Traktor T-25 1984.a

Eelpool nimetatud projektid ja arutelud
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Traktor T-25 1984.a

Unread post by Nobody »

Järgmisena vahelduseks üks 4-rattalise teema. Sai üks abiline endale juurde võetud. Klassikaline T-25. Traktor sai sihipärast kasutust viimati üle 5 aasta tagasi. Olnud 90-datest ühes peres suviseks heina kaarutajaks ning metsas abiliseks. Sellisena see koju toomise päeval välja nägi:
IMG_20191222_110041.jpg
IMG_20200104_122044.jpg
Esimese asjana sai juurde kallatud mootoriõli ning puhastatud õhufilter.
IMG_20191229_160104.jpg
Samuti vajas lappimist üks tagumine rehv, sain küll rehvitöökodadest mõned pakkumised, kuid võtsin lõpuks ise ette. Lohvi vahetusele kulub umbes 20 minutit, seega polnudki hull ise heeblitega tehes.
IMG_20200117_181814.jpg
Loomulikult peab vene tehnika jaoks olema ka vene padrunid. Ostsin ühelt garaazimüügilt 5 euroga komplekti. 8 )
IMG_20200126_115010.jpg
Järgmisena ootab ees mootoriõli vahetus ja tsenrifugaalfiltri pesu, kütusepumba õlivahetus ning samuti käigukastis ja külgülekannetes sama töö ees. Sellest lähemalt järgmises postituses, kui huvilisi on :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Nobody »

Mootori tsenrifugaalõlifiltrit ei ole küll ammu puhastatud. Korralik pea 2cm kiht oli ladestunud, kraapisin selle jama lahti ja pesin puhtaks. Õli vahetasin traktoril 2 korda, sisse läks vene diisliõli.
IMG_20200201_124054 (1).jpg
Käigukasti õlivahetusega voolas välja ka paar polti.
IMG_20200201_163211.jpg
Niisiis tuli karu kõhtu kaeda
IMG_20200307_145616.jpg
Lühidalt, kast oli seest üllatavalt puhas. Kuid millalgi on sellele tehtud suurem remont ning difri poldid olid kehvasti lukustusplekiga stoperdatud. Poldid vibreerisid lahti, vaid 2tk 6st veel hoidsid. Sain õigel ajal jaole.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Prii »

Hea, et jaole said. Mul sõbraga on korduvalt olnud filosoofilised mõttevahetused sarnasel teema. Tema põhiidee on "ära sega masinat töötamast", minul aga "ära usalda, vaid kontrolli - eriti kellegi teise tehtud mootori puhul". Samas, kui õlivahetusega oleks polte tulnud, siis oleks vist ka temal punase tule põlema löönud :D
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Nobody »

Veidi on asjad edasi liikunud. Käigukasti remont sai lõpetatud, sain pika ootamise peale ka vajalikud vidinad Poolast kätte. Kiitus Põllumehekaubamaja meeskonnale, helistati, suheldi, info liikus, kuller tuli. Väga rahul olen nende asjaajamisega. Tööst mõned pildid ka.
IMG_20200223_152320.jpg
IMG_20200224_145525.jpg
IMG_20200313_155538.jpg
IMG_20200321_173343.jpg
IMG_20200404_121802.jpg
IMG_20200404_123331.jpg
IMG_20200404_162510.jpg
Samuti käib süütelukk raskelt ning on oht, et starter jääb peale. Tellisin selle ka uue. Harjumatu on osta varuosi, kui need on 2-7 eurot tükk. Muidugi mõne osa kvaliteet annab "kiita" kah.

Jõuvõtuvõlli hoob oli ainult 10 cm valesti mööda painutatud ja tuli mul ikka ümber teha.
IMG_20200328_190255.jpg
Nüüdseks põka sõidab, käigud töötavad. Mõned pisilekked on hüdroühendustes ning need ootavad uusi seibe ja paari polti. Õlid mootoris, külgülekannetes, kütusepumbas, kastis on vahetatud, eelnevalt sai kastid ja ülekanded ka diisliga mitu korda läbi loputatud. Sama ka hüdrosüsteemiga. Võtsin hüdrovooliku lahti silindri küljest ja lasin selle jama välja kanistrisse, kuni vedelik läks puhtamaks juba.
IMG_20200407_171719.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Nobody »

Mõned hüdrosõlmed lekkevabaks ning liigendid määritavaks. Uus süütelukk kah juurde. Ehk siis DPD tõi veidi kraami Põllumehe kaubamajast. 8 )
IMG_20200414_134846.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vabam6tleja
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 01. Mar 2019 21:34

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Vabam6tleja »

Mul pidas see pöllumehe süütelukk vastu pool aastat. Nüüd ostsin teise tootja oma, katsetab kaua see vastu peab. Süüde sees asend ei püsinud ning laadimine tuli koguaeg tagant ära. Need uued varuosad on üldse veidi nörga kvaliteediga. Kütuse pumba lasin ka üle remontida. Aga ega mujalt väga ka pole võtta. Enda omal tegin mootori ja elektrijuhtmestiku kapremondi. Pidurite tööd pole veel julgenud ette võtta. :D
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Nobody »

