Minski probleem

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:07, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Mis minskiga tegu?
Sellise kirjelduse peale võib mida iganes pakkuda... Alates mootori tihedusest kuni elektroonilise veani välja.

Aga hakka viga rohkem täpsustama, mis eelnevalt teinud oled ja mida välistanud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 01. Nov 2020 23:54, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Juba parem.
Kolvi, rõngaste, sõrme vahetus ikka korrektselt tehtud e. veendutud, et õige mõõt ja vajaminevad tolerantsid paigas (st mõõdetud ja veendutud).
S.h. väntvõlli paigaldamisel ei kasutatud haamrit... ning see liigub ilusti vabalt... ja simmerid korras...

saan aru, et jõu kadumine on seotud mootori tööga kui pigem käigukasti ja veermikuga?
Ehk siis kui jõud hakkab kaduma ja sidur alla vajutada siis samuti poob mootori kinni?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 01. Nov 2020 23:54, edited 1 time in total.
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 01. Nov 2020 23:57, edited 1 time in total.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Minski probleem

Unread post by Nobody »

Kas kütus voolab paagis hästi peale, kui vooliku lahti võtad?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 01. Nov 2020 23:56, edited 1 time in total.
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

..
Last edited by Motomees10 on 01. Nov 2020 23:56, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Igaks juhuks küsin (vabanda sellise küsimuse peale, kuid..) mis vahekorras sa küttesegu kasutad?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 01. Nov 2020 23:56, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Bensiini ja 2T õli segu vahekorras 20:1 le
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 01. Nov 2020 23:58, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Aga mis oli põhjus, et selline asi juhtus?
Kas paigaldasid ikka õiges mõõdus rõngad (lukupilu ülemisel ~0,3mm ja alumisel ~0,2) ja kolvi?
Kas jälgisid, et rõngaste lukupilud ei kattuks silindris olevate avadega?
Egas midagi muud, kui mootor täitsa lahti, inspekteeri kas silinder jäi korda.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

Re: Minski probleem

Unread post by Admiral »

Kuna tegu oli minu vana pilliga siis vastan sellele isiklikult.
Vastates esimesele küsimusele ostsin mina mootori kap. remondi jupid tartu turul ratta ja mopeedide jms varuosade poest. Kolvi saime ise valida, rõngad olid neil samuti suvaliselt ühes karbis ja sai võtta nii nagu juhtus. Simmerid ja tihendid olid kiletatud nagu ikka. Mingid laagrid said ka vahetatud.
Täpsemalt oli see aastake tagasi ja seda sai tehtud koos vanema isikuga kes võttis suhteliselt iga aasta-paari tagant enda moskva lahti ja putitas siis toda.
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 01. Nov 2020 23:59, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

No jah, ega see nüüd kindlust andnud, et korralikult sai kapremont tehtud (mingit mõõtmise tegemisi esile ei toodud)... aga tulemus ja jõu kadumise tagajärg ju käes:
Motomees10 wrote:Nii nüüd sain 10km sõita ja mootor suri välja ja kolvi tükid küünla vahel jne.. Rõngad ka kolvilt ära peksnud.. Nimelt kust saaks uue kolvi ja rõngad?
Eks patoloogi töö olegi kõige täpsem - pole vaja ennustusega tegeleda.
See nüüd väike õpikoht ole, ning meenutada kas asjad said ikka korralikult/õigesti tehtud (s.h. kasutatud õiget küttesegu 1:25-le)...

Enda vanasse minski (M1M, K58) mootorisse väga suvalisi asju ei topi. Enne ikka mõõdan, veelkord mõõdan, vaatlen, kahtlen ka päris palju ning siis veel uurin lisaks jne, et oleks kindel kõikide jupide sobivuses - pole lihtsalt väga soovi pidevalt uusi asju osta , katse-eksitus meetodil sobivust proovida ning lihtsalt aega kulutada mootorit pidevalt kokku lahti võttes.

Viimati murdus 175-sel rõngas kuidagi liiga kergelt... põhjus oli selles, et ei puhastanud piisavalt hästi kolvi rõnga pesa, sinna põhja jäi mõni üksik tahma punn, mis ei lasknud rõngal piisavalt liikuda... ja surus rõnga tiba punni ja popsti üle akna liikudes lõi rõnga katki.
Isegi kui tõesti oli kõik uus ning õigetpidi kokku pandud aga... Teemaalgataja mootoris võis juhtuda sarnane asi, kui rõnga paisudes polnud lukupilu piisavalt suur, rõngas pundus ja popsti asi katki...
Võin veel ühe asja välja pakkuda - kui küttesegus polnud piisavalt õli, siis kuumeneb mootor samuti - väiksematel pööretel hakkab pooma, jõud kaob. Jätad seisma asi natuke jahtub... töötab uuesti. Suurematel pööretel võis juhtuda nii nagu juhtus...
Last edited by hmm on 16. Apr 2017 23:19, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

Re: Minski probleem

Unread post by Admiral »

Päris täpselt ei mäleta kas mõõtsime või ei, aga poes küll mingeid remont 0, 1, 2, 3 vms kolvikomplekte tollel ajal polnud... Sai see kõige korralikum, kuid siiski sellise tagajärjega rõngad silmajärgi valitud. Mingit katse-eksitus meetodit ei kasutanud, et kui midagi juhtub ostan uued, jupid sobisid ja panime kokku ja järgmine päev tegi isegi esimesed hääled. Sai ka ennem lähiringkonnas uuritud kel minsk oli ja mis/kuidas käib. Kaldun arvama, et lihtsalt tehasepraak?? Silindri olukorda ka vaatasime ja mingeid täkkeid/auke polnud.. Teine asi võib olla ,et mingi sodi sattunud ja sealt siis edasised probleemid?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

No see pidi siis ikka päris tummine sodi olema, mis rõnga kinni kiilutas... selles natuke kahtlen.

Ehk siis kas:
1. Ei kasutatud õiget (1 osa õli , 25 osa bensiini) küttesegu, et polnud piisavat õlitust (bensiini hulka oli lisatud liige vähe õli...).
2. rõngastel polnud paisumisruumi (lukupilu alla 0,2mm). Sai väga jõhkrat kuuma (50m seda ei tee... kui just enne meeletut tuuritamist polnud). Uued asjad tahavad natuke sissetöötamist...
3. tehasepraak - selle kaela saab kõike ajada...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Minski probleem

Unread post by madeinussr »

Õli ja bensiini suhe on öeldud 1:20, sellest piisab.
Kuidas ratas sõitma hakkas? Milles probleem oli?

Minski tüüpviga on see, et kolb paisub kinni ja lõhub ka rõngad. Minskil tuleb alati väga korralik sissesõit teha. Eriti kui on suvalistest utest juppidest kokku laotud mootor.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

nägin, et otsid uut mootorit ning FB-s panid ka pildi...
17991042_1142564335866090_2533769222246948954_n.jpg
17991042_1142564335866090_2533769222246948954_n.jpg (39.26 KiB) Viewed 27760 times
Kas selline kolb tuli jõuetust mootorist?
Sellise kolvi järgi ütleks, et oled kasutanud ülilahjat küttesegu... või pole mootor olnud piisavalt tihe - imes kuskilt lisaõhku juurde...
Ega õliga pole vist ka priisatud...

Aga, et jutu jätkuks väike tsiteering teisest foorumist, samas loe ka oma esimest postitust - kas on äratundmise rõõm olemas?
Vat nisike jutt (copy-paste) loe läbi:
Tõlgitud Soome "Retro" lehest.

Kahetaktiline mootor on kütuse suhtes kapriisne. Seda peab olema piisavalt ja alati saadaval. Kui hakkad koonerdama, olgu siis meelega või kogemata, on tagajärjed kurvad. Siinkohal lugu karburaatori seadmisel juhtunud eksimusest, mida kolb paraku üle ei elanud.

Ratas üllatas omanikku esimesel korral, joostes ühtäkki kokku lustisõidul külavaheteel. Kõik oli omateada korras, ka oli ratas toiminud eeskujulikult lühikestel linnasõitudel. Kinnilõikamise järel hooniti kergelt silindrit ja kinnijäänud kolvirõngad tuli vahetada. Ka kolb saadi veel siledaks lihvitud.
Remondi järel aga ei soostunud mootor käivituma ja kui viga leiti, selgus ka kinnilõikamise põhjus. Bensukraanis olev sõel oli nii umbes, et mootor ei saanud kütet. Palju vabakäiku ja madalaid pöördeid sisaldanud linnasõidus oli paagist nirisenud kütusehulk just- just piisanud. Maanteel aga vedas bensupuudus segu lahjaks, mootor kuumenes ja jooksis kokku.
Juhtumist õpetust saanud, otsustas rattaomanik seada segu rikkamaks, et sarnast õnnetust enam iial juhtuma ei satuks. Ta otsustas- ja õigesti- tõsta nõela. Pusimise käigus aga jooksis vist endal mõte kokku ja tõstis nõela lukustusrõngast- lastes sellega nõela kogemata allapoole ja seadis segu niiviisi endisest veelgi lahjemaks.
Mootor soostus nüüd käima vaid kõvasti gaasi väänates ja sõitmine jõuetu mootoriga väegade vaevarikas. Ega läind ka kaua aega kui sõit kogunisti otsa sai. Mootorit lahti võttes, paljastus silmadele kole vaatepilt - kolvi sisse sulanud auk.
KOLVI SULAMINE
Kolvi sulamise põhjustab teadagi tavalisest suurem töötemperatuur. Selle põhjustab üldjuhul hõõgsuude nn. isesüttimine (nakutus). Hõõguv osa võib olla vale numbriga küünal, ent kahetaktilistes mootorites on selleks sageli ka päält hõõguv nõekiht.
Mootori ülekuumenemise põhjuseks on üldjuhul liig lahja küttesegu, nagu eeltoodud näitegi puhul. Kahetaktiline mootor vajab bensiini ka jahutuseks. Ka liiga varane süüde põhjustab nakutust, mootorile ülemäärase koormuse ja temperatuuritõusu.
SEADED ÕIGEKS
Jutukese lisaks rusikareeglid mootori ja karburaatori seadmiseks:

1. Valmistaja antud ettekirjutustest tuleb harva erandeid teha, kui mootor on korras ja standartne.
2. Liiga rikas segu ei anna küll parimat võimsust, ent see on turvaline lähtekoht, miskit ei või tuksi minna.
3. Liiga lahja segu on kahetaktilise surm. Põhjusteks võivad karburaatori seadete kõrval olla salakavalad õhulekked; vana karburaatori lõtkuvaks kulunud siiber, mootori või ka sisselaskekollektori tihendid võivad igaüks pisut lekkida ja segu lahjendada. Vaid täiesti korras oleva mootori saab korralikult reguleeritud.
4. Süüde peab olema õigeaegne, mitte kunagi liig varane. Hiline süüde kaotab küll pisut võimsust aga ei riku midagi.
5. Õige hõõgarvuga süüteküünal. Vanades väikse võimsusega mootoreis esines harva küünlamuresid. Uute mootoritega peab olema ettevaatlikum, kuid ka tänapäevane lai valik eri hõõgarvuga küünlaid, varustab kindlasti igasuguse mootori. Rusikareegel: mida raskem koorem, seda ”külmem” küünal. Liiga külm küünal võib tahmuda ja lakata töötamast, aga ei põhjusta muud õnnetust.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:00, edited 1 time in total.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Minski probleem

Unread post by madeinussr »

Kui sodi sisse jääb siis pole uut remonti vaja pikalt oodata.
Mis seal pudelil siis kirjas oli? 1:50?


PS:nüüd lugesin üle,et 1:20 soovituse oli andnud hmm.
1:20 on minu arvates veidi liiga rasvane. Samas selle mootori oleks äkki päästnud...
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Nu jah... hetkel kui kiirustad, siis 70€ on ostas minski mootor müüa arvan, et läheb ilusti 100€ välja
https://osta-ee.postimees.ee/minsk-moot ... src=search

Samas kui käed küljes siis ehk saab ka olemas olevast asja... aga vaja korralikult inspekteerida, mis jäi terveks ja mis mitte... võid PS kribada ja pilte saata... ehk võib olla... aga...

1:20 on lihtsalt kindlapeale minek, kui kõik jupid on uued... rasvane on jah aga ega see mootorile midagi tee. kui juba ~500km sõidetud võib juba 1:25...1:30 kasutada.
Mul lihtne, kasutan paagi korgi küljes olevat mõõte topsi... samas olemas ka 100ml süstal, kuhu tegin märked külge - oleneb kui suurt kogust vaja doseerida.
Olen kasutanud nii husqvarna, motuli kui ka n.ö universaalõli - peab tunnistama, et kaks esimest närib võrri mootor palju paremini, kui teisi -suitseb ka oluliselt vähem.
Ma ei tea hetkel ühtegi pudelit kaubanduses, kus on toodud 125-stele vastavad näidud (e. erinev 1:50-st)
Just pühapäeval kasutasin husqvarna 2T õlipudelit, millel 1:50 topsik küljes, millega sai 5L segu teha - lisasin 2 topsitäit ehk sain siis 1:25-le...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:06, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Hinna ja kiiruse mõttes võiksid lingil oleva mootori soetada... ja hiljem teise mootori jätta kas varuosadeks või poolikuna maha müüa... rahaline kulu peaks jääma samasse suurusjärku, kui olemas oleva taastamine.
tõenäoliselt on sul vaja uut kolbi, rõngaid - loodame, et sõrm ja kepsuava jäid rahuldavasse seisu, kuigi kuumus neile hästi ei mõjunud.
Inspekteerida silinder - kindlasti vaja veenduda, et murdunud tükid liiga sügavaid kriime ei teinud... samas vaja veenduda, et silindripea jäi korda - kuumus oli ikka mehine...
Väntvõll vaja siis puhastada suurtematest sulanud tükkidest... sealhulgas veenduda, et karter ka korda jäi.

Husqvarna pudelil peaks olema märge 10cl 5L (vist on ka mingi 2%....), mis teebki suhteks 1:50-le, see väike topsik seal ongi 10cl...
Kriba siia... ma päeval FB-s ei pruugi olla
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:00, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

1. kuumuta kolbi - 80+ kraadile
2. ilmselt sul vastavat pressi pole... siis toksi lihtsalt välja.
vt seda pisikest raamatut - kui lugeda ei oska, siis pildid räägivad ka
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:00, edited 1 time in total.
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:01, edited 1 time in total.
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

Kahjuks ei oska siin foorumis pilte lisada.
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

Re: Minski probleem

Unread post by Admiral »

18600634_1176422895813567_303672429_n (1).jpg
18601510_1176422885813568_1188650765_n (1).jpg
18596579_1176422912480232_1114405782_o.jpg
Aitan veidike.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Paistab, et alumine rõnga ots on jooksun välja ning aknasse - ots karterisse/või siis põlemiskambrisse ning kiilutanud ennast kolvi ja silindri seina vahele...
Kas võtsid mootori pulkadeks ning veendusid, et ei jäänud ühtegi tükki/jama karterisse?
Seega siin võib olla mõned põhjused ja peamine on koostamisel on usaldatud saadud varuosa kvaliteeti, mida minski puhul kunagi teha ei tohi - aga esimene kogemus käes.
kui uue kolvi paigaldad siis veendu alati, et rõngaste lukupilud ei kattuks akendega - see kuhu poole näitab выход ei tasu pimesi jälgida...
Kas kontrollisid rõngaste sobivust silindris - ehk nad oleksid ilusti ümarad ja silindri ning rõnga iga välispind oleks vastu silindrit...
Mis oli lukupilu suurus?
Mis olid kolvi välis ja silindri sisemised mõõdud (all keskel üleval).
Nüüd egas midagi mootor pulkadeks - uus silinder, kolb ja rõngad ning uuesti kokku :wink:

Ma ise kohati väga palju kahtlen enne kui asja kokku laon nt:
Rõngaste uurimine: Uue kolvi uurimine: viewtopic.php?f=13&t=23546&start=45#p100481
Mõned postitused edasi on rõngaste korrasoleku kontroll ja sealt edasi on silindri portmap e. veendutud, et rõngaste lukupilud ei kattuks akendega.
Sul oli uus kolb seega rõngaste mahtumine vana kolvi pesadesse pole probleem, kuid vana kolvi osas on vaja veenduda, et rõngas mahuks täielikult oma pessa.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Admiral
Tavakasutaja
Posts: 44
Joined: 19. Oct 2015 23:24
Location: Tartu lähedal.

Re: Minski probleem

Unread post by Admiral »

Tundub tõesti üks veider "anomaalia", kui vaadata teisi pilte kolbidest, siis tundub, et suunamärk on Sinu kolvil valepidi. Kolvirõnga lukustid asuvad Sinu kolvil noole suunas, teisel aga noole vastassuunas. See kõik omakorda tähendab seda, et kolb ongi tagurpidi olnud silindris ja seetõttu rõnga otsa maha lõiganud silindri aknaga.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Minski probleem

Unread post by hundu615 »

Lisaks kõigele,kui kõik õigesti on peaks masin vändast käivituma.
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:02, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Kui soovid ketti osandada - selleks on olemas keti tihvti väljapressimiseks tööriist või siis toksid mingi aluse peal tihvti välja aga kui soovid sidurit eemaldada siis:
Tuletan meelde, et selleks on olemas spetsiaalsed tööriistad... aga leidnud, et väga efektiivne on sõrgkang :lol: kruvikeeraja ei ole hea, sest see annab järgi.
Kahjuks ei ole sulle pakkuda pilti aga püüan kirjeldada. - lihtsalt minu illustreeriv üldolukorra pilt (parempoolne alumine):
viewtopic.php?f=13&t=23546#p100080

Kõigepealt võtad sidurikaane maha ehk siis kangutad seda hoidvad vedrud lahti - jällegi on selleks ettenähtud tööriist, mina tegin selle 3mm kodarast (alla konks ja teise otsa käepide)
Seejärel eemaldad kõik sidurikettad. siis aserad sõra otsa välimise sidurikorpuse avade vahele nii, et sellega fikseerid sisemise korpuse avade vahele - keerlemise täiendavaks plokeerimiseks saab kasutada ka käiguvahetuse hoovastikku ja oma enda kere.
Mina tean seda ,et sidur on fikseeritud võllile teisekäe keermega... parandage mind kui eksisin... või oli see väntvõlli otsa hammakas...

Aga nii olen ma asjad lahti saanud - jah veel kui võimalik saad sisemise ketta fikseerida ka käikudega ning veohammasrattaga...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:03, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

Ega lihtsamalt saagi väntvõlli hammakat maha kui kett koos siduriga...
Ja vända otsast tuleb see samuti tõmmitsaga ära. Sealjuures on oht, et vajad ka väntvõlli väljasurumiseks tõmmitsat... või kuumutad korralikult karterit, et laager ilusti välja tuleb ilma suurema möllamiseta.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:04, edited 1 time in total.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Minski probleem

Unread post by hundu615 »

Kogu selle mootori ehituse juures sul,jääb minul mulje,et sa ei tea ikka mida sa teed või tegema pead. Asjade kätte saamiseks peaksid pea tööle panema. Aga muidu ei õpi! Igaüks peab oma kooliraha ikka ise maksma. :D
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:04, edited 1 time in total.
Motomees10
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 11. Apr 2017 21:24

Re: Minski probleem

Unread post by Motomees10 »

.
Last edited by Motomees10 on 02. Nov 2020 00:05, edited 1 time in total.
alicec47
Posts: 1
Joined: 15. Mar 2018 06:49

Re: Minski probleem

Unread post by alicec47 »

hmm wrote: 15. Apr 2017 21:20 Juba parem.
Kolvi, rõngaste, sõrme vahetus ikka korrektselt tehtud e. veendutud, et õige mõõt ja vajaminevad tolerantsid paigas (st mõõdetud ja veendutud).
S.h. väntvõlli paigaldamisel ei kasutatud haamri assurances obsèques... ning see liigub ilusti vabalt... ja simmerid korras...

saan aru, et jõu kadumine on seotud mootori tööga kui pigem käigukasti ja veermikuga?
Ehk siis kui jõud hakkab kaduma ja sidur alla vajutada siis samuti poob mootori kinni?
Seega peaks väntvõllil olema ka seerianumber, et seda hästi rullida.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minski probleem

Unread post by hmm »

kui peaks siis otsi see number :wink:
Ja ära jumala eest enne seda mootorit kokku pane...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply