Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
Tere ja ilusat talve.
Talve ootuses kihelesin juba ammu jalgrattale talverehve ostma. Ise sõidan talvel väga vähe aga kuna laps läks kooli ja rattaga on seal kõige mugavam käia, siis otsustasin mõlemale rattale komplekti osta. Eestis veidi valikut on, Prisma ja Motonet müuvad täitsa normaalse hinnaga rehve ja samuti jalgratta poed. Eraldi hea jalgrattapoena tahaks tuua Polaver OÜ jalgratta poe mida peab ka üks motohuviline. Sealt leiab pea kõike ja mina olen alati head hinnas saand. Meil peres sõiduratasteks palju vanu Soome rattaid - Tunturi, Helkama jne.
Aga edasi rehvidest, kaks põhitootjat on Shwalbe ja Continental. 24” rattale rehve ma Eestist ei leidnudki seega minu rehvid on pärit bike-components.com lehelt. Hind veidi odavam kui odav auto talverehv aga naelu on seal küllaga - 200~ tk. Lisaks on rehvid torkekindlad.
Lapse rattale panin rehvid alla juba, enda omale panen täna õhtul, loodetavasti tuleb lund juurde ja saad testida.
Talve ootuses kihelesin juba ammu jalgrattale talverehve ostma. Ise sõidan talvel väga vähe aga kuna laps läks kooli ja rattaga on seal kõige mugavam käia, siis otsustasin mõlemale rattale komplekti osta. Eestis veidi valikut on, Prisma ja Motonet müuvad täitsa normaalse hinnaga rehve ja samuti jalgratta poed. Eraldi hea jalgrattapoena tahaks tuua Polaver OÜ jalgratta poe mida peab ka üks motohuviline. Sealt leiab pea kõike ja mina olen alati head hinnas saand. Meil peres sõiduratasteks palju vanu Soome rattaid - Tunturi, Helkama jne.
Aga edasi rehvidest, kaks põhitootjat on Shwalbe ja Continental. 24” rattale rehve ma Eestist ei leidnudki seega minu rehvid on pärit bike-components.com lehelt. Hind veidi odavam kui odav auto talverehv aga naelu on seal küllaga - 200~ tk. Lisaks on rehvid torkekindlad.
Lapse rattale panin rehvid alla juba, enda omale panen täna õhtul, loodetavasti tuleb lund juurde ja saad testida.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Jalgratta talverehvid
Võrrile naelad alla ja sõitma.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Jalgratta talverehvid
Abikaasa rattal (pöiad kitsaim võimalik 28) on naelad 3ndat aastat kasutuses ja tagasiside positiivne - libastusi pole. Ratta kasutus - tööle ja tagasi sõidud. Soetasin kunagi Schwalbed ja kriteerium oli kaal (naelu kahes reas kokku 144 äkki?)...rattaid komplekteerides lähtun kasutusest - linn ja kergliiklusteed ning seega rohkemate neaeltega asjal ei näinud vajadust... kitsas pöid piirab valikut niigi.
Sellest aastast vahetasin abikaasa ratta (klassikaline 1k ratas raamiga aastast 1930nendad "Phillips") tänapäevase kardaaniga 3k linnaratta vastu (Beixo La Linda - teema veloclubbersis) ja seega pole tagumist ratast naelale veel ümber tõstnud - pean veidi süvenema velje kinnituse lahendusse.
Enda sõite organiseerin lihtsamalt - 2/3 aastast sõidan fixiga "start sossee 88a" (kitsas sile rehv) 1/3 aastast kasutan "monster bike" veljed 36" ratast. ja no kui peaks tõesti lund tulema, siis võtan fäti kasutusse (eelmisel aastal seda ei juhtunud). mitme rattaga pole seda rehvide teemat - igaks asjaks sobiv olemas.
Miks ma ise naela ei poolda - sossile lihtsalt ei mahu, fätt on niigi raske ja 36sel on velg piisavalt suur, et rehvil tekib natukenegi haardumist (seni on elu näidanud seda) / paljal jääl olen muidugi ettevaatlikum.
Sellest aastast vahetasin abikaasa ratta (klassikaline 1k ratas raamiga aastast 1930nendad "Phillips") tänapäevase kardaaniga 3k linnaratta vastu (Beixo La Linda - teema veloclubbersis) ja seega pole tagumist ratast naelale veel ümber tõstnud - pean veidi süvenema velje kinnituse lahendusse.
Enda sõite organiseerin lihtsamalt - 2/3 aastast sõidan fixiga "start sossee 88a" (kitsas sile rehv) 1/3 aastast kasutan "monster bike" veljed 36" ratast. ja no kui peaks tõesti lund tulema, siis võtan fäti kasutusse (eelmisel aastal seda ei juhtunud). mitme rattaga pole seda rehvide teemat - igaks asjaks sobiv olemas.
Miks ma ise naela ei poolda - sossile lihtsalt ei mahu, fätt on niigi raske ja 36sel on velg piisavalt suur, et rehvil tekib natukenegi haardumist (seni on elu näidanud seda) / paljal jääl olen muidugi ettevaatlikum.
elu ongi mäng!
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jalgratta talverehvid
Rehvid proovitud. Kaks kümnekildist otsa sõidetud ja uskumatult hästi peavad. Kui saapaga võid teepeal liugu lasta, siis ratas istub kindlalt teel. Olen väga meeldivalt üllatunud. Esimesed 100km tuleb rahulikult sõita ja edasi võib juba rohkem valu anda.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jalgratta talverehvid
Proloog.
Tegemist on minu igapäevaliikuriga, mis olenevalt aastaajast ja tujust leiab rohkem või vähem kasutust.
Mudelik põhjanaabrite toodangule sobiva nimega Tunturi Tango. Kõik teavad kui väga soomlased tangot armastavad.
Ostsin ratta 2015 osta.ee oksjonilt, eks ta naabrite juurest ka toodud on, arvatavasti tagumise käiguvahetuse purunemise tõttu. Tagarumm on Shimano Nexus 7. Ehk siis rummusisese vahetusega seitsmekäiguline. Esimese aasta sõitsin ajutiselt ühe kolmekäigulise tagumise varurattaga aga pärast ebay otsinguid leidsin normaalse hinnaga puuduolevad jupid ja remontisin originaal rummu ja käiguvahetussüsteemi.
Lisadena olen juurde pannud spidomeetri, originaal sadula vahetasin välja, see oli ikka eriline ******lõhkuja. Tagumise helkuri vahetasin led tule vastu välja ja ees on laetav Prismast ostetud odav aga hästi töötav lamp.
Kilomeetreid on spidomeetri järgi ees 1320 ja just tegin tagarummu hoolduse ja esimeste piduriklotside vahetuse.
Täna sain kätte uue sadula. Õnnelikuks väljavalituks osutus Brooks B17 mis on üks ikoonilisemaid tootjaid ja mudeleid üldse, mis saadaval on. Eks nüüd tuleb seda sisse hakata sõitma, sest ta on ikka päris kõva, peab altpoolt Brooksi rasvaga määrima, siis pidi pehmemaks minema.
Suve ootuses tellisin ka Shwalbe marathon rehvid. Olemasolevad Shwalbe marathon winter naastrehvid on ennast igati õigustanud siiani.
Teema tegin selleks, et asjadel silma peal hoida ja hoolduste üle arvet pidada. Praegu on väljakutse rattaga igapäevaselt olenemata ilmast tööl käia (esialgu 1 kuu ja siis pikendan vastavalt viitsimisele) 5km on ots ja selleks pole mõtet diislit hakata ülesse soojendama. Praeguseks kaks nädalat käidud.
Tegemist on minu igapäevaliikuriga, mis olenevalt aastaajast ja tujust leiab rohkem või vähem kasutust.
Mudelik põhjanaabrite toodangule sobiva nimega Tunturi Tango. Kõik teavad kui väga soomlased tangot armastavad.
Ostsin ratta 2015 osta.ee oksjonilt, eks ta naabrite juurest ka toodud on, arvatavasti tagumise käiguvahetuse purunemise tõttu. Tagarumm on Shimano Nexus 7. Ehk siis rummusisese vahetusega seitsmekäiguline. Esimese aasta sõitsin ajutiselt ühe kolmekäigulise tagumise varurattaga aga pärast ebay otsinguid leidsin normaalse hinnaga puuduolevad jupid ja remontisin originaal rummu ja käiguvahetussüsteemi.
Lisadena olen juurde pannud spidomeetri, originaal sadula vahetasin välja, see oli ikka eriline ******lõhkuja. Tagumise helkuri vahetasin led tule vastu välja ja ees on laetav Prismast ostetud odav aga hästi töötav lamp.
Kilomeetreid on spidomeetri järgi ees 1320 ja just tegin tagarummu hoolduse ja esimeste piduriklotside vahetuse.
Täna sain kätte uue sadula. Õnnelikuks väljavalituks osutus Brooks B17 mis on üks ikoonilisemaid tootjaid ja mudeleid üldse, mis saadaval on. Eks nüüd tuleb seda sisse hakata sõitma, sest ta on ikka päris kõva, peab altpoolt Brooksi rasvaga määrima, siis pidi pehmemaks minema.
Suve ootuses tellisin ka Shwalbe marathon rehvid. Olemasolevad Shwalbe marathon winter naastrehvid on ennast igati õigustanud siiani.
Teema tegin selleks, et asjadel silma peal hoida ja hoolduste üle arvet pidada. Praegu on väljakutse rattaga igapäevaselt olenemata ilmast tööl käia (esialgu 1 kuu ja siis pikendan vastavalt viitsimisele) 5km on ots ja selleks pole mõtet diislit hakata ülesse soojendama. Praeguseks kaks nädalat käidud.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
Võin sulle anda eelmise aasta reisil olnud geelpatjadest sadulapehmenduse, peaks vanale mehele sobima küll.
Nannanaa: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=IVi4I0_2G6g
Küll tuleb, kütus ju olemas, mida põletada
Nannanaa: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=IVi4I0_2G6g
Küll tuleb, kütus ju olemas, mida põletada
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
...mõtsin ma ainus veidi kõrgemate ootustega rattur...aga näe sa ka brooksi avastanud. Ma fixi perioodi start-sosseel alustasin B67 sadulaga ning peale mõningast sõitmist (2a) võtsin samuti B17 ligi (disain sai argumendiks - vedrude teema pole päris fixi teema). Teisele kulgurile (30nendate raamiga asi) võtsin Lepperi 3 vedruga asja võrdlemaks erinevate tootjate nahksadulaid - hinnalt sama suurusjärk Brooksiga, kuid tegumood ei kannata kriitikat.
Ma b17 määrimisse väga ei ole süvenenud (veidi on orig. määret alles topsi servades...kuid eks seda on kulunud ka muudele sadulatele - taastasin sellega elujõuliseks 30nendatest pärit sadula abikaasa rattale). Iga hooaja lõpus kannan määrde sadulale peale (ratas kolib talveks kuuris seinale) ning hooaja algul määrin alumise pinna kokku ning puhastan pealmise pinna vajadusel. Ahjaa ratta parkimisel kasutan sadulal katet vihma vms kaitseks. Lisaks annab kate võimaluse ratast vastu seina parkida (fixi puhul on jalg mõtetu rudiment). Sõites on see kate rullis ümber ülemise raamitoru ning ilusama ilmaga parkides ratast puu/posti najale on sellest abi vältimaks raamil värvi kahjustusi.
Pingutanud olen b17 vast 5a jooksul 2x.
Kas see sadul just ajas pehmemaks on läinud, krt seda teab - tagumik b17ga harjunud ning ega seda vahetama enam ei kipu. Pigem kipub sadul parasjagu kasutusel olevale rattale rändama.
Ma b17 määrimisse väga ei ole süvenenud (veidi on orig. määret alles topsi servades...kuid eks seda on kulunud ka muudele sadulatele - taastasin sellega elujõuliseks 30nendatest pärit sadula abikaasa rattale). Iga hooaja lõpus kannan määrde sadulale peale (ratas kolib talveks kuuris seinale) ning hooaja algul määrin alumise pinna kokku ning puhastan pealmise pinna vajadusel. Ahjaa ratta parkimisel kasutan sadulal katet vihma vms kaitseks. Lisaks annab kate võimaluse ratast vastu seina parkida (fixi puhul on jalg mõtetu rudiment). Sõites on see kate rullis ümber ülemise raamitoru ning ilusama ilmaga parkides ratast puu/posti najale on sellest abi vältimaks raamil värvi kahjustusi.
Pingutanud olen b17 vast 5a jooksul 2x.
Kas see sadul just ajas pehmemaks on läinud, krt seda teab - tagumik b17ga harjunud ning ega seda vahetama enam ei kipu. Pigem kipub sadul parasjagu kasutusel olevale rattale rändama.
elu ongi mäng!
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
Mootori mõte oli sellele rattale kunagi aga elektriline. Praegu on see mõte kõrvale heidetud. Liiga kallis, mõistlikum on juba valmis ratas osta. Aga mootoriga liikuritest inspireerivad pärismootorrattad rohkem.
Eile puhastasin ja õlitasin külmaga kinni kiiluva kaiguvahetustrossi. Hommikult toimis kenasti, eks näis, mis ta tagasisõites teeb.
Sadul oli mõnus aga tahab sissesõitmist kindlasti. Kaitsekatte tellisin kohe kaasa ja samuti sissesõidumäärde.
-12 juures peab hakkama sõiduvarustust paremini valima. Hetkel kontoris istudes tunnen liiga hästi oma põlvi. Pükste osa ongi praegu kõige puudulikum, tavalised Fjallräveni matkapüksid. Korralik hingav windstopper sai just ostetud ja samuti merinovillane alussärk (tõesti hea asi, kindlasti ka talviseks tsiklisõiduks).
Lisadena on veel plaanis esipakiraam ja taha korv, ilu on selle ratta puhul praktilisuses. See mul siiski dailydriver ja peab sööki ja muud kaupa ka vedama.
Brooksi sadulatest kuulsin juba mopeedi foorumi aegadest. Seal olid ka ratta teemad üleval ja kiideti oma Brookse. Meelde tuli see jälle Polaveri rattapoodi külastades. Nägin seal sadulat, päris kena oli. Otsisin youtubest ja netist arvustusi ja leidsin hea pakkumise ja tellisin ära. Võtsin tavalise B17, vedrud ei inspireerinud ja liig kitsast ei tahtnud. See millel lõhik keskel oli tundus mulle veidi ohtlik .
Eile puhastasin ja õlitasin külmaga kinni kiiluva kaiguvahetustrossi. Hommikult toimis kenasti, eks näis, mis ta tagasisõites teeb.
Sadul oli mõnus aga tahab sissesõitmist kindlasti. Kaitsekatte tellisin kohe kaasa ja samuti sissesõidumäärde.
-12 juures peab hakkama sõiduvarustust paremini valima. Hetkel kontoris istudes tunnen liiga hästi oma põlvi. Pükste osa ongi praegu kõige puudulikum, tavalised Fjallräveni matkapüksid. Korralik hingav windstopper sai just ostetud ja samuti merinovillane alussärk (tõesti hea asi, kindlasti ka talviseks tsiklisõiduks).
Lisadena on veel plaanis esipakiraam ja taha korv, ilu on selle ratta puhul praktilisuses. See mul siiski dailydriver ja peab sööki ja muud kaupa ka vedama.
Brooksi sadulatest kuulsin juba mopeedi foorumi aegadest. Seal olid ka ratta teemad üleval ja kiideti oma Brookse. Meelde tuli see jälle Polaveri rattapoodi külastades. Nägin seal sadulat, päris kena oli. Otsisin youtubest ja netist arvustusi ja leidsin hea pakkumise ja tellisin ära. Võtsin tavalise B17, vedrud ei inspireerinud ja liig kitsast ei tahtnud. See millel lõhik keskel oli tundus mulle veidi ohtlik .
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- vintizvint
- Tavakasutaja
- Posts: 151
- Joined: 13. Feb 2008 01:00
- Location: Soome> Riihimäki
- Contact:
Re: Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
Sama kehtib auto talverehvide kohta, alguses on soovitatav rahulikum sõit
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
Igapäevane töölesõit jätkub. Miinuskraadidega oli väga hea sõita,sest siis oli tee kõva. Praegu plussiga on kõnniteed nii plägased, et peenike rehv vajub sisse. Täna tegin Tallinna tiiru 25km ja mõnes kohas oleks fättbikega(mida mul pole) lihtsam olnud.
Riietuse osas olen ka kõvasti targemaks saanud. Varasemalt oli seljas KV soble, mie peal pusa ja talvejope - kuradi palav oli. Tegin investeeringu ja ostsin merinovillase aluskihi, bokserid ja kapuutsiga pikkade käistega särgi. Eks neid saab tsiklisõidul ka edaspidiselt edukalt kasutada. Töötavad päris hästi, keha ei jää nii niiskeks nagu tavalise puuvillase särgiga. Ostsin ka pealiskihi jope, krt need asjad on ikka kallid aga jällegi, eks teda saab mujalgi kasutada. Ilma soodukatega neid asju muidugi osta ei kannata.
Tulevikus on plaan veel üks “bikepacking” ratas osta. Märksõnadeks pinioni käigukast ja gates rihmülekanne. Kuna ma sinna jõuan on teadmata, sest selleks on vaja vist 5 izhi maha müüa ja pensionifond rahaks teha.
Riietuse osas olen ka kõvasti targemaks saanud. Varasemalt oli seljas KV soble, mie peal pusa ja talvejope - kuradi palav oli. Tegin investeeringu ja ostsin merinovillase aluskihi, bokserid ja kapuutsiga pikkade käistega särgi. Eks neid saab tsiklisõidul ka edaspidiselt edukalt kasutada. Töötavad päris hästi, keha ei jää nii niiskeks nagu tavalise puuvillase särgiga. Ostsin ka pealiskihi jope, krt need asjad on ikka kallid aga jällegi, eks teda saab mujalgi kasutada. Ilma soodukatega neid asju muidugi osta ei kannata.
Tulevikus on plaan veel üks “bikepacking” ratas osta. Märksõnadeks pinioni käigukast ja gates rihmülekanne. Kuna ma sinna jõuan on teadmata, sest selleks on vaja vist 5 izhi maha müüa ja pensionifond rahaks teha.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
Ma gatesi rihmavärgi ka endale plaani võtnud... aga Tead sellele otsid asju veel keerulisemalt, kui täna vanale mootorrattale.
Panin kaasa rattale naela ka tagumisele veljele ning vaadates seda kardaani regulli ja kogu kombot minu "rihmahimu" jalgrattal läks mõneks ajaks üle. kepivedu on täiesti kinnine keskjooksu juurest ja katte ning ohtra määrdega kaitstud tagaosast. tagumine hammakas kinnitub rummusisese käigukastiga asjale suhteliselt usutavalt ja kuna kepivedu tõstetakse ka 3 ning enam käikudega asjale, siis täna panen oma kaardid kepiveoga rattale.
Tänast ilma kaedes ei oskagi mõelda, mis see tööl käimiseks parim lahendus oleks... kitsas või lai naelik vs fät või 2,5 lai rehv ... Paides teed suhteliselt puhtad ning mul tööle "mapsi" järgi 2,8km. hetkel saab tavamustriga rehv 36x2,1/4 täitsa hästi hakkama. 15 - 20 min. ei jõua väga ära kylmetuda, kuid minu tavapärane varustus karmimal ajal on - tsiklikindad (heldi talvised), Coverguard 3000 traksidega tööpüksid (põlvedel lebomati tüüpi pehmendused taskutes) ja jope, peas suvaline läkiläki + prillid + puhv lõuga kaitsmas... Külmetama hakkavad pigem varbad töösaapa sees.
Panin kaasa rattale naela ka tagumisele veljele ning vaadates seda kardaani regulli ja kogu kombot minu "rihmahimu" jalgrattal läks mõneks ajaks üle. kepivedu on täiesti kinnine keskjooksu juurest ja katte ning ohtra määrdega kaitstud tagaosast. tagumine hammakas kinnitub rummusisese käigukastiga asjale suhteliselt usutavalt ja kuna kepivedu tõstetakse ka 3 ning enam käikudega asjale, siis täna panen oma kaardid kepiveoga rattale.
Tänast ilma kaedes ei oskagi mõelda, mis see tööl käimiseks parim lahendus oleks... kitsas või lai naelik vs fät või 2,5 lai rehv ... Paides teed suhteliselt puhtad ning mul tööle "mapsi" järgi 2,8km. hetkel saab tavamustriga rehv 36x2,1/4 täitsa hästi hakkama. 15 - 20 min. ei jõua väga ära kylmetuda, kuid minu tavapärane varustus karmimal ajal on - tsiklikindad (heldi talvised), Coverguard 3000 traksidega tööpüksid (põlvedel lebomati tüüpi pehmendused taskutes) ja jope, peas suvaline läkiläki + prillid + puhv lõuga kaitsmas... Külmetama hakkavad pigem varbad töösaapa sees.
elu ongi mäng!
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
Üks päev sai -22 tööle minna, muidu oli ok, aga Brooksi nahksadul on tagumikule sellise temperatuuri juures päris külm. Samuti oli tunda, et ratas liikus üsna vaevaliselt edasi, ei tea kas määre oli suure külmaga paksuks läind või mis aga väga raske oli vändata.
Gates ja Pinion tulevad mõlemad minu uuele rattale, juppidega ei paista probleeme olevat, Eestis võibolla tõesti valik tilluke aga maailm on suur ja lai. Kardaani mõtet isegi ei teki, ei tundu üldse efektiivne lahendus pikemate otste sõitmiseks. Rihm võiks 20-30k kilomeetrit probleemideta vastu pidada. Pinioni käigukast on ka hooldusvaba kui aastane/10k km õlivahetus välja arvata. Teine variant oleks Rohloff, mille ümber saaks laheda ratta ise odavamalt ehitada kui Pinioni ümber aga üks rummusisene minu kollektsiooni on piisav.
Kuna ratas mida tahan asub kaugel ja Eestis esindajat pole, siis olen raami suuruse osas suuresti kahevahel, kas madalama keskpulgaga L või siis kõrgem XL. Muud mõõdud on ka muidugi teised ja L ratas on tavaliselt 2cm lühem kui XL. Vahemärkuseks olen ~192cm pikk.
Samuti on veel dilemma 27,5+ rehvide ja 29" rehvidevahel, läbimõõt on neil kokkuvõttes sama ja mõlemaid saab minu soovitud rattale alla panna.
Gates ja Pinion tulevad mõlemad minu uuele rattale, juppidega ei paista probleeme olevat, Eestis võibolla tõesti valik tilluke aga maailm on suur ja lai. Kardaani mõtet isegi ei teki, ei tundu üldse efektiivne lahendus pikemate otste sõitmiseks. Rihm võiks 20-30k kilomeetrit probleemideta vastu pidada. Pinioni käigukast on ka hooldusvaba kui aastane/10k km õlivahetus välja arvata. Teine variant oleks Rohloff, mille ümber saaks laheda ratta ise odavamalt ehitada kui Pinioni ümber aga üks rummusisene minu kollektsiooni on piisav.
Kuna ratas mida tahan asub kaugel ja Eestis esindajat pole, siis olen raami suuruse osas suuresti kahevahel, kas madalama keskpulgaga L või siis kõrgem XL. Muud mõõdud on ka muidugi teised ja L ratas on tavaliselt 2cm lühem kui XL. Vahemärkuseks olen ~192cm pikk.
Samuti on veel dilemma 27,5+ rehvide ja 29" rehvidevahel, läbimõõt on neil kokkuvõttes sama ja mõlemaid saab minu soovitud rattale alla panna.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
sõitsin ka -22 päeval tööle rattaga ja olulist vahet -17 päevadega ei täheldanud...kuni ratast tööjuures parkima hakkasin - roolikannus toimus liikumine kangelt. varem pole lenksu keeramisel selliseid takistusi täheldanud. ka keti pean puhastama, pingutama ja määrima - on veninud, tuli maha ning tõenäoliselt on külmal oma roll.
27,5 vs 29 (ei saa aru, miks 28 mõõtu nii nimetatakse...pöid ju 622) valikul olen ise 622 otsas. Pereringis seda mõõtu asju lihtsalt rohkem ja edevamast valikust Scwalbe Big Appled on ka proovitud.
kuidagi keeruliseks on täna see velo teema aetud...
26 (mõnede arvates igand),
29 (liiga suur ja wannabe),
27,5 (universaal...ehk siis tegelt ei sobi kuhugi).
Sinu pikkuse suures vast lihtsam kogu kombot vaadata. väikeste sõõrikutega suure raamiga ratas on suurel mehel naljakas. Sama teema suurte rataste ent väiksema raami puhul. Samas on väiksemate üldmõõtudega asjaga lihtsam manööverdada - abikaasa 28" ratastega väikese raamiga ratta toon viiendale 2,2m koridoris probleemideta ... tema eelmine kulgur oli mõistlikuma raamiga ning seda väga ei tahtnud ülesse koridori vedada. Sõitmise asendi geomeetria saad olenemata raamist suht yhte auku ajada - stemmid/lenksud/sadula postid...kõike saab sobitada.
27,5 vs 29 (ei saa aru, miks 28 mõõtu nii nimetatakse...pöid ju 622) valikul olen ise 622 otsas. Pereringis seda mõõtu asju lihtsalt rohkem ja edevamast valikust Scwalbe Big Appled on ka proovitud.
kuidagi keeruliseks on täna see velo teema aetud...
26 (mõnede arvates igand),
29 (liiga suur ja wannabe),
27,5 (universaal...ehk siis tegelt ei sobi kuhugi).
Sinu pikkuse suures vast lihtsam kogu kombot vaadata. väikeste sõõrikutega suure raamiga ratas on suurel mehel naljakas. Sama teema suurte rataste ent väiksema raami puhul. Samas on väiksemate üldmõõtudega asjaga lihtsam manööverdada - abikaasa 28" ratastega väikese raamiga ratta toon viiendale 2,2m koridoris probleemideta ... tema eelmine kulgur oli mõistlikuma raamiga ning seda väga ei tahtnud ülesse koridori vedada. Sõitmise asendi geomeetria saad olenemata raamist suht yhte auku ajada - stemmid/lenksud/sadula postid...kõike saab sobitada.
elu ongi mäng!
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Tunturi Tango (Jalgratta talverehvid)
Täna vahetasin talverehvid suverehvide vastu.
Panin alla Schwalbe Marathon Plus rehvid. Mõõt 622*35, head kitsad mööda asfaldit kimada.
Odomeeteri näit on 1810km.
Panin alla Schwalbe Marathon Plus rehvid. Mõõt 622*35, head kitsad mööda asfaldit kimada.
Odomeeteri näit on 1810km.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?