Renegade projekt võrr

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Renegade projekt võrr

Unread post by Renegade »

Terekest! Sai kevadel ehitatud võrr Delta raamile, aga nüüd plaanis asi ehitada krossika stiilis ja mootor ära teha.
Varsti fotod.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Ei näe küll pilte , uploadi kuhugi pildid
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

nonii http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/sets/894347 varsti veel pilte ja parema kvaliteediga.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

nonii pilte on nüüd rohkem. olen kriitikaks valmis :twisted:
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Tundub kena , loodame ,et raam peab vastu ja mootor veab hästi !
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Miks ei peaks Delta raam vastu pidama, see on ju palju tugevam kui sääru originaalraam.
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nii täna proovisin riga 13 esiratast ja vaatasin et masin on veits ilusam http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62104785
Selline tagaratas sobiks ka paremini alla rehvile tuleb uus muster lõigata http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62104789
Mõtlesin et paak võiks ka olla veits kõrgemal sellepärast panen ka selle toru. http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62066087
Tagakiik tahab kohendamist s.t et tagakiik tuleb ümber pöörata.Tagumised amordid tuleb välja vahetada kuna need Delta originaalid on paras saast.Vahepeal tekkis mõte ,et kõrgendaks tagumist otsa ja paneks mono amordi.Varsti saan ühe rimaka Riga 13-e sealt saan moto ja riga 13 raam jääb minu Riga 13 raamile varuosa doonoriks.Peab varsti ka mõtlema kus saab reso sumpsi koonused teha, keevitada saan koolis TIG-iga.Peab veel kuskilt Reed Valve ka sebima ja parema karpa ka.Vahepeal mõtlesin ,et masin tuleb enduro stiilis. Hea ka mööda teid kulgeda tuled viled küljes.
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

See Riga-13 esiratas teeb minumeelest asja ülirõvedaks :(
Plus vaata esihargi nurka, esihark ei saa normaalselt toimida.
Niimoodi, et sul on Delta raam originaalvälimusega ja sääru mootor vahel, näeb kõige parem su aretis kõige parem välja.
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

ilmselt tuleb Delta originaal ratas tagasi ette.Leidsin netist Venekeelsed instruktsioonid kuidas forsseerida D-seeria mootorit.Panen ka saidid siia ülesse http://eto-vi-mogete.narod.ru/forsiruem-D.html tuunimis õpetus

http://www.tuningmoped.narod.ru/files.htm failid

http://www.dyr4ik.ru/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0 elektronsüüde

http://www.dyr4ik.ru/forum/viewtopic.php?t=704 seletab tööpõhimõtet
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nii mis te arvate kui teen sellise tagakiige?Saab kõrgust reguleerida ja puha. Vabandan kasutaja IZH 350 ees kuna kasutan tema projekti tagakiige pilti.
siin siis link http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62153603

Ah jaa leidsin veel MAW mootori karburaatori ja uurisin et seda on ka edukalt poogitud D-seeria motodele.Las targemad inimesed räägivad selle karpa head ja vead.Mul peaks selle karpa ja võrrimootori vaheflantsi joonis olema.Kui kellelgi on selle karpa joonised siis võib need ka siia postitada.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nüüd see kolmapäev läheb raami keevitamiseks.Teen sellele MAW-i karpale ka vahetüki valmis ja modin tagakiike ,et oleks veits kõrgem tagaosa.Vahepeal tuli mõte ise ehitada tagakiik valmis karprauast. Ja siis peale raami keevitamist tuleb veel pilte.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

nonii panin oma MAW-i Karpa pildid ülesse.
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/sets/899899
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nii tegin reso joonised ära kasutades exchaust calculatorit.Kuidas ma saaks teha pinnalaotust?Mõtlesin vahepeal Solid Edge joonestamis programmi aga see ei anna erilist tulemust vist.Mõistus on hetkel otsas...
diskett
Posts: 8
Joined: 19. Sep 2009 00:00
Contact:

