Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

Küünlad

Üldine mototeemaline arutelu
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1099
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Küünlad

Unread post by hmm »

Tegin foorumis päringu ning märkasin, et sellist elementaarset WIKI-t polegi.
Netist leiab ka infot, kuid hea on siit maakeeli ka lugeda.
2T masinates on küünal see objektiivseim indikaatoritest, mis näitab mootori hinge korrasolekut.

Küünla tüüpe on igasuguseid ja mis teha olen neid ka katsetanud (tavaline, platinium, iridium jne), lõpuks jäänud tavalise juurde.
Oluline on ikkagi jälgida, millisele küünlale on süütesüsteem disainitud ja ehk üks olulisemaid tegureid on küünla takistus ja süütepooli väljund pinge oma vaheline töö.
Kõik, mis enne süütepooli on jätame süütesüsteemi teemasse e. kontaktsüüde, transistorsüüde, türistorsüüde, süütepoolid pateri 12V vs 150...400V jne...

Ehk siis, siin teemas on küünlad põhiliseks ja tema olemused.

Kõigepealt siis töös olnud küünalde värv... seda on hea näha, kui küünla peale töötamist mootorist eemaldada.
Leidsin internetineeduse avarusest sellise tabelikese, pildid on küll nõks kehvakesed aga asi seegi:
Kyynalde_colours.jpg
Päris suur värvivahemik on defineeritud OK alas. lisaks veel best ja good.
See vahemik peaks olema sellepärast suur, et mootoreid on ka väga palju, lisaks küttesegu vahekord, jahutus jne... Samas võiks ikkagi sinna BEST poole värviga püüelda.
Mida ma ei märganud on nt halliga küünlade värv. Sest siis pole ju tegu ei rikka/vaese - kuuma/külma teemaga, Pigem mingi lisaaine põlemissegus (kas siis alumiiniumpuru, õlis midagi vms...)

Siia võiks kasutajad oma küünaldest ka pilte panna, ning kirjeldada, mis mootoriga ning mis tingimustes, kui kaua jne on sõidetud. Võiks jääda tehnilise kirjelduse juurde ja üldkirjeldus võiks jääda sõitmise keskkonna (linn vs mnt/kross/ringrada jne %; suvi/talv/kevad/üle 27kraadi;) ja ajalise mõõte jurude.
Tehnilise poolepealt ikka:
Mis küünla mark, millal masinale pandud.
mis masin ja mootor.
Mis süütesüsteem (genekas, juhtimine, süütepool, süütejuhtmed)
Mis karburaator ja mis sätted (düüsid, nõelaasend, tühikäigu, õhu vms reg.kruvi asend)
mis õhufilter.

Ilma taustainformatsioonita pole küünlapildi postitamine eriti mõtekas. Jah võib, kuid abi andmiseks tuleks vähemalt midagi juurde kribada.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1099
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Küünlad

Unread post by hmm »

Järgmine küünla lugemise juhend on siis juba aru saamiseks, et mis ja kus on vale.
Seda tasub lugeda alles siis, kui küünal jääb esimeses postituses rohelisega värvitud välimuste juurede.


Suuresti on see seotud 4T mootoritega, kuid ka 2T osas peab see paika, jah õli kogus ja koostis võib siin värvide mängu muuta.
See lugemine on mõeldud pärast täisgaasil töötamsit:
how to read spark plugs.jpg
how to read spark plugs.jpg (43.03 KiB) Viewed 409 times
Siin on pikem jutt:
https://sites.google.com/site/kensautom ... park-plugs


Jällegi ehk on abiks ning see võib vähendada diagnostimiseks minevate seadmete hulkasid.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
WD40
Posts: 6
Joined: 06. May 2018 21:58

Re: Küünlad

Unread post by WD40 »

4-silindrilisel selline kena pilt, kõik küünlad erinevat värvi. : )
Kuidas kommenteerite? Kolmas on kindlasti liiga tahmane, selle silindriga on ilmselt mingi karburaatoriga seotud probleem.
Esimene on isegi liiga hele? Sellel silindril oli sisselaskel klapivahe 3x väiksem kui peaks olema. Neljandal oli ka liiga väike, aga u. 1,5x väiksem.
IMG_6112.jpg
Post Reply