Kardiraami värvimine

Töövahendeid, -pingid, rakised, keemia
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Kardiraami värvimine

Unread post by Karlteesalu1 »

Oleks plaan hakata kardi raami värvima ,vana värv on täielikutr maha võetud.Kui värvida püstoliga ja panna auto värv kas on ka vaja kruntida või püsib ka ilma krundita?kas on vaja ka lakkida ?Kui palju maksab korraliku värv?Kas spraydega oleks mõtet värvida?
henri115
Tavakasutaja
Posts: 42
Joined: 13. Sep 2007 00:00
Location: Viljandimaa
Contact:

Re: Kardiraami värvimine

Unread post by henri115 »

Karlteesalu1 wrote:Oleks plaan hakata kardi raami värvima ,vana värv on täielikutr maha võetud.Kui värvida püstoliga ja panna auto värv kas on ka vaja kruntida või püsib ka ilma krundita?kas on vaja ka lakkida ?Kui palju maksab korraliku värv?Kas spraydega oleks mõtet värvida?

Kruntima peab ka, lakkimine oleneb sellest mis värvi ostad, osadele värvidele käib lakk ja osadele mitte. Spreyga pole mõtet värvida.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

spray läheb mõttetult kalliks ja ei ole ilmselt nii püsiv
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Olen jah mõelnud et ega see spray on ikka liiga nõrk ja ega ta odavangi ei tule kui püstoliga.Aga äkki keegi soovitab mingit krunt ja tavalist värvi mis oleks normaalse hinnaga.Ja paju seda umbes kuluda võiks?
--jaan
Tavakasutaja
Posts: 16
Joined: 23. Feb 2011 01:00

Unread post by --jaan »

Mine kuskile töökotta, kus autosid värvitakse, tavaliselt seal müüakse neid, kui ei müüdagi siis tellida saad neilt ikka, et nad tooks kuskilt, nii kõige lihtsam. krunti max 200g kulub rohkem ei tohiks minna, värvi veidi rohkem vist.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

200g on sellise õhulise torukonsktruktsiooni juures väga naiivne lootus. 400-500g töösegu määrib sinna ilusti laiali (sellest muidugi väga suure osa kahjuks pihustab lihtsalt õhku minema). Sama ka kattevärviga.
Kindlalt kordades odavam ja sellise asja puhul ka mõtekam ja vastupidavam lahendus oleks pulbrisse, kui väidetavalt nagunii on juba tegu laiali võetud masina halja rauani puhastatud lageda raamiga.
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Jah raam on täielikult laiali võetud ja värv maha aetud.Plaan on ikka ise ära värvida.Mingipäev tuleb käia värivpoes ja uurida hindu.Püstol ja kompressor on olemas.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Nonii... et siis värvime. Kõigepealt A ja O.
1) värvides veluurrulliga, millel on harjase pikkus 4 mm, enamik spetsialiste rull- ja püstolvärvimise tulemusel vahet ei näe,
2) värvikihtide füüsiline tugevus peab kasvama altpoolt ülespoole,
3) värvikihtide nake peab kogu mahus olema võimalikult parim,
4) rullvärvimisel tuleb tegelikult oluliselt optimaalsem värvikihi paksus ning 2x parem katvus kui püstolvärvimisel, samas rullvärvitud pind kuivab kauem, sest lahusti lendumist värvist enne pinnale sattumist ei ole.

Värvi tugevust (naket) näitab tugevusindeks. Kui see on 7, siis vastav värv moodustab pidava kelme nelja nädala jooksul. See tähendab, et värv kuivab võibolla kolme tunniga, aga puutetundlikkus ja eriti hõõrdetundlikkus kaob kuu pärast. Indeks 20 tähendab siis, et kelme tugevneb lõplikult tsirka 10 päeva jooksul. Sinu projektile kõlbaks ilmselt nakkeindeks 60, hädapärast ka 40.

Kuna rahakott ilmselt ei ole see kõige jämedam, siis jääb sul valida kas:
a) pentaftaalvärvid (näiteks Läti Pentaprim tooted),
b) nitrovärvid (nagunii kah "lätlased").

Mis tuleb kohe pähe taguda - nitrovärv ei segune ühegi teise värvitüübiga. Sest nitrovärvi kelmetekitajaks on kolloksüliin, mis on 100% tehislik ühend ja mis hügroskoopiliselt teiste arhetüüpsemate värvidega ei seostu. Küll aga keedab kolloksüliin alusvärvi kuni põhjani lahti. Kui nitrolakk on lisanditega, siis see võib alusvärvi mitte lahti keeta, küll aga kannatab nake alusvärviga kindlasti.

Oletame, et valisid pentaftaalvärvid (millega muuseas omal ajal värviti kõik autod NSVL-is ja enamik autosid õnnelikuma saatusega riikides). Kõige mõistlikum valik oleks nüüd:
1) krundiks Proteksol 50 (sellel on metallikrundiks sobilik nakketugevus ning tal on sees roosteinhibiitor),
2) kattevärviks sinu poolt valitud tooniga Pentaprimi värv (krundi värv peaks nüüd siis sellega natukene kokku ka minema - Proteksoli on punast, musta, halli ja valget),
3) värvile pöördumatuse tagamiseks peale pentaftaallakk koodiga PU-60, mis ütleb, et tegu on pentaftaaluretaanlakiga, mis jätab ülitugeva vastupidava pinna.

Kui valisid nitrovärvid, siis:
1) nitrobaasil krunt,
2) nitrovärvi julgelt 6 kihti,
3) 2 kihti nitrolakki peale.

Nitrovärvid nimelt moodustavad üliõhukesi hapniku suhtes läbilaskvaid kelmeid ja seetõttu peab neid peale kandma rohkem. Kui nitrolakki panna peale 1 kiht, siis see tükib tulema kergelt kare.

Mõistagi tahab iga kiht saada pärast kuivamist karestamist kas karestusharjaga või näiteks liivapaberiga "0". Või siis nende 600-ste ja 800-ste märglihvimispaberitega.

Iga kiht peab enne karestamist 100% lõpuni kuivama. Muidu tõmbad kusagilt värvi kortsu ja tolle koha pealt on siis ilus värvitöö mokas.
____________________

Aga kui tahad lihtsalt värvida ja rahus ringi kärutada, siis võta kindlasti Proteksol, kanna seda 2 kihti peale ja naudi sõitu. Isegi kui sa nüüd sõiduga värvi maha ajad, läheb metall halja koha pealt väga visalt rooste, sest inhibiitor on metalli välispinna ümber töödelnud. Mul omal on üks ratas Proteksoliga värvitud ja sellel on siin-seal värvivabu kohti. Aga tsirka kahe aasta jooksul need veel rooste läinud ei ole.

Krundiks pentaftaallahenduse juures võib müüja pakkuda ka NOVAKORi. Sellega on aga nii, et NOVAKOR nakkub teiste värvidega väga selektiivselt. Näiteks Protseksol NOVAKORi peal koorub maha, sama tegi kord ka alküüdemailspreivärv. Samuti on NOVAKOR tundlik õhuniiskusele - parima tulemuse nimel tuleks NOVAKORi peale kanda pentaftaalvärvi kuivas kuumas ruumis õhutemperatuuril vahemikus 90 - 110 kraadi. Kuna sellist ruumi sul nagunii võtta ei ole, siis...
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

Eelmisele postitusele küsiks otsa kohe, et aga akrüllbaasil värvid? Minu suzuki peale läheb akrülbaasil värv, pole küll teps mitte odava (32 euri liiter).
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Nii et siis otsustan teha Sapi-Vana õpetuste järagi.Niisiis esmalt tuleb panna krundiks Proteksol 50 ja kattevärviks pentaftaalvärv , peale pentaftaallakk koodiga PU-60.Kui ükspäev poodi jõuan siis uurin kas on ka neid kuskilt saada ja muidugi suured tänud sulle Sapi-Vana.Ja palju umbesd selline asi maksma võiks minna?
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Akrüülvärve on sadu erinevaid sõltuvalt lisanditest. Peamine, mida pead vaatama, on pöördumatus. Kui värvile on kõvendi sisse pandud, siis ta on pöördumatu ja näiteks bensiiniga kohtudes ei kahjustu. Ilma selliste agentideta akrüülvärvid bensiiniga kokku saades kahjustuvad. Ka akrüülvärv tahab saada mitmeid kihte pealekandmist, kuna ega temagi kelme paks ei saa olla.

Aga see Proteksol-Pentaprim-lakk lahendus maksab kokku nii tsirka 12 euri kogu krempel, sest liitrist Pentaprimist jätkub kardi jaoks rullvärvimisel julgelt neljaks-viieks kihiks.
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Aga millist rulli kasutada?
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

Aga ikkagi tekib mul küsimus, et milleks kogu seda ke**i rulli, värvipurkide ja paljude kihtidega näha, ja oma ega ja näve raisata, kui raam saaks sama raha eest korraliku tööstusliku pulbervärvikatte ja sinna ennem veel tsingisisaldusega krundi ka alla.
Või asi selles, et kuigi kõigile tootjatele, kes kardiraame toodavad, see lahendus kõlbab, aga õige eestlane ikka kahtleb ja peab kodus puukuuris mitu õhtut rulliga mässama...
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Tahaks näha inimest kes teeb tsinksisaldusega krundi ja pulbervärvimise 12 euri eest.Ja ega kart ei koosne ainult raamist ja ratastest vaid ka paljudest teistest osadest mis lähevad värvialla.Ja ma ei tee seda puukuuris.Närvidega mul probleeme ei ole ja värvimine pole ültse niihull ,kui vana värvi eemaldamine.Ja ega minuarust pole millegi korrastamine see kui võtan autohaagise ja sõidutan karti keevitaja juurest värvija juurde ja ise ei tee midagi peale selle et maksan raha.Ja ega selle pintsligagi halvasti ei jää.Ja kui mu rahakott oleks põhjatu siis mul ei oleks vene karti minski mootoriga.
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Niisiis täna käisin poes ja ostsin krundiks proteksol 50(must) kattevärviks pentaprim(must).Aga lakki ei oskand otsta ja seda mis sapivana soovitas seda polnud,tahaks midagi sprayga,äkki keegi soovitab midagi!!Ja kas metall tuleb enne värvimist millekagi puhastada?
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

targem oleks puhastada küll, näiteks liiva peale pritsides.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Kui sa mõtlesid liivapritsi siis järjekordne näide sellest ,et pole teemat ilusti läbi loetud.

Kirjurasin ühes postituses selgelt et värv maha aetud

Jah raam on täielikult laiali võetud ja värv maha aetud.Plaan on ikka ise ära värvida.Mingipäev tuleb käia värivpoes ja uurida hindu.Püstol ja kompressor on olemas.

Ma mõtlesin et millega metalli tolmust ja muuse ebavajalikust mis sinna kogunend on enne värvimist puhastada.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

See ju elementaarne et värvitud pind peab olema puhas.
Liivapritsi eelistaksin ise just seetõttu, et see võtab metalli päris haljaks. Igasuguste traatharjade ja liivapaberitega nühkides jääb alati vana värvi peale.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Ma saan aru et peab olema puhas ja sellepärast ma küsisingi millega puhastada.Mis mõttega ma raami enam liivapritsi viin kui ta on täielikult puhas.Peal oli värv mis tuli üpriski kergelt maha ,sest see oli tavalise värviga värvitud ilma mingisuguse krundita.Raami puhastasin traatharja kettaga, vanast värvist pole seal jälgegi.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

lihvimist vajab ikka liivapaberiga, et krunt peale jääks, muidu on paari päeva jooksul värv maas
sympson
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Unread post by sympson »

Ma kasutan erinevate metall pindade värvieelseks puhastuseks disperspersioonibaasil roostemuundurit. See neutraliseerib korrosiooni protsessi, tungib roostesse ja reageerib sellega,muutes raudoksiidi seespidiselt stabiilseks. Kui sul ongi veel kuskil natuke roostet, siis see aitab väga hästi.
Peale kandes on muundur selline piimjas valge, reageerides muutub lillaks, ning lõpuks ära kuivades jätab õhukese musta kihi. 48 tunni jooksul tuleb asi üle värvida, muidu algab uuesti vastupidine reaktsioon. Seda kasutamata, hakkab metalli pooridesse jäänud rooste värvi all edasi toimetama.
Lihtsalt puhastamiseks on atsetoon.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Enne värvimist võib muidugi pinna üle laabata puuvillase või linase kaltsuga, milles on ortofosforhape. H3PO4 on põhiline värvide roostemuundur. Peale tulev rauafosfaat liimub kõvasti alusmetallile ja ei ole hapniku poolt läbistatav. Käes peaks olema siis kummikinnas. Aga Proteksolil on ju ka nagunii fosforhape sees, nii et suurt vahet ei ole.

Aga muidu on üks tänuväärne asi see "karukeel". Sellega siis tõmbad enne värvimist metalli üle, siis veel kaltsuga peenest tolmust puhtaks ja värv selga. Ka "karukeele" korral oleks kinda kasutamine mõistlik, sest ega ta sõrmi muidu terveks jäta.
undipoiss
Posts: 3
Joined: 23. Jan 2011 01:00

Kardiraami värvimine

Unread post by undipoiss »

Ma värvisin oma kardi sihukese värviga.http://www.ecostil.ee/Ecostil_elita_38_FP_est.htmlImage
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Paistab et alles värvitud,aga kuidas vastu on pidanud?
Post Reply