Unread post by diskett »

pinnalaotusi saab ju ise ka vabalt välja joonistada. võtad väiksema ja suurema koonuse otsa diameetrid ning arvutad ringi ümbermõõdu sellest välja. siis tõmbad vastused sirgjoontena paberile ja valmis.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nii pinnalaotus on tehtud ja papist makett valmis.Järgmine küsimus:Kas kloostrimetsa motopoes on müügil K60 karpa flantsi võrrimootorile.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nonii Flantsi joonis on arvutisse scannitud kellel vaja ES.Vene foorumitest avastasin et GAZ-53 tagapiduri silindri hülss sobib võrrile vaja ainult veits treida teda.Targemad võiksid rääkida kuidas oleks hea pressida võrri silindrist vana hülss välja. Ise mõtlesin nii et teha rakis kus hüdropress surub välja vana hülsi.Enne pressimist kuumutada alumiiniumist korpust.Peab otsima veel kanalite kaarti millejärgi saaks uuele hülsile teha ülevoolu,väljalaske kanalid.Siin võiksid targad kes on võrri võidusõidus osalenud ja mootorit forsseerinud oma mõtted avaldada.
Sealt see mõte tuli. http://www.dyr4ik.ru/images_uploaded/skorohod.jpg

ja veel: http://www.dyr4ik.ru/forum/viewtopic.php?t=644
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nii mõne päeva pärast peaks olema postkontoris uus süda mu säärule.
Kas kellelgi pole K60(B) karpa kronsteini jooniseid mõõtmeid.Oleks vaja teada raadiuseid, aukude vahesid,ja üldpikkust-laiust.Siis ma joonestaks flantsi valmis.Hetkel MAW i flantsi joonis tehtud.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Mul oli tehase vahetükk K-60 karpale olemas, aga ei leia üles seda kuskilt.

Hülsiga on nii, et GAZ-53 tagumise piduri töösilinder küll sobib, aga enne tuleb vana hülss välja treida ja siis pidurisiindrist uus hülss treida, sellele aknad teha ja see sisse pressida. Materiali kvaliteet ei pidavat hea olema, usun et see töö ei tasu end ära, vähemalt mitte väga kauaks.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Kuskilt olen kuulnud et BA3-i(termostaadi)flants pidi ka sobima.Mul on see karpa(vrakk) olemas kõveraks pingutatud,sealt küll ei saa tõetruusid mõõte.(avad nihkes).Mul lehtmetalli(4mm paksune) on ,koolist saaks torujuppisid endal sellise paksusega pole,ja peale selle piisavalt vaba aega ja igasugused keevitusvõimalused koolis.(MMA-käsikaar e elektrood,TIG-sulamatu elektroodiga inertgaasikeskkonnas,MIG/MAG-poolautomaat,Gaasilõikurid+keevitus)
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nonii avastasin et paberile joonestatud reso pinnalaotus pole õige.Oleks vaja programmi selle jaoks.Soovitage programmi.olge nii kenad ja HÄID PÜHI.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Plate'n'sheet või ConeLayout programmiga saad koonuste pinnalaotused teha. Silindrilise osa pinnalaotus on elementaarne matemaatika (ringi diameetrist ümbermõõdu tuletamine ning selle ja vastava osa pikkuse ristkülikuna paberile kandmine). Kõverad osad joonista paberile, mõõda sealt andmed ja kanna need programmi, saad nurga all otstega koonuseid ja silindrilisi osi.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

:oops: põhikoolist midagi nõrgalt mäletan.kesk-eri lõpetasin suvel.Aga eks ma proovin neid progesid.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Mootor ka varsti käes aga veel Väike saladus kelle käest.Siis kui käes mootori eks-omanik võib ka sõna võtta.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Leidsin mingist venelaste ¸urnaalist jooniseid kuidas ise teha võrrisid ja sealt leidsin ühe reso joonise.(Mul arvutis igasugust kirjandust kes tahab ES) Moto oli tal D-5 aga vahet pole kas D5 või D8. kõik on enamvähem sama v.a karter ja magneeto.Selline joonis mis te arvate.
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62935513
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Keskmiselt forsseeritud mootorile:
Image

Endale teen ka sellise :P
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nii Eile lõin ühe vana D8E vända laiali(oli loksuga). Mõõtsin selle vahetapi ka ära mis hoiab vända põskesid koos.See on täpselt 15mm.Nii et võib vabalt Piaggio Ciao kepsu peale istutada(Kuskilt olen lugenud ,et see on 16mm ja tuleb treida).Avastasin veel ,et see kanal kus segu jookseb on 10,4-10,7mm(vahemikus).Huvitav mis juhtub kui lasta see ava 12mm peale(treipingis puurida) ja hõõritseda.Ja segu koonust tunduvalt ümaraks teha.Peab minifreesi ja (Lõhutud kruustangide) jaoks raha koguma.

PS:Ärge kruustange pressina kasutage,ma hakkasin eile teist ronti vänta poolitama kruustangidega ja "Targem annab järele" kurask on veel malmist, peab kooli kaasa võtma ja keevitada(proovima). :twisted:
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Kindlasti tasub segukanal üle puurida ja väljalaske kestust saab ka päris palju pikendada.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
antuand
Tavakasutaja
Posts: 312
Joined: 10. Jan 2009 01:00
Location: lehola
Contact:

Unread post by antuand »

Renegade wrote:Mootor ka varsti käes aga veel Väike saladus kelle käest.Siis kui käes mootori eks-omanik võib ka sõna võtta.
Noojah :D eks see mina vast olen :D
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Kasutaja: extinction ,vaatasin teie fotoalbumist ,et teil on mingisugune pressilaadne asi.Kas see on isetehtud või poekaup.Vahepeal käis peast mõte läbi ,et teeks ka omale väikese pressi.

Kas vanadest arvuti korpuse plekkidest oleks mõtekas reso teha? Värv relakaga maha nühkida ja kokku keevitada.Peaks olema paraja paksusega ka veel.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

See pressilaadne asi pole minu oma, täitsa isetehtud.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

tere

Unread post by virgor »

Renegade wrote:Nii Eile lõin ühe vana D8E vända laiali(oli loksuga). Mõõtsin selle vahetapi ka ära mis hoiab vända põskesid koos.See on täpselt 15mm.Nii et võib vabalt Piaggio Ciao kepsu peale istutada(Kuskilt olen lugenud ,et see on 16mm ja tuleb treida).Avastasin veel ,et see kanal kus segu jookseb on 10,4-10,7mm(vahemikus).Huvitav mis juhtub kui lasta see ava 12mm peale(treipingis puurida) ja hõõritseda.Ja segu koonust tunduvalt ümaraks teha.Peab minifreesi ja (Lõhutud kruustangide) jaoks raha koguma.

PS:Ärge kruustange pressina kasutage,ma hakkasin eile teist ronti vänta poolitama kruustangidega ja "Targem annab järele" kurask on veel malmist, peab kooli kaasa võtma ja keevitada(proovima). :twisted:
Vända lahti pressimiseks aja ikka võll kuumaks (isegi fööniga aitab) siis jäävad isegi kruustangid terveks.Toorest jõudu seal küll vaja ei ole.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Õigus jah Ava ju läheb kuumutades suureks.Ja kui jahtub väheneb.Kuidas see mulle ennem pähe ei tulnud. :?: Täna lasin bensupaagi haljaks ja painutasin reso ühe koonuse ära.Rohkem ei viitsinud kuna töökojas on külm.Rohkem pilte siis kui moto käes.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Tekkis üks huvitav küsimus.Kui ma puurin segukanali suuremaks(palju ka ei saa ,sein on õhuke)umbes 13mm peale, seal all lõpus on malmilaadsest materjalist puks mis on habras.Mitu tuttavat on mootori nii ära lõhkunud ,et see puks on purunenud puurimise tagajärjel.Aga mis siis saaks kui treiks puidust punni sinna auku kus väntvõlli ots käib.Alguses prooviks nii forsseerida,pärast tuleb reed valve koos mingi rolleri,ATV,"krossika" karpaga.Peab veel mingi parema süüte konstrueerima ,et saaks tulesid ka kasutada.Nüüd tuleb seisuharki ka konstrueerima hakata ,vana käib vastu ketti ja ei meeldi mulle.
Last edited by Renegade on 11. Mar 2010 19:28, edited 3 times in total.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Leidsin rolleriklubist odava reed valve-i.Kas need klapi lehed on omavahel vahetatavad ,et panen carbon lehed?Plaan teha selline klapipesa nagu see oli Vootele võrril.
http://www.hot.ee/saaseracing/reedvalve.htm
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Need lehed on enamusel vahetatavad. Poes müüa nii valmislehti (rolleri või selle mootori margi/mudeli põhjal) kui ka materiali, millest ise sobivad lehed välja saad lõigata. Lisaks on lehti eri materialidest, eri paksuse/jäikusega jne. Originaalseades paljudel, 50cc masinatel teraslehed.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Hetkel tuli mõte ,et kevadepoole teeb selle reed-valve-i mõtte teoks.Täna vaatasin ühte vana sääru silindripead ja avastasin ,et küünal asub täpselt põlemiskambri tsentris. Mõte järgmine Koolis trein/(kui ei lasta mul treida)lasen treida kuuskant toorikust vahejupi kus on keere M14X1,25.Keeran selle küünla "pesasse" ja teine ots läheb treipingi padrunisse. Siis treib sealt Ca 1mm maha.Silindri jaoks tuleb mul konstrueerida vastav rakis ,et saaks silindri hülsi pealt ka ca 1mm maha treida.Ja ongi suurem surveaste käes.Jaanuari algul peaks olema stipipäev ,siis lasen isal Soomest tuua minifreesi komplekti ja ostan uued kruustangid :twisted: .

Tahtsin küsida veel :mida teha ,et see habras puks ei puruneks?Mis siis saaks kui treiks puidust punni sinna avasse kus see puks on (see koht kus tuleb väntvõlli ots välja ja kinnitub väike hammakas)? Puurin segukanali 13 mm puuriga läbi :?:
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

12 on ära proovitud, aga oled sa kindel et 13mm sul karteri siseküljelt väntvõlliruumist välja ei tule? Täpselt kanali koha pealt on sein õhem tehtud.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Venelaste foorumist vaatasin et seal üks oli 13mm peale selle kanali teinud.Ei taha motorit ka kohe p****e keerata.Proovib siis 12 mm peale lasta.Ja siis hõõritsaga töödelda segukanalit.Leidsin oma kolikastist ühe D4-ja kolvi(üherõngalise)peab tifti ava tegema ja proovib Zid Pilot-i kolvirõngast.Kepsule ka veel õlitusavad vaja teha. PS kellelgi pole sääru mootori gaasijaotus tabelit/graafikut ?
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Tahtsin küsida seda ,kui vänt lahti pressida kas oleks normaalne muretseda uus kepsulaager ,originaali asemele?Hetkel finants ei võimalda Piaggio Ciao kepsu.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Kepsulaagriks SKF NU202EC ja sõrmelaagriks SKF HK1012

Sõrmelaagrist veits infot: http://dyr4ik.ru/forum/viewtopic.php?t= ... c&start=15
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Kas sa oled paigaldanud need laagrid oma säärule ja ,kui siis mis hinnavahemikus nad on? Õlitus sälgud tuleb ka teha siis kepsule.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Pole paigaldanud aga plaanis on, hinnast ei tea midagi... Õlitust pole ka veel mõelnud, seda vaatab siis kui laagrid käes on.

Odavam tuleb see värk kindlalt kui ciao keps ja niipalju kui mina aru olen saanud, pole asi niiväga kepsus vaid laagrites. Nende SKF laagrite pluss on see, et nad lähevad pmst üksühele, ülemist otsa on vaja veits puurida, aga need laagrid ei vaja ka mingit eriliselt töödeldud pinda.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Kepsus polegi probleemi vaid laagrid on suht emased (originaalid) kui motot on forsseeritud.Kui moto on originaal konditsioonis siis käib originaal laager kah.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Nonii homme saan postkontorist mootori kätte ,täna jõudis teade kohale : ) .Homme sebin veel paar terasharja ja pahtli(bensupaagil mõlgid sees).Siis hakkan mootorit tegema.Homme rohkem pilte.
Post Reply