Vabam6tleja wrote: 17. Apr 2020 09:46 Mul pidas see pöllumehe süütelukk vastu pool aastat. Nüüd ostsin teise tootja oma, katsetab kaua see vastu peab. Süüde sees asend ei püsinud ning laadimine tuli koguaeg tagant ära. Need uued varuosad on üldse veidi nörga kvaliteediga. Kütuse pumba lasin ka üle remontida. Aga ega mujalt väga ka pole võtta. Enda omal tegin mootori ja elektrijuhtmestiku kapremondi. Pidurite tööd pole veel julgenud ette võtta. :D
Jah, kvaliteet on väga kõikuv. Uue jõuvõtuvõlli hoova (hind ca 3€) pidin ümber painutama ning istme põhjapleki (uus kmpl ca 10+€) ümber pisut lõikama ja keevitama. Mitte, et see konti murraks. Aga seda teades oleks juba kohe vanad osad keevitanud ja ära lappinud.

See süütelukk on mul ühepositsiooniline ja vaid starteri ühendamiseks ilma võtmeta. Kas originaallukul on mitu positsiooni? Mu vana lukk oli samuti vist 5 klemmiga, aga võtit keerates oli vaid starteri positsioon. Mis elektriseadmete otsad seal lukus teised on?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vabam6tleja
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 01. Mar 2019 21:34

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Vabam6tleja »

Kui mina nüüd ei eksi, siis peaks nii olema, et kui vötme sisse paned ja teed selle viimase nöksu sisse poole, siis on süüde sees, ühele poole keerates on eelsüüte küünlad, ja teiselpool käivitus. Minu tekkiski see probleem et see viimane nöks ei püsinud sees, ning tänu sellele kadus ka süüde. Öhtal saan täpselt ülevaadata. Ma panin t25 raamatu järgi kokku. Eelsüüte küünalde kordategemine on ennast igati ära tasunud, käivitus kövasti parem.
Põhjaplekid tegin ise poole paksemast materjalist, ei hakanud neid ostma sealt. Ma uuendasin nii laadimissüsteemi ui ka starterit korraga.

Antud masina puhul minu jaoks on köigesuurem probleem sidurikäpad. Millegipärast on järgitehtud veidid lühemad ja sipa ka kuju poolest erinevad. Otsad kuluvad kiirelt ära ja siis tuleb uued panna.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Mattu »

Vast ikka nii, et starteri andmise asendisse keeramise eel on ilma fiksaatorita asend, kus eelsoojendus järgi (kontrollelement armatuuris näitab seda) ja siis sobival hetkel keerad võtit veel edasi ning starter lülitub. Need lukud mis on mõeldud käivitusmootorite lülitamiseks võivad sarnased või osad vist ka väliselt samad välja näha, kuid klemmid puuduvad ja eelsüüte võimalus samuti. :)
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Mattu »

Ja nendel ei käi ka n.ö võti välja, need ongi põhimõtteliselt lülitid.
Sõidan nagu suudan.
Vabam6tleja
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 01. Mar 2019 21:34

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Vabam6tleja »

Õigust räägid, oli mälus valesti meeles see eelsüüte lülitus. :D
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Nobody »

Uus lukk läks peale, eelsüüdet pole vaja läinud. 0-5 kraadi juures käivitub masin kohe. Eks kunagi panen toimima. Testitud ka, paar uut polti hüdrotorudele ning filtri kaanele uus tihend ja hüdro toimetas lekkevabalt.
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1587481970106.jpeg
IMG_20200421_183339.jpg
IMG_20200421_180801.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Nobody »

Vahepeal sai taha kühvel leitud ning viimase tööna see ka hüdroga kallutama pandud. Tõstesilindril vahetasin ära kolvi, varre ja tihendid.
20201216_193322.jpg
20200919_153611.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by hmm »

Sind näeb ainult puudega majandamas.
Peaksid selle süsteemi rohkem automatiseerima nt automoto DIY DONNi sarnase masina (puulõhkumise) ehitama.
Vead roikad ette, tpkeldad ja kohe pakendad 1m3.
Siis jääb rohkem aega ka ratastega sõitmisele.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Nobody »

hmm wrote: 27. Dec 2020 12:18 Sind näeb ainult puudega majandamas.
Peaksid selle süsteemi rohkem automatiseerima nt automoto DIY DONNi sarnase masina (puulõhkumise) ehitama.
Vead roikad ette, tpkeldad ja kohe pakendad 1m3.
Siis jääb rohkem aega ka ratastega sõitmisele.
Donn on tubli mees. Nii mõnigi õhtu olen ta videosi vaadanud ja unistanud garaazidest ja motikatest. Eks neid puid vanas hooldamata taluvõsas ajaga tekib. 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Traktor T-25 1984.a

Unread post by Nobody »

Kühvelkopa kallutamiseks lasin teha tõmmitsa asemele silindri. Kahjuks esimesel korral päris kõike ei osanud ette näha. Seetõttu tuligi ümber teha ja tuua kinnitus umbes 2cm kaugemale. Nimelt käis silinder piirasendis vastu kronsteini õrnalt.
IMG_20210501_161950.jpg
Liiva ja kruusa veoks sai ka selleks sobilikum kühvel ostetud. Hea leid, täpselt õige suurusega ja töö edeneb kiiremini.
20210421_183103.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply