MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Võistlused, laadad, messid, kokkutulekud, matkad ja reisikirjad
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Käesoleva aasta nuditud paanika reis oli ikkagi lahe ja tõestas, et saab igasuguste takistuste kiuste sõita.

Meeldetuletuseks, kohe kohe tulebki asjad pakkida ning reisile minna.
Image

Kes te veel "punases" alas olete ning olete olnud seda juba mitu aastat, siis kord mitme aasta jooksul võiks ju augusti paiku 7-10päeva aega leida.

Pakun ikkagi augusti algust reisi alustamiseks, sest kaks aastat on näidanud, et see on sobilik aeg.
Veel on puhkused, koolimöll pole alanud, ilmad on vägagi OK ning üks kõik mis maailmas ka juhtub, selle "paanika" vaibub keset suve (vt puhkused)

Igatahes on selge see, et kui reisijaid rohkem kui 4, siis asjal on teine maik. 3 oli suht OK.

Ermo viskas/loopis jälle kindaid ja pani mind valikute ette... seega olen sõiduratta osas nüüd kahe vahel, kas ikkagi K58@100 (mis on ennast juba õigustanud, lahe sellega sõita ka) või ehitamisel olev jawa 350. Korvi mõte tundub ka huvitav...

Korvidega on ainult see jama, et nendega peab sõitu alustama Eestist - ei ole head/odavat varianti poole peale vedamiseks. Juhul kui kellegil on olemas sõiduk, mis mahutaks 3-4 korviga masinat ja ta oleks reisil ise osaline ka... samas ühe hooga saab sõita Krakovi lähistele.

Eestist startimisega on kehv see, et 4p läheb kaotsi Eesti-Poola ja siis tagasi ka lisaks on kõik juhuid reisi põhi osa alguseks parajalt väsinud.
No tegelikult igal juhul läheb 2+2p sõidupiirkonda liikumiseks. Reisi enda jaoks on vaja ka kuskil 4p - siis saab piirkonda nautida ka.

Suund võiks olla kas siis Aadria mere äär või Rumeenia.
Last edited by hmm on 17. Oct 2020 21:41, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

Kiitused hmm, tsikleid remondi talvel. Teema algus on ideaalselt ajastatud.
Mina hääletan ise Rumeenia poolt ja soolotsikli, sest mäletan hästi kui jõuetu mu Jupiter 3 mägedes soolona oli.
Rumeenia on kasuks räägib odavust, head teed ja meeletult mägesi. Autoga Poola ja sealt edasi oleks ideaalne, sest see aasta toimis see väga hästi.
Tean, et kasutaja roosakummik kibeleb meiega kaasa, lubas talve jooksul finantsi koguda. Usun, et mahume ka neljakesi teedele, sest kolmekesi toimisime ideaalselt.

Augusti algus reisik on ideaalne, see aasta jäime isegi coronavaatenurgast veidi hiljaks, oleks pidand nädal varem minema agaseda me ei osand ette näha. Samas kuupäeva ma ei muudaks.

Ratta osas pean ise veel mõtlema, Jupiter on ennast nüüd eelmise aasta vaatevinklis kenasti tõestanud aga mulon ägedaid rattaid veel millega sõida, seega sõiduratta valiku teen kevadel alles. Praegu ei taha hakata veksleid välja käima.

Poola sõidu peame kuidagi suutma ikkagi ühe päeva peale ajatama, eelmine aasta oli start hiline, aga usun, et paremini planeerides jõuame päevaga. Kõik tsiklid ja asjad õhtul pakitud, mingi start 6-7 siis peaksime enamvähem õhtuks sihtkohta jõudma. Muidugi autojuhtimise teema on kriitiline, sest kuigi juhte on siis õhtuks on kõik nagunii väsinud, sest autos normaalselt magada võimalik pole.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Vaatasin selle aasta reisipäevade läbimisi, ning 300km oli selline keskmine, kus oli nii head sõitu, puhkepause, nautimisi jne...
min: 250 siis, kui pool päeva ootasime corona infot + bratsislava kuumuses väike turism + õhtune remont.
380 tagasisõit Krakowi e. puhtalt terve päev rallit - sõit oli väga OK. Kuigi öömaja otsimine südaöises Krakowis polnud enam väga lõbus tegevus.
Pikemad päevasõidud (350+km) tuleks päeva lõunalauas fikseerida e. lõpp määrata ning broneerida kuhugi öömaja ette.
Muide sõidukiirus n.ö. tasastel ning sirgematel teedel (Bratsislava ümbruses) võiks olla ikkagi 90 juures. Meil jäi ta ikkagi 70-80 lähedale (väga üksikutel juhtudel sõitsime 90-100 no need jupiterid ei liikunud ju :roll: ) Õnneks waze sättis meid väga nauditavatele mototeedele 8 ) kus 80km/h oli päris hea.

Seega võiks päevane sõiduulatus 330km (+/-50km) piiridesse jääda - saab nii nautida kui ka vaadata.
Muide selle kohaliku eluolu vaatamistega on nagu on, sest liigume nii ehk naa kaootiliselt ja päeva sõidusiht pannakse paika üldjuhul eelneva päeva õhtu või selle sama hommiku õlle lauas. Lisaks on tegu ikkagi motosõidu nautimistega.

Isiklikult võin öelda, et ega ma eriline ajaloo huviline pole, pigem selline "ahah see asi... ok lähme edasi" + mõne maastiku silmailu fikseerija. Ega motoriietes pole ka nüüd teab mis mõnu kuskil jala liikuda.
Pigem soovin ikkagi tunnetada kohalikku maastikku (mägesid ja veekogusid + söök + õhtumöll)

Nüüd sõiduringi planeeringu algandmeteks tuleks siis selline tegevus:
1p vara alustada ja jõuda vähemalt KRAKOWisse - parem, kui jõuaks veel kaugemale nt Budapesti, kuid siis on juhid juba päris väsinud. Positiivne on see, et ei pea 3a järjest Tatraid kühveldama - no need on head teed, kuid võtavad aja maha veel paremate kogemuste saamiste arvelt.

2p-6..8p sõita ~330km/päevas e. 5p 1600km ...7p 2300km ratastega
7p või 9p tagasi sõit.
Ideaalne on alustada laupäeva vara hommikul (parem reede õhtul juba mingi ots sõita nt Vilnjusesse) ja saabuda järgmise nädala pühapäeval.
Tegelikult tuleks start hoopis sättida tagasituleku kuupäeva järgi, sest kui sõitjad on n.ö. oma igapäeva kohustustest vabad, siis pole stardipäev oluline. Aga nagu ikka on esmaspäev alati mingi uue perioodi algus.

Aegadeks tuleks siis
30.07 (reede) või 31.07 laup. ja tagasi 8.08 pühapäev <- riski bizniz
Ermol vist augusti alguses e enne 03.08 start suht ohtilk... mingi oluline tähistamine...

tõenäoline 6.08 reede või 7aug. Laup ja tagasi 15.08.

Ok aitab praegu...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Joonase lähetamine krt... Horvaatia.. mmm tuleb meelde Krk saar ja see Čižići... lisaks mõnus soojus ning üli lahedad teed ning Aadria meri.
Hing ihkab sinna poole. Sõit mägedes ja siis rannikule ujuma.

https://etv.err.ee/1152670/johannese-lahetamine

Aga see on asjakohasem:
https://www.youtube.com/watch?v=E_0Qmc0YphU

Ja loomulikult mõelda ettevalmistustele. Oleme siin lahanud seda ettevalmistust piisavalt, kuid iga kord tuleb peas teha reset ning enda jaoks asi uuesti detailideni valmis mõelda.
Aga natuke visuaalset pajatust:
https://www.youtube.com/watch?v=oeMgSRdV9f0


Muide juhul kui peaksime Horvaatia suunal liikuma, siis tuleks igaks juhuks rahvusvaheline juhiluba teha, sest Horvaatia on Bosnia ja Hertsegoviina poolt poolitatud... See viimane riik ei ole EU. Lisaks veel, et lõunapoolsemad riigid samuti soovivad rahvusvahelist käkerdist:
https://www.mnt.ee/et/liikleja/juhiluba ... e-juhiluba

Dokumentidest veel lisaks - rahvusvaheline sõiduki kindlustust võiks ju olla ja ka ravikindlustus.

Pass võiks siis kaasas olla (n.ö. dokumentide duubeldamiseks) igaks juhuks...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by roosakummik »

Sellistel ekstreemsetes tingimustes nagu seal videos näidatud on ei saa ükski NSVL mootorratas hakkama. Need lagunevad juba esimestel kividel kändudel.
Muus osas on video asjalik ja õpetlik. Venemaal vulkaniseeritakse ka siselohv ära. =)
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

roosakummik wrote: 12. Nov 2020 16:41 Sellistel ekstreemsetes tingimustes nagu seal videos näidatud on ei saa ükski NSVL mootorratas hakkama. Need lagunevad juba esimestel kividel kändudel.
Muus osas on video asjalik ja õpetlik. Venemaal vulkaniseeritakse ka siselohv ära. =)
Millises videos - horvaatia teedel?
TET-i ei ole plaanis sõitma minna aga kui leiame huvitava tee, siis selle läbiks ehk ikka.
Muide miks need meie sõidupillid siis hakkama ei saa... :roll: No valime siis need teed, millega sa hakkama saad.
Loen siit välja, et oled tulemas 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by roosakummik »

No väike kihk on ikka kaasa tulla. Üritan vaikselt finantsi kõrvale panna/koguda. Nagu aru saan on plaanis järgmine aasta külgkorvidega minna. Mul poleks selle vastu midagi, kui teie korvidega ja mina soolol. Mulle istubki rahulik kulgemine 80-85 km/h. Turvaksin korve soolol :wink:
Mis tsikliga tuleks, ega palju valikus pole Jawa 638 või siis Iz Planeta 5. Jupiter veel juppideks. Kuid sellest mäest lähme üle siis kui selleni jõuame.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Külkadega vist ikka 80% tõenäosusega ei lähe, kuid mine tea....
Kopikaid on vaja seal 700-900€ per nägu juures kokku saada, siis peaks piisama. Laod jupiteri kokku, müüd maha ja saadki jawaga või planetaga sõitma tulla. Või ei lao jupiteri kokku, kuid müüd maha ning paned pool juurde ja raha koos. Või paned iga kuu 100€ kõrvale ja ongi € koos.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

Reserveerime siis pidulikult täna selle neljanda koha Roosalekummikule!!
Külkaohtu pole, sest nendega jõuame Poola ja siis peame tagasi tulema, aga neli soolot mahutame sellel suvel olnud transpordi vahendisse ära küll.

Rahakogumise mõttes on hmm õigel teel, ise täpselt nii toimetasingi, aga panin iga kuu 150.- euri kõrvale spetsiaalselt reisi jaoks mõeldes. Suvel on sada muud kulu ja siis see raha leida on raske kui ei taha just "piiks piiks ja raha tuleb" teha.

Hakkasin usinal gopro kinnitusi meisterdama aga sellest juba teises teemas.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

Telefon meenutab mulle aegajalt omaalgatuslikult suve.
Mõtlesin, et jagan siiagi.
Attachments
Mägedes
Mägedes
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Nüüd on asjad ka nii kaugel, et kohe peab pakkima ja sõitma minema. Enne seda teeks väikse tiiru Munnimäelt Mustaputsi sohu läbides Kiimamäge, Türajärve ja Tussimetsa. Selle reisi võiks seal Jaanipäeva paiku sõita, siis jääb üks kuu veel sättimiseks.

Aga võiks natuke arutada ka, et millega nüüd soodsam oleks, kas ise vurada 2+2p + 4 in. ööbimine või saata masinad ja järgi lennata....

1700km oleks sõit Bratislava + piirkond. Võib olla venitab ilma ööbimiseta, kuid kahtlen... see teeb 3400km e. bussiga ~390€ kütet + 1x ööbimine (4x40 ~160€) Mingi toit ka, mis on seotud 2 päevaga (sest kui lennata, siis selle võrra ehk võidab need kaks päeva ajaliselt)

Seega ise minnes on transiidi kulu ~650€ (väike tambov juures) ja 4 päeva jaotatuna sõitjate arvule, siis 163€ lähedal sinna ja tagasi.

Nüüd rataste saatmine + järgi lendamine ehk enam nii kallis võib olla pole, kui asi 4 päeva asemel 2 päeva aega võtaks. :roll:
Tõenäoliselt tuleb iga ratta edasi tagasi saatmine seal miinimum 500€ + lennupilet ~50-160€ vahemikus seega 500...700€ per inimene... ja võit 2 päeva ehk ~700km (mille läbimine on ka kulu toit+kütus+ööbimine)

Keskmiselt tuleks arvestada ~70€ päeva maksumuseks (toit, kütus, ööbimine, ühised kulud). Lendamine ja saatmise korral peaks selle arvestus olema kuskil 100-120€ päevamaksumus.
9 päeva 70 x 9= 630€
9päeva 900 - 1100€ ehk vahe on tuntav. üks Gopro kaamera hind.

Arvutan, kuidas arvutan, siis ise rattad kohale tarides tuleb minu arvates odavam... aga ajamahukam e. 2+2päeva kulub Eestist sihtkohta ja sealt tagasi majandamisel. Kui plaanis kogu reisiks 9 päeva, siis sõitmiseks on napp 5 päeva e. ~1500-1800km.
Seega kõige olulisem on stardi aeg ja tagasituleku aeg fikseerida.

