Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

Jawa 559 - hmm

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Jawa 559 - hmm

Unread post by hmm »

Ühepütastega rändama.... samas ehk komplekteerin, korrastan ja siis müüki ehk...

Miks 559 - mul on neid juppe nii palju küll, et sõitev isend kokku saada. Tegelikult oli puudu väntvõll ja tikud.

Laadalt sain komplektse mootori - no geneka poolne kaan puudu, kuid see ei tapa hetkel, mingi asi on ka olemas.

Millest siis asi koosnema hakkab:
1. veermik sama, mis 2020-2021 talvel 360 mootori alusena oli - samas on mul 2 raami, mida on vaja kohendada. Ühel raami poolsed jalatugede hoidikud õiget pidi keerata ja vasakpoolne summuti keskmine kinnitus tagasi keevitada. Tisel on vaja tagumine parem küljekarbi/summuti hoidja ära ussitanud. Mõlemad raamid on aastast 1967...
2. eks nipet näpet vaja juurde veel soetada nagu nt: lenks, ehk ka tagaporikas, mis ks lõigatud + kuluosad.
No sama raam ja plekid/559 istmealuste vastu väljavahetada ja ehk ka rattad. Pildil siis 360 mootor asendub 559 mootoriga
Image


3. 559 mootor - no veel vaatan kummale karterile asja laon, kas 559 - 6 - 00754 või laadalt soetatud 559-122378


Aga kõigepealt mootoritest.
559-122378 (küljes avade kaitsmed - pannonia karpa kinnitus, millel all kummist pime ja leegikate mutrid, mille all siis tihendustopsud, et pesuvesi otse silkusse ei uhaks..):
PSX_20211003_222317.jpg
- karter suht ok, väike mõra keti hammaka all. Muus osas väljast kena. Isegi kruvika jälgi pole lahti võtmisel jäetud.
- Silkupea on kuidagi imelik e. mingi valuvormiga + küünlapesa parandatud.
- silku ise seest suht ok. Mina sain 1 remondi mõõdud + natuke kulumist. ehk siis piki sõidu suunda ülevalt 65,29, akende kohalt 65,26. Risti sõidusuunaga ülevalt 65,31, akende kohalt 65,26. (1. remont on 65,26-65,28 ja 2.remont 65,51-63,53)
- kolb ja rõngad suht alamõõdulised. Rõngaste lukupilu tugevalt üle 1mm ja mina sain kolvi mõõduks 65,15 seelikust.
- Silku ja kolvisüsteemi koostööl sain käega käivitusvänta vajutades 6 kg/cm2 survet põlemiskambris, mida on natuke vähe...
- Väntvõll tundub OK, kui siis väga, väga minimaalne kepsulõtk... üleval kolvisõrmel lõtku ei tundnud.

- Käigud lülituvad väga kergelt ja tõrgeteta.
Rohkem asja lahti ei kaevanud.
PSX_20211003_222530.jpg
Kell nullitud 66mm peale.
PSX_20211003_222743.jpg
Huvitavad silkupead.
Mootoril oli peal siis numbriga 25-559-13-011. Kuid teise mootori peal on 25-559-13-021. Põlemiskambri kuju ja küünlapesa samad, erinevus siis pealmise ribide kuju poolest ja valuvormi jäljed. Karterite pooled samade komplekti numbritega.
PSX_20211003_223003.jpg
Tutikas uus kolb 65,2 ja mootoris olev kolb 65,16...
PSX_20211003_223058.jpg



Olemas veel ernevaid juppe sellele mootorile + 1rem tutikas kolb.
Mootor2 ehk 559 - 6 - 00754
- karteris üks lisa ava vänvõlli põskedele... no saab kinni keevitada kui vaja..
- Puudu väntvõll ja muu pudipadi ehk kõik saaks sinna laotud, mis 360 kastist üle jäi. No eraldi on õige sidurikorv ja siduriketi süsteem koos VVhammakaga.

Seega mingi sisu on masinal olemas...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
vaalo
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by vaalo »

hmm wrote: 03. Oct 2021 23:10 - karter suht ok, väike mõra keti hammaka all. Muus osas väljast kena. Isegi kruvika jälgi pole lahti võtmisel jäetud.
Siduri lülitusmehhanismi eesmine kinnitus on ka pihta saanud...

Ümarate ribidega silindripea on tavaline 559/04 oma; kandiliste ribidega, nagu ikka, on uuem. Mootori numbri järgi pakuks, et see ümmargune, mis tal peal oli, on originaal.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by Mattu »

559/07 on kandline ja nn suur pea.
559/02 ehk esimese põlve 559 silindripea on ümarate ribidega, kuid küünal on tahapoole kaldu, mitte tsentris ja püsti nagu sellel siin pildil.
See pea on 559/04 põlvkonna oma ehk 1964-1966 (ja see mootor numbri järgi sobitubki sinna viimasesse aastasse).
04 ja 07 põlvkonna põlemiskambrid on samasugused ja keskel, 02 on see erinev.

