Jawa on vanim T¨ehhi tegutseva äriühingu tootmisega tegeleva mootorrattad alates 1929. Ettevõtte nimi, asutaja nimi pärineb koosseisu Frantisek Janecek, kes ostsid litsents toota mootorrattad Wanderer. Praegu on firma ametlikult nimetatakse JAWA Moto spol. koos r.o. ja asub lähiajal linna. Samuti on ettevõte Divisov Jawa, mis toodab eripakkumist ja Speedway asub Divi¨ov.
Jawa selle olemasolu on käivitanud kümneid erinevaid mudeleid mootorrattaid toodetakse tehases Praha-Pankrac, 1931 Uus tehas ehitati lähiajal linna. Alates 1963-1964 ajal tsentraliseerimine Jawa oli sunnitud loobuma oma kaasaegsete ruumide Prahas Fox Green Pankrác ja Liben ja hakata kasutama mootorit tehases Strakonice CZ (märkus: originaal National Jawa firma Seejärel lõi uue vägivaldse ümberkorraldamise Prague äri CKD Semiconductors). Parim bikes on JAWA 50 Pioneer (see on toodetud Slovakkia tehases Pova¸ská Bystrica - Pova¸ské Engineering Works), Jawa 500 OHC Jawa 250 ja 350 (2 tüüpi - "kývačka"ja "panelka, erines mitmes detailid). Suur riigipööre 1966 oli ehitatakse uus sidur. Automaatne tsentrifugaal sidur on mõeldud Jawa 250/559-05 ja 350/360-01 Automaatne. Jawa tagada ülimuslikkuse tegelik patent leiutisele, sest teatud Jaapani ettevõte, mis kokku sidur, ja kopeerida selle oma mootorratast. Tootmine mootorrataste Jawa 350 (mootor leheküljed
tsehhi jawa
kontseptuaalselt põhineb mootori kasutatud mootorratast või Ogar Jawa 350 Perakin), mille müük lõpetati Vabariigi 2005 tänu Euroopa heitmenormide jätkuvalt kolmanda maailma turgudel. Riders mootorrataste JAWA omandatud sõjaeelseid aastat, võites 1951 Kuus päeva võistlusi ja palju muid saavutusi eri mootorrattavõistlusi. Sest Jawa võitles kuuekümnendate 20. sajandil palju tiitleid maantee võidusõidu legend Frank Stastny ja Gustav Havel.
In the past, eriti viiekümnendates 20. sajandi tipp Jawa mootorratta tootjate eksporditud paljudes riikides, eriti Perakin ja kývačky panelky oli peamistel eksporditurgudel on NSVL. Pärast 1990 oli olulisel määral Eagle
mis olid juured sotsialistlik aastat varem, kui mootorratas tööstusel investeerida praktikas. Ajakohastamise puudumine ei ole suutnud katta kontseptsiooni vananemine.
In the past, eriti viiekümnendates 20. sajandi tipp Jawa mootorratta tootjate eksporditud paljudes riikides, eriti Perakin ja kývačky panelky oli peamistel eksporditurgudel on NSVL. Pärast 1990 oli olulisel määral Eagle
mis olid juured sotsialistlik aastat varem, kui mootorratas tööstusel investeerida praktikas. Ajakohastamise puudumine ei ole suutnud katta kontseptsiooni vananemine.