Mina soovitan ikkagi reede lõunast (6.08.2021) startida sõita kuniks jaksu, siis puhkepaus ja laupäeva õhtul kohal. Parkida buss, ööbida ja pühapäeva hommikul start ratastega tripile 6p.
Nüüd startida laupäeval lüheneb 1 päeva võrra reis.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

Lennata mulle meeldib aga selle resipuhul esialgu välistaks. Eelarve on nagunii suht tuuga ja Krakov alustamiseks igati ok koht.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Igasugustega on tsehhist-itaaliasse s.h. alpidest läbi rallitud:
https://youtu.be/wWDdqnSI7Wo?t=1038

Järgmised sadomaso vennad https://www.youtube.com/watch?v=P91grw7ns-E


Nendel lausa 50cc ja jalakäija kiirusel, kuid vaated on head 8 )
Tatistame igale poole, sest siiani on sõidud olnud suht vihmata, eks ka seekord võiks nii olla.
Kuid sellist remondiblogi sõiduajal ei sooviks teha... Suurem osa jamadest oli seotud süüte ja poltide lahti tulemistega.
Seega roosakummik, harju vaadetega ja hoia ratas kerge 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by roosakummik »

See kerge tähendab, et panen väiksema hammaka, et jaksaks vedada.
No mopivennad on puhta hullud ja seal alpis võrriga sõitta... ütleme nii, et trenni saab.
Aga vaated on võrratud.
Enda üks unistusi oleks sõitta läbi Soome, Rootsi ja Norra. Laevaga soome, siis ülesse Lappi, sealt kas siis põikaks Norra ja Rootsi ja alla tagasi ning Laevaga koju. Seal muidugi kütus kallim ja muu ka kallim. Kui eks enne käiks allpool ära.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Ei, mitte hammakas, vaid kaalu mõtlesin.
Hammakaga pole eriti vaja jännata, selleks on käigud. Tähelepanu peaks pöörama pigem sellele, et kolmanda käiguga 50km/h sõites kõrval valus ei hakkaks.
K58@100ga sõites oli tasastel kitsatel teedel 4 käik ja kiirus ~70 kandis - selline kulgemine tundus hää. Mägedes üles minnes 3 käik põhiline, no 2 ka.
Kui ikka ratas raske, siis ega sellega lihtne mägedes sõita pole, võimu võib ju olla, kuid mägedes paneb mass asjad paika.

Siin on ülihea tõestus, et kaal on väga oluline. No muidugi me ei lähe nii karmi asja tegema, kuid julgustab ehk paljusid:
https://www.youtube.com/c/c90adventures/videos

Aga jawadega siis see põhjapoolne sõit.
https://www.youtube.com/watch?v=dvsRPKlYz6E

https://www.youtube.com/watch?v=HIobeonUDJQ

Jawade reisi osa on suht koht sõit :wink:
OK hetkel siis nii mõnigi h on talveõhtul hea mõnda reisivideot kiigata.
Kaamera peaks hankima :roll:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Natuke tööd, tankima ja sõitma.
20200801_222156.jpg
20200804_151304.jpg
20200804_152603.jpg
20200804_192618.jpg
20200808_190944.jpg
Kohe kohe on minek.
Attachments
20200806_104401.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

Mul puhkus kirjas augusti kaks esimest nädalat 😊
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Ka minul puhkused kirjas - 2n enne ja 1n pärast... seega ruumi on kuhu asju sättida.

Esimese postituse creative processi osas oleme ajaliselt seal "fuckoff" noole juures. Seega tõsiseid pingutusi kellegilt oodata oleks loovuse surm.

Mõtlesin ühe asja peale, et need kes kaasa ei saa tulla võiksid vähemalt vesise suuga meie sõite jälgida ning lõunalauas kahvlit hoides, kui gaasikäepidet ning ka seda keerata... lisaks ei tee ka kallutamine paha.
Kõike seda võiks mingi gopro laadse kaameraga ülekanda - ma ise kahtlen, et suudan endale selleks ajaks gopro (8-9) hankida, sest va jaff võtab ikka korraliku kopika endale...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

5 kuud stardini...
Täna oli siis üks esimesi sõiduilmasid, kus võis maanteerehviga kulgeda 80..90km/h. Vanal reisimasinal sai ämblikud õlisest sumpast välja puhutud ja suunatud nina päikese suunas. Ka eelmisel aastal oli sarnane pilt, kuid 2n varem tehtud... Teisel võimalikul reisipillil sai raam ja plekid värvitud ning hakkab ratta kokku klopsimine.
Kuid pildil vanameister andmas teile innustust ja on 15a. nooremale masinale e. 48. aastasele jaffile toeks.
PSX_20210301_184405.jpg
Last edited by hmm on 26. Mar 2021 12:34, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Üleeile sai ka jaff liikuma, hetkel koos külkaga. Eile õhtul esimene ametliku reisijaga 1h Rakveres sõitu.

Sai ka kiivritele sidekomplektid uuesti ühildatud Midland BTX2 pro S ja midland BTX2 pro. Nüüd ei pea märkide keeles suhtlema.
Eelmisel päikese reisil juhtus minu seadmega (BTX2 pro S) mingi jama ja intercom funktsioon lakkas, kuid õnneks garantiikorras vahetati seade välja.
Reisil sai proovitud ka midland BTT äpi süsteemi, kuid ei õnnestunud tööle saada. Ermol ju see kiivriseade puudub... tema lihtsalt kuulas oma fööniga kõrvakallidest jutusaadet enda mullis, isegi filmida ei viitsinud....
Ride-ride sätetes oli nii, et kohati katkes side, sest vahemaa läks pikemaks kui 200m... ehk siis side taastamiseks oli vossil vaja hoogu maha võtta, et jupiterid järgi jõuaksid.
See lubatud 1km on siis, kui iga seadme vahel on 200m ja 5 seadet on ride-to-ride funktsioonis ning vahepealsed jaamad transfeerivad sidet...

Aga üllatus üllatus, nõks üle 4 kuu on jäänud. Tunnete kuidas creative process funkab ning oleme lähenemas selle kollasele alale nimega PANIC.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Ilmad on küll jahedad, kuid päike näitab ennast aina rohkem.
4 kuud, härrased... 4 kuud.
Eelmise kuu motivatsioon sai teoks. Selle aastane reisimasin jaff harjub teedega ning pea 600km sõidetud.
PSX_20210404_202818.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Nu, mis toimub. Vaatan, et siin foorumis on vaikus alates 9.04st...
Esimese graafiku järgi oleme "panic" alale jõudnud. Loodan, et see pole sõnatuks veel teid võtnud.

Käisin korraks, no 14p, lõuna pool luures e. Lätis. Sai nädal aega 15...18 kraadiseid päiksepaistelisi ilmasid nauditud ning veendunud selles, et lõuna pool on päike ja soe ilm olemas.
Ahjaa, nõks üle 3 kui jäänud...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

13.okt sai hõigatud ja praegune plaan, et start 6.08 (no kui osalejad saavad varem, siis minul võimalus ka varasemaks seda päeva lükata)
Seega 297 päeva oli ettevalmistuse aeg... 74 päeva on stardini jäänud. Veel on paanika tsoon - nutmine peaks hakkama siis, kui päevad varasemaks tuua või 30päeva on stardini jäänud.

Vaadates biker foorumit, siis Horvaatia on suhteliselt lahti, kui covid testid tehtud või vaktsineeritud (soovita murevabalt liikuda saage oma sutsakad või teeme testid). Seega paisab päike selles vallas, et saab vähemalt liikuda. Lisaks püüab üks tegelane ka Rumeenia pool ringi vurada. Meie jaoks on hea, sest katsetatakse mõlemad suunad.

