Tere. Tegemist on minu vanaisa poolt uhiuuena ostetud MMVZ 3.112ga. Aasta oli siis 1990. Mäletan, kui 10-11 aastasena selle seljas ratsutasin ja unistasin. Seisis see suure vana õunapuu all, kilega kaetud, hiljem ka puukuuris. Mootor oli juba tol ajal kinni kui õigesti mäletan. Vanaisa on ikka rääkinud, kuidas sellega lehmi sai ajada. Käis ka Pärnus mosse väntvõlli lihvimas, sellest viimasest paagil ka ilus mõlgi moodi mälestus. Dokumendid on täiesti säilinud ning viimaseks ülevaatuseks on märgitud aasta 1996.
Erilist plaani mul temaga ei ole. Vaid hoida sõidukorras ja nautida masinat, ka kõpitseda paremaks vahel, kui aega on. Kindlasti hoida originaalilähedasena. Esialgu.
Anyways, ajasin ta sealt kuuri alt välja ja mõtlesin, et paneks sõitma.Esimene pilt masinast.
Küll ma lasin õli ja leotasin ja nõksutasin ja mudisin... ei see mootor lahti tulnud...järelikult oli vaja vahetada kogu sisu. Laagrid olid kinni ja kepsulaager samuti.
Kuna tol hetkel tahtsin lihtsalt saada sõitma, ning mootori töö oleks olnud liialt pikk protsess, siis otsustasin et ostan uue mootori esialgu peale. Kablist leidsin sellise vinge pakkumise.
Algas ümber lappamine ja korrastamine.
Esialgu panin peale ka Teise ratta paagi, kuna orikas oli põhja augu roostetanud. Ei viitsinud tegeleda. Alla ostsin uued lohvid ja rehvid. Rehvideks valisin Mitase H-03d.
Seejärel sai ratast nauditud ja alustama pidi originaalmootori ehitusega, kuna noh... originaal siiski.
Originaal paak võiks ka nüüd pidada
Ja sõidukorras ta oligi Suunad ja mudru puudu küll, kuid peaaegu.
2021 Jõulude nautimine, -12 kraadi oli külma, kuid oi, kui ilus sõita.
Erik
Minsk MMVZ 3.112 1990a. - Erik
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Minsk MMVZ 3.112 1990a. - Erik
Mul on pikalt olnud peas mõte, et teha talle korralik kahetaktilise väljalase. Võtsin täna ette ning mõõtsin ära kõikvõimalikud portide suurused ja kraadid. Lõpuks sain kokku suhteliselt imeliku väljalaske, arvestades neid jooniseid, mis ma vene lehtedelt leidsin.
Siin vene lehelt paar joonist.
Klassikaline Sport Kross Annaks ehk keegi nõu? Millega siis lõpuks kaasa minna? Kas väljalaske port on ikka 184 kraadi avatud? Väljalaske temp võib olla keskeltläbi 350 kraadi?
Viimaseks. Tollel pildil on vabsje mingi muu aretis. Mis on hea, arvestades, et rada ta ei näe ning enamus ajast on suurel ja sirgel teel?
Erik
Siin vene lehelt paar joonist.
Klassikaline Sport Kross Annaks ehk keegi nõu? Millega siis lõpuks kaasa minna? Kas väljalaske port on ikka 184 kraadi avatud? Väljalaske temp võib olla keskeltläbi 350 kraadi?
Viimaseks. Tollel pildil on vabsje mingi muu aretis. Mis on hea, arvestades, et rada ta ei näe ning enamus ajast on suurel ja sirgel teel?
Erik
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Minsk MMVZ 3.112 1990a. - Erik
Tegin hetkel templated, et vaadata mismoodi ja kuidas paigutus peaks olema ning kas jääb ka normaalne. Tegin hetkel klassikalise järgi, kuid ilmselt muudan ära sport variandiks, ainult keskosa vahe neil kahel. Enda arvutatud varianti ei julge hetkel proovida. Kuidagi liiga pikk ja jäme, tundub kahtlane. Aga umbes nii ta hakkab kuidagi välja nägema vast...kunagi..
Erik
Erik