Sidurilahutusmehhanismi esimese kinnitusega on hapusti jah.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by hmm »

OK. sellele kinnituse julkarale ei osanud tähelepanu pöörata ning seoses sellega ka hinda rohkem alla kaubelda. Eks see võis olla ka põhjuseks, miks mootor oli maha tõstetud. Tõenäoliselt on kett katkenud, sest ka alumine osa on sees poolt löögi saanud.
Kokkuvõte on siis selles, et mõlemad karterid vajavad keevitust, ning tundub, et selle 559 - 6 - 00754 saab ehk nõks lihtsamalt hakkama aga eks vaatan veel asju täpsemalt ehk võtan ikkagi kõhu lahti. Samas kui keevitamiseks läheb, teeks juba mõlemad korda.
Lisaks see mootor tuli raamiga kaasa ning sobitub sinna rohkem.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
vaalo
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by vaalo »

Mul endiselt vedelevad mõned 559 karterid, mis võiksid peremeest vahetada :D
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by hmm »

Mulle ekstra neid kartereid lisaks vaja pole, ning ega piduste eest ju eriti neid kopikaid ei saa ka. Aga vahetada võin ju küll...
Kuid 250 genekapoolset kaant võite pakkuda küll
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by hmm »

Täna osandasin laadalt soetatud mootori.
Kiirelt öelduna - see oleks isegi sõitnud veel, kulumise aste oli 5st 4... Ühtegi ohtlikku jama ei olnud. No see automaatsiduri eesmise ühenduse koht aga selle oleks saanud ka lahti võtmata paigata.

Karterite muud kohad on korras, sh. ka liitepinnad.

Väntvõll - väike kepsulõtk ja ka sõrme lõtk.

Sidur: Sidurikett veninud, sidurikorvi hammakad kulunud. Käimalöömise hammakad on saanud omavahel pureda, kuid töötavad veel. Sidurikettad ok.
Üks siduri vedru seib samkompunn, kuid töötav lahendus. Sidurikorvi puks OK. Tõukurvardad ok - no ei kukkunud kuskilt välja varaste vahelist kuuli...

Käigukast:
Võllid Ok.
Kahvlid natuke kulunud...
Hammakad - mõned nuudid kulunud.
Käiguvahetuse kahvel ja plaat - OK
PSX_20211007_234915.jpg
PSX_20211007_235110.jpg
PSX_20211007_235142.jpg
PSX_20211007_235530.jpg


Kuid olen otsustanud, et karterina kasutan ikkagi 559 - 6 - 00754, mitte 04 versiooni.
Põhjuseid on mitu:
1. raami nr läheb õigemini kokku see 6
2. väntvõllil on siduri pool kaks laagrit. (04 versioonil üks)
3. keevitusega parandatavad asjad on lihtsamad.
PSX_20211007_235549.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by hmm »

Täna viimistlesin karteri keevitusi, et silmale parem vaadata oleks.
Madeinussr teostas al.keevitused ja mina nühkisin siledaks, kuidas oskasin.
Nr7 karteril keevitasime siis väntvõlli juurde mineva ava kinni, kus oli mingi keermega suletav junn.
Täitsime ühe poldi pesa kam sest oli kuidagi konarlik see poldipea alune.

Nr04 karterile istutasime automaatsiduri plaadi esimese kanduri ja parandasime alumise seina.
Seda kandurit oli keeruline siledamaks saada aga vähemalt enam vähem. No 0,5mm on madalamal, kui teised aga seibike alla ning asi ok.
PSX_20211021_235800.jpg
Seega nüüd saab edasi minna ning hakata ülejäänud fedailide defekteerimise ja komplekteerimise peale aega kulutama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by Mattu »

Sellest kinnikeevitatud keermega suletavast kohast mõni pilt on olemas?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by hmm »

Kinni keevitatud koht on ülevalt teine - ehk pärast keevitust.

Enne... pean otsima, midagi vanadest detailihunnikutes leidsin.
PSX_20211022_113355.jpg
PSX_20211022_113355.jpg (60.99 KiB) Viewed 126 times
PSX_20211022_113546.jpg
PSX_20211022_113546.jpg (40.96 KiB) Viewed 126 times
See junn jäi madeinussri juurde.
Attachments
PSX_20211022_113355.jpg
PSX_20211022_113355.jpg (60.99 KiB) Viewed 181 times
PSX_20211022_113546.jpg
PSX_20211022_113546.jpg (40.96 KiB) Viewed 181 times
Last edited by hmm on 22. Oct 2021 20:17, edited 2 times in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by fomoco »

Olen näinud, et vändalaagreid tehakse määritavaks kuid lisa ava väntvõlli juurde on küll üllatus.
Mis eesmärk sel on?
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by madeinussr »

Karteri tühjendamine kui täis jookseb. Teine variant on vaakum bensiinipump.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by Mattu »

Jah, eks kartide peal neid mootoreid oli küll tegelikult.
Sõidan nagu suudan.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 115
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by hundu615 »

Enamustel toimis bensiini pump tagavõllilt,need vene aegsed hõrenduse pealt töötanud pumbad ei olnud eriti töökindlad.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Jawa 559 - hmm

Unread post by fomoco »

Eks ta peab sinna vähemusse kuuluma kuna karteri tühjenduseks tuleks auk teha alla.
Post Reply