Hetkel minejaid siis:
1 Mina, rattaks siis tõenäosusega 80% jawa 360 ning 20% K58@100
2 Madeinussr,
3 Vallo (pole foorumlane), 90% Iz jup3 10% ehk leiab paanika hoos midagi...
4 Roosakummik <- kindlat veendumust veel minul pole aga kinnita või lükka ümber.

Minu seis siis selline, et jawa peaksin asjade kokkulangevusena saama liikuma hiljemalt 11. juuniks, siis on väntvõll renoveeritud, uued kepsud, silkud puuritud, uued kolvid/rõngad ja hakkab n.ö. mootori sissesõit. Kuni 16 juulini saan 35+35km otsasid sõita ~18x ning ehk ka kindlasti mõne 250km NV tripi. Tõenäoline, et enne reisi saab ~1200-1500km sõidetud erinevate koormustega.
Jawale vaja painutada riidest kohvritele alusraamid, et need vastu värvitud osi ei hakkaks hõõruma... sain ka mingi pakika, kuid see vist uuema masina oma - liiga pikalt ulatub taha-üles.

Reisiks vaja korrastada sidekomplekt (see midlandi alusplaadil tuli kõrvake lahti... vaja uus alusplaat), hankida juhtmevaba laadimisega telefoni hoidja.
Võiks lahendada selle sidesüsteemi mingi universaalse lahendusena - nt kas või telefoni baasil. Ega meil kõigil neljal ühesuguseid sideseadmeid kiivrites pole. Mul küll üks BTX2 PRO ün varus...
Samas tundub kuidagi hea lahendus midland BTT, kuid eelmisel aastal kiirelt näppides ei saanud seda mugavalt tööle.
Seda sidesüsteemide arendust võiks eraldi teemas arutleda.

Mul oleks ülimalt hea meel, kui saaksime mõne GoPro (8.. 9) selleks ajaks laenata, millega sõiduvideosid teha...

Varustuse peale ma veel ei mõtle, sest eelmisel aastal olemas olev varustus töötas, kuigi teised sõiduteksad peaks hankima... ja kiivrile uued visiirid (olemas olevatel mõned kriimud juba peal - pean hakkama paremini hoiustama)

Vot siis ehk kokkuvõtvalt:
Countdown 74 days of 297
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

MIna oma Jupiteriga tegin proovisõidu ära, kõik toimis, enne pikemat reisi teen ka suurema hoolduse raamile, mootorit sai eelmine aasta hooldatud. Mootoril vahetan õli, peatan lekked ja vb teen õhupuhasti ümber.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

59 hommikukohvi joomist.
Eelmisel nädalal toimetas Vallo ka oma jup3e Ermo vanaraua hunnikusse.

Nüüd võiks suuna paika seada e. kas Horvaatia või Rumeenia.
Pakuks Horvaatia keskele (nt split), siis Itaalia (ehk veneetsia põige) ja tagasi üle alpide - rrrr

Kui minna selle konseptsiooniga:
2+2päeva kulub Eestist sihtkohta ja sealt tagasi majandamisel. Kui plaanis kogu reisiks 9 päeva, siis sõitmiseks on napp 5-6 päeva e. keskmiselt 330km/päevas (no kui rattad head, siis võib +100 otsa surada küll) ~1500-1800km.

Väike illustratsioon ka mis see 1800km tähendab. Ega neid kohti väga uljalt paigaldada ei saa - kohe 100...300km otsas. Seal ka lõikamise kohti ka.
Aug21.jpg
Väga oluline on sõita bussiga slovakkiasse või ungarisse - mitte jääda Poola - sellega võidame vähemalt 1500km + ei pea eelmistel aastatel sõidetud teid uuesti kühveldama (mis olid igatihead aga...). Mida rohkem põhja pool masinad maha paneme, seda vähem lõuna pool magusates kohtades sõita saame.

Seega kõige olulisem on stardi ja tagasituleku aeg fikseerida

Mina soovitan ikkagi reede hommik/lõuna (6.08.2021) startida sõita kuniks jaksu, siis puhkepaus ja laupäeva õhtul kohal. Parkida buss, ööbida ja pühapäeva hommikul start ratastega tripile 6p.
Nüüd startida laupäeval lüheneb 1 päeva võrra reis.
Stardi aja suhtes ei ole minul vahet, millal minna. Sobib ka juuli lõpp... kuni augusti keskeni.
Vallo sätib kah ise oma aega... Ermol on ka suht vaba graafik vist... kui seda ühte kohustuslikku kuupäeva augusti alguses välja jätta.
Roosakummik?

Lõpuaeg... mina võin vabalt 20.augustini sõita...

Nüüd kaasnevatest teguritest:
1. Covid - nagu ennustatud suvel asi raugeb aga võib selleks ajaks jälle pead tõsta. Euroopas on normiks, et suht lühikese ette teatamisega ning piirkonniti asju kehtestada. Kiirtest on päästetee, kuid eks peab neid punkte hakkama otsima, sest kogu asi on eelregistreerimsitega. Seega üks ajaline faktor juures. Alternatiiv on vaksineerimine aga liikumise piirang kukkub maha 2 doosi saades.

2. Kellel pole, siis EU ravikindlustuse kaart vaja tellida - tehke/tellige kohe - võtab 2-3 päeva aega millal saadetakse.

3. igasugused ratta paberid/kindlustused.

Ahjaa hakake pakkima.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Hakkan siia aegsasti kribama kaasavõetava varustuse listi, et viimasel minutil oleks koht kus näpuga järge ajada ning kottidesse visata.

Varustuse list hakkab juba vaikselt paika loksuma... kuid seoses uue rattaga on hinges pisike kahtlus küll - käimakast.... :|

Ise enda küljes:
Kiiver + tume visiir + Midland BTX2 proS, tagi, suvised kindad, mototeksad, motosaapad.

Jawa 360:
Lenksul Q-mount tel hoidja/laadija + telefon.
Istmeall 1L bensiinile seguõli.
Vasak küljekarp e aku juures:
1. Läbipaistvad kaitseprillid,
2. vihmakile püksid (need võiks ehk rännata kohvrisse)
3. Multitööriist koos kruvikeeraja otsikute komplektiga.


Parem küljekarp:
1. 0,55L bensiinile seguõli,
2. visiiripuhastuse vedelik + paber,
3. telefonile kilekotid,
4. töökindad,
5. Võtmetekomplekt töökinda sees:
5.1 tellitav võti,
5.2 küünlavõtme padrun 22,
5.3 8-9 padrun,
5.4 narre 1/4;
5.5 1/4 pikendus 5cm,
5.6 1/4 pikendus 10cm,
5.7 1/4 kruvikeeraja otsikule üleminek,
5.8 1/4 padrunid: 10, 13.
5.9 täiendav 8mm padrunisse tugevad kruvikeeraja otsikud (väike lapik, suurlapik, 2x ristpea
5.10 lehtsilmus võti 10mm
5.11 lehtsilmus võti 12mm
5.12 lehtsilmus võti 13mm




Külejkohvrid 25-35L (jätan 25L sätetesse ehk hoian laiendused lukuga koos)
A vasakusse kohvrisse (riided + kiirelt kasutust leidvad elemendid)
Kohvri esimene tasku:
1. Kindad (soojad ja nahk)
2. Ehk paigaldan tõstan siia ümber visiiri puhastuse vahendid ja küljekarpi pigem vihmakindad. Küljekohvrist saab lihtsamini visiiripuhastuse asju kätte, küljekarbist on vaja sadul üles tõsta e. masin välja suretada ning võtmega sadulalukk avada.
3. Taskulamp + mälupulgana micro SD kaardiadapter + fotoka kaardi lugeja.

Kohvri küljetaskusse:
Kilekoti sisse 220V usb laadija + usb C ja midland juhtmed

Kohvri sisse:
1. kilekott:
- Soojad alusriided
- vahetuspesu - 3 T-särki 1 pikkade varrukatega särk, püksid (mõned), sokid (10 päevaks). Kui asjad saavad mustaks - prügikasti ja poest uued.
2. kilekoti
- Ujukad
- Käterätik.
- plätud
3. Hügieenivahendte kott (hambahari, pasta, seep, šampoon, habemeajamise vahendid, kätekreem)
- Mõned hädapärased ravimid (paratsetamool, side, haavaloputuse vedelik, plaastrid)
4. Vihmariided klviad ehk siia nii jakk, püksid kui ka overbootsad - vihmase ilmaga saabaste peale. Võtan need põlvekad ära, sest sooja ilmaga on need kurjast (mootori kuumus kõrvetab sääri + bussis rataste pakkimisel jäävad ette)

B paremasse kohvrisse (Muu nänn)
1. Kilekott:
- "Linnariided" (lühikesed teksad, vabaaja jalanõud, õhuke jope/pusa)
2. kott:
- ehk mingi fotovarustus... seda veel mõtlen
3. läbipaistev visiir oma kotiga

3. Hoolduse karp:
- veoketi lülid + kaks lukku
- 2x süüteküünalt NGK B7HS
- 10 paari õhukesi kilekindaid
- Tihendi silikoon Reinozil
- leegikate võti
- narre 3/4 momentvõti,
- 3/4 üleminek ->1/2;
- 1/2 padrunid 14; 17; 19; 24;
Varupirnid (R2 esitule, pulgad tagatulede jaoks)
- BrakeCleaner
- punt nipukaid + traati
- Mootori lahtivõtmise tööriistad (vajalikud pressid ja tõmmitsad) + käiguvahetuse kahvlid (käigukast on hetkel ainuke, mis hinges kripeldab... :( )
- kui mahub, siis gaasipõleti
- Siduritross
- Piduritross
- 16"x3,25/3,50 siselohv
- heeblid.
- keermeliim
- Mõned 6 ja 8 poldid/mutrid

Varusoade a tööriistadega teen kaalujaotuse, samas selle 44 päeva jooksul vaatan veel üle, et kas ikka... Samas peame pundi peale vaatama, et kes milliseid tööriistu kaasa tarib, kõigil pole mõtet samu asju kaasa tirida.

Püüan kuidagi ka suunakad külge kruvida, kui ei jõua, siis lisandub kaks helkurpaela käte ümber, et pimedas kätevehkimine näha oleks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

Kuna seekord on Peeter korralikult ette valmistnud

Siis minu list.

Kaks kohvrit odavat läti õlut.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

madeinussr wrote: 22. Jun 2021 12:23 Kuna seekord on Peeter korralikult ette valmistnud

Siis minu list.

Kaks kohvrit odavat läti õlut.
Ehk jääd lätti ja tarbid neid kuni tagasiteel prale võtame?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Täna hommikul sai nauditud sõitu ja tuli meelde hommikused sõidud lõunas...
PSX_20210712_092052.jpg

Käesoleval aastal me vist päikest otsima ei lähe, pigem ehk viiks päikse ja soojuse sinna e. võtaks kaasa.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Täna on siis saabunud see hetk, kus enam vähem 7 päeva pärast peaks masinad olema pakitud Transitisse, varustus koos ja reisikohvrites ning hakata sättima minekuks 4.08 hommikuks.
Omalt poolt vaja jawale kohvrite alusraam kokku keerata, et nad vastu numbrialust plaadiserva ennast katki ei hõõruks. Lisaks vaja ka esimesed suunanad led vastu vahetada jne... nipet näpet.
Vallol on vaja lihtsalt oma izhiga uuesti harjuda ning soetada kiivriside ning varustuses uuendada kaitsmed.
Ermo tuleb külmalt, läti õluga, mille ta alles koju taris ning kuigi kiivriside on talgi meeltes.

Praeguse kava järgi peaksime 2p sõitma Transitiga lõuna poole Viini ehk kuhugi Ungarisse Soprani kanti. Sealt rattad maha ning läänepoole Alpidesse udjama kuniks saab lõunapoole kerata Itaaliasse. Mööda Aadria mere rannikut Horvaatias kuniks sõidupäevad dikteerivad põhja poole keeramist, et Transiti juurde tagasi minna.
Ratta sõidu pikkus 5..6päeva, kuskil 1800km ehk...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

Homme on minek ja täna on vaja mul veel päris mitu asja teha.

Uus kiiver, hmm-ile pakiraam, ülevaatus😅(pikem stoory), pakkida, lekkiv paak vahetada, korv rattast eraldada, antigeeni test jne.

Mõnus reisikõdi hakkab vaikselt sisse tulema, või on need teise doosi kõrvalnähud🙄
Attachments
Mingi trajektoori mõte
Mingi trajektoori mõte
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by Mattu »

Edu ettevalmistustel ja reisil! Olen ise parasjagu siin Viinis ning otsisin kohaliku Jawa klubi kontakte, kuid nende klubiõhtu on täna ja sinna ma ikkagi vist ei jõua. Igaljuhul ilm on siin mõtlik ja pilves. Eilset sadu ei tulnudki. Õhutemp eilemaandudes 20, päraslõunaks lõi 28 peale. Kui süstid sees, siis kindlasti paberil tõend ka kaasa, on seda mugavam näidata. Igalpool ei pääse söömagi kui paberit ette pole näidata ja neil endal nagu ka teil mugavam kui on suurt paberit näidata, selmet oma telefoni ulatada kellelegi suurendamiseks.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Kellel fb-d https://www.facebook.com/groups/471167806998913
pole siis siia ka natuke infot:
Proovisin ka ühe uue asjana ka videote tegemist. Hetkel väike jupike sõitu. "Igavamad" "tavalised" kohad tulevad kiirendatult e. timewarp ja huvitavamad kohad siis õige kiirusega. Kuvan videotel ka kiirust, asukohta ja kõrgust. Kuid eks näis kuidas õnnestub, sest kaamera aku + maht + telefoni maht + andmeside võimalus hakkavad ka mängima... üks 1h video on 3GB suurune fail...
Youtubi koht:
https://www.youtube.com/watch?v=T8rjvaP3Gks
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

Pärast viimaseid ponnistusi on reis vastavalt graafikule alanud. Asju on kuidagi vähem kaasas kui eelmistel aastatel🤔.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by Prii »

Tublid mehed, et ette võtate ja et ka FBs kajastate!
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Vaepeal juttu ja pilte
Sõit on olnud väga super, teed, ilm, kohad, vaated ja meie rattad.
Mägiteed proovile panevad tõusud on seal 12..14% 500...5km, pärast ka langused samad.
Linnad, külad ja rannikuteed.
Aadria meri soe.
Sõidu teekond kuni 09.08.21  kella 14.41 ni
Sõidu teekond kuni 09.08.21 kella 14.41 ni
Rattad on pidanud ennast korralikult üleval. Väikesed sättimised, ei midagi suurt.
Attachments
20210807_094148.jpg
20210805_071557.jpg
20210805_165246.jpg
20210807_020031.jpg
20210807_140250.jpg
20210807_171117.jpg
20210807_231051.jpg
20210808_000526.jpg
20210808_091047.jpg
20210808_114706.jpg
20210808_144301.jpg
20210808_205336.jpg
20210809_104012.jpg
20210809_133019.jpg
20210809_134612.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Siin on vaja samuti teema ilusti lõpetada, kopin FB grupi kokkuvõtte ka siia:
Enne kui lugema hakkate siis ka kokkuvõttev videoke:

https://www.youtube.com/watch?v=ErXp56nbwRE&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=9

Mootorratastega reis Lõunasse päikest otsima selleks aastaks lõppenud. Rattad pakitud Transitisse ja asusime kõige otsemat teed kodu poole, marsruudiks 1546km. Transiti sõidu geoape link (näeb meie asukohta ja teekonda reaalajas) https://tracking.geoape.com/?track=AbeWykhvbM
2021_motoreis.jpg
Tagasi sõitsime ilma ööbimiseta otse Riiga, sest Mariapole-s olid kella 02.30ks kõik voodikohad hõivatud... 14.08 hommikul 06.00 jõudsime jawa.lv poe juurde. Cirkelks transitile paak täis ja endale söök ning panime mõneks tunniks silma kinni. Hommikul 10 paiku avastasime, et jawa pood tehakse 11 lahti... no ei jäänud ootama, vaid liikusime Royal Enifeldi läti esindusse interceptorit kiikama. Salong ja service väga viisakad, masinad kah. Natuke juttu ning kodu poole teele 300km sõita Tallinna ning 100 veel Rakverre.

Ratastega sõitsime 2232km Leedus, Slovakkias, Austrias, Sloveenias, Itaalias, Horvaatias, Bosnia ja Hertsogoviinas, Ungaris. Lisaks bussis veel 2x1560km Eesti, Läti, Poola, Tsehhi.
Zuumige geoape linki, näete täpsemalt meie radu. Kui kuskil on triip e. netti polnud, siis triibust vasakul ja paremal käänuline tee on meie rada: https://tracking.geoape.com/?track=FB7Lju5MPi

Mina panin jawasse 78L kütust (arvestan praegu juurde ka 6l, mis täis paagist veel puudu), mis teeb 3.5L/100km. Izhide kütuse liitreid ei lugenud, kuid igal tankimisel panid nad keskmiselt 11L, kui mina 6. Seega arvestuslikult oli neil 5.5 L/100km.
Kütusesse õli kulus 2l e 1:35le umbes.

Ratastega eriti midagi ei juhtunud, kuid väike kokkuvõte ka kohendamistest, sest tegu on ikkagi 1973a masinatega ning pea iga mutri ja detaili ise rattal paiganud... v.a. vallo muidugi...
Jawa360:
1. Qmount juhtmevaba laadimine jupsis. Viga lahendatud lüliti nupu kate takistas korralikult ümberlülitamast USB-Qi. Eemaldasin selle kattekese.
2. Mootorratta enda AGM aku kuumutasin Eestis üle (vihmaülikond oli akukarbis) ehk hakkas lekkima. Eks tuleb aku väljavahetada, kuid reisi see ei seganud...
3. Tuledelülitis toitevoolu juhtme kiud läks vastu lenksu e. mõned kaitsmed kõrvetas läbi.
4. Vasak amort ajas ülevalt õli välja, kui bussis oli lenksust kinni tõmmatud. Tegelikult peaks kogu lüliti välja vahetama, sest signaalinupp pani enne reisi jehhat.
5. Käivitamine on problemaatiline, ehk kohati jookseb täis või ei saa kütet peale - ei saa alati aru, mis sellega on, ihgatahes igal seismisel sulgen kütusekraani. Lisaks teatud pööretel või siis kui siiber on 1/3 lahti ja koormust pole, hakkab karpa siiber resoneerima nagu oleks detonatsioon silkudes - seega karpa vaja uus vaadata.
6. Vahepeal oli vaja ka kontrollida, kus kohast õliloik alla tuli - õhupuhasti tühjendus avast ehk tagasi löödud küttesegu immitses puhastist välja. No korralikult tuli sealt õli.
7. Lenksukate e. Lennuk esimene kinnituse aasad tulid hüplevatel Hungari teedel pesast välja ning esitule element tuli oma pesast lahti.
8. Siduritrossi kiud läksid automaatsiduri juures lahti - panin originaalse vana trossi tagasi, mille võtsin igaks juhuks kaasa.

Izhid... Ermo Vl kütust tangitud pea 2x rohkem e. küttekulu kuskil 6 kandis.
Paaril Korral kuumenes mootor üle, kui julmadel 1-2 käigulistel tõusudel hullatud sai või väga kuuma ilmaga 90km/h sai sõidetud. Masinal korrigeerisime karpa nõela madalamaks.

Vallo Izhi küttekulu kuskil 5 kandis. gaasitrossi käepideme poolne ots läks lahti, sai trossiparanduse kmpl uus ots paigatud.
Spidomeeter andis lõplikult otsad. Tühikäigu pöörded panime kõrgemaks, et vasak silku ei koriseks. Leegikad keerasid ennast lahti. Lähituli väga nigel e. Pole piisavalt valgustse jõudu. Täistuli väga ok.

Igatahes suhteliselt käte määrimise vaba sõit. Teosisõnu käed puhtad, valge särk seljas. Kuid summutite kohale pakikale midagi kinnitada pole mõtet, sest see lõhnastatakse korralikult...

Rahast... kokkuhoid ei olnud eesmärk, laristamine ka, pigem tegime enda jaoks mõistlikke kulutusi, et reis meeldejääv ja huvitav oleks. Ööbimiste eest maksime keskmiselt 60€ öö vähemalt kolme magamise koha eest.
Ühised kulud (üks meist maksis kõigi kolme sarnase teenuse eest nt majutus, sarnase maksumusega söök, bussi kütus) kokku 1269,43€ e. 423,14€ igaüks. Lisaks igaühe isiklikud kulud nt ratta küte, näksimine, jook jne. Minul oli see kuskil 276€. Seega kogu reisi kulu oli 700€. Loomulikult on izhi mehed palju rikkamad.
Aga ei tasu unustada, et reisile eelnes masinate ostmine/korrastamine, mida saab ka rahas mõõta.

Kõigi kolme sõitja kiivris oli Midland BTX2 pro S. Pea kogu reisi nuputasime, kuidas need süsteemid konverentsi kõne peale tööle saada, kui kolmandal päeval lugesin uuesti kasutusjuhendit. Lisaks vaja taustal olevat heli nt raadio gps jne tugevamaks keerata. Seda saab teha äpiga, kuid enne vaja peakomplektide soft updateda, mis meil polnud tehtud.

Videod... gopro funkas ka hästi, kahjuks fikseerisin ISO 400 peale ning pimedas filmitud videod jäidki pimedaks... No oleks võinud ka sõidu väliseid videosid teha. Hetkel pea 3h jagu sõitu... see vajab korralikku montöörimist, et hea vaadata oleks. Materjali pea 200gb.
Hoolikas peab olema ka näppudega, et objektiivi ei määriks. Lisaks igal kiivri peast võtul vaja gopro obje puhtaks teha. Nii mitmel korral oli obje must ning videod hägusemad.
Videote muutmine ja üleslaadimine oli aja ning andmemahukas. 1:30min lõik oli keskmiselt 3gb ja no nii 20...50min kulus video ettevalmistamiseks üleslaadimiseks

Internett: mina kasutasin mobiilset netti roaminguna kuskil 3GB. Kaardil 6.5gb roaming EUs. BIH ostsin 4kohaliku raha eest data sim kaardi, kuid seda ei suutnud korralikult tööle saada. BIH pole ka EUs.
Majutuses ikka kogu aeg WiFi kasutusel, et mobiilset andmesidet säästa.

Meid juhatas waze, mis oli seadistatud: väldi tasulisi, kiirteid kruusateid, sõiduk mootorratas. Teed mida ta pakkus sõitmiseks olid lihtsalt ägedad v.a. kui tal polnud midagi pakkuda nt Ungari... Bosnia ja Hertsogoviinas läks ta oma pakkumistega ekstreemseks ka, kus lihtsalt 50m tunnelist juhatas kõrvalt läbi hoovide... tee läks sirgelt, kuid tal oli vaja ikkagi üks haak tee kõrvalt teha jne. Lõpuks tuli vägivaldselt lubada kiirteid, siis pakkus ilusti tavalisi teid. Ungari teedest oli juba juttu, ülejäänud riikide teed olid siledad.


Kohad - mägikülad klassikaliselt head. Aadria mere äär no super. Soe meri, söögid ja radler. Lisaks väga palju turiste, seega majutuse hinnad laes ning raske leida. BIH Mostra vanalinn ka hea, kuid igal reisil külastatav Bratislava jääb alati meelde murevaba pidutseva rahvaga, Pubi Rock Polina, kebab jne.
Majutused olid tegelikult head, kuid oli ka üllatusi, lisaks läbitavad teed no nii google järgi taastatud visioonid... ehk hinnangulised kaugused:
1. Leedu Marijampole BHB hotel- väga OK koht.
- Peatus oli vaja teha, sest Transitil katkes roolivõimu rihmaratta leevendi... tuli sõit katkestada ning leida msinale remondi koht. Õhtul sõitisme siis ööbimiskohta.
Ööbimise kohast Transiti juurde sõites sadas viham ning õnnestus ka korraks külg maha panna:
https://www.youtube.com/watch?v=WA1AOUoesDI&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=2

Hommikul Fordi juurde saabudes oli masin korras. Rattad pakkisime bussi ja teele.
Kuna ega pikalt sõita jõudnud, sest pimedas läks asi ekstremseks, siis otsustasime teha peatuse ja selleks oli:
2. Slovakkia Holic piiripunkti rajatud GAS Truck Centrum - ka OK
Hommikul ärkasime, sõime lobi ja rataste selga.
Teekond kulges läbi Austria erinevate külavahe teede Ungari Sopranosse - tegime söögipausi ja siis edasi. Teekond muutus mägisemaks ja mõnusamaks. GRAZ linnas avastasin enda ratta alt korraliku õliloigu... kontrollides osutus see õhupuhasti avast tilkunud ülejäägiks... mitte käigukasti õliks... kiivril visiir heledaks ja mägedesse. No need olid mäed... pimedas ja kui 30km/h kiirusel oli tõus 1m/sek. Minghi hetk tegi Ermo peatuse, sest mootor läks kuumaks. Jahtusime ning asusime teele... laskudes ütles ka Vallol Gaasitrossi rutska poolne ots üles.. paikasime ka selle. Mul oli piduritega jama... tahtsin paremaid ning tuli natuke peale keerata. Lõpuks jõudsime ööbimiskohta. Päevaseks sõiduks korralikud 510km 8 ) :
Öised mägede rallid:
https://www.youtube.com/watch?v=OfRTc8z_CnY&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=7

https://www.youtube.com/watch?v=Yb7rZOHvdxo&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=8

Peatus e. jupi hingetõmbe paus
https://www.youtube.com/watch?v=Z0hXHFteaFg&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=10


3. Sloveenija Cerklje külas Hostel Mamas House - Ülduhul Ok, kuid seal on saada ainult madratsi koht, olimegi krt teab mitu inimest katuseall... aga puhatud ja pestud sai. Saab selels kohas ka virtuaaltuuri teha: https://www.hostel-mamashouse.com/virtual.html

Hommikul masinad tööle ja kohalikku pagari juurde keha kinnitama. Pärast seda otse üle mägede Italliasse Trieste linna. Sõitsime nõks edasi Muggia randa. lesisime, ujusime, nautisime Aadria mere sooja soolast vett ning vaateid.Egas midagi võtsime suuna läbi Sloveenia küngaste Horvaatia suunas. Kell hakkas jälle õhtut lööma ning ega eriti kuskil öömaja läbi bookingu ei leidnud. Õnneks/kahjuks jne oli KRK saarel mõistliku hinnaga tuba saada. Sõitsimegi sinna.
https://www.youtube.com/watch?v=bTBXd7b1wtY&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=32yNGxUn8J8&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=3
KRK saarelt tuli korralikult turiste ära - tee oli suhteliselt umbes just välja sõidul. No seda hotelli oli ikka raske leida, kuid pärast mitut kõnet leidsime. Päeva teekonnaks tagasihoidlikud ~250km


4. Horvaatia KRK saarel KRK - Hostel/restoran "KRK" - No Vanalinnas, huvitav... wc ja pesuruumid ühised, tuba palav... kuid hommikusöök hinnas - kes mida siis sõi.... Juurdepääsu otsisime ikka mitukümend minutit, sest KRK vanalinna on keelatud mootorsõidukitega siseneda aga hotellikülastajatele tehti erand. http://www.hostel-krk.com/eng/accommodation.html

KRK-sit välja sõites oli samuti tee umbes ~5-10km - tegime julma ja tee kesktriibust sai meie sõidutee. Umbe mineku põhjuseks oli ühel paati vedanud treileriga masin oli tõusul ära koolenud...
https://www.youtube.com/watch?v=FX2dUVYUSFU
Kuid rannikule jõudes ranna äärne tee oli oma headuses.
Sõitsime Starigradi, ja nautisime seal vee mõnusid, saime ka kuidaig öömaja ning õhutul mereandide söök/jook. Päevasõiduks tagasihoidlikud 190km.

