Mure Planeta 5 - pöörded ei püsi,tühikäik mängib
Mure Planeta 5 - pöörded ei püsi,tühikäik mängib
Nonii,mure siis selline,et eile sai K-68 karburaator ilusti paika timmitud,kõik töötas perfektselt. Täna hommikul käima pannes mootor aga ei töötanud,poos ja ei läinud pöördesse.Tee,mis tahad,ei tööta,reguleeri segukruvi,muuda nõela asendit,mitte midagi. Panin siis K-62 peale,voila,töötab nagu kell,pöördesse läks ilusti,oli erk ja tühikäik olemas. Seda kuni mingi ajani,mil tühikäik hakkas "raiuma" ja pöörded imelikult venima. Lasin tühikäigukruvi täiesti alla,vaatasin,et tross ei hoiaks siibrit üleval. Siiber oli täiesti kinni,isegi väikest pilu polnud vahel,aga tühikäik ikka kõrge. Lõpuks ei läinud üldse enam tööle.
Nüüd siis oskan ainsa asjana kahtlustada,et tõmbab kuskilt lisaõhku.
Olgu veel ära mainitud,et rõngad on uued ja kolb ka,silinder puuritud jne. Süüde on õige,kontaktid-värgid uued
Pole mingi rape
Aidake hädast välja või ostke ära,villand on
Nüüd siis oskan ainsa asjana kahtlustada,et tõmbab kuskilt lisaõhku.
Olgu veel ära mainitud,et rõngad on uued ja kolb ka,silinder puuritud jne. Süüde on õige,kontaktid-värgid uued
Pole mingi rape
Aidake hädast välja või ostke ära,villand on
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
No vaatan,mis teha annab. Villand hakkab küll saama juba. Proovin nõela asendit muuta. Imelik on see,et alguses töötan agu kell,pärats enam üdse.Lähen uuele katsele koheNobody wrote:Eile timmisid paika, aga mootor jõudis vahepeal maha jahtuda...? See segukruvi on mõeldud tühikäigu segu reguleerimiseks. Segu reguleeritakse keskmistel pööretel nõela asendiga.
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
Mõned nipid selle karpa reguleerimisel:
1) Mootor soojaks, õige küünal peale. (izil A11)
2) Tõsta siibrit niipalju kõrgemale, et tühikäigul tööle jääks.
3) Segukruvist reguleerida, et masin ühtlasemalt tööle hakkaks, pöörded tõuseks.
4) Siibri reguleerimiskruvist lasta siibrit allapoole (pöörded alanevad) nüüd korrata punkti nr. 3.
5) Kui tühikäik paigas, tuleb hakata nõelaga mängima. Soovitan keskmisest asendist proovida. Peale proovisõitu liigutada nõelda alla-poole/ülespoole ja vaadata, kuidas parem saab.
6) Kui oled mootori nii paika saanud, võib juhtuda, et külmaga mootor enam hästi tööle ei lähe, sest siis tahab ta saada rikkamat segu. Selle lahenduseks on aga toore hoob, mida käivitades on vaja tõsta. Mõned izid vajavad selle kasutamist külmana, mõned mitte (Minuoma näiteks toorega ei armasta töötada)
Sedasi olen oma karpad enamvähem toimima saanud. Loomulikult ei tohi jupiteri-planeta karpat omavahel segi ajada. Kuna neil erinevad düüside-lõõride suurused. Mispeale rattad jäävad kütusenälga või söödetakse üle.
Ahjaa, seda siibrit ei tasu tühikäigul päris alla välja lasta (ilma õhupiluta). Ka tühikäigul tahab ratas õhku saada, muidu on küünalde tahmumine/väljasuremine kerge tulema
1) Mootor soojaks, õige küünal peale. (izil A11)
2) Tõsta siibrit niipalju kõrgemale, et tühikäigul tööle jääks.
3) Segukruvist reguleerida, et masin ühtlasemalt tööle hakkaks, pöörded tõuseks.
4) Siibri reguleerimiskruvist lasta siibrit allapoole (pöörded alanevad) nüüd korrata punkti nr. 3.
5) Kui tühikäik paigas, tuleb hakata nõelaga mängima. Soovitan keskmisest asendist proovida. Peale proovisõitu liigutada nõelda alla-poole/ülespoole ja vaadata, kuidas parem saab.
6) Kui oled mootori nii paika saanud, võib juhtuda, et külmaga mootor enam hästi tööle ei lähe, sest siis tahab ta saada rikkamat segu. Selle lahenduseks on aga toore hoob, mida käivitades on vaja tõsta. Mõned izid vajavad selle kasutamist külmana, mõned mitte (Minuoma näiteks toorega ei armasta töötada)
Sedasi olen oma karpad enamvähem toimima saanud. Loomulikult ei tohi jupiteri-planeta karpat omavahel segi ajada. Kuna neil erinevad düüside-lõõride suurused. Mispeale rattad jäävad kütusenälga või söödetakse üle.
Ahjaa, seda siibrit ei tasu tühikäigul päris alla välja lasta (ilma õhupiluta). Ka tühikäigul tahab ratas õhku saada, muidu on küünalde tahmumine/väljasuremine kerge tulema
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Sai kõik tehtud.Tulemus sama.Proovisin isegi K-63-T karpat peal,muidugi K62 düüsiga. Tulemus,ujutades töötab mootor hästi,mingi aja pärast hakkavad pöörded tõusma,takt hakkab imelikult venima.Sõites töötab ainult põhjagaasiga,madalatel tõrgub ja löriseb. Kardan,et viga pole karburaatoris,3 erinevat karpat on läbi proovitud. Võin ju muidugi osta tutika karpa,aga kardan,et oleks ilmaasjata. Võimalik,et kuumalt hakkab mootor tõmbama lisaõhku,muu ei saa seletada takti imelikku "venimist"
P.S - eile lasin tühikäigul siibri TÄIESTI kinni,loogiliselt võttes peaks mootor välja surema,aga pöörded olid ikka üleval,st kõrgemad,kui normaalne tühikäik. Küsimus: kust tuli õhk,et mootor töötaks?
P.S - eile lasin tühikäigul siibri TÄIESTI kinni,loogiliselt võttes peaks mootor välja surema,aga pöörded olid ikka üleval,st kõrgemad,kui normaalne tühikäik. Küsimus: kust tuli õhk,et mootor töötaks?
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
Lisaõhku saab avastada mõnes piirkonnas susiseva hääle järgi. (kollektori kinnitus vms). Kui ilmselgelt lekkekohta näha ei ole, siis mootori stardiaerosool appi. Pihustada kahtlaste liitekohtade juurde töötava mootoriga, kui pöörded tõusevad pihustamise ajal, ongi lisaõhu sissetõmbe koht teada.
Aga huvitav, et see ilmneb sooja mootoriga. Soe mootor töötab lahjema seguga paremini kui külm. Peaks justkui vastupidi loogiliselt olema. Ega ei ole karta kolvi kinnipoomist silindrisse kuumenedes? Panid ju ka uued rõngad, aga kas lukupilud said õigete vahedega. Seda on lihtne kontrollida, kolvirõngas tuleb silindrisse suruda ning lehtkaliibriga vahe ära mõõta.
76. aasta Palu räägib nii:
Aga huvitav, et see ilmneb sooja mootoriga. Soe mootor töötab lahjema seguga paremini kui külm. Peaks justkui vastupidi loogiliselt olema. Ega ei ole karta kolvi kinnipoomist silindrisse kuumenedes? Panid ju ka uued rõngad, aga kas lukupilud said õigete vahedega. Seda on lihtne kontrollida, kolvirõngas tuleb silindrisse suruda ning lehtkaliibriga vahe ära mõõta.
76. aasta Palu räägib nii:
Olen iz-56l liiga väikse piluga rõngaid kogenud. Oma 10km sõidetud, kui mootor kenasti soe, hakkasid ilmnema rikka segu tunnused, ei läinud pöördesse ja lõpuks suri turtsudes välja. Külmana oli kõik ok, asja lahendas rõngaste pilude mõõtu viilimine. Ehk võib põhjus siingi samalaadne olla, lihtne kontrollida.Kui kolvil on kolm rõngast, siis peab ülemisel rõngal lukupilu olema 0,4..0,45, keskmisel 0,3 ja alumisel 0,2mm. Rõngad lükatakse kontrollimisel kolvipõhjaga silindri keskkossa, mõõdetakse lehtkaliibriga. Ettenähtust väiksem pilu suuredatakse peene viiliga
Alati ei sure, küllab ka läbi nn siibri saab ta õhku peale ning kütuse jaoks on eraldi düüs, mäletamist mööda sai sealt ka õhk kuidagi siibrist mööda. Võin eksida, pole ammu neid karpasi pulkadeks võtnud.Osar wrote: P.S - eile lasin tühikäigul siibri TÄIESTI kinni,loogiliselt võttes peaks mootor välja surema,aga pöörded olid ikka üleval,st kõrgemad,kui normaalne tühikäik. Küsimus: kust tuli õhk,et mootor töötaks?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Väntvõlli simmerid? Nt panid küll uued, kuid kokkupanemisel liikusid vedrud paigast. Äkki ei jookse kütet korralikult peale. On olnud selline juhus, kus sai voolikule bensiinifilter vahele pandud. Kui voolik oli ainult kraani küljes, siis kütust lahmas, kuid miskipärast mootori töötades jäi kuivale. Filtri järjekordsel asendamisel probleem kadus.Osar wrote:Sai kõik tehtud.Tulemus sama.Proovisin isegi K-63-T karpat peal,muidugi K62 düüsiga. Tulemus,ujutades töötab mootor hästi,mingi aja pärast hakkavad pöörded tõusma,takt hakkab imelikult venima.Sõites töötab ainult põhjagaasiga,madalatel tõrgub ja löriseb. Kardan,et viga pole karburaatoris,3 erinevat karpat on läbi proovitud. Võin ju muidugi osta tutika karpa,aga kardan,et oleks ilmaasjata. Võimalik,et kuumalt hakkab mootor tõmbama lisaõhku,muu ei saa seletada takti imelikku "venimist"
P.S - eile lasin tühikäigul siibri TÄIESTI kinni,loogiliselt võttes peaks mootor välja surema,aga pöörded olid ikka üleval,st kõrgemad,kui normaalne tühikäik. Küsimus: kust tuli õhk,et mootor töötaks?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Arvan isegi,et simmerid. Lähen kakun süütemängu eest nüüd,võib-olla on selles asi.Need pole uued.Vanad simmerid on seal,sest mootoril sai need samaks jäetud,väikse loksuga on ka vändalaagrid. Arvatavasti peangi nüüd laagrid vahetama koos simmeritegaPrii wrote:Väntvõlli simmerid? Nt panid küll uued, kuid kokkupanemisel liikusid vedrud paigast. Äkki ei jookse kütet korralikult peale. On olnud selline juhus, kus sai voolikule bensiinifilter vahele pandud. Kui voolik oli ainult kraani küljes, siis kütust lahmas, kuid miskipärast mootori töötades jäi kuivale. Filtri järjekordsel asendamisel probleem kadus.Osar wrote:Sai kõik tehtud.Tulemus sama.Proovisin isegi K-63-T karpat peal,muidugi K62 düüsiga. Tulemus,ujutades töötab mootor hästi,mingi aja pärast hakkavad pöörded tõusma,takt hakkab imelikult venima.Sõites töötab ainult põhjagaasiga,madalatel tõrgub ja löriseb. Kardan,et viga pole karburaatoris,3 erinevat karpat on läbi proovitud. Võin ju muidugi osta tutika karpa,aga kardan,et oleks ilmaasjata. Võimalik,et kuumalt hakkab mootor tõmbama lisaõhku,muu ei saa seletada takti imelikku "venimist"
P.S - eile lasin tühikäigul siibri TÄIESTI kinni,loogiliselt võttes peaks mootor välja surema,aga pöörded olid ikka üleval,st kõrgemad,kui normaalne tühikäik. Küsimus: kust tuli õhk,et mootor töötaks?
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
Laagrid on väiksese loksuga,kuid ma pole kindel,kas selles on asi. Olen näinud loksu,kus lõtk on vaata et tagarattani,aga ikka käib.Arvan,et simmerite viga on.roosakummik wrote:Minu iz ei töödanud madalatel pööretel siis, kui väntvõlli raamlaagrid olid läbi, tagusid ja jäidki taguma käima, kuidas on lood sinul laagritega. Keera väntvõlli ja püüa loksuta teda igas asendis üles alla, kui mingis asendis loksub on laager õhtal.
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
Nonii. Nüüd kontrollisin simmeri ära,vändapoolse.Oli korras,sealt ei leemendanud ega polnud ka susinat kuulda.Vasakpoolne simmer ei saa katki olla,sest muidu tõmbaks õli ka üles kolvi peale ja suitseks.Ka ei saa käigukastist tulla õhku,sest ka sealt tuleks õli. Panin nõela keskmisse astmesse- nüüd läheb pöördesse ilusti,tühikäik on olemas.Küll aga kakub karpat bensust tühjaks,mis võib olla ujuki sulguri viga,et sulgeb liiga vara pealevoolu. Veel on see jama,et madalatel täriseb imelikult nagu regullimata düüsiga "võrr",gaasi andes aga läheb ilusti edasi.Selle karpaga polegi mõtet vist paremat tahta,las jääda nii,kuidas on.Kui saan uue karpa peale,siis selgub,mis saab.
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
Kiire abinõu: kontrolli kraani settepott üle.
Last edited by Nobody on 25. Aug 2010 20:46, edited 1 time in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Lasin nõela keskele,painutasin ujuki küljes olevat plekki,et sulgur liiga vara kinni ei lükkaks pealevoolu.Arvan,et madalatel pööretel kostuv "tärin" tuleb siiski sellest,et K-63T on siiski Dnepri karburaator,mis siis,et panin K-62I düüsi sisse.Aga täna polwe tööle pannud,võib-olla hakkab sama n*ss otsast pihta
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
Kui suur sul lõtk oli vändalaagrites?Vaevutuntav?Osar wrote:roosakummik wrote:Minu iz ei töödanud madalatel pööretel siis, kui väntvõlli raamlaagrid olid läbi, tagusid ja jäidki taguma käima, kuidas on lood sinul laagritega. Keera väntvõlli ja püüa loksuta teda igas asendis üles alla, kui mingis asendis loksub on laager õhtal.
Mul oli Planeta 3 kunagi nii hull,et vänta liigutades liikus ka väntvõlli ots. Generaatori põletas ka läbi
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
No mul oli teatud koha peal loks(Kui väntvõlli pöörasin) ja simmeri vedru viskas maha ühelt poolt, nii kui vändalaagrid vahetatud töötas ka madalatel pööretel hästi.Osar wrote:Osar wrote:Kui suur sul lõtk oli vändalaagrites?Vaevutuntav?roosakummik wrote:Minu iz ei töödanud madalatel pööretel siis, kui väntvõlli raamlaagrid olid läbi, tagusid ja jäidki taguma käima, kuidas on lood sinul laagritega. Keera väntvõlli ja püüa loksuta teda igas asendis üles alla, kui mingis asendis loksub on laager õhtal.
Mul oli Planeta 3 kunagi nii hull,et vänta liigutades liikus ka väntvõlli ots. Generaatori põletas ka läbi
Nüüd panin katsetuseks rulllaagrite asemel sisse kuullaagrid (tsehhhi omad) sest need rulllaagrid on ikka päris kirve hinnaga.
Raplas elav üks vana võidusõitja (omal ajal oli liidu meister) ütles, et kuullaagritega läheb paremini pöördesse. Raskem mootorit kokku panna aga saab hakkama. Väntvõlli viskad sügavkülma ja karteri pooled paned pliidi peale ja siis hops kiirelt kokku ja teiselt poolt tõmmitsaga aitad.
Eks näis kaua need kullaarid kestavad.
No mul oli teatud koha peal loks(Kui väntvõlli pöörasin) ja simmeri vedru viskas maha ühelt poolt, nii kui vändalaagrid vahetatud töötas ka madalatel pööretel hästi.
Nüüd panin katsetuseks rulllaagrite asemel sisse kuullaagrid (tsehhhi omad) sest need rulllaagrid on ikka päris kirve hinnaga.
Raplas elav üks vana võidusõitja (omal ajal oli liidu meister) ütles, et kuullaagritega läheb paremini pöördesse. Raskem mootorit kokku panna aga saab hakkama. Väntvõlli viskad sügavkülma ja karteri pooled paned pliidi peale ja siis hops kiirelt kokku ja teiselt poolt tõmmitsaga aitad.
Eks näis kaua need kullaarid kestavad.
Kestvus ongi see probleem,tahaks ise ka ,et kestaks,see,kas ta nüüd megaäkki pöörde läheb või mitte,pole tähtis. Talvel tuleb siiski see tee ette võtta ja laagrid ära vahetada,vahetada võiks ka väntvõlli,tutikas sisse,enne seda lasta ära rihtida,siis peaks hea saama.Laager kuumaõhupuhuruga kuumaks ja läheb sisse nagu koliseb
Nüüd panin katsetuseks rulllaagrite asemel sisse kuullaagrid (tsehhhi omad) sest need rulllaagrid on ikka päris kirve hinnaga.
Raplas elav üks vana võidusõitja (omal ajal oli liidu meister) ütles, et kuullaagritega läheb paremini pöördesse. Raskem mootorit kokku panna aga saab hakkama. Väntvõlli viskad sügavkülma ja karteri pooled paned pliidi peale ja siis hops kiirelt kokku ja teiselt poolt tõmmitsaga aitad.
Eks näis kaua need kullaarid kestavad.
Kestvus ongi see probleem,tahaks ise ka ,et kestaks,see,kas ta nüüd megaäkki pöörde läheb või mitte,pole tähtis. Talvel tuleb siiski see tee ette võtta ja laagrid ära vahetada,vahetada võiks ka väntvõlli,tutikas sisse,enne seda lasta ära rihtida,siis peaks hea saama.Laager kuumaõhupuhuruga kuumaks ja läheb sisse nagu koliseb
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
Noh,tänane tiir tehtud,kolmandast vändast läks tööle ilma ujutamata.Karbussi imeb siiski tühjaks,aga iseenesest töötab hästi,jõudu on ja töötab pööretel ühtlaselt.Madalatel hakkabki tärisema,kui karbuss tühjaks hakkab saama,ka hakkab siis tühikäik tõusma. Kui ujutad,siis on tühikäik jälle madal ja ühtlane
Kui ei suitse rehv,siis suitseb sidur..
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
_________________
IZ Planeta 5
http://www.upload.ee/image/715412/IZ.jpg
_________
-
- Tavakasutaja
- Posts: 113
- Joined: 17. Mar 2008 01:00
- Location: paldiski Rae tn
- Contact:
Tere,loodan et teema algataja kurjaks ei saa,kui tema teemat kasutanNobody wrote:Mõned nipid selle karpa reguleerimisel:
1) Mootor soojaks, õige küünal peale. (izil A11)
2) Tõsta siibrit niipalju kõrgemale, et tühikäigul tööle jääks.
3) Segukruvist reguleerida, et masin ühtlasemalt tööle hakkaks, pöörded tõuseks.
4) Siibri reguleerimiskruvist lasta siibrit allapoole (pöörded alanevad) nüüd korrata punkti nr. 3.
5) Kui tühikäik paigas, tuleb hakata nõelaga mängima. Soovitan keskmisest asendist proovida. Peale proovisõitu liigutada nõelda alla-poole/ülespoole ja vaadata, kuidas parem saab.
