Asbest: K - 175. 1963
Kusjuure ma ei saagi aru, kas ta on mereroheline või meresinine. Igal pool on mõlemat värvi. Küljekarpidel on ka mõlemat. Tundub nagu oleks üle värvitud. Aga ma täpselt ei teagi. Ahjaa - keegi oskab öelda, kuidas sidurit lahti saada? Võtsin kettad korvist välja, aga see mutter, mis seal korvi keskel on ei tule lahti. Seda on päris võimatu keerata ka, kuna kõik käib ringi - nii sidurikorv, kui see sisemine osa, kus vedrud sees on.
Pilt ka -
Pilt ka -
Ma eelmise omaniku käest ei uurinud kah, mis värvi ta oleks pidanud olema. Kui keegi simmerite mõõte teab, siis oleks tänulik nende eest.
Igatahes siduripoolne karteripool sai täna lahti võetud -
Hammakas - millegipärast on ketihammakal sam arv nuute, mis jawa ketihammakatelgi. 6 nuuti. Iseasi, kas hammakas sobib. Nimelt tuli mõtesse suurem suurem hammakas külge panna. Nuutide järgi sobib. Ainuke asi, kas ta sinna istub korralikult.
Siduri osadega tuli ka väike mõte. Nimelt jawal on ka taoline sidurikett. No mitte kõikidel jawadel, aga ühel kindlasti.
Igatahes väga palju sarnasusi on kavrovetsi mootoriosadel jawa osadega.
Aga kas keegi oskab öelda, mis on K175A ja K175B vahe? A.Palu raamatust leidsin sellise mudeli, aga pole kirjas mis erinevused neil on - keegi teab?
Sidurikorvi mutter oli jah vasaku keermega. Tänud teints!
Igatahes siduripoolne karteripool sai täna lahti võetud -
Hammakas - millegipärast on ketihammakal sam arv nuute, mis jawa ketihammakatelgi. 6 nuuti. Iseasi, kas hammakas sobib. Nimelt tuli mõtesse suurem suurem hammakas külge panna. Nuutide järgi sobib. Ainuke asi, kas ta sinna istub korralikult.
Siduri osadega tuli ka väike mõte. Nimelt jawal on ka taoline sidurikett. No mitte kõikidel jawadel, aga ühel kindlasti.
Igatahes väga palju sarnasusi on kavrovetsi mootoriosadel jawa osadega.
Aga kas keegi oskab öelda, mis on K175A ja K175B vahe? A.Palu raamatust leidsin sellise mudeli, aga pole kirjas mis erinevused neil on - keegi teab?
Sidurikorvi mutter oli jah vasaku keermega. Tänud teints!
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Kurat võtaks!
Polnud vaja midagi kuumaks ajada - üks saadana kruvi oli jõle heas kohas peidus. Võtsin siis käigukasti võllidelt stopperid küljest ja pistsin kruvika karteripoolte vahele. Hakkasin kangutama ja käis "prõks". Siis tuli väike mõttepaus, et mis nüüd siis on. Seejärel kangutasin mõtlematult edasi ja käis teine "prõks". Ja siis oli asi selge -
Kurat küll - oleks enne puhtaks pesnud, siis poleks vast seda jama olnud. Aga mis seal ikka. Nüüd vähemalt tean, et enne kui lahti hakkan kangutama, otsin kõik kruvid üles. Kontrollin veel 2x üle ka igaks juhuks.
Aga noh- juhtub .
Peale selle oli veel käiguvahetus võlli vedru läbi.
Nüüd selline küsimus, kas peab uue(d) karteripoole(d) otsima kusagilt või saab selle kuidagi veel päästa.
Polnud vaja midagi kuumaks ajada - üks saadana kruvi oli jõle heas kohas peidus. Võtsin siis käigukasti võllidelt stopperid küljest ja pistsin kruvika karteripoolte vahele. Hakkasin kangutama ja käis "prõks". Siis tuli väike mõttepaus, et mis nüüd siis on. Seejärel kangutasin mõtlematult edasi ja käis teine "prõks". Ja siis oli asi selge -
Kurat küll - oleks enne puhtaks pesnud, siis poleks vast seda jama olnud. Aga mis seal ikka. Nüüd vähemalt tean, et enne kui lahti hakkan kangutama, otsin kõik kruvid üles. Kontrollin veel 2x üle ka igaks juhuks.
Aga noh- juhtub .
Peale selle oli veel käiguvahetus võlli vedru läbi.
Nüüd selline küsimus, kas peab uue(d) karteripoole(d) otsima kusagilt või saab selle kuidagi veel päästa.
Kurat võtaks on päris lahjalt öeldud. Pildi järgi on raske midagi põhjapanevalt hinnata aga põhimõtteliselt, saab päästa kui on tegijat meest lähikonnas. Sellel: http://i169.photobucket.com/albums/u212 ... G_0343.jpg oli konkreetselt kirve vmt suure asjaga karterit kunagi lahutatud. Kohati võis lausa kokkukruvitud karteri vahelt sisse vaadata - peale keevitamisi ja lihvimisi seda probleemi enam ei esine. Ma rõhutan aga veelkord, et selle jaoks peab üldiselt tegija keevitaja olema ja tegija sobitaja ka (parem on kui mõlemad on konkreetse jutu mehed - need suudavad asju korda saata, muidu kõvatajate asemel). Kui neid mõlemaid (või ka ühte) pole, siis tuleb kuulutus panna ja järgmine katseobjekt hankida. Millegipärast on jäänud mulje, et need mootorid või nende jäänused ei maksa eriti palju, seepärast on jällegi kaheldav, kas keegi viitsib kuulutusele vastata. Eks proovima peab. Kas sa õppisid ka midagi sellest kangutamisest? [/img]
Sõidan nagu suudan.
Midagi kindlasti õppisin. Seda ka et, kui lahti ei tule, siis peab kontrollima, et kusagil mingit kurvi, tihvti või stopperit eees pole. Jõuga ei tasu kangutada. Lõhud hoopis ära. Korra käis mõte läbi, et laseks Alu keevitusega kinni, aga nüüd vaatasin, et kui tükk lihtsalt oma kohale korralikult kinni panna, siis pole häda midagi. Just see, kui tükki pole, siis hakkab see tihendit lõhkuma. Aga kui tükk nuud tagasi panna, siis peaks karteripoolte kinnikruvimisel see tüki ilusti oma kohale lükkama. Sest see on ainult vahetükk, seal vinti sees pole - paljas kanal ainult. Kui nüüd kruviga kinni keerata, siis epaks tihend või hermeetik selle ära tihendama ilma probleemideta. Õnneks ei saanud väntvõlli poolne kambri äär viga. Oleks see viga saanud, siis oleks vist tõesti pidanud teist mootorit otsima. Aga hea et niigi läks. No eks neid mootoreid ole praegu mõnekümne euro eest ikka saada. Aga midagi peab välja mõtlema. Kas nüüd tõesti teine karteripool otsida, või siis keevitaja juurde viia. Aga sellepärast pooleli küll ei jäta. See on kusjuures isegi väike tagasilöök. Praegu pole veel sellest midagi hullemat juhtunud, aga kurat seda teab . Vigadest ju õpitakse. Ma olen esimest korda ka sellise suurema mootori kallal. Muidu eelnevaid kogemusi napib - sellest see väike setback tuligi.
Ah mis siin ikka - pikk jutt s**t jutt .
Ah mis siin ikka - pikk jutt s**t jutt .
Ajapuuduse ja juppide nappuse taga. Praegu on käsil praktika viimased päevad, T ja B kat. lubade tegemine, ning ei ole praegu eriti aega selle jaoks. Kui see jama, koos kooliga nüüd kõik peaks läbi saama, siis võtan asja uuesti käsile. Praegu lihtsalt on aega liiga vähe, ja pole jubinaid ka jõudnud osta. Aga valmis saab ta kunagi kindlasti, kui ma ta juba omale võtsin ja otsustasin korda teha, siis seda ma ka teen. Käigukasti jupid pean ainult ära ostma, siis saab hakata laagreid ja muud nodi vaatama. Millalgi paar kuud tagasi sain omale ka teise paari karteripooli. Veidike erinevad minuomadest. Aga jah, praegu pole lihtsalt aega.
Õhtust. Pikalt pole midagi teinud, ega kirjutanud, aga nüüd hakkavad vist asjad jälle liikuma. Mõne aja pärast peaksin saama karteripoole keevitatud. Vahepeal on mootor täiesti laiali kistud, ostmata on veel uued laagrid, tihendid, simmerlingid. Nendega kiiret pole. Juppe olen hankinud. Teine käigukast, täiesti korralik. Käiguvahetusvõlli vedru korda tehtud ja millalgi, kui aega on, siis raam pritsimisse. Silkuga on ka teised mõtted tekkinud, aga see selleks. Aega on - mul pole kiiret kuhugi, niiet aitab selleks korraks. Eks siis, kui midagi toimunud ka on kirjutan.
Oh sa raisk. Vahepeal sai lastud tutvuste abil karteripool keevitusse viidud.
Ega kõik seda tööd teegi, Põltsamaal lasin kahte kohta viia. Algul Romex metalli, kus öeldi, et ei saa keevitada, et mingi huinjaa sulamijama vms. Progressist kuulsin sama juttu, aga ära tegid raisad. Tänu ühele tuttavale sain tehtud. Täna töötlesinsiis pinna ära ja asi tundub korralik olevat. Auk vaja üle puurida, või siis väikse ümarviiliga sobivaks tõmmata ja korras. Selle keevitamisega oli laagrisaale ka karterist välja tulnud. Ilmselt asjad läksid seal päris tuliseks .
Kui nüüd kuskilt mingi ajaakna peaksin leidma, siis kasutan juhust ja toon laagrid ja tihendid ära. Silindri ja kolvivärki veel ei tea, võimalik, et puuduse tõttu läheb vana sisse tagasi. See mis mulle saadeti on vast voshodi oma, sest kolviseelikus olev aken ei sobi originaalkolivga. Mingid erinevused on veel, aga eks seda näha ole, mis saab.
Ega kõik seda tööd teegi, Põltsamaal lasin kahte kohta viia. Algul Romex metalli, kus öeldi, et ei saa keevitada, et mingi huinjaa sulamijama vms. Progressist kuulsin sama juttu, aga ära tegid raisad. Tänu ühele tuttavale sain tehtud. Täna töötlesinsiis pinna ära ja asi tundub korralik olevat. Auk vaja üle puurida, või siis väikse ümarviiliga sobivaks tõmmata ja korras. Selle keevitamisega oli laagrisaale ka karterist välja tulnud. Ilmselt asjad läksid seal päris tuliseks .
Kui nüüd kuskilt mingi ajaakna peaksin leidma, siis kasutan juhust ja toon laagrid ja tihendid ära. Silindri ja kolvivärki veel ei tea, võimalik, et puuduse tõttu läheb vana sisse tagasi. See mis mulle saadeti on vast voshodi oma, sest kolviseelikus olev aken ei sobi originaalkolivga. Mingid erinevused on veel, aga eks seda näha ole, mis saab.
Nonii. Jälle tuleb mõnda aega vaikus. Isegi vist pikemalt. Ühesõnaga asi jääb pooleli. Uued laagrid said toodud, osad simmelringid, stoppereid ei saanud, kuna ei pidavat sobima. Aja ja rahapuuduuduse tõttu jääb asi seisma. Tüüpiline värk. Muidugi pole enam huvi ka asja vastu nii suur, kui ta kunagi oli. Aga nagu ma olen juba mitu korda öelnud, ma võtsin ta ja ma ta ka korda teen. Ma ei väsi seda kordamast .
Seniks teile paar pähklit puremiseks neile, kes üldse viitsivad vastata . Nimelt see kaherealine rulllaager, mis vedava hammaka juures on, nagu iz-idel. Kas selle saab tavalise laagriga asendada? - Laagripoes ei olnud seda olemas, samamoodi oli ka laagriga, mille välimine saale käis küljest ära. See oli ka rullikute peal. Pilte mul nendest pole, kui väga vaja, saab teha.
Seniks hüvasti.
Seniks teile paar pähklit puremiseks neile, kes üldse viitsivad vastata . Nimelt see kaherealine rulllaager, mis vedava hammaka juures on, nagu iz-idel. Kas selle saab tavalise laagriga asendada? - Laagripoes ei olnud seda olemas, samamoodi oli ka laagriga, mille välimine saale käis küljest ära. See oli ka rullikute peal. Pilte mul nendest pole, kui väga vaja, saab teha.
Seniks hüvasti.