Kas keegi teostab legeerimist?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Kas keegi teostab legeerimist?
Nii, oleks vaja legeerida väntvõlli kepsu (alumist) sõrme. Treiel teeb mulle väntvõlli sõrme. Aga legeerimistööd ise kahjuks ei oska.
Parimate soovidega:
T.M
Parimate soovidega:
T.M
Mõtled äkki karastamist ikka?
Tehakse küll sädelegeerimist aga mitte sellistele detailidele...rohkem stantsi lõikeservade jaoks.
Aga kui tõesti sädelegeerimine huvitab siis Tallinna Tehnikakõrgkoolis on võimalus olemas....Toomas Pihl on tolle labori ülem.
Aga kui karastamist siiski mõtled, siis vaata, et ikka õige terase ostad...tava S235 terast ikka ei karasta....
Tehakse küll sädelegeerimist aga mitte sellistele detailidele...rohkem stantsi lõikeservade jaoks.
Aga kui tõesti sädelegeerimine huvitab siis Tallinna Tehnikakõrgkoolis on võimalus olemas....Toomas Pihl on tolle labori ülem.
Aga kui karastamist siiski mõtled, siis vaata, et ikka õige terase ostad...tava S235 terast ikka ei karasta....
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Tervist
See on tõesti karastamine, aga metellil karastatakse ainult pealmine pind. Mitte Terve tükk. Selle jaoks oli oma tehnika.
Noh, olles ise karastamise ja legeerimisega koolis tegelenud siis julgen küll väita, et väntvõlli tapp vajab ainult pindmist karastamist. Seda pole eriti raske teha. Aga keegi ei saa 100% garanteerida seda, et peale ahjust võtmist sul see ist ka säilib nii nagu ta treipingist tuleb, sest teada on ju ka fakt, et karastamisel tekib materjalile tagikiht peale, mis kasvatab materjali. Niiet kui sul on seal ülitäpne ist, siis võid sellega küll hüvasti jätta
Tafka, kas polnud mitte nii, et kui kuumutad materjali üle ülemise kriitilise piiri, siis see, kas tekib läbiv karastus või pindmine ei olenenud sellest, kui kaua materjali seisutati?
Tafka, kas polnud mitte nii, et kui kuumutad materjali üle ülemise kriitilise piiri, siis see, kas tekib läbiv karastus või pindmine ei olenenud sellest, kui kaua materjali seisutati?
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
Nüüd ka võidusõidu mopeed
Ausaltöeldes ei oska öelda, kui paks tagikiht peale tekib. Ma kahtlen, et keegi väga oskab. Igastahes, kui ma uurisin koolis oma tapi karastamist, siis termikaõppejõud ütles mulle nii, et tekib tagikihtpeale ning see ajab mõõdu paigast ära. Kuigi noh, viimane kord kui ma lõõmutasin ühte käigukasti võlli, siis mõõdud jäid täpselt samaks. Olgugi, et tagikiht oli peal.
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
Nüüd ka võidusõidu mopeed
teoreetiliselt saab mõõtu lihvida küll. Iseasi on kõik sellest kui palju tagikihti peale tekkis jne. Ma loodan, et Tafka üsna pea täiustab seda minu eelnevalt mainitud küsimust seisutusaja kohta, kuna ise väga täpselt seda ei mäleta.
muideks, kui vaja, siis ma saan üsna hea hinnaga need vajalikud detailid ära karastada/lõõmutada
muideks, kui vaja, siis ma saan üsna hea hinnaga need vajalikud detailid ära karastada/lõõmutada
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
Nüüd ka võidusõidu mopeed
Tagikiht tekib süsiniku väljapõlemisel. Vaakumkarastuses või gaasilises keskkonnas seda ei teki. Läbikarastuvus sõltub paljudest asjaoludest. Materjali keemilisest koostisest,seisutusajast,tempertuurist.
Paljudel juhtudel treitakse enamvähem mõõtu detail...karastatakse ja siis täppismõõtu. Tagikiht võib olla kümnendik aga ka sügavam....liivapaberiga tuleb too maha aga ei pruugi jätta korraliku pinda.
Nobody...kui sind see teema huvitab siis TTÜs on meil ju termika ja metalliõpetuse kunn P.Kulu. Väga asjalik inimene ja kindlasti aitab kui vaja.
Samuti ka P.Peetsalu.
Paljudel juhtudel treitakse enamvähem mõõtu detail...karastatakse ja siis täppismõõtu. Tagikiht võib olla kümnendik aga ka sügavam....liivapaberiga tuleb too maha aga ei pruugi jätta korraliku pinda.
Nobody...kui sind see teema huvitab siis TTÜs on meil ju termika ja metalliõpetuse kunn P.Kulu. Väga asjalik inimene ja kindlasti aitab kui vaja.
Samuti ka P.Peetsalu.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Mul pole võimalusi :)t6niz wrote: Aga kui tartu on ligemal, võta minuga ühendust, kui tallinn, siis tafkaga:P
Tallinnas tegeleb professionaalselt ka vaakumkarastamisega Sten & CO
http://www.sten.ee/teenused/index.php?g ... &mag_nr=11
Aga usun, et kui näiteks TTÜ-sse või Tehnikakõrgkooli (jällegi Toomas Pihl) pöördud siis tehakse ka asi ära.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
No kuule, sulle on asjad peaaegu ette ära seletatud ja mitu lahendust pakutud. See paki saatmine (15-25.-) on nüüd küll kõige väiksem asi, mille pärast toppama jääda. Kindlasti on seal mitmeid suuri metalli-ettevõtteid, kuid kahtlen, kas nad odavalt on nõus ühte pisikest puksikest töösse võtma.iz350super wrote:Tänud. Ise asun Ida-Virumaal, ei tea kas siinkandis ka selle töö mehe on?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Posts: 5
- Joined: 22. Jul 2010 00:00
Tavaliselt tehti väntvõlli alumist tappi vene terastest 15X(X-kroom),12XH3A.Treiti toorik,mis oleks nimimõõdust 0,2-0,3 mm jämedam.Tsementeeriti 0,2-0,5mm sügavuselt(sõltub ajast süsinikukeskkonnas ahjus),siis karastati HRC 57-62.Lihviti nimimõõtu tsentrite vahel tolerantsiga -0,01.
Selle tööga saavad hakkama kontorid,kes stantse valmistavad.Kas Ida-Virus enam ei olegi ühtegi?
Selle tööga saavad hakkama kontorid,kes stantse valmistavad.Kas Ida-Virus enam ei olegi ühtegi?