Kart IZ Planeta 5
Kart IZ Planeta 5
Kuna kuuri all vedeles IZ Planeta mootor, oli kurb teda vaadata. Ja tekkis idee ta kardi raamile sobitada. Projekt on alles alguses, natuke olen raami ümber ehitand jne. Pildid räägivad enda eest...
Algus
Raami pikendus 50cm
Mootori paigutus... vähemalt idee on selline
Raam sai tehtud natuke tugevamaks
Audi pidurisadul
Algus
Raami pikendus 50cm
Mootori paigutus... vähemalt idee on selline
Raam sai tehtud natuke tugevamaks
Audi pidurisadul
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Mootor oleks vist ka õigele kohale ära mahtunud, siis ei oleks pidanud raami pikendama. Need veevärgi torud on väga pehmed ja pikem raam võib hakata keskelt läbi painduma. Eks see selgub katsetamise käigus, mis sitasti see uuesti. Kuid need malmist põlved torude vahel on lahedad, aga sobiks paremini mingile rotikale.
Oman mõnda roostes mootorratast.
no edu tegemisel, aga ma siis kritiserin nati, ma vaatan, et sa oled ühe korraliku 125ccm kadett(kunagine kardi klass kus võisteldi minskitega) ära rkkunud see on kurb. Muidu edu tööle....
Tatru Tamme Gümnaasium !!!
Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior
honda xr-l 125
Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior
honda xr-l 125
Tänud kritiseerimise eest 5+! Torud... ytleme et kasutasin kõige odavamat varianti, kui palju selle all kvaliteet kannatab veel öelda ei oska... elame näeme... (Loodan et torude teema on enda ammendanud) Projekt ongi üks suur katsetus Kui kellegil ilusad ja tugevad torud niisama seisavad võib mind sellekohapealt aidata. Need malmist põlved on meelega jäetud ja nagu näha täidavad oma eesmärki (toovad irvituse näole ).
Kaalusin ka mootori paigutust küljele aga siis oleks juhile jäänd liiga vähe ruumi + ebamaugav asend. Raami keskel olev mootor annab ehk ka natuke stabiilsust juurde.
See mootor ei ole uus, lihtsalt aasta tagasi puhtaks tehtud. Kahjuks ei olnud mul 125ccm mootorit kuskilt võtta muidu oleks paigutand selle sinna.
Jahutuse jaoks tulevad väikesed tuulesuunajad või vent.
Kaalusin ka mootori paigutust küljele aga siis oleks juhile jäänd liiga vähe ruumi + ebamaugav asend. Raami keskel olev mootor annab ehk ka natuke stabiilsust juurde.
See mootor ei ole uus, lihtsalt aasta tagasi puhtaks tehtud. Kahjuks ei olnud mul 125ccm mootorit kuskilt võtta muidu oleks paigutand selle sinna.
Jahutuse jaoks tulevad väikesed tuulesuunajad või vent.
Kust ta sul lekib`?Insert wrote: Väike mure, moto koos, õli sees, säde olemas, süüde paigas(loodan), kuid moto lekib, uus tihend(poest) laseb õli läbi, mida teha? Silikoni ei tahaks panna.
Lekkimise põhjus on oletatavasti mitte tihendi viletsuses vaid mootori ülevärvimises. - vähemalt sedasi tundub esmapilgul.
Ega seal muud ei aita kui suur käiakivi või liivapaber lauapeale ja pinnad siledaks. Või siis hermeetik- viimane suht nutune, kuna regullimine on nutune st masla jookseb ja võib juhtuda, et käigukast jääb sisse logisema.
Kuid üldiselt respekt, oled vähemalt aru saanud, et mootor peab kõikjalt puhas olema ja ei remondi teda 2cm suuruse mudalaviini all.
NB see uus sidurikord on ka juba suht palju vatti saanud, hambad on täitsa ära kulunud. Otsad on suht teravaks kulunud.
Insert wrote:Lekib siit.
See siduri korv on palju vähem vatti saanud kui too eelmine. Nüüd on võimalik vändast käima lüüa masin, mis enne pea võimatu oli.
Tänud kiidusõnade eest
Võimalik, et vana korv oli üle igasuuguse piiri kulunud. Seetõttu viskas ka üle. Kuna ma ei ole ise izide vallas väga tugev, siis ei tea milline ta peab uuena olema. Isiklikult olen kaenud, et ca uus+kulunud/2 oleks veel viimane piir mida endal kasutaks. Samas on ka paljudel kett kulunud. Selle ketiga ongi suurem mure kui korv kulunud, nimelt tikub ta hambasse "kukkuma" ja masin tõmbleb sõites. Samas venitatakse kett ka maru ruttu välja.
Nih lekke juurde.
Sul on kaanevaheline tihend lekkima hakanud. Selle jaoks kasuta vanasid nippe. masin külili, uus soovitavalt kummist tihend. Tänapäeval palju häid materjale, ei pea enam olema vana hea tordikarp. Lisaks kokku paneku ajal soovitaks ise litooliga kokku teha. Tead see aitab igasugustest probleemidest hiljem hoiduda näiteks lahtivõttes lõhud tihendi kuna to seina külge on "nagu liimitud" vms.
Teisalt eelnevalt pinnad puhtaks. pane ka sirge laua peale see mootori kaas. Vaata ega ta juhuslikult propellerisse pole läinud. See suht levinud.
Kokkupanekul soovitaks ise ka lisaks kaane poldid sisekuuskandi vastu vahetada. Kruvikaga keeramine on jube nuss, kuid vajalik samas kui 100% originaali taga ajada.
Kui refereerid siis palun ka õiget kohta.Nobody wrote: Nagu Raivoku ütles, papptihendid enne õliga kokku!
Sorry Nobody oled kõvasti ajast maas. See papitihend on sobilik vaid pelleri seinale, kuid tsiklite juures on ta juba tänapäeva vahendite juures suuremalt jaolt miinuseks.raivoku wrote:
uus soovitavalt kummist tihend. Tänapäeval palju häid materjale, ei pea enam olema vana hea tordikarp. Lisaks kokku paneku ajal soovitaks ise litooliga kokku teha.
Teisalt isegi papptihendit ei tohtinud õliga kokku teha. Soovitasin LITOLI- see on rohkem määrde aine, ta ei tohiks olla vedel.
Kuid mis ma ikka tean. Mulle meeldib sõita rohkem. Remonditeemad jätame teile.
raivoku wrote:Kui refereerid siis palun ka õiget kohta.Nobody wrote: Nagu Raivoku ütles, papptihendid enne õliga kokku!
Sorry Nobody oled kõvasti ajast maas. See papitihend on sobilik vaid pelleri seinale, kuid tsiklite juures on ta juba tänapäeva vahendite juures suuremalt jaolt miinuseks.raivoku wrote:
uus soovitavalt kummist tihend. Tänapäeval palju häid materjale, ei pea enam olema vana hea tordikarp. Lisaks kokku paneku ajal soovitaks ise litooliga kokku teha.
Teisalt isegi papptihendit ei tohtinud õliga kokku teha. Soovitasin LITOLI- see on rohkem määrde aine, ta ei tohiks olla vedel.
Kuid mis ma ikka tean. Mulle meeldib sõita rohkem. Remonditeemad jätame teile.
Mis mõttega lihtsat assja keeruliseks ajada. Kõige lihtsam osta planeta mootori tihendi komp. ja uus tihend kaane vahele panna. Kui ka sellest väheks jääb, või millegi pärast lekkima hakkab siis tihend pluss hermeetik ja asi korras.
''Kart'' on päris huvitav ja ootan huviga masina arengust infot.
Ei näe põhjust, miks remontkomplektis ostetud tihendit (on ta seal papist, tordikarbist või ajalehepaberist, ma ei tea- pole materjalikeemik, kasutan valmis izi komplekte) nüüd äkki enam ei tohi enne pealepaigutamist mootoriõliseks teha? Kas neid pannakse siis kuivalt vahele? (Ise olen alati mõlemalt poolt pinnad mingisuguse aerosool/mootoriõliga niisutanud, et tihend katki ei läheks ning kaas korralikult pingutades kinni jääks. Asjad ei leki, mis ma valesti teen?raivoku wrote:Kui refereerid siis palun ka õiget kohta.Nobody wrote: Nagu Raivoku ütles, papptihendid enne õliga kokku!
Teisalt isegi papptihendit ei tohtinud õliga kokku teha. Soovitasin LITOLI- see on rohkem määrde aine, ta ei tohiks olla vedel.raivoku wrote:
uus soovitavalt kummist tihend. Tänapäeval palju häid materjale, ei pea enam olema vana hea tordikarp. Lisaks kokku paneku ajal soovitaks ise litooliga kokku teha.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1560
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
No tordikarbist tehtud tihendit ei tohi enne õlis immutada, kuna siis ta hakkab kindlasti läbi tilkuma.
Tihenditele ikka silikooni mõlemale poole ja suht kindel, et sealt enam läbi ei tilgu.
Silikooni puududes kõlbab törts mingit tahedamat määret ka. Aga mida mina ka tean,
mulle meeldibki rohkem remontida kui sõita.
