Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1169
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Suunakad töötavad ja varsti saabub teine komplekt (samad, mis tagumised), et ees ka hästi näha oleks.
Viimased 100km enne esimsest sissesõidu perioodi saab kohe läbi e. 900km on kolvikomplekti vahetusest sõidetud 50->60-70, nüüd 80km/h.
Mootor töötab OK, mingeid häirivaid kõrvalhelisid silkus pole.

Sidurikojas oli kosta krobinat, ühtlasel sõidul 50km/h jõnkusutas ja jõnksutas siis ka, kui gaasi maha lasin.
Igatahes nii ehk naa oli vaja õli vahetada, otsustasi s.h. ka sidurikoha kaane maha võtta, et väike kontroll teha - ma ei taha eeldada, sest need ei ole veel väga palju korrektseid vastueid toonud, vaid oma silmaga kontrollida...

Masina hoolduse ajalugu (mälu värskenduseks):
Odo näit: 10744km
5889 - sõiduki raam, rattad, mootor (kasutatud silku, väntvõll, kolvid, uued rõngad, vape, käigukasti sisu koos siduriga) komplekteeritud + sõidukiregistris arvele võetud.
6517 e. + 628km Käigukasti rike.
- vahetatud käigukast,
- uued kahvlid,
- silkud puuritud ja väntvõllil kepsud vahetatud,
- RAM kolvikomplekt.
- Käigukasti õli Motul Transoil expert 10w40.
7760 - +1243 km Käigukasti õli vahetud: Motul 5100 15W50
9853 kolvid, rõngad, sõrmed + silku hoon
10744 Nüüd siis siduriketi, väntvõlli hammaka ja sidurikorvi (+4855km) ja käigukasti õli vahetus (+2984km)

Kütusekulu 90ga sõites ~4,2 kandis. Sissesidul 60km/h töristades 3,3 L/100km.
Viimasel sõidul tuli keerata reservile ja liikusin ~3km bensiinijaama. 329km sõidetud eelmisest 12L paaki, keskmine kiirus 60-70km/h maanteel. Kütusekulu 3,6 L/100.
Korviga sõites (80ga) tuli kütusekulu 5,1
Keskmine tankimine on olnud 10-11L, kui olen silmaga hinnanud, et vaja lisada. Seega võin arvestada, et ühe paagiga võiks sõiduulatus olla 250-300km olenevalt teest ja kiirusest.
Km ja õli
Km ja õli
Igatahes vana õli sai välja (Motul 5100 10W50), oli teine enam vähem. Natuke oli sidunud mustust, kuid see on OK. Kuigi 3000km ühe õli kohta sellises mootoris... peaks ikka välpa lühendama. Kuigi 360 kasutusjuhend annab käigukasti õlide osas järgmist:
esimese 1000km vajadusel lisada käigukasti õli (isegi ei soovita vahetust)
iga 5000km käigukasti õli vahetus

Siduriketi pingsus minu mõõtmiste järgi oli ~3mm lõdvem, kui 5000km tagasi pandud - ei midagi katastroofilist. Samas häirisid kaks asja:
1. Sidurikorvi natuke suur lõtk külgedele
2. veohammaka ebaühtlane kulumine - nagu hammakas oleks viltu peal.
Vana sidur
Vana sidur

Seda viimast võis mõjutada sidurikorvi laperdamine.
Ise tean, et panin väga heas korras olevad asjad - pea kasutusjälgeteta.
Mis seal ikka, eelnevalt olin siduriketi tellinud, sest arvasin, et see välja veninud. Võtsin siduri süsteemi rattalt maha.
Kett oli täitsa OK e. väga vähe kulunud.
Sidurikorvi puks, mis peavõllil istub, oli natuke rohkem kulunud, lisaks ka hammakad külgedelt rohkem kulutanud. Veohammakas kasutatav, kuid need ebaühtlased kulumise jälgede pärast otsustasin nii korvi kui hammaka välja vahetada.
Uus vs vana
Uus vs vana
Sisse läks jällegi väga korras komplekt - veohammakas kasutusjälgeteda ja sidurikorv ka suht väikeste jälgedega. Puks sai hea ning sidurikorvi külklõtk minimaalne.
Sidurikettad puhastasin ja paigaldasin tagasi.
Sidurikettad
Sidurikettad
Lisaks tõukuri lihvisin pealmise osa siledamaks ja keerasin tõukuri plaadi teistpidi. Lisasin ka siduri varda ja tõukuri vahele 6mm kuuli, sest tõukur oli siduri varda poolt natuke kuuma saanud + millegi pärast ka sealt poolt õlivaba..... Kus juures varuosakataloog ja kasutusjuhend sinna kuulikest ette ei ole näinud. Kuulike on ainult automaatsiduri ja varda vahel. Nüüd siis kuulikesed mõlemal pool sidurivarrast ja lisasin eraldi õli võlli sisse, et kohe mootori töölepannes see õli seal oleks.
Siduriketi pingsus uus vs vana
Siduriketi pingsus uus vs vana
Enne siduri paigaldamist kiikasin käigukasti sisemust ka, et kas on näha mingeid anomaaliaid nt kahvlite kulumise rante või kuumutamise jälgi: EI OLNUD. Seal kõik OK.

Kaan reinoziliga kokku tagasi ja motul 7100 10W60 sisse. Viimane siis täissünt ja peaks taluma ka korralikku kuuma.

Peab mainima, et suhteliselt kindel liikumise loom e. kuklas ei ole tunnet, et millal mingi asi üles võiks öelda... Ainuke asi, mis on pidanud kaasas olema on lapik kruvikas, et sidurit pingsust kohendada - muid võtmeid sõiduajal vaja läinud.
Tuleb mõte sõita, veendud 2T õli olemas olus, lööd masina 2-4 vajutusega käima, paned telefoni juhtmevaba laadijasse - netiraadio+waze ja ehk ka geoape tööle, kiivril lülitad midland BTX proS siise ja sõitu.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1462
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Mõni saab sellise kilometraasi mitmesetme aastaga kellale. Sa oled heas mõttes tõsine sõidumees. Ja hea on lugeda põhjalikku teemat. Kindlasti on mõnele teisele Jawaehitajale tulevikus kasuks ja miks mitte ka niisama harivaks lugemiseks.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1169
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

No sõidetud on ja ilmad on seda soosinud korralikult. Varsti hakkab puhkus ka ;)
Aga natuke sõidukuludest ka, sest neid on vaja nüüd natuke alla poole tuua (nõel peale sissesõitu üks sälk alla, kütuseõli 1:30...1:40, hinnalt odavam õli kah vaja soetada)
Hetkel teen siis arvutuse nii, et kütuse hind 1,4€/L
2T õli 8€ liiter (Motul 510 ja Scooter excpert)
Läbisõit 4855km
Küttekulu keskmine 4 L/100km

Kütust kokku 195L e. 273€
Õli 7L e. 56€
ehk puhtalt sõidukulule on läinud 329€ ->0,068€/km-> 6,78€/100km

2x odavama õli kasutamine vähendaks 100km läbimisel 50senti kulu, vähem õli kütuses ka natuke, nõks ökomaks ehk ka. Kuid arvan, et max 0,80€ 100km on ikka päris piiripeal kokkuhoid ehk praeguse km peal ~48€ max. Mis see võib kaasa tuua:
Kokku jooksmise... mille jälgede likvideerimine ulatub ~200€ juurde, võib piisata hoonimisest ja uutest rõngastest e. ~12..18€
Seega väike ruum liikumise € vähendamiseks on olemas, kuid ei midagi väga marginaalselt e. reisiajal (1500km) saaks ühe toidukorra selle eest ise söönuks ehk.

Kõige optimaalsem on ikkagi sõidu enda ökonoomsus (püüd 3,6L/100km kanti ja hinnalt odavam õli suhtega 1:35 juures)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 275
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kuidas keti jooks on? Palju seibe korvi ja laagri vahel?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1169
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Laager-> originaal paks alusseib -> ühe 0,5mm reguleerimisseibi panin lisaks. Sellega sain joonduse suhteliselt paika.

Eelmisel sättisin ka paika, kuid korv laperdas seal puksi otsas, seega sellest tekkis hammaste ebaühtlane söövitamine külgedelt.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1462
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Õli saad siit, https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 4029-motul

Ise ostsin sealt paar neljaliitrist kankut, liitri hind tuli 4euri ja veidi peale.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1169
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nüüd on masinat veel proovitud ka külgaga ning 16 esihammakaga.
No ma ei tea... mootor lõugab rohkem, minek natuke parem... 87 km/h saab korviga olenemata tuule suunast sõita.
Nüüd kui abikaasa masinal... peaks tagaamordid kangemaks tegema. Ei vihja millelegi... me kahekesti koos kergemad, kui mõni üksi.. aga jaff näitab ka väiksemagi kaalu seal taga osas.
Kaasa külkas, siis lennutas esiratta alt kivikesi talle kiivrile. Seega külkale vaja ka mingihetk tähelepanu pöörata. St värv, velg, klaas, kate.

Odonäit 11382km

Kuid eile õhtul võtsin kaua edasi lükatud asja käsile. Vahetasin taga hammaka ja keti uute vastu. Esihammaka vahetan Ermo juures ehk esmaspäeval.
Tagahammakas 46 hambaga oli kolakastis olemas. Laager skf. Kett D.I.D 428 118 lüli. Kui nüüd ette 18 hambaga ketas panna, siis peaks ühe lüli ja täiendava luku juurde panema. Lihtsalt tagaratas on suhteliselt ees juba 17 hammakaga.
Süsteemi tagasi pannes tegin ka kiire värviuuenduse ketikaitsmele ha hammaka plaadile. Jäi enam vähem.
PSX_20210727_070329.jpg
Automaatsidurit puhastades ja määrides avastasin, et üks stopperseib on jehhat teinud... ja tihvt välja tulnud, mis fikseerib siduri jõuõlga. Egas midagi ühelt rondilt sidurilt stopperseib ja tihvt omakohale tagasi.
PSX_20210727_070352.jpg
Enne reisi vaja ka tagumine rehv vahetada. On teine suht kantis ning mustri jääk 2,6mm. Alpides natuke jama sellega seal aerutada. Jääb teisele jaffile e 559le varuks.

Lisaks pole veel Rakverest leidnud 9...11mm roostevaba toru, et kohvriraamid/taga pakikas väänata.
Olemasolevad pakikad on liiga kobakad - ulatuvad liiga tahapoole välja või on laiad.

Tunnen puudust ka suunakate indikaatortulest. Päris tihti jääb mingi suund sisse..
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 700
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kas hüdroskandist oled uurinud rõhutorusid?
Esimene hammakas tundub väga kulunud.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1169
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Hydroscandis on 10mm rv toruke 1m=20€...

Kuid hommik on olnud suurepärane. Väike sõit jawaga poodi viina... mkm piima järgi ning nautida hommikukohvi.
20210727_094255.jpg


Ootan tsehhist pakkikest 1kuu juba, et saada uued leegikad ja summuti, spidomeetri ja siduritrossi...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 275
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Metall24.ee on 1mm seinaga roostevaba toru olemas. 12mm on juba 1,5mm seinaga. Mis puudutab aga kivikeste loopimist siis on lahendus lihtne - vanematüübi esitiib ja asi vask. Kitsas tiib taob nagu külvik kive igalepoole.
Sõidan nagu suudan.
Post Reply