5. Horvaatia - Starigrad 7CWQ+J3. Kahjuks sellesse majja google mingeid hotelle või muud majutust ei anna aga Zimmer oli ukseküljes, puhata saime. Vanamemm pakkus 60€ eest kaks tuba 4 vodiga.. Masinad parkisime viinamarjade alla.
Järjekordne kuum päev - sõitsime ja nautisime ranna äärseid vaateid. Hommikusöögiks kohalikult ostetud arbuus + puu otsast võetud mandlid.
Plaan oli Omišis võtta öömaja ning pikemalt nautida aadria mere hüvesid. Hüvesid nautisime, kuid öömaja saamine meil ei õnnestunud. Kuna kell veel väga õhtut ei peksnud otsustasime Bosnia ja Hertsogoviinasse sõita... Splitist ida poole kiigates oli taevas tume. Sõitisme läbi 7km tunneli siis oli taevas korralikult tume ja kohati sähvis ka äike. Õnneks vihma ei saanud... Mostra linna jõudes öömaja leidsime lihtsalt. Piiriületus oli ka väga valutu.
https://www.youtube.com/watch?v=ZSquGWA0JR4&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=5

https://www.youtube.com/watch?v=Zw6I8XeJuQ0&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=6

Selle päeva sõidu pikkuseks tuli 294km

6. Bosnia ja Hertsogoviina, Mostra linnas BeB mostar - vist oli see... Kuid Koht oli hea, kuid vist seal olid mingid putukad, mis tekitasid punne nahale....
Hommikul väike turistikas ehk vaadatud seda Mostra linna kuulsat silda kahe kloostri vahel... siis väike kohalik lobi ja teele. No temperatuur oli ikka korralikult seal +37...38 kraadi juures. Visiiri ei saanud praokile jätta, sest silmamunad hakkasid praadima... Mööda jõe äärt mägede vahel sõites oli temp ok ja vaated võimsad. Kahjuks nett mängis mäkra, siis oletan sõidetud teid Bosnia ja hertsogoviinas.
Waze juhatas väga huvitavatesse kohtadesse - üle mägede väikeste teede. Kohtasime ka põlengut, kuid kohalikel oli sellest suva... Aga mis seal ikka vurasime ka meie edasi.
Gradiška linnast ületasime piiri. Tagasi BIH ei keeranud vaid otsisme 100km kaugusel Kutinas öömaja.
Peamiselt sõitime M16 mööda + mõned mõnusad haagid... ehk km tuli seal 360km juures.

7. Horvaatia, Kutina, Guest House Kosec - super, lihtsalt väga hea koht!!
Öömajast võtsime suuna Bratislava peale. Esimeseks sihtkohaks valisime Keszthely linna järve kaldal. No Horvaatiast Ungarisse jõudes oli kohe aru saada, kus teedesse on investeeritud... Ungari oli küll tasane aga väga tihedate muhkude/lohkudega. Kohati oli raske sadulas püsida - lihtsalt viskas õhku. Sellise rappumise peale lõi jawal lenksu katte "lennuki" esimesed nagad pesast välja ja esitule rippu - õnneks panin nipuka sinna enne julgestuseks... Egas midagi asjad oma kohale tagasi ja edasi.
Keszthelys läksime esimesse randa... koerte ujutamise randa... Njah.. seal kinnitasime keha ja sõitsime edasi.
Bratislavas öömaja oli muidugi oma ette ooper. kuid õhtu jällegi mmmm super. Hommikul ~4 paiku jõudisme majutusse tagasi.
sõitsime sellel päeval ~440km

8. Slovakkia, Bratislavava Pull studioa Hostel - No krt... vanamees rendib ühte tuba oma korteris, kus on 3x nari. Info on ka segane bookingus...
Hommikul teele ja Fordi juurde, lihtne 110km... Seal rattab bussi ja Kodu poole vurama. Plaanisime Leedus Marijopele kohas uuesti majutust leida aga ei õnnestunud. Siis otsustasime ikkagi edais sõita Riiga Jawa poodi.

9. Rohkem ei ööbinudki... viimane puhkepaus oli Transitis Jawa.lv poe juures.

Ilmad olid päiksepaistelised, soojad e.+35 keskmiselt - seda me siit ju otsima tulimegi ja võime kinnitada, et lõunas on päike olemas ning pakub oma soojust korralikult.
Järgmine aasta püüame uuesti sarnase tegemise ette võtta, kuid siia teised kohad ning ehk ka teised rattad.

Aga, et meeled oleksid erksad ja nostalgia laks kummitaks, siis videoke ka:
https://youtu.be/ErXp56nbwRE

ps mõned videod on reisist veel, need eraldi listis...
Last edited by hmm on 16. Oct 2021 15:44, edited 3 times in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by Nobody »

Vägev reis ja hea kirjeldus. Rataste osas hea uudis! Kas teine Jupiter mägedes ei kuumenenud üle?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Nobody wrote: 17. Aug 2021 23:41 Kas teine Jupiter mägedes ei kuumenenud üle?
Ei, sellel oli tühikäik suht madal ning vasak silku kippus korisema/klobisema - tühikäik kõrgemaks ja suht OK oli.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by madeinussr »

hmm wrote: 18. Aug 2021 00:04
Nobody wrote: 17. Aug 2021 23:41 Kas teine Jupiter mägedes ei kuumenenud üle?
Ei, sellel oli tühikäik suht madal ning vasak silku kippus korisema/klobisema - tühikäik kõrgemaks ja suht OK oli.
Teisel jupiteril oli vasak leegitoru lahti, see kolises peamiselt madalatel pööretel ja tühikäik oli ka viimase piiripeal. Keerasime juurde oli kohe parem.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Aga nüüd pisike puhkus ratastest ja järgmise aasta plaane sättima.... ehk siis kes on juba mitu aastat pealt vaadanud oleks ehk aeg prioriteedid üle vaadata ning leida võimalus 10 päeva jooksul eaka rattaga puhkust nautida
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Ei lase veel jahtuda sellel teemal. Materjali on 120gb jagu. Korraga ei kannata monteerida ning vaadata, seega päevade kaupa püüan midagi kokku keerata.
Esimene päev suuresplaanis.
Pakkimine, transitiga sõit, transiti rike, varuosa otsing, remondi kokkuleppimine, öömaja leidmine, rattad tööle, jawa lühise otsing, majutuse vastuvõtt ja burgeri putkas õhtu nautimine.
https://youtu.be/LrKuB9HjFr8
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by Nobody »

Lahe, selline järeltöötlus on vist päris ajamahukas?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

No väga ei ole, kuid andmemahukas.
Kuna kodused arvutid on kuidas on, siis pean telefoniga hakkama saama. Seal jällegi on hakanud ruumipuudus kimbutama.
Telefonis pole ka nii palju võimalusi, et fäntsit asja kokku laduda.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2021 "Sõita tahaks"

Unread post by hmm »

Eks jätkame. 2. päev kah purgis.
https://youtu.be/omVDvf8emlg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply