Minsk 125 mootoriga jama!!!

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Minsk 125 mootoriga jama!!!

Unread post by ultra »

Minsk 125ccm3 mootor asub kardi raamil.
Mootori sain klubiliikme käest,kes täpset seisukorda ei teadnud aga pidi OK olema.
Vaatasin enda pilguga üle ja tundub ok.

Probleemid siis järgmised:
1.Leegitoru keerme vahelt tilgub bensiini.(kinnitub silindri külge)

2.Mitu tiiru peab olema lahti keeratud segukruvi?
Image

3.kui käima lükkan siis läheb nii kõvasti pöördesse nagu gaas oleks põhjas,kuid tegelikult siiber aint alla veerandi lahti ja pöörded julmad. 8O
4.Sidur käib raskelt,ja kui keti juurest piiluda sidurihoova juurde siis sidurihoop hakkab alles poole pealt võtma(pool liikumisest läheb tühja)

5.Bensiini pumpab peale vazi bensiini pump, mis saab tagaveo võllilt liikuvuse.kuid see pumpab nii palju bensiini korraga peale,et karbuss hakkab igalt poolt bensiini välja ajama. :cry:
Image
pildil puudub asi mis pumba membraani liigutab,eemaldasin põhjusel et bensiini uputus oli karbussis.
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

1. tihenda leegikas ära.

2.Sellel asjandusel ei tohiks olla segukat :lol:
Mul sellisele mootorile karpa olemas :wink: (oli enne sellel mootoril mille raam sul on)
3.Pane õhupuhasti ikka ka külge :lol:
4. Keera regullimise kruvist siduripulka lühemaks ,või pinguta trossi.
5.See pole sixi kütusepump :x :lol:
Kas karpa jamab ,või peab rõhuregulaator vahele käima.Alati saab eksentrikku väiksemaks teha, või pumba kaugus eksentrikust paika seada :wink:

Sry aga minski mootor on ju ülima lihtsa ehitusega :roll:
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

Kütuse pumba koha pealt niipalju, et karpa ja kütuse pumba vahele käib ülejooks, et üleliigne kütus saaks tagasi paaki liikuda :P, ja sumpa koha pealt soovtan soojalt resonaatro summuti teha/osta.
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
czimees
Posts: 1
Joined: 12. Jul 2008 00:00

Unread post by czimees »

kütuse pumba koha pealt nii palju ka veel et see on siksi oma :twisted:
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

czimees wrote:kütuse pumba koha pealt nii palju ka veel et see on siksi oma :twisted:
100% mitte.

Vähemalt mitte sellisel kujul
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

mul on enda kradil selline..ja olen näinud sellist veel sapaka peal .. vot nii.. :lol:
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

ok,mehed rahu!!!
Minu kardil ehk mis eelneval pildidl paistab on ümber ehitatud vazi,zazi bensiini pump.
originaalis selline siis
Image
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

hetkel infot juba on ja see hea : ) ,eks homme(17.11)parandan vead ja küsin nõu edasi kui masin ikka ei käi.
martvl
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 14. Dec 2004 01:00
Location: rakvere;tapalaeg ajalt liiklen karinul !
Contact:

Unread post by martvl »

ehk saaksid sellest osad pilti teha mis pumba ja taga telje vahel käib :)
ja ehk kellegil kardile resoka mõõte anda 125 minski mootor vahel :)
ja milline see ülejooks peaks välja nägema ?
lovefear
Tavakasutaja
Posts: 24
Joined: 23. Apr 2008 00:00
Location: Tartu

Unread post by lovefear »

http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=33&t=44258

selest teemast võib sulle abi olla ... mul on samasugune kart.


1. Segu liiga rikas ... Kas sa oled kunagi silindri maha kakkunud ja mootori kummuli keeranud? ... äkki on ennast täis tõmband.
Kas see ''bensiin'' on musta värvi?

2.Minul on 1. Segu kruvi määrab segu rikkuse vaid käivitamise ajal.


3. Ma saan aru, et viskab pöörded põhja, kui käik väljas on?
Kui miskit taga ei ole, siiis tühi käik kiirendab jah ja veerandi siibriga.

4. Mul käib ka sidur raskelt ... ei ole veel põhjust leidnud... veendu, et selles trossi juhis ei oleks sodi sees.

5. Orgunni omale tagasivool. Poodides müüakse selliseid ''jagajaid''
''T'' tähe kujuga. Kuid vaata, et siis ainule tagasi ei pumpa ... vaid ka karburaatorisse jõuab.
http://fotoalbum.ee/photos/lovefear/38067169
Pildil on muidugi väga algses faasis asi.
Pane ikka kõik korralike vooliku klambritega kinni.



pilt ka sellest jubinast, mis mul endal on pumba ja võlli vahel: väike metall latt keevitatuna.
http://fotoalbum.ee/photos/lovefear/38067175
martvl
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 14. Dec 2004 01:00
Location: rakvere;tapalaeg ajalt liiklen karinul !
Contact:

Unread post by martvl »

suured tänud sellest oli palju abi :)
kuid kui nüüd kellegil oleks pakkuda ka pidureid kardile sis oleks kõik olemas :)
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

mul on võlli otsas sellised väikesed plast jublakad, ümber võlli, see kus pump on on ühest kohast kõrgemal...
Last edited by Oconner12 on 18. Nov 2008 20:43, edited 1 time in total.
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

algul oli nii
Image

väike vigade parandus
Image

Bensiini pumbale ja võllile peab mingi lahenduse leidma,keevitust ei soovi,kuidas muidu laagreid vahetab??
Image

Hetkel selline lahendus
Image

Sidur siis nii sisse keeratud
Image

Sai siis kolmik vahele pandud ja systeem toimis,aga kas KÄIB MASIN SEDA VEEL EI TEA!
Image

hetkel selline bensiinpaak ja lahendus
Image
Last edited by ultra on 18. Nov 2008 20:33, edited 2 times in total.
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

Homme peaks käiguvahetus systeem kah valmis saama

kas kellegil resoka mõõte on??hetkel aint leegitoru :oops:
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

Ja muide nendel mootoritel käibgi sidur suht raskelt, aga sellega harjub ära, omad kogemused, alguses võivad kiiremat sõitu tehes ranne valuskas jääda aga jh nagu ma ütlesin sellega harjub ära...
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
lovefear
Tavakasutaja
Posts: 24
Joined: 23. Apr 2008 00:00
Location: Tartu

Unread post by lovefear »

1. Keevitust ei taha. Sa võid ju selle pumba mujale ka tõsta. Keevitus oleks ikka palju kindlam kui see gripiga värk.

2. neid voolikuid on sul kuidagi väga palju ja väga pikalt.

3. ehita sidur ette, jalaga.
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

Image
Image
mis teema nendega on```???
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

Minuarust on seal ees liiga vähe ruumi, jalad lähevad sõlme nii ju, ja ega käega pole kahmidagi viga sidurdada :D:P
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
endsu12
Posts: 7
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by endsu12 »

Käega pole hullu midagi sidurid lahutada mul kh oli käega vajutatav.
lovefear
Tavakasutaja
Posts: 24
Joined: 23. Apr 2008 00:00
Location: Tartu

Unread post by lovefear »

esimesel pildil väike kruvi ... ei tea mis jaoks on aga kui kunagi kruttisin hakkas õli tulema. enam ei puutu :D

Teine pilt ... see kus mingi juhe küljes on ... pidi olema mingi neutraali andur ehk vaba käigu andur ... pole kindel kas ka on.

suurt polti küll ei tea...
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

suur polt on vb õli sisse kallamiseks ... võib-olla sellejaoks juurde tehtud originaalis igatahes seda pole!
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

kuhu see õli läheb mis sisse kallatakse?vända laagrile??
proovin algul käega sidurit ja kui ebamugav siis jalaga systeem vaja teha.
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

No tee siis kütusepumbale exentrik või lase teha.

Ma oleks saand paar nädalat tagasi tööl(praxil) ära teha.
Käi elvast kaimetist läbi .või tartust KHK ,põllu b korpusest läbi( sakson teeb ära ,või laseb õpilastel teha :lol: ) ,muid asjalikke kohti ei tea hetkel :oops: .


Kui sa paremat lahendust ei leia ,siis tõmba üks suurema süsiniku sisaldusega raudlatt soonde voolikuklambritega kinni kõvasti(või summuti klambritega)
lovefear
Tavakasutaja
Posts: 24
Joined: 23. Apr 2008 00:00
Location: Tartu

Unread post by lovefear »

http://www.iwt.com.au/motaman.htm
mingid plaanid on siin olemas...
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

avastasin et magnet käib vastu süütemängu.
kui magneti otsast kinni võtta siis saab seda liigutada sisse ja välja poole,magneti enda polt on kinni ja magnet ise kah,väntvõll nagu käib sisse välja umbes 4mm
lisan hiljem foto kah
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

avastasin et magnet käib vastu süütemängu.
kui magneti otsast kinni võtta siis saab seda liigutada sisse ja välja poole,magneti enda polt on kinni ja magnet ise kah,väntvõll nagu käib sisse välja umbes 4mm
lisan hiljem foto kah
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

esimesel pildil on kruvi selleks, et genekapoolse väntvõlli laagri õli välja lasta. tal eraldi ruum selleks ja laager on õlis.
Teisel pildil on puidu kruvi ja poldiga kinni pandud karteri õhutus ava. See juhtmeasi tundub olevat vist lisa mootorimass, mida originaalis pole ja ka vabakäigu andurit originaalis pole. Siis see kruvi, mis genekapoolsel küljel seal silindri juures on, on selleks, et seda väntvõlli laagri ruumi jälle õliga täita, kui alt välja on lastud.
edu sulle
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

parandan enast.
vastu käib siia
Image
ning siia
Image
Image
Image

kas karterile on vaja siis tuulutust???
et võtan kruvi eest?läheb tolm sisse?
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

eino, kui tuulutust vaja poleks, poleks seda auku ka seal. Mina võtaks eest, omasin ise ka minski omalajal ja hoidsin ratta lihtsalt täiesti originaalis.
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

kuidas väntvõlli laagreid vahetatakse???ja vänt täpselt keskel oleks??
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Lihtsalt vanad välja ja uued asemele.

Pärast ajad lihtsalt väntvõlli enamvähem keskele ,et kuhugi vastu ei käiks.Väga täpne värk see pole.
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

sai sis kardilt mootor maha võetud ning väntvõll kukkus ise laagritest välja 8O 8O 8O

aga enne seda lõhkusin teist 125 mootorit ning seal oli vänt nii laagri peal kinni,et süütemängu poolne ots lömmis.siduripoolne tuli kuidagi pressi all välja.
Süütepoolse laagri sain pressi all ilusti kätte.aga siduripoolsel ei osanud aimata et kahel laagril on vahel stopper.ning 15t jõuga press ning minu mõistus tegid oma töö selle mootori poolega :oops: 8O :(
Nüüd asi selge ja viimase mootori sain ilusti lahti.

Käisin tartus SKF-is ja ostsin uued laagrid ära.
kuid nüüd uus jama,kas kepsul on üleval laager või pronks puks??minu mõlemal mootoril on laagrid aga SKF-is pole sellist kepsulaagrit.
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

Braueris peaks olema selliseid, kuid minul oli omalajal puks seal.
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Braueris vene tehnikat pole enam ammu :wink:

Kui sõrm on puksi peal ,siis laager sinna ei lähe.Puksiga ja laagriga väntvõllid on erinevad.

Odavaid juppe on ka turu peal(bussijaama juures) jalgratta poes müüa :wink: Pood on taga jõe poolses nurgas.
Last edited by hautz on 20. Nov 2008 20:36, edited 1 time in total.
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

kui brauerisse hellasin siis ütlesid et ei tegele vene aparaatidega.
kas võib mõne lääne oma olla??
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

kurat, mis see siia puutub, et sl vene ratas. Sinna sobivad ka lääne laagrid, peaasi et läbimõõt on sama ja pikkus enamvähem sama. Ise sai eelmisele rattale (honda nsr) sõrme laager vahetatud jawa sõrme laagri vastu. Tahtis ainult natuke kolvi seest lihvimist. Seega peaks jawa sõrmelaager sobima ka minskile, sest kui õieti mäletan, oli minski sõrme läbimõõt 15mm.
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

eks lähen uurin laagrit Brauerist.
Hetkel mõlemad mootorid laiali ja siis võrdlesin osasid.
Image

aga kontrolliks sidurisysteemi kah üle kas on nii järjekord???
Image
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

Mispärast sul seal siduril niipalju seibe peab olema, minu omal pole ühtegi !!!
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
ultra
Tavakasutaja
Posts: 77
Joined: 03. Dec 2007 01:00
Location: Elva,Tartu

Unread post by ultra »

vaatame mis teised ütlevad veel,eks proovin siis ilma ja loodame et parem ja õigem :D :D :D
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Oluliselt ei muuda need seibid midagi ,kui alumine plaat ei hakka vastu käima.

Puki kohta on arusaadav ja sebide järjestus on suht pohh.Ma usun ,et võib ka üldse ilma panna.
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

No olgu, asi selles litsalt et mul on venna vana võistlus kart, ning sel neid polnud... muud ma ei ütle midai ;)
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Ega neid seibe vabrikus päris niisama ka sinna ei pandud, ju neil ikka mingi otstarve on. Seibide puudumist võib põhjendada mitmeti. Üks varjant näiteks. Mootor osandatakse ja uuesti kokkupannes ei mäletata kus mõningad detailid asetsesid. Loobutakse oma aju piinamast või teadjatelt nõu küsimast ja ollakse veel õnnelikud, et midagi puudu ei jäänud vaid hoopis üle jäi.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

Ei tea ... mul oli mõlemal mootoril nii !
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

seibid selleks, et puks püsiks ikka ilusti omal kohal ja teiseks, et ära hoida seda, et sidurikorv hakkab vastu karteri äärt käima, mis on palju pehmem materjal kui see terasest seib. Endal on kõigil ratastel mõlemal pool seibid olnud.
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
jusspb
Posts: 8
Joined: 14. Aug 2008 00:00

Unread post by jusspb »

ei saa sellest aru et nah. sul seda pumpa sinna vaja? mootoril peab piisavalt jõudu olema et kütus imeda paagist..tee liht kõige lühemat teed kaudu..
laagrid saab pmst igast poest ma ostsin mingid lääne laagrid 90kr tk väntvõllile.
pöördesse läheb vb sellepärast et saab selle pumbaga liigapalju kütust.. ja see koonus annab õhku.. ja siis loogish..
Post Reply