Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

Bafang keskmootoriga lastejalgratas.

Muude masinate probleemid, teemad ja projektid
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Bafang keskmootoriga lastejalgratas.

Unread post by madeinussr »

Proloog - mõned teist teavad, et olen sellel aastal jalgrattaga sõitnud rohkem kui auto ja mootorrattaga kokku. Kolmapäeval lõpetasin just RMK Penijõe - Kauksi matkaraja Aegviidus -Kauksi lõigu. 417km ja neli täis sõidupäeva. Virumaad on päris lahedad, eriti huvitav on see Ida-Virumaa.

Aga nüüd asjast. Aasta tagasi ehitasin poisile Puch Magnum X lastekrossika, probleem tekkis sellega, et kus sõita. Koduõu väike, tee peal ei tohi, pidevalt kuskile rajale ei jõua/viitsi ka minna. Tahtsin lapsega koos jalgrattaga sõita aga sealt üle 10km-i ilma virisemata on raske kätte saada. Samas tahaks ju pikemalt, suvi ees, jalgrattamatka ilma tuleb ka kindlasti. Otsustasin tellida Aliexpressist tellida Bafang BBS02 mootori, võimsus 750W ja aku 48W 17,5A. Olin eeltöö ära teinud ja kui poiss sõita ei viitsi teen omale mingi lustipilli või panen elukaaslase rattale. Tundus omale palju mõistlikum kui elektritõuks või mõni muu elektriliikur. Jalgratas on ikka väga universaalne ja sobib paljudele maastikele.

Kaks nädalat tagasi tuli mootor ja eelmine nädal ka lõpuks aku, Bafangil on Poolas täiesti oma ladu ja ei pea tollide asjadega jukerdama, saatmine on ka tasuta. Saatmine võttis veidi rohkem aega kui lubatud aga kõik tuli lõpuks kohale ja hakkas tööle. Tulemata jäi siiski kingiks lubatud akukate.

Pilte väga ei viitsind teha protsessist aga kõik kokku võttis vast 2h aega, eemaldasin poisi rattalt vändad ja keskjooksu, panin uue mootori asemele, keerasin kõik kinni, ühendasin kõik kaablid (piduri andurid, kiiruse andur ja juhtpult/ekraan), panin värske keti ja voila. Ärkas ellu ja proovisõidud olid päris meelidvad, sest ma polnud mingeid piiranguid peale pannud. Kuna tegemist on lasterattaga piirasin kiiruse 25km/h (reaalne piir on praegu pigem 30~km/h). Lisaks pärast esimest pikemat sõitu, kus poiss ise lenksus oli otsustasin ära võtta ka näpugaasi.

Näpugaasi eemaldasin peamiselt seetõttu, et minu jaoks on tegemist ikkagi jalgrattaga mitte elektrimopeediga, laps hakkas seda väntamisele eelistama.Teiseks on see pill ikka päris ergas kui seal istub 25kg kaaluv laps kellel on pea igasugu mõtteid täis ja lenksust korralikult hoidmine võib ununenda. Kiirendus 0-30km/h on 2-3 sek.

Aku sai suur võetud sellepärast, et suvel matkama minnes saaks 2-3 päeva kulgeda ja telkida ning ühe öö kämpas veeta ja akut laadida. Täna sõitsime 50km proovisime erinevaid reziime, kiiruseid, mägesi ja laskumisi. 10% ajast olin mina roolis ja akut kirjade järgi veel 80% alles.Seega kui aku lineaarselt tühjeneks siis oleks läbisõit hämmastav 400km (mis muidugi ei ole tõsi). 150km on siiski laps lenksus reaalne. Suur aku ja väike raam tähendas, et aku tuli ajutiselt paigaldada pakiraamile. Mõte on ta ikka ette raamipulgale panna, kuid selleks on vaja aku alusplaadile veel kinnitused teha.

Lisavarustuse/kingitusena sain kaasa ka esimese led tule mida just testimas käisin, töötab väga hästi,

Tulevikus on mõte tellida lühemad vändad, default tulevad kaasa 170mm aga 160~ oleks lapsele parem. ja kui kasett ja käiguvaheti otsad annavad siis on plaan minna üle rummusisesele käiguvahetusele Shimano Nexus 8.

mina ostsin https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 4c4dZUpfmb
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Bafang keskmootoriga lastejalgratas.

Unread post by madeinussr »

Paar pilti kah ja kui kedagi miski asi täpsemalt huvitab andke teada.
Attachments
Ratas1
Ratas1
Ratas2
Ratas2
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Post Reply