Tere!
Joonestamisega hakkasin tegelema kolm aastat tagasi, kui mul kümnendas klassis joonestamis kursus oli. See pakkus mulle huvi ja olen siiamaani vahelduva eduga joonestamisega tegelenud. Joonestamiseks kasutan programmi Solid Edge ST4 ,mis on Simensi uusim CAD programm, seda programmi loetakse üheks parimaks CAD programmiks. Ma isiklikult nõustun sellega, kuna minu arvates muudab programmi sünkroonne tehnoloogia ja loogiline kasutajaliides programmi kasutamise lihtsaks ja vähendab muudatuste tegemiseks kuluvat aega, võrreldes teiste samalaadsete programmidega ning vähendab ka üldist joonestamiseks kulunud aega.
Viimane projekt, millega äsja valmis jõudsin, oli auto joonestamine tiigrihüppe sihtasutuse joonestamis konkurssi raames. Osavõtta sai kolmes kategoorias:
A) Tarkvaraprogramm NCCad + reaalselt CNC pingis välja freesitud esemed
B) Tarkvaraprogramm Solid Edge ja tööde esitamine failina
C) Tarkvaraprogrammid SolidEdge, NX + nende abil modelleeritud ja reaalselt CNC pingis välja freesitud esemed.
Mina võtsin osa B kategoorias. Joonestamine võttis aega 5 nädalat iga õhtu joonestades. Auto koostu koosneb 632. jupist, erinevaid detaile on 132. Auto disaini jaoks varastasin ideesid Mercedes Gullwingilt, Ferrari 250 GTOlt, ning ka üldiselt ameerika autode kultuurilt. Mootoriks on 5 silindriline,DOCH silindripeaga, 20 klapiga vabalthingav bensiinimootor. Auto on tagaveoline ning 5 käiguline.
Mõningad pildid:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... e8ad8d82fe
Kui kool lõpetatud(st. suvel ), olen nõus tegema ka tellimus töid kui kellelgi tekib soove :).
Tegelen ka joonestamisega
-
- Posts: 4
- Joined: 28. Apr 2012 00:00
Võitsin oma tööga ära selle konkursi:D!
Siin artikkel : http://koolielu.ee/info/readnews/174209 ... nseneridki
Siin artikkel : http://koolielu.ee/info/readnews/174209 ... nseneridki
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
-
- Tavakasutaja
- Posts: 10
- Joined: 21. Jan 2009 01:00
Viimasele kommentaarile. Kas sa oled kunagi mõnda sarnast projekti teinud, et oskaksid hinnata kulunud aega ja nähtud vaeva kasvõi palja velje joonestamiseks?trancevertical wrote:palju önne, sirge seinaga peldikuga just aerudünaamikas ei võida, oled selles miskit kuulnud?
Kui ei, siis ole tolerantsem ja tee ise ka. Raalprojekteerimisest sai autor kindlasti kõva kogemuse. Ning aerodünaamika on antud inseneri kirjaoskuse õppimise juures viimane, millega kobiseda.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Posts: 4
- Joined: 28. Apr 2012 00:00
Aitäh positiivsete kommentaaride eest ! Edasi õppima arvatavasti Eesti Maaülikooli Tootmistehnikat, kaalusin ka TTÜd, kuid Maaülikooli tootmistehnika sobiks nagu paremini mulle .
Selle peldiku jutu peale ütleks nii palju, et kuna tegemist on ideeautoga ning aega oli kõigest 5 nädalat siis on loogiline, et kõik ei ole ideaalne. Tegemist on siiski tõsiselt töömahuka projektiga. Ning kuna võidusõitma selle autoga plaanis minna pole siis ei mängi auto esiklaasi eba aerodünaamilisus eriti suurt rolli . Ja ennekõike oli konkursi eesmärgiks oma joonestusalaste oskuste näitamine mitte ideaalse auto loomine.
Selle peldiku jutu peale ütleks nii palju, et kuna tegemist on ideeautoga ning aega oli kõigest 5 nädalat siis on loogiline, et kõik ei ole ideaalne. Tegemist on siiski tõsiselt töömahuka projektiga. Ning kuna võidusõitma selle autoga plaanis minna pole siis ei mängi auto esiklaasi eba aerodünaamilisus eriti suurt rolli . Ja ennekõike oli konkursi eesmärgiks oma joonestusalaste oskuste näitamine mitte ideaalse auto loomine.
Kui järgmise projekti jaoks hakkad kerekuju otsima, siis mõtle sellepeale, milline kuju tõmbab kõige rohkem tähelepanu?
Naise keha = voolujooneline auto
http://www.scenicreflections.com/ithumb ... r_JxHy.jpg
vs.
http://2.bp.blogspot.com/_zV-OZzHiI_0/T ... entley.jpg
Naise keha = voolujooneline auto
http://www.scenicreflections.com/ithumb ... r_JxHy.jpg
vs.
http://2.bp.blogspot.com/_zV-OZzHiI_0/T ... entley.jpg