Teine 638(639)
Re: Teine 638(639)
Kuna sai pandud pikem Tramp-i kiige siis hakkas kett ülevalt vastu kiiget ja alt vastu mootorikinnitust käima. Üks variant oleks tagaamortide kõrgust ja asukohta muuta siis aga tuleks ka esiamordid ülemistest prillidest läbi viia:
Re: Teine 638(639)
Lego:
Re: Teine 638(639)
Kiige amordikronsad tegemises:
Re: Teine 638(639)
Juba küljes:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Teine 638(639)
Kas porilaud vastu rehvi ei hakka käima? Ise tegin ka madalaks, kuid läbi augu sõites läks rehv vastu porikat. Eesti teed
Re: Teine 638(639)
Hetkel tagaporikas teibiga küljes, lõpliku kinnitamise teeb arvestusega, et ei käiks vastu. Ilmselt jääb vaatamata sadula kujule ja tagumistele jalaraudadele ikka ühe inimese tsikliks. Naine hetkel A-katti omandamas.roosakummik wrote:Kas porilaud vastu rehvi ei hakka käima? Ise tegin ka madalaks, kuid läbi augu sõites läks rehv vastu porikat. Eesti teed
Re: Teine 638(639)
Ülemiste prillide avad suuremaks freesitud ja esiamordid läbi toodud, krossilenks ka peal:
Re: Teine 638(639)
Vaatasin seda pilti ja mõtlesin endamisi, jube hästi sobiks siia väiksemat sorti tilgakujuline paak.v301060 wrote:Kuna sai pandud pikem Tramp-i kiige siis hakkas kett ülevalt vastu kiiget ja alt vastu mootorikinnitust käima. Üks variant oleks tagaamortide kõrgust ja asukohta muuta siis aga tuleks ka esiamordid ülemistest prillidest läbi viia:
14159835_917610681677990_1103026597_n (1).jpg
Re: Teine 638(639)
Jah eks paagi asja võib tulevikus ümbermängida. Too 634-ja paak (2 kraaniga) on pärit cafekalt, kuna sinna õnnestus Tšehhist osta 70.-datest aastatest pärit meil haruldase Jawa Bizoni oma. Mulle 638 originaal ei meeldinud kuna moodustas sadulaga nurga. Sellepärast ka 634 paak ja sadul, et oleks enam vähem ühe joone peal. Tänaseks paak seest ka puhastatud ja möksitud.
Re: Teine 638(639)
Huvitav projektikas. Ilus tegelikult...
Jawa 250; Iz Planeta 4
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
Re: Teine 638(639)
Jäänud on installeerida sportsumpsid ja esimesed jalarauad vahetan vist kahh vana tüübi omade vastu tagasi.
Re: Teine 638(639)
Küljekarbid nüüd kahh küljes aga aku oli saba andnud. Jawa aku on vist 5AH? Vana pealt pole võimalik midagi aru saada.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Teine 638(639)
Ei jõua kogu teemat läbi lugeda hetkel aga kas mootor on originaal või mingit tuuningut ka saanud?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Teine 638(639)
Viimase kap.remondi koos mõningase viilimisega tegi ksf Maccaroni. Sissesõit pm tehtud aga enne raamivahetust ei tahtnud loksuva roolikannu ja keevitatud raami pärast üle 100 proovida.madeinussr wrote:Ei jõua kogu teemat läbi lugeda hetkel aga kas mootor on originaal või mingit tuuningut ka saanud?
Eks nipet-näpet ole veel teha: vahetada esimesed jalarauad vanatüübi omade vastu, paak natsa lekib ja paagikork pole sellises asendis, nagu mulle meeldiks - seega paak läheb mingil ajal keevitusse ja ülevärvimisse. Teine asi on veel see kõrge krossilenks - praegune variant, kus tsikkel nii esi- kui tagaamortidest alla lastud, tahaks ehk hoopis madalat clip-on lenksu koos madalamate raiseritega. Aga seda otsustab juba ekspluatatsiooni käigus. Nüüd kõigepealt vaja ARK-is raamivahetus ära vormistada.
Re: Teine 638(639)
Väike video kahh:
https://www.youtube.com/watch?v=ya3Z1lR ... e=youtu.be
Sellega paras Motonostalgiale minna. Naise paneks sanga, ta minust 50 kilo kergem.
https://www.youtube.com/watch?v=ya3Z1lR ... e=youtu.be
Sellega paras Motonostalgiale minna. Naise paneks sanga, ta minust 50 kilo kergem.
Re: Teine 638(639)
Sai Viljandi motolammutusest kasutatud paak siis ostetud, igaks juhuks võtsin kankuga 5l. bena ka kaasa, et kas ikka peab. Pidas.Nüüd siis vaja teise kraani jaoks teine keere keevitada (nagu vanal oli), korgi kaelus sobivasse asendisse pöörata ja liivaprits-pulbervärv-seestmöksimine teha. Õnneks pole ka erilist sõiduilma. Harrikaga küll 2 Tartu ja 1 Võru ots juba tehhtud!
Re: Teine 638(639)
Nii, tsiklil siis ARK-is raamivahetus ära tehtud ja tunnike hiljem ülevaatus samuti. Paagiga pole aega tegeleda olnud, läks too ühe kraaniga Viljandi Motoromulast saadud paak peale. Pühapäeval Suure-Jaani sõites kadus vool ära. Kuna el.süüde peal siis läks küll kohapeal käima ja sai õnnelikult koju tagasi aga istme all kaitse läbi ja vahetades lööb kohe ka uue läbi - lühis seega. Positiivne oli, et naine sõitis kogu otsa stabiilselt 100-ga ja ei kurtnud, et tsikkel tema 390 Dukest vedelam või ebastabiilsem oleks olnud. Ainult II käik pidi ragisema, ükskõik kas alt üles või ülevalt alla vahetada.
Re: Teine 638(639)
Jama lugu, viisin tsikli ühe elektriku juurde, see kahtlustas lühise põhjusena käigukastist tulevat vabakäigu märgutule juhet (led-il põhinev märgutuli ei põle). Teised tuled-viled sai tööle aga peale väikest linnatiiru kadusid jälle kõik tuled ja hakkas kaitset läbi lööma.
Õnneks selgus tund enne Motonostalgiale sõitu, et viga oli siiski pidurikonna juhtmes - imepisike kriimustus isolatsioonil.
Kogu teekonna 320 km pluss võistlussõit pidas tsikkel kenasti vastu.
Õnneks selgus tund enne Motonostalgiale sõitu, et viga oli siiski pidurikonna juhtmes - imepisike kriimustus isolatsioonil.
Kogu teekonna 320 km pluss võistlussõit pidas tsikkel kenasti vastu.
Re: Teine 638(639)
Eile sai siis üle hulga aja Jawaga sõidetud - Viljandist Tartusse. Tasasel teeosal oli selline tähelepanek et kui kiirus 90 - 100 siis rutška põhjas ja kui veidi tagasi lasta siis kiirus tõusis. Peale Puhjat laugetel tõusudel olin ikka püstihädas - 90 pealt hakkas kiirus langema ja no ei lähe edasi. Vahetasin alla 3-le, sellega hirmsa mürinaga 90-ni ja siis uuesti 4-s. Ja nii ikka päris mitu korda. Tšehhi ju mägine maa, no ei usu et nad seal igal väiksel tõusul käikudega maadlevad...
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Teine 638(639)
Pakun, et segu lahja või süüde valeks läind, oma Jupiteril sarnased sümptomid. Süüte sain õigeks nüüd vaja veel karpale Jet tuuningut teha.v301060 wrote:Eile sai siis üle hulga aja Jawaga sõidetud - Viljandist Tartusse. Tasasel teeosal oli selline tähelepanek et kui kiirus 90 - 100 siis rutška põhjas ja kui veidi tagasi lasta siis kiirus tõusis. Peale Puhjat laugetel tõusudel olin ikka püstihädas - 90 pealt hakkas kiirus langema ja no ei lähe edasi. Vahetasin alla 3-le, sellega hirmsa mürinaga 90-ni ja siis uuesti 4-s. Ja nii ikka päris mitu korda. Tšehhi ju mägine maa, no ei usu et nad seal igal väiksel tõusul käikudega maadlevad...
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Teine 638(639)
Endal tegi Planeta nii Jupiteri karpaga. Käis poole gaasiga paremini ja täisgaasiga poos. Muide poole- ja täisgaasi korral reguleerib segu erinevalt. Esimesel juhul nõel, teisel juhul düüs. Filter, karpa lõõri laius jne mõjutavad ka kõvasti. Jupiteril ja Planetal need erinevate läbimõõtudega...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Teine 638(639)
Eks vaatame, mis teha vaja.
See "teine" ilutseb selle vossi juures:
viewtopic.php?p=101729#p101729
"poomisele" võib olla ka oluliselt lihtsam lahendus ka aga seda täpsemalt ehk järmine nädal saan öelda.
Nimelt kütusekraan laseb läbi - hoova juurest.
Lisaks märkasin mingisugust "puru" kütusefiltris.
Loodan, et need lihtsad võtted aitavad kütusenäljast üle,
See "teine" ilutseb selle vossi juures:
viewtopic.php?p=101729#p101729
"poomisele" võib olla ka oluliselt lihtsam lahendus ka aga seda täpsemalt ehk järmine nädal saan öelda.
Nimelt kütusekraan laseb läbi - hoova juurest.
Lisaks märkasin mingisugust "puru" kütusefiltris.
Loodan, et need lihtsad võtted aitavad kütusenäljast üle,
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Teine 638(639)
Täna sai siis ratast proovitud ühtepidi ja teistpidi.
K58 kõrval on ta päris äkiline Honda horneti kõrval tiba tuim.
Igatahes linnaliikluses on ta päris mõnus asi ainult nõks kõrge minu kasvu jaoks. Mis märkasin - kõrgematelt käikudelt alla lülitades kolmandalt teisele ja teiselt esimesele käigud läksid kõristades sisse. Seda siis pärast kõrgemaid pöördeid. Sai vahepeal sidurit nõks peale keeratud - järgmisel linnaringil ei märganud selliseid kõrinaid enam. Aga eks näis.
Silindrid ei tööta ühtlaselt. Sõidusuunas vasakpoolne popsub ühtlasemalt, parempoolne nagu puterdaks.
Küünlad maha ja võrdlema - vasakpoolne tumepruunikas - ütleksin, et nagu rikkam segu oleks. PArempool mitu tooni heledam. Sealhulgas elektroodi vahel valkjas sade. Kahjuks ei saanud ülihäid pilte, sest viisin juba suurema kaamera pelgupaika. Genekas ja süüte ajastuses ei tohiks probleem olla, sest peal on korralik kontaktivaba süüde. Rohkem kahtlustaksin süütepooli ja kõrgepinge juhtmeid... aga eks tulevikus vaatab. Pidurituli jäi pidevalt põlema. Korraks küljekarp maha, natuke andui sakutamsit ja tuli töötas nii nagu ette nähtud.
K58 kõrval on ta päris äkiline Honda horneti kõrval tiba tuim.
Igatahes linnaliikluses on ta päris mõnus asi ainult nõks kõrge minu kasvu jaoks. Mis märkasin - kõrgematelt käikudelt alla lülitades kolmandalt teisele ja teiselt esimesele käigud läksid kõristades sisse. Seda siis pärast kõrgemaid pöördeid. Sai vahepeal sidurit nõks peale keeratud - järgmisel linnaringil ei märganud selliseid kõrinaid enam. Aga eks näis.
Silindrid ei tööta ühtlaselt. Sõidusuunas vasakpoolne popsub ühtlasemalt, parempoolne nagu puterdaks.
Küünlad maha ja võrdlema - vasakpoolne tumepruunikas - ütleksin, et nagu rikkam segu oleks. PArempool mitu tooni heledam. Sealhulgas elektroodi vahel valkjas sade. Kahjuks ei saanud ülihäid pilte, sest viisin juba suurema kaamera pelgupaika. Genekas ja süüte ajastuses ei tohiks probleem olla, sest peal on korralik kontaktivaba süüde. Rohkem kahtlustaksin süütepooli ja kõrgepinge juhtmeid... aga eks tulevikus vaatab. Pidurituli jäi pidevalt põlema. Korraks küljekarp maha, natuke andui sakutamsit ja tuli töötas nii nagu ette nähtud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Teine 638(639)
Nüüd on masinaga natuke sõidetud ~300km jagu...
Silindrid töötavad erinevalt ehk siis vasakpoolne popsub ilusti, parempoolne hakkab põristama.
Küünalde seisukord on eelnevates postides ja sealt edasi vaatasin, mis karul kõhus.
kolvide väljanägemine on sarnane küünaldele. Ehk siis vasakpoolne suht tummiselt kaetud põlemata jääkidega parempoolne puhtam. Selle pildi järgi tahaks öelda, et probleem on pigem vasakpoolsega kui parempoolsega... aga väljalaskegaaside jutt ja ebaühtlus on parempoolsema kahjuks.
Küünlapiibud on suhteliselt pikad ja paak toetub piipudele, painutades-väristades neid. See tekitas olukorra kus üks küünal andis alla ja piibu sisse minev osa murdus. Mootori töös seda tunda polnud, sest metallühendus oli ju olemas.
Vahetasin NGK küünlad PAL super N8 vastu, mis oli mul olemas.
Mingi hetk küünalt vahetades ei õnnestunud parempoolset küünalt korralikult kinni keerata ja hakkas üle käima... vot nüüd ei oskagi öelda, et kas suutsin mina mingeid võtteid kasutades küünlapesa rikkuda või oli see kahjustatud enne. Samas enne küünalde vahetust sai ju pea 300km sõidetud... Küünal läks keerates sisse... Samas sain kasutatud pea, et asendada... aga ei pannud seda külge, sest põlemiskamber on kasutatud peal madalam e, väiksem ja on lihvitud ka silndri poolset ranti madalamaks... Peal olev silinderipea põlemiskamber on kuidagi täkkeline..., kasutatud oma on korras,sile...
Kas need täkked tulevad väga lahjast küttesegust, vähesest õlist või kehvast materjalist?
Olen sarnaseid täkkeid ka mujal 2T masinatel näinud...
Eks peab uued pead hankima...
Täna sai soetatud ka samast NGK küünlapiipude seeriast uued madalamad piibud numbriga 8311 (Black), lisaks ka uued küünlajuhtmed "BERU"lt. pärast mitmete kraanide proovimist suutsin lõpuks lekke pidama saada.
Silindrid töötavad erinevalt ehk siis vasakpoolne popsub ilusti, parempoolne hakkab põristama.
Küünalde seisukord on eelnevates postides ja sealt edasi vaatasin, mis karul kõhus.
kolvide väljanägemine on sarnane küünaldele. Ehk siis vasakpoolne suht tummiselt kaetud põlemata jääkidega parempoolne puhtam. Selle pildi järgi tahaks öelda, et probleem on pigem vasakpoolsega kui parempoolsega... aga väljalaskegaaside jutt ja ebaühtlus on parempoolsema kahjuks.
Küünlapiibud on suhteliselt pikad ja paak toetub piipudele, painutades-väristades neid. See tekitas olukorra kus üks küünal andis alla ja piibu sisse minev osa murdus. Mootori töös seda tunda polnud, sest metallühendus oli ju olemas.
Vahetasin NGK küünlad PAL super N8 vastu, mis oli mul olemas.
Mingi hetk küünalt vahetades ei õnnestunud parempoolset küünalt korralikult kinni keerata ja hakkas üle käima... vot nüüd ei oskagi öelda, et kas suutsin mina mingeid võtteid kasutades küünlapesa rikkuda või oli see kahjustatud enne. Samas enne küünalde vahetust sai ju pea 300km sõidetud... Küünal läks keerates sisse... Samas sain kasutatud pea, et asendada... aga ei pannud seda külge, sest põlemiskamber on kasutatud peal madalam e, väiksem ja on lihvitud ka silndri poolset ranti madalamaks... Peal olev silinderipea põlemiskamber on kuidagi täkkeline..., kasutatud oma on korras,sile...
Kas need täkked tulevad väga lahjast küttesegust, vähesest õlist või kehvast materjalist?
Olen sarnaseid täkkeid ka mujal 2T masinatel näinud...
Eks peab uued pead hankima...
Täna sai soetatud ka samast NGK küünlapiipude seeriast uued madalamad piibud numbriga 8311 (Black), lisaks ka uued küünlajuhtmed "BERU"lt. pärast mitmete kraanide proovimist suutsin lõpuks lekke pidama saada.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Teine 638(639)
Mul on ühed korralikud pead pakkuda kui on huvi.
terv
terv
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Teine 638(639)
Parempoolne silindripea vahetatud ning piibud ka. Nüüd parempoolne silinder enam ei puterda, vaid popsub samamoodi nagu teinegi.
Re: Teine 638(639)
Tiba pildimaterjali ka:
Piibud: Nüüd saab küünlaid maha võtta ilma paaki eemaldamata... eelmiste piipudega nii teha ei saanud. Eelmised piibud olid ka kasutamisega juba katki läinud - seda siis paagi surve piipudele, mis oma korda survestasid küünlaid.
Samas sai uuritud natuke ka genekaalust ja märgatud, et seal on kuidagi niiske see olukord. Puhastasin ja panin kokku tagasi. Puhastamise eesmärk on veenduda, et pole jäänud "vana sodi". Juhul kui vända simmer järgi annab, peaks uus sodi mingi aeg asemel olema. Lisaks on vaja summuti resonaatorit korralikumalt tihendada. Töötades pihkub liiga palju väljalaske gaase enne resonaatorit etepoole välja. Võtsin ette ka siduri trossi. Liiga raskelt käis - valasin WD40 õli täis, painutasin järsemad painded välja. Sai enam vähem, nüüd sidur mõnusalt pehme, ei ole kange.
Sai ka sõita, ning käiguvahetus muutus konkreetseks, enam ei ragisenud kordagi... Samas soovitan uus siduritross vaadata, sest hetkel peal olev on kuidagi räsitud olemisega (teravad painded sees, kõri otsad kõri küljest lahti)
Sai täna ringi ka uhatud ja suuresti olen masina tööga rahul. Silndrite tööga veel väga rahul pole. Pingutasin ka silindrite küljes olevat sisselaske kollektorit - mõned mutrid tundusid olema liiga õrnalt kinni).
Vaja väljalaske süsteem tihedamaks saada, ehk muutub olukord veel paremaks
Piibud: Nüüd saab küünlaid maha võtta ilma paaki eemaldamata... eelmiste piipudega nii teha ei saanud. Eelmised piibud olid ka kasutamisega juba katki läinud - seda siis paagi surve piipudele, mis oma korda survestasid küünlaid.
Samas sai uuritud natuke ka genekaalust ja märgatud, et seal on kuidagi niiske see olukord. Puhastasin ja panin kokku tagasi. Puhastamise eesmärk on veenduda, et pole jäänud "vana sodi". Juhul kui vända simmer järgi annab, peaks uus sodi mingi aeg asemel olema. Lisaks on vaja summuti resonaatorit korralikumalt tihendada. Töötades pihkub liiga palju väljalaske gaase enne resonaatorit etepoole välja. Võtsin ette ka siduri trossi. Liiga raskelt käis - valasin WD40 õli täis, painutasin järsemad painded välja. Sai enam vähem, nüüd sidur mõnusalt pehme, ei ole kange.
Sai ka sõita, ning käiguvahetus muutus konkreetseks, enam ei ragisenud kordagi... Samas soovitan uus siduritross vaadata, sest hetkel peal olev on kuidagi räsitud olemisega (teravad painded sees, kõri otsad kõri küljest lahti)
Sai täna ringi ka uhatud ja suuresti olen masina tööga rahul. Silndrite tööga veel väga rahul pole. Pingutasin ka silindrite küljes olevat sisselaske kollektorit - mõned mutrid tundusid olema liiga õrnalt kinni).
Vaja väljalaske süsteem tihedamaks saada, ehk muutub olukord veel paremaks
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Teine 638(639)
Täna oli elektrikalade päev. ksf v301060 tuli kaugelt kohale, et proovida Jawaga tehtut, kuid pärst mootori käivitamist märkas, et esitule süttides tagatuli pime... Lisaks ei funganud ka käepiduri vajutamisel pidurituli - jalapiduri vajutusega tuli töötas... Samas ei töötanud ka parem tagumine suunatuli.
Viimati sõites ei märganud, kas need töötasid või mitte... püüdsime leida seost ja arvasin, et paagi võtmisega on mingi pistiku kala olla..., sest mis muud saab veel olla, et asjad korraga ei tööta. Igatahes juhtmete ja pistikute kontroll ei aidanud. Kuna väljas oli pime, ning kõige olulisem tuli - tagumine gabariit, ei põlenud, siis ksf sellega sõitma ei läinud
Hiljem tiba kaevates probleemi osas selgus, et tagumine gabariidi ja suunatule pirn olid läbipõlenud ja käsipiduri hoova tulelüliti ei teinud oma tööd korrektselt - lühistades juhtmeotsad tagumine pirn säras ilusti. Nüüd vaja siis tagaumise gabariittule pirn 12V 21W, suunatulepirn 12v 5W soetada ning püüan ehk selle anduri ka tööle saada.
Lisaks fikseerisin paagialused juhtmed paremini e. kinnitasin musta teibiga korralikumalt raami külge, et nad ei lotendaks liiga palju. Lotendamine ei too tavaliselt kaasa head - kipuvad lahti väristama või siis isolatsioonile liiga tegema.
Nüüd üks küsimus ka, et kas paagi esimestel kinnitustel peaks ka olema kummist puksid... paagi esimene ots ikka loksub mõnusalt ja sõites kohati kolksub. Seega õnneks ei midagi hullu, lihtsalt tiba narr oli olla, et ei ole kontrollinud nii lihtsate asjade tööd....
Viimati sõites ei märganud, kas need töötasid või mitte... püüdsime leida seost ja arvasin, et paagi võtmisega on mingi pistiku kala olla..., sest mis muud saab veel olla, et asjad korraga ei tööta. Igatahes juhtmete ja pistikute kontroll ei aidanud. Kuna väljas oli pime, ning kõige olulisem tuli - tagumine gabariit, ei põlenud, siis ksf sellega sõitma ei läinud
Hiljem tiba kaevates probleemi osas selgus, et tagumine gabariidi ja suunatule pirn olid läbipõlenud ja käsipiduri hoova tulelüliti ei teinud oma tööd korrektselt - lühistades juhtmeotsad tagumine pirn säras ilusti. Nüüd vaja siis tagaumise gabariittule pirn 12V 21W, suunatulepirn 12v 5W soetada ning püüan ehk selle anduri ka tööle saada.
Lisaks fikseerisin paagialused juhtmed paremini e. kinnitasin musta teibiga korralikumalt raami külge, et nad ei lotendaks liiga palju. Lotendamine ei too tavaliselt kaasa head - kipuvad lahti väristama või siis isolatsioonile liiga tegema.
Nüüd üks küsimus ka, et kas paagi esimestel kinnitustel peaks ka olema kummist puksid... paagi esimene ots ikka loksub mõnusalt ja sõites kohati kolksub. Seega õnneks ei midagi hullu, lihtsalt tiba narr oli olla, et ei ole kontrollinud nii lihtsate asjade tööd....
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Teine 638(639)
Loomulikult käivad seal kummipuksid. Ausalt öeldes on omanikust kahju. Korralik papp magama pandud . Mitmete SPETSIDE poolt tehtud aga korralikku tulemust pole.
Re: Teine 638(639)
Pole hullu, tasapisi hakkab looma. Raam on vahetatud, kiige samuti. Amordid toimivad, pidurid kahh. Viimane mootori kap.remont õnnestus, nüüd ongi selline peenhäälestamise periood, kus kõik pisivead välja tulevad. Eks probleem ole ka selles, et ega ükski meister viitsi naljalt proovisõite teha. Praeguseks on ka see asi õnneks lahenduse leidnud. Reeglina on kõik, kes käe külge pannud, andnud oma parima. Siinjuures suurimad tänud Aadu Sikule, kes "suurte meistrite" poolt rikutud amordid sõidukõlbulikuks tegi. Kindlasti ostan kunagi ka uue esiamordipaari, sest nn uut tüüpi esipiduriketas ja 2-kolviline pidurisadul ei sobi vanat tüüpi esiamortide kinnitustega. Suurematest asjadest tuleb veel paak ümber teha 2 kraani peale ja korgiava muuta korgikujule sobivamaks. Loomulikult ka värv. Eelmine paak, millel juba poolt tööd tehtud sai, hakkas kahjuks sisemöksimise puhastushappest jooksma.
Elu on näidanud, et kõige rohkem praaki teevad sellised "kiidukuked", kel kül oskused teadmised ja pingipark olemas, rahagi küsitakse korralikult aga miskipärast tehakse töö ülejala. Ilmselt ei telli ma enam kunagi ühtki tööd ei SmartShopist ega RM-Motorsist(Romet&Melrosten)...
Eks raha ole palju läinud ka sellepärast, et tahtsin kasutada ka Tšehhis ülidefitsiitseid valukaid ja sportsumpse.
Last edited by v301060 on 08. Nov 2017 19:50, edited 1 time in total.
Re: Teine 638(639)
Pole vaja uusi amorte osta. Esimestel Jawa 250 travelitel on see sinupoolt soovitud kompott küljes. Suporti ja amortide vahel on lihtsalt labane adapter. Ise ei näe suuremal kettal mingit vajadust juba antud ketas pidurdab oluliselt paremini vanast trummlist.
Re: Teine 638(639)
Nii võis see alguses küll olla kuid nüüd on 305-sele pidurikettale ja 2-kolvilisele suportile sobivad uut tüüpi amordid täiesti olemas:
http://www.mototechnik.cz/index.php?mai ... ts_id=1321
Kindlasti pole esiamortide vahetus(suport ja ketas juba olemas) plaanis esimeses järjekorras. Praegu tahaks tsikli ikka võimalikult hästi liikuma saada. Mootorit teinud ksf Maccaroni enda 634 läheb küll ägedalt edasi. Lisaks mul ju teine Jawa (cafekas) ka veel ootel ja üks Tšehhi tuuningfirmas RenoMoto tehtud mootor ka.
Re: Teine 638(639)
Mina pole nüüd mingi meister, pigem kasutaja poolne ülevaataja/testija.
Jawadega pole kokkupuuteid eelnevalt olnud ja enne kui midagi väga kapitaalselt tegema hakata soovin veenduda, et kõrvalkaldeid lihtsamatel asjadel pole.
Mul on komme ilma ilustamata asju kajastada, seega postitangi kohati minule tunduvaid jamasid.
Üldpildil on asi ilus, jawa kontseptsioon väga ok, kuid nüüd on vaja ka pisemad detailid tasemele viia.
Masin liigub minu kaalu, kasvule tuginedes hästi.
Jawadega pole kokkupuuteid eelnevalt olnud ja enne kui midagi väga kapitaalselt tegema hakata soovin veenduda, et kõrvalkaldeid lihtsamatel asjadel pole.