Sõitmiseks ostsin omale Yamaha.
Tihenditele ikka silikooni mõlemale poole ja suht kindel, et sealt enam läbi ei tilgu.
Silikooni puududes kõlbab törts mingit tahedamat määret ka. Aga mida mina ka tean,
mulle meeldibki rohkem remontida kui sõita.
Sõitmiseks ostsin omale Yamaha.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Korralik kartongtihend ei hakka kunagi tikuma.madeinussr wrote:No tordikarbist tehtud tihendit ei tohi enne õlis immutada, kuna siis ta hakkab kindlasti läbi tilkuma.
Tihenditele ikka silikooni mõlemale poole ja suht kindel, et sealt enam läbi ei tilgu.
Silikooni puududes kõlbab törts mingit tahedamat määret ka. Aga mida mina ka tean,
mulle meeldibki rohkem remontida kui sõita.
Sõitmiseks ostsin omale Yamaha.
Ise olen kasutanud papptihendi paigaldamisel litol´i ning tilkuma pole jäänud. Nagu mainitud juba - poltide pingutamine peab õige olema ning olen oma kahepoolesel jawal aegajalt kõik poldid üle käinud. Aga minul pilk nüüd ikkagi uutemate tihendimaterjalide poole kuna esineb selline "probleem" - sai vahetatud eelmine kevad mootoril tihendid jms, mootor ilus puhas ning ei tilgu kusagilt, kuid suve lõpuks ikka mootor tihendi ümbrusest kergelt nõgine(õlitase normis ning juurde valama pole pidanud). Papptihendist imbub ikkagi mingil määral õli läbi(vähemalt minu kogemuste põhjal).
- vintizvint
- Tavakasutaja
- Posts: 151
- Joined: 13. Feb 2008 01:00
- Location: Soome> Riihimäki
- Contact:
Insert wrote:... kas keegi minu kaanel oleva hammaka lõtku kohta oskab midagi öelda?
Ilmselt on sull ketiratas
"lihtsalt otsa pandud" ja mutriga kergelt kinni keeratud (et takistada laagri laiali pudenemist) Juhul kui ajutiselt oled pannud siis on se loksumine loomulik nähtus, vastupidisel juhul oled tõsisema probleemiga silmitsi.
Proovi korralikult mutter ära pingutada, vaata kas loks jääb alles.
Jah, see sama veoketiratas.vintizvint wrote:Insert wrote:... kas keegi minu kaanel oleva hammaka lõtku kohta oskab midagi öelda?
Ilmselt on sull ketiratas
"lihtsalt otsa pandud" ja mutriga kergelt kinni keeratud (et takistada laagri laiali pudenemist) Juhul kui ajutiselt oled pannud siis on se loksumine loomulik nähtus, vastupidisel juhul oled tõsisema probleemiga silmitsi.
Proovi korralikult mutter ära pingutada, vaata kas loks jääb alles.
Mutter on kõvasti kinni! Kaan on peal, aga loks on umbes 0,9-1,3mm
Sai siis kella 21 ajal tehtud esimene proovi käivitus ja läks suht edukalt tööle, kuigi süüde ei ole päris see mis olema peaks. Purtsub, korra lõi karpast tule londi välja.
Kas kellegil on kogemusi v teadmisi neoon reklaamides kasutatavate kõrgepingejuhtmete kasutamisel? (piibu ja pooli vahel)
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Kolmanda võlli (võll mille külge kinnitub peaülekande vedav ketiratas) teljesuunalist lõtku saab reguleerida ketiratta alt. Selleks on vaja eemaldada ketiratas, tihend ja stopperrõngas. Lõtku vähendamiseks on vaja laagri välimist saalet nihutada sissepoole. Et saale ei saaks liikuda tagasi väljapoole, selleks paigaldatakse stopperrõnga alla reguleerseibid. Lõtku suurus on 0,4...0,6 mm. Samamoodi reguleeritakse ka teist võlli. Tasub teada, et kui käigukastikaane tihendi paksust muuta, siis muutuvad ka võllide lõtkud.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Kas küte hakkab kütte pumbaga peale lööma või hakkab vabalt peale jooksma ?[/quote]endsu12 wrote:Paak (aga ei oska seda kuhugi ära mahutada)
http://img84.imageshack.us/img84/3543/96890460kd2.jpg
On olemas ka kardi originaal paak kuid ei tea mis pump sobiks, algul oli plaan tagavõllile keevitada "mummu" mis paneks siksi pumba tööle
Hetkel on vabalt peale jooksev.