Loodan et te pahaks ei pane et sellise teema teen aga lihtsalt huvitab
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Motoroller ei tähenda, et alati oleks variaatorülekanne ja automaatsidur - lihtsalt sellised masinad on viimasel ajal rohkem levinud ja seda ka täiesti mõjuval põhjusel - lihtsalt on nendega mugavam sõita, kui manuaalsiduri ja -käigukastiga versioonidega.canyondrift wrote:kes on enamus ikka sidurit kasutanud ja käikudega sõitnud, et kas neile meeldivad need riistapuud
Julgen öelda, et sääreväristajate kvaliteet ületab kindlasti odavate hiina rollerite oma.Mina arvan nii: piki maid oluliselt parem läbida, kui sääruga ( vähem ohtu, et ära laguneb).
Kas mitte ei taheta võtta vastu seadust et kõigil on load? Kunagi vaidlesime sellel teemal ikka päris kõvasti, praegu ei tule teema meeldehillar wrote: ei ole vaja kulutusi lubade jaoks((<16))
Aga keegi pole seda mõniaeg näppinud...om wrote:See ju siin üle pika aja üks hea aruteluteema!
Mustaga märgituid omad ise? Numbrid seal tagapool on küll suured ja eeldan et need on kubatuuri näitamiseks...om wrote: mudel / müüdud tk
Honda SH 150 / 30050
Yamaha FZ6S/N / 25254
Honda SH 125 / 23981
BMW R 1200 GS/1150 / 20938
Piaggio Beverly 250 / 20163
Kawasaki ER-6n / 19970
Suzuki GSR 600 / 19963
Kawasaki Z 750 / 18745
Yamaha XMax 250 / 16907
Yamaha TMax / 16897
Yamaha XMax 125 / 15483
Yamaha R6 / 15464
Suzuki Bandit 650 /14510
Honda Hornet 600 / 14249
Honda CBR 600 RR/F / 12851
Yamaha YBR 125 / 12747
Honda CBF 600 / 12643
Yamaha FZ1 Fazer / 12536
Vespa LX 125 / 12210
Yamaha XC 125 / 12100
Suzuki Burgman 125 / 11943
Suzuki Burgman 400 / 11933
Honda CBR 125 / 11652
Piaggio X8 125 / 11375
Honda CBR 1000 RR / 11271
Honda CBF 1000 / 11060
Suzuki V-Strom 650 / 10927
Piaggio Liberty 125 / 10799
Yamaha Majesty 125 / 10574
Vespa GTS 250 / 10572
P.S oman päris mitmeid automaatsiduriga klassikalisi mopeede, osadel lisaks ka automaatkäigukast või variaator.
heinam wrote:no minuarust on roller ikka hea asi
1. ei lagune
2. ökonoomne ja kiire
3.suuuurte tuunimisvõimalustega
4.korralikult tuunitud 70cc roller nx:aprilia sr50,pead se esiotsa maha suruma et se üle ei tõmbaks,kuna tõmme on nii hull ja tipp jääb ka siis üle 120km/h kanti .
5.tuunimine pole just odav.
6.ülimugav on sõita.
7. linnas on ikka soliidne sõita
8.arenemumatele on ka roller vägahea trikitamiseks. nx stoppiet ja wheelie tegemiseks +palju muukski.
9.varuosasi on vägalihtne leida.
10.on ilus ka
lisan ka siis paar videolõiku.
http://www.youtube.com/watch?v=6sKMpxODCfg -se on 1hea rolleri trikitamisvideo
samuti on igast asju tehtud,näiteks pandud rollerile käigukast vahele ja lõppkiirus ulatub üle 155km/h - http://uk.youtube.com/watch?v=VvHxUGFtL ... re=related
ja siin lihtsalt 1 hästi tehtud roller- http://uk.youtube.com/watch?v=SWTcKxbsLrk
ning kui sa oled rahaboss ning ka tead ikka motondusest palju siis on sul võimalik tegeleda ka näiteks rollerdragsteritega - http://uk.youtube.com/watch?v=T6bEDncOvwg
http://uk.youtube.com/watch?v=TgNCCgR6e ... re=related
Tundub, et enamusele vastanutest ei jõudnudki kohale, et roller ei tähenda plastmasskerega mopeedi ja laste mänguasja ning maailma on tunduvalt suurem, kui nende kodu- või kooliesine. Muidu ei oleks siin olnud juttu ei tuunimisest, lühikestest sõidu läbimaadest ja pidevat võrdlust mopeedide või sääreväristajatega.canyondrift wrote: Roller pole eriti väga mugav just pikkadele maadele aga poes ja sõbra juures saab käia nagu enamus 50cc masinatega aga õige sõiduelamuse saab kõvema masinaga...
Minu arvates on ka see hea, et tuunimine odav ei ole, siis natukene vähemalt ehk mõni ka mõtleb ennem, et kas või miks. Ehk jõuab meie politsei ka sinnamaani, nagu mujal maailmas, et tuuninmasinad liikluses lihtsalt ilma hoiatuseta konfiskeeritakse, siis mõtleks mõni ehk veel rohkem.heinam wrote:no minuarust on roller ikka hea asi
5.tuunimine pole just odav.
See kirjeldus oli eesti pubekavariant tuuningust.heinam wrote:alustuseks eemamaldatakse piirajad,sisi ostetakse sport summuti,siis uus variaator,uus sidur,uus ülekanne,ja lõpupoole kui tahad ikka relva saada sellest siis ostad ka tuuning silindri,tuuning väntvõlli,tuuning laagrid,tuuning karburaatori ning sportsüüte
Mittekollastest rolleritest sul ainult aprilia jäigi millegipärast nimetamata ja olekski kõik mootoritootjad lihtsalt lambist ette loetud olnud... kui peugeot mootoreid tootma hakkaks.heinam wrote:kõige paremini sobivad tuunimiseks minarelli,morini,peugeot,piaggio mootoritega isendid.
Kuna süda on paljudel rolleritel füüsiliselt täpselt sama, siis äkki avalikustad ka, mille poolest need teise tehase plastmassid seal ümber mootorit kuidagi rohkem tuunimiskõlbulikuks teevad? Ja mis aastakäigud on siis sinu tarkuse järgi tuunimiskõlbulikud (erinevatel aastatel on nii aerox kui SR kasutanud erinevate tootjate mootoreid)heinam wrote:masinatest on kõige paremini tuunimiseks aprilia sr50 ning yamaha aerox.
Kuule spetsialist, kas sa sellest ei taha rääkida, kuidas neid monstrume arvele võtta pärast?heinam wrote:rohkem tehakse 2taktilisi,alustuseks eemamaldatakse piirajad,sisi ostetakse sport summuti,siis uus variaator,uus sidur,uus ülekanne,ja lõpupoole kui tahad ikka relva saada sellest siis ostad ka tuuning silindri,tuuning väntvõlli,tuuning laagrid,tuuning karburaatori ning sportsüüte ,kõik se tuuning oleneb rahakotist kuna neid tuuning juppe on nii erinevas hinnaklassis,ning võimsuse poolest,kõige paremini sobivad tuunimiseks minarelli,morini,peugeot,piaggio mootoritega isendid. ja masinatest on kõige paremini tuunimiseks aprilia sr50 ning yamaha aerox. Stuntimiseks on kõigeparem masin mbk booster,mbk rocket,ning muud masinaid ka veel,ühesõnaga valik on suur
Minarelli on mootori tootja, mitte mootori tüüp. CPI rolleril ei ole minarelli mootor vaid minarelli sarnane CPI mootor.heinam wrote:esiteks cpi minarellil on sisse ja väljalaske kanalid palju väiksemad kui yamaha minarellil...
Vespa ei olegi mõeldud laste mängujaks vaid rohkem stiilisõidukiks.heinam wrote:üldsegi pildil olev masin on halb stuntimiseks sest sellele vespale on saada vähem tuuningjuppe kui minarellidele ning teistele 2taktilistele
Mida peaks hakkama tuunima rolleril, millel on kohe kahe ülenukkvõlliga 8klapiline elektroonse sissepritsega 638cc mootor, kiirus 185+kmh, ABS, taga 1 ees 2 ketaspidurit, mitmereziimsed amordid, elektriliselt muudetav tuuleklaasinurk, vastavalt soovile, keas automaatselt või manuaalselt juhitavad variaatorireziimid jne jne jneheinam wrote:650stele rolleritele on vähe tuuningjuppe ning nad ei sobi tuuninguks kuna on 4taktilised
no kui sa oled rahapoiss siis on sellistele müüa vbl ainult sportnukkvõllid ,tugevamad klapisüsteeemid ja muud pudu padi mis maksab head raha. ja üldsega roller on ainult keretüüp.kui selle töömaht ületab üle 49kuubi siis ta kuulub juba mootorratta alla.Neid funktsioone on palju,oleneb inimesest millised eelistused tal on ja milliseid ta suudab teostada kas oma kätega või raha abiga. samuti on mul küsimus et miks tuunitakse autosid ? Et kas nende ainus funktsioon on ka siis ''olla tuunitav'' ??om wrote:Mida peaks hakkama tuunima rolleril, millel on kohe kahe ülenukkvõlliga 8klapiline elektroonse sissepritsega 638cc mootor, kiirus 185+kmh, ABS, taga 1 ees 2 ketaspidurit, mitmereziimsed amordid, elektriliselt muudetav tuuleklaasinurk, vastavalt soovile, keas automaatselt või manuaalselt juhitavad variaatorireziimid jne jne jneheinam wrote:650stele rolleritele on vähe tuuningjuppe ning nad ei sobi tuuninguks kuna on 4taktilised
???
Aga ikkagi küsimus, et kas rollerite ainus funktsioon ongi siis "olla tuunitav"?
mis mis ma teeksin,mina tunnistaks oma eksimust ja võtaks trahvi vastu.Mida ma olen teinud ka aga se oli ilma lubadeta sõidu eest,nüüdseks on load ammu olemas.Tavaliselt ma vajutan rulli põhja siis alles kui kegadi pole ees ega taga . aga normaalselt sõites ikka püsin teiste autodega samas tempos et mitte jalgu jääda -sellepärast ma enda rollerit tuuningirallitaja wrote:Kui ma oleksin rahapoiss ja oleks mul valida, kas mingi üüber-tuunitav roller või klassikaline sõidumasin, valiksin ma igal juhul Vespa. Põhiliselt ainus roller, mis mulle tõesti meeldib. Ja mida ma ka ostaksin.
Aga ikkagi, kus sa oma tuunitud mopeedrolleriga (ehk mootorrattaga) sõidad ja kuidas asja politseile põhjendad? Mis sa teeksid, kui sa neile 100 km/h radarisse lendad?
Lisaksin natuke veel, et nüüd on aeroxitel ka teistsugusemad silkud. Need vanemad läksid ikka paremini pöörde. Tean omast käest.heinam wrote:aprilial on 3. sorti mootoreid pandud peale,esimesena pandi apriliale peale minarelli mootor 1992 kuni 2000aastateni, aastates 2001 kuni 2004 pandi morini mootoreid ja aastast 2005 pannakse piaggio mootoreid , ning selles asjas eksid rängalt et aerox on oma mootorit vahetand-kahjuks ei ole. Aerox on oma kogu tootmise ajal muutnud ainult värvilahendust ning spidomeetrit.ja muideks ülekannet torgitakse enne sprtsüüdet ,eriti cpi-del sest cpidel on väga halb ülekanne mis on rohkem piirajaks kui kasuks.ja muideks need järjestikud ma panin suvaliselt.siduri vahetamises tuuning siduri vastu on isegi originaalis kasulik kuna se originaal sidur on tehtud halvast materjalist ning on raske,kui vahetad oma originaalsiduri tuuning oma vasta paraneb kiirendus.ning sportsüüde on viimane asi ka mida tuleb osta,siis kui sul on masin 70cc high end alles,ennem pole sul sellega midagi teha.kõikidel rolleritel pole süda ''täpselt'' sama -igal margil on erinev mootor ning erinevad osad, näiteks kui võrrelda yamaha aeroxi minarelli mootorit ning cpi minarelli mootorit mis on aeroxi minarelli mootori pealt maha kopeeritud ning võrdlusi on nendel palju,esiteks cpi minarellil on sisse ja väljalaske kanalid palju väiksemad kui yamaha minarellil,ning samuti on erinev ka pildil olev roller stuntimise omadest selle poolest et munaka keeramis süsteemiga,stuntimiseks et sobi esimunakasüsteemiga keeramis süsteem,stuntimiseks läheb vaja kahvel eshargi süsteemi sest et se munaka süsteem on nõrk stuntimise jaoks ning raskus on ühel poolel millemõjul kibuvad masinad ära kalduma,ning üldsegi pildil olev masin on halb stuntimiseks sest sellele vespale on saada vähem tuuningjuppe kui minarellidele ning teistele 2taktilistele,samuti pildil olev vespa on trummel tagapiduriga mis on ka natukene halb ning õhkjahutusega,vesijahutusega masin on erksam ja sobib paremini,ning tagaketaspidur on ka kiiremini pidurdab kui trummelpidur.
se nn käest ära võtmine oleneb politseinikust . Milleks jätta võimalust kasutamatta kui on võimalus kiiremini pärale jõuda?Samuti on olemas politseinikutel rolleritejaoks kiiruse mõõtmis agragaat,taoline asi nagu düno värk,eta ajavad rolleri peale sinna ja lükkavad rulli põhja ja kui kiirus ületab üle 45km/h siis saad oma karistuse kätte. Ning kui juhtub selline asi et lükatakse puki vahele siis sellejaoks on võimalus osta elektrooniline piiraja mis ei lase kiirust üle 45 minna (seda kiirust saad ise valida) ning seda saab käivitada nii puldist kui nupuga kuskil gondli all. Sellised asjad on väga palju kasutusel sakslastel kellel on kiiruse piirang mõndadel masinatel 25km/h ning 45km/h ,ning kui vaadata saksa rollerielu arengut ning eestlaste rolleri elu arengut siis on saksas iga teine roller nihukene mida ei jõua kinni hoida ehk high end.Eestalsed pole eriti kõvad rollerituunijad veel kuna mis kõigetähtsam on tuuning osad eestlaste jaoks natuke kallivõitu ja selle eest lepitakse kas odava tuuninguga mis on vähese performancega või tehakse ''home made'' tuuningut. Kõige mehisemad rollerid on muidugi hollandis kuna millegipärast seal on poistel rohkem raha ja teadmisi ning igasuguseid imeriistasi on seal valmistatud mida silm ka ette ei kijutarallitaja wrote:Registreerimata mootorratas võetakse käest ära ka. Tuttaval võeti siis ära, kui ta lubadeta motika selga ronis, aga paberid olid olemas, ülevaatus ja kindlustus ka - võeti tsikkel ära. Ja sai tsikli tasulisest parklast tagasi. Lendad tuunitud rolleriga radarisse, peetakse kinni, viiakse ekspertiisi, selgub et on mootorratta klassis ja kuna pole registreeritud, ülevaatus ja kindlustus puudu, väänavad juraka trahvi ja võivad ka masina ära võtta. Ja oledki oma hunnikust rahast ilma.
Mõelgem veel kord järele, kas seda kõike ikka on vaja. Mis kasu on sul mootorratta juhiloast, kui su sõiduriist registriski pole?
Ja kiirust ei mõõda nad eest ega tagant, vaid küljelt. Mine Põltsamaalt Adaverre mööda Tallinn-Tartu maanteed ja politseinikud passivad mõnikord isegi hommikul kell 8 põõsa taga. Võin sulle mõnikord pildi ka anda, võibolla tead Eestimaad mööda ringi reisides, kus end peidetakse. Adavere pargi nurgas ollakse ka teinekord.
Ja kui tuunid selleks, et autodele mitte jalgu jääda - valetad. Sa alles ise ütlesid, et vajutad (!!!) rulli põhja alles siis, kui kedagi ees ega taga pole.
Mis load sul üldse on, kas mopeedijuhiluba või A1?
Mul siin hiljuti vedas. Ajasin tsikli garaazi ja läksin väravat kinni panema. Politsei tuleb, mõlemad mehed vaatavad autoakendest tõsise näoga ringi, just nagu otsiks midagi.
Tahad sa sellega nii öelda et kui politseid mõõdavad sul auto peal üle 100 km/h sisse ja pärast ajavad sisse ainult 45 ja kui pöördeid kuulevad eks siis ole ju maina üksipulgi laiali kiskumine... Ja saad ikkagi oma karistuse, misk peaks nad ülse aparaadi selle dyno rullide peale viima kui näevad et sa üldse lasid üle 45 km/h sisseheinam wrote:se nn käest ära võtmine oleneb politseinikust . Milleks jätta võimalust kasutamatta kui on võimalus kiiremini pärale jõuda?Samuti on olemas politseinikutel rolleritejaoks kiiruse mõõtmis agragaat,taoline asi nagu düno värk,eta ajavad rolleri peale sinna ja lükkavad rulli põhja ja kui kiirus ületab üle 45km/h siis saad oma karistuse kätte. Ning kui juhtub selline asi et lükatakse puki vahele siis sellejaoks on võimalus osta elektrooniline piiraja mis ei lase kiirust üle 45 minna (seda kiirust saad ise valida) ning seda saab käivitada nii puldist kui nupuga kuskil gondli all. Sellised asjad on väga palju kasutusel sakslastel kellel on kiiruse piirang mõndadel masinatel 25km/h ning 45km/h ,ning kui vaadata saksa rollerielu arengut ning eestlaste rolleri elu arengut siis on saksas iga teine roller nihukene mida ei jõua kinni hoida ehk high end.Eestalsed pole eriti kõvad rollerituunijad veel kuna mis kõigetähtsam on tuuning osad eestlaste jaoks natuke kallivõitu ja selle eest lepitakse kas odava tuuninguga mis on vähese performancega või tehakse ''home made'' tuuningut. Kõige mehisemad rollerid on muidugi hollandis kuna millegipärast seal on poistel rohkem raha ja teadmisi ning igasuguseid imeriistasi on seal valmistatud mida silm ka ette ei kijutarallitaja wrote:Registreerimata mootorratas võetakse käest ära ka. Tuttaval võeti siis ära, kui ta lubadeta motika selga ronis, aga paberid olid olemas, ülevaatus ja kindlustus ka - võeti tsikkel ära. Ja sai tsikli tasulisest parklast tagasi. Lendad tuunitud rolleriga radarisse, peetakse kinni, viiakse ekspertiisi, selgub et on mootorratta klassis ja kuna pole registreeritud, ülevaatus ja kindlustus puudu, väänavad juraka trahvi ja võivad ka masina ära võtta. Ja oledki oma hunnikust rahast ilma.
Mõelgem veel kord järele, kas seda kõike ikka on vaja. Mis kasu on sul mootorratta juhiloast, kui su sõiduriist registriski pole?
Ja kiirust ei mõõda nad eest ega tagant, vaid küljelt. Mine Põltsamaalt Adaverre mööda Tallinn-Tartu maanteed ja politseinikud passivad mõnikord isegi hommikul kell 8 põõsa taga. Võin sulle mõnikord pildi ka anda, võibolla tead Eestimaad mööda ringi reisides, kus end peidetakse. Adavere pargi nurgas ollakse ka teinekord.
Ja kui tuunid selleks, et autodele mitte jalgu jääda - valetad. Sa alles ise ütlesid, et vajutad (!!!) rulli põhja alles siis, kui kedagi ees ega taga pole.
Mis load sul üldse on, kas mopeedijuhiluba või A1?
Mul siin hiljuti vedas. Ajasin tsikli garaazi ja läksin väravat kinni panema. Politsei tuleb, mõlemad mehed vaatavad autoakendest tõsise näoga ringi, just nagu otsiks midagi.
Lahe on ju hämada, eriti kui Sa asjast eriti täpselt midagi ei tea.tsikklif2nn wrote:Ka derbid ja piaggiod on kõik sinna itaalia ja jaapani toodangu poole.
Kõik oleneb politseinikuonust, kes võtab vahele ja kes sööb rooli taga sõõrikut ja magab kuskil võsas...heinam wrote:ega politseinikud peavad niisama ka kinni ja ajavad pukapeale,igastahes minuga on seda juhtund aga kajuks minumasinal olid siis piirajad peal