Nobody: Iz-56/Planeta3 (61.a)
Nobody: Iz-56/Planeta3 (61.a)
Niisiis olen Tallinna st ja põhimasinana oman Iz- 56'te. Lisaks seisab ka teisi pooleli olevaid tsikleid kelrdis [Jupiterid].
Räägiks siis veidi oma 56'st:
*1961 aasta masin
*350 ccm
*11 kW
Tööd mida tehtud:
*Täishooldus
*Värvitud
*Taha 18" ratas
*Võimsam aku
*Uus relee
*Suunatuled
*Uus elektrijuhtmestik
*Uued rõngad jms.
--------------------------------------------------
Hetkel on ratas kohandamisel matkamiseks, kuid tulevikus on ehitada eraldi matkaratas..
Tööd mida teha:
*Küljekohvrid
*Peeglid
*Uus mootor peale
*Korralik pakiraam
*Ette parem tuli
*Tuuleklaas
*Mugavam iste
Ehitamise käigus on põhiliseks ideeks, et säiliks masina algupärasus.
Räägiks siis veidi oma 56'st:
*1961 aasta masin
*350 ccm
*11 kW
Tööd mida tehtud:
*Täishooldus
*Värvitud
*Taha 18" ratas
*Võimsam aku
*Uus relee
*Suunatuled
*Uus elektrijuhtmestik
*Uued rõngad jms.
--------------------------------------------------
Hetkel on ratas kohandamisel matkamiseks, kuid tulevikus on ehitada eraldi matkaratas..
Tööd mida teha:
*Küljekohvrid
*Peeglid
*Uus mootor peale
*Korralik pakiraam
*Ette parem tuli
*Tuuleklaas
*Mugavam iste
Ehitamise käigus on põhiliseks ideeks, et säiliks masina algupärasus.
Last edited by Nobody on 15. Apr 2011 17:30, edited 6 times in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Posts: 7
- Joined: 04. Oct 2003 00:00
- Contact:
iz 56 väärt masin aga jälle see krdi iste...
Last edited by Tziklivend on 27. Oct 2005 01:15, edited 2 times in total.
-
- Posts: 7
- Joined: 04. Oct 2003 00:00
- Contact:
sellisel tsiklil lihtsalt PEAB selline iste peal olema....
stiili värk noh :)
stiili värk noh :)
Last edited by Tziklivend on 27. Oct 2005 01:17, edited 5 times in total.
Vot varsti on mul võimalus seda isegi testida. Mis istmetesse puutub siis kõigi rõõmustuseks plaanin siin muretseda ühe iz 56 koos dokkide jms kraamiga. Mille pealt saab istme jne. Kuid selle uue iz 56 kohandan matkamiseks:) küljekohvrid, tuled, tuuleklaas jms:)) ja peale sinna meibi tutikas p3 mootor.. veel ei tia.. pean mõtlema.. ehk võtab kunagi mõne aasta pärast selle praeguse iz 56 lahti ja laseb mõne profi juures ära värvida ning jätta selle rohkem ilumasinaks. Veel ei ole kindlaid mõtteid, peab mõtlema;)
+ >>Peab veel kunagi jupiterid valmis ehitama
*Külgkorviga Iz jupiter 2'he
*Soolomasin Iz jupiter 4
-----------------------------------------------------------------
Hetkel on need plaanitud ilma, aga jup 2'le äki saaks dokid teha (minul ei ole sellekohta mingeid pabereid) omanik suri ära:S
+ >>Peab veel kunagi jupiterid valmis ehitama
*Külgkorviga Iz jupiter 2'he
*Soolomasin Iz jupiter 4
-----------------------------------------------------------------
Hetkel on need plaanitud ilma, aga jup 2'le äki saaks dokid teha (minul ei ole sellekohta mingeid pabereid) omanik suri ära:S
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Niisiis nagu paljud teavad minu väikseid insitente liikurvahendiga hiljuti, oli vaja izil pisitöid teha, paraku sattusin nii hoogu, et panin uues esiamordi, taha panen reguleeritavad ja ees on jupiteri porikas, millelt võtan ülevalt kinnituse ära ja teen külgedele kinnitused nagu vanal 56'l umbes. Kui küsite, miks nii teen, siis vastus, et pole mõtet mitut tsiklit omanäoliseks teha, olud sundisid seda tsiklit muutma ja las nii jääb. Enam ma ei hangi endale teist 56'te mida matkarattaks kohandada, vaid kohandan selle sama. 2. 56 on siis plaanitud jääma originaal välimusega. Suvelõpupoole annan selle vana hea iz 56 koos uuemate detailidega värvialla. Raam tuleb vist must. Paak, porikad ja küljekarbid ning tuli beezipoolset (helerohekas-beez) Kaks küljekohvrit, tulealla tööriistakott ning pakiraam ja suunatuled ja tutikas planeta 3 mootor. Samuti tuleb esialgu uus istmekate ja poroloon, kui ma vahepeal endale lapatsit ei saa kusagilt, aga oletan et siiski jääb sellele poroloon.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
sul oli pildil hullult varuosi mul läheks vaja iz56 (süütemängupoolset või teisiti nimetades generaatoripoolset kaant) asukoht pärnumaa hind võtan vastu kõiki pakkumisi
Last edited by hannes72 on 19. Sep 2004 20:57, edited 1 time in total.
Niisiis iz 56 saanud uue välimuse. tööle püüab teda saada lähiajal (kuskil nädalajooksul) pilte?! kui leidub fotograafe, kes seda siis teeks, hetkel elekter pooleli ja mõned detailid kinnitamata. 56'le ei ole varuosasi eriti pakkuda, leidub 1 töökorras 56 mootor. kuid see pole hetkel müügis
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Ratast talvel siis taas kätte võetud ja seekordselt suuremaid resursse kulutatud värvkattele. Värv on küll ise hea ja kallis, aga kahjuks olen maalri pärast natuke kurb, kuna too lasi palju kohti jooksma ja kuna kahekomponentne värv pannakse kõikjale korraga peale siis on varjatud kohtades heledaid laikusi. Hetkel enam neid asju muutma ei hakka ning läks mastiks peale ntks paagi põhjale. Pildid on tehtud mitu kud tagasi, hetkel on värvitud küljekarbid ning lähipäevil peaks minema rattad alla ja uus juhtmestik peale. Uue eksklusiivina on peal uus planeta 3 mootor. Nagu näete seisab hetkel 56 mootor kõrval, sain hiljuti uusi kolbe, vahetan selle 56'l ära ning tulevikus plaanin saada erladi iz 56 mida saab selliseks teha siis ajaloo hõnglusine (st säilitada nagu asi on) 56 on siis hetkel iz jupiter 4 esihark ja plan 3 mootori. Muu on endine ja midagi muuta/lõigata ei kavatse. Tulevikus leides ehk õiged asjad ette on plaan eemaldada praegused asendusdetailid.
Last edited by Nobody on 06. Nov 2008 21:09, edited 1 time in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
ostsin siis täna ühe iz 56 juurde, koos dokumentidega. Aasta 1959, sinine. Puudu on paak, porikad ja küljekarbid ja sumbutid. Mootor, raam esihark ja esituli on ok, koos velgedega. Mootor paistab olema mingi uuema planeta oma. kompressioon on hea ning pidi töötama. Hea saak ja hind oli meeldivalt sümboolne
mootor läheb seal osadeks ning siis peale läheb mu teise iz 56 originaal mootor, koos pisikese kolvivahetusega. Ning hakkan otsima sellele paaki, porikaid ja istet ning karpe. Tuleb siis algupärase välimusega.
mootor läheb seal osadeks ning siis peale läheb mu teise iz 56 originaal mootor, koos pisikese kolvivahetusega. Ning hakkan otsima sellele paaki, porikaid ja istet ning karpe. Tuleb siis algupärase välimusega.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Paistab korralik matkaratas. Suvel kuskile tuurile! Aga see pidurituli on küll spordi oma, mis? :)Nobody wrote:nonii.. hetkel siis ratas sellises seisukorras, paak ja esiporikas pole hetkel õiged peal, vaid asendusvariant. Küll teised ükspäev peale paneme, sadul tahaks ka uut katet ja sisu saada.
Värv meeldib mulle. Risti ta ninasarvikuks.
Jawa 250; Iz Planeta 4
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
eks see juba eraviisiline asi :) aga jah, kiirel sai kodu mindud ja mõned ajad hiljem uuesti lipsatud sinnmaile :)priito wrote:Tsikliga käisid???
Tiian küll seda.. mul oli kolekibekiire ja.. ikka seda ressurssi läks teise suunda
A mena ei ütle, et asi võimatu. Saab kokku, kui soojem ja värki :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- tsiklivend
- Tavakasutaja
- Posts: 43
- Joined: 10. Jan 2005 01:00
- Location: Tartu
- Contact:
hmm,
Nägin ka seda, kuid tundus et isikkel ei saanud eriti kannatada vähemalt ei tundunud see eritu hull olevat. Samas ei olnud inimesel ka eriti hullu midagi viga. Kõndis ju teine ning ei vajanud ka arstiabi. Vähemalt tundus nii.
Njaaahh Kuna juba telest läbi käis, siis võin ehk ka siia kiirelt ära rääkida kus ja kuidas oli. Sai sõidetud pea teel, eesõigusega, vaatan ristmikul annab auto teed, olen ristmiku ees, hakkab aga tema sõitma, püüan vältida ning põikan vasakule, kuid kuna sellel ajal oli vahemaa kõigest 5-10 metra, siis vastasuuna rajal olles sai ta siiski esistangega ette sõidetud, kuidagi suutsin ennast tõugata, lendasin üle kapoti, ning maha kuskil 3 m eemale, väike õlapeale lendamine ja pool keeret maas, tõusin püsti ja autojuurde, tsiklit välja suretama. Autojuht vaatas olukorra üle proovis ära sõita, kuna see ebaõnnestus, siis vaatamata ka minu püüdlustele lahkus neljane seltskond autost ära jalutades, ei jäänud mul muud üles kui olla keset ristmiku ja helistada politseisse.. tsikkel on korras, vajab ühe peegli, juhtraua, suunatule ja esikummi vahetust. Muu on kõik ok. Auto on küll arkist maha kantud, aga omanik kes pidanuks selle auto lammutusse viimaei teind seda ja on ühtlasi vastutav toimunu eest, niiet tema kindlustuse varna läheb see, nüüdseks on tsikkel käinud läbi ülevaatuse ning tehtud kahjuks kuskil 1500-2500 (Müstika, aga jätkem arvestamata et need on poehindadega.. esikumm 500, suunatuli 100, peegel 150, minu töötunnid 300-500) Tõenäoliselt teen ühel nädalavahetusel need tööd ära, osad endal olemas. ning olen varsti liikvel, ise jäin terveks, kuigi õhulend oli pikk, pole ei ühtki sinikat ega miskit, paar päeva tagasi veidi lihased olid kanged kuid vahest ontrennist tulles olnud hullem. Kui leitakse üles autojuht siis nõuab kindlustus talt rahad sisse pluss trahv kuni 18 000.- õnnetuse põhjustamise ja põgenemise eest. Leidub lambaid ikka küll ja küll, ei teagi kas oli põhjuseks autojuhi pidmeelsus/alkohol või pahatahtlikus.priito wrote:MeeeEh?
Värk oli siis..?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 13
- Joined: 21. Oct 2004 00:00
- Location: Suure-Jaani
- Contact:
Terve, ikka terve.Vellou_Kask wrote:Karm vend ikka oled Peaasi, et ise terve oled ja tsikli korda saad.
Mis auto oli bemm või oopel? :p Rullnokad...
-VEllou
Autoks oli Ford Orion 820 - PAB
njaaa.. nahktagid ja dressipüksid.. taga veel 2 17-18 aastast chikki, ideaalne.. hetkel otsin juhti taga ka ise, jutud lastud liikuma jne, võimalik et sama venelasest juht elab Kristiine linnaosa kandis. vot
Last edited by Nobody on 06. Nov 2008 21:11, edited 1 time in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 13
- Joined: 21. Oct 2004 00:00
- Location: Suure-Jaani
- Contact:
- tsiklivend
- Tavakasutaja
- Posts: 43
- Joined: 10. Jan 2005 01:00
- Location: Tartu
- Contact:
Tsikkel nüüdseks korras ning nädalavahetusel sai pisike ca 200 km motomakt ettevõetud ning linnavahel mitmeid km läbitud :)tsiklivend wrote:Siis hästi, et ikka ise terve tsiklit saab lappida küll, kuid kui endal tõsisemad hädad jah.... . Ehtne näide, et autojuhid ei arvesta tsikleid ja rattaid.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Pikka aega pole kirjutanud siia, kuid tehtud ja sõidetud on palju. Planeta 3 mootor on minukäes läbi sõitnud nüüdseks 10K km erinevaid Eesti teid, selle jooksul on vahetatud õli 1-2 korda aastas ning 1 paar harjaseid ja 1 aku.
Masinat on hetkel kohandatud matkamiseks ning seetõttu peal ka mõned muude mudelite osad. Esiamordid sai täielikult remonditud, uued puksid/simmerid, uued rehvid, rattalaagrid, uus kett. Veermik on rattal hea. Saladuskatte all võin öelda, et suvine 110 Tartu maanteel ei ole midagi püüdmatut. Kütusekulu on siiani jäänud 6L/100 kanti. Sõida kogu tee 90 või 110'ga ikka sama, mõni gramm siia-sinna.
Lasin valmis teha ka vahetüki 6V>12V ning plaanis 12V P5 süsteem koos H4 halogeeniga peale panna. Näis, mis saab.
Pilt ka ühest vahvast augustikuu Motokuuri üritusest.
(Tänud Aivile, kes pildistas)
Masinat on hetkel kohandatud matkamiseks ning seetõttu peal ka mõned muude mudelite osad. Esiamordid sai täielikult remonditud, uued puksid/simmerid, uued rehvid, rattalaagrid, uus kett. Veermik on rattal hea. Saladuskatte all võin öelda, et suvine 110 Tartu maanteel ei ole midagi püüdmatut. Kütusekulu on siiani jäänud 6L/100 kanti. Sõida kogu tee 90 või 110'ga ikka sama, mõni gramm siia-sinna.
Lasin valmis teha ka vahetüki 6V>12V ning plaanis 12V P5 süsteem koos H4 halogeeniga peale panna. Näis, mis saab.
Pilt ka ühest vahvast augustikuu Motokuuri üritusest.
(Tänud Aivile, kes pildistas)
Last edited by Nobody on 15. Apr 2011 17:32, edited 1 time in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Kogu 12V'ks ehitamiseks vajalik ja töökorras komplekt on nüüd olemas. Peagi läheb peale ning ette tuleb H4 halogeen reflektor. Järgmiseks sammuks uute pukside tegemine juhtraua hoobadele, jalgpidurile ning suunatulede pealepanek. Talvepoole, kui ratas korras, saab hakata mõtlema juba plekkide värvitööle.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Korra lõhkes tagarehv, aga see oli ka 20 a seisnud. Eelmine kevad sai veermik korda tehtud ja uued rehvid/lohvid pandud.DirtNasty wrote:Räägi kuidas masin matkamisel vastu peab? on olnud ültse mingeid probleeme matkamisel? On sellega mugav matkata?
Samuti on probleeme olnud aku laadimisega. ca 50w generaator jääb hätta lähitule, tagatule ja suundadega. Seetõttu ka elektrisüsteemi vahetus käepärast.
Muu osa pealt võib rahule jääda, sõidab nagu sõitma peab. Suvel vahetasin ära karburaatori siibrinõela hoidiku uuema tüübi vastu, kuna vana hakkas "ära väsima".
Siduri vedrusi sai ka jäigemaks keeratud mõni a tagasi, kahe inimese ja matkakottidega kippus libisema, nüüd ok.
Maanteel on kõige parem kiirus 100-110. Kuskil 90 juures mootor vibreerib, alla selle ja üle selle on bueno :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Sai ka üks retropill kevadpäikse kätte toodud. Kuna sügisel sai asjad ära timmitud/hooldatud piisas vaid puhastamisest ja rehvide pumpamisest ning mootor nurrus.
Plaanis on veel enne suuremaid sõite raam ja muud pisipudinad liivaprits-pulber toimingutesse viia. Minu käes pea 20 000 km läbi vuranud mootor saab ka see kevad sisse uue õli. On nüüd aeg võtta ka silinder maha ja kontrollida rõngaid, arvatavasti lähevad viimased vahetusse kuna kohati nagu hüüaks selle järele.
Kõik muu tiksub ja toimib kenasti. Plaanis ka see suvi Eesti külateedel odomeetrile mõned retrorataste matkakilomeetrid juurde liita
Üks pilt ikka tõhusam kui hülgemöla...
Ei õnnestunud peale sõjast tulekut uuemat ja äkilisemat osta, valituks osutus auto. Talvel ju jala ei käi! Eks näis, tulevik paistab helgem
Plaanis on veel enne suuremaid sõite raam ja muud pisipudinad liivaprits-pulber toimingutesse viia. Minu käes pea 20 000 km läbi vuranud mootor saab ka see kevad sisse uue õli. On nüüd aeg võtta ka silinder maha ja kontrollida rõngaid, arvatavasti lähevad viimased vahetusse kuna kohati nagu hüüaks selle järele.
Kõik muu tiksub ja toimib kenasti. Plaanis ka see suvi Eesti külateedel odomeetrile mõned retrorataste matkakilomeetrid juurde liita
Üks pilt ikka tõhusam kui hülgemöla...
Ei õnnestunud peale sõjast tulekut uuemat ja äkilisemat osta, valituks osutus auto. Talvel ju jala ei käi! Eks näis, tulevik paistab helgem
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz-56/Planeta3 (61.a)
Palju aastaid ratas mind truult teeninud ja pintsliga värvitud raam palju loodust näinud.
Nüüd siis sai korraks lahti võetud ja korrastatud. Kui tuttav viitsiks veel tellitud puksid hoobadesse ja liigenditesse ära teha, lappaks kokku.
Kuna enne keevitamist sai kõik laagriistud kaetud keermelati ja seibidega ning keermestatud avadesse keeratud poldid, peaks koostamine ladusalt minema. Esihargi tarbeks sai kõverast amorditorust lõigatud jupid ning prillide sisse pandud, et liivaprits ja pulbervärv amordipesa istu ei rikuks.
Nüüd siis sai korraks lahti võetud ja korrastatud. Kui tuttav viitsiks veel tellitud puksid hoobadesse ja liigenditesse ära teha, lappaks kokku.
Kuna enne keevitamist sai kõik laagriistud kaetud keermelati ja seibidega ning keermestatud avadesse keeratud poldid, peaks koostamine ladusalt minema. Esihargi tarbeks sai kõverast amorditorust lõigatud jupid ning prillide sisse pandud, et liivaprits ja pulbervärv amordipesa istu ei rikuks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz-56/Planeta3 (61.a)
Kuidas sul plaanid on, kas peale läheb 56 mootor või ikka Pl3 oma?
Re: Nobody: Iz-56/Planeta3 (61.a)
Kui sa külas käisid, siis nägid mul ka teist värvitud raami ja veetud juhtmetega iz 56, mida ma aegamööda vana malli järgi ehitan. Sellele läheb uuesti peale P3 mootor nii igaks juhuks
Auto võib olla, tsikkel peab olema.