale e. poorsetele alale - ei lödistanud vaid väikse pulgaga tõstin konkreetsetele kohtadele.
Seejärel tegin sarnaselt mida eelnevalt kirjeldasin 3-7.
Nii kolm korda.
Siis lihvisin tinapahtli paagiga tasaseks.
paagi_tinutamine.jpg
Eks homme proovin ka korraks surveproovi e. jootekohale seebivedelikku ja paagikork peale ning alt kraaniavast natuke suruõhku sisse. Kui mulle ei tule, siis jääbki nii. Igatahes tasulambiga valgust enam läbi ei tulnud.

Järgmine nädal lähevad asjad värvimisse. s.h. ka paak.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sain ksf Teintsiga kokkuleppele, et aitab mind tirina mures - ehk vahetame kepsupuksid.

Eile sai masin pöördesse aetud ning kärutatud nii, et mootor oli töösoe, tirin oli suht väike. Jätsin masina seisma ja kuuri. Kuna talveilmad on meil külmad ning mis teha ka mul kuuris langeb temp välitemperatuuriga samale tasemele.
20210220_Jawa360-velorex560_1.jpg
Pukside vahetuseks tuli mootor raamilt ära võtta. Ühe sama liigutusega sai ka külka eemaldatud ning külka raamipoolsed detailid läksid värvimise ootel olevate deitailide kasti.
20210220_Jawa360-velorex560_2.jpg
Mootor raamilt maha ning kiikasin korraks silkusse... mida nägin - jäälilled silndri seinal, kolvil ja silkupeal... kasutan praegu suht rasvast küttesegu, kuid see ei ole kondentsi osas takistuseks...
20210220_Jawa360-Silkus_ice.jpg
Küünal ja silindri sisemus suht koht OK seisus.
20210220_Jawa360-Silkus_ice1.jpg
Igatahes nüüd on asjad nii kaugel, et raamidetailid on värvimise ootel - järgmine nädal peaks minema töösse.
Mootor ksf Teintsti laual ja jällegi ehk järgmine nädal saab uute kepsupuksidega komplekteeritult tagasi.
Teints vaatas ka väntvõlli kiirelt üle, ning see oli tema hinnangul ok - mis mulle jällegi rahulolu pakkus.
Kolvid on nõks erinevad - vasak AX ja parem BX versiooni oma. Läbimõõdult on vist üks sajandik neil erinevust... ei osanud sellele tähelepanu pöörata, ehk väga hull see asi vist pole.
Last edited by hmm on 20. Feb 2021 22:50, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 693
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Ehk saaksid seda puksi teemat veidi täpsemalt kirjeldada.
Mina treisin uue puksi, punakast pronksist.
Tõmbasin vana puksi poldiga välja ning uue poldiga sisse.
Lasin kuuliga reguleeritava hõõritsaga.

Miks selleks mootorit maha võtta?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

fomoco wrote: 20. Feb 2021 22:24 ...Miks selleks mootorit maha võtta?...
Minu ja Teintsi asukoha vahel on 64km....

Ma sain uued puksid ja väga vähe kasutatud sõrmed. No uued sõrmed on hetkel sees. Puksid vaja ka väljast õigesse mõõtu ajada, praegu on nad toorelt 19mm, seest 14mm. Pole käepärast ka reguleeritavat hõõritsat võtta. Fikseeritavaid hõõritsaid on, kui mainiti, et need teevad +0,0x mm suurema ava. Oleneb mis nr ja millise tolerantsiga hõõrits on. Veel vähem on mul vahendeid, millega väljast õigesse mõõtu ajada e. treipink ju puudub.
Ma ei hakanud selle mootori kallal katsetama, parem, kui oskajad teevad.
Eks üks kord teen endale ka selle süsteemi selgeks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 693
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui kolvid on eri mõõtu siis kas silindrid on ka erinevad või on samas mõõdus?
Kui silindrid on samas mõõdus siis pead uued kolvid ostma kuna liiga "lofkalt" käiv kolb teeb vastu seina häält ehk "piston slap".
Võid ka vanad puksid treida 16mm peale ning kasutada 634 kolbe.
Kui silindrid on eri mõõdus siis tuleks nad lasta üle puurida või osta eri mõõdus kolvid ehk 2 komplekti.

Õige puksi materjal on fosforpronks ehk värvuselt punakas, mõni ajab segi vasega.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2109
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

fomoco wrote: 20. Feb 2021 22:24 Ehk saaksid seda puksi teemat veidi täpsemalt kirjeldada.
Mina treisin uue puksi, punakast pronksist.
Tõmbasin vana puksi poldiga välja ning uue poldiga sisse.
Lasin kuuliga reguleeritava hõõritsaga.

Miks selleks mootorit maha võtta?
Kuidas kepsu fikseerid hõõritsemise ajal?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 693
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Treisin puksi selliselt, et sõrm läks sinna sisse.
Kepsu silma sisse pressides muutus läbimõõt veidi väiksemaks, mitte eriti palju.
Tegin relaka ja viiliga õlituskanali kui puks oli pesas.
Keps oli ülemises asendis, käigu panin sisse ning kuuliga reguleeritava hõõritsaga veidi keerasin sees ning sai parajaks.
Peale kaltsu ei olnud midagi kepsu fikseerimiseks ning seegi hoidis pigem puru eemal, et karterisse ei kukuks.

Hiljem muidugi said alumised laagrid otsa ja sisse läks 634 väntvõll.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Tänud Teints, puksid vahetatud, mootor koos ja raamil ning töös.
20210224_Jawa360_Mootor_kepsupuksivahetusest.jpg
https://youtu.be/ad5SczfXKUg
20210224_Jawa360_koos.jpg
Raamile pannes suutsin kiigeõlituse plastiktoru kuidagi murda... no õnneks oli teine käepärast võtta.
20210224_Jawa360_Mootori_paigald.jpg
Esimesel käivitusel oli ikkagi mingi tirin-klõbin. Töötas nii kaua, kui mootor soojaks läks - siis kurivaim karpa nõel ei piiranud hästi paagist tulevat kütust ning uputas mootori. Tükk tööd, et üleliigne kütus karterist välja uhada ning lõpuks siiski läks uuesti käima. Siis oli hääl hoopis teine.

Kahjuks ei õnnestunud ilusait pilti teha puksidest - valgust liiga vähe - unustasin ka välgu sootuks... kuid eks ma mingi hetk siis teen need pildid ka.
Teinst mõõtis ka silkud ning kolvid üle...
Teinsi mõõdud
Teinsi mõõdud
Eks numbrid räägi enda eest.
Samas andis ka ühe hoiatava signaali, et väntvõlli keskmine laager tahab ka ehk mingi aeg vahetust...
Kokkuvõtvalt kõik siinsed soovitused on olnud asjakohased e. kui mootor on lahti, siis peaks kõik laagrid, puksid vahetama, kui mootoril oli sellist nägu.

Minu võetud risk kannab ikkagi vilja - Mootoriga saab veel mõistlikult sõita e. silindrite kulumise piir on suhtelislt lähedal ja väntvõlli keskmine laager on samast ooperist. Mootoril on veel nii palju ressurssi, et kui õige raam on koos ja komplekteeritud, siis sellega saab raam n.ö paika sõita ja sama aeg teise väntvõlli, kepsud, kolvid ja silku lasta korda teha. Siis vops lahti, uued asjad sisse/külge ja sõitma.

Raamist nii palju, et tippkvaliteeti ei tule, vaid keskkpärane. Seda siis suuresti sellepärast, et raami puhastas, eporkundiga pritsis/lödistas üks tegelane ja lihvib/värvib teine. Värvija soovitus tulevikusk oli selline, et too tema juurde puhas raud, siis ta ise krundib, ja värvib - jääb parem tulemus.
No pole varem lasknud rattast selliselt värvida - nüüd jälle natuke targem.
Aga protsess on töös ja sai ka kiigatud detaile.
Sisevärv
Sisevärv
Nüüd vaja kaubanduses ringi kolada ning:
rehvid(3,25x16 mitased JAwa.lv-st (38€/tk)
3,5x16 mitased saan siit samast rakverest kah 38€tk

Siis vaja hunnik kodaraid ja pöiad need tulevad doktormoto.cz (kui saan kuidagi selle tellimuse sealt lehelt tehtud - mingi kamm on saatmise info sisestamisega).

Siis kiikan veel leegikaid ja summuteid.. praegu tundub, et jawamarkt.cz kõikse mõistlikum... 69€ türgi leegikad ja 134€ "vägahea kvaliteediga" türgi omad. Seal ka 101€ türklane, kuid siis on kirjas kehv kvaliteet ning a 124€ hea kvaliteet...
Eks post tule ka juurde ning loodame, et julmalt üle 230 ei tule ehk... - kuigi siis see sama hind, kui jawa.lv-st tellida... seal ju post tasuta.
Kuid neid summuteid veel vaatame, kõigepealt vaja masin komplekterida, sõitma, registrisse ja TÜV - siis hakkame ilu külge kruvima.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 693
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kes on värvi tootja ning värvi kood?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

fomoco wrote: 26. Feb 2021 01:23 Kes on värvi tootja ning värvi kood?
Ei tea värvikoodi, see on rakvere värvikunnis kokku keedetud
viewtopic.php?p=105065#p105065
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 693
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Mis hinnaga ja kui palju seda värvi ostsid?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Täpselt ei mäleta, sest 20€ ei piisanud, kuid 30 juures oli vist... kogu see karp, mis viidatud postituses.
Kuid sellest kogusest ei piisa ratta täielikuks värvimiseks.
Värvija ise võtab samast kohast juurde.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Täna õhtul tõi värvija detailid tagasi - no krt, ei julge puutudagi. Hea töö selle kopika eest.
PSX_20210301_201428.jpg
PSX_20210301_230949.jpg
Keskendusime nähtavatele pindadele ja vähem nähtavad jäid epokrundi konarustega. Mis teha, kuskilt pean natuke näpistama.
PSX_20210301_230858.jpg
Kuigi värvisime kahe värviga - pinnavärv ja kruntvärvi tooniga, siis kommunikatsiooni ossa läks kaduma üks pisike vihje... tagumise porika sisemine osa on krundivärvi mõlemalt poolt, värvijale sai öeldud, et sisemised pinnad lähevad krundivärvi.... see värviti pealt siis pinnavärviga.

Garaaszhis on nii fotokaga kui ka telefoniga raske värvitoone edasi anda. Ei saa ka originaali võrdluseks tuua seda just selle pärast, et päevavalguses on värvid samad - muudes tingimustes heledam.
Võrdlus
Võrdlus
Aga kui tehase originaal värviga masin kõrval ei seisa, siis on tulemus hea.

Jätan asja siis mõneks päevaks tahknema, sest iga puudutus toob värvile veel pisikesi kriimukesi... las kõveneb.

Eks püüan komplekteerida selles järjekorras:
1. Tagaamordid seest puhtaks, ka uute detailidega kokku tagasi - õli sisse.
2. tagakiigel puksid välja (oleks pidanud enne värvimist välja pressima, kuid jäid külge...) ja uued asemele. Eks siin pea töövõtted olema värvipinda säilitavad...
3. raamil kõik keermed keermepuuriga üle keerata. Raami seest puhastusliiv välja. Tagakiik külge koos amortidega
4. Brika külge ja roolikannud.
Siis traaversid ja esimaordid külge (vahepeal vasak amordil vaja alumine mutter lekkekindlaks saada ning uus õli sisse)
5. Tagaporikas külge koos istmealuse plekiga.
6. Mootor aistevahele + leegikad ja summutid.
7. juhtmestik + elektridetailid, õhupuhasti
8. Esitule korpus koos lenksu ja sealsete detailidega kokku
9. rataste komplekteerimine paralleelselt ja siis külge.
10 istmealused plekid külge + paak (enne vaja paagipõskede kroom poleerida.
11. Igasugused muud vidinad, mida pole loetletud ja mida tuleks lõpus lisada.... nt seisujalg, lenksu kummid, peegild, jalatoed jne...

Triibutamine... äravõetavate detalidega (küljekarbid, lennuk, paak) pole probleem, kuid porikas ja istmealune plekk... nendega on keeruline, kui hiljem vaja neid triibutada...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2109
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

Väga ilusad ja siledad näevad välja! :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 260
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Ära muretse selle tagatiiva pärast. Istme alune raam ja tagatiib on ju raami küljes kinni 6 M6 poldiga + käeraua esimene polt, mis tuleb lahti lasta. Lisaks need kaks polti, millega sadula alune raam on poritiiva küljes. Pane lihtsalt esimestesse kinnitustesse kindlasti tikkpoldid, siis lihtsam seda kremplit külge panna või küljest ära võtta. Tagatiiva juhtmed lähevad ju niikuinii pistikutega nii, et selle äravõtmine ei ole ju midagi raskemat, kui näiteks tööriistakarbi eemaldamine, mõni minut ja see kõik on ratta küljest ära :)
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nüüd on mitmeid tunde ratta kallal nokitsetud.
Jõudsin eelneva postituse loetelus jrk nr 7ni :roll: ...
Eesmärk on masin ikkagi liikuma saada ja registrisse ning ÜV.
Jawa.lv tellimus ei taha kohe kuidagi laabuda, sest sest enam pole asju, mida mul vaja... ei saa sealt nt pöidasid, leegikaid jne. See tekitab selle, et pean vanu kasutama. Pöidade puudumisel tuleb korrastada olenasolevaid rattaid. Mis teha, ka poleerida, sest värv on ju korras...
Aga nüüd masin ratastel (kuna läti tellimust veel käes pole on H02 ees e. 3.5x16 ja taga venelane... rattad samad, mis 250 raamilgi, millega siin mootorit sai katsetatud)
Ketikaitset mul pole, seega 364 oma läks külge, ilma lõdvikuteta.
Nüüd juhtmestik vaja kompunnida, paak seest puhastada, õhufilter ehitada, nõks tagatõstehoovale vaja kõrvad keevitada, osad detailid, mis jäid värvimata, puhastada ja värvida.
PSX_20210307_205155.jpg
PSX_20210307_205325.jpg
PSX_20210307_205708.jpg
PSX_20210307_205948.jpg
PSX_20210307_210106.jpg
Seega jäegmine nädal peaks masin omal jõul saama liikuma.
PSX_20210307_210206.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 260
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Vinks-vonks! Signaalikronstein puudu või värvimata, et seda küljes pole prillidel?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Värvimata ja kohendamist vajavad need detailid:
1. Signaalikronstein - jäi varuosade kasti...
2. Vasakpoolse istmealuse pleki kinnistuskronstein - seda seal algselt polnud, võtan ühelt vanalt..
3. Jalapiduri kronstein - oli kasutuses 250 raamil
4. Velorex alumine raamikinnitus - oli kasutusel 250 raamil
5. Velorexi distanst vardad - lihtsalt, värvi ju on.
6. See 250 musta värvi lennuk" värvin kah punaseks, sest seal mõned augud, kus saaks nt telefoni hoidjat kinnitada.
7. Põlvekaitsmete alumised kinnituslatid (vaja ise kompunnida e. valmistada) ja kronstein

Mõtlen veel nende istmealuste plekkide osas... kui aega on siis ehk ka need puhastan mustast värvist ja teen punaseks.

Mingi pasuna pean ellu äratama... et ÜV-s läbi saaks.
Last edited by hmm on 08. Mar 2021 16:34, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 260
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Jalgpiduri kronstein nagu jalarauatoru ning piduripedaal on 350 ja 250 erinevad. 250 on piduripedaalivõll lühem ja jalaraua toru ka ning sellega piduri kronstein ka. aga see on sul ilmselt selge. Kui signaaliga probleem tekib, anna märku, äkki saab aidata.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Seda tean jah, mul mõlemad olemas + veel üks 360 oma ka.
Lisaks selle poolseid jalaraudade hoidjad + velorexi täiendava piduritrossi pesaga.
12V signaali vaja küll, mida saab jawa punaseks värvida ning selle võru peale kruvida. Mul väike 6V väliselt ilus aga ei plärista eriti, siis 2x suuremad 6V, need samuti vait... kuid eks veel süvenen natuke signaalidesse.

Raamile läksid pea kõik uued poldid BalticBoldist sai võetud M6 ja M8 erinevate pikkuste ja sileda osaga roostevaba polte, seibe ja mutreid.
Nüüd M8 seibid said otsa... võtsin küll 2x mutrite arvu aga näe ei jätkunud, mutreid veel on.

tavalised poldid jäid paagipõskedele - need pean ka mingi hetk ikkagi rooste ja happe kinldate vastu vahetama,
Siis 10.8 M8 tugevusega musta värvi poldid traaversi amorditorude pingutamiseks - tavaline 8.8 on liiga pehme. Peenkeere roostevaba neil polnud.
Tagatule lapikpea poldid on ka "tavalised" vene omad, kunagisest varust.

Mutritele ja poltidele keermeliim vahel.

Vasakule summutile tuli ka esimesed tikkpoldid aretada, sest M6 keere oli tehtud M8. samas M8 polt ei mahu raamil oleva ühenduse avadest läbi. Seega M8 20mm polt, sellest 10mm käiapeal ( :roll: ) keerme osa maha ja M6 keere peale, siis poldi pea relakaga maha ja voila. Keermeliimiga summuti külge ning raamile M6 roostevaba mutriga ja seibiga kinni - väga viis sai. Teine summuti sai roostevaba tikud e. M6 poldist ;).

Kohtades, kus võib mingi vesi laagreid kahjustada olen ennetavalt juurdepääsud katnud liitiummäärdega. Kohas, kus saab standartlaagreid kasutada võtan kinnised laagrid. Kuid roolikannudesse läks liitiummääre - on küll nõks kangem, kuid ehk püsivad kauem korras. Lisaks selle sama määrdega katan õhukese kihiga ka võllid.
K58@100 peal näitas kiigevõll, et selline lahendus töötab - ei mingeid rooste algeid peale komplekteerimist.

Kas täna või siis homme alustan juhtmestiku komplekteerimist. Kõigepealt vaja massiühendused raamiosade vahel kontrollida, sest epokrunt on suht paks ja tugev. Kui head näitajad pole, siis osad poldialused kohad vaja puhastada metallini välja (tagaporikas nt...) ülejäänud kohtadesse saab ka 1,5mm2 massijuhtme igaks juhuks vedada (mootor, raam, regulaator, esitulekopsik), sest üldjuhul hakkavad elektriprobleemid kehvast massist (või lühisest)

Sai siin osta.ee-s võideldud natuke esitule elemendi eest - see pidavat sobima jawa tule korpusesse ning saab R2 pirni korral kaasaegse valgusvihu. Ilus lõikejoon + teepervel valgusvihk tõuseb e. sarnaselt H4 tuleelemendile. Jawa originaal tekitab ühtlase laigu teele + kaugtulel natuke tõuseb ning aheneb.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ilmad kohe kuidagi ei kutsu jahedasse töötuppa... ei jõua ka vahepeal lundki eest ära kühveldada - 5min tuleb sama kogus asemele.
seega mõned vidinad kätte ja tubastesse tingimustesse.

Võetud ette ühe 71a. spidoka korrastamine, sest see tundus kõige komplektsem ja asjalikum. Läbisõidu meerik oli jäänud 5889km juurde. Mõnedes kohtades ikkagi roostet, kuid üldilme OK. Kurja vaeva nägin kroomosa puhastamisele, ei aidanud seal leotusvahendid ega pesukäsn. Lõpuks metallpesukäsnaga õrnalt pikisoont liigutades tuli puhtamaks ning viimased täpikesed peene kruvikaga nokkides.
Sai lahtivõetud, kummid puhastatud, kõik peidetud kohad ka - püüdsin mitte klaasi alumist poolt puutuda, vaid tupsutada kuivaks - krt ikka natuke võttis KM ja jawa kirjeid heledamaks...
KM näitu ei hakanud nullima, las olla nii nagu on. ma neid nii palju vahetanud, et isegi ei mäleta, milline neist õige spidokas oli, sit üks katkise klaasiga.

Samas süüteluku katte osas hakkas meeldima heledam varjant - kahjuks see suht määrdunud ning ega väga puhtaks saa. Peab vist ikkagi musta värvi asja tagasi panema. See auguümber olev kumm vaja ka mingi hetk hankida - see valge on kellegi poolt isearetatud aga oli kuskil ratsitud "lennukil" küljes.
PSX_20210311_112935.jpg
See osta.ee kaudu võideldud tule element sobib ilusti jawa 350/559 tulevõrusse, kuid tal puuduvad külgmised fiksaatori kohad ja ülemine reguleerimiskruvi kinnituskoht. reflektori element on muus osas 1:1 vanaga. Klaasi optiline jaotus on lihtsalt teine.
PSX_20210311_112549.jpg
Sees olev pirn oli ka huvitav, Lisa ava jahutuseks ning lugesin välja 70W+70W... Kui jätta see plastik osa seda pirni hoidma, siis peaks korralik kuumus plastikule kanduma ja ega siis head nahka sealt loota pole.
PSX_20210311_112809.jpg
Eks pea kuidagi need kinnituselemendid sinna paigaldama või tuleklaas teisele reflektorile ümber tõstma.

Ehk on kellegil leegikaid üle, vähe korralikumaid, mis minul olemas. Mul ligia palju kroomi maha koorunud ja hakkavad värvitud rattal silma karjuma.
Uusi mõistliku hinnaga <80-90€ ja lähiajal saada pole
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 260
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Süüteluku ava ümber ei käi mingit kummi. Profiilrõngas (nelikant) käib süüteluku ja lennuki vahel. Läheb tulede ümberlülitile kaela aga mitte nii tihedalt, et selle keeramist takistama hakkaks.

Ma arvan, et sealt saaks. Palju see saatekulu ikka on? Leedust tulid originaalvõtmed just 7.49 eest kahe päevaga siia pakiautomaati ja samasuurde kappi oleks mahtunud leegikad ka. Need veidi kabedamad leegikad hinnatakse niikuinii paarikümne või enama euri peale....

https://www.jawamotorcycles.lt/produkta ... 54-360-cz/
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 693
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Jawa.lv müüb leegikaid 90€ komplekt.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Müüb, kuid seal pole.
See valge kummiriba oli ühe lennuki küljes.. jääb jah liiga tihkelt - no võtan ära.
Iseensest paneks selle valge süütelukukatte, kuid see on korralikult määrdunud, hetkel ei saanud talutavalt puhtaks - pilt petab :roll:
Eile õhtul sai sätitud juhtmeid nii, et säde oleks olemas. Loputatud ka natuke paaki - täna võtan suuremas koguses bensiini ning loputan paagi uuesti, siis filtreerin ning jätangi nii nagu on. No võiks paagi seest ju mingi möksiga ilmastikukindlamaks teha, kuid hiljem... kunagi... ehk... Seinaja hoian paagi täis.
Läti pakk on teel, tõenäoliselt jõuab kas homme või esmaspäeval.
Seniks vaja mingi numbrialus meisterdada, istmele rihm paigaldada, tagumised jalarauad lisada, juhtmed valmis teha ning valmistuda registrile esitamiseks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sain juhtmestiku peaaegu paika. Suunakate juhtmeid jäid veel paigaldamata. Esituli releedega, seest lenksulülitil signaalipesal juhtmekinnituse kruvi puudu ja oli vaja üks juhe siis signaalile tõsta.
PSX_20210313_095915.jpg
Tagatuli funkab ja ka piduritule juhtmedki veetud. Aksessuaaridele (usb laadimine jne...) sai ka valmidus pandud.
Paigaldasin ka kõik plekid, filtrid, kraanid, lukud. Paak peale ja küte sisse..... KRT rsk :evil:
20210313_020345.jpg

Egas midagi, vana paak peale tagasi ning uuel vaja siis see valtsiümbrus puhastada ning pragu/auk üles otsida ning kinni joota, krunt ja värv selga tagasi.

Teine paak tiba poleerimist ja peale. Masin õue, tööle ning väike ring sulalumes
20210313_131042.jpg
20210313_143036.jpg
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Läti pakk pole veel jõudnud. Paigaldasin istmele rihma ja tagumised jalatoed.
PSX_20210316_222427.jpg
Lisaks tegelesin siin külgkorvi külge ühendamise ja sinna siis juhtmestiku koostamisega. Praegu sai siis veetud mass, gabariittuli, piduri tuli, päevatuli, suunatuli. Hiljem lisan +12V (tel laadimine ja võimalik aksessuaar) ja täiendava massi sellele. Lisaks ühendasin külka piduritrossi ka - hädasti oleks vaja ühte pidurilingi vedru... mul külka rattal see puudu. Purunesid need, kui kolahunnikust mõne pidurikaane leidsin.
Vahetasin kõik LED-did tavaliste pirnide vastu - nüüd ei hakka tagatuli värelema, kui pöörded alla kukuvad.

Hooldasin ka istmed nahahooldusvahendiga.
PSX_20210316_222412.jpg
Õhtul võtsin ka külgkorvi klaasikinnitused ära.
Proovisin ka signaali ühendada... plaks ja kaitse läks. Aga noh vaja mingi hetk ikkagi korras +12V signaal sinna panna. Mul 3 signaali 6V, see kõige pisem korraks kägiseb, ülejäänud on lihtsalt vait
PSX_20210316_222452.jpg
Põhimõtteliselt on masin registreerimise valmis, ülevaatuse jaoks on vaja need lätaka rehvid alla kruvida ja kuskilt signa hankida. Ma arvan, et külka klaasi puudumine ei tohiks olla takistuseks, sest eemaldasin ka need kõrvad, mis olid ohtlikult püsti.

Loomulikult vaja ju hullata ka... :roll:
201_1762.JPG
201_1760.JPG
201_1763.JPG
201_1759.JPG
201_1756.JPG
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 260
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Sul on eelmise postituse järgi esipidurihoovale vedru pandud, mida seal muidu ei ole.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1133
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mattu wrote: 17. Mar 2021 10:38 Sul on eelmise postituse järgi esipidurihoovale vedru pandud, mida seal muidu ei ole.
Kas seal ei pea olema?
Olen aru saanud, et need vedrud on iga piduri kattel oleva hooval olemas.
Kui nüüd natuke loogilisemalt mõeldes, siis tõesti poleks seda sinna vaja, sest tross lühike, õhuke ja suhteliselt sirge, piduriklotside juures on juba vedru olemas. Tagumistel ja külkal on tross paksem ning pikem + kaardus, siis trossi enda takistus suur. Trossi tagasi tõmbamiseks vaja täiendavat vedru...
Kui nii, siis saab asja ÜV ajaks lahendatud + esipiduri ka kergemaks.

Ääremärkusena olen avastanud, et karpa ujuk tahab vahepeal kütet läbi lasta ning uputada mootorit... kohati peab väga hästi (seisab päevi, kütuse kraan lahti) ja siis müstilisel hetkel (nt tühikäigul töötades) hakkab paagist liigselt kütet peale nirisema.
Karpa puhastatud, s.h. ka nõel enam vähem ok. Ehk prooroovin teist ujukikambri kaant mingi hetk.
Peab vist uuema 638 karpa sinna panema, ehk on kellegil pakkuda?

Tänu selle ujuki jamale nägin ka laadimistule funktsioneerimist VAPE-l. Ehk ühendasin ilusti 2W pirni VAPE juhtme otsa. Süüte sisse lülitades ilusti hiilgas punase läätse tagant. Mootor käima ja kustus. Kui pöörded lähevad väga alla (no ~<600rpm juurde e. hakkas mootorit uputama) siis hakkab vilkuma... Seega see funktsioon töötab ainult halogeeniga. LEDiga ei saanud seda tööle. Pole veel testriga/ossiga masinal pingeid mõõtnud/kuvanud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply