Tegin siin väikese eksperimendi, pannes Iz-i mootorile husqvarna Reed valve-i ehk sisselaskeklapi)
Esiteks tuli teha vahesein mille tegin alumiiniumist, teise vaheseina tegin bakeliidist. Kuna Husqvarna sisselaskeklapp oli igatpidi möötmetelt suurem, pidi Reed valve-ist minema sujuv üleminek silindrini.
Uue karburaatori peaks saama kasutaja IZ350 käest, kuna originaal karpa ei sobi kinnituste poolest ja arvatavasti jääb ressursi poolest väheks.
Eks tegu ole eksperimendiga ja loodetavasti saab sealt jõudu juurde
aga kas kolvikael ei hakka selle süsteemi töötootlikkust vähendama, sest see on ju mõeldud töötamiseks ilma et kolvikael vahepeal seda kanalit sulgeks, selles selle klappi mõte ju ongi....!? klapp peaks olema otse ühenduses karteriga mitte silindriga???
Kolvile sai aken sisse tehtud, alguses küll kandiline kuid konstruktsiooni tugevust silmas pidades tegin selle ovaalseks. Lisaks sai veel surveastet suurendatud. Et asja veel võimsamaks teha sai sisselaskeavasi suurendatud külgedele.
Niisiis, mootor on töökorras. Väike video ka. http://www.vimeo.com/7395074
Kuna motikale on veel tulemas korralikud resonaatorid tekkis mul küsimus kas IZ-i väntvõll üldse talub sellist forsseeringut ära.
lockeed wrote:Kas IZ-i väntvõll üldse talub sellist forsseeringut ära.
Kui kepsult materjali õgvendatud ei ole, siis peab vastu küll. Lihtsalt suurtel pööretel jääb tavaliselt alumise kepsulaagri õlitusest vajaka, mis on nende mootorite juures tavaline.
Igatahes oleks kohe huvitav teada, et kui palju tänu klapile jõudu juurde tuleb.
Kas mootorile on mingit muud forsseeringut ka tehtud?
Üks asi jäi veel mainimata. Kuna mootor on IZ-49 oma, on sellel üherealine siduriülekanne.. Kas see peab vastu ?
Rohkem forsseeringut pole mootoril teostatud kui eelpoolmainitud võtted.
lockeed wrote:Üks asi jäi veel mainimata. Kuna mootor on IZ-49 oma, on sellel üherealine siduriülekanne.. Kas see peab vastu ?
Ei oskagi öelda. Huvitav, et kas IZ 49 baasil tehase poolt tehtud sportmootorratastel oli kett teistsugune. Näiteks IZ 50. Eks nende ida rataste osadega on nii, et sul võib olla väga heast materjalist korralik tükk ning kõrval täielik praak, mis praktiliselt käes ära laguneb.
Kaherealise kohta võin öelda nii, et olen oma silmaga näinud, et ots koos väntvõlli vedava hammasrattaga on ära murdunud ning kett ilusti terve.
Proovisin ise ka panna kaherealist ülekannet aga mitte mingit moodi ei sobinud. Sidurivõll oli väiksem ja lühem, käimalöömis poolkuu oli ka väiksem ning kaherealine ülekanne ei oleks ulatunud.
Ma ise ka täpselt ei tea kas tegu on 49-mootoriga.
Toda RZ-d tahaks küll omale, need ikka vägevad asjad.
Edu tegemistega, oleks huvitav kunagi videot näha valmis rattast mis korralikult käib. Huvitab täitsa, kui hästi oleks võimalik üks planets käima panna.
Vahepeal sai kasutajalt izh350 Ikovi 36mm karburaator soetatud. IZ-i mootorile sobis see palju paremini kui eelmine k63. Karburaatori timmimisega läks päris palju aega, kuid nüüd on asi enamvähem paigas. Eelmise karburaatoriga ei töödanud pooltki nii hästi kui Ikoviga.
Täna sai karbuss timmitud. Lõpp pööred olid ikka tublisti kõrgemad, kuid tänu sellele lendas traktorimagneeto sodiks.
Küsimus suurele ringile- milline süüde mis oleks kontaktivaba sobiks kõige paremini.
Ehk sobib veel mõni süütemäng peale. Soovitati Delta halli-karbiga süüdet. Ehk kegi teab rääkida selle sobivusest.
Ise uurisin ka saesüüte sobivust, kuid seal tuleks karterit lõikuda ja väntvõlli ja rootori vahele vahejupp teha.
Last edited by lockeed on 13. Dec 2009 23:30, edited 1 time in total.
kena masin ,, kas sae süüte rootori auku vähe suuremaks ei ole mõttet treida ? . Ise üritan panna cz125 sae süüdet peale , ei suuda otsustada kas lasta treida ava suuremaks.
Loodame, et tasus ära
Nädalavahetusel sai uus traktorimagneeto otsitud, ning seda izh350 õpetuste järgi väheke kohandatud, talumaks rohkem pöördeid. Külge pole veel jõudnud panna.
Tegin väikese paneeli ka. Spetsiaalselt ostsin ka pööretelugeja, siis ei pea enam oletama kui palju pöördeid ka saavutame.
Seda ma kardan jah, et need ei hakka tööle. Originaalis on need resokad 125-se omad, millel hakkas reso tööle 6000 pöördelt. Ju nendest rohkem välimust tuleb
Niisiis resod valmis. Sain korra tööle panna, aga targemaks pole saanud, ainult, et hääl tuli mega mahe.
Küsimus, mootorile tekkis resokate paigutusega gaasi mahalaskmisel pidurduseffekt (enne tühikäiku ei käi ühtegi popsu). Mida see peaks tähendama?
Resokad on jah natuke liiga lühikesed selle mootori jaoks, su mootor ei jõuagi nende pööreteni, kus see resokas tööle hakkab.
Aga sa saad asja parandada, kui keevitad kuhugi pikendused vahele.
Täna sai stingerid otsa tehtud ja tööle pandud. Alguses plärises mootor päris hirmsasti. Viimane lootus resonaatoriefektist oli ka kadunud. Kuid siis sai nõela langetatud ja kohe tõmbas hääle nii peeneks, et ise ka ei uskunud . Isegi Reso effekti on päris hästi tunda. Karpa pole veel päris timmis aga seda veel jõuab.
lockeed wrote:...karburaatori timmimisega läks päris palju aega, kuid nüüd on asi enamvähem paigas...
Ilma testsõitudeta seda ju suht võimatu paika saada. Koormuse all tuleb veel üle timmida.
Pead ei anna, aga kas mitte 175 cm3 ei käinud kummagisse torru?
Võta index1 lahti ja hakka sirvima. Kui tähemärkide asemel küsimärgid, siis Firefoxi puhul ülevalt menüüst View -> Character encoding -> Western (ISO-8859-18). Mul näitab nii.
Kui jazõk lonkab, siis see küll ainult lugeja mure.