Mul on komme ilma ilustamata asju kajastada, seega postitangi kohati minule tunduvaid jamasid.
Üldpildil on asi ilus, jawa kontseptsioon väga ok, kuid nüüd on vaja ka pisemad detailid tasemele viia.
Masin liigub minu kaalu, kasvule tuginedes hästi.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Teine 638(639)
Täna sai üle pika aja masinaga nipet näpet tegeletud.
Kütusekraan ikkagi ei pea. Pigem peaks ehk vaatama juba teistsuguse ehitusega kraane. Mingil müstilisel põhjusel ei ole õnnestunud ühtegi sellist kraani lekkevabaks saada. Samas pole ka neid lahanud, et teada kas saab kuskilt midagi peale keerata või mingit tihendit kohendada.
Proovitud juba 4 kraani - kõik lekivad ühest kohast - hoova vastas olevast pingutusvedru katte alt. Pilt on küll tiba odavamast versioonist, kuid ka nõks kallim sarnane kraan lekib samast kohast. Alguses tundus, et kallim ei lase läbi aga pikalt seismine on ka talle mõjunud. Odavam versioon tilkus silmnähtavalt, kallim 1 tilk ~4h jooksul... aga piisavalt, et voolik oleks märg ja käigukasti peal karburaatori all loik.
Sai paigaldatud siis ka paagi esimese kinnituse kummid - kohe tihedam asi Lisaks uued põlvekummid paagile ka. Märkasin, et uued on õigemas mõõdus e. tiba suuremad, kui olemas olev.
Katted siis nii, et taga on uuem, ees vanem: Mitte nüüd üüratult aga piisavalt, et istuvad ilusti randi taha. Vanal jäi kummi randitagune osa natuke näha.
Üleval siis vana (kui hästi vaadata siis vasak ülemine nurgas on erinevus) ja all uus Geneka alune on puhas - seega õnneks karter paistab olema tihe.
Silindrite töö hakkab aina rohkem meeldima. Küünalde väljanägemine juba rahuldav - eks peab uued peale vaatama. Tänane sõit ~20km oli OK.
Küttesegu või süütega on vaja veel vaeva näha - midagi on nagu puudu, võiks veel erksam olla.
Kütusekraan ikkagi ei pea. Pigem peaks ehk vaatama juba teistsuguse ehitusega kraane. Mingil müstilisel põhjusel ei ole õnnestunud ühtegi sellist kraani lekkevabaks saada. Samas pole ka neid lahanud, et teada kas saab kuskilt midagi peale keerata või mingit tihendit kohendada.
Proovitud juba 4 kraani - kõik lekivad ühest kohast - hoova vastas olevast pingutusvedru katte alt. Pilt on küll tiba odavamast versioonist, kuid ka nõks kallim sarnane kraan lekib samast kohast. Alguses tundus, et kallim ei lase läbi aga pikalt seismine on ka talle mõjunud. Odavam versioon tilkus silmnähtavalt, kallim 1 tilk ~4h jooksul... aga piisavalt, et voolik oleks märg ja käigukasti peal karburaatori all loik.
Sai paigaldatud siis ka paagi esimese kinnituse kummid - kohe tihedam asi Lisaks uued põlvekummid paagile ka. Märkasin, et uued on õigemas mõõdus e. tiba suuremad, kui olemas olev.
Katted siis nii, et taga on uuem, ees vanem: Mitte nüüd üüratult aga piisavalt, et istuvad ilusti randi taha. Vanal jäi kummi randitagune osa natuke näha.
Üleval siis vana (kui hästi vaadata siis vasak ülemine nurgas on erinevus) ja all uus Geneka alune on puhas - seega õnneks karter paistab olema tihe.
Silindrite töö hakkab aina rohkem meeldima. Küünalde väljanägemine juba rahuldav - eks peab uued peale vaatama. Tänane sõit ~20km oli OK.
Küttesegu või süütega on vaja veel vaeva näha - midagi on nagu puudu, võiks veel erksam olla.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Teine 638(639)
Kui juba ülejäänud kuuri tegelased kisasid oma 123,7 ja 175 kõridest, siis oli vaja juurde ka 350-st... nagu naksti hakkas jõulusalmi popsutama.
https://youtu.be/FPP_TAC4Dlg
Masin töötas ühtlaselt ning püttide töös suuri erinevusi ei märganud.
https://youtu.be/FPP_TAC4Dlg
Masin töötas ühtlaselt ning püttide töös suuri erinevusi ei märganud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Teine 638(639)
Suhteliselt vaikne on siin olnud... sõita lumega ei taha... võrri süüde võttis oma aja... nüüd siis korraks ka kätpidi tehnikasse hüpatud:
Sai täna siis punase juurest ka läbi astutud (peamine põhjus oli ikkagi K58 ja seal oli vaja mõõta geneka karakteristikat) ning pühendasin talle tunnikese.
Kõigepealt sai siis vahetatud esipiduri piduritule andur, mis ei funkanud enam. Nüüd korras ja hoova vajutamisel ilusti taga pidurituli särab.
Lisaks sai siis paigaldatud leegitorude ja resonaatorite vahele tihendid - neid seal ei olnud ja pihkus korralikult heitgaase välja...
Lahti võttes märkasin ka, et kõige tagumiste püttide tihendid hakkavad aeguma - nimelt tagumised servad, mis peaks tugevalt vastu tagapüti sisemist ranti minema - ei taha ilusti sinna minna. Tihendi otsad on amortiseerunud ja vasaku tagumisel tihendil õrn rebend (kuigi sealt midagi läbi ei tulnud).
Parempoolne summuti Igatahes panin need tagasi ja praegu tundub, et peavad.
Leegikate juures on siis ilmatihendita resonaatori ühendus leegikalt maha hõõrdunud värvi... ei hakanud praegu värviparandust tegema, sest liiga külm on ja leegikale paigaldatud spets kuumakindel kate.
Tihendid läksid ilusti oma pessa.
Vasak poolne summuti panin ka masina tuksuma ~10min. summutid jäid ilusti tihedad ja gaasid väljusid sealt kus on ettenähtud.
Nüüd mõned asjad veel vaja korda saada:
1. Kütusekraan ikka tilgub - no ei õnnestu kohe kuidagi... eks peab mingi hetk, kui ilmad soojemad, nende kraanide hingeellu süüvima. 2. karburaator vaja paremini seadistada
3. Küünlad vahetada
5. siduritross tahab sissesõitmist.
Sai täna siis punase juurest ka läbi astutud (peamine põhjus oli ikkagi K58 ja seal oli vaja mõõta geneka karakteristikat) ning pühendasin talle tunnikese.
Kõigepealt sai siis vahetatud esipiduri piduritule andur, mis ei funkanud enam. Nüüd korras ja hoova vajutamisel ilusti taga pidurituli särab.
Lisaks sai siis paigaldatud leegitorude ja resonaatorite vahele tihendid - neid seal ei olnud ja pihkus korralikult heitgaase välja...
Lahti võttes märkasin ka, et kõige tagumiste püttide tihendid hakkavad aeguma - nimelt tagumised servad, mis peaks tugevalt vastu tagapüti sisemist ranti minema - ei taha ilusti sinna minna. Tihendi otsad on amortiseerunud ja vasaku tagumisel tihendil õrn rebend (kuigi sealt midagi läbi ei tulnud).
Parempoolne summuti Igatahes panin need tagasi ja praegu tundub, et peavad.
Leegikate juures on siis ilmatihendita resonaatori ühendus leegikalt maha hõõrdunud värvi... ei hakanud praegu värviparandust tegema, sest liiga külm on ja leegikale paigaldatud spets kuumakindel kate.
Tihendid läksid ilusti oma pessa.
Vasak poolne summuti panin ka masina tuksuma ~10min. summutid jäid ilusti tihedad ja gaasid väljusid sealt kus on ettenähtud.
Nüüd mõned asjad veel vaja korda saada:
1. Kütusekraan ikka tilgub - no ei õnnestu kohe kuidagi... eks peab mingi hetk, kui ilmad soojemad, nende kraanide hingeellu süüvima. 2. karburaator vaja paremini seadistada
3. Küünlad vahetada
5. siduritross tahab sissesõitmist.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Teine 638(639)
Summutipütid tuleb nagunii ära vahetada. Tšehhis on juba suvest saada paremad kui originaalid.
Re: Teine 638(639)
Nii, paak värvimisse viidud. Enne lisatakse veel teine keere, et saaks ikka kaks kraani panna ja paagi korgialune osa läheb ka ümbertegelemisele, et korgi tilgakuju ikka piki paaki oleks.
Sico Bikesist kättesaadud Cafeka jäänused viisin Easthighwaysse, ehk saab veel asja!
Sico Bikesist kättesaadud Cafeka jäänused viisin Easthighwaysse, ehk saab veel asja!
Re: Teine 638(639)
Ootamatu tõrge - Motoremist tellitud paagi happe ja möksikomplekt tuleb vist Viljandisse jala. Nädal tagasi sai ära makstud ja pakk olevat teele pandud aga...Värvija tahtis nimelt enne kõik asjad kätte saada kui tegema hakkab. Suur suvi väljas, liikluskindlustus kehtib aga mul Jawa ilma paagita...