CZ 350 ja Jawa 354 1960
CZ 350 ja Jawa 354 1960
Minul siis kuurinurgas seismas ja vahest ka sõitmas sellised rattad,nagu Cz 350 aastast 1983 ja Jawa 354 aastast 1960.
Cz toodud mingi 5 aastat tagasi Lätimaalt,siis kogus tolmu töökoja nurgas 2 aastat kui sõber kurjaks sai ja ütles,et kaua ta kopitab seal,tee korda.Mina seepeale tee kui tahad,tema ajas bussi ette viis oma juurde ja tegigi.
Jawa sai ostetud 2018 aasta alguses ja viisin kohe sama sõbra juurde.Sõitma hakkab sellega mu kallis kaasa,kel lubade tegemine pooleli.2019 käisin Tsehhis tõin massinale kogu kroomi ja tänaseks päevaks on ta selline nagu piltidelt.Kummagi massina juures pole ajanud taga originaalsust,nad on tehtud lihtsalt sõidukorda,et nendega oleks tore põristada.Järgmiseks tsikliks on Minsk 3.216 ehk ringraja minsk.
Cz toodud mingi 5 aastat tagasi Lätimaalt,siis kogus tolmu töökoja nurgas 2 aastat kui sõber kurjaks sai ja ütles,et kaua ta kopitab seal,tee korda.Mina seepeale tee kui tahad,tema ajas bussi ette viis oma juurde ja tegigi.
Jawa sai ostetud 2018 aasta alguses ja viisin kohe sama sõbra juurde.Sõitma hakkab sellega mu kallis kaasa,kel lubade tegemine pooleli.2019 käisin Tsehhis tõin massinale kogu kroomi ja tänaseks päevaks on ta selline nagu piltidelt.Kummagi massina juures pole ajanud taga originaalsust,nad on tehtud lihtsalt sõidukorda,et nendega oleks tore põristada.Järgmiseks tsikliks on Minsk 3.216 ehk ringraja minsk.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Tahad Sa Jawa küljes olevast esiporikast lähemalt rääkida, kus Sa selle said?
Sõidan nagu suudan.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
See oli tal juba küljes kui ostsin,sinna tuleb veel see nn. numbrialus ka külge.Mis selles siis nii erilist on?
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
See porikas näeb välja nagu typ. 361 (sport) oma
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Mis veel siis sport tunnused on,kas ainult 19 tolli ratas?
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Tagakiige, rattad, esitiib, tagatiib, ketikaitsed, sadula alt raam, lenksud, seisuhark on teised, elektrisüsteem on veidi teine. Nipet-näpet pisemaid detaile (tagatuli, amorditihendid jms). 66 aastast on teise tähisega mootorid-raamid.
Sõidan nagu suudan.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Ok,jälle targem
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Seal need kinnitus kõrvad juba olemas,midagi ma sinna juurde ei puuri,ega retsi.Tekkis küsimus,mida arvate teie jawapoe ja Tsehhist tulnud kummi detailide kvaliteedi kohta.Minul nt. detsembris jawapoest ostetud peegli ümber olev kumm juba nii praguline,nagu näeks juba 35 aastat vana välja,sama on ka tulekorpuse plekkide vahele käiv kumm(see mis lenksu ümber läheb).Mismoodi neid kummidetaile nii säilitada,et need prageliseks ei lähe?
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Mis tsehhi poest täpsemalt tellisid?
Ma olen tellind asju jawashop.com. jawaparts.com. ja jawamarkt.cz. sealt alati korralikud asjad tulnud.
Siin jawa poes hinnad suht väga kõvad.ja suhtumine neil o nii nagu on.
Ma olen tellind asju jawashop.com. jawaparts.com. ja jawamarkt.cz. sealt alati korralikud asjad tulnud.
Siin jawa poes hinnad suht väga kõvad.ja suhtumine neil o nii nagu on.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
No suhtumisest me ei räägigi seal jawapoes,see omelette teema.Jawamarkt.cz Tsehhis,seal ma käisin kohapeal asju toomas,siit Eestist olen ostnud vaid mõne vidina ja sadula.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Need kummidetailid pole päris sama suurusega, originaalid vs kaasaegsed. Pinge all hakkavad pragunema jah...
Mina tellin üldiselt motoren.sk jawamarkt.cz
Mina tellin üldiselt motoren.sk jawamarkt.cz
Sõidan nagu suudan.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Selline oli ostes see 354:
https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_46466404.jpg
https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_46466404.jpg
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Kõige hullem polnudki. Mis selle alguses peal olnud gaasirutskaga oli, et seda enam ei kasuta?
Sõidan nagu suudan.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Ma ei teagi,sai Tsehhist uus võetud ja teiste uute asjade kõrval oleks see seal nagu võõrkeha olnud.Kas see vana oli ka midaai erilist?
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Spordile sobiv jah nii, et kui alumiiniumist korpuse osa pragunenud pole ja ise ei plaani seda kasutada, siis ma võimalusel omandaks doonoriks oma Spordi rutskale. Soomes tundub, et oli mingi eraldi suund, tuunida rattaid sportgaasi ja spordi esitiivaga, mõnikord ka krossilenksudega :)
Sõidan nagu suudan.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Kontrollin olukorda ja annan teada.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Üleeile plaanisin Cz-iga ülevaatusele minna,kodust startides paari km. pärast kadus üks pütt ära,lonkasin 10 km töökotta.Erilist nagu viga polnud,kontaktid pasased.Seejärel vaatasin nurgas seisvat alumiinium pöiaga ratast mis sai laadalt ostetud,et panels alla.Taga oli siiani kroomratas jawa oma,cz-il alumiinium pöiaga,kakkusin ratta alt,krt klotsid ka otsas,sõber tõi oma varudest hulka paremad.Nüüd proovin siis homme üv.peale saada.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Tänaseks uhanud oma massinatega natuke juba ringi Jawa on saanud ca 500km ja CZ ca 800.Segu teen 1:35-le pärast remonti pole sissesõitu teinud,rohket õli kasutanud jne.jne.vaid kohe maanteel ilusti 90-nega lasknud.Pole midagi kinni käinud,ega kõrisema hakanud.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Mis lõtkuga silindrid kolvid puurida lasid?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Mitte ühtegi puurimist ei teinud,CZ-le said tutikad originaal silindrid koos kolbidega(sõber leidis keldrist,ta isa oli kunagi vene ajal soetanud ja nii nad seal seisid). Jawale läks 0 mõõdus 634-ja kolvid vanasse silkusse. Tõtt öelda siis ainukesed mõõtmised mis ma oma 2 taktiliste masinate juures olen silindrites teinud on kardi mootorid.Kui sa võtad nt.mootorratta silindri,keerad ta tagurpidi peopesa peale nii,et silinder on suletud õhutihedalt,lased kolvi ilma rõngasteta sisse kukkuda ja kui ta kukub sinu peopessa ca 3-4 sekundit on asi juba väga hea.Rõngapilu olen sättinud 0,15-0,25 mm.
See igasugune kelladega jändamine (muidugi on nad mul olemas) tundub minu jaoks mõttetu kui sa ei ehita mingit võidusõidu mootorit,tänavasõiduks ei ole vaja asja üle paisutada,küll siin neid mehi kes mõõdavad jagelevad,konsulteerivad jne.jne ja pärast ikka mootor kinni.
See igasugune kelladega jändamine (muidugi on nad mul olemas) tundub minu jaoks mõttetu kui sa ei ehita mingit võidusõidu mootorit,tänavasõiduks ei ole vaja asja üle paisutada,küll siin neid mehi kes mõõdavad jagelevad,konsulteerivad jne.jne ja pärast ikka mootor kinni.
Re: CZ 350 ja Jawa 354 1960
Iga kevad nagu midagi valmib,nii ka see kevad,sõber tegi ringraja minski raami uueks....