Izh Planeta 3K 71.a taas elama
Izh Planeta 3K 71.a taas elama
Mis nüüd siis talv garaazi tõi ja dokumendid veel lisaks
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Sai korv külge pandud ja masin veidi õue uudistamiseks lükatud. Läbisõidu poolest on ratas üsna vähe liikunud, kuid siiski on selle ajaga külge saanud uue värvi - lihtsalt üle värvitud ning kaduma läinud üht-teist pudi-padi. Muidu paistab korralik põhi rattaehituseks olema.
Esimese hooga on masinale veel leidmata mootor , süütelukukate, peegel, embleemid paagile/karpidele.
Esimese hooga proovin leida mootori peale, kohtparandada ära roosteplekid ning dokumendid ARKs ümber vormistada - õnneks paberimajandus korras ja pärijaga kontakt olemas.
Esimese hooga on masinale veel leidmata mootor , süütelukukate, peegel, embleemid paagile/karpidele.
Esimese hooga proovin leida mootori peale, kohtparandada ära roosteplekid ning dokumendid ARKs ümber vormistada - õnneks paberimajandus korras ja pärijaga kontakt olemas.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Paistab hea materjal
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Sain originaal mootori ka Planetale. Õlis oli näha sädelevat helki. Ei paista kena lugu...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Väike glitter õlis tähendab, seda et sissesõit on tehtud ja aeg on õli vahetada
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Mõistlik on korra kaan maha võtta ja karu kõhtu kiigata. Õli oli kahjuks uus ja läbipaistev, seega liiga ruttu särama hakanud. Eks siis selgub, kas võib laulu sisse puhuda või on mõni laager elu lõpetamas või hammasratas veidi oskamatut ragistamist saanud.madeinussr wrote:Väike glitter õlis tähendab, seda et sissesõit on tehtud ja aeg on õli vahetada
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Kuna mootorratas sai ostetud kevadel, siis esmalt õli välja lastud. Tulemus oli kenasti sädelev, mille peale lõi kogemus häirekella ning tahtsin kaaned enne maha võtta ja kontrollida olukorda. Sai siis uuritud ka karupoja kõhtu.
Esmalt maha siduripoolne kaas, pesin cleaneri ja pintsliga settinud õlijäägid ära ning nõrutasin välja. Midagi tavapäratut ei ilmnenud. Seejärel kord käigukasti poolel Kolm paharetti paistavad käigukasti põhjast, õli ja mustusse sisse kleebitult. Ehks siis hooletu remondimees on sidurit ja käigukasti hooldades pillanud mootorisse reguleerseibid. Hea on, et käima ei pannud ning need siiani pahandust teha ei jõudnud. Kusjuures müüja kurtis, et 3. käigu haakumisega on probleeme. Hammasrattad on ilusad ja nukid kenasti kalasabas. Õnnelik juhus!
Kokkuvõttes sai kogu kast puhtaks pestud Brake Cleaneriga ning ära nõrutatud/kuivatatud. Sisse olid kukkunud 3 reguleerseibi ja väsimise märke hakkasid ilmutama ka küljekaanes olev kuullaager. Krõbises ja veeres takistusega.
Käigukasti otsakaane poldid oli tagasi pandud ilma vedruseibideta. Nii ei ole ilus teha! Sai ka selle asja korda ja uued seibid üles otsitud.
Vahetusse lähevad hetkel kasti kuullaagrid ning hammasrattavõlli väline ja generaatori alune simmerling tihend. Korra võtan lahti ka silindri, kontrollin ära väntvõlli laagrid ning kolvi-rõngaste-kepsu olukorra.
Esmalt maha siduripoolne kaas, pesin cleaneri ja pintsliga settinud õlijäägid ära ning nõrutasin välja. Midagi tavapäratut ei ilmnenud. Seejärel kord käigukasti poolel Kolm paharetti paistavad käigukasti põhjast, õli ja mustusse sisse kleebitult. Ehks siis hooletu remondimees on sidurit ja käigukasti hooldades pillanud mootorisse reguleerseibid. Hea on, et käima ei pannud ning need siiani pahandust teha ei jõudnud. Kusjuures müüja kurtis, et 3. käigu haakumisega on probleeme. Hammasrattad on ilusad ja nukid kenasti kalasabas. Õnnelik juhus!
Kokkuvõttes sai kogu kast puhtaks pestud Brake Cleaneriga ning ära nõrutatud/kuivatatud. Sisse olid kukkunud 3 reguleerseibi ja väsimise märke hakkasid ilmutama ka küljekaanes olev kuullaager. Krõbises ja veeres takistusega.
Käigukasti otsakaane poldid oli tagasi pandud ilma vedruseibideta. Nii ei ole ilus teha! Sai ka selle asja korda ja uued seibid üles otsitud.
Vahetusse lähevad hetkel kasti kuullaagrid ning hammasrattavõlli väline ja generaatori alune simmerling tihend. Korra võtan lahti ka silindri, kontrollin ära väntvõlli laagrid ning kolvi-rõngaste-kepsu olukorra.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Lahe rakis mootori hoidmiseks.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Palju mugavam! Sattus just üks lõigatud, tuunitud ja kõver raam mulle koos muu träniga ning sai uus elu antud. Alla on plaanis laiendused juurde keevitada, et küljele keerates ei jääks raskus võllidele ja generaatorile toetuma. Hetkel tuli klotse alla panna. Soovitan remondirakiseidmadeinussr wrote:Lahe rakis mootori hoidmiseks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Metallipuru tekitaja ka leitud. Sidurikoda oli söönud karteris oleva võllilaagrite otsaplaadi külge. Kuna antud rattal oli eelmise omaniku sõnul siduriga probleemid (lahutamine jne), siis kahtlustan, et mitmel lahtivõtmisel pandi sidurikoja taga ja sidurikoja ees olevad seibid vastupidi tagasi. Erinevate paksustega 1,45 mm vs 0,5mm.
Kaardistasin selles mootoris seibide asukohad ja mõõdud paberile. Äkki kellelgi vaja infoks. Muidugi täpsed mõõdud on igal mootoril erinevad ja seetõttu võllide asetusi reguleeritaksegi seibidega.
1) 203 laagri all karteri vahel siduri pool 2 seibi - paksus kokku 1,2mm
2) 204 laagri all karteri vahel siduri pool 1 seib - paksus kokku 0,5mm
3) Peavõlli otsas enne ketihammasratast 1 seib - paksus 2,4mm
4) Sidurikoja all, võlli peal 1 seib - paksus 0,5mm võib olla viga
5) Sidurikoja ja siduritrumli vahel vaskseib 1tk - paksus 1,45mm võib olla viga
6) Ussvõlli siduripoolses otsas 2 seibi - paksus kokku 0,5 mm
Põhjast leitud kolm seibi olid 2tk veidi suuremad ja üks veidi väiksem välisläbimõõdult. Sisemõõdud olid 10,2...10,4 vahel. Jälgede järgi paistab, et need olid
7) Käigukasti kaane all, ussvõlli otsas ketihammasratta poolne 2 tükki - paksus kokku 0,5mm
8) Käiguvahetusvõlli ja sektori vahel üks seib - paksus 1,4mm
Käigukastis olevad laagrid on:
6004 1tk
203 2tk
204 1tk
Hammasratta alune laager on rullaager, mida ilmselt ei ole kerge leida.
Loomulikult on käivitussektori esimesed hambad ka puruks tambitud, see on izil tüüpviga, kui oskamatult on proovitud käima lüüa. Juhtub siis, kui käivitushooba ei vajutata sujuvalt kuni sektori haakumiseni, vaid lüüakse kohe hoogsalt. Foto nurgast on näha ka tulemust, killud väljas.
Kaardistasin selles mootoris seibide asukohad ja mõõdud paberile. Äkki kellelgi vaja infoks. Muidugi täpsed mõõdud on igal mootoril erinevad ja seetõttu võllide asetusi reguleeritaksegi seibidega.
1) 203 laagri all karteri vahel siduri pool 2 seibi - paksus kokku 1,2mm
2) 204 laagri all karteri vahel siduri pool 1 seib - paksus kokku 0,5mm
3) Peavõlli otsas enne ketihammasratast 1 seib - paksus 2,4mm
4) Sidurikoja all, võlli peal 1 seib - paksus 0,5mm võib olla viga
5) Sidurikoja ja siduritrumli vahel vaskseib 1tk - paksus 1,45mm võib olla viga
6) Ussvõlli siduripoolses otsas 2 seibi - paksus kokku 0,5 mm
Põhjast leitud kolm seibi olid 2tk veidi suuremad ja üks veidi väiksem välisläbimõõdult. Sisemõõdud olid 10,2...10,4 vahel. Jälgede järgi paistab, et need olid
7) Käigukasti kaane all, ussvõlli otsas ketihammasratta poolne 2 tükki - paksus kokku 0,5mm
8) Käiguvahetusvõlli ja sektori vahel üks seib - paksus 1,4mm
Käigukastis olevad laagrid on:
6004 1tk
203 2tk
204 1tk
Hammasratta alune laager on rullaager, mida ilmselt ei ole kerge leida.
Loomulikult on käivitussektori esimesed hambad ka puruks tambitud, see on izil tüüpviga, kui oskamatult on proovitud käima lüüa. Juhtub siis, kui käivitushooba ei vajutata sujuvalt kuni sektori haakumiseni, vaid lüüakse kohe hoogsalt. Foto nurgast on näha ka tulemust, killud väljas.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Need pakutud seibide mõõdud töötavad siis, kui kõik on korras.
Näiteks ise lasin taastada Iz- i väntvõlli, kuid peale kokkupanekut selgus et keps on vanast kepsust 1,5 mm paksem , seega väntvõlli põsed nihkusid 1,5 mm üksteisest eemale. Sellega seoses pidin karterite vahele panema ka paksema tihendi (originaalis isegi vist tihendit ei käi, kuigi ühepütastel pole probleem kui sinna ka tihend panna). sellega seoses tuli juurde ka reguleerseibe, vastasel juhul oleks lihtsalt karteri pooled vastu väntvõlli põski käima hakanud. On kolm Planeta mootorit ja kõigil on reguleering erinev. juba sellepärast, et üks mootor on kokku pandud tont teab kust pärit käigukasti- ja väntvõlliga. Õnneks on planeta selle puhul lollikindel, et tervet mootorit käigukasti reguleerimiseks lahti ei pea võtma.
Näiteks ise lasin taastada Iz- i väntvõlli, kuid peale kokkupanekut selgus et keps on vanast kepsust 1,5 mm paksem , seega väntvõlli põsed nihkusid 1,5 mm üksteisest eemale. Sellega seoses pidin karterite vahele panema ka paksema tihendi (originaalis isegi vist tihendit ei käi, kuigi ühepütastel pole probleem kui sinna ka tihend panna). sellega seoses tuli juurde ka reguleerseibe, vastasel juhul oleks lihtsalt karteri pooled vastu väntvõlli põski käima hakanud. On kolm Planeta mootorit ja kõigil on reguleering erinev. juba sellepärast, et üks mootor on kokku pandud tont teab kust pärit käigukasti- ja väntvõlliga. Õnneks on planeta selle puhul lollikindel, et tervet mootorit käigukasti reguleerimiseks lahti ei pea võtma.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Laagrid - simmerid käes ja hakkasin neid vahetama. Tuli välja ka üllatus, kus peavõlli ketiratta laagrikoostus distantsseib oli purunenud. Pressisin selle välja. Kuna asenduseks oli Iz 56 oma, kasutasin hädakorral viimast. Erinevus on ka fotol näha. Iz 56 oma asub paremal, Planeta 3 laagrikoost vasakul. Sisulist vahet ei ole, toimivad mõlemad.
Mõned õpetused, kuidas Iz Planeta käigukasti kokkupanek käib:
https://www.youtube.com/watch?v=U6FVvkVqIJ0
https://www.youtube.com/watch?v=TxrUvpnJVz8
Mõned õpetused, kuidas Iz Planeta käigukasti kokkupanek käib:
https://www.youtube.com/watch?v=U6FVvkVqIJ0
https://www.youtube.com/watch?v=TxrUvpnJVz8
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Kaugel mootori ehitus on?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Tagadilt sain viimased pisipudinad mootorisse. Loodetavasti lähipäevil, sai vahepeal üks 49 mootor kokku laotud.madeinussr wrote:Kaugel mootori ehitus on?
Selle laagrite piirajapleki serva kulumise põhjus oli üsna labane. Siduritrumli käivitussektori survevedru seib oli kulunud ning seetõttu küljega puudutas vastu. Vahetasin selle seibi välja ja nüüd ok. Laadal nägin nii mõndagi katteplekki sama probleemiga.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Mootori sain kokku ja käigud lülituvad laual kenasti. Muidugi sai tehtud ka üks viga, kasutades Iz-56 laagrivõru ketihammasrattal. Sellele nimelt peavad minema lühemad rulllaagrid, muidu läheb süsteem nihkesse.
Foto tagantjärgi heietuseks. Vahetasin võru välja ning asi korras:
Samuti kerge meeldetuletus, miks tasub kriitiliselt suhtuda valmis tihendikomplektidesse. See muide ostetud omal ajal ühest tuntud motokauplusest.
Foto tagantjärgi heietuseks. Vahetasin võru välja ning asi korras:
Samuti kerge meeldetuletus, miks tasub kriitiliselt suhtuda valmis tihendikomplektidesse. See muide ostetud omal ajal ühest tuntud motokauplusest.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Veidi reklaami ka Motip carburettor cleaner-ile:
Paistab, et mootor ei ole oma elus just palju tukseid teinud. Siiski pesin silindri vanast õlist puhtaks, hoonisin ning käisin üle akende servad. Tihti on neil seespool teravad kraasid üleval ning olen need peene muukviiliga üle käinud.
Teha saab vabadel hetkedel nii vähe, nüüd tuleb ratas korra kõrvale lükata ning auto veermikku remontida ülevaatuse jaoks..
Paistab, et mootor ei ole oma elus just palju tukseid teinud. Siiski pesin silindri vanast õlist puhtaks, hoonisin ning käisin üle akende servad. Tihti on neil seespool teravad kraasid üleval ning olen need peene muukviiliga üle käinud.
Teha saab vabadel hetkedel nii vähe, nüüd tuleb ratas korra kõrvale lükata ning auto veermikku remontida ülevaatuse jaoks..
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Proovisin seda cleanerit ka oma tahmanud kolvi peal... siis mingi osa puhastas aga tavalise paberrätikuga nühimisega puhtaks ei saanud. Väga edukalt sai puhtaks cleaner + metallispesukäsna koostöös.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Sama hästi oleks võinud bensiini ja käsnaga puhastada.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Sisuliselt jah... kuid eks huvi ju tekkis, et kas on see efektiivne... vähemalt mugavam, kui lödistada bensiininõus.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Kiire teemauuendus. Laupäevane hommik möödus rattale hooldust tehes. Kõik võllid ja liikuvad sõlmed lahti, puhtaks ja uus määre sisse. Endiselt on rõõmu, sest valdavalt on liigendid väga heas seisukorras ja vähe kulunud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Vahetusse minevad varuosad raamil:
Rattalaagrid FAG 6203 6tk
Ketirattalaager FAG 6205 1tk
Süüteküünal
Ketisukk 1tk
Siduritross
Õhufiltri kummilutt
Mootoriõli
Rehvid 3tk
Esitule lähi- ja kaugtulepirn
Parktulepirn
Küünlapiip
Küünlajuhe
Tagapiduri hoova kummilõdvik
Korviratta kinnitusmutter
Spidomeetri tross
Suunarelee 6V
Aku 6V
Amordiõli
Süütepool
Vaatamata tehtud töödele saab ikka öelda - "kjõik ratas katkji..."
Rattalaagrid FAG 6203 6tk
Ketirattalaager FAG 6205 1tk
Süüteküünal
Ketisukk 1tk
Siduritross
Õhufiltri kummilutt
Mootoriõli
Rehvid 3tk
Esitule lähi- ja kaugtulepirn
Parktulepirn
Küünlapiip
Küünlajuhe
Tagapiduri hoova kummilõdvik
Korviratta kinnitusmutter
Spidomeetri tross
Suunarelee 6V
Aku 6V
Amordiõli
Süütepool
Vaatamata tehtud töödele saab ikka öelda - "kjõik ratas katkji..."
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Peale kõige liikuva, mis sai lahti võetud, pestud ja uuesti määritud, sai täna proovitud ka esimest käivitust. Asi on positiivne, pill läks ja jäi peale mootoriremonti ilusasti käima. Pöörded tahavad veel veidi sättimist ning sumbutid tihendamist.
Puudu on osadest veel:
Ketisukk 1tk
Õhufiltri kummilutt
Uued rehvid 3tk
Esitule lähi- ja kaugtulepirn
Korviratta kinnitusmutter
Spidomeetri tross
Suunarelee 6V
UUED Dokumendid
Puudu on osadest veel:
Ketisukk 1tk
Õhufiltri kummilutt
Uued rehvid 3tk
Esitule lähi- ja kaugtulepirn
Korviratta kinnitusmutter
Spidomeetri tross
Suunarelee 6V
UUED Dokumendid
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Vastik vaadata kõik neid ehitamise teemasid see talv. Keha läheb imelikuks, näpud hakkavad sügelema ja üldse tahaks ju ka mõnda enda ratast ehitada. Tänavune talv on mul garaazis üks neljarattaline projekt.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Pill sai ühed kenad veljed veel lisaks. Ainult rehvid rändavad maakrantsile ja siia uusi vaja. :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Puudulik on ka süütepoolimajandus. Olen segaduses, kas Izh 56 Cb 39 gost 3940-57 on ikka 6V pool?
4 tk on 12 V omad, ülejäänud kontrollimata. Kindel on vaid Jawa 6V pool, mis ühel mootoril tegi pikki sõite, kuni sinna 12V süsteem läks. Ehk siis taas Izh Jaffi elektriosadega?
4 tk on 12 V omad, ülejäänud kontrollimata. Kindel on vaid Jawa 6V pool, mis ühel mootoril tegi pikki sõite, kuni sinna 12V süsteem läks. Ehk siis taas Izh Jaffi elektriosadega?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Popsub hästi-
Kust sellist planeta 3 paaki saaks kus külje peal Planeta 2 kummid. Kas see on mingi isearetatud versioon või olidki sellised paagid.
Kust sellist planeta 3 paaki saaks kus külje peal Planeta 2 kummid. Kas see on mingi isearetatud versioon või olidki sellised paagid.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Mul ei ole põhjust arvata, et sellel paagil oleks keegi midagi aretanud. Ratas üsna heas komplektsuses ja vähe kulunud - vaid üle värvitud rapsides. Ilmselt kasutati eelmise seeria laojääke ära, nagu tollal ikka. (sujuvalt mudelivahetus)roosakummik wrote:Popsub hästi-
Kust sellist planeta 3 paaki saaks kus külje peal Planeta 2 kummid. Kas see on mingi isearetatud versioon või olidki sellised paagid.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Parem hilja kui eerika. See on kindlalt 6 voldine süütepool
Nobody wrote:Puudulik on ka süütepoolimajandus. Olen segaduses, kas Izh 56 Cb 39 gost 3940-57 on ikka 6V pool?
IMG_20170110_225359.jpg
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Tänud, nii ka fakt kinnitus. Õnneks ka vägagi elujõulised.mk wrote:Parem hilja kui eerika. See on kindlalt 6 voldine süütepool
Nobody wrote:Puudulik on ka süütepoolimajandus. Olen segaduses, kas Izh 56 Cb 39 gost 3940-57 on ikka 6V pool?
IMG_20170110_225359.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Siiski siiski, uued sidurikettad ka ikka sisse.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Uus õli sees, aku laetud ja proovitiir tehtud. Ehk siis korvivanni panek ja suunatulede ühendamine lahutab selle ratta sõitu ARKist. Loodetavasti juhtub see kohe-kohe.
Samuti sai kirja pandud lubadus, et see ratas sõidab ka Motonostalgiale sellel suvel.
Samuti sai kirja pandud lubadus, et see ratas sõidab ka Motonostalgiale sellel suvel.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Täna otsustas Iz minuga pahandama hakata. Vana kütusekraan oli lekkima hakanud ja mootori kütust täis tilgutanud, ratas tegi paar plärtsu, summutist voolas musta õlist läga välja ning edasi ei midagi.
Tuleb lekkekindel kraan leida.
Muidu korvivann peal, istmed tagasi sees ning suunatulede ühendamine veel jäänud.
Tuleb lekkekindel kraan leida.
Muidu korvivann peal, istmed tagasi sees ning suunatulede ühendamine veel jäänud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Tehtud täna ka üks proovisõit ning tuli kaks viga välja.
Säde nõrk ja kaob vahepeal ära - müstilistel põhjustel oli tekkinud piibu küünlajuhtme poolsesse otsa mikromõra, kust ilmselt sädet üle lõi. Juhet veidi mudides tuli isolaator tükina lahti. Vahetatud uue piibu vastu ja säde korras.
Masin enam pöördesse ei läinud ja suri välja tühikäigul. Gaasi põhja keerates pöörded vähehaaval tõusid ja ülirikka segu tunnused. Tuli välja, et plastmassist ujukis oli mikromõra ning see oli kütust täis valgunud. Madeinussrlt soetatud uus metallist ujuk asemele pandud ning pill käis nagu siidi.
Peab ikka proovima ja parandama, et nn lastehaigusi masinast välja saada...
Säde nõrk ja kaob vahepeal ära - müstilistel põhjustel oli tekkinud piibu küünlajuhtme poolsesse otsa mikromõra, kust ilmselt sädet üle lõi. Juhet veidi mudides tuli isolaator tükina lahti. Vahetatud uue piibu vastu ja säde korras.
Masin enam pöördesse ei läinud ja suri välja tühikäigul. Gaasi põhja keerates pöörded vähehaaval tõusid ja ülirikka segu tunnused. Tuli välja, et plastmassist ujukis oli mikromõra ning see oli kütust täis valgunud. Madeinussrlt soetatud uus metallist ujuk asemele pandud ning pill käis nagu siidi.
Peab ikka proovima ja parandama, et nn lastehaigusi masinast välja saada...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Proovime suunatulesi vilkuma saada. Tundub, et ilma elektrooniku sekkumiseta need vanad releed siiski tööle ei hakka...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Suunarelee trall sai otsustava lõpu. Nüüd pill kenasti koos ja tehniliselt korras. Võib maagilise 3-tähelise ettevõtte poole liikuda.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Pillil paberid korras ja piisavalt pikk kindlustus olemas. Ainult laupäeval otsustasid kõik tsikliülevaatajad puhata. Mis siis ikka, esmaspäeval uuesti.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Tehnilise seisukorra update:
1. esitulepirnil vibreeris klaas lahti ja ei tööta
2. tagapidurit vajutades sureb mootor välja
3. kuumalt ei taha mootor käivituda
Meeldivat nädalalõppu
1. esitulepirnil vibreeris klaas lahti ja ei tööta
2. tagapidurit vajutades sureb mootor välja
3. kuumalt ei taha mootor käivituda
Meeldivat nädalalõppu
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Ilus kohe vaadata. Välimuselt vana ja kulunud, kuid elus. Mis ülevaatusel korvi puhul vaadati?
Tulevikus, kui enda korvi kokku hakkan lappima, siis sooviks saada detailseid piltte su korvist.
Tulevikus, kui enda korvi kokku hakkan lappima, siis sooviks saada detailseid piltte su korvist.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Tehnoülevaatusesse ma ei ole veel jõudnud, laupäeval kõik vastava ala mehed puhkasid. Noriti, et ARKs ei olnud peegleid peal, kuid näitasin lenksul kronsteini ja andsin mõista, et peale masina suuremat remonti, viimase lisamine ei käi ilmselt üle jõu.roosakummik wrote:Ilus kohe vaadata. Välimuselt vana ja kulunud, kuid elus. Mis ülevaatusel korvi puhul vaadati?
Tulevikus, kui enda korvi kokku hakkan lappima, siis sooviks saada detailseid piltte su korvist.
Nüüd tuleb siis kontaktivahe ja nurk üle kontrollida, sõita ja seejärel osasi vajadusel elimineerima, kuni põhjus käes.
Töö järjekord:
1) Uus küünal, sädevahe 0,6...0,8mm - TEHTUD
2) Kontaktivahe 0,4...0,6mm - KONTROLLIDA
3) Eelsüüte nurk 2,0...2,6mm - KONTROLLIDA
4) BrakeCleaneriga pihustada töötavale mootorile süütepoolse simmeri peale, liitekohtadesse jne - kas pöörded muutvad?
5) Vahetada ära kondensaator
6) Vahetada ära süütepool
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Ülevaatus läbitud, tehti nurinat laikude peale. Samuti selgus, et nn. doonorilt võetud esitule pirn oli ka vigane, ehk põlesid mõlemad niidid.
Sai otsitud kuumalt halva käivitumise põhjuseid.
1) Eelsüüde oli ca 6mm . Sättisin selle 2..3 vahele. Sellega kadusid ühtlasel sõitmisel nn tagasilöögid ära ja mootor töötab pehmemalt.
2) Samuti läks peale uus küünal
3) Karburaatoril proovisin segu lahjemaks viia, ei aidanud. Hakkas lõpuks vahele jätma. Viisin nõela keskmisele asendile tagasi
4) Kondekas kontrollitud teise uuega, ei muutu midagi kuumalt käivitades
5) Tehtud proovisõit, sõidab juba peaaegu hästi, kuid käigud lõpuni ei käi. Lõpus hakkab nn tatistama ja puterdama.
6) Viimasena panin peale uue süütepooli, mis ootas riiulil oma aega. Sellega näis säde tugevam. Proovisõitu enam ei teinud, kell oli hiline.
Sõita on hea! Täispaagist sai täna maha vuristatud 1/3.
Lõpetuseks siis üks teemakohane foto
Sai otsitud kuumalt halva käivitumise põhjuseid.
1) Eelsüüde oli ca 6mm . Sättisin selle 2..3 vahele. Sellega kadusid ühtlasel sõitmisel nn tagasilöögid ära ja mootor töötab pehmemalt.
2) Samuti läks peale uus küünal
3) Karburaatoril proovisin segu lahjemaks viia, ei aidanud. Hakkas lõpuks vahele jätma. Viisin nõela keskmisele asendile tagasi
4) Kondekas kontrollitud teise uuega, ei muutu midagi kuumalt käivitades
5) Tehtud proovisõit, sõidab juba peaaegu hästi, kuid käigud lõpuni ei käi. Lõpus hakkab nn tatistama ja puterdama.
6) Viimasena panin peale uue süütepooli, mis ootas riiulil oma aega. Sellega näis säde tugevam. Proovisõitu enam ei teinud, kell oli hiline.
Sõita on hea! Täispaagist sai täna maha vuristatud 1/3.
Lõpetuseks siis üks teemakohane foto
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Jääb üle ainult kiita :)