6) Kui oled mootori nii paika saanud, võib juhtuda, et külmaga mootor enam hästi tööle ei lähe, sest siis tahab ta saada rikkamat segu. Selle lahenduseks on aga toore hoob, mida käivitades on vaja tõsta. Mõned izid vajavad selle kasutamist külmana, mõned mitte (Minuoma näiteks toorega ei armasta töötada)
Sedasi olen oma karpad enamvähem toimima saanud. Loomulikult ei tohi jupiteri-planeta karpat omavahel segi ajada. Kuna neil erinevad düüside-lõõride suurused. Mispeale rattad jäävad kütusenälga või söödetakse üle.
Ahjaa, seda siibrit ei tasu tühikäigul päris alla välja lasta (ilma õhupiluta). Ka tühikäigul tahab ratas õhku saada, muidu on küünalde tahmumine/väljasuremine kerge tulema
mul probleem natuke teistsugune.mootoriks on jup-2 ja karpa pekar k-68...küünlad A11..minul on nõel kõige alumises asendis-et saab kõige vähem kätte ja segukruvi on peaaegu täitsa kinni,aga mulle tundub ikka ,et saab palju kätte-küünlad on tahmased ja natuke märjavõitu peale seisma jätmist.kas ta saab mul palju kätte või on vale karpa reguleerimine??????NB:Mootor on eelmisel talvel kap.rem.ja läbitud alles 70km peale remonti.
1) 2T tahmubki linnas sõites & tühikäigul
2) remondi järgselt kasutad veidi õlisemat kütusesegu, mis tulemus on veidi suurem tahmumine
3) mõni käimaripoolne simmer lekibm, samuti võib ka hooratta ruumi simmerid lekkida, ka sealt võib õli sisse tulla
4) vale karpa on peal... seega tühikäigul või täiskoormusel saab liiga rikast segu.
Kas mootor töötab/sõidab korralikult? Oled maanteel pikemaid sõite teinud, siis kontrollinud?
2) remondi järgselt kasutad veidi õlisemat kütusesegu, mis tulemus on veidi suurem tahmumine
3) mõni käimaripoolne simmer lekibm, samuti võib ka hooratta ruumi simmerid lekkida, ka sealt võib õli sisse tulla
4) vale karpa on peal... seega tühikäigul või täiskoormusel saab liiga rikast segu.
Kas mootor töötab/sõidab korralikult? Oled maanteel pikemaid sõite teinud, siis kontrollinud?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 113
- Joined: 17. Mar 2008 01:00
- Location: paldiski Rae tn
- Contact:
Neid segukruve on kahte tüüpi.
Olen lugenud et kui segu kruvi on õhufiltri poole siis on nii et mida rohkem lahti teed kruvi seda rohkem saab õhku ehk lahti keerates läheb LAHJEMAKS.
Kui segukruvi on kollektori poole siis on vastu pidi, et lahti keerates saab rohkem kütet ehk segu läheb RIKKAMAKS.
Aga kipun arvama, et kõik vene karburaatorid on teist varianti, et mida rohkem lahti keerad seda rohkem saab kütet ja seda rikkam segu, vähemalt nii on olnud kõigi minu karburaatoritega ^^ Parandage mind, kui eksin.
Olen lugenud et kui segu kruvi on õhufiltri poole siis on nii et mida rohkem lahti teed kruvi seda rohkem saab õhku ehk lahti keerates läheb LAHJEMAKS.
Kui segukruvi on kollektori poole siis on vastu pidi, et lahti keerates saab rohkem kütet ehk segu läheb RIKKAMAKS.
Aga kipun arvama, et kõik vene karburaatorid on teist varianti, et mida rohkem lahti keerad seda rohkem saab kütet ja seda rikkam segu, vähemalt nii on olnud kõigi minu karburaatoritega ^^ Parandage mind, kui eksin.
Riga 13 -> Iz Jupiter 3 -> Jawa 634/638 -> Jawa 638 -> Suzuki GSX-750F ->
Mulle igaljuhul on kummaline lugeda, et alumises asendis saab kõige vähem kätte... pigem ikka vastupidi, kui nõel on pandud maapoolsele, kõige alumisele soonele, tõuseb nõel just ülesse ja masin peaks rohkem kätte saama...BlackDevil18 wrote:Tere,loodan et teema algataja kurjaks ei saa,kui tema teemat kasutanNobody wrote:Mõned nipid selle karpa reguleerimisel:
1) Mootor soojaks, õige küünal peale. (izil A11)
2) Tõsta siibrit niipalju kõrgemale, et tühikäigul tööle jääks.
3) Segukruvist reguleerida, et masin ühtlasemalt tööle hakkaks, pöörded tõuseks.
4) Siibri reguleerimiskruvist lasta siibrit allapoole (pöörded alanevad) nüüd korrata punkti nr. 3.
5) Kui tühikäik paigas, tuleb hakata nõelaga mängima. Soovitan keskmisest asendist proovida. Peale proovisõitu liigutada nõelda alla-poole/ülespoole ja vaadata, kuidas parem saab.
6) Kui oled mootori nii paika saanud, võib juhtuda, et külmaga mootor enam hästi tööle ei lähe, sest siis tahab ta saada rikkamat segu. Selle lahenduseks on aga toore hoob, mida käivitades on vaja tõsta. Mõned izid vajavad selle kasutamist külmana, mõned mitte (Minuoma näiteks toorega ei armasta töötada)
Sedasi olen oma karpad enamvähem toimima saanud. Loomulikult ei tohi jupiteri-planeta karpat omavahel segi ajada. Kuna neil erinevad düüside-lõõride suurused. Mispeale rattad jäävad kütusenälga või söödetakse üle.
Ahjaa, seda siibrit ei tasu tühikäigul päris alla välja lasta (ilma õhupiluta). Ka tühikäigul tahab ratas õhku saada, muidu on küünalde tahmumine/väljasuremine kerge tulema
mul probleem natuke teistsugune.mootoriks on jup-2 ja karpa pekar k-68...küünlad A11..minul on nõel kõige alumises asendis-et saab kõige vähem kätte ja segukruvi on peaaegu täitsa kinni,aga mulle tundub ikka ,et saab palju kätte-küünlad on tahmased ja natuke märjavõitu peale seisma jätmist.kas ta saab mul palju kätte või on vale karpa reguleerimine??????NB:Mootor on eelmisel talvel kap.rem.ja läbitud alles 70km peale remonti.
Sul ikka vast süüde vale või õigemini süütenurk. Äkki ka karburaatori segudüüsid sees valede mõõtmetega(nagu mul kunagi dnepril, ei uskunud, kui ise nägin).
Räägime siis konkreetsetest markidest. Näiteks K-28 on tõesti eesmine segukruvi nn õhu jaoks. Kuid ta ei toimib veidi teisiti. Nimelt siibri ees tekib hõrendus ning tühikäigul hakatakse kütust imema läbi tühikäigu düüsi. Seda kruvi lahti keerates tuleb düüsi ette lisaõhk (rõhk langeb) ning tõmmatakse peale vähem kütust, segu lahjeneb. K-62 (vist ka k-68) puhul on püstine kruvi, mis reguleerib kütuse pealetulemist tühikäigul. Kruvi sees, tühikäik lahjem.Tushaar wrote:Neid segukruve on kahte tüüpi.
Olen lugenud et kui segu kruvi on õhufiltri poole siis on nii et mida rohkem lahti teed kruvi seda rohkem saab õhku ehk lahti keerates läheb LAHJEMAKS.
Kui segukruvi on kollektori poole siis on vastu pidi, et lahti keerates saab rohkem kütet ehk segu läheb RIKKAMAKS.
Aga kipun arvama, et kõik vene karburaatorid on teist varianti, et mida rohkem lahti keerad seda rohkem saab kütet ja seda rikkam segu, vähemalt nii on olnud kõigi minu karburaatoritega ^^ Parandage mind, kui eksin.
Eelmainitud karburaatorite puhul käib keskmistel pööretel segu muutmine nõelaasendi tõstmisega/langetamisega ning kõrgetel pööretel düüside/õhulõõride erinevate suuruste vahetamisega.
Eelnevat arvesse võttes pole mõtet lasta ringlusesse kuulujutte "vene karburaatoritest" või düüs kollektori pool, taeva pool või kus iganes" Räägime kindlast karpast konkreetset juttu.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 113
- Joined: 17. Mar 2008 01:00
- Location: paldiski Rae tn
- Contact:
sõnastan oma seletust natuke teisiti..et nõela stopper seib on kõige ülemises astmes,et nõel on täiesti all ja allapoole enam lasta ei saa..ja kui segukruviga mängida,et keerad täitsa lahti-läheb mootor halvasti pöördesse,aga kui segukruvi peaaegu täitsa kinni keerata,siis läheb ideaalselt pöördesse.süüde on täiesti õige-tagasi ei löö...ma leidsin selle vea kah ylesse,et miks ta ennem korralikult pöördesse ei läinud,nimelt sisselaske kollektori poldidi 4tk olid täiesti lahti,sain vabalt näpuga kinni keerata ja võtmega pärast peale ,nüüd keerasin kinni need ja töötab ideaalselt.. enda loll vigasiim123 wrote:Mulle igaljuhul on kummaline lugeda, et alumises asendis saab kõige vähem kätte... pigem ikka vastupidi, kui nõel on pandud maapoolsele, kõige alumisele soonele, tõuseb nõel just ülesse ja masin peaks rohkem kätte saama...BlackDevil18 wrote:Tere,loodan et teema algataja kurjaks ei saa,kui tema teemat kasutanNobody wrote:Mõned nipid selle karpa reguleerimisel:
1) Mootor soojaks, õige küünal peale. (izil A11)
2) Tõsta siibrit niipalju kõrgemale, et tühikäigul tööle jääks.
3) Segukruvist reguleerida, et masin ühtlasemalt tööle hakkaks, pöörded tõuseks.
4) Siibri reguleerimiskruvist lasta siibrit allapoole (pöörded alanevad) nüüd korrata punkti nr. 3.
5) Kui tühikäik paigas, tuleb hakata nõelaga mängima. Soovitan keskmisest asendist proovida. Peale proovisõitu liigutada nõelda alla-poole/ülespoole ja vaadata, kuidas parem saab.
6) Kui oled mootori nii paika saanud, võib juhtuda, et külmaga mootor enam hästi tööle ei lähe, sest siis tahab ta saada rikkamat segu. Selle lahenduseks on aga toore hoob, mida käivitades on vaja tõsta. Mõned izid vajavad selle kasutamist külmana, mõned mitte (Minuoma näiteks toorega ei armasta töötada)
Sedasi olen oma karpad enamvähem toimima saanud. Loomulikult ei tohi jupiteri-planeta karpat omavahel segi ajada. Kuna neil erinevad düüside-lõõride suurused. Mispeale rattad jäävad kütusenälga või söödetakse üle.
Ahjaa, seda siibrit ei tasu tühikäigul päris alla välja lasta (ilma õhupiluta). Ka tühikäigul tahab ratas õhku saada, muidu on küünalde tahmumine/väljasuremine kerge tulema
mul probleem natuke teistsugune.mootoriks on jup-2 ja karpa pekar k-68...küünlad A11..minul on nõel kõige alumises asendis-et saab kõige vähem kätte ja segukruvi on peaaegu täitsa kinni,aga mulle tundub ikka ,et saab palju kätte-küünlad on tahmased ja natuke märjavõitu peale seisma jätmist.kas ta saab mul palju kätte või on vale karpa reguleerimine??????NB:Mootor on eelmisel talvel kap.rem.ja läbitud alles 70km peale remonti.
Sul ikka vast süüde vale või õigemini süütenurk. Äkki ka karburaatori segudüüsid sees valede mõõtmetega(nagu mul kunagi dnepril, ei uskunud, kui ise nägin).