Iz 350/49/56 käsikäikudest

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Iz 350/49/56 käsikäikudest

Unread post by Nobody »

Viskan õhku huvitava küsimuse pealkirjas mainitud Izhide käsikäikudest. Mis oli algne põhjus, et käigud neil ratastel paagile olid dubleeritud? Hilisem toodete ratsionaliseerimine on näidanud, et tavakasutuse juures neid vaja ei lähe. Kas see on seotud kuidagi sõjast tulnud pärandi, tollaaegsete trendide või millegi muuga? Mõtteid?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Iz 350/49/56 käsikäikudest

Unread post by hmm »

Arutlen kaasa.
Pigem oli sellest tingitud sellest, et ennesõja aegsetel <30ndate ratastel olid käigud käsitsi lülitavad (kas just paagil aga vähemalt mingi kang kuskil). S.h. ka DKW versioonid, mis N-liit üle võttis.
"kaasaegsem" jalgade käiguvahetuse mood tuli vahetult enne sõda, ning mõnedel juhtudel (DKW350/iz350) oli see dubleeritud ehk kasutaja harjumuste leevendamiseks.
Hilisema kasutaja tagasiside/jälgides ehk ka maailma motoarenguid, ei olnud dubleerimine vajalik, sest harjuti jalaga käike vahetama, ning ei pidanud käsi lenksult tõstma - see oli mugavam

Kas mitte M72 oli see käsikäigu hoob suht hilistel masinatel.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Iz 350/49/56 käsikäikudest

Unread post by roosakummik »

Kõige hullemad rudimendid on IZ 56 seeriatel. Need lausa on ohtlikud.
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Re: Iz 350/49/56 käsikäikudest

Unread post by izh350 »

Minu arust on IŽ-350/49 käsikäigud väga praktilised.
Eriti linnas sõites.
Tuled näiteks 4-nda käiguga ja foor. Raks, käega kohe vaba peale. Ei mingit jalaga käikude lappamist.
Ja foori alt kohalt minnes ka hea. Mõlemad jalad maas, kollane tuli, käega esimene sisse ja rohelise süttides jalad jalastele ning kohalt minema.

IŽ-56 käsikäigust pole mina ka aru saanud. Tundub, nagu oleks selleks, et keegi külgkorvist peaks neid lülitama.
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Re: Iz 350/49/56 käsikäikudest

Unread post by izh350 »

Veel teemasse.
Minu jaoks on veel suuremaks müsteeriumiks see, et ka Ižhevski krossimootorratastel olid käsikäigud.
Vähemalt IŽ-50, IŽ-55, IŽ-57, IŽ-60 ja vist ka IŽ-64 tulid tehasest käsikäigu kangiga.
Pildil IŽ-60K
